abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42725809
Netwerken en OS X zijn easy as pie
pi_42725833
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 22:24 schreef AudreyHepburn het volgende:

Nu maar eens kijken of ik de bibliotheekVPN van de UvA aan de praat krijg op de iBook.
ROFL, die heb ik eergisteren geinstalleerd, Audrey . Is supereenvoudig, man, gewoon de handleiding volgen.

Was op een MacBook trouwens.
pi_42725884
Op de HU was het met mijn Macbook makkelijker dan mijn klasgenoten met Windows

Macbook: Settings inkloppen

Windows flaptop: Schoolpc gebruiken, vervolgens citrix opstarten en in een virtueele omgeving gaan, zodat je op sharepoint kan, daarna een hoop woekeren in pagina's, een vaag tooltje downloaden, naar jezelf mailen, op een usb-stick zetten en in je eigen laptop prikken.
pi_42726482
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 22:28 schreef Geqxon het volgende:
Op de HU was het met mijn Macbook makkelijker dan mijn klasgenoten met Windows

Macbook: Settings inkloppen

Windows flaptop: Schoolpc gebruiken, vervolgens citrix opstarten en in een virtueele omgeving gaan, zodat je op sharepoint kan, daarna een hoop woekeren in pagina's, een vaag tooltje downloaden, naar jezelf mailen, op een usb-stick zetten en in je eigen laptop prikken.
Bij UvAVPN is het simpelweg de VPN client van de UvA site downloaden, instellingen in die client instellen (zijn letterlijk maar iets van 4 / 5 vakjes) en je kan al connecten.
pi_42726509
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 22:26 schreef Roeni3 het volgende:

[..]

ROFL, die heb ik eergisteren geinstalleerd, Audrey . Is supereenvoudig, man, gewoon de handleiding volgen.
Tranquilo, joh. Het ging idd moeiteloos. .
It's my party and I'll cry if I want to.
pi_42727093
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 22:58 schreef Roeni3 het volgende:

[..]

Bij UvAVPN is het simpelweg de VPN client van de UvA site downloaden, instellingen in die client instellen (zijn letterlijk maar iets van 4 / 5 vakjes) en je kan al connecten.
Dat is hier dus ook. Alleen moet je die client van een website halen die je dus alleen op deze manier kan bereiken
  maandag 16 oktober 2006 @ 23:37:45 #277
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_42727413
Apple schijnt de iPhone confirmed te hebben?
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
  maandag 16 oktober 2006 @ 23:40:26 #278
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_42727502
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 23:37 schreef Rock-shocker het volgende:
Apple schijnt de iPhone confirmed te hebben?
Waar heb je dat vandaan?
  maandag 16 oktober 2006 @ 23:42:13 #279
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_42727562
Vriend van me zit hier naast me...
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
pi_42727682
De iPhone!!!! Jahoeeeeeeee.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 00:19:53 #282
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_42729163
waar is die bevestiging dan?
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 02:13:36 #284
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_42730789
Heeft hier iemand ook het probleem (gehad) dat "Drop Box" de hele tijd terugkomt in het linker finder menu? En als ik er vervolgens op klik zegt hij dat hij niet bestaat.
lege ton
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 02:25:36 #285
70795 GiSH
waiting for sun
pi_42730909
als het nu allemaal een beetje mee zit ga ik toch eens over naar de apple

vandaag wezen kijken de 24" iMac, hij is wel lekker groot maar nou niet echt de ¤ 500,- meer waard.

Ik zit nog een beetje in dubio, 20" of een 24" ik denk wel dat ik voor de 20" ga,kan die ¤ 500 dan goed gebruiken voor een nieuwe printer.. de mijne is weer net een printer die niet met OS X overweg kan
Made love to an Angel, but her wings are in the way
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 07:07:08 #286
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_42731724
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 22:58 schreef Roeni3 het volgende:

[..]

Hier op de UT hoef je niets te downloaden. Alleen wat instellen in Internetverbinding en klaar hupsakee
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 09:00:24 #287
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_42732539
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 22:24 schreef AudreyHepburn het volgende:
Ik heb dus nu al een tijdje een iCurve en een kek Appletoetsenbord enzo dus he, maar ik heb nog geen bureau. . Heb ze 1x gebruikt op de keukentafel toen ik een opdracht moest maken en momenteel lig ik weer RSI-onverantwoord in de happende otterstand in mijn uitgezakte leunstoel. Ik leer het ook nooit. De vooruitgang is gelukkig dat ik gisteren eindelijk mijn nieuwe kamer heb opgemeten, dus de aanschaf van een bureau is weer een stapje dichterbij.

Oh en . Apple. .

Nu maar eens kijken of ik de bibliotheekVPN van de UvA aan de praat krijg op de iBook.
Waar ga je wonen?
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 09:25:30 #288
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_42732916
Ik ga zo eens kijken hoe de dekking hier op school tegenwoordig is. Het schijnt verbeterd te zijn dus misschien kan ik wel in een rookkamer zitten met mijn laptop (anders moet ik 'm steeds meenemen als ik ga roken of erop vertrouwen dat niemand 'm mee neemt, of 'm bij een klasgenoot achterlaten).
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 10:03:07 #289
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_42733682
Mijn Mighty Mouse doet het trouwens opeens weer verrassend goed.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_42733841
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 02:25 schreef GiSH het volgende:
als het nu allemaal een beetje mee zit ga ik toch eens over naar de apple

vandaag wezen kijken de 24" iMac, hij is wel lekker groot maar nou niet echt de ¤ 500,- meer waard.

Ik zit nog een beetje in dubio, 20" of een 24" ik denk wel dat ik voor de 20" ga,kan die ¤ 500 dan goed gebruiken voor een nieuwe printer.. de mijne is weer net een printer die niet met OS X overweg kan
Alle printers kunnen overweg met OSX, al is het een generic driver, ze kunnen ermee overweg.
Ik post om het posten.
pi_42734734
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 07:07 schreef Jerommeke.nl het volgende:

[..]

Hier op de UT hoef je niets te downloaden. Alleen wat instellen in Internetverbinding en klaar hupsakee
Bij ons IN de UvA ook, maar als je thuis zit en in speciale sites als Picarta wilt zoeken zal je VPN client moeten installeren.
pi_42735882
Aha...mensen met een UvA-account: wiens inloggegevens mag ik hebben, zodat ik af en toe in de UvA electronische bibliotheek kan rondsnuffelelen..?
Calmer than you are
pi_42735968
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 11:37 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Aha...mensen met een UvA-account: wiens inloggegevens mag ik hebben, zodat ik af en toe in de UvA electronische bibliotheek kan rondsnuffelelen..?

Sorry, als die inloggegevens alleen daarvoor zouden zijn, zou het mss nog mogen. Maar aangezien je met je studentnr en wachtwoord (die je in zal moeten voeren) al de complete virtuele omgeving van UvA binnen kan (incl blackboard, tentamencijfers etc), denk ik niet dat ook maar iemand je die informatie zal geven.
pi_42736108
Dan post ik hier af en toe wel een requestje voor een electronic journal
Calmer than you are
pi_42736132
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 09:00 schreef Anthraxx het volgende:
Waar ga je wonen?
Ik woon al sinds 1 juli in dit huis, ben ondertussen nog een keer naar een andere kamer verhuisd, maar ben al die maanden te lamballig geweest om kasten/bureau/dat soort dingen te kopen. .

Over die internetverbinding OP de UvA: hoe werkt dat precies ? Ik kreeg een paar keer gewoon verbinding, gewoon zomaar, een paar keer kreeg ik geen verbinding omdat er een wachtwoord opzat. Ik vond het ook al raar dat ik er zomaar opkon, dus ik denk dat ik nu toch echt dingen moet gaan instellen. Maar wat dan en waar dan ? Weet de mede-UvA-student hier dat toevallig ?
pi_42736163
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 11:46 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Dan post ik hier af en toe wel een requestje voor een electronic journal
Je kan op het PCHoofthuis ook gewoon binnenlopen en daar op de pc in de bibliotheek je ding opzoeken en het dan daar op je USBstick zetten en mee naar huis nemen.
pi_42736215
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 11:49 schreef AudreyHepburn het volgende:

[..]

Je kan op het PCHoofthuis ook gewoon binnenlopen en daar op de pc in de bibliotheek je ding opzoeken en het dan daar op je USBstick zetten en mee naar huis nemen.
Niet de meest handige manier als je niet in (de buurt van) Amsterdam woont....
Calmer than you are
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 12:13:15 #298
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_42736801
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 11:47 schreef AudreyHepburn het volgende:

[..]

Ik woon al sinds 1 juli in dit huis, ben ondertussen nog een keer naar een andere kamer verhuisd, maar ben al die maanden te lamballig geweest om kasten/bureau/dat soort dingen te kopen. .

Over die internetverbinding OP de UvA: hoe werkt dat precies ? Ik kreeg een paar keer gewoon verbinding, gewoon zomaar, een paar keer kreeg ik geen verbinding omdat er een wachtwoord opzat. Ik vond het ook al raar dat ik er zomaar opkon, dus ik denk dat ik nu toch echt dingen moet gaan instellen. Maar wat dan en waar dan ? Weet de mede-UvA-student hier dat toevallig ?
Heb je een UvA Net ID?

Het is een kwestie van een paar dingen instellen in je internetsettings. Klik voor de handleidingen.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 12:55:46 #299
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_42737933
Ik gebruik in mijn scriptie wat formules die je beter als afbeelding dan als tekst kan invoegen

Nu zijn die afbeeldingen ook genoeg te vinden op internet, geen probleem tot dusver.
Alleen moet alles er wel netjes uitzien en dat gaat dus niet samen met het lettertype waar ze in staan

In Photoshop zou ik wel wat kunnen namaken met het juist lettertype, maar een echt succes zal dat niet worden. Maar misschien zijn er wel applicaties die reuze handig zijn om dit soort afbeeldingen mee te bouwen.

Voorbeeld-formule:

Omdat het topic bijna dicht is mag het best onder de op van het volgende deel
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_42738299
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 11:51 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Niet de meest handige manier als je niet in (de buurt van) Amsterdam woont....
Tjsa, zit niets anders op, vrees ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')