abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43076931
Vind het ook wel leuk om te zien dat peilingen zo veel kunnen verschillen. Kan betekenen dat er nog veel mogelijk is of dat er verassingen gaan komen
pi_43076948
Dat verschil met De Hond slaat toch nergens op. Waarom wordt die Deventer moordzak nog steeds zo serieus genomen?
pi_43076984
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 19:35 schreef SCH het volgende:
Dat verschil met De Hond slaat toch nergens op. Waarom wordt die Deventer moordzak nog steeds zo serieus genomen?
In mijn post had ik het over Interview-NSS, of jij reageert niet op mijn post.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  maandag 30 oktober 2006 @ 20:25:58 #254
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_43079127
Ik vind de verschillen tussen De Hond en Interview-NSS enerzijds en TNS-NIPO anderzijds opvallend groot. En gezien de grote overeenkomst tussen de eerste twee geef ik die het voordeel van de twijfel. Want de SP is idd populair, maar 23 zetels is iets te veel van het goede.
Pugna Pro Patria
pi_43079457
CDA en PvdA zullen een stuk hoger scoren dan tns aangeeft en SP en CU een stuk lager.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_43080930
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 19:35 schreef SCH het volgende:
Nou de Hond en Interview/NSS zitten dicht bij elkaar in de buurt in tegenstelling tot de peiling van RTL nieuws: TNS Nipo.

Dus ik denk dat De Hond / Interview nss het meest realistisch. Maargoed

blijft koffiedik kijken
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
pi_43082433
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 19:36 schreef vw_caddy het volgende:

[..]

In mijn post had ik het over Interview-NSS, of jij reageert niet op mijn post.
Ik heb het over het verschil tussen NIPO en De Hond. Een van de twee heeft het dus hartstikkende mis.
pi_43082508
De Hond heeft er veel belang bij dat hij telkens weer een nieuwtje scoort. Ik vind zijn meetmethoden erg om streden en vindt sowieso dat je die man niet serieus meer kan nemen na zijn enge bemoeienis met de Deventer Moordzaak. Als hij met die peilingen net zo manipuleert en zijn eigen waarheid wil vinden....
pi_43084812
Interview/NSS gaf de PvdA net na de gemeenteraadsverkiezingen 60 zetels. Volgens mij klopt dat ook niet.
"The courtesy of your hall is somewhat lessened of late."
pi_43089251
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 20:25 schreef Jurgen21 het volgende:
Ik vind de verschillen tussen De Hond en Interview-NSS enerzijds en TNS-NIPO anderzijds opvallend groot. En gezien de grote overeenkomst tussen de eerste twee geef ik die het voordeel van de twijfel. Want de SP is idd populair, maar 23 zetels is iets te veel van het goede.
En dat kun jij beoordelen met de natte vinger vanaf je bureaustoel?

Niemand weet hoe het precies zit, de peilingen hebben bewezen er vaak flink naast te zitten. De peiling die het beste het gedrag van zwevende kiezers kan voorspellen zal het betrouwbaarst zijn, en wie weet is dat wel TNS Nipo.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 00:06:57 #261
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_43089315
Het blijft allemaal onzin, want eigenlijk hebben we er geen fuck aan om te weten wat de uitslag nu zou zijn. Wat op 22 november de uitslag is, dáár gaat het om.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 20:00:22 #262
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_43113452
quote:
CDA en PvdA even groot in peiling

HILVERSUM - CDA en PvdA zouden even groot worden in de Tweede Kamer als er nu verkiezingen gehouden werden. Volgens de wekelijkse politieke peiling van TNS Nipo in opdracht van RTL Nieuws zouden zowel de christen- als de sociaaldemocraten maandag 38 zetels krijgen in de Kamer. Dat is evenveel als vorige week.

Daar waar het CDA in de peilingen van Maurice de Hond aan kop gaat, blijft het bij TNS Nipo "ongekend spannend" in de strijd tussen de twee grootste partijen. Maar ook volgens deze laatste peiling geven meer mensen de voorkeur aan een regering met het CDA (52 procent) dan met de PvdA (46 procent).

Links

Nu stemt 19 procent voor een links kabinet van PvdA, SP en GroenLinks, terwijl dat vorige week nog 21 procent was. Het aantal zetels voor de SP daalt van 24 naar 23. GroenLinks blijft in de peiling op zes plekken in de Kamer staan.

Volgens TNS Nipo krijgt de Partij voor de Dieren voor het eerst sinds september ook weer genoeg stemmen voor een zetel.
Bron
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_43113490
Wat zal er gebeuren als PvdA en CDA gelijk eindigen?
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 20:05:14 #264
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_43113673
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 20:01 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Wat zal er gebeuren als PvdA en CDA gelijk eindigen?
CDA/VVD/CU mogelijk? Dan die coalitie
CDA/VVD mogelijk? Dan die coalitie
SP/GL/PvdA mogelijk? Dan die coalitie

Alledrie onmogelijk? Dan CDA/PvdA
Pugna Pro Patria
pi_43122510
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 20:05 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

CDA/VVD/CU mogelijk? Dan die coalitie
CDA/VVD mogelijk? Dan die coalitie
SP/GL/PvdA mogelijk? Dan die coalitie

Alledrie onmogelijk? Dan CDA/PvdA
Waarom in die volgorde? Ik denk dat als eerste naar PvdA/CDA gekeken zal worden, wat de uitslag ook is. Het wordt interessant als beide partijen even groot zijn, wie gaat dan de premier leveren?
pi_43122596
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 23:15 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Waarom in die volgorde? Ik denk dat als eerste naar PvdA/CDA gekeken zal worden, wat de uitslag ook is. Het wordt interessant als beide partijen even groot zijn, wie gaat dan de premier leveren?
Ik denk degene met de meeste stemmen Maar in principe moeten ze daar met zijn tweeën zelf uitkomen
  woensdag 1 november 2006 @ 09:46:00 #267
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_43129261
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 23:15 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

CDA/PvdA is echt een noodoplossing. Binnen het CDA is er werkelijk niemand die wil regeren met de PvdA en datzelfde geldt andersom ook. Als er een linkse of rechtse coalitie mogelijk is, dan zal die als eerste worden onderzocht. Ik verwacht dat Balkenende in het grote lijsttrekkersdebat op 21 november zal zeggen dat hij het liefst doorregeert met de VVD (en eventueel CU).
Pugna Pro Patria
pi_43130185
quote:
Op woensdag 1 november 2006 09:46 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

CDA/PvdA is echt een noodoplossing. Binnen het CDA is er werkelijk niemand die wil regeren met de PvdA en datzelfde geldt andersom ook. Als er een linkse of rechtse coalitie mogelijk is, dan zal die als eerste worden onderzocht. Ik verwacht dat Balkenende in het grote lijsttrekkersdebat op 21 november zal zeggen dat hij het liefst doorregeert met de VVD (en eventueel CU).
Dat zal ie zeker zeggen, omdat ie anders die 8 à 10 zetels kwijt is van strategisch stemmende VVD'ers. Na 22 november echter zijn al die beloftes weinig waard.
pi_43170150
Ik heb even de mogelijke coalities in een grafiekje gezet (stippellijn = 75, de meerderheidsgrens):

We zien dat op dit moment eigenlijk alleen PvdA en CDA een reële optie is. Alleen in de peiling van NOVA heeft CU/VVD/CDA ook een meerderheid.
pi_43170432
Hmm, dan zou het dus PvdA/CDA worden of met wat geluk (of pech afhankelijk wat je liever wilt) CDA/VVD/CU worden. Misschien dat CDA/VVD/CU/SGP ook nog mogelijk is.

Afwachten wat het gaat worden. Er kan nog heel veel gebeuren, en het blijven maar peilingen.
pi_43170510
quote:
Op donderdag 2 november 2006 14:12 schreef FonsvdB het volgende:
Hmm, dan zou het dus PvdA/CDA worden of met wat geluk (of pech afhankelijk wat je liever wilt) CDA/VVD/CU worden. Misschien dat CDA/VVD/CU/SGP ook nog mogelijk is.

Afwachten wat het gaat worden. Er kan nog heel veel gebeuren, en het blijven maar peilingen.
VVD met CU en SGP... nee dat is echt compleet onmogelijk
pi_43170578
Hier een interessante aflevering van KRO Profiel over Maurice de Hond en zijn manier van peilen.
pi_43170735
Peilt TNS Nipo met de ogen dicht ofzo? Extreem groot verschil ja met de andere buro's.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 2 november 2006 @ 14:55:07 #274
862 Arcee
Look closer
pi_43171826
quote:
Op donderdag 2 november 2006 14:12 schreef FonsvdB het volgende:
Misschien dat CDA/VVD/CU/SGP ook nog mogelijk is.
Hou op.

SGP.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_43178821
quote:
Op donderdag 2 november 2006 14:21 schreef vw_caddy het volgende:
Peilt TNS Nipo met de ogen dicht ofzo? Extreem groot verschil ja met de andere buro's.
Het is in dit stadium moeilijk om te zeggen wie gelijk heeft. Alle bureaus peilen nu met een panel die via de computer vragen invult. Interview/NSS peilt iets van 1000 mensen uit een database van 50.000. TNS-NIPO peilt iets van 2000 mensen uit een database van 200.000. Van Maurice de Hond weet ik het niet precies. Over de peilingen worden dan weer correctiefactoren gehaald. Natuurlijk zijn er een hele hoop kiezers die nog zweven. Die kiezers zie je niet terug in de peilingen. Daardoor komt de optelsom van de zetels altijd weer mooi op 150 uit.
"The courtesy of your hall is somewhat lessened of late."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')