gewoon een dictee 20 woordjesquote:Op woensdag 11 oktober 2006 20:42 schreef Lienekien het volgende:
20 woordjes of 20 blaadjes met woordjes?
En letterlijk uit je hoofd overschrijven? Dat snap ik niet.![]()
20 woordjes. Da's ook niks.quote:
oke ik zal het even proberenquote:Op woensdag 11 oktober 2006 20:46 schreef Lienekien het volgende:
[..]
20 woordjes. Da's ook niks.![]()
Schrijf ze allemaal tien keer over. Dan komt het wel goed.
baggerenquote:Op woensdag 11 oktober 2006 20:54 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
je kunt ze ook even overtikken ergens in een baggertopic, dan verwijderen de modjes ze wel weer
Ja, en de vraag van TS is: Hoe doe ik dat?quote:Op woensdag 11 oktober 2006 21:10 schreef Gershom het volgende:
Gewoon dom uit je hoofd leren, kost je 10 min.
Als je het uitspreekt hoor je toch sowieso dat het dubbel b moet zijn.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 21:07 schreef Jordy-B het volgende:
Is het niet gewoon makkelijker om te kijken wat de bijzonderheden zijn?
abbatoir - dubbel b
commercieel - dubbel m, geen trema
etc...
Wel sneu dat de juiste spelling met één b is.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 21:13 schreef TC03 het volgende:
[..]
Als je het uitspreekt hoor je toch sowieso dat het dubbel b moet zijn.
Dat spreek je dan ook uit als àbattoir.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 21:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wel sneu dat de juiste spelling met één b is.![]()
en dubbel t, kan je nagaan...quote:Op woensdag 11 oktober 2006 21:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, en als je het uitspreekt, hóór je toch dat het op -oir eindigt.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 21:18 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
en dubbel t, kan je nagaan...
wordt het dus abattoir - enkele b, dubbel t.
Ik ken het hele woord niet, maar als iemand abbatoir goed uitspreekt hoor je duidelijk dat het bb is.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 21:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
sorry, net 2 dagen ziek geweest en geen reet uitgevoerdquote:Op woensdag 11 oktober 2006 21:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
ja, nou?quote:Op woensdag 11 oktober 2006 21:19 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, en als je het uitspreekt, hóór je toch dat het op -oir eindigt.
Hoe kun je nou een verkeerd gespeld woord goed uitspreken.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 21:19 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik ken het hele woord niet, maar als iemand abbatoir goed uitspreekt hoor je duidelijk dat het bb is.
Waarom niet?quote:Op woensdag 11 oktober 2006 21:20 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
ja, nou?
Dat zou ik er dan dus niet als opmerking bijzetten.
Maar het is dus niet met bb.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 21:19 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik ken het hele woord niet, maar als iemand abbatoir goed uitspreekt hoor je duidelijk dat het bb is.
Omdat je kan horen dat het op -oir eindigt. Zou jij abattwaar schrijven, dan?quote:
Hmm, die woorden komen me bekend voor. Methode: Nieuw Nederlands? Ik heb nog een toets die ze gewoon van de methode hebben gekregen, lenen?quote:Op woensdag 11 oktober 2006 20:40 schreef gateh het volgende:
hallo![]()
ik heb morgen een repetitie nederlands en ik moet een zooitje woordjes leren.
hoe doe ik dit![]()
ik heb dus zeg maar een lap woordjes meegekregen en die moet ik uit mijn hoofd letterlijk overschijven![]()
dus zeg maar zoiets:
abbatoir - commercieel - potentieel - dichtstbijzijnde etc. staat er dus op me blaadje(zijn er een stuk of 20) en die moet ik dus letterlijk overschrijven.
iemand tips?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |