We have a winner!quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 13:29 schreef SilverBullet het volgende:
Een makkie, dat zijn de woontorrens van het Chassépark in Breda.
Je moet dan ook even een puntje geven.quote:
quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 14:41 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Hoofdkantoor Albert Heijn te Zaandam
[afbeelding]
Ah mên die had ik toch moeten weten, ben er anderhalf jaar iedere dag twee keer langs gekomen!quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 14:41 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Hoofdkantoor Albert Heijn te Zaandam
[afbeelding]
Het Afrika Museum in Berg en Dalquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 14:58 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Nieuwe:
[afbeelding]
graag naam van afgebeelde dingen (zijn er 2) en juiste plaatsnaam
Dan wissel ik Heiligland Stichting in voor Casa Nova (Congrescentrum) te Groesbeek.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 15:29 schreef TARAraboemdijee het volgende:
mis, close but mis
Correctie op mijn vorige antwoord.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 19:03 schreef _jero_ het volgende:
Bijbels openlucht museum en Casa Nova congres centrum, allebei te Heilig Landstichting (Gemeente Groesbeek) ?
ja wie? Ik heb nog een leuke...quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 20:05 schreef Gizlijntje het volgende:
next ?
Ik heb het gecontroleerd, klopt!quote:Op woensdag 18 oktober 2006 05:37 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Fort Pannerden op de kop van de splitsing van de Waal en het Pannerdens kanaal. Weggetje op de foto heet Sterreschans.
ergens waar ze redelijk rijden, gezien de minimale hoeveelheid strepen op de textquote:Op woensdag 18 oktober 2006 10:28 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
De volgende
Welk bedrijf en waar. Deze kan niet zo heel moeilijk zijn
[afbeelding]
Het gebouw van de Telegraaf in Amsterdam??quote:Op woensdag 18 oktober 2006 10:28 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
De volgende
Welk bedrijf en waar. Deze kan niet zo heel moeilijk zijn
[afbeelding]
Neequote:Op woensdag 18 oktober 2006 18:25 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Het Dorp bij Arnhem?
Je bent in ieder geval goed op wegquote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:56 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Weet je wel hoeveel psychiatrische ziekenhuizen ik inmiddels bijlangs geklikt ben?
Tnx iig voor de uitgezoomde foto
Ik mis nog twee woordjes tussen Het en Warnsveld... maar very very very close!quote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:59 schreef _jero_ het volgende:
Psychiatrisch centrum Het Warnsveld
We have a winnerquote:
Ondertussen dit maar even opgezochtquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 00:36 schreef JDude het volgende:
Bijna goed, volgens mij is het die van Dodewaard.
Volgens mij heb jij gelijk. HGB I, II en III staan aan het Moreelsepark, HGB IV staat dichter bij het spoor.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 07:02 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Hoofdkantoor NS (hoofdgebouw IV), Laan van Puntenburg 100 te Utrecht
-edit-
hmm, Rockfire had al antwoord gegeven. En dat op de vroege morgen.
Maareh, volgens mij heb ik de straat wel goed en Rockfire niet
Kijk maar in de link die ik in mijn berichtje heb geplaatst, nsvastgoed zal het toch wel het beste weten??? Ik dacht eerst ook aan dat andere adres, totdat ik deze link vond...quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 08:05 schreef Duvel het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij gelijk. HGB I, II en III staan aan het Moreelsepark, HGB IV staat dichter bij het spoor.
Ik denk het ook. Je vroeg om een straatnaam, en Moreelsepark is waarschijnlijk het gehele gebouwencomplex.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:59 schreef JDude het volgende:
Het hoge gebouw (HGB IV) staat inderdaad aan de Laan van Puntenburg 100... ben er zelf enkele malen voor stage geweest. Dus éigenlijk moet ik het antwoord van Tararaenzovoort goed rekenen.
Prima, en kom maar op met die nieuwe opgave, ik verveel me te pletterquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 11:20 schreef JDude het volgende:
Rockfire en Tara beide een puntje?
Natuurlijk heb je gelijk het is maar een spelletje... Ik vind alleen dat de laatste tijd het spelletje op een verkeerde manier aan het veranderen is. In het begin ging het er nog om dat je moest zien te vinden waar een bepaald object stond eventueel met wat er gevestigd is. Neem nu dit voorbeeld: ik heb duidelijk gevonden waar het gebouw staat en wat er zich in het pand bevind. Waarom moet dan zo'n adres ook nog exact goed worden gegeven?quote:
Hee, dat heb ik meer gezienquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 11:27 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Natuurlijk heb je gelijk het is maar een spelletje... Ik vind alleen dat de laatste tijd het spelletje op een verkeerde manier aan het veranderen is. In het begin ging het er nog om dat je moest zien te vinden waar een bepaald object stond eventueel met wat er gevestigd is. Neem nu dit voorbeeld: ik heb duidelijk gevonden waar het gebouw staat en wat er zich in het pand bevind. Waarom moet dan zo'n adres ook nog exact goed worden gegeven?
Mischien toch goed om hier eens over te discussieren?
Ben ik deels met je eens. Bij sommige opgaves wordt duidelijk de vraag erbij gesteldquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 11:27 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Natuurlijk heb je gelijk het is maar een spelletje... Ik vind alleen dat de laatste tijd het spelletje op een verkeerde manier aan het veranderen is. In het begin ging het er nog om dat je moest zien te vinden waar een bepaald object stond eventueel met wat er gevestigd is. Neem nu dit voorbeeld: ik heb duidelijk gevonden waar het gebouw staat en wat er zich in het pand bevind. Waarom moet dan zo'n adres ook nog exact goed worden gegeven?
Mischien toch goed om hier eens over te discussieren?
Tenzij dus de vraagsteller specifiek vraagt om het adresquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 11:56 schreef leroytje het volgende:
Ja dan zou ik gewoon zeggen: Het is de woning van Blair, en dat goed rekenen, daar is et spelletje toch voor bedoeld??
Klopt!quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 12:15 schreef _jero_ het volgende:
FBK-atletiekstadion in Hengelo
Waar het mij dus om gaat is dat er soms om vage redenen om een heel specifiek adres wordt gevraagd. Zo had ik in een vorig topic het tropeninstituut in Amsterdam goed geraden, maar niet het juiste adres. Bleek dat het instituut meerdere ingangen had en ik niet de ingang had genoemd die de poster wilde horen. Dat vind ik dus onzin en het spel niet ten goede komen. Alleen als het adres echt een toegevoegde waarde geeft meot er om gevraagd worden.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 13:04 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Ben ik deels met je eens. Bij sommige opgaves wordt duidelijk de vraag erbij gesteld
Als je dus een plaatje hebt met wat en waar, wat standaard is, dan is dat antwoord voldoende.
Maar als er om meer wordt gevraagd, bijvoorbeeld de juiste plaatsnaam, een straatnaam etc, dan dat ook beantwoorden
Hangt dus van de vraagsteller af
Dat is absoluut waar. Volgens mij werd bij het tropenmuseum ook niet om een correct adres gevraagd, dus dat was nog flauwer, maar weet het ook niet zeker.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 13:35 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Waar het mij dus om gaat is dat er soms om vage redenen om een heel specifiek adres wordt gevraagd. Zo had ik in een vorig topic het tropeninstituut in Amsterdam goed geraden, maar niet het juiste adres. Bleek dat het instituut meerdere ingangen had en ik niet de ingang had genoemd die de poster wilde horen. Dat vind ik dus onzin en het spel niet ten goede komen. Alleen als het adres echt een toegevoegde waarde geeft meot er om gevraagd worden.
Nu kan gebruiker A een antwoord geven wat niet helemaal overeen komt met wat de poster wil horen, waarna gebruiker B met het goede antwoord het punt binnenhaalt. Gebruiker A heeft het echte werk gedaan, namelijk het vinden van het object, maar is hier dus de grote verliezer...
Dan zijn we het dus met elkaar eensquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 13:51 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Maar het moet toch vooral gaan om de plaatjes, wat en waar het is, niet dat je uren moet googlen voor details
Scheisse, vergeten die lijst in de OP te checkenquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 14:13 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Wijlre, bierbrouwerij Brand (was al eens geweest trouwens)
Ik werk de OP altijd aan het begin van ieder topic bij. Na 48 uur kan ik dat namelijk niet meer doen, maar moet een mod dat doen. De lijst is dus dingen die in topic #1 t/m 7 voorbij zijn gekomen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 14:27 schreef XcUZ_Me het volgende:
Lijst in de OP moet nog bijgewerkt worden, Groot Graffel in Warnsveld staat er nog niet bij.
Ik had meteen een wiki,quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 15:00 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Wiki aangemaakt:
http://wiki.fok.nl/index.(...)uiz_Editie_Nederland
Heel deel 8 staat hier op dit moment nog niet in, dat komt nog wel
Ik ga me nu weer met nuttigere dingen bezighouden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |