Lang leve Fok!'s Frontpage prijsvragen
![]()
Afgelopen week had ik een plekje op de gastenlijst van de "Opinion Leaders Screening" van Borat's film (Borat: Cultural Learnings of America for Make Benefit Glorious Nation of Kazakhstan) gewonnen! Toen was ik me er alleen nog niet geheel van bewust dat dit echt de première was, ik dacht meer een soort voorvertoning voor mensen van de pers. Maar nee hoor, rode loper, pers, celebrities en al! En Borat zelf!
Ik had beloofd m'n foto's online te zetten, bij deze.
![]()
Dit was rond een uur of 18u, toen moesten we er zijn. Het was nog niet zo druk en de rode loper zat nog in het plastic. We stonden bij de tafel waar iemand zou komen te staan met de lijst waar onze namen op stonden. Op dat moment dacht ik nog steeds dat alle commotie alleen voor Borat was, niet voor andere bekende mensen...
![]()
De andere kant van de rode loper.
![]()
Het plastic ging eraf. Hierna kregen wij te horen dat we weer naar buiten moesten en over de rode loper weer naar binnen. Hier zou worden gecontrolleerd of onze namen daadwerkelijk op de lijst stonden en we zouden een stempel krijgen.
![]()
Borat kwam vast binnen, maar dan zijn kartonnen versie.
![]()
Hier stonden we buiten. Het meisje met rood haar is ook een FOK!prijswinnares
![]()
Eenmaal binnen kregen we inderdaad een mooie Borat-stempel en moesten we meteen de trap op. Hier hebben we een tijdje gestaan omdat we een mooi uitzicht hadden op de rode loper. Overigens stond rechtsonder de hele tijd een groepje van 3 mannen op traditionele instrumenten Kazachstaanse muziek te spelen.
![]()
Zie hier de stempel, die moest je echt overal laten zien.
![]()
Hier nog een rode loper foto.
![]()
Deze man moest wel bekend zijn, maar ik herkende hem niet.
![]()
Dit zijn Jeroen Nieuwenhuijzen en zijn vriendin.
![]()
Eddy Zoey en vriendin.
![]()
Tatum Dagelet en vriend, nogal van boven gefotografeerd...
Op een gegeven moment dachten we dat de zaal wel zo ongeveer vol moest zitten, gezien alle mensen die we al verder hadden zien lopen. We zijn toen ook maar eens verder gegaan, met de gedachte dat we dan in de zaal zouden komen te zitten... We moesten onze stempel weer laten zien, een roltrap op, nog een keer stempel laten zien, nog een roltrap op, en toen waren we boven... op de preparty! Er stonden prostituees op je te wachten, je kreeg een glaasje wodka (denk ik?) en er werden gevulde eieren aangeboden. Dat had ik niet verwacht haha! Maar dat was nog niet alles
![]()
![]()
Dit was het ene deel van het buffet!
![]()
En dit het andere deel! Helemaal aan het eind stond ook nog drinken, dat staat niet apart op de foto. Er stonden flesjes bier, frisdrank en water. De mensen die beneden al een grote Cola hadden gekocht stonden toen wel wat beteuterd te kijken haha
![]()
Er was ook nog een heel kraampje met Kazachstaanse specialiteiten. De koekjes en chocolaadjes waren best lekker!
![]()
Hier nog wat van die prostituees.
![]()
En Eddy Zoey!
![]()
Hier even een overzichtje.
Op een gegeven moment mochten we naar binnen, maar eer Borat kwam waren we weer een flinke tijd verder. De Kazachstaanse band speelde in de tussentijd wel wat liedjes. Toen hij er was hield hij even een grappig praatje en werden er een hoop foto's van hem gemaakt. Hier heb ik wel een filmpje van, maar die is niet zo duidelijk. Voor een foto zat ik te ver weg.
Daarna konden we de film kijken. Ik vond hem echt erg grappig, en ik was niet de enige, er werd erg veel gelachen. De achterste rij was gereserveerd voor mensen van FOX America, die konden tevreden zijn. Het is een apart soort humor, maar ik hou er wel van
![]()
Op zich zitten er al veel grappen in de trailer, maar toch zijn ze in de film leuker. Alleen het stukje waar Borat ruzie krijgt met Azamat (naakt...) vond ik nogal ranzig, maar daar was ik ook niet de enige in hahaha. Ach, het was wel dapper...
Na de film werd iedereen ook nog uitgenodigd voor de afterparty. Omdat ik de bus weer moest hebben en de volgende ochtend heel vroeg op moest heb ik die niet meegemaakt... Maar het zag er wel leuk uit.
![]()
Er was een dj die Kazachstaanse hitsongs zou gaan spelen.
![]()
Hier nog een foto daarvan.
![]()
Hier waren ook weer drankjes en Kazachstaanse specialiteiten.
Tot zover mijn foto's! Zoals vast al blijkt uit mijn verhaal: ik had een TOP avond!!
FOK! BEDANKT!!