abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 november 2006 @ 14:38:05 #251
53268 HomerJ
Your talking to me?
pi_43291132
Hoe hebben jullie in godsnaam een 8 gemiddeld gehaald?
Met hard werken zouden de profielvakken best kunnen. Maar voor duits & frans haal ik toch never nooit niet hoger dan een 6. Ook voor Literatuur mag ik met een 7 me handen dichtknijpen. Waarom tellen al die achterlijke vakken toch even zwaar mee?

Wil heel graag Geneeskunde studeren, maar ik heb me er nu al bij neergelegd dat ik uitgeloot word
"the female orgasme is a mythe, I hae had sex with 26 women in my life and not one of them had a orgasme."
pi_43291418
quote:
Op maandag 6 november 2006 14:38 schreef HomerJ het volgende:
Met hard werken zouden de profielvakken best kunnen. Maar voor duits & frans haal ik toch never nooit niet hoger dan een 6. Ook voor Literatuur mag ik met een 7 me handen dichtknijpen. Waarom tellen al die achterlijke vakken toch even zwaar mee?

Wil heel graag Geneeskunde studeren, maar ik heb me er nu al bij neergelegd dat ik uitgeloot word
Troost, ik ben ook ingeloot met een 7,2.

Alleen bij mij waren de talen juist 8 en de rest 6/7
pi_43292475
quote:
Als je het via HAVO -> HBO propedeuse -> Gnk doet (wat ik even aanneem omdat je Havo in je profiel hebt staan) dan doen je cijfers op je eindexamenlijst toch niet meer ter zake en zit je standaard in klasse C? Of vergis ik me?
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
  maandag 6 november 2006 @ 15:42:01 #254
53268 HomerJ
Your talking to me?
pi_43292746
Profiel is niet erg up-to-date. Ik doe nu 6 VWO
"the female orgasme is a mythe, I hae had sex with 26 women in my life and not one of them had a orgasme."
pi_43292859
quote:
Op maandag 6 november 2006 15:29 schreef intoxicated het volgende:

[..]

Als je het via HAVO -> HBO propedeuse -> Gnk doet (wat ik even aanneem omdat je Havo in je profiel hebt staan) dan doen je cijfers op je eindexamenlijst toch niet meer ter zake en zit je standaard in klasse C? Of vergis ik me?
klopt idd.
  maandag 6 november 2006 @ 15:58:50 #256
53268 HomerJ
Your talking to me?
pi_43293300
Zou het dan ook zijn:
Stel mijn gemiddelde cijfer is 5,6 -----> Grote kans dat ik niet wordt uitgeloot. Ik word uitgeloot, dan haal ik mijn propedeus op WO van een economische studie. Dan loot ik weer in en dan heb ik eigenlijk een gemiddelde van 7-7,5 toch ?
pi_43293708
quote:
Op maandag 6 november 2006 15:58 schreef HomerJ het volgende:
Zou het dan ook zijn:
Stel mijn gemiddelde cijfer is 5,6 -----> Grote kans dat ik niet wordt uitgeloot. Ik word uitgeloot, dan haal ik mijn propedeus op WO van een economische studie. Dan loot ik weer in en dan heb ik eigenlijk een gemiddelde van 7-7,5 toch ?
Stimmt.

Overigens snap ik de 8 gemiddeld hype wel hoor. Als je een beetje goed bent in talen dan zweef je met 2 vingers in je neus bij NL, Eng, Du en Fr naar een 8,5 en met wat studeren is iig voor Sk ook wel een 8 te halen. Van die BS-vakken als Gs1 en ANW kun je ook wel met een 8 inkoppen in principe.

Maar ik was 16, jong, rebels en elk weekend dronken en vond, op een kleine hardstuderende stuiptrekking in begin VWO6 na, dat hard blokken voor mietjes was .

Uiteindelijk ingeloot met een 7,5 gemiddeld, in een jaar waarin iedereen uit klasse B ingeloot is dacht ik.
pi_43293844
quote:
Op maandag 6 november 2006 15:58 schreef HomerJ het volgende:
Zou het dan ook zijn:
volgens mij niet daar je met een P economie (oid) niet kunt meeloten voor GNK
pi_43294059
quote:
Op maandag 6 november 2006 16:16 schreef Repeat het volgende:

[..]

volgens mij niet daar je met een P economie (oid) niet kunt meeloten voor GNK
Als je maar N&G of N&T hebt gehad toch? Dan telt het halen van je P, boeiend welke studie, voor lotingsklasse C.
pi_43294089
quote:
Op maandag 6 november 2006 16:22 schreef fee-tje het volgende:

[..]

Als je maar N&G of N&T hebt gehad toch? Dan telt het halen van je P, boeiend welke studie, voor lotingsklasse C.
ja waarom zou iemand die ng of nt gedaan heeft met een P willen meeloten? Volgens mij gaan ze je bij de ibgroep zo echt niet 2 klasses cadeau doen...
pi_43294154
quote:
Op maandag 6 november 2006 16:23 schreef Repeat het volgende:

[..]

ja waarom zou iemand die ng of nt gedaan heeft met een P willen meeloten? Volgens mij gaan ze je bij de ibgroep zo echt niet 2 klasses cadeau doen...
Als je met NG/NT met een 6 gemiddeld bent uitgeloot, en je doet eerst een jaar een andere studie, dan loot je liever mee met de P van je andere studie .
pi_43294381
ja dat begrijp ik Maar dat weet de ibg toch ook, lijkt me niet dat iemand met een 6 gemiddeld zo een gemiddelde van 7-7,5 krijgt... Gewoon onrechtvaardig. Maar zo'n uitzonderlijk geval kan ik niet vinden op de ibg site
pi_43296931
quote:
Op maandag 6 november 2006 15:29 schreef intoxicated het volgende:

[..]

Ehm, dit klopt niet! Het is sinds een paar jaar afgeschaft dat mensen met een propedeuse kunnen meeloten voor GNK en dan ook nog in categorie C. Je moet (zelfs met een compleet HBO diploma) alsnog Biologie, Scheikunde, Natuurkunde en Wiskunde op VWO niveau doen.
pi_43298353
Met de P van een uni en het goeie profiel kon het iig 2 jaar geleden nog wel, vriend van me heeft daar toen op gegokt .

En waarom zou het onrechtvaardig zijn? Je hebt op het moment dat je je P hebt gewoon meer te showen, meer gedaan, dan een ander die gewoon een 6je had. Op zich vind ik het niet raar dat je daar dan een C-klasse voor krijgt .
pi_43298690
Aha, je hebt gelijk Nuna Had me de laatste 3 jaar niet meer verdiept in de toelatingsregels
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_43298919
Hmm op de IB-site staat idd dat bij een VWO-eindexamen je P niet meer meetelt voor je loting . Dan is dat waarschijnlijk veranderd.

(Mschien veel mensen die een of andere cursus als rechten gingen doen om zo hun lotingsklasse op te krikken?)

"Heb je geen reguliere vooropleiding, dan kom je in lotingsklasse C."

en

"Voor het wo is alleen vwo met profiel een reguliere vooropleiding. Alle andere vooropleidingen, waaronder propedeutische getuigschriften, zijn niet-reguliere vooropleidingen. Ben je in het bezit van een diploma van een reguliere vooropleiding dan geldt dat getuigschriften van niet-reguliere vooropleidingen niet worden meegenomen bij de indeling in lotingsklassen."
pi_43299970
quote:
Op maandag 6 november 2006 18:46 schreef intoxicated het volgende:
Aha, je hebt gelijk Nuna Had me de laatste 3 jaar niet meer verdiept in de toelatingsregels
Haha, waarom zou je ook .
pi_43301653
quote:

ach ja, wordt je uitgeloot, dan vergaat de wereld nog niet hoor

Ga je gewoon biomedische wetenschappen doen, is ook leuk
pi_43302424
quote:
Op maandag 6 november 2006 19:57 schreef Spyronius het volgende:

[..]

Niet als je graag arts wilt worden. Maar anders lijkt me dat ook een goede keuze.
pi_43303007
quote:
Op maandag 6 november 2006 19:57 schreef Spyronius het volgende:

[..]

Jezelf dat heel vaak vertellen is zeker jou manier van coping met je 'uitgeloot zijn'...
pi_43310170
quote:
Op maandag 6 november 2006 20:29 schreef Singa het volgende:

[..]

Jezelf dat heel vaak vertellen is zeker jou manier van coping met je 'uitgeloot zijn'...
Hehe, nee op deze manier probeer ik zoveel mogelijk mensen van die loting te weerhouden zodat er meer kans voor mij is, wanneer ik weer mee loot
pi_43311690
Volgend jaar kom jij toch via decentrale selectie binnen?
pi_43318167
Het plan was toch het hele lotingssysteem af te schaffen?

nouja, zouden ze moeten doen, decentraal is nu al verantwoordelijk voor een steeds groter deel van de plaatsen iig, maar als ze het aantal plaatsen nou eens zouden halveren
pi_43320869
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 10:28 schreef Repeat het volgende:
Het plan was toch het hele lotingssysteem af te schaffen?

nouja, zouden ze moeten doen, decentraal is nu al verantwoordelijk voor een steeds groter deel van de plaatsen iig, maar als ze het aantal plaatsen nou eens zouden halveren
Afschaffen? Lijkt me een beetje vreemd aangezien er maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar zijn, toch? Er willen zoveel mensen Geneeskunde studeren, dus dan zullen ze wel erg veel plaatsen bij moeten maken voordat ze de loting kunnen afschaffen lijkt me.

Achja, gelukkig heb ik wel de kans gekregen
  dinsdag 7 november 2006 @ 12:34:58 #275
154726 ArendBarend
Spread the hype!
pi_43321364
er zijn andere manieren van selecteren
Ouderdom is ook slecht voor de gezondheid!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')