Nee, lijkt me niet aangezien ze deze nu pas aangekondigd hebben. Dit is nieuwe software die een ontwikkeltijd heeft gehad die liep vanaf het moment dat de Wii aangekondigd was. Slimme programmeurs zou ik zeggen, Nintendo heeft gretig toegehapt. 1 zo'n devsetje met die software kost 2500 euro.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 08:31 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
Dat is heel interessant voor developpers en eigelijk ook voor ons. Developpers steken nu minder moeite in het motion sensing gebeuren en ik hoop dat de drempel dan wat lager komt te liggen om een Wii game ta maken. Even voor de duidelijkheid, dit werd voor de eerste generatie games (zoals red steel enzo) nog niet gebruikt?
			
			
			
			
			
			
			
			Hij heeft al eens een keer eerder zijn opwachting gemaakt!quote:
			
			
			
			Rayman heeft wél een Multiplayerquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 13:20 schreef DerBolle het volgende:
helezooi screens gezien van Zelda, en ook gast die voorstond te doen hoe je moest meppen met wiimote en vissen en beuken met je schild..
verdomme ik kan niet meer wachten!!![]()
Red Steel, Zelda, Battalion Wars II worden het sowieso van 8 dec tot nieuwjaar.
maar welke partygame?
Rayman heeft nog geen muliplayer zover bekend... en dat is de enige reden waarom ik hem zou kopen. dus help!
			
			
			
			
			
			
			
			quote:For as much as Nintendo loves to preach about the intuitive nature of the Nintendo Wii controller, there will always be games such as Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi 2 to refute those claims. Early promotional footage, complete with overly excited Japanese youth throwing fists full of Wii Remote towards the screen never quite seemed to convey the notion that all the flailing in the world isn't much of a substitute for simply mashing the A button a whole lot. Having played a lot of the Nintendo Wii and PlayStation 2 versions of Tenkaichi 2 recently, that is exactly what has been proven.
With the obvious exception being the controllers involved, it is nigh impossible to tell the PlayStation 2 and Nintendo Wii versions of Tenkaichi 2 apart. This is less of a knock against the technical abilities of Nintendo's new console and more of a testament to the fabulous use of cel-shading that developer Spike has been employing throughout the series. The technique of using depth of field blurring techniques may be one of the darlings of next-generation gaming at the moment, but here both the PlayStation 2 and Wii versions utilize it to a pleasant degree.
After spending a good deal of time with Tenkaichi 2 for the Wii, we weren't the least bit tired out. This may be due to the overall lack of waggle involved in gameplay. For those who were anticipating epic battles, complete with your best Kamehameha impersonation and giant foam hair piece, you can officially put those dreams on hold. Basic attacks in Tenkaichi 2 boil down to mashing away at the A button -- no more, no less. When gestures are involved, however, it does greatly complicate things. The simple act of flying on the PlayStation 2 requires but a mere tap of the R2 button. On Wii, you need to hold the C button located above the Nunchuk attachment, then jerk the Nunchuk up or down depending on where you want to go. Dashing requires the exact same motion, only while holding a different button. This is essentially one of two gestures found in the Wii version, which begs the question: why do we need this control scheme for this game?
Then we remembered -- the Wii version of Tenkaichi comes complete with the ability to plug in your old GameCube controllers.
For as much time as we spent with Tenkaichi 2 for Wii, we achieved nothing short of repeated beat downs from just about every Saiyan you can think of. Switching over to the PlayStation 2, however, completely reversed this situation (and we imagine the GameCube controller will do the same). Within mere moments of our first fight, we were bouncing those little squirts about the vast landscapes (15 in all, mind you), firing off earth shattering energy blasts and more. One could argue that this sudden increase in skill could be attributed to the learning curve involved with Nintendo's new controller, but the implementation involved in this situation leaves much to be desired. With context sensitive controls and unreliable gestures, it is simply much more intuitive to hold down a button to fire off a special move as opposed to thrusting your arms back and forth like you're doing the humpty-hump.
For those keeping track, that would be the second gesture.
Look on the bright side. As an exciting piece of fan service, Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi 2 more than does the job and should even be quite enjoyable for non-fans of the series. With an incredibly in-depth story mode, chronicling just about every encounter from the anime, manga and movies, customizable characters and tag-team fighting, Tenkaichi 2 is, once again, a dream come true for DBZ fans.
And when you factor in that you don't have to play the game with the motion sensor controls and you can just use a GameCube controller if you choose, this will likely be the better version of the game. Just don't expect much from the Wii-specific controls.
			
			
			
			
			
			
			
			4 spelers, check de koeienmelk minigames maarquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 13:33 schreef DerBolle het volgende:
aah dat wist ik nog niet!!
echte multiplayer? dus voor 4 players.. of net zoals bij battelion wars en redsteel tot 2 spelers.
			
			
			
			
			
			
			
			Dat is een varkenquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 14:43 schreef Strolie75 het volgende:
Ik weet niet wat hij rechtsonder aan het melken is...maar dat is geen koe.
			
			
			
			
			
			
			
			Nintendo kennende komt tie zekerquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 14:50 schreef DerBolle het volgende:
hehe..
geyl!
nog goede andere partygames?
nog geen mariokart aangekondigd he
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Kijk is op gamerankings bij de andere platformen voor dit spelquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 15:57 schreef deGVR het volgende:
Het viel me op dat ze op bartsmit.nl al The Ant Bully aanbieden met flinke korting.
Deze dus, voor 29,95 ipv 59,95
[afbeelding]
Geen idee of dat spel enigzins oké wordt, maar het is wel vroege korting natuurlijk.
Ik heb zelf altijd wat terughoudend tegenover op films gebaseerde spellen, maar dat blijkt niet altijd terecht. Vaak wel.
Ik was ook erg blij om te lezen dat er op de virtual arcade ook games van het MSX platform zullen komen. EIndelijk weer King's Valley?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |