abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42723310
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 19:06 schreef Biobakker het volgende:
Iemand vandaag nog de metro gelezen ?

[afbeelding]

There is no spoon
  maandag 16 oktober 2006 @ 22:38:12 #52
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_42726142
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 18:28 schreef BillyBeflap het volgende:
2000: 9.000.000 verlies
2001: 8.000.000 verlies
2002: 26.000.000 verlies
2003: 4.000.000 verlies
2004: 10.000.000 winst
2005: 6.600.000 verlies
2006: Waarschijnlijk verlies ivm missen CL???

Kan iemand mij dit ff uitleggen. Dit kan toch gewoon niet goed zijn?
Jorien past het altijd voor ons bij uit de kas van Feijenoord
Life is what you make it.
  maandag 16 oktober 2006 @ 23:37:33 #53
73789 BillyBeflap
Wat een feest!
pi_42727409
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 22:38 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Jorien past het altijd voor ons bij uit de kas van Feijenoord
Dat zou pas nieuws zijn

"Tekorten op begroting Ajax jarenlang opgevuld met Feyenoord-geld dankzij befaamde 12% rentelening van de GKL"

maandag 16 oktober 2006 @ 23:43:10 #54
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_42727588
Morgen passe partout halen voor 411
Jawel, je keek.
  maandag 16 oktober 2006 @ 23:52:43 #55
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_42727888
Heb er vandaag nog één gehaald voor 410, was het vorige week vergeten, dus helaas geen korting.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  maandag 16 oktober 2006 @ 23:53:38 #56
82589 S-Two
barba macacu
pi_42727910
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 23:43 schreef jna het volgende:
Morgen passe partout halen voor 411
Die van mij voor 411 wordt volgens mij donderdag gehaald .
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
pi_42728713
Wilde vandaag gelijk met een kaartje voor de beker een kaart voor AJAX-Espanyol halen, maar dat kan dus de 17e pas. Niet handig.
pi_42731794
quote:
Tom Soetaers heeft in het Belgische blad Humo flink nagetrapt naar zijn oude werkgever Ajax. Volgens de vleugelspits, die inmiddels uitkomt voor Racing Genk, was de sfeer in Amsterdam beneden alle peil.
"Lachen hoorde niet, het was altijd bittere ernst. De spelers deden ook nooit eens iets samen buiten het voetbal, we zagen elkaar alleen op de club. Ze laten je voelen dat je een 'domme Belg' bent. Wesley Sonck en ik hadden het daar best moeilijk mee", zo luiden de duidelijke woorden van Soetaers.

Soetaers speelde in het seizoen 2003/04 toch nog zeventien wedstrijden voor Ajax, waarin hij veel geleerd heeft. "Ik ben er als voetballer wel beter van geworden."
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
pi_42731804
Soetaers was dan ook totaal niet geschikt voor Ajax. Sonck had ik een kans gegeven maar niet onder Knoeiman.

Heeft iemand dat Sikora filmpje overigens nog? Waar ze zo'n pass over 5 m 5x herhalen
JOHNNY HEITINGA
pi_42731854
Soetaers. . Hopeloos.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 08:37:32 #61
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_42732230
quote:
De F-side blijft altijd bestaan

De F-side, de fanatieke supporterschare van Ajax, vierde zaterdagavond bij de wedstrijd tegen FC Groningen het dertigjarig bestaan. De harde kern Ajax-supporters kent een roerige geschiedenis.

Dat het begrip F-side ooit nog eens het Van Dale woordenboek zou halen, had waarschijnlijk niemand in tramlijn 9 op 3 oktober 1976 gedacht. De naam ontstond na de wedstrijd Ajax-FC VVV, omdat hij Engels is - de Engelse supporterscultuur was het voorbeeld voor de supporters in vak F in stadion De Meer - en stoer en agressief klonk.

Een naam kiezen is één ding, je naam vestigen wat anders. Dankzij ludieke acties, vernielingen en rellen wist heel Nederland al snel wie de F-side was. Voor de fanatieke Ajax-aanhang een symbool van macht en provocatie, voor ieder ander het stereotype beeld van alles wat er niet deugde aan voetbalsupporters.

Klaas Wilting, voormalig politiewoordvoerder, over de F-side: "Ratten waren het, geen voetbalsupporters."

In de jaren zeventig waren voetbalclubs en overheid niet voorbereid op de harde kern en de groeiende rivaliteit tussen supportersgroepen van verschillende clubs. De F-side maakte er dankbaar gebruik van. Spandoeken, spreekkoren, het op het veld gooien van voorwerpen (van toiletrollen tot varkenspoten), vernielde treinen en rellen tegen de vijand, de aanhang van de tegenstander en de politie, zetten de groep op de kaart.

Om het vandalisme en voetbalgeweld aan te pakken traden partijen in de jaren tachtig in overleg met de supporters. De F-side kreeg een eigen honk onder vak F. In ruil daarvoor wilde Ajax een normaal verloop van de thuiswedstrijden. Dat mislukte: het honk diende ook als opslag voor onder meer vuurwerk en eieren.

"Als ons iets dwarszit, uiten wij dat heel direct. Wij zijn geen mensen die brieven schrijven of opbellen." Chinees, F-sider.

Een jaar later volgde een dieptepunt toen in de Europacupwedstrijd tegen Austria Wien de F-side de aanstaande uitschakeling afreageerde door met metalen staven te gooien. Een daarvan raakt de keeper van Austria en Ajax werd een jaar uitgesloten van Europees voetbal.

Ajax voorzag daarna vak F van een metershoog hekwerk en een net. Veel oudere F-siders, die de dienst uitmaakten, verkasten naar vak M. Niet iedereen kon of wilde mee en de F-side viel uiteen in een oude garde en een nieuwe generatie jongeren. Bij de verhuizing naar de Arena in Zuidoost zat de F-side verspreid over het stadion. Via een zelf opgezette actie werd de fanatieke aanhang later weer herenigd op de Zuid-tribune.

Joark, F-sider: "Zodra de wedstrijd was afgelopen, begon onze competitie. Tegen de andere supporters en dan maar zo veel mogelijk publiciteit scoren."

De dood van Carlo Picornie op 23 maart 1997 in de veldslag met Feyenoord-hooligans bij Beverwijk, was het grootste dieptepunt in de historie van de F-side. Een onderzoek van justitie - dat de F-side zag als een criminele organisatie - vergrootte de interne onrust. De beschuldigingen waren uiteindelijk niet hard te maken.

In 2002 verscheen het boek F-side is niet makkelijk, een zelfgeschreven geschiedenis van de voetbalsupporters. Daarna ging ook na lang touwtrekken het nieuwe supportershonk bij de Arena open. Na rellen bij wedstrijden werd het twee keer tijdelijk gesloten en in 2005 ging het na brandstichting in vlammen op. In een nieuw honk werd opnieuw een poging tot brandstichting gedaan. Het vermoeden was dat aanhangers van ADO Den Haag hierachter zaten.

Als wraakoefening overviel begin dit jaar een groep Ajax-hooligans het supportershome van ADO.

F-sider Sven: "Het is altijd vergankelijk, mensen komen en gaan, maar ze kunnen de F-side nooit meer uitroeien. Ajax is een grote club en daar hoort een harde kern gewoon bij."
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_42732756
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 07:22 schreef Mangoworks2002 het volgende:

[..]
Wat een josti
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 09:26:01 #63
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_42732924

Bedankt jongens!
For those involved, No explanation is necessary
For those who are not, No explanation is possible
pi_42733029
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 09:26 schreef PyTh het volgende:
[afbeelding]

Bedankt jongens!
Gatver haal dat smerige logo eens weg uit ons topic
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_42733034
Soetaerts

De man die voor iedere thuiswedstrijd met diarree op de plee zat.
Houd van een lijntje.
pi_42733712
Ach het billenmaatje van Sonck laat wat van zich horen?
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 10:05:41 #67
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_42733721
quote:
Ajax praat over koop Arena
Geschreven door Rogier Deelstra op dinsdag, 17 oktober om 10:00

Ajax praat met de gemeente Amsterdam over een eventuele overname van de Arena, erkende financieel directeur Jeroen Slop tijdens de presentatie van de jaarcijfers. De recordkampioen zou bij een koop van het stadion de lasten terugbrengen.

Momenteel bezit Ajax 13,2 procent van de Arena-aandelen. Ajax stelde onlangs de waardering van het stadion van 68,9 naar 37,9 miljoen euro bij. De stadiondirectie schat de waarde op 120 miljoen euro. Nu doet Ajax een poging om de resterende aandelen in bezit te krijgen.

"De gemeente heeft aangegeven te willen verkopen. We hopen binnen een paar maanden tot een beslissing te komen", laat stadiondirecteur Henk Markerink in het Financieele Dagblad weten.

Behalve een vermindering van de lasten, kan het stadion veel geld opleveren als het van eigendom van Ajax is. Clubs als Arsenal en Bayern München verdienen jaarlijks rond de vijf miljoen euro aan sponsering van hun stadion.

Met de overname kan Ajax bovendien tegemoet komen aan de wensen van zijn supporters. Zij schreeuwen al jaren om een meer Ajax en Amsterdam gerelateerd stadion met wit-rood-witte stoeltjes, minder grijs beton en een dichtgebouwde gracht.
pi_42733765
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 10:05 schreef M0NTANA het volgende:

[..]
Dat is leuk nieuws
pi_42733774
Kijk dat is goed nieuws!
Houd van een lijntje.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 10:33:04 #70
22239 -Schorpioen-
Feel young, look young
pi_42734300
Zeker goed nieuws !!! De Arena dan zoveel mogelijk als echt voetbalstadion gaan aankleden !

Vorige week pp's gehaald voor de UEFA cup en binnenkort het kaartje voor Praag uit. Benieuwd hoeveel Ajacieden daar heen gaan.
Amsterdam + Boekel = werelds...
pi_42734432
quote:
Ajax stelde onlangs de waardering van het stadion van 68,9 naar 37,9 miljoen euro bij. De stadiondirectie schat de waarde op 120 miljoen euro. Nu doet Ajax een poging om de resterende aandelen in bezit te krijgen.
Begrijp ik dit nu goed en zit er een verschil van zo'n 80 miljoen in de waardeschatting van de Arena?

Verder wil ik als het ff kan voor m'n afstuderen/bachelor eindwerk de mogelijkheden onderzoeken om van die gracht af te komen en de tribunes zo dichter op het veld te krijgen.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_42734768
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 08:37 schreef M0NTANA het volgende:

[..]
Oud.
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 10:05 schreef M0NTANA het volgende:

[..]
pi_42734986
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 10:37 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Begrijp ik dit nu goed en zit er een verschil van zo'n 80 miljoen in de waardeschatting van de Arena?

Verder wil ik als het ff kan voor m'n afstuderen/bachelor eindwerk de mogelijkheden onderzoeken om van die gracht af te komen en de tribunes zo dichter op het veld te krijgen.
Ik denk dat Ajax vergeet dat de waarde aanzielijk hoger ligt dan in 1995 toen het gebouwd werd!
We hebben het over 11 jaar geleden.
Wat heeft het stadion gekost?
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 11:33:54 #74
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_42735789
Dan krijgt het stadion dus wel een sponsornaam zoals bij Arsenal en Bayern. Laten we hopen dat het niet zo'n erge wordt
Jawel, je keek.
pi_42735827
Abn Amro Arena
Houd van een lijntje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')