Doe niet of je dom bent, ik denk dat je je heel goed beseft dat dit niet goed voor je isquote:Op woensdag 11 oktober 2006 00:09 schreef Frasier het volgende:
1 of 2 biertjes per dag en een flinke hoeveelheid bier in het weekend kan volgensmij niet zoveel kwaad. Hoop ik.
Idd of in flesjes.En als ik geld heb reken ik niet in pleuros maar in liters bierquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 10:17 schreef vosss het volgende:
Jezus man; rekenen jullie nog in centiliters?!
Ik reken al jaren gewoon in liters bier
Ik gebruik op stapavonden bier altijd als tijdseenheid. "Zijn jullie er lang?" "Och, toch al wel 2 halve liters..."quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 12:28 schreef Cantona_No.7 het volgende:
[..]
Idd of in flesjes.En als ik geld heb reken ik niet in pleuros maar in liters bier![]()
Bron?quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 11:52 schreef Calyptus het volgende:
12 glazen bier (25cl) is ongeveer even toxisch voor het lichaam als 150mg mdma, kun je je conclusies uittrekken...
Hahaha hoezo herkenbaar?quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 12:30 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik gebruik op stapavonden bier altijd als tijdseenheid. "Zijn jullie er lang?" "Och, toch al wel 2 halve liters..."
Hoe kom je erbij dat hij verslaafd is?quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 15:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Elke dag 2 a 3 flesjes (en wees eens eerlijk, worden het vaak niet 3, 4, 5 flesjes) zijn dus ongeveer 6-8 glazen alcohol. Daarbij nog flink doorzuipen in het weekend is eigenlijk wel voldoende voor de titel "alcoholist". Dat je het echt mist als je het niet doet zegt al genoeg.
Dit is geen reden om in paniek te raken en naar de AA te snellen, wel om eens goed na te denken hoeveel je nou écht drinkt en je gedrag (licht) aan te passen. Persoonlijk zou ik in jouw geval aanraden om doordeweeks helemaal niet meer te drinken en het zuipen in het weekend drastisch te beperken.
Feit: je bent al verslaafd.
Feit: je bent geen ernstige alcoholist.
Feit: je kan nou nog zonder al te veel moeite je gedrag aanpassen en jezelf een hoop ellende besparen.
Ik telde m'n biertjes ook altijd op m'n 15equote:Op zaterdag 14 oktober 2006 10:17 schreef vosss het volgende:
Jezus man; rekenen jullie nog in centiliters?!
Ik reken al jaren gewoon in liters bier
Anders krijg je die "trek" in een biertje niet. Dat is dus je lichaam die zegt dat het alcohol moet hebben. Het is maar een lichte verslaving bij de ts waarschijnlijk maar een verslaving desalniettemin. Zoals al gezegd, probeer er maar eens 40 dagen af te blijven. Denk dat dat voor veel mensen (waaronder ik) nog best lastig zou zijn.quote:Op maandag 16 oktober 2006 22:45 schreef FritsFluitketel het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat hij verslaafd is?
Ik heb er al vaker over gedacht hoe het zou zijn om een soort van 40 days and 40 nights te hebben maar dan met alcoholonthouding.quote:Op maandag 16 oktober 2006 23:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Anders krijg je die "trek" in een biertje niet. Dat is dus je lichaam die zegt dat het alcohol moet hebben. Het is maar een lichte verslaving bij de ts waarschijnlijk maar een verslaving desalniettemin. Zoals al gezegd, probeer er maar eens 40 dagen af te blijven. Denk dat dat voor veel mensen (waaronder ik) nog best lastig zou zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |