oud proggie, adobe streamline... of idd tracen in illustrator en dan bewerken...quote:Op woensdag 22 november 2006 18:19 schreef Zapper het volgende:
Iemand enig idee of er tutorials, plug-ins o.i.d. bestaan om een foto het volgende effect te geven?
[afbeelding]
Hiermee was ik ook een beetje bezig, maar moet zeggen dat het gebruik van noise reduction etc. meer afbreuk deden dan dat het hielp. Ja, de noise wordt minder, maar je verliest de strakke lijnen- die vervagen iets en ronden af. En het nadeel van threshold is dat die aliased is, en je grijstinten verliest..quote:Op woensdag 22 november 2006 21:12 schreef shi het volgende:
[..]
goed idee, eigenlijk helemaal niet aan gedachtik bedenk mij dat als je voor dat je dat doet eerst pjotoshops noise reduction filter over de afbeelding haalt je dan strakkere lijnen krijgt,
ook kun je naderhand door de laag te dupliceren en daar image>adjustments>treshold (drempel inj het nl) erovergooit en dan te spelen met de opacity je het effect benadrukt.........
gewoon een paar ideen die ik krijga la siki het zo lees
sjaquote:Op donderdag 23 november 2006 11:54 schreef Lynx666 het volgende:
[..]
Hiermee was ik ook een beetje bezig, maar moet zeggen dat het gebruik van noise reduction etc. meer afbreuk deden dan dat het hielp. Ja, de noise wordt minder, maar je verliest de strakke lijnen- die vervagen iets en ronden af. En het nadeel van threshold is dat die aliased is, en je grijstinten verliest..
Daarom ook mijn opmerking "niet elke foto leent zich er goed voor". Eigenlijk zou je bronbestand al zo vrij mogelijk van noise moeten zijn, en de belichting ervan speelt ook een grote rol bij het gewenste effect...
daarom gebruik ik de pen tool in photoshop, die werkt een stuk makkelijkerquote:Op donderdag 23 november 2006 17:47 schreef Max_Dark het volgende:
Als ik niet elke 10 seconden van frustratie uit elkaar plof door die @#%$@#% Pen tool in Illustrator wel ja
jaquote:Op dinsdag 28 november 2006 19:24 schreef Piles het volgende:
Ik heb ook nog ff een vraagje. Ik heb een a3-vel met allemaal (verschillende) kaartjes (wel zelfde maat). Deze worden later uitgesneden, maar dan moeten de kaartjes (elk kaartje is een layer) allemaal op gelijke afstand worden geplaatst, dus op een soort raster. Handmatig is dit bijna niet te doen. Kan Photoshop dit zelf op een bepaalde manier, of moet ik dan met hulplijnen gaan werken?
Ik hoop dat het probleem een beetje duidelijk is
quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:59 schreef shi het volgende:
[..]
ja
VIEW>SHOW>GRID of CTRL+'
en dan wel zorgen dat VIEW>SNAP TO>GRID aanstaat
in de voorkeursinstellingen van photoshop kun je je grid interval instellen
helaas... is niet mogelijk in photoshop.. heb er ook naar gezocht..quote:Op dinsdag 28 november 2006 23:18 schreef eer-ik het volgende:
een grotere monitor aan mijn laptop zal helaas niet gaan
Ik hoop echt dat het in te stellen is
Althans, het zou fijn zijn
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | imageView('ActP'); function imageView (view) { var ID_slct = charIDToTypeID( "slct" ); var desc = new ActionDescriptor(); var ID_null = charIDToTypeID( "null" ); var ref = new ActionReference(); var ID1 = charIDToTypeID( "Mn " ); var ID2 = charIDToTypeID( "MnIt" ); if (view.length < 5) var ID3 = charIDToTypeID( view ); else var ID3 = stringIDToTypeID( view ); ref.putEnumerated( ID1, ID2, ID3 ); desc.putReference( ID_null, ref ); executeAction(ID_slct, desc, DialogModes.NO ); } |
nicequote:Op woensdag 29 november 2006 16:08 schreef Lynx666 het volgende:
Het kan wel met Photoshop scripting:
Zet de volgende code in een textbestandje en sla 'm op als bv. 100percent.jsx:
[ code verwijderd ]
Zet dit bestandje in <Program Files>/AdobeAdobe Photoshop CS2/Presets/Scripts/Event Scripts Only/
Ga naar File -> Scripts -> Scripts Event Manager
Vink Enable Events to Run Scripts/Actions aan
Stel in:Photoshop Event: Open Document Script: 100percent.jsx
Nu moet elk document wat je opent zichzelf instellen op 100%
Hier staat wel het een en ander:quote:Op zaterdag 2 december 2006 10:50 schreef shi het volgende:
[..]
nice
jij weet toevallig niet hoe ik aan goede documentatie kan komen hierover?
thnxquote:Op zaterdag 2 december 2006 12:49 schreef Lynx666 het volgende:
[..]
Hier staat wel het een en ander:
http://partners.adobe.com(...)index_scripting.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |