Een kenner van Italiaans schoon, pyl?quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:51 schreef pyl het volgende:
Dat zal dan wel Laura Pausini zijn.
Nummertje 613 overigens, Z!![]()
Wat ben je toch ook een relnicht, hè Gellius?!quote:Op woensdag 11 oktober 2006 15:36 schreef Gellius het volgende:
Leuk, wie mailt de HH moderatoren?
quote:
Iiieeeuw!!quote:
Vast, maar niet vaak.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 09:19 schreef Tokay het volgende:
Kwam meneer wel eens in TopPop?
Dat lijkt me meer een vraag voor je zieleknijper.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 09:20 schreef Tokay het volgende:
(Waarom moet ik nu opeens aan Guy Verhofstadt denken?)
Daar ergens in de buurt, ja.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 09:32 schreef Gellius het volgende:
'n Klemrokker?
quote:
Hij heeft een gedicht van Wystan Hugh Auden op muziek gezet, Gellius.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 09:39 schreef Gellius het volgende:
Ik ben Tong80 niet, pyl.
Hmmmmmmm ..... een fan niet, maar hij was zeker bijzonder. En sensationeel.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 09:39 schreef Tokay het volgende:
Was jij fan van zijn muziek, pyl?
Opwindend, nietwaar?quote:Mijn hemel, wat een, euhm... bont gezelschap.
Nou ja, dat zegt niets, ik vernam laatst dat Iron Maiden de Rhyme of the Ancient Mariner op muziek heeft gezet. Meestal loopt zoiets slecht af.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 09:42 schreef pyl het volgende:
[..]
Hij heeft een gedicht van W.H. Auden op muziek gezet, Gellius.
Dat lijkt me meer een vraag voor je zieleknijper.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 09:43 schreef pyl het volgende:
Opwindend, nietwaar?
quote:Op donderdag 12 oktober 2006 09:49 schreef Tokay het volgende:
Dat lijkt me meer een vraag voor je zieleknijper.![]()
Dat is best goed gelukt. Allen heb ik daar wel eens een live versie gehoord die Bruce (zanger) aankondigde met: 'This is what not to do if a bird shits on you' ...quote:Op donderdag 12 oktober 2006 09:46 schreef Gellius het volgende:
[..]
Nou ja, dat zegt niets, ik vernam laatst dat Iron Maiden de Rhyme of the Ancient Mariner op muziek heeft gezet. Meestal loopt zoiets slecht af.
O nee?quote:Op donderdag 12 oktober 2006 09:54 schreef pyl het volgende:
![]()
Enfin, ik vrees dat je de portee niet hebt gevat.![]()
O.quote:
UIt een interview uit 1979.quote:"... forgotten are Hank Williams, forgotten Jimmie Rodgers, forgotten Broonzy and Leadbelly. They was magic, those people. . . but Im 44, an' I ain't forgotten. I'm still shakin' ma arse. There's no one else ma age. . . fuck, there are guys 15 years younger than me, given up, singin' in fucken clubs. . . I dunno - there's your man, McCartney. Sounds like an old fucken man. Tell me this, do youse think Paul McCartney meks records jes' tae annoy me, personally - or does he wannae get up everyone's fucken nose wi' his fucken antics?"
He is reminded, by a local reporter, that McCartney sold out the Apollo.
"An' I didnae, is tha whayouse sayin'?"demanded. "Lissen - if youse put me an' Paul McCartney ina room wi' a 100 people, an they didnae know who we were and you give us a guitar each and we sat at opposite ends of the room and played, do youse know wha would happen?"
The reported declared his ignorance.
"I'd have 99 people up ma end of th' room",declared with a wild, mischievous grin.
"An he'd have one . An' tha'd probably be his wife."
I asked what he thought if it was Lennon, instead of McCartney in that room with him.
"Ah", he crackled. "He'd have one hundred an one people up his end of the room. He mighta been sittin on it fer years, but he still knows how tae shake his arse. . . an thas what rockenroll is all about. Knowing what tae do wiyer arse."
Allemaal pose, wyccie. Die deed geen vlieg kwaad, wat ik je brom.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 12:02 schreef wyccie het volgende:
Ik vind jouw meneer een engerd.
Zeker, van The Sensational Alex Harvey Band.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 12:26 schreef Tokay het volgende:
Alex Harvey?
Geef ik je een kans om een keer een plaatje te raden, is het wéér niet goed.quote:Je moet wat secuurder painten, pyl.![]()
Dat mag.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 12:24 schreef wyccie het volgende:
Mag ik dan een tdp doen?
O.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 12:31 schreef pyl het volgende:
Geef ik je een kans om een keer een plaatje te raden, is het wéér niet goed.![]()
Ahhhh! Een aai over de bol...quote:
quote:Op donderdag 12 oktober 2006 12:56 schreef wyccie het volgende:
Zie jij een ander plaatje dan ik?
Dat is jouw wetenschapper dus. Uhm nee, ze is geen wetenschapperquote:Op donderdag 12 oktober 2006 12:57 schreef Tokay het volgende:
![]()
Ik zie iets blonds, met grote borsten.
quote:Op donderdag 12 oktober 2006 13:19 schreef pyl het volgende:
Ban Ki Moon?
Nee, niet Rudolph Valentino.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 13:25 schreef Tokay het volgende:
Rudolph Valentino?
Maar wel een Hollywoodlegende?quote:
Nee, ook geen Hollywoodlegende.quote:
Nee, geen muzikale meneer.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 13:49 schreef Tokay het volgende:
Een muzikale meneer?
Nee, ook geen sporter. Helaas.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 13:53 schreef Tokay het volgende:
Een sporter, dan?
Nee, ook al niet.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 13:59 schreef Tokay het volgende:
Nobelprijs-winnaar?
Aha!quote:
quote:Op donderdag 12 oktober 2006 14:04 schreef Tokay het volgende:
Beeldend kunstenaar?
Balletdanser?
Wetenschapper?
quote:Op donderdag 12 oktober 2006 14:06 schreef wyccie het volgende:
't Is niet Rodin.
Zeker. Daaraan heb ik nooit getwijfeld, wyccie.quote:
Hij is het bekendst van zijn schilderijen.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 14:08 schreef Tokay het volgende:
Wat maakte meneer zoal?
Nee, hoezo?quote:Was (is?) hij Frans?
Maakte hij heel moderne dingen?quote:Op donderdag 12 oktober 2006 14:10 schreef pyl het volgende:
Hij is het bekendst van zijn schilderijen.
Weet ik veel!quote:Nee, hoezo?
quote:Op donderdag 12 oktober 2006 14:45 schreef wyccie het volgende:
Dali!
Of nee, wacht even: Pepe Oranjeboom.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 16:41 schreef wyccie het volgende:
Nee nee, het is Wrangler Grolsch.
Nou, laat maar horen dan!quote:
Wat is er Z?quote:Op donderdag 12 oktober 2006 16:54 schreef Z het volgende:
Grmbl.
Okay, bon appétit!quote:Op donderdag 12 oktober 2006 19:18 schreef Z het volgende:
Niets, mevrouw is Lee Miller en ik ga eten.
Wat een lieve man, hè? 't Was vast een geweldige voorlees-opa!quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 09:17 schreef Gellius het volgende:
Ah, een klassieke opa-figuur! Kan hij mooi voorlezen?
Ah, dequote:
Je zit aardig in de buurt, maar opa was geen natuurkundige.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 16:19 schreef pyl het volgende:
Ah, dewetenschap
, dan is het goed.
Opa oogt als een natuurkundige.
Nee joh! Opa heeft juist een waardevolle bijdrage geleverd aan de maatschappij!quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 18:23 schreef pyl het volgende:
Opa was toch niet op d'een of d'andere wijze betrokken bij de mondiale krijg die zich voltrok in het midden der vorige eeuw, mag ik hopen?![]()
Heb je weer eens last van waanideeën, Gwaenlios?quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 18:41 schreef Gellius het volgende:
Tokay=Sportsillustrated. Ik weet het nu zeker.
Neen tong, niet Von Stroheim.quote:
Aanvulling op bovenstaande hint: denk hierbij aan een rampzalige situatie die niet door mensen wordt veroorzaakt...quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 16:51 schreef Tokay het volgende:
Hint: ondanks zijn vriendelijke uitstraling, wordt opa's naam altijd in verband gebracht met ellende, leed, schrik, dood en verderf...![]()
De grote onderbroekenroof door de Kabouters ?quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 19:37 schreef Tokay het volgende:
Aanvulling op bovenstaande hint: denk hierbij aan een rampzalige situatie die niet door mensen wordt veroorzaakt...
Da's Jan Lenferink toch niet, joh !quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 22:04 schreef Berkery het volgende:
Mijnheer Richter?
Hè hè!quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 22:04 schreef Berkery het volgende:
Mijnheer Richter?
quote:Charles Francis Richter (April 26, 1900 – September 30, 1985), was an American seismologist, born in Hamilton, Ohio on a farm. He is most famous as the creator of the Richter magnitude scale, which quantifies the size of earthquakes. He first used the scale in 1935. He developed the scale in collaboration with Beno Gutenberg; both worked at the California Institute of Technology, California, USA. " Logarithmic plots are a device of the devil " is attributed to Richter. He was also a naturist along with his wife.
"Weer"?quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 19:32 schreef Tokay het volgende:
[..]
Heb je weer eens last van waanideeën, Gwaenlios?
Goed. Dank je.quote:Op zondag 15 oktober 2006 22:21 schreef peaceman het volgende:
Hey Dart, hoe is t?
Mooi zo!quote:Op zondag 15 oktober 2006 22:23 schreef dartfanaat het volgende:
[..]
Goed. Dank je.
Gaat iedere dag beetje beter.
Ja, ben ik ook heel blij mee.quote:
NLquote:
Bedankt.quote:
Juiste halfrond, maar verkeerde continent.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 09:27 schreef Gellius het volgende:
Zuid-Afrikaan?
quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:01 schreef Gellius het volgende:
Tsjongejonge. Nou eh: natuurwetenschapper?
quote:ontdekte in 1898 dat de straling van radioactief materiaal uit twee soorten bestaat, die hij alfa en beta noemt. Vier jaar later komt hij met de theorie dat deze straling veroorzaakt wordt door veranderingen in het atoom. In 1911 stelde hij het eerste model van het atoom op, dat volgens hem bestond uit een zeer kleine positief geladen kern, waaromheen het elektron cirkelt.
In 1912 voegde Niels Bohr zich bij hem in Manchester, die de theorie van het atoom combineerde met de kwantumtheorie van Max Planck en zo de grondslag vormde voor de moderne kernfysica.
Vijf jaar later (in 1917) toont hij aan dat stikstof in zuurstof veranderd kan worden door het te bestralen met alfastraling. In 1919 werd hij directeur van het Cavendish Laboratory te Cambridge. In 1920 voorspelde hij het bestaan van een neutraal kerndeeltje. Het neutron werd in 1932 door James Chadwick ontdekt, die daar in 1935 de Nobelprijs voor de Natuurkunde voor ontving.
Zelf ontving hij de Nobelprijs voor de Scheikunde in 1908 voor "zijn onderzoek naar het uiteenvallen van elementen en de scheikunde van radioactieve substanties".
Bij dezequote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:56 schreef Bimmel het volgende:
Was meneer E. Rutherford al geraden??
Nee joh, het is de keeper.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 11:04 schreef Gellius het volgende:
hands!
Wat 'n drama evenzogoed hè?quote:Drieschuitamboers
, die kwamen uit het oosten (2x)
Van je rom-bom-wat maal ik er om
Die kwamen uit het oosten rom-bom
Een van de drie, zag daar een aardig meisje(2x)
Van je rom-bom-wat maal ik erom
Zag daar een aardig meisje rom-bom
Zeg meisjelief, wil jij met mij verkeren? (2x)
Wil jij met mij verkeren rom-bom
Nou jongeman, dat moet je mijn vader vragen(2x)
Zeg ouweheer, mag ik je dochter trouwen? (2x)
Mag ik je dochter trouwen rom-bom
Nou jongeman, zeg mij wat is je rijkdom(2x)
Van rom-bom-wat maal ik erom
Zeg mij wat is je rijkdom rom-bom
Mijn rijkdom is, daar wil ik niet om jokken,
mijn rijkdom is, een trommel met twee stokken![]()
Een trommel met twee stokken rom-bom
Nou jongeman, dan kun je haar niet krijgen(2x)
Dan kun je haar niet krijgen rom-bom
Zeg ouweheer, ik ben nog wat vergeten(2x)
Ik ben nog wat vergeten rom-bom
Mijn vader is Groot Hertog van Castille(2x)
Groot Hertog van Castille rom-bom
Dan jongeman, mag jij mijn dochter trouwen(2x)
Jij mag mijn dochter trouwen rom-bom
Nee ouweheer, je mag je dochter houwen(2x)
Nee ouweheer, je mag je dochter houwen rom-bom
Hartverscheurend... 'Nee, ik trouw toch maar niet met je, want je vader is een lul'quote:
quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 13:53 schreef Z het volgende:
Zij is van Grease.
Zow jullie zijn snel hahaha, maar helemaal goed hoorquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 14:04 schreef Gellius het volgende:
Stockard Channing!
Ja is tie ook. Zij heeft ook een heel herkenbaar (grappig) hoofd vind ik. Je herkent haar bijna uit duizenden.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 14:10 schreef Gellius het volgende:
Haar naam is geweldig!
Zo herken ik ook heel vaak wel een artiest die Peaceman draaitquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 14:48 schreef peaceman het volgende:
Zo herkent Diaan ook heel vaak bijna een artiest die ik draai
Ik heb even gemist waar die fascinatie vandaag komt, heb je en kleine uitleg?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 16:02 schreef Gellius het volgende:
Schrijft Natalie nog wel eens iets moois? Ik heb 't niet zo gevolgd de laatste tijd.
Is die ouwe man nou nog steeds niet geraden?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 16:04 schreef Diaan73 het volgende:
Dit plaatje heb ik onlangs ook een keer gepost, is tot nu toe nog niet geraden volgens mij.... komt ie weer:
[afbeelding]
Hij is nog steeds niet geraden, maar zolang staat hij nog niet open hoorquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 16:38 schreef Tokay het volgende:
[..]
Is die ouwe man nou nog steeds niet geraden?![]()
Die had je vóór de zomervakantie al geplaatst!
Hmmmmm, was het nou een schrijver? Een Nederlander?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 16:46 schreef Diaan73 het volgende:
Hij is nog steeds niet geraden, maar zolang staat hij nog niet open hoorIk denk zo'n 6 weken.
Het was idd een schrijver, maar geen Nederlander. Om jullie op weg te helpen: een Amerikaanse schrijver.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 16:53 schreef Tokay het volgende:
[..]
Hmmmmm, was het nou een schrijver? Een Nederlander?
Omdat ze 'goede bekenden' zijn uit mijn jeugd, er allerlei leuke herinneringen bovenkomen, en ik helemaal blij word van dit plaatje.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 20:37 schreef sooty het volgende:
Wat is hier leuk aan ? (Verkapte hintaanvraag).
Barry Stevens is géén, ik herhaal: géén jeugdheld van mij, Berkery!quote:Op zondag 22 oktober 2006 19:43 schreef Berkery het volgende:
Die man is Berry Stevens, die vrouwrechts is die blonde vrouw uit Tita Tovenaar. Die mevrouw links ook?
Nee, niet bepaald.quote:Op zondag 22 oktober 2006 19:51 schreef Berkery het volgende:
Oh. Ik ben dus niet warm?
Ze waren de hoofdrolspelers in een geweldige televisieserie.quote:Op zondag 22 oktober 2006 21:17 schreef wyccie het volgende:
Geef eens wat meer hintjes, Tokay.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |