quote:Op zondag 19 november 2006 18:29 schreef Bron het volgende:
[..]
[Centraal] Photoshop - Vragen, tips, tuts, problemen #9
Rudy "Harry" Carell, als jij daar nou eens fijn op klikt, zie je dat onze vriend Bron daar een soort gelijke vraag over stelt, waar shi vervolgens perfect antwoord op geeft. Overigens is dit niet het antwoord waar RoOoYtJuHquote:
Nevermind dat werkt waarschijnlijk toch niet goedquote:Op maandag 20 november 2006 19:04 schreef RoOoYtJuH het volgende:
[afbeelding]
Ik wil dat goude frame wit hebben.
Edit: en ik wil niet dat jullie het doen, maar ik wil weten hoe je het gedaan hebt
je kan replace color proberen, maar ik denk dat dat niet echt gaat lukken. Ik zou, niet de meest snelle manier, toch maar alles selecteren (of mask) en gewoon wit makenquote:Op maandag 20 november 2006 19:04 schreef RoOoYtJuH het volgende:
[afbeelding]
Edit: en ik wil niet dat jullie het doen, maar ik wil weten hoe je het gedaan hebt
Met 100% desaturation en curven krijg ik 'm wel witquote:Op maandag 20 november 2006 19:04 schreef RoOoYtJuH het volgende:
[afbeelding]
Daarmee krijg je hem niet wit.quote:Op maandag 20 november 2006 19:57 schreef __Saviour__ het volgende:
Met quickmask kun je snel dat frame geselecteerd krijgen. Daarna de kleur aanpassen met bijv. Hue/Saturation.
Dan kan ik net zo goed in paint gaan werken. En het ziet er natuurlijk niet uit.quote:Op maandag 20 november 2006 19:47 schreef Eastwood het volgende:
[..]
je kan replace color proberen, maar ik denk dat dat niet echt gaat lukken. Ik zou, niet de meest snelle manier, toch maar alles selecteren (of mask) en gewoon wit maken
Als ik op desaturate klik, dan wordt ie grijs en ik kan niks veranderen verder.quote:Op maandag 20 november 2006 19:55 schreef Lynx666 het volgende:
[..]
Met 100% desaturation en curven krijg ik 'm wel wit
Ik werk dan ook met aanpassingslagen; eerst een aanpassingslaag Hue/Saturation met saturation op -100%, daarbovenop een curven-laag, en naar smaak de curve omhoog buigen. Beide uiteraard met de mask het frame geselecteerd.quote:Op maandag 20 november 2006 20:11 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Als ik op desaturate klik, dan wordt ie grijs en ik kan niks veranderen verder.
allereerst, de foto is zoverre aan prut gecomprimeerd met jpeg dat het haast niet te doen is. maar....quote:Op maandag 20 november 2006 19:04 schreef RoOoYtJuH het volgende:
[afbeelding]
....quote:Op dinsdag 21 november 2006 21:38 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Waar staat die channel mixer?
Ik heb er blijkbaar overheen gekeken. Dankje.quote:Op dinsdag 21 november 2006 21:45 schreef shi het volgende:
[..]
....
je hebt toch wel adobe photoshop en n iet stiekum een ander programmaatje?
maar als je dat hebt en je had eens gesnuffeld ind e menu's dan had je het kunnen vinden in IMAGE>ADJUSTMENTS>CHANNELMIXER.
goede tip voor in de toekomst, als je iets in een afbeelding de kleur van een pixel wilt aanpassen zit de tools die je zoekt in 99% van de gevallen in het image>adjustments menuutje
ohw, dies mooiquote:Op woensdag 22 november 2006 18:19 schreef Zapper het volgende:
Iemand enig idee of er tutorials, plug-ins o.i.d. bestaan om een foto het volgende effect te geven?
[afbeelding]
goed idee, eigenlijk helemaal niet aan gedachtquote:Op woensdag 22 november 2006 20:47 schreef Lynx666 het volgende:
Je zou ook een flink eind in de buurt kunnen komen met desaturation en levels (desaturation 100%, en bij levels de buitenste schuifjes naar het midden tot je een goede wit-zwart balans hebt).
Maar zeker niet elke afbeelding leent zich hier goed voor.
Krijg ze niet precies en mooi genoeg .quote:Op dinsdag 21 november 2006 23:40 schreef __Saviour__ het volgende:
jazeker. eerst verticale strepen trekken (bijvoorbeeld met selecteertool en dat vullen) en dan Filter - Distort - Polar coordinates - Rectangular to polar
okay dit is een wat lastigere methode maar als je dit precies volgt heb je strakke regelmatige lijnen...... bear with me okay?quote:Op woensdag 22 november 2006 21:17 schreef Mirel het volgende:
[..]
Krijg ze niet precies en mooi genoeg .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |