abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42665692
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 00:09 schreef Frasier het volgende:
1 of 2 biertjes per dag en een flinke hoeveelheid bier in het weekend kan volgensmij niet zoveel kwaad. Hoop ik .
Doe niet of je dom bent, ik denk dat je je heel goed beseft dat dit niet goed voor je is
Juist in het weekend/af en toe ineens veel drinken is heel slecht voor je. Je lichaam krijgt ineens een enorme stoot alcohol te verwerken, wat echt niet gezond voor je is. Je kunt er allerlei nare dingen aan overhouden (problemen met het geheugen, Korsakov, etc.) en dat gebeurt echt niet alleen bij mensen die elke dag veel drinken.

Vergeet niet dat alcohol in feite een harddrug is. Eigenlijk is het nog veel 'gevaarlijker' dan iets als heroine, omdat mensen zich niet bewust zijn van de gevolgen. Het is geaccepteerd, waar andere harddrugs dat niet zijn.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_42665738
Jezus man; rekenen jullie nog in centiliters?!

Ik reken al jaren gewoon in liters bier
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_42667181
12 glazen bier (25cl) is ongeveer even toxisch voor het lichaam als 150mg mdma, kun je je conclusies uittrekken...
[url="http://voedingsbehoefte.nl/index.php?adp=9"][IMG]http://www.david-designs-be.nl02.members.pcextreme.nl/plaatjes/vb.jpg[/IMG][/url]
pi_42667282
Ik denk niet dat jij dan een probleem hebt, of dat je echt teveel drinkt, maar volgens mij is het gewoon niet gezond, net zoals elke dag fastfood eten bijvoorbeeld
Klussen deel 1 en 2
pi_42667433
Helaas ziet meestal de persoon in kwestie als allerlaatste in dat hij of zij een probleem heeft. Onkennen is hun vak idd
Dus jezelf als graadmeter nemen voor een probleemanalyse draait vaak uit op meer van het zelfde: ONTKENNING
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 12:28:08 #81
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_42667825
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 10:17 schreef vosss het volgende:

Idd of in flesjes.En als ik geld heb reken ik niet in pleuros maar in liters bier
GREEN AND GOLD TILL THE CLUB IS SOLD
LUHG
pi_42667890
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 12:28 schreef Cantona_No.7 het volgende:

[..]

Idd of in flesjes.En als ik geld heb reken ik niet in pleuros maar in liters bier
Ik gebruik op stapavonden bier altijd als tijdseenheid. "Zijn jullie er lang?" "Och, toch al wel 2 halve liters..."
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_42668537
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 11:52 schreef Calyptus het volgende:
12 glazen bier (25cl) is ongeveer even toxisch voor het lichaam als 150mg mdma, kun je je conclusies uittrekken...
Bron?
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_42669999
2 a 3 flesjes bier drinken per avond kan denk ik niet zo heel veel kwaad. (Drink gewoon 1 glas rode wijn, ook alcohol maar beter ) Het gevaar zit hem vooral in het feit dat hij verlangt naar bier als hij een paar dagen niks heeft gedronken. Probeer eens om de dag 2 a 3 flesjes te drinken inplaats van iedere dag.
pi_42671695
Elke dag 2 a 3 flesjes (en wees eens eerlijk, worden het vaak niet 3, 4, 5 flesjes) zijn dus ongeveer 6-8 glazen alcohol. Daarbij nog flink doorzuipen in het weekend is eigenlijk wel voldoende voor de titel "alcoholist". Dat je het echt mist als je het niet doet zegt al genoeg.

Dit is geen reden om in paniek te raken en naar de AA te snellen, wel om eens goed na te denken hoeveel je nou écht drinkt en je gedrag (licht) aan te passen. Persoonlijk zou ik in jouw geval aanraden om doordeweeks helemaal niet meer te drinken en het zuipen in het weekend drastisch te beperken.

Feit: je bent al verslaafd.
Feit: je bent geen ernstige alcoholist.
Feit: je kan nou nog zonder al te veel moeite je gedrag aanpassen en jezelf een hoop ellende besparen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_42671748
Nu minderen moet wel lukken denk ik zo.. maar minderen is wel zinvol zo te lezen.
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 18:09:31 #87
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_42675512
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 12:30 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik gebruik op stapavonden bier altijd als tijdseenheid. "Zijn jullie er lang?" "Och, toch al wel 2 halve liters..."
Hahaha hoezo herkenbaar?
GREEN AND GOLD TILL THE CLUB IS SOLD
LUHG
pi_42713896
Een Liter bier per dag is medicijn.
pi_42716240
Moet je maar eens een 40 days and 40 nights proberen, maar i.p.v. sexuale handelingen mijden nu al die tijd geen alcohol gebruiken. Best lastig nog denk ik.
pi_42726191
Volgens de "regels" (de wetenschap) drink je teveel ja, maargoed.. ik zou me er geen zorgen om maken

Verlangen naar een pilsje doet iedere bierdrinker toch weleens? Ik drink als het uitkomt 's avonds ook graag een biertje. Naar een pilsje verlangen als ik een paar dagen geen pils gehad heb is me ook niet vreemd, maar als ik een maand geen bier aan zou mogen raken zou dat me prima lukken

Als je iets meer drinkt dan een ander betekent het niet dat je verslaafd bent Daarnaast.. een alcoholverslaafde houdt het echt niet bij 2 à 3 flesjes per avond dag hoor
Signature
pi_42726284
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 15:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Elke dag 2 a 3 flesjes (en wees eens eerlijk, worden het vaak niet 3, 4, 5 flesjes) zijn dus ongeveer 6-8 glazen alcohol. Daarbij nog flink doorzuipen in het weekend is eigenlijk wel voldoende voor de titel "alcoholist". Dat je het echt mist als je het niet doet zegt al genoeg.

Dit is geen reden om in paniek te raken en naar de AA te snellen, wel om eens goed na te denken hoeveel je nou écht drinkt en je gedrag (licht) aan te passen. Persoonlijk zou ik in jouw geval aanraden om doordeweeks helemaal niet meer te drinken en het zuipen in het weekend drastisch te beperken.

Feit: je bent al verslaafd.
Feit: je bent geen ernstige alcoholist.
Feit: je kan nou nog zonder al te veel moeite je gedrag aanpassen en jezelf een hoop ellende besparen.
Hoe kom je erbij dat hij verslaafd is?
Signature
pi_42726349
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 10:17 schreef vosss het volgende:

Ik telde m'n biertjes ook altijd op m'n 15e
Signature
pi_42726922
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 22:45 schreef FritsFluitketel het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat hij verslaafd is?
Anders krijg je die "trek" in een biertje niet. Dat is dus je lichaam die zegt dat het alcohol moet hebben. Het is maar een lichte verslaving bij de ts waarschijnlijk maar een verslaving desalniettemin. Zoals al gezegd, probeer er maar eens 40 dagen af te blijven. Denk dat dat voor veel mensen (waaronder ik) nog best lastig zou zijn.
pi_42727414
Trek hebben is niet iets wat in de definitie van verslaving voorkomt.
pi_42728027
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 23:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Anders krijg je die "trek" in een biertje niet. Dat is dus je lichaam die zegt dat het alcohol moet hebben. Het is maar een lichte verslaving bij de ts waarschijnlijk maar een verslaving desalniettemin. Zoals al gezegd, probeer er maar eens 40 dagen af te blijven. Denk dat dat voor veel mensen (waaronder ik) nog best lastig zou zijn.
Ik heb er al vaker over gedacht hoe het zou zijn om een soort van 40 days and 40 nights te hebben maar dan met alcoholonthouding.
In die tijd kom je vaak momenten tegen dat je biertje de gewoonste zaak van de wereld is en je die dan moet laten staan.
Veel mensen (mannen) voetballen met aansluitend de 3e helft op zondagmiddag. Vrijdagavond, zaterdagavond en zondagavond zijn vaak stapavonden (donderdagavond ook wel eens) en ook dan gaan er flink wat biertjes doorheen. Er is natuurlijk verschil tussen minderen op die avond of helemaal geen alcohol drinken. Dat laatste is denk ik best lastig, mede door de druk van je omgeving (vrienden voornamelijk) die het vreemd vinden als je zaterdagavond in de kroeg met je spa rood rondloopt.
Aankomende week is er ook weer veel voetbal op tv. Champions League en UEFA Cup waar (again mannen) ook vaak wel een biertje bij lusten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')