Die is doorgaans slecht geïnformeerd, dat weet jij ook.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 13:09 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Goed hé, jij en andere leden van de Linkse Kerk branden hem continu af op z'n leiderschap en wat denkt de polderlander ervan... Balkenende heeft uitstekende leiderschapskwaliteiten.![]()

Het CDA loopt juist verder uit van 1,8% vorige week naar 2,2% nu.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 13:20 schreef NLweltmeister het volgende:
Als die laatste peiling bekijkt, dan loopt de PvdA juist in op het CDA, vorige week was het verschil 1,8%, gisteren 1,2 %

En waarom zouden linkse kiezers dat niet doen? Bij de verkiezingen in 2003 stond de SP ook lange tijd op forse winst, uiteindelijk verdween die winst als sneeuw voor de zon. Het is evident dat CU-kiezers inmiddels alweer massaal naar het CDA teruglopen. Linkse kiezers zien dat ook, weten net zo goed dat tactisch stemmen nodig kan zijn. Een paar weken terug was er al een bericht dat potentiële SP-stemmers ertoe bereid zijn om tactisch op de PvdA te stemmen.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 08:38 schreef Jurgen21 het volgende:
Dat is wel een probleem voor Bos, die uitgaand van dit artikel enkel nog kan winnen als de linkse kiezer tactisch gaat stemmen.

Maurice de Hond was vanmorgen op Radio 1 en zei dat 25 tot 30% van de VVD-kiezers (dus een 6 á 7 zetels) sterk overweegt in een nek-aan-nekrace op het laatste moment tactisch te gaan stemmen. BIj de SP is dat percentage veel lager. Ter linkerzijde spreekt Jan Marijnissen meer aan dan Mark Rutte ter rechterzijde. Dat kan Balkenende nog wel eens de winst bezorgen.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 14:32 schreef dVTB het volgende:
[..]
En waarom zouden linkse kiezers dat niet doen? Bij de verkiezingen in 2003 stond de SP ook lange tijd op forse winst, uiteindelijk verdween die winst als sneeuw voor de zon. Het is evident dat CU-kiezers inmiddels alweer massaal naar het CDA teruglopen. Linkse kiezers zien dat ook, weten net zo goed dat tactisch stemmen nodig kan zijn. Een paar weken terug was er al een bericht dat potentiële SP-stemmers ertoe bereid zijn om tactisch op de PvdA te stemmen.

Het zou mooi zijn als al die VVDers naar het CDA gaan, dan stort het rechtse bolwerk in Nederland geheel in en maakt het land een flinke ruk naar links.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 16:01 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Maurice de Hond was vanmorgen op Radio 1 en zei dat 25 tot 30% van de VVD-kiezers (dus een 6 á 7 zetels) sterk overweegt in een nek-aan-nekrace op het laatste moment tactisch te gaan stemmen. BIj de SP is dat percentage veel lager. Ter linkerzijde spreekt Jan Marijnissen meer aan dan Mark Rutte ter rechterzijde. Dat kan Balkenende nog wel eens de winst bezorgen.

Sjesses, wat kunnen veel mensen hier toch slecht omgaan met info uit de peilingen....quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 16:19 schreef MrX1982 het volgende:
GL op nog maar 5 zetels in de peilingen.
De linkse lente begint haar vruchten af te werpen.
De nieuwe D66 is geboren. Hoe harder Femke schreeuwt hoe meer ze lijkt te verliezen. Het is te hopen dat deze dalende trend tot en met de verkiezingen door gaat. Zeteltje of 5 lijkt me een mooi aantal voor GL. Nog altijd 5 te hoog maar beter minder dan meer.

http://www.politiekebarometer.nl/quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 16:27 schreef Genverbrander het volgende:
Sjesses, wat kunnen veel mensen hier toch slecht omgaan met info uit de peilingen....Blijkbaar erg moeilijk voor veel mensen om die peilingen goed te lezen.

ok en de twee linkjes waarop GL op 6 of 7 zetels staat laat je voor 't gemak ff weg.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 16:29 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
http://www.politiekebarometer.nl/

Op naar Balkende 4 !quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 16:37 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
ok en de twee linkjes waarop GL op 6 of 7 zetels staat laat je voor 't gemak ff weg.

Uit de resultaten van de vorige verkiezingen bleek de politieke barometer er het dichtste bij te zitten. Logisch dat ik dan naar twee andere minder snel kijk en zeker als het er een van Maurice de Hond betreft.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 16:37 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
ok en de twee linkjes waarop GL op 6 of 7 zetels staat laat je voor 't gemak ff weg.

Hoeveel betaalt de PvdA voor online klapvee? Ik wil tegen een redelijke vergoeding best mee doen.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 16:27 schreef Genverbrander het volgende:
Sjesses, wat kunnen veel mensen hier toch slecht omgaan met info uit de peilingen....Blijkbaar erg moeilijk voor veel mensen om die peilingen goed te lezen.

kan een toevalstreffer geweest zijn.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 17:20 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Uit de resultaten van de vorige verkiezingen bleek de politieke barometer er het dichtste bij te zitten. Logisch dat ik dan naar twee andere minder snel kijk en zeker als het er een van Maurice de Hond betreft.

Absoluut maar toch vind ik deze peiling raar en onverklaarbaar op sommige punten. De drie zetels van de SP en de LPF die van 0,2 naar 1,2 % gaat, meer als Wilders en Pastors samen. Dat kan toch helemaal niet. Ik zal wel gek zijn maar op dit moment acht ik deze peiling niet realistisch. Ben benieuwd naar de peiling van Maurice de Hond morgen.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 17:20 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Uit de resultaten van de vorige verkiezingen bleek de politieke barometer er het dichtste bij te zitten. Logisch dat ik dan naar twee andere minder snel kijk en zeker als het er een van Maurice de Hond betreft.

Je moet ook niet naar één afzonderlijke peiling kijken, maar naar de trend in een aantal peilingen achter elkaar. Je ziet trouwens wel vaak bij politieke peilingen dat een forse zetelwinst of -verlies in de ene week 'gecorrigeerd' wordt met een ruk in de tegengestelde richting een week later. Het is en blijft statistiek, dus er is sprake van foutmarges.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 17:38 schreef -Jean- het volgende:
[..]
Absoluut maar toch vind ik deze peiling raar en onverklaarbaar op sommige punten. De drie zetels van de SP en de LPF die van 0,2 naar 1,2 % gaat, meer als Wilders en Pastors samen. Dat kan toch helemaal niet.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |