abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42583286
Het volledige verhaal staat hier www.elsevier.nl
quote:
Rita Verdonk vindt dat Nederland moet durven zeggen dat het een immigratieland is en dat het de grenzen open moet stellen voor seizoensarbeiders - niet alleen uit nieuwe EU-lidstaten in Oost-Europa, maar ook uit landen buiten Europa
Een opmerkelijk interview, er is iets met mijn pc dus kan het even niet plaatsen.
  woensdag 11 oktober 2006 @ 17:48:55 #2
124377 pmb_rug
salvation received
pi_42583383
ik vind het niet opmerkelijk, ik vind het wel compatible met haar optredens. DIE mensen waren UITGEPROCEDEERD. dat is HEEL wat anders dan dit soort mensen.
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
pi_42583452
Rita Verdonk die zegt dat de grenzen open moeten, dat vind jij niet opmerkelijk.

Elsevier wel, gezien hun commentaar.
  woensdag 11 oktober 2006 @ 17:55:47 #4
124377 pmb_rug
salvation received
pi_42583572
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 17:51 schreef SCH het volgende:
Rita Verdonk die zegt dat de grenzen open moeten, dat vind jij niet opmerkelijk.

nogmaals, ik vind gastarbeiders met een visum een heel ander verhaal dan illegale vluchtelingen uit Zambia die uitgeprocedeerd zijn (of al jaren op hun afwijzing wachten).
Verdonk is louter bezig geweest met wetten UITVOEREN die de pvda heeft gemaakt maar nooit heeft uitgevoerd (Cohen faler)
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
pi_42583599
quote:
Verdonk: Grens open, wij zijn immigratieland
Rita Verdonk, VVD-minister voor Vreemdelingenzaken en Integratie, vindt dat Nederland moet durven zeggen dat het een immigratieland is en dat het de grenzen moet openstellen voor seizoensarbeiders – niet alleen uit nieuwe EU-lidstaten in Oost-Europa, maar ook uit landen buiten Europa.

Dat zegt Verdonk deze week in Elsevier.

Verdonk, die de reputatie heeft opgebouwd van een minister die de grenzen heeft dichtgegooid: ‘Ik denk dat het kabinet zo ver is dat wij durven te zeggen dat Nederland ook een immigratieland is. Maar wel zo, dat we alleen groepen mensen binnenhalen die we nodig hebben in de samenleving.’

Volgens Verdonk vallen in die categorie niet alleen beter betaalde ‘kenniswerkers’ maar ook seizoensarbeiders. ‘De kenniswerkersregeling voldoet niet aan de vraag. Als je kijkt naar de seizoensarbeiders, die hebben we nodig in Nederland – klaar!’

Zelfs de verwachte grote instroom van seizoenswerkers uit de 'nieuwe' EU-landen in Oost-Europa is volgens Verdonk niet voldoende om aan de vraag naar arbeid in Nederland te voldoen.

Grote aanwas
‘Wat ik voorzie, is dat de nieuwe lidstaten van de Europese Unie nu wel voor een grote aanwas richting Nederland zullen zorgen, maar dat dat zich op een gegeven moment ook weer zal bestendigen.’

Het kabinet komt daarom met een nieuwe regeling voor seizoensarbeiders van buiten Europa. ‘We redden het niet met de mensen hier,’ aldus Verdonk.

Verdonk maakt er in het interview in Elsevier geen geheim van dat ondernemend Nederland een stevig stempel op het immigratiebeleid van het kabinet-Balkenende heeft weten te drukken. ‘Op het moment dat je hoort van ondernemers: “Wij hebben mensen nodig, wij hebben talent nodig, wij willen uitbreiden.” Ja, dan kun je niet stil blijven zitten.’

Bijstandsuitkering
Verdonk geeft ook impliciet toe dat de grenzen worden opengesteld op een moment dat de verzorgingsstaat daar nog niet aan toe is. Verdonk: ‘We moeten ook wat durven doen aan de mensen die binnenkomen in Nederland en meteen een bijstandsuitkering aanvragen. Waarom kunnen we geen regelingen verzinnen dat je daar langzaam ingroeit? Maar goed, dat is iets voor een volgend kabinet.’

De minister laat weten dat ze binnen het kabinet voor dit soort maatregelen de handen niet op elkaar heeft weten te krijgen. ‘Ik had het graag willen aanpakken, maar het was niet mogelijk om daar uit te komen.’
Commentaar Elsevier
quote:
Poolse arbeiders: Balkenende is hardleers
11 oktober 2006

Het openstellen van de grenzen voor Oost-Europeanen is een onzalig plan. De geschiedenis zal hard oordelen over het ruimhartige immigratiebeleid van de kabinetten-Balkenende

Het kabinet-Balkenende wil per 1 januari de grenzen open zetten voor Polen en andere Oost-Europeanen. Er wordt nog wat gewerkt aan maatregelen om te voorkomen dat er woningnood komt en dat er onder het minimumloon wordt gewerkt, maar dan is het zo ver.

Nederland loopt met het openzetten van de grenzen niet helemaal voorop, maar is wel sneller dan een land als Duitsland, dat de mogelijkheid benut om tot 2011 de grens geheel of gedeeltelijk dicht te houden.

Groot-Brittannië en Ierland liepen wel voorop, zetten de grenzen meteen open toen de betrokken Oost-Europese landen per 1 januari 2004 lid werden van de Europese Unie, kregen samen bijna een miljoen Oost-Europeanen binnen, een veelvoud van wat er officieel was verwacht. Daar hebben ze nu spijt.

In Nederland werden politiek en publiek ook gesust: er zouden er maar weinig komen, al zou dat door ‘verdringing’ wel tot extra uitkeringen voor Nederlandse ingezeten leiden. Ondanks het feit dat de grenzen de afgelopen jaren nog maar op een kiertje open gingen werden het er veel meer. Over de extra uitkeringen en de kosten daarvan wordt niet meer gerept.

Naast het binnenlaten van Oost-Europeanen heeft het kabinet-Balkenende ook nieuwe mogelijkheden geopend voor werknemers van buiten Europa. Onder het mom dat ze ‘kenniswerkers’ zijn komen onder meer tuinlieden en keukenpersoneel het land binnen. En alsof er in Oost-Europa niet genoeg seizoenswerkers te vinden zijn, worden ook nieuwe mogelijkheden geopend voor seizoenswerkers elders uit de wereld.

Het is onverantwoordelijk beleid en er blijkt niets geleerd van fouten uit het verleden. Als er krapte is op de Nederlandse arbeidsmarkt komt dat in de eerste plaats omdat vier miljoen Nederlanders onder de 65 jaar in het geheel niet werken. De meerderheid van hen heeft een uitkering.

Dat probleem wordt niet opgelost door mensen binnen te halen uit landen waar men een fractie verdient van wat in Nederland gebruikelijk is. Tegelijkertijd heeft het kabinet-Balkenende, ondanks kamerbrede aandrang, niets gedaan om te voorkomen dat buitenlanders binnen de kortste keren gebruik kunnen maken van Nederlandse uitkeringen.

De geschiedenis zal hard oordelen over het ruimhartige immigratiebeleid van de kabinetten-Balkenende.
pi_42583843
Gekke Verdonk. Ik moest vandaag nog lezen dat we een overschot aan hogeropgeleiden hadden.. Het is zeker verkiezingstijd.

Altijd al gezegd dat Verdonk er alleen maar is om de rechtse kiezers krampachtig bij de VVD te houden. Deze farce wordt nu des te duidelijker.
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 17:56 schreef VoreG het volgende:
, kregen samen bijna een miljoen Oost-Europeanen binnen, een veelvoud van wat er officieel was verwacht.
Dat hebben we al jaren. Iedere keer is het weer een verrassing. Onder paars las ik eens de officiele inschatting van het aantal illegalen in NL; 40.000-60.000. In de juiste maand in Rotterdam alleen al..

Maar als we zo weinig verwachten kan het troch geen kwaad om een limietje in te stellen boven de verwachte grens? Als de verwachtingen juist zijn dan heeft niemand er last van, zijn ze weer eens belachtelijk te laag dan hebben wij ons ingedekt.

Oh, nee, dat past natuurlijk niet in de politiek-correcte Europa-droommanie..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  woensdag 11 oktober 2006 @ 18:46:28 #7
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_42585058
En weer een reden om CDA te stemmen.
Pugna Pro Patria
pi_42585322
Opmerkelijk op zijn minst.
  woensdag 11 oktober 2006 @ 19:05:43 #9
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_42585674
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 17:48 schreef pmb_rug het volgende:
ik vind het niet opmerkelijk, ik vind het wel compatible met haar optredens.
Compatible bij de willekeur die Verdonk toepast wellicht...

Ik kan me nog een geval herinneren waar de belangen van het voeren een restrictief toelatingsbeleid zwaarder woog dan het laten terugkeren van Nederlandse kinderen van Marokkaanse afkomst die door een geval van dumping in Marokko zaten.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  woensdag 11 oktober 2006 @ 19:08:31 #10
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_42585736
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 18:46 schreef Jurgen21 het volgende:
En weer een reden om CDA te stemmen.
En tegen de voortzetting van de samenwerking tussen CDA en VVD?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  woensdag 11 oktober 2006 @ 19:13:39 #11
572 Sniper
Gull Catcher
pi_42585875
seizoensarbeiders <> geitenfokkers uit het Rif en al hun familieleden of meer algemeen uitkeringstrekkers in spe.

Nou zal het nog wel lukken Poolse loodgieters te strikken voor een tijdje Nederland (ze schijnen nog vakwerk af te leveren ook) maar in de wat hogere regionen qua opleiding loopt het spaak. Welke sociaal-economisch mobiele allochtoon wil er in godesnaam naar Nederland: propvol, torenhoge belastingen, totaal geen prestatieklimaat, altijd kutweer, nivelleren tot je erbij neervalt: iedereen even arm! (motto van links). Die lieden vertrekken dus naar de VS of een soortgelijk land waar ondernemingslust, eigen initiatief en presteren wel worden gewaardeerd.
pi_42585882
ze zal het wel weer intrekken als blijkt dat de VVD 5 zetels zakt
  woensdag 11 oktober 2006 @ 21:26:27 #13
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42590811
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 17:51 schreef SCH het volgende:

Goed lezen SCH het gaat hier alleen voor werknemers uit de EU en de nieuwe EU lidstaten en als seizoenswerkers hier komen werken. dat is wat anders dan de economische vluchtelingen van buiten de EU
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_42600799
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 21:26 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Goed lezen SCH het gaat hier alleen voor werknemers uit de EU en de nieuwe EU lidstaten en als seizoenswerkers hier komen werken. dat is wat anders dan de economische vluchtelingen van buiten de EU
En jij leest goed ??????...........hier :
quote:
Rita Verdonk, VVD-minister voor Vreemdelingenzaken en Integratie, vindt dat Nederland moet durven zeggen dat het een immigratieland is en dat het de grenzen moet openstellen voor seizoensarbeiders – niet alleen uit nieuwe EU-lidstaten in Oost-Europa, maar ook uit landen buiten Europa.

http://www.elsevier.nl/nieuws/politiek/nieuwsbericht.asp?artnr=119821&rss=true
pi_42602006
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 21:26 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Gelukkig kan ik goed lezen Martijn, nu jij nog

Haar vrienden van GeenStijl zijn zwaar in haar teleurgesteld
quote:
Rita Verdonk is niet meer

Rita Verdonk-adepten opgelet. Rita is niet meer. Tenminste, niet meer zoals u Rita gewend bent. Ons Rita is bevangen door het Mark Rutte-virus. Rechts is namelijk zo 2005. Mevrouw gaat 26.000 klapzoenen uitdelen en alle bootnegerts van Afrika kunnen de Canarische Eilanden links laten liggen en opstomen naar Hoek van Holland. Tijd voor een linkse revolutie. Rita, kom er maar in: “Nederland is immigratieland. We moeten onze grenzen openstellen voor seizoensarbeiders – niet alleen uit nieuwe EU-lidstaten in Oost-Europa, maar ook uit landen buiten Europa. We hebben ze nodig in Nederland. Klaar!” Tot zover IJzeren Rita. Weer een goed excuus om op lijstduwer Fortuyn te stemmen...
Ik kan het bijna niet geloven maar ze werpt eindelijk het juk af waar veel mensen haar in gevangen houden en gebruikt haar gezonde verstand
pi_42604912
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 09:10 schreef SCH het volgende:
Ik kan het bijna niet geloven maar ze werpt eindelijk het juk af waar veel mensen haar in gevangen houden en gebruikt haar gezonde verstand
Ik denk niet dat ze haar eigen gezonde verstand gebruikt maar dat van de partij. Lijkt me het gevolg van een binnenskamerse discussie van de VVD. De VVD heeft de afgelopen maanden zich van een voor iedere politieke partij rampzalige kant laten zien: die van een partij die onderling heel sterk verdeeld is. Dit is duidelijk naar Verdonk gecommuniceerd: "Rita, als we niet op één lijn zitten, dan kunnen we het vergeten".
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 11:36:42 #17
3542 Gia
User under construction
pi_42605186
Zolang we hier nog teveel werkelozen hebben, zie ik niet in waar we seizoensarbeiders/gastarbeiders voor nodig hebben. Dat werk kan ook door al die werkelozen gedaan worden.

Maar goed. Komen er polen hier werken, dan dienen ze wel hetzelfde loon te krijgen als een Nederlander op die plek, anders pikken ze alleen maar baantjes in die nederlanders ook kunnen doen, omdat polen goedkoper zijn. Krijg je juist nog meer werkeloosheid.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 13:44:04 #18
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_42608754
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 17:55 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

nogmaals, ik vind gastarbeiders met een visum een heel ander verhaal dan illegale vluchtelingen uit Zambia die uitgeprocedeerd zijn (of al jaren op hun afwijzing wachten).
Och, al die mensen die het hier op Fok! altijd hebben (hoewel vaak onterecht) over 'economische vluchtelingen', waarmee dan meteen het verhaal afgedaan zou moeten zijn, maar die lui uit Oost-Europa, die het puur voor het geld doen zijn dan wel welkom `

Okee dan.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_42609773
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 11:36 schreef Gia het volgende:
Zolang we hier nog teveel werkelozen hebben, zie ik niet in waar we seizoensarbeiders/gastarbeiders voor nodig hebben. Dat werk kan ook door al die werkelozen gedaan worden.

Maar goed. Komen er polen hier werken, dan dienen ze wel hetzelfde loon te krijgen als een Nederlander op die plek, anders pikken ze alleen maar baantjes in die nederlanders ook kunnen doen, omdat polen goedkoper zijn. Krijg je juist nog meer werkeloosheid.
Omdat er tig Nederlanders zijn die zich te goed voelen voor schoonmaakwerk, garnalen- & bollenpellen en lopende band werk en daarom maar in de bijstand blijven zitten.

Bovendien is de houding weer erg hypocriet: seizoensarbeiders mogen hier alleen komen als ze niet goedkoper werken dan de Nederlanders. Maar oh wat zijn we weer blij als een Pool lekker zwart ons behang kan komen ophangen.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 14:21:05 #20
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_42609814
VVD heeft er weer een stem bij, ofniet SCH?
  donderdag 12 oktober 2006 @ 15:09:16 #21
3542 Gia
User under construction
pi_42611200
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 14:19 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Omdat er tig Nederlanders zijn die zich te goed voelen voor schoonmaakwerk, garnalen- & bollenpellen en lopende band werk en daarom maar in de bijstand blijven zitten.

Bovendien is de houding weer erg hypocriet: seizoensarbeiders mogen hier alleen komen als ze niet goedkoper werken dan de Nederlanders. Maar oh wat zijn we weer blij als een Pool lekker zwart ons behang kan komen ophangen.
Ik niet, nee, ik ben daar niet blij mee. Wil geen Pool over de vloer.

En die lui die in de bijstand blijven hangen moeten ze gewoon harder achter hun vodden zitten. Gelukkig zijn ze daar ook mee bezig.
pi_42615713
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 14:21 schreef Zwansen het volgende:
VVD heeft er weer een stem bij, ofniet SCH?
pi_42616968
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 13:44 schreef Verbal het volgende:

[..]

Och, al die mensen die het hier op Fok! altijd hebben (hoewel vaak onterecht) over 'economische vluchtelingen', waarmee dan meteen het verhaal afgedaan zou moeten zijn, maar die lui uit Oost-Europa, die het puur voor het geld doen zijn dan wel welkom `

Okee dan.

V.
* Het_hupt mompelt iets over het verschil tussen werkende Oost-Europeanen en gelukzoekende Afrikanen.
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_42616999
Zoeken die Oost Europeanen geen geluk dan?
pi_42617102
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 18:28 schreef SCH het volgende:
Zoeken die Oost Europeanen geen geluk dan?
Die werken voor hun geluk en dragen bij aan de economie
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')