Troost, ik ben ook ingeloot met een 7,2.quote:Op maandag 6 november 2006 14:38 schreef HomerJ het volgende:
Hoe hebben jullie in godsnaam een 8 gemiddeld gehaald?
Met hard werken zouden de profielvakken best kunnen. Maar voor duits & frans haal ik toch never nooit niet hoger dan een 6. Ook voor Literatuur mag ik met een 7 me handen dichtknijpen. Waarom tellen al die achterlijke vakken toch even zwaar mee?
Wil heel graag Geneeskunde studeren, maar ik heb me er nu al bij neergelegd dat ik uitgeloot word![]()
Als je het via HAVO -> HBO propedeuse -> Gnk doet (wat ik even aanneem omdat je Havo in je profiel hebt staan) dan doen je cijfers op je eindexamenlijst toch niet meer ter zake en zit je standaard in klasse C? Of vergis ik me?quote:Op maandag 6 november 2006 14:38 schreef HomerJ het volgende:
Wil heel graag Geneeskunde studeren, maar ik heb me er nu al bij neergelegd dat ik uitgeloot word![]()
klopt idd.quote:Op maandag 6 november 2006 15:29 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Als je het via HAVO -> HBO propedeuse -> Gnk doet (wat ik even aanneem omdat je Havo in je profiel hebt staan) dan doen je cijfers op je eindexamenlijst toch niet meer ter zake en zit je standaard in klasse C? Of vergis ik me?![]()
Stimmt.quote:Op maandag 6 november 2006 15:58 schreef HomerJ het volgende:
Zou het dan ook zijn:
Stel mijn gemiddelde cijfer is 5,6 -----> Grote kans dat ik niet wordt uitgeloot. Ik word uitgeloot, dan haal ik mijn propedeus op WO van een economische studie. Dan loot ik weer in en dan heb ik eigenlijk een gemiddelde van 7-7,5 toch ?
volgens mij niet daar je met een P economie (oid) niet kunt meeloten voor GNKquote:Op maandag 6 november 2006 15:58 schreef HomerJ het volgende:
Zou het dan ook zijn:
Stel mijn gemiddelde cijfer is 5,6 -----> Grote kans dat ik niet wordt uitgeloot. Ik word uitgeloot, dan haal ik mijn propedeus op WO van een economische studie. Dan loot ik weer in en dan heb ik eigenlijk een gemiddelde van 7-7,5 toch ?
Als je maar N&G of N&T hebt gehad toch? Dan telt het halen van je P, boeiend welke studie, voor lotingsklasse C.quote:Op maandag 6 november 2006 16:16 schreef Repeat het volgende:
[..]
volgens mij niet daar je met een P economie (oid) niet kunt meeloten voor GNK
ja waarom zou iemand die ng of nt gedaan heeft met een P willen meeloten? Volgens mij gaan ze je bij de ibgroep zo echt niet 2 klasses cadeau doen...quote:Op maandag 6 november 2006 16:22 schreef fee-tje het volgende:
[..]
Als je maar N&G of N&T hebt gehad toch? Dan telt het halen van je P, boeiend welke studie, voor lotingsklasse C.
Als je met NG/NT met een 6 gemiddeld bent uitgeloot, en je doet eerst een jaar een andere studie, dan loot je liever mee met de P van je andere studiequote:Op maandag 6 november 2006 16:23 schreef Repeat het volgende:
[..]
ja waarom zou iemand die ng of nt gedaan heeft met een P willen meeloten? Volgens mij gaan ze je bij de ibgroep zo echt niet 2 klasses cadeau doen...
Ehm, dit klopt niet! Het is sinds een paar jaar afgeschaft dat mensen met een propedeuse kunnen meeloten voor GNK en dan ook nog in categorie C. Je moet (zelfs met een compleet HBO diploma) alsnog Biologie, Scheikunde, Natuurkunde en Wiskunde op VWO niveau doen.quote:Op maandag 6 november 2006 15:29 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Als je het via HAVO -> HBO propedeuse -> Gnk doet (wat ik even aanneem omdat je Havo in je profiel hebt staan) dan doen je cijfers op je eindexamenlijst toch niet meer ter zake en zit je standaard in klasse C? Of vergis ik me?![]()
Haha, waarom zou je ookquote:Op maandag 6 november 2006 18:46 schreef intoxicated het volgende:
Aha, je hebt gelijk NunaHad me de laatste 3 jaar niet meer verdiept in de toelatingsregels
![]()
![]()
ach ja, wordt je uitgeloot, dan vergaat de wereld nog niet hoorquote:Op maandag 6 november 2006 14:38 schreef HomerJ het volgende:
Hoe hebben jullie in godsnaam een 8 gemiddeld gehaald?
Met hard werken zouden de profielvakken best kunnen. Maar voor duits & frans haal ik toch never nooit niet hoger dan een 6. Ook voor Literatuur mag ik met een 7 me handen dichtknijpen. Waarom tellen al die achterlijke vakken toch even zwaar mee?
Niet als je graag arts wilt worden. Maar anders lijkt me dat ook een goede keuze.quote:Op maandag 6 november 2006 19:57 schreef Spyronius het volgende:
[..]
ach ja, wordt je uitgeloot, dan vergaat de wereld nog niet hoor
Ga je gewoon biomedische wetenschappen doen, is ook leuk
Jezelf dat heel vaak vertellen is zeker jou manier van coping met je 'uitgeloot zijn'...quote:Op maandag 6 november 2006 19:57 schreef Spyronius het volgende:
[..]
ach ja, wordt je uitgeloot, dan vergaat de wereld nog niet hoor
Ga je gewoon biomedische wetenschappen doen, is ook leuk
Hehe, nee op deze manier probeer ik zoveel mogelijk mensen van die loting te weerhouden zodat er meer kans voor mij is, wanneer ik weer mee lootquote:Op maandag 6 november 2006 20:29 schreef Singa het volgende:
[..]
Jezelf dat heel vaak vertellen is zeker jou manier van coping met je 'uitgeloot zijn'...
Afschaffen? Lijkt me een beetje vreemd aangezien er maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar zijn, toch? Er willen zoveel mensen Geneeskunde studeren, dus dan zullen ze wel erg veel plaatsen bij moeten maken voordat ze de loting kunnen afschaffen lijkt me.quote:Op dinsdag 7 november 2006 10:28 schreef Repeat het volgende:
Het plan was toch het hele lotingssysteem af te schaffen?
nouja, zouden ze moeten doen, decentraal is nu al verantwoordelijk voor een steeds groter deel van de plaatsen iig, maar als ze het aantal plaatsen nou eens zouden halveren![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |