Bronquote:Gebakken camembert 1 ei, 4 halve Camemberts, 50 g geschaafde amandelen, 50 g boter
4 halve peren (blik of geschilde), 2 el vossebessenjam, 4 sn toastbrood, boter om te smeren
Klop het ei los. Wentel de halve Camemberts eerst door het ei en vervolgens door de geschaafde amandelen. Druk de paneerlaag licht aan. Verhit de (braad)boter in een pan. Bak de Camemberts in 4 tot 5 minuten goudbruin, keer ze en bak ook de andere kant. Laat intussen de halve peren uitlekken en vul de holtes met de jam. Rooster de sneden brood en besmeer ze met boter. Geef de gebakken Camembert met de gevulde peren en de toast.
Variatie: je kunt in plaats van amandelen ook paneermeel gebruiken om mee te paneren. Vermeng daarvoor 1 1/2 theelepel paprikapoeder met 1 eetlepel bloem en wentel de kaasjes erdoor.
Wentel ze vervolgens door het losgeklopte ei en 2 eetlepels paneermeel. Bak de Camembert als hierboven is beschreven en serveer ze.
Kloptquote:Op donderdag 12 oktober 2006 13:40 schreef Freak187 het volgende:
Nou ik heb ze net gegeten. Ik wilde niet wachten op antwoorden (ik had trek) dus ik probeerde het maar. En het ging uitstekend. Korst blijft inderdaad perfect zitten en binnen 2 minuten zijn ze klaar.
Volgens mij ook de ideale manier om zelf "gewone" kaas soufflé's te maken. Gewoon een groot stuk kaas (jong ofzo) en door ei en paneermeel halen. Veel beter dan die karige souffle's in de diepvries.
De snackbarcultuur heeft ervoor gezorgt dat mensen geen idee hebben wat een soufflé is, net zoals de kroket ipv ragout met een korstje verworden is tot dikke pasta met paneermeel.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 14:00 schreef SHE het volgende:
dat is toch geen souffle? dan is gepaneerde kaas
Heb je ze wel eens zelf gemaakt?quote:Op donderdag 12 oktober 2006 14:18 schreef SHE het volgende:
Ik dacht al dat ik iets had gemist tijdens de kooklessen van mams ...
en kroketten..tja, ik heb ze weleens gegeten, en zo onaardig vind ik ze niet, maar ik zou ze nog lekkerder vinden als ik zou weten wat de neuk ze in die dingen stoppen. ( excusez le mot )
quote:Op donderdag 12 oktober 2006 14:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb je ze wel eens zelf gemaakt?
Een goede zelfgemaakte kroket, van vleesragout, garnalen, of kaas, goddelijk
Lijkt in werkelijk niets op een fabriekskroket (en dobbe of kwekkeboom dus ook niet)
Dat is echt goedquote:Op donderdag 12 oktober 2006 13:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Gefrituurde camembert is hier in D een geliefd gerecht, worden speciaal kleine camembertjes voor verkocht, zelfs kant en klaar in de panade.
Man, die zelfgemaakte krengen zijn lekker! Kroketten maken was vroeger altijd een cooperatie van oma, mama en Serendipsje. Mijn moeder maakte bouillon en zorgde ervoor dat het mooiste vlees uit de soep in de keukenmachine terechtkwam. Wat ze er daarna mee deed, weet ik niet meer, daar was ik ietsje te klein voor.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 14:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Lijkt in werkelijk niets op een fabriekskroket (en dobbe of kwekkeboom dus ook niet)
Als je een goed recept weet, gerne!quote:Op donderdag 12 oktober 2006 14:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |