Nee, ze liggen nu in stukjes een kopje thee te drinkjen, bijkomen van de schrik.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 12:32 schreef Netsplitter het volgende:
Zonder slachtoffers weg gevlogen??
Misschien dood?
Waar was het?quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 12:37 schreef gebakken-koekje het volgende:
ik weet het niet of ze overleden zijn, was vlakbij ons, we hoorden even een ambulance sirene toen ze aankwamen maar we hebben later ook niks meer gehoord dus OF veel minder ernstig dan ze dachten of inderdaad niet meer te redden
nou laat ik dat maar hopen dan! is echt raar als je dat ziet en helemaal als je langs zo'n onderzoek loopt en zo'n fiets helemaal kapot ziet staan met een kinderzitje er half los achterop, ben blij dat ik het ongeluk niet zelf heb zien gebeuren! stonden ook 2 of 3 politiewagens bij want die vrachtwagen stond half op de wegquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 12:41 schreef Boschkabouter het volgende:
Traumahelicopters zijn voor ernstige ongelukken. In tegenstelling tot de ambulances die enkel een verpleegkundige aan boord hebben, hebben de traumahelicopters ook een arts aan boord.
Het kan ook zijn dat de arts de slachtoffers voldoende heeft gestabiliseerd, zodat de slachtoffers met de ambulance mee kunnen.
de heli stond in de wilhelminastraat op de plek naast scheer&foppen waar ze de huizen gesloopt hebben, het ongeluk zelf was gebeurd bij de uitrit van meubel discount, daar vlakbij, als je de weg naar het busstation in gaat (ben echt vreselijk slecht in straatnamen dus dan maar zo, aan je naam te zien ben je bekend in roden dus hop dat je me snaptquote:
Oke dan weet ik idd wel waar het is, die kruising gebeuren wel vaker rare dingen goorde ik.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 12:58 schreef gebakken-koekje het volgende:
[..]
de heli stond in de wilhelminastraat op de plek naast scheer&foppen waar ze de huizen gesloopt hebben, het ongeluk zelf was gebeurd bij de uitrit van meubel discount, daar vlakbij, als je de weg naar het busstation in gaat (ben echt vreselijk slecht in straatnamen dus dan maar zo, aan je naam te zien ben je bekend in roden dus hop dat je me snapt![]()
* gebakken-koekje woont er nu 5 maandenquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 13:01 schreef RodenCity het volgende:
[..]
Oke dan weet ik idd wel waar het is, die kruising gebeuren wel vaker rare dingen goorde ik.
Ben idd wel beetje bekend in roden, woon er nu bijna 7 jaar.![]()
quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 12:55 schreef Rewimo het volgende:
Hier stond vanmorgen ook al zo'n ding (Oudeweg in Haarlem). Naar het schijnt was er op de bouw in de Harmenjanswijk iets uit een hijskraan gevallen waardoor er een muur is ingestortEr is 1 ambulance met gillende sirenes weggereden (er waren er 2 gekomen plus de heli) en de heli is zonder vrachtje weer vertrokken. Verder niet meer gehoord wat er nu precies gebeurd is.
quote:Ernstig ongeval bouwlokatie Oude weg
Haarlem - Op een bouwlokatie op de Oudeweg ter hoogte van Nedtrain heeft vrijdag rond half elf een ernstig ongeval plaatsgevonden. Een bouwvakker is bedolven geraakt onder een ingestorte muur. De traumahelicopter moest uitrukken. De toestand van de man is nog onbekend. Waarschijnlijk is een communicatiestoornis tussen twee werknemers de oorzaak geweest
Hier kan wel een persoon liggend in vervoerd worden echter je kan moeilijk bij het onderlichaam en je hebt weinig ruimte om te werken als arts zijnde.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 13:01 schreef The_stranger het volgende:
Volgens mij kan een patient helemaal niet in dat type helikopter, alleen als zittende passagier. ALs dat laatste mogelijk is, dan is het ook niet zo urgent.
De helikopter is er in principe om zo snel mogelijk eerste hulp te bieden en de patient te stabiliseren, niet voor vervoer, dat doet de ambulance.
quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 12:57 schreef sledge5hammer het volgende:
Staat sinterklaas nu op die eerste foto???
je kunt ook andersom gaan liggen...quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 13:13 schreef nexcro het volgende:
[..]
Hier kan wel een persoon liggend in vervoerd worden echter je kan moeilijk bij het onderlichaam en je hebt weinig ruimte om te werken als arts zijnde.
[afbeelding]
Ohquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 13:15 schreef TC_Artemis het volgende:
Heli vertrekt bijna nooit met iemand erin, gaat alleen er naartoe om zsm trauma hulp te geven
andersom werkt helemaal niet je fitale lichaamsdelen zitten in je bovenlichaam.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 13:36 schreef FUFR het volgende:
[..]
je kunt ook andersom gaan liggen...
(en de patient maar klagen over geluidsoverlast.. hij ligt onder de motor..)
Ja ok, het kan inderdaad wel, echter wat ik bedoelde was dat het zelden gebeurtquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 13:13 schreef nexcro het volgende:
[..]
Hier kan wel een persoon liggend in vervoerd worden echter je kan moeilijk bij het onderlichaam en je hebt weinig ruimte om te werken als arts zijnde.
[afbeelding]
Bronquote:Sinds 28 februari 1998 is de Duitse helikopter van de ADAC uit Aken (Christoph Europa 1) ook inzetbaar op Nederlands grondgebied, nl. in Zuid-Limburg en is de ADAC helikopter vanuit Rheine (Christoph Europa 2) inzetbaar in Twente. Sinds 1994 is de helikopter van het IMDH in Brugge inzetbaar in Zeeuws-Vlaanderen en Walcheren.
De trauma heli's in nederland zijn te leen uit duitsland, is een nog steeds gaande proef of ze in nederland al dan niet nodig zijn.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 15:20 schreef El_Liberaliste het volgende:
ADAC, das Duits, worden deze heli's alleen in de grensstreken ingezet? (Met wat fantasie is Groningen een grensstreek)
Sow, inderdaad!quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 19:44 schreef AlmightyArjen het volgende:
Die hier in Italië zijn mooier
[afbeelding]
Ik werk daar dus gewoon naast en heb daar echt niets van mee gekregen... Beetje jammer, weer wat sensatie gemist!!quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 12:55 schreef Rewimo het volgende:
Hier stond vanmorgen ook al zo'n ding (Oudeweg in Haarlem). Naar het schijnt was er op de bouw in de Harmenjanswijk iets uit een hijskraan gevallen waardoor er een muur is ingestortEr is 1 ambulance met gillende sirenes weggereden (er waren er 2 gekomen plus de heli) en de heli is zonder vrachtje weer vertrokken. Verder niet meer gehoord wat er nu precies gebeurd is.
Lifeliner 4 is helaas niet te volgen op de P2000 sitesquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 12:38 schreef Sebasser het volgende:
[..]
Waar was het?
Misschien valt het uit te lezen via P2000.
Volgens mij is alleen de LL4 (groningen) eigendom van ADAC de overige 3 zijn eigendom van de ANWB.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 19:49 schreef BasOne het volgende:
[..]
De trauma heli's in nederland zijn te leen uit duitsland, is een nog steeds gaande proef of ze in nederland al dan niet nodig zijn.
En zo te zien en te horen kunnen we er wel een paar gebruiken.
quote:MAA werkt op intensieve en coöperatieve wijze samen met de ADAC Luftrettung. Een logische samenwerking, de doelstellingen van de ANWB en de ADAC zijn immers identiek. Beide organisaties zijn er voor hun leden en werken niet vanuit een winstoogmerk. Deze samenwerking leidt tot veel expertise op het gebied van de helikopterdienstverlening.
Als je met de heli mee gaat dan verwachten ze meestal dat je niet lang meer leeftquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 00:36 schreef Arjan het volgende:
'Onze' traumaheli () in Arnhem lijkt op een ambulance in de lucht (geel met groene strepen). En niet zo'n lelijk Duits logo erop. Je zal er maar inliggen als slachtoffer
quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 00:56 schreef uniekhoorn het volgende:
Lijkt mee te vallen![]()
[quote]Roden - Een 33 - jarige vrouw uit Roden is vrijdag gewond geraakt nadat ze op haar fiets in botsing kwam met een truck en oplegger. De 61 - jarige uit Enschede afkomstige chauffeur van deze combinatie zag de vrouw tijdens het wegrijden uit een uitrit vanaf de Kanaalstraat over het hoofd.
Met beenletsel is de vrouw per ambulance overgebracht naar het UMCG voor naderonderzoek.
De politie stelt een onderzoek in naar de toedracht van het ongeval.
dus er was geen kind bij betrokken? gelukkig.... En met de vrouw valt het letsel gelukkig ook meequote:
Jup zusterorganisatie ofzo?quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 09:54 schreef teigan het volgende:
ADAC is de duitse ANWB volgens mij
op de eerste traumaheli stond volgens mij ANWB, dus dat zou zomaar kunnen.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 09:49 schreef vosss het volgende:
Waarom staat er ADAC op?
Da's toch die duitse organisatie die boekjes maakt over campings enzo?!
Bron:quote:De ANWB geeft jaarlijks een gids uit waarin campings aan een beoordeling onderworpen worden. Ook is in deze gids te lezen welke voorzieningen een bepaalde camping heeft. Voorheen werden campings beoordeeld aan de hand van sterren. Vanaf 2006 is dit systeem vervangen door een rapportcijfer. Daarnaast roept de ANWB jaarlijks Eurotop campings uit. Zeventig campings mogen zich in 2006 tot de beste campings in Europa rekenen.
De Duitse zusterorganisatie is de ADAC. Deze gigant op kampeergebied heeft 8 miljoen leden. Ook de ADAC geeft een campinggids uit. De hoogst haalbare normering is ADAC Superplatz. In Groot-Brittannië beoordeelt de organisatie "Alan Rogers" campings. Daarnaast kennen de Britse Eilanden de zeer luxe campings van de Caravan Club.
Ja, dat is de traumaheli van het UMCN geloof ik. Die zie ik regelmatig opstijgen.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 00:36 schreef Arjan het volgende:
'Onze' traumaheli () in Arnhem lijkt op een ambulance in de lucht (geel met groene strepen). En niet zo'n lelijk Duits logo erop. Je zal er maar inliggen als slachtoffer
ADAC vliegt in sommige stukken van Nederland en wij in sommige stukken van Duitsland, scheelt kosten om dubbele bemanning en materiaal voor bepaalde stukken.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 09:49 schreef vosss het volgende:
Waarom staat er ADAC op?
Op nummer 85 soms?quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 21:02 schreef Webcrowler het volgende:
Ik werk daar dus gewoon naast en heb daar echt niets van mee gekregen... Beetje jammer, weer wat sensatie gemist!!
kennelijk dus toch nietquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 09:49 schreef vosss het volgende:
Waarom staat er ADAC op?
dat heeft ook op fok gestaan toen toch?quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 22:30 schreef kippenfokker het volgende:
Ik heb ook een keer een trauma-heli geval meegemaakt, kwam zelfs in het AD en op teletekst(dus misschien kennen sommigen het):
Het was bij mij voor de school in leidschendam, op een zaterdag, ik fietste terug met een vriend van de voetbal, toen we ineens een vrouw hoorden gillen. We keken omhoog en zagen een man een kind van 5 hoog naarbeneden gooien(!)
Mensen gillen(ik misselijk) en toen zag ik die vent zijn vriendin(zo bleek achteraf) naar beneden gooien.
Ik, ondertussen zwaar misselijk en ik wou wegfietsen(Ja, ik had misschien beter kunnen blijven als getuige, of proberen te helpen, maar ik was even in trance) Toen ik zag de die man een aanloop nam, over de reling sprong, en met zijn hoofd op de grond belandde. Direct dood.
Toen, na 5 minuten kwam de heli, maar kon de vrouw en het kind van 8 niet meer helpen.![]()
Nu inmiddels een jaar geleden, maar ik kwam er verrassend snel overheen.
ik dacht altijd dat dat gewoon sponsor stickers waren, zoals je ook op autos etc ziet somsquote:Op maandag 16 oktober 2006 07:25 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
kennelijk dus toch niet
misschien even googlen?
13:55:01 16-10-06 28 G AMBU A1 HELI markkade/J 22 D bredaquote:Op maandag 16 oktober 2006 14:25 schreef umberrella het volgende:
kijk hier vanuit mn stageplek uit t raam (breda) en zie ook een trauma heli... En vannochtend zat ik dit topic te lezen... deja vu :p
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |