Wat hij zegt.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 02:43 schreef Snarf het volgende:
kip, rund, schaap, whatever. alles behalve big, dus.
Ow ja??quote:Op woensdag 11 oktober 2006 02:34 schreef Ludger het volgende:
Wat doen Moslims eigelijk op hun brood qua vleeswaren? Veel valt er niet te kiezen vallen omdat het gebaseerd is op varkensvlees ; boterhamworst, leverworst..enz enz.. afijn, je ziet het wel op 't etiket bij de vleeswarenafdeling in de supermarkt...
Ik eet zelf ook geen varkensvlees en dat is eigelijk best wel een dure aangelegenheid, kalfsleverworst is best prijzig vergeleken bij gewone...Enige wat dan nog rest bij de C1000 is runderrookvlees
![]()
Offtopic, stomme varkens![]()
Mwah, dit is tenminste interesse. Goed, het heeft een erg hoog dúh-factor, maar dan nog. Écht vervelend zijn de sukkels die maar wat roepen over de islam en zichzelf dan heel stoer vinden.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 03:30 schreef Megumi het volgende:
Ik vraag me soms af wat voor een doel sukkels als de TS hebben met het openen van dit soort topics.En voel me nu zelf een nog grotere sukkel dat ik hier geantwoord heb.
![]()
Op dat gebied vind ik me zelf niet stoer.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 04:21 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Mwah, dit is tenminste interesse. Goed, het heeft een erg hoog dúh-factor, maar dan nog. Écht vervelend zijn de sukkels die maar wat roepen over de islam en zichzelf dan heel stoer vinden.
Oh, ik doelde dan ook meer op de gemiddelde moslim-basher.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 04:23 schreef Megumi het volgende:
[..]
Op dat gebied vind ik me zelf niet stoer.
Daar zit ook vlees in verwerkt.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 06:54 schreef me2001 het volgende:
Of gewoon natuurlijk geen vlees. Ik doe gewoon lekker pindakaas op mijn boterham.
Goeiemorgenquote:Op woensdag 11 oktober 2006 07:09 schreef yahtzeehooligan het volgende:
[..]
Daar zit ook vlees in verwerkt.
Mwah, vraag kwam idd in me op toen ik er achter kwam hoe weinig er eigelijk voor Moslims èn Joden is qua vleeswaren in een C1000. Vind het niet kunnen dat er zo weinig 'van 't rund' , is.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 04:21 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Mwah, dit is tenminste interesse. Goed, het heeft een erg hoog dúh-factor, maar dan nog. Écht vervelend zijn de sukkels die maar wat roepen over de islam en zichzelf dan heel stoer vinden.
Als je kalfsleverworst eet, dan eet je varkensvlees. Kalfsleverworst bestaat voor meer dan de helft uit varkensvlees.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 02:34 schreef Ludger het volgende:
...
Ik eet zelf ook geen varkensvlees en dat is eigelijk best wel een dure aangelegenheid, kalfsleverworst is best prijzig vergeleken bij gewone...
...
quote:Op woensdag 11 oktober 2006 12:00 schreef Roi het volgende:
Kipfile, kalkoenfile, Runderrookvlees, Vile American etc etc etc etc
quote:Op woensdag 11 oktober 2006 17:29 schreef scrub_nurse het volgende:
misschien wat turks brood, met feta, olijven, gedroogde tomaten, geitekaas, (smeerbare)
ville americain? nee, filet americain, maar mogen ze niet eten, is rauw vleesquote:
Neuh, schrijf die kat en de hond ook maar af. Eigenlijk mogen moslims geen enkel wezen eten wat vlees eet. Ze mogen eigenlijk alleen maar vlees eten van herbivoren.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 07:31 schreef Vampier het volgende:
kat,cavia,hond,insecten,gras etc
Bron: http://www.taibah.nl/artikelen/art-20050906.htmquote:Een regelmatig terugkerende vraag is: waarom is alleen varkensvlees verboden en andere soorten vlees niet?
Niet alleen het varken is verboden, maar het vlees van alle carnivoren (vleesetende dieren) en van mensen, is niet toegestaan voor consumptie.
Het vlees van een kat, hond, rat, muis, tijger, vos, leeuw, arend, valk, havik, etc. is verboden, terwijl het vlees van herbivoren (plantenetende dieren) zoals schapen, koeien, kamelen, herten geiten, kippen, eenden, ganzen, konijnen, etc. is toegestaan mits het dier geslacht is volgens de regels (uitspreken van de tasmiya) van de Islam. Het paard en de ezel zijn in de Islam edele dieren en het vlees hiervan wordt alleen in noodgevallen gegeten.
Er werd geëxperimenteerd met vetten van eetbare en oneetbare dieren en er werd bevonden dat vetten van eetbare dieren een patroon van onverzadigde vetzuren volgen, behalve varkensvlees. Dat volgt het patroon van verzadigde vetzuren.
Dit betekent dat als iemand het vlees van plantenetende dieren eet, het vet hiervan gehydrolyseerd wordt in de dunne darm door een stof uit de alvleesklier na door galzouten geëmulgeerd te zijn.
Het zal worden geabsorbeerd, opnieuw samengesteld en opgeslagen in de vetweefsels als menselijk vet.
Maar die stof uit de alvleesklier kan het vet van carnivoren dieren niet afbreken.
Dus worden ze daarna opgeslagen in de vetweefsels als dierlijk vet en niet als menselijk vet en varkensvet gedraagt zich net als vet van vleesetende dieren.
Er worden hierover een aantal vragen gesteld en er kunnen maar weinig antwoorden op gegeven worden.
Wat gebeurt er met dat vet, dat als varkensvet in de vetweefsels van mensen wordt opgeslagen?
Hoe verloopt het stofwisselingsproces?
Kan eten van varkensvlees de oorzaak van hartaanval zijn?
Wordt de persoonlijkheid of het karakter beïnvloed door het soort voedsel dat gegeten wordt?
Indien dat zo is, wordt het menselijk karakter dan beïnvloed door het eten van varkensvlees? Deze en andere vragen
dienen beantwoord te worden.
quote:Op woensdag 11 oktober 2006 04:27 schreef Piet_Piraat het volgende:
Die worst die ze van ezels maken, is wel lekker op een pizza.![]()
Ezel, mmmkay, is bij moslims net zoals het paard een heilig dier.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 19:12 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Bij mijn locale Turk krijg ik dat nog wel eens op een vrijdag avond voor geschoteld--> Stukje komkommer, stukje geitenkaas en dan een plakje Ezelreet. ERg lekker
![]()
Je bent wat ze eet zeggen ze weleens.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 19:31 schreef sjakie007 het volgende:
[..]
Ezel, mmmkay, is bij moslims net zoals het paard een heilig dier.![]()
Ja en alle moslims onthouden zich van roken, drinken, gokken en varkensvleesquote:Op woensdag 11 oktober 2006 19:31 schreef sjakie007 het volgende:
[..]
Ezel, mmmkay, is bij moslims net zoals het paard een heilig dier.![]()
Dat zijn mensen die zich moslim noemen wanneer het ze uitkomt. Zie de kutmarokkaantjes bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 22:55 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Ja en alle moslims onthouden zich van roken, drinken, gokken en varkensvlees![]()
Dat lijkt mij ook ja, met 1 miljoen moslims. Op een stukje gekocht kalfsleverworst bij de C1000 stond een sticker, GEEN VARKENSVLEES TOEGEVOEGD, wellicht ook Halalquote:Op donderdag 12 oktober 2006 00:08 schreef Armageddon het volgende:
Ik werk bij een vleesbedrijf. We verzorgen de meeste gesneden vleeswaren van de AH en de Plus en Konmar en Jumbo en etc...
Halal gesneden vleeswaren zijn op het moment BIG bussiness.
Teveel vlees is sowieso niet goed voor een mens. Van welk dier het komt maakt eigenlijk niet eens uit. Vlees is gewoon lekker maar overdaad schaad. Maar dat is met alles zo.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 00:26 schreef Ludger het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook ja, met 1 miljoen moslims. Op een stukje gekocht kalfsleverworst bij de C1000 stond een sticker, GEEN VARKENSVLEES TOEGEVOEGD, wellicht ook Halal
En tja.. waarom ik geen varkensvlees eet, eerlijk gezegd heb ik mij er niet in verdiept, 'men' zegt dat het ongezond is
Er zit je iets dwars hè?quote:Op donderdag 12 oktober 2006 00:04 schreef FlowerMary het volgende:
[..]
Ho Ho, geen vermalen noten, dan ga je naar de hel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |