abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42631876
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 04:14 schreef Litso het volgende:
Maargoed, de laatste tijd kook ik af en toe met kip van de Turkse slager en ik moet zeggen dat het vlees er ook gewoon gezonder uitziet dan dat van de AH. Ik vraag me af hoe ze het aanbieden van halal vlees willen combineren met het volspuiten met water wat ze nu doen met de kipfilets.
Een poelier is niet te vergelijken met een AH
pi_42631898
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 04:16 schreef sig000 het volgende:

[..]

Water in 't vlees @ de supermarkt is inderdaad een belangrijk punt.
Dit is trouwens wel van belang, want halal vlees hoort niet bewerkt te zijn in de zin van ingespoten. Dit is ook de reden waarom het vlees in de AH vaak 'mooier' is dan dat van de turk.
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 09:09:00 #53
111612 blrrrt
Het Grote Voordeel Van FOK!
pi_42633309
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 03:58 schreef golfer het volgende:

[..]

Klopt.
Maar daarom zal je dus echt koshere Joden en halal-Islamieten echt niet bij AH hun vlees zien gaan kopen, omdat AH echt niet kan garanderen dat het volgens de voedingswetten van die geloven is geslacht.
Dat kan AH nu dus wel garanderen.
Het leven is geen krentenbol.
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 09:24:57 #54
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_42633611
Hoe walgelijk is dat.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_42641691
Volgens mij verkoopt de Plus hier al een tijd halal vlees. In ieder geval kip.
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 00:12:51 #56
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42660227
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 14:27 schreef piepster het volgende:
Volgens mij verkoopt de Plus hier al een tijd halal vlees. In ieder geval kip.
Is dat dan ook nog aan een speciaal etiket te herkenen?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_42669356
Ja, er staat halal op.
  zondag 15 oktober 2006 @ 00:58:44 #58
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42686838
Off topic over slachten op het balkon etc verwijderd.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 15 oktober 2006 @ 01:02:06 #59
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_42686923
Nooit geweten dat Halal zoveel voorschrijft...Ik ben helemaal VOOR die manier van met dieren omgaan en ze ook slachten
Leuk om te lezen trouwens ( ik refereer aan Golferts post )

Toch maar eens overwegen om alleen Halal vlees te eten...is goedkoper dan die farce die biologisch heet
  zondag 15 oktober 2006 @ 02:16:09 #60
105263 Litso
Interlectueel.
pi_42688625
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 09:24 schreef TrenTs het volgende:
Hoe walgelijk is dat.
Wat, precies?
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  zondag 15 oktober 2006 @ 09:08:52 #61
152266 Poedel
Je Doet Het Verkeerd Sukkel!!!
pi_42691755
Er staat bij ons in de AH idd een grote vriezer van één of ander merk (zoals je ook wel die OLA vriezers ziet met ijsjes) gevuld met allemaal pakken diepvries vlees dat dan halal moet zijn. Er zijn verschillende soorten worstjes, burgers en ik weet niet wat nog meer, daar heb ik verder niet precies op gelet aangezien ik niet geïnteresseerd ben in het produkt.

Maar die vriezer met halal vlees staat er al máánden!
"..Wat Moet Je Niet Doen Voor Een Stoplicht?..
..De Tv In Elkaar Trappen En Kletspraat Verkopen Aan De Postbode!!.."
  zondag 15 oktober 2006 @ 11:23:30 #62
111612 blrrrt
pi_42692927
Het gaat hier niet om diepvriesvlees maar om normaal vers gekoeld vlees. Dat sommige dit ook al eerder hebben gezien kan kloppen aangezien er eerst al proeven mee zijn gehouden. Wat nu over meer winkel wordt uitgerold is het koelmeubel wat je op de foto hieronder ziet. Dat is dus géén diepvriesmeubel.
pi_42693380
Hoe zijn de prijzen van dit vlees?
Suiker en melk is voor mensen die geen koffie lusten
  zondag 15 oktober 2006 @ 12:46:15 #64
111612 blrrrt
pi_42694619
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 11:48 schreef reclamedoos het volgende:
Hoe zijn de prijzen van dit vlees?
Kipfilet: 6,99 euro/kilo
Kipfilet voordeelverpakking: 6,49 euro/kilo

Rest weet ik zo snel even niet.
  zondag 15 oktober 2006 @ 18:52:58 #65
105263 Litso
Interlectueel.
pi_42702519
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 12:46 schreef blrrrt het volgende:

[..]

Kipfilet: 6,99 euro/kilo
Kipfilet voordeelverpakking: 6,49 euro/kilo

Rest weet ik zo snel even niet.
Oh, volgens mij is dat niet eens zo heel veel duurder dan bij de turk, wel?
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  zondag 15 oktober 2006 @ 21:50:36 #66
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42707163
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 18:52 schreef Litso het volgende:
Oh, volgens mij is dat niet eens zo heel veel duurder dan bij de turk, wel?
Idd en ben ook wel benieuwd naar het verschil in Kwaliteit
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_42714644
Weet niet of deze hier mag, het is in ieder geval niet mijn bedoeling hier een ONZ-topic van te maken, anders kan een mod 'm wel weer verwijderen
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 18:57:39 #68
97745 Thorical
finding a way
pi_42747866
Wat een onzin is dit weer.
9o% van de dieren wordt halal geslacht. Misschien wat zelf slachtende slagers zullen het niet doen maar de rest van commerciele slachters doen het wel. Ze zouden gek wezen om het niet te doen. En zo'n groot verschil is het niet.
pi_42755214
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 18:57 schreef Thorical het volgende:
Wat een onzin is dit weer.
9o% van de dieren wordt halal geslacht. Misschien wat zelf slachtende slagers zullen het niet doen maar de rest van commerciele slachters doen het wel. Ze zouden gek wezen om het niet te doen. En zo'n groot verschil is het niet.
Onzin. 90% van het kalfsvlees kan halal geslacht zijn omdat de vraag onder moslims voor kalfsvlees stukken groter is dan onder de rest, dus is het goedkoper om halal te slachten. Wat betreft rundvlees, gevogeltje en varkensvlees (duh!) is dat hooguit het percentage dat moslims aan halalvlees consumeren.
pi_42758368
Klopt sampoo.
Er zijn in nederland enkele grote slachterijene welke aan het grootste deel van nederland leveren. Een daarvan is ekro. De grootste klafslachterij van europa. Het kalf wordt daar in 80 % van de gevallen halal geslacht. Reden ?
Zij zijn de grootste leverancier van stremsel uit de klafsmaag. Stremsel wordt gebruikt bij het kaasmaken. Aangezien moslims blijkbaar zeer veel kaas eten willen ze dit graag halal maken.
De rest van de dieren, denk aan kip, rund, varken wordt overwegend traditioneel geslacht.
Over het kalfsvlees heb ik eens een aflevering gezien van de keuringsdienst van waarden.
Het kalfsvlees van ekro werd daar gevolgd, en inderdaad ritueel geslacht omdat ze zo ook moslims bereiken.
( Even voorop gesteld: Ik ben al jaren kok, en geintreseerd in alles er omheen, dus ook de slacht van dieren. Ik ken enkele slagers, uitbeners, slachters van bedrijsbezoeken en stages. Dus mag mezelf wel een kenner noemen )
In die aflevering werd er dus voorgedaan hoe een half geslacht wordt. Het wordt in een soort harnas gezet welke er voor zorgt dat ze het dier 180 graden ( ! ) kunnen draaien. Vervolgens wordt de keel doorgesneden, en laat men het dier dood bloeden.
Buiten het feit dat ik dit een belachelijke manier van slachten vind in een westerse cultuur, ben ik van mening dat moslims maar bekijken hoe ze aan hun vlees komen. Op deze manier dus niet in nederland !
Dat een nederlands bedrijf als de AH halal vlees gaat verkopen kan ik geen woorden voor verzinnen, dus ik ga niet eens mijn best doen. Maar het is echt absurd.
H
  woensdag 18 oktober 2006 @ 00:20:32 #71
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_42758903
mooi gesproken pilootje, ben et met je eens.
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
  woensdag 18 oktober 2006 @ 01:40:20 #72
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_42760522
Pilootje toch: klaf, half...het beesie heet een kalf!

Maar verder ben ik het wel eens met je post.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_42761057
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 00:02 schreef Pilootje het volgende:
Klopt sampoo.
Er zijn in nederland enkele grote slachterijene welke aan het grootste deel van nederland leveren. Een daarvan is ekro. De grootste klafslachterij van europa. Het kalf wordt daar in 80 % van de gevallen halal geslacht. Reden ?
Zij zijn de grootste leverancier van stremsel uit de klafsmaag. Stremsel wordt gebruikt bij het kaasmaken. Aangezien moslims blijkbaar zeer veel kaas eten willen ze dit graag halal maken.
De rest van de dieren, denk aan kip, rund, varken wordt overwegend traditioneel geslacht.
Over het kalfsvlees heb ik eens een aflevering gezien van de keuringsdienst van waarden.
Het kalfsvlees van ekro werd daar gevolgd, en inderdaad ritueel geslacht omdat ze zo ook moslims bereiken.
( Even voorop gesteld: Ik ben al jaren kok, en geintreseerd in alles er omheen, dus ook de slacht van dieren. Ik ken enkele slagers, uitbeners, slachters van bedrijsbezoeken en stages. Dus mag mezelf wel een kenner noemen )
In die aflevering werd er dus voorgedaan hoe een half geslacht wordt. Het wordt in een soort harnas gezet welke er voor zorgt dat ze het dier 180 graden ( ! ) kunnen draaien. Vervolgens wordt de keel doorgesneden, en laat men het dier dood bloeden.
Buiten het feit dat ik dit een belachelijke manier van slachten vind in een westerse cultuur, ben ik van mening dat moslims maar bekijken hoe ze aan hun vlees komen. Op deze manier dus niet in nederland !
Dat een nederlands bedrijf als de AH halal vlees gaat verkopen kan ik geen woorden voor verzinnen, dus ik ga niet eens mijn best doen. Maar het is echt absurd.
H
Nou ik geloof dat de vraag naar halal-kaas vanuit de moslims nou niet zo denderend is. De meeste moslims zullen elke kaas nuttigen. Het is gewoon bijkomstig dat halalvlees ook "halalkaas" oplevert. De meeste halalkaas wordt gewoon door de niet-moslims genuttigt. Buiten dat is deze manier van slachten nou niet nieuw in het Westen. Al zie ik niet waarom men niet eerst verdooft voor men de keel doorsnijdt. Maar goed als kenner zal je bij het eventueel moeten slachten van een dier nou niet zo snel een schietpistool of dergelijk bij de hand hebben. Dan lijkt mij dit wel bovenaan bij het meest diervriendelijke "primitief" slachten van een dier.
pi_42762396
Sorry voor de schrijffoutjes, had mijn bericht even moeten nalezen.

De halal kaas zal inderdaad niet aan de moslims liggen. Een producent probeert zijn product aan een zo groot mogelijke groep te verkopen. Daarom wordt de witlof zoeter gekweekt, is de kaas halal, en smaakt alles naar unilever.
En ja ook in het westen werd , en misschien wel wordt en nog geslacht door simpelweg de keel door te snijden. Maar de mensheid gaat vooruit. Gaan we nu ook weer mensen ophangen op het binnenhof en met tomaten bekogelen ? Een beetje respect voor wat je eet is we op zijn plaats.
In nederland zijn verschillende slachtmethoden, maar de meest gangbare is dat het dier tussen 2 hekjes loopt, er wordt wordt ketting of andere halsband om gedaan. Iets wat ze eigenlijk niet vreemd vinden, want zo stonden ze ook in de stal een groot deel van de tijd. En dan krijgen ze of een pin in de hersenen, of met een schietpistool worden ze in de hersenen geschoten. De dieren zijn nu hersendood, ze worden omhoog getakeld, en dan wordt de keel doorgesneden om ze leeg te laten bloeden. Het lijkt dus wel een beetje op halal slachten. Dit wordt echter niet gedaan door een iman, niet in een bepaalde richting, en het slachthuis is niet eerst goedgekeurd door een iman.
pi_42763415
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 08:18 schreef Pilootje het volgende:
Sorry voor de schrijffoutjes, had mijn bericht even moeten nalezen.

De halal kaas zal inderdaad niet aan de moslims liggen. Een producent probeert zijn product aan een zo groot mogelijke groep te verkopen. Daarom wordt de witlof zoeter gekweekt, is de kaas halal, en smaakt alles naar unilever.
En ja ook in het westen werd , en misschien wel wordt en nog geslacht door simpelweg de keel door te snijden. Maar de mensheid gaat vooruit. Gaan we nu ook weer mensen ophangen op het binnenhof en met tomaten bekogelen ? Een beetje respect voor wat je eet is we op zijn plaats.
In nederland zijn verschillende slachtmethoden, maar de meest gangbare is dat het dier tussen 2 hekjes loopt, er wordt wordt ketting of andere halsband om gedaan. Iets wat ze eigenlijk niet vreemd vinden, want zo stonden ze ook in de stal een groot deel van de tijd. En dan krijgen ze of een pin in de hersenen, of met een schietpistool worden ze in de hersenen geschoten. De dieren zijn nu hersendood, ze worden omhoog getakeld, en dan wordt de keel doorgesneden om ze leeg te laten bloeden. Het lijkt dus wel een beetje op halal slachten. Dit wordt echter niet gedaan door een iman, niet in een bepaalde richting, en het slachthuis is niet eerst goedgekeurd door een iman.
Eh. Je hebt het over respect voor wat je eet, en vervolgens vertel je hoe die dieren behandeld worden. Het grootste punt van halal slachten is respect voor het dier.
quote:
De slager moet zorgdragen voor het comfort van het dier. Het slachtmes mag bijvoorbeeld niet zichtbaar zijn voor het dier of in de nabijheid van het dier geslepen worden. Het slachten mag niet door andere dieren gezien worden.
Imo een stuk diervriendelijker dan alle koetjes in een gangetje zetten en één voor één afschieten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')