abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42560062
Yo luitjes,

Ik wil volgend jaar Media, Informatie en Communicatie aan de HVA gaan studeren,heeft iemand toevallig eigen ervaringen met deze opleiding en of deze goed waren of juist helemaaal niet?|:(

Ik hoor het wel,

greetz// mindriver
pi_49196883
Wat TS vroeg dus, iemand ervaringen?
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
pi_49209905
Er zijn al wat meer topic over. Maar ik ben 2e jaars Redactie- Mediaproductie (aan het instituut voor MIC).
Dus vertel, wat wil je weten?
pi_49217302
Vanwege de uitstekend functionerende search kon ik die andere topics blijkbaar niet vinden..

Ik was wel benieuwd naar een aantal dingen zoals:
- is de HvA is dat een beetje goed geregeld (qua organisatie, lesuren, docenten, administratie etc.)
- welke 'vakken' kan ik zoal verwachten
- in welk jaar moet je je uitstroomprofiel kiezen
- leer je ook daadwerkelijk wat
- ik zit aan de richting Reclame, Marketing & Communicatie te denken, dus als iemand daar meer vanaf weet .

En natuurlijk ben ik ook geïnteresseerd in persoonlijke ervaringen of meningen.
Ik typ straat.
pi_49221234
- is de HvA is dat een beetje goed geregeld (qua organisatie, lesuren, docenten, administratie etc.)
Ik vind zelf dat het goed werkt allemaal betreft communicatie tussen de HvA en de studenten. Cijfers worden op tijd doorgegeven, docenten zijn vrijwel altijd makkelijk te bereiken, op het intranet is zo'n beetje alles te vinden wat je nodig hebt verder. Contactgegevens van docenten en van medestudeten, tentamenroosters, weekroosters, lesstof, overzicht van de vakken, behaalde resultaten, informatie over minors en stage ed, nieuwsberichten, computers reserveren enz. De roosters zitten redelijk goed in elkaar. Af en toe heb je wel een tussenuur, maar vaak kan je samen met een docent een ander uur verplaatsten oid, of met je projectgroepje aan de slag. Er zijn uiteraard mindere docenten, maar een groot voordeel is dat veel van hen daadwerkelijk uit het vak komen. Dus ze weten hoe het 'in het echt' werkt, en kunnen er goed over doceren. De hoorcolleges van de wat oudere docenten zijn wat saaier. Maar gelukkig hebben we veel leuke frisse en jonge docenten

- welke 'vakken' kan ik zoal verwachten

In het eerste jaar:
periode 1:
Introductie
Project Volkskrant
Spelling
Computervaardigheden
Studieloopbaanbegeleiding
periode 2:
Project Media & Informatiebedrijf
Databasebouw
periode 3:
Project Anne Frank Stichting
Presenteren & Powerpoint
Engels
Actualiteit en ethiek
Excel
Periode 4:
Project Voedingscentrum
Websitebouw
Presenteren & Powerpoint
Engels

Jaar 2 - Reclame, Marketing Communicatiemanagement:
Periode 1:
Project Reclamecampagne
Reclame I
Media Psychologie
Prof. Schriftelijke communicatie
Engels
SLB 2e jaar
Periode 2:
Project Communicatiemanagement
Communicatiemanagement I
Communicatie Onderzoek
Symposium/Trends
SLB 2e jaar
Media en Cultuur
Periode 3:
Communicatieve Vaardigheden
Beroepsoriënterende Stage
Periode 4:
Symposium/Trends
Internetstrategie
Conceptontwikkeling
SLB 2e jaar
Marketing

Ik denk dat de namen van de vakken wel redelijk voor zich spreken, als je er nog vragen over hebt dan hoor ik het wel

- in welk jaar moet je je uitstroomprofiel kiezen
Je hoofdfaseprofiel oftewel afstudeerprofiel kies je aan het einde van het eerste jaar. Er zijn er 5.

- leer je ook daadwerkelijk wat
Ja
Verwacht niet dat het niveau heel erg hoog is, het is en blijft HBO. Ik vind zelf dat ik erg veel heb geleerd in de afgelopen 2 jaar, en ik vind het nog steeds een erg leuke studie.

- ik zit aan de richting Reclame, Marketing & Communicatie te denken, dus als iemand daar meer vanaf weet .
Ik doe Redactie- Mediaproductie, dus over dat profiel weet ik niet zo veel

[ Bericht 0% gewijzigd door lienelien op 10-05-2007 12:54:51 ]
pi_49227959
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 12:45 schreef lienelien het volgende:
Lap tekst
Bedankt hier heb ik wat aan .
Ik typ straat.
pi_49228105
Als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel
21 juni is er trouwens een open avond.
pi_49230420
21e direct ff noteren in de agenda dus. Als het goed is ligt de brochure op de mat als ik thuiskom. Zal eerst die eens even doorlezen voordat ik je lastig ga vallen met vragen waarop het antwoord te vinden was in de brochure.
Ik typ straat.
pi_49387816
En Ludo, ben je er al een beetje uit?

Ik ben het overigens helemaal met lienelien eens. Ik heb het erg naar me zin gehad het eerste jaar.
pi_49387954
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 00:36 schreef Toad het volgende:
En Ludo, ben je er al een beetje uit?

Ik ben het overigens helemaal met lienelien eens. Ik heb het erg naar me zin gehad het eerste jaar.
Ik vroeg me al af waar je bleef
pi_49387970
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 16:14 schreef LudoSanders het volgende:
21e direct ff noteren in de agenda dus. Als het goed is ligt de brochure op de mat als ik thuiskom. Zal eerst die eens even doorlezen voordat ik je lastig ga vallen met vragen waarop het antwoord te vinden was in de brochure.
Ik ben er dan trouwens ook, dus je kan me lastig komen vallen met vragen
pi_49388322
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 00:42 schreef lienelien het volgende:

[..]

Ik vroeg me al af waar je bleef
Hehehe, ja ik kan niet meer zoveel toevoegen.
Behalve dan dat Ludo niet bang moet zijn voor meisjes.
pi_49388468
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 00:59 schreef Toad het volgende:

[..]

Hehehe, ja ik kan niet meer zoveel toevoegen.
Behalve dan dat Ludo niet bang moet zijn voor meisjes.
We gingen vorige week met een buslading (waarvan 3 jongens) op bezoek bij een gigantische drukkerij. Zegt de directeur in zijn welkomswoordje: 'Ik ben heel blij zoveel dames te zien, de grafische business bestaat namelijk voornamelijk uit mannen, dus wat ons betreft is dit een kleine investering in onze toekomst'
pi_49465026
Hehe, blijft geinig dat het MIM zoveel dames trekt. Misschien vinden veel het leuk om te werken bij een tijdschrift. Maar het is zoveel meer dan dat hè. Misschien dat de mannen dat nog niet zo goed doorhebben.

Lienelien, ga je trouwens nog meedoen aan dat Studium Generale?
pi_49467182
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 23:41 schreef Toad het volgende:
Hehe, blijft geinig dat het MIM zoveel dames trekt. Misschien vinden veel het leuk om te werken bij een tijdschrift. Maar het is zoveel meer dan dat hè. Misschien dat de mannen dat nog niet zo goed doorhebben.
Ja, afgelopen open dag kreeg ik aardig wat vragen van 5-havo-meisjes ofdat ze met deze opleiding bij de Cosmopolitan of de Elle konden gaan werken. Ja hoor meid Al bestaan die redacties maar uit max 10 personen
quote:
Lienelien, ga je trouwens nog meedoen aan dat Studium Generale?
Watte?
pi_49467503
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 00:36 schreef lienelien het volgende:

[..]

Ja, afgelopen open dag kreeg ik aardig wat vragen van 5-havo-meisjes ofdat ze met deze opleiding bij de Cosmopolitan of de Elle konden gaan werken. Ja hoor meid Al bestaan die redacties maar uit max 10 personen
[..]

Watte?
Hehehe, misschien is 10 dan nog redelijk veel.

Dat Studium Generale hoort bij het lectoraat Elektronisch Uitgeven. Je kan dan samen met andere studenten van de opleiding een soort project uitvoeren. Je krijgt daarvoor extra studiepunten. I.p.v. bachelor diploma krijg je een bachelor diploma in honour ofzo.
Dat is wat ik er tot nu toe van heb begrepen. Meer info staat hierzo.
pi_49467540
Ik ben er nog niet uit, moet de 21e gewoon ff kijken. Bijkomend probleem is dat ik op kamers moet daar ik dik 2 uur reistijd heb. En nu is Amsterdam niet bepaald de makkelijkste plek om een kamer te vinden heb ik me laten vertellen.
Ik typ straat.
pi_49467565
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 00:46 schreef Toad het volgende:

[..]

Hehehe, misschien is 10 dan nog redelijk veel.

Dat Studium Generale hoort bij het lectoraat Elektronisch Uitgeven. Je kan dan samen met andere studenten van de opleiding een soort project uitvoeren. Je krijgt daarvoor extra studiepunten. I.p.v. bachelor diploma krijg je een bachelor diploma in honour ofzo.
Dat is wat ik er tot nu toe van heb begrepen. Meer info staat hierzo.
Ohh, ja dat. Ik dacht dat je aangezien je 'ga je nog meedoen ..' bedoelde dat ik er al eens iets over had gezegd oid. Klinkt wel leuk, ik ga wel naar dat lectoraat iig denk ik
pi_49467612
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 00:47 schreef LudoSanders het volgende:
Ik ben er nog niet uit, moet de 21e gewoon ff kijken. Bijkomend probleem is dat ik op kamers moet daar ik dik 2 uur reistijd heb. En nu is Amsterdam niet bepaald de makkelijkste plek om een kamer te vinden heb ik me laten vertellen.
www.studentenwoningweb.nl
Ik heb 1,5 maand moeten wachten
pi_49467731
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 00:48 schreef lienelien het volgende:

[..]

Ohh, ja dat. Ik dacht dat je aangezien je 'ga je nog meedoen ..' bedoelde dat ik er al eens iets over had gezegd oid. Klinkt wel leuk, ik ga wel naar dat lectoraat iig denk ik
Ik heb me er nog niet zo in verdiept, maar ik begreep dat eerstejaars ook mee konden doen. Maar vanavond las ik in de beschrijving dat het alleen voor derde- en vierdejaars was. Morgen nog maar 'ns op m'n gemakje lezen. Ik vind het trouwens ook wel een leuke aanvulling op de studie.

Ludo, ik lees net op intranet dat studenten aan het MIM de opleiding gemiddeld hoger beoordelen dan andere HvA studenten én dat er in de beoordeling nog steeds een stijgende lijn in zit. Wellicht helpt dat met je keuze. Qua organisatie is het volgens mij stukken beter in vergelijking met andere HBO's.

En na de zomer in een nieuw gebouw speciaal voor het MIM, toch? Hoor ik trouwens wel weinig meer over de laatste tijd.
pi_49467912
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 00:54 schreef Toad het volgende:

[..]

Ik heb me er nog niet zo in verdiept, maar ik begreep dat eerstejaars ook mee konden doen. Maar vanavond las ik in de beschrijving dat het alleen voor derde- en vierdejaars was. Morgen nog maar 'ns op m'n gemakje lezen. Ik vind het trouwens ook wel een leuke aanvulling op de studie.
Ik ben 2e jaars
quote:
En na de zomer in een nieuw gebouw speciaal voor het MIM, toch? Hoor ik weinig meer over de laatste tijd.
Er was sprake van een gebouw voor ons en IAM samen, maar dat gaat niet door. Vanaf ná de zomer zitten we in het Singelgrachtgebouw. Da's aan de Singelgracht (ja.. ) recht achter het Amstel hotel. Dus ook aan de Wibautstraat, maar dan de helft dichterbij het centrum
pi_49467947
Ik ga de 21e in ieder geval even kijken, ben erg benieuwd want uit die boekjes haal je weinig informatie. Verder hoop ik dat het niet zo'n standaard open dag is waar alles weer opgeleukt is enkel voor de open dag maar dat zal wel ijdele hoop zijn .

Is het wat dan moet ik me direct inschrijven bij dat woningnet, anders is het qua reizen gewoon bijna onmogelijk.

Een goede organisatie gaat veel helpen, niets zo demotiverend als een school dat tegenwerkt.
Ik typ straat.
pi_49468086
Welk profiel volg jij eigenlijk Toad?
Ik typ straat.
pi_49468146
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 01:02 schreef LudoSanders het volgende:
Ik ga de 21e in ieder geval even kijken, ben erg benieuwd want uit die boekjes haal je weinig informatie. Verder hoop ik dat het niet zo'n standaard open dag is waar alles weer opgeleukt is enkel voor de open dag maar dat zal wel ijdele hoop zijn .
Nah, er staan wat toffe bordjes die je de weg wijzen en er staan bloemetjes en snoepjes
En ik lach heel lief enzo
quote:
Is het wat dan moet ik me direct inschrijven bij dat woningnet, anders is het qua reizen gewoon bijna onmogelijk.
Wanneer je een kamer via stuwoweb aanneemt, dan moet je jezelf iid inschrijven bij woningnet, maar dat is sws slim voor 'later'. Zijn best oké kamers en je kan er redelijk snel iets krijgen. Een kamernet.nl is ook handig
quote:
Een goede organisatie gaat veel helpen, niets zo demotiverend als een school dat tegenwerkt.
Ik vind dat alles goed in elkaar zit ed. Ik was het op de HAN (Nijmegen) ook wel erg slecht gewend. Maar als ik nu nog meer positieve dingen zeg dan voel ik me net zo'n reclamemiep

Maar kom de 21ste eens langs bij de Redactie- Mediaproductiestand, daar sta ik
pi_49468301
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 01:06 schreef LudoSanders het volgende:
Welk profiel volg jij eigenlijk Toad?
Hij's slapen denk ik..
Toad is iig eerste jaars, dus geen profiel. Hij wil dacht ik Journalistiek en Media gaan doen, of Redactie- Mediaproductie. Al weet ik dat niet helemaal zeker
pi_49468379
Nouja we zullen het zien de 21e. Ik kom nog wel ff langs .
Ik typ straat.
pi_49468460
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 01:00 schreef lienelien het volgende:

[..]

Ik ben 2e jaars
[..]

Er was sprake van een gebouw voor ons en IAM samen, maar dat gaat niet door. Vanaf ná de zomer zitten we in het Singelgrachtgebouw. Da's aan de Singelgracht (ja.. ) recht achter het Amstel hotel. Dus ook aan de Wibautstraat, maar dan de helft dichterbij het centrum
Haha, ik weet wel dat je 2e jaars ben. Maar als het alleen voor 3e en 4e jaars is snap ik niet waarom een leraar me vandaag heeft gemaild met informatie daarover. Naja, ik kijk er later nog wel naar. Ik ben benieuwd naar het nieuwe gebouw.

Ik zit nog in het propedeusejaar Ludo. Hoop na de zomer Journalistiek & Media te gaan doen, maar daarvoor moet ik nog toegelaten worden.
pi_49468641
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 01:17 schreef Toad het volgende:

[..]

Haha, ik weet wel dat je 2e jaars ben. Maar als het alleen voor 3e en 4e jaars is snap ik niet waarom een leraar me vandaag heeft gemaild met informatie daarover. Naja, ik kijk er later nog wel naar. Ik ben benieuwd naar het nieuwe gebouw.

Ik zit nog in het propedeusejaar Ludo. Hoop na de zomer Journalistiek & Media te gaan doen, maar daarvoor moet ik nog toegelaten worden.
En nog steeds helemaal gelukkig met de keuze .

Ik had gehoopt er al wel een beetje uit te wezen.. maar helaas.
Ik typ straat.
pi_49469009
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 01:22 schreef LudoSanders het volgende:

[..]

En nog steeds helemaal gelukkig met de keuze .

Ik had gehoopt er al wel een beetje uit te wezen.. maar helaas.
Heb je al een beetje een idee waar je later terecht wil gaan komen? We hebben in elke periode wel marketing gehad. Ik weet niet of jou dat aanspreekt, aangezien je Reclame, Marketing en Communicatie evt. wil gaan doen.

In periode 1 hebben we veel algemene stof over marketing gehad. Periode 2 stond meer in het teken van communicatiemanagement. Periode 3 was marketingcommunicatie. Het ging er in deze periode voornamelijk over hoe je met zo weinig mogelijk budget een zo groot mogelijke groep kan bereiken. Culturele instellingen, zoals de Anne Frank Stichting, moeten vaak naar creatieve oplossingen zoeken hiervoor. Het project waar ik nu mee bezig ben, het voedingscentrum, gaat meer in op internetmarketing. We moeten namelijk een prototype maken van een website die een gezonde levensstijl promoot.

[ Bericht 1% gewijzigd door Toad op 17-05-2007 01:39:32 ]
pi_49469142
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 01:33 schreef Toad het volgende:

[..]

Heb je al een beetje een idee waar je later terecht wil gaan komen? We hebben in elke periode wel marketing gehad. Ik weet niet of jou dat aanspreekt, aangezien je Reclame, Marketing en Communicatie evt. wil gaan doen.

In periode 1 hebben we veel algemene stof over marketing gehad. Periode 2 stond meer in het teken van communicatiemanagement. Periode 3 was marketingcommunicatie. Het ging er in deze periode voornamelijk over hoe je met zo weinig mogelijk budget een zo groot mogelijke groep kan bereiken. Culturele instellingen, zoals de Anne Frank Stichting, moeten vaak naar creatieve oplossingen zoeken hiervoor. Het project waar ik nu mee bezig ben, het voedingscentrum, gaat meer in op internetmarketing. We moeten namelijk een prototype maken van een website die een gezonde levenstijl promoot.
Ik loop momenteel stage bij een reclamebureau, om zelf zoiets te bezitten lijkt me geweldig al weet ik ook wel dat er veel bij komt kijken etc.

De projecten klinken wel interessant en lijken me wel leuk om te doen.
Ik typ straat.
pi_49469749
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 01:39 schreef LudoSanders het volgende:

[..]

Ik loop momenteel stage bij een reclamebureau, om zelf zoiets te bezitten lijkt me geweldig al weet ik ook wel dat er veel bij komt kijken etc.

De projecten klinken wel interessant en lijken me wel leuk om te doen.
Dan weet je in ieder geval al een beetje wat je wil. Ik denk dat RMC wel redelijk in de buurt komt. Op de 21e zullen ze vast hebben aangegeven waar het hoekje RMC is. Daar kan je vast ook in stage- en projectverslagen inkijken etc. Dat was in ieder geval vorig jaar wel het geval. Ik heb er nog een cool t-shirt aan overgehouden.

Om het projectrijtje helemaal af te maken. Voor de Volkskrant moesten we een concept voor een krant ontwikkelen voor jongeren. Het tweede project ging over de fusie tussen twee mediabedrijven en wat daar allemaal bij komt kijken qua interne en externe communicatie. Overigens was er alleen bij het tweede project sprake van een fictieve opdrachtgever.

Verbaast me trouwens dat er niet meer studenten van het MIM op FOK! zitten. Of zitten die mee te lurken? Zal me niet verbazen als een aantal docenten dat ook doen.
pi_49477998
Ach, de docenten hebben iig wel Hyves
pi_49478452
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 14:09 schreef lienelien het volgende:
Ach, de docenten hebben iig wel Hyves
Wel hip toch!

Dan krijg je dit soort dingen:
quote:
hey meester! wanneer krijgen we de cijfers van database?
pi_49508520
Ik zal me ook maar eens melden. In september begin ik in het 2e jaar, richting Redactie & Mediaproductie
pi_49577100
.
Dat zijn er dan al drie.
pi_49764200
tvp
  vrijdag 25 mei 2007 @ 14:46:50 #38
124789 superhero87
Playin my game
pi_49764694
hmmm klinkt interessant, zijn er ook open dagen?
pi_49764835
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 14:46 schreef superhero87 het volgende:
hmmm klinkt interessant, zijn er ook open dagen?
http://www.opendag.hva.nl/
pi_49938304
Die PED die je in het eerste jaar moet maken is trouwens wel irritant.
pi_49951114
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 19:38 schreef Toad het volgende:
Die PED die je in het eerste jaar moet maken is trouwens wel irritant.
Dat PED

Och, ik vond het wel leuk. HTML is vrij simpel. Zag er al veel meisjes mee bezig op de 9e van de week ja
pi_50112383
He ik lees je reactie nu pas.
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 00:38 schreef lienelien het volgende:

[..]

Dat PED
O ja .
quote:
Och, ik vond het wel leuk. HTML is vrij simpel. Zag er al veel meisjes mee bezig op de 9e van de week ja
Het is idd te doen, maar je bent er zoveel tijd mee kwijt. Ligt er natuurlijk ook wel een beetje aan hoe je het zelf invult. Wanneer je alleen naar de criterialijst kijkt ben je waarschijnlijk binnen een paar uurtjes klaar. Maar je wilt het ook een beetje mooi maken enzo.
pi_50114372
quote:
Op maandag 4 juni 2007 23:39 schreef Toad het volgende:
He ik lees je reactie nu pas.
[..]

O ja .
[..]

Het is idd te doen, maar je bent er zoveel tijd mee kwijt. Ligt er natuurlijk ook wel een beetje aan hoe je het zelf invult. Wanneer je alleen naar de criterialijst kijkt ben je waarschijnlijk binnen een paar uurtjes klaar. Maar je wilt het ook een beetje mooi maken enzo.
Die van mij was heel tof en leuk en ik heb 'm dit jaar (in omgebouwde versie) als digitaal stageportfolio ingeleverd
slowchaaaat
pi_50115993
Wat is een PED?
Opleiding lijkt mij wel interessant eigenlijk
pi_50124610
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 02:43 schreef hydraulix het volgende:
Wat is een PED?
Opleiding lijkt mij wel interessant eigenlijk
Een Persoonlijk Electronisch Dossier.
Een dossier, opgemaakt met html en een beetje java, waarin je diverse opdrachten zet en een stukje zelfreflectie. Is een afsluitingsopdracht aan het eind van het jaar van diverse projecten.
pi_50189005
[zelfbevlekkingsslowchat]

waaa een 8 voor Engels

[/zelfbevlekkingsslowchat]
pi_50368663
quote:
Er is gisteren besloten dat de voltijdopleiding van het MIM niet
aanwezig zal zijn op de open avond van 21 juni i.v.m. het overweldigende
aantal aanmeldingen voor volgend collegejaar. Het MIM zal dus geen
verdere promotionele actviteiten meer organiseren dit jaar.
quote:
Ik vind het uiteraard een vervelende situatie, maar om de kwaliteit van
het onderwijs te kunnen garanderen, moeten we proberen het aantal
aanmeldingen vanaf nu te beperken. Ik hoop dat je hier begrip voor
hebt. Als je nog vragen hebt, hoor ik het graag.
Da's uit een mail voor de medewerkers van de open avond. Dus Ludo (en anderen), als je nog vragen hebt, Toad en ik staan hier digitaal voor je klaar want de open avond gaat dus niet door.

Maar aangezien dit zo is, zijn er dus meer dan 1000 (!!!) aanmeldingen zijn dit jaar. Da's gewoon niet normaal meer
pi_50374242
Wooo. Gezellig wordt het dan.
pi_50374746
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 15:18 schreef Toad het volgende:
Wooo. Gezellig wordt het dan.
Nah, nieuw gebouw hè, dat helpt wel denk ik
  woensdag 13 juni 2007 @ 13:26:10 #50
73209 dnzl
Minimalist.
pi_50408096
Hoeveel plekken zijn er dan voor komend jaar?
pi_50447105
Ik weet het niet. Ik denk lienelien ook niet.
pi_50449060
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 13:26 schreef dnzl het volgende:
Hoeveel plekken zijn er dan voor komend jaar?
nah, volgens meneer de opleidingsdirecteur zijn er nu al wel zo'n 1000 aanmeldingen, en da's aardig veel. Als je jezelf voor de uiterlijke inschrijfdatum nog inschrijft ben je verzekerd van een plekje hoor.
pi_50468906
Ze hebben ook weer een vacature op het intranet gezet. Ze zoeken nog tutoren, was een tijdje geleden volgens mij ook.

Ik heb trouwens mijn P! Van m'n groepje hebben nu 3 mensen (incl. mezelf) een P en gaan door aan het MIM. Eén iemand weet ik het niet zo goed van. Waarschijnlijk nog een herkansing en dan gaat ze universiteit doen. 1 krijgt een BAS. En de overige 3 zijn voortijdig gestopt. Maar dat verschilt best per groep. Er zijn groepjes waar ze nog met z'n 8-en zijn.

Trouwens, ik ga wel lerares H.M. missen. Leraar M.A. was trouwens naar het concert van de Arctic Monkeys in de Melkweg geweest in maart. Maar hij is wel precies enzo.
pi_50469144
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 22:51 schreef Toad het volgende:
Ze hebben ook weer een vacature op het intranet gezet. Ze zoeken nog tutoren, was een tijdje geleden volgens mij ook.
Idd, ik weet al wat ik ga doen tijdens het schrijven van mn scriptie
quote:
Gefeliciteerd!
Ik heb trouwens mijn P! Van m'n groepje hebben nu 3 mensen (incl. mezelf) een P en gaan door aan het MIM. Eén iemand weet ik het niet zo goed van. Waarschijnlijk nog een herkansing en dan gaat ze universiteit doen. 1 krijgt een BAS. En de overige 3 zijn voortijdig gestopt. Maar dat verschilt best per groep. Er zijn groepjes waar ze nog met z'n 8-en zijn.
Achja, op iedere hbo opleiding is er wel zo'n 35% uitval
Maar uni ja? welke studie dan?
quote:
Trouwens, ik ga wel lerares H.M. missen.
Die krijg je volgend jaar ook nog wel hoor
Ohh wacht, bij j&m weet ik 't eigenlijk niet zeker.
Weet je al of je aangenomen bent?
quote:
Leraar M.A. was trouwens naar het concert van de Arctic Monkeys in de Melkweg geweest in maart. Maar hij is wel precies enzo.
Wááát? Achterlijk. Die kaartjes waren voor mij bestemd.
Ik heb volgend jaar ook weer Professional English, hoop van iemand anders
pi_50469378
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 22:57 schreef lienelien het volgende:
Achja, op iedere hbo opleiding is er wel zo'n 35% uitval
Maar uni ja? welke studie dan?
Ze had het over communicatiewetenschappen.
quote:
Die krijg je volgend jaar ook nog wel hoor
Ohh wacht, bij j&m weet ik 't eigenlijk niet zeker.
Weet je al of je aangenomen bent?
Nee, ik heb mijn sollicitatiebrief vandaag pas ingeleverd. Maar mijn SLB-er verwacht dat ik toegelaten wordt.
quote:
Wááát? Achterlijk. Die kaartjes waren voor mij bestemd.
.

edit: maar hij vindt ze wel echt tof, meneer de opleidingsdirecteur schijnt ook nogal muziekliefhebber te zijn...

[ Bericht 6% gewijzigd door Toad op 14-06-2007 23:12:08 ]
pi_50469664
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 23:03 schreef Toad het volgende:

[..]

Ze had het over communicatiewetenschappen.
quote:
Dom. Doe dan in de derde eerst nog de minor communicatiewetenschappen

Nee, ik heb mijn sollicitatiebrief vandaag pas ingeleverd. Maar mijn SLB-er verwacht dat ik toegelaten wordt.
Hoeveel dit jaar? Weer 68 wat ineens 25 wordt?
pi_50469801
Sowieso snapte ik niet echt waarom ze niet direct naar de uni ging, want ze had een VWO diploma.
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 23:10 schreef lienelien het volgende:
Hoeveel dit jaar? Weer 68 wat ineens 25 wordt?
Ja zoiets , in de vacature stond 68. Maar er waren maar 50 aanmeldingen of ze gaan er maar 50 toelaten. Weet niet meer precies hoe het zat, maar ik wacht rustig af...

[ Bericht 4% gewijzigd door Toad op 14-06-2007 23:19:38 ]
pi_50469950
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 23:03 schreef Toad het volgende:

edit: maar hij vindt ze wel echt tof, meneer de opleidingsdirecteur schijnt ook nogal muziekliefhebber te zijn...
Maar ik zie Michael nog niet echt meespringen op AM

Meneer P van G? Ja die is wel tof
pi_50470063
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 23:17 schreef lienelien het volgende:
Meneer P van G? Ja die is wel tof
Volgens mij ook wel, hij ziet er ook niet uit als een doorsnee directeur.
pi_50470206
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 23:20 schreef Toad het volgende:

[..]

Volgens mij ook wel, hij ziet er ook niet uit als een doorsnee directeur.
Ik stond een keer te praten vlak voor de deur van zijn kantoor. Komt 'ie aangelopen met een grote stapel papier enzo, draait 'ie zich om naar mij 'hier, hou vast' en drukt mij die stapel zooi in m'n handen en wil de deur open gaan maken. Een paar seconden stond ik helemaal verbijsterd te kijken, totdat 'ie me uitlachte en zei 'ben je nou helemaal gek geworden, geef hier die zooi!'
De grapjas

Vervolgens legde 'ie 't op de vloer neer en maakte de deur open
pi_50470331
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 23:24 schreef lienelien het volgende:

[..]

Ik stond een keer te praten vlak voor de deur van zijn kantoor. Komt 'ie aangelopen met een grote stapel papier enzo, draait 'ie zich om naar mij 'hier, hou vast' en drukt mij die stapel zooi in m'n handen en wil de deur open gaan maken. Een paar seconden stond ik helemaal verbijsterd te kijken, totdat 'ie me uitlachte en zei 'ben je nou helemaal gek geworden, geef hier die zooi!'
De grapjas

Vervolgens legde 'ie 't op de vloer neer en maakte de deur open
!

Nu we toch zo lekker over leraren aan het roddelen zijn. Was E.B. bij jullie ook favoriet onder de dames?
pi_50470671
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 23:27 schreef Toad het volgende:

[..]

!

Nu we toch zo lekker over leraren aan het roddelen zijn. Was E.B. bij jullie ook favoriet onder de dames?
E.B.? ff checken op intranet

Ohhh
Nee, maar wel een goede docent.
Net zoals J.V. en P.R.

edit: E. de B. bedoel je neem ik aan? Anders heb ik geen idee

[ Bericht 9% gewijzigd door lienelien op 14-06-2007 23:43:51 ]
pi_50471071
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 23:36 schreef lienelien het volgende:

[..]

E.B.? ff checken op intranet

Ohhh
Nee, maar wel een goede docent.
Net zoals J.V. en P.R.

edit: E. de B. bedoel je neem ik aan? Anders heb ik geen idee
Nee . Ik bedoel echt E.B. Zijn ID is brane. Hij is een praktijkbegeleider/tutor/slb-er.
J.V. heb ik niet gehad. Wel P.R., druk mannetje is dat.
pi_50601274
Hm... volgens mij verlaat H.M. het MIM.
pi_50604105
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 00:46 schreef Toad het volgende:
Hm... volgens mij verlaat H.M. het MIM.
idd
pi_50823809
En heeft er iemand zich al ingeschreven?
pi_50906093
jaaa ikke! Nu alleen nog mn certificaat economie halen anders wordt ik niet eens toegelaten...
pi_50977871
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 17:43 schreef zillala het volgende:
jaaa ikke! Nu alleen nog mn certificaat economie halen anders wordt ik niet eens toegelaten...
Leuk!
Het wordt in ieder geval gezellig in het eerste jaar, zoals lienelien eerder al in dit topic schreef.
pi_50982545
woooow ik ben blijkbaar niet de enige haha
pi_51037768
Ik heb me ook aangemeld via de ib. Binnen 4 weken kan je pas een reactie verwachten.
Met profiel economie en maatschappij hoef je toch geen toelatingsexamen te doen? ( en wat als je een onvoldoende hebt voor economie?)
  zondag 1 juli 2007 @ 21:00:05 #71
73209 dnzl
Minimalist.
pi_51038033
quote:
Celie: "We zijn gewend aan een groei tot vijfendertig procent. We weten ook niet hoe het komt dat aankomende eerstejaars studenten zich massaal voor onze opleidingen aanmelden."
....
Het MIM heeft alle promotie voor de opleiding stopgezet.
En ze weten dus niet hoe het komt dat er zoveel aanmeldingen zijn.
Toch raar voor een opleiding waar marketing, promotie en communicatie in je vakpakket zit.
pi_51038137
het is toch wel zorgelijk; slechtere lessen en moeilijk een stageplaats te vinden denk ik.
maar ik zet het toch door, deze studie spreekt me het meeste aan. En er zijn 5 richtingen dus worden de studenten daar ook weer verdeeld.
pi_51038291
hoe heet het boek wat je voor engels hebt het eerste jaar? Heeft iemand misschien het isb nr?
pi_51038616
Engels is een samengestelde reader van de vakdocenten in het propedeusejaar. Het gaat met name om artikelen over mediaonderwerpen en woorden gerelateerd aan de mediawereld.

Ik denk dat het met "slechte" lessen wel mee valt. Er zijn natuurlijk een aantal hoorcolleges, maar ook veel instructiecolleges. Die laatste volg je maar met maximaal 30 mensen. En dan heb je natuurlijk nog tutoraat en studieloopbaanbegeleiding. Dat is met z'n 8-en. Stageplaats kan ik niet zo heel veel over zeggen. Dat is afhankelijk van je afstudeerprofiel.

Over toelatingseisen vindt je hier meer terug.
pi_51039667
Dankjewel toad, jammer dat ik niet even van te voren kan kijken naar het engels, maar het zal wel goed komen.
Ik had al op de site van de hva gekeken voor de toelatingseisen maar ging toch een beetje twijfelen.
Wat ik er uit opmaak is dat je met profiel eonomie en maatschappij gewoon toelaatbaar bent.
pi_51042486
quote:
Op zondag 1 juli 2007 21:44 schreef kauwkikker het volgende:
Dankjewel toad, jammer dat ik niet even van te voren kan kijken naar het engels, maar het zal wel goed komen.
Ik had al op de site van de hva gekeken voor de toelatingseisen maar ging toch een beetje twijfelen.
Wat ik er uit opmaak is dat je met profiel eonomie en maatschappij gewoon toelaatbaar bent.
Engels zijn idd teksten uit Engelstalige media-vakbladen. Niet erg moeilijk, vergeleijkbaar met het havo examen engels. Vond ik dan. Maar dan natuurlijk met Engelse vaktermen.
Maar hoezo ging te twijfelen door de toelatingseisen dan? Die zijn verre van streng, toch?
quote:
Op zondag 1 juli 2007 21:03 schreef kauwkikker het volgende:
het is toch wel zorgelijk; slechtere lessen en moeilijk een stageplaats te vinden denk ik.
maar ik zet het toch door, deze studie spreekt me het meeste aan. En er zijn 5 richtingen dus worden de studenten daar ook weer verdeeld.
Nah, in het eerste jaar t/m januari ongeveer kan het af en toe wat voller zijn in de lessen ja, maar de kwaliteit wordt er niet minder door, zover ik heb gemerkt.
Met e&m ben je idd gewoon toelaatbaar. Zolang je maar in economie 1 examen hebt gedaan, maakt het niet uit welk profiel je hebt.
quote:
Op zondag 1 juli 2007 20:51 schreef kauwkikker het volgende:
Ik heb me ook aangemeld via de ib. Binnen 4 weken kan je pas een reactie verwachten.
Met profiel economie en maatschappij hoef je toch geen toelatingsexamen te doen? ( en wat als je een onvoldoende hebt voor economie?)
De onvoldoende maakt niet uit, zolang je maar je diploma hebt
quote:
Op zondag 1 juli 2007 21:00 schreef dnzl het volgende:

[..]

En ze weten dus niet hoe het komt dat er zoveel aanmeldingen zijn.
Toch raar voor een opleiding waar marketing, promotie en communicatie in je vakpakket zit.
Komt gewoon omdat er afgestudeerde MIM-ers op het MIM werken die voor uitermate hoge kwaliteit onderwijs zorgen en voor een uitmuntende promotie
pi_51045563
quote:
Op zondag 1 juli 2007 22:51 schreef lienelien het volgende:
Komt gewoon omdat er afgestudeerde MIM-ers op het MIM werken die voor uitermate hoge kwaliteit onderwijs zorgen en voor een uitmuntende promotie
Hehehe.

Overigens marketing is geen wiskunde. Ook op het MBO zag ik al dat sommige klasgenoten moeite hebben met marketing omdat het een klein beetje vaag is. Je moet tijdens toetsen vaak kiezen voor het beste antwoord, terwijl er meerdere antwoorden evt. zouden kunnen.

Aan de nieuwe MIMers:
Tijdens de opleiding zal je ook vaak voorbeelden krijgen van onderzoeken die niet kloppen.
pi_51046204
Ik kreeg een brief van de HVA of ik mijn keuze wil heroverwegen omdat er zo enorm veel aanmeldingen zijn... en dat het vooral in het begin van het jaar een enorme chaos zal worden lekker dan! En toch ga ik niet nu nog een andere keuze maken hoor, ik wou dit vorig jaar al maar had toen het verkeerde profiel en heb een jaar lang een thuisstudie lopen doen hiervoor!
pi_51046379
Serieus?

Dat is een klein beetje zwak, maar ook wel enorm eerlijk...

Ze zijn zeker hard op zoek naar nieuwe mensen.
Misschien dat ze lienelien en mij gewoon direct maar moeten inzetten als tutor.
  maandag 2 juli 2007 @ 03:10:03 #80
73209 dnzl
Minimalist.
pi_51048024
quote:
Op maandag 2 juli 2007 00:22 schreef Toad het volgende:

[..]

Hehehe.

Overigens marketing is geen wiskunde. Ook op het MBO zag ik al dat sommige klasgenoten moeite hebben met marketing omdat het een klein beetje vaag is. Je moet tijdens toetsen vaak kiezen voor het beste antwoord, terwijl er meerdere antwoorden evt. zouden kunnen.

Aan de nieuwe MIMers:
Tijdens de opleiding zal je ook vaak voorbeelden krijgen van onderzoeken die niet kloppen.
Ze spreekt zichzelf een beetje tegen en daat heeft idd nix met wiskunde te maken. Eerst zegt ze dat ze niet weet waar de steiging vandaan komt en vervolgens schakelt ze alle promotie uit om de aanmeldingen in te dammen.
Promotie voor dit soort opleidingen is er op dit moment trouwens genoeg (via alle media). Hiermee bedoel ik dan bijvoorbeeld John & Linda de Mol, Reinout Oerlemans en nog veel meer media millonairs. Veel plezier dus met die 1000 geldzoekertjes volgend jaar
pi_51052587
quote:
Op maandag 2 juli 2007 03:10 schreef dnzl het volgende:

[..]

Ze spreekt zichzelf een beetje tegen en daat heeft idd nix met wiskunde te maken. Eerst zegt ze dat ze niet weet waar de steiging vandaan komt en vervolgens schakelt ze alle promotie uit om de aanmeldingen in te dammen.
Promotie voor dit soort opleidingen is er op dit moment trouwens genoeg (via alle media). Hiermee bedoel ik dan bijvoorbeeld John & Linda de Mol, Reinout Oerlemans en nog veel meer media millonairs. Veel plezier dus met die 1000 geldzoekertjes volgend jaar
Mensen die deze opleiding gaan doen omdat ze rijk willen worden moeten hun keuze maar eens gaan heroverwegen, hoor
pi_51069154
quote:
Op maandag 2 juli 2007 11:30 schreef lienelien het volgende:

[..]

Mensen die deze opleiding gaan doen omdat ze rijk willen worden moeten hun keuze maar eens gaan heroverwegen, hoor
tja... haha maar dat word je met haast geen een studie in een keer. Wat ik wel raar vind trouwens: op de site staat want je kunt worden als je de opleiding hebt afgerond nl hoofdredacteur.
Maar je kan toch niet zomaar ergens binnenlopen en hoofdredacteur worden?
pi_51077400
quote:
Op maandag 2 juli 2007 19:53 schreef kauwkikker het volgende:

[..]

tja... haha maar dat word je met haast geen een studie in een keer. Wat ik wel raar vind trouwens: op de site staat want je kunt worden als je de opleiding hebt afgerond nl hoofdredacteur.
Maar je kan toch niet zomaar ergens binnenlopen en hoofdredacteur worden?
Je kan toch ook nergens binnenlopen en journalist zijn? Of eindredacteur? Of producent?
Je hebt er iig de opleiding en de kennis voor, maar zoiets wordt niemand zonder werkervaring nee. Ze bedoelen gewoon wat je later als je groot bent kan gaan doen
pi_51078614
quote:
Op maandag 2 juli 2007 03:10 schreef dnzl het volgende:

[..]

Veel plezier dus met die 1000 geldzoekertjes volgend jaar
Dat valt wel mee hoor.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 10:45:08 #85
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_51086132
Ik ben wel eens bang dat MIM de hbo versie wordt van mbo-kappersopleiding. Een studie met meer studenten dan er maatschappelijke nodig zijn. De goede komen heus wel terecht, maar de jongens en meiden die 'iets met tijdschriften' of 'met tv' willen doen, zullen het lastig krijgen. Daarnaast heb je nog de studenten die bij stages nooit verder komen dan stichtingen en non-profit instellingen. Ook dan wordt het erg moeilijk na de studie.
I am a black hole shitting into the void
pi_51092887
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 10:45 schreef Gimmick het volgende:
Ik ben wel eens bang dat MIM de hbo versie wordt van mbo-kappersopleiding.
Nehh, dat is de HEAO al joh
quote:
Een studie met meer studenten dan er maatschappelijke nodig zijn. De goede komen heus wel terecht, maar de jongens en meiden die 'iets met tijdschriften' of 'met tv' willen doen, zullen het lastig krijgen. Daarnaast heb je nog de studenten die bij stages nooit verder komen dan stichtingen en non-profit instellingen. Ook dan wordt het erg moeilijk na de studie.
Ah, dat zie je bij iedere opleiding wel een beetje.
En daarbij is het MIM een unieke opleiding in Nederland, die enkel in Amsterdam te volgen is. Van de 100 studenten valt er 40% af (standaard uitval hbo) dus als er uiteindelijk 600 mensen per jaar afstuderen met diverse minors dan valt het best mij, naar mijn mening.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 17:02:04 #87
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_51099050
Mwa, met de uniekheid van het mim valt het ook wel weer mee. De namen van de opleidingen zijn uniek, maar straks op de arbeidsmarkt concurreer je toch gewoon met de diverse communicatie opleidingen (daarin zijn veel variaties, van theoretische/economische tot meer freubelachtige). Het MEM (Media en entertainment management) van InHolland lijkt er ook best op. En dan heb je ook nog de journalistieke opleidingen. Allemaal niet 100% hetzelfde, maar toch wel een overlap van 75%.
pi_51099252
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 17:02 schreef Gimmick het volgende:
Mwa, met de uniekheid van het mim valt het ook wel weer mee. De namen van de opleidingen zijn uniek, maar straks op de arbeidsmarkt concurreer je toch gewoon met de diverse communicatie opleidingen (daarin zijn veel variaties, van theoretische/economische tot meer freubelachtige). Het MEM (Media en entertainment management) van InHolland lijkt er ook best op. En dan heb je ook nog de journalistieke opleidingen. Allemaal niet 100% hetzelfde, maar toch wel een overlap van 75%.
MEM lijkt er vooral qua naam op en mist vooral de journalistieke inslag. Het is daar meer gericht op entertainment, op evenementen organiseren ed. Maar die overlap is er zeer zeker, behalve bij media marketing publising. Ik denk dat vooral de richtingen redactie- mediaproductie en reclame-marketing-communicatie er wel last van hebben.
Achjah, in het mediawereldje moet je er sowieso echt bovenuitsteken om exact de baan te krijgen die je wil. Ik zie het wel zonnig in, met je minor en je stages kan je ver komen
  dinsdag 3 juli 2007 @ 17:49:12 #89
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_51100619
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 17:08 schreef lienelien het volgende:

[..]

MEM lijkt er vooral qua naam op en mist vooral de journalistieke inslag. Het is daar meer gericht op entertainment, op evenementen organiseren ed. Maar die overlap is er zeer zeker, behalve bij media marketing publising. Ik denk dat vooral de richtingen redactie- mediaproductie en reclame-marketing-communicatie er wel last van hebben.
Achjah, in het mediawereldje moet je er sowieso echt bovenuitsteken om exact de baan te krijgen die je wil. Ik zie het wel zonnig in, met je minor en je stages kan je ver komen
Dat is zeker waar, stages zijn zo'n beetje het aller belangrijkst. Als je die boot mist (je komt bij net-niet bedrijven/stichtingen), ga je het bij sollicitaties helemaal lastig krijgen. Daarnaast is een gezonde dosis ambitie belangrijk en het besef dat je onderaan en voor weinig moet beginnen.

Ik ga per augustus beginnen bij het bedrijf waar ik in m'n derde jaars stage heb gelopen
pi_51130377
quote:
Studenten, medewerkers en relaties van het MIM ontvangen een verhuisdoos met daarin enkele MIM-verhuisstickers. Plak zo'n sticker op een bijzondere of bizarre plek, neem een foto en upload 'm hier! Degene die de opvallendste foto inzendt, wint een iPod!

Naja, wel leuk bedacht...
pi_51130425
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 14:21 schreef Toad het volgende:

[..]

Naja, wel leuk bedacht...
eehh?

mim-is-moving.nl oid?
pi_51130457
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 14:22 schreef lienelien het volgende:

[..]

eehh?

mim-is-moving.nl oid?
Ja.
pi_51130823
Hm.. .dat filmpje op die USB stick geeft bij mij een foutmelding....
pi_51130976
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 14:32 schreef Toad het volgende:
Hm.. .dat filmpje op die USB stick geeft bij mij een foutmelding....
usbstick?
pi_51131006
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 14:35 schreef lienelien het volgende:

[..]

usbstick?
Heb je het verhuispakketje nog niet gehad?
pi_51131037
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 14:36 schreef Toad het volgende:

[..]

Heb je het verhuispakketje nog niet gehad?
Ohh, zou goed kunnen van wel, maar ik ben nu bij m'n ouders. Zal straks thuis eens kijken
  woensdag 4 juli 2007 @ 18:54:41 #97
73209 dnzl
Minimalist.
pi_51140454
Ze sturen nu ontmoedigingsbrieven naar diegene die zich hebben aangemeld
pi_51140809
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 18:54 schreef dnzl het volgende:
Ze sturen nu ontmoedigingsbrieven naar diegene die zich hebben aangemeld
Ja, dat snap ik ook niet echt..
  woensdag 4 juli 2007 @ 19:05:05 #99
73209 dnzl
Minimalist.
pi_51140837
Ze kunnen het aantal aanmeldingen niet aan en mogen in principe niemand weigeren zoals ook te lezen is in het stuk op havana
pi_51140995
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 19:05 schreef dnzl het volgende:
Ze kunnen het aantal aanmeldingen niet aan en mogen in principe niemand weigeren zoals ook te lezen is in het stuk op havana
Kopt ja, maar goed, brieven gaan sturen met 'we willen je niet' lijkt me nou ook niet héél erg tactisch
  woensdag 4 juli 2007 @ 19:57:05 #101
73209 dnzl
Minimalist.
pi_51142747
Semi goudzoekertjes krabben zich nu wel ff achter de oortjes
Maat van me heeft al een andere opleiding opegezocht dus het werkt wel!
pi_51152547
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 19:57 schreef dnzl het volgende:
Semi goudzoekertjes krabben zich nu wel ff achter de oortjes
Maat van me heeft al een andere opleiding opegezocht dus het werkt wel!
Vanwege die brief?
Wat een onzin zeg. Die stond dus ook niet bepaald achter zijn keus.
  donderdag 5 juli 2007 @ 00:18:18 #103
73209 dnzl
Minimalist.
pi_51153035
Als de school zelf al aangeeft dat de eerste periode zeer rommelig zal verlopen zou ik ook ff naar andere opties gaan kijken.
pi_51153075
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 00:18 schreef dnzl het volgende:
Als de school zelf al aangeeft dat de eerste periode zeer rommelig zal verlopen zou ik ook ff naar andere opties gaan kijken.
pff. Een opleiding kiezen doe je niet zomaar ff. Als ze zeker weet dat je het mim wil, dan trek je jezelf daar niets van aan. Net alsof het op iedere andere opleiding wel volledig soepel loopt ofzo.
Achjah, Peter heeft z'n zin nu wel dus.
  donderdag 5 juli 2007 @ 21:16:13 #105
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_51180142
vandaag ingeschreven voor deeltijd informatie en media. kreeg er op de koop toe een jaar vrijstelling voor ook o/
pi_51187347
dnzl zegt: Maat van me heeft al een andere opleiding opegezocht dus het werkt wel!

he mafkees, je hebt t niet over mij lijkt me
pi_51187512
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 00:29 schreef JohannesDeDoper het volgende:
dnzl zegt: Maat van me heeft al een andere opleiding opegezocht dus het werkt wel!

he mafkees, je hebt t niet over mij lijkt me
je kan ook quoten lief
pi_51194152
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 00:35 schreef lienelien het volgende:

[..]

je kan ook quoten lief
Dankje schat
pi_51580561
Zo te zien zijn er 2 klassen gemaakt van de mensen die gekozen hebben voor Journalistiek en Media. Ik zit ingedeeld in klas 2. Bij mij zitten 24 mensen in de klas. M/v verhouding is een beetje gelijk.
pi_51601480
Hoe zit t daar eigenlijk met studiepunten? 40 EC zeker in t 1e jr maar krijg je studiepunten per toets?
pi_51602261
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 18:49 schreef marleen5 het volgende:
Hoe zit t daar eigenlijk met studiepunten? 40 EC zeker in t 1e jr maar krijg je studiepunten per toets?
Je moet inderdaad 40 studiepunten halen om door te mogen naar het tweede jaar, daarna maakt het niets uit. (Al moet je wel een bepaald aantal studiepunten hebben gehaald om aan je minor/stage te mogen beginnen) Je maakt iedere periode een groot project met een bijbehorend tentamen van 2 vakken. Het project levert je 4 á 5 studiepunten op (dat verschilt per periode) en het bijbehorende tentamen ook 4 á 5 studiepunten. Daarnaast heb je nog enkele vakken van 3 studiepunten. In het eerste jaar mag je ieder tentamen 2x maken, en in de eerste periode van het 2e jaar kan je nog een keer al die tentamens herkansen. Heb je het tentamen dan nóg niet gehaald, dan mag je die later in je 2e nog eens maken. (Dan niet gehaald=dus geen propedeuse behaald=einde opleiding)
pi_51634335
Het eerste jaar 2007/2008 ziet er voor een groot gedeelte hetzelfde uit als 2006/2007. Grote verschil is dat het project fusie Mediabedrijven nu verplaatst is naar de 4e periode in plaats van de 2e. Het project van de 4e periode verschuift nu naar de 3e en de 3e naar de 2e.

Ik denk dat dit best gunstig is voor de aankomende eerste jaars. Fusie mediabedrijven is volgens mij toch het minst grote project. Ook omdat het geen echte opdrachtgever heeft. Nu wordt er nog meer rekening gehouden met de (her)tentamens in die periode.
pi_51690071
Ik heb me ook aangemeld voor het MIM in Amsterdam... Het leek mij zowiezo al een leuke opleiding na wat ik ervan gezien had op de opendag, maar als ik deze posts lees wordt dat alleen maar positiver! Ze hadden inderdaad gewaarschuwd voor een overschot aan vrouwen op die opleiding.. (vraag me zowiezo al af waarom zoveel vrouwen dit gaan doen? - 80%!!!) Maar daar heeft ik helemaal geen probleempjes mee

Eem kamer zoeken in Amsterdam is echt tergend!!! Ik ga nu via een makelaarskantoor een huis proberen te huren met wat vrienden, misschien dat dat een optie is..? Die kamers van kamernet en soortgelijke sites waar je 400 EURO voor 12m2 betaald zijn dat in ieder geval niet!!!

Anyways, ik heb der al helemaal zin in!
One wrong cocktail can change your life...
pi_51690156
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 12:51 schreef Spacemarine het volgende:
Ik heb me ook aangemeld voor het MIM in Amsterdam... Het leek mij zowiezo al een leuke opleiding na wat ik ervan gezien had op de opendag, maar als ik deze posts lees wordt dat alleen maar positiver! Ze hadden inderdaad gewaarschuwd voor een overschot aan vrouwen op die opleiding.. (vraag me zowiezo al af waarom zoveel vrouwen dit gaan doen? - 80%!!!) Maar daar heeft ik helemaal geen probleempjes mee

Eem kamer zoeken in Amsterdam is echt tergend!!! Ik ga nu via een makelaarskantoor een huis proberen te huren met wat vrienden, misschien dat dat een optie is..? Die kamers van kamernet en soortgelijke sites waar je 400 EURO voor 12m2 betaald zijn dat in ieder geval niet!!!

Anyways, ik heb der al helemaal zin in!
Neuh, 80% is het echt niet (meer). Ik denk rond de 60%, vooral aankomend jaar.
Jij mag sowieso goed je best gaan doen bij spelling&taalvaardigheid

Oja, via www.studentenwoningweb.nl zijn er best leuke kamers te vinden, en het is ook handig om je alvast even in te schrijven bij woningnet
pi_51690307
Tsja en bedankt! Ik ben net wakker potverdrie... dan ga je toch niet op zoiets onbenulligs als spelling letten :p

Maar thx voor die site, ik ga me maar eens even inschrijven!

Rare brieven stuurt de HvA trouwens...
pi_51690436
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 13:01 schreef Spacemarine het volgende:
Tsja en bedankt! Ik ben net wakker potverdrie... dan ga je toch niet op zoiets onbenulligs als spelling letten :p
Spelling onbenullig? Welk hoofdfaseprofiel wil je gaan doen?
quote:
Maar thx voor die site, ik ga me maar eens even inschrijven!
quote:
Rare brieven stuurt de HvA trouwens...
Zoals? Die ontmmoedigingsbrief zeker? Die is wel redelijk achterlijk ja.
pi_51690756
Ik heb nog geen idee welk profiel ik wil gaan volgen, het lijkt me allemaal zo ontzettend leuk om te doen! Ik ga me het eerste jaar gewoon orienteren over de mogelijkheden van de verschillende profielen en daarna kijken wat mij het beste ligt.. Maar als ik nu zou moeten kiezen zou ik voor de richting journalistiek & Multimedia gaan!

Hoop trouwens dat die verhaaltjes over dat de HvA een soort tweede kappersopleiding zou zijn geworden en maatschappelijk dus niet meer nodig zou zijn, niet waar zijn.. Misschien dat ze daarom van die rare brieven versturen?
pi_51699181
Leuk hoor dat er steeds meer Fokkers op het MIM zitten (en andersom).
  maandag 23 juli 2007 @ 02:32:30 #119
73209 dnzl
Minimalist.
pi_51737722
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 13:21 schreef Spacemarine het volgende:

Hoop trouwens dat die verhaaltjes over dat de HvA een soort tweede kappersopleiding zou zijn geworden en maatschappelijk dus niet meer nodig zou zijn, niet waar zijn.. Misschien dat ze daarom van die rare brieven versturen?
Ja.
pi_51754551
Yes!
pi_51755373
Wegens het "massale" ben ik maar van deze keuze afgestapt!
pi_51755491
quote:
Op maandag 23 juli 2007 18:27 schreef duzz het volgende:
Wegens het "massale" ben ik maar van deze keuze afgestapt!
Dan stond je ook vast niet zo achter je keuze

Oh, wacht, ik weet wel een leuke opleidjng voor jou: Communicatie bij InHolland
pi_51923580
Er zijn 40 propedeuseklassen!
Ik denk dat er kleinere klassen worden gemaakt.
pi_51977469
Weet iemand misschien of de readers van dit jaar hetzelfde zijn als vorig jaar? En zo ja, zou ik ze dan van iemand mogen kopieren?
pi_51984682
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 00:43 schreef Spacemarine het volgende:
Weet iemand misschien of de readers van dit jaar hetzelfde zijn als vorig jaar? En zo ja, zou ik ze dan van iemand mogen kopieren?
waarschijnlijk andere, of iig met aanpassing. en anders is een reader via school bestellen nog altijd goedkoper/even duur als 50 kopietjes maken
pi_51993151
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 00:43 schreef Spacemarine het volgende:
Veel readers staan als PDF-bestand op het intranet.
pi_52009336
oke thx!

Ze willen namelijk dat ik ze ga kopen...
pi_52012497
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 07:38 schreef Spacemarine het volgende:
oke thx!

Ze willen namelijk dat ik ze ga kopen...
Ze staan op je boekenlijst bedoel je..
  woensdag 1 augustus 2007 @ 17:55:22 #129
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_52022871
Weten jullie nog een derde jaars mim-er die een stage zoekt per september?
pi_52064278
lekker weertje
pi_52122592
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 17:55 schreef Gimmick het volgende:
Weten jullie nog een derde jaars mim-er die een stage zoekt per september?
ligt er sterk aan wat voor een stage
  maandag 6 augustus 2007 @ 18:08:10 #132
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_52145328
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 18:12 schreef lienelien het volgende:

[..]

ligt er sterk aan wat voor een stage
Je hebt pm.
pi_52178595
Even een vraagje: heb me ruim een maand geleden opgegeven voor media, informatie en communicatie. Heb van de IB-groep een brief gehad dat alles goed is gegaan en dat ze de aanmelding door zouden geven aan de HvA, maar van de HvA heb ik nog geen bevestiging gehad oid.

Klopt het dat die zo laat komt of moet ik er maar even achteraan? Ik heb nu namelijk geen idee wanneer het schooljaar begint, waar ik moet zijn, welke boeken ik moet hebben enz.
Je mag niet liegen van je moeder!
(__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination!
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 23:26:41 #134
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_52183887
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 20:35 schreef ButterflyGirl het volgende:
Even een vraagje: heb me ruim een maand geleden opgegeven voor media, informatie en communicatie. Heb van de IB-groep een brief gehad dat alles goed is gegaan en dat ze de aanmelding door zouden geven aan de HvA, maar van de HvA heb ik nog geen bevestiging gehad oid.

Klopt het dat die zo laat komt of moet ik er maar even achteraan? Ik heb nu namelijk geen idee wanneer het schooljaar begint, waar ik moet zijn, welke boeken ik moet hebben enz.
je moet straks je aanmelding nog bevestiggen met formulieren van de HVA diploma's foto's etc opsturen. Maar de tijd gaat nu echt wel dringen ... Ik zou er voor de zekerheid achteraan gaan. Aangezien je nog boeken moet bestellen + daadwerkelijk ontvangen.
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_52200869
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 18:08 schreef Gimmick het volgende:

[..]

Je hebt pm.

Zal over een week of 2 eens aan wat rmc-ers vragen of ze het iets vinden
pi_52331605
Is de introductie dit jaar maar een paar uurtjes?
pi_52333870
hallo allemaal,
ik ben erover aan het denken om deze studie te gaan doen, maar ik wel wel een stage in het buitenland doen..dus vroeg ik me af hoe het met de mogelijkheden voor stages in het buitenland zijn bij deze opleiding.
pi_52334087
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 16:44 schreef francis997 het volgende:
hallo allemaal,
ik ben erover aan het denken om deze studie te gaan doen, maar ik wel wel een stage in het buitenland doen..dus vroeg ik me af hoe het met de mogelijkheden voor stages in het buitenland zijn bij deze opleiding.
Daar weet ik niet zoveel van. Op intranet zijn er wel een paar pagina's gewijd aan 'MIM International'. Daar is veel informatie te vinden over beurzen e.d. Ze hebben ook de moeite genomen om een uitgebreid advies te schrijven. Daarin staat uitgelegd wat je moet doen wanneer je stage wil lopen in het buitenland.
pi_52345214
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 16:44 schreef francis997 het volgende:
hallo allemaal,
Kan zeker. Er is ieder jaar een buitenlandinfodag, waar je ook al bedrijven kan ontmoeten ed. Je zal er wel zelf achteraan moeten, maar dat is altijd wel als je naar het buitenland toe wil voor stage of studie.
Maar je moet dan wel goed zijn in woord en geschrift in de taal van het land waar je naartoe wil, want zelf in Nederland moet je voor de meeste afstudeerrichtingen zeer goed zijn in de Nederlandse taal
pi_52345256
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 15:32 schreef Toad het volgende:
Geen idee, het wordt iig weer door dat suffe evenementenbureau gedaan,. dit jaar hebben ze zelfs geen studenten nodig voor de begeleiding... Er staan trouwens in de jaarplanning wel iets van 3 dagen voor ingepland dacht ik
pi_52353818
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 22:39 schreef lienelien het volgende:

[..]

Kan zeker. Er is ieder jaar een buitenlandinfodag, waar je ook al bedrijven kan ontmoeten ed. Je zal er wel zelf achteraan moeten, maar dat is altijd wel als je naar het buitenland toe wil voor stage of studie.
Maar je moet dan wel goed zijn in woord en geschrift in de taal van het land waar je naartoe wil, want zelf in Nederland moet je voor de meeste afstudeerrichtingen zeer goed zijn in de Nederlandse taal
dat dacht ik al, maar aangezien ik half spaans ben en met de taal ben opgegroeid en daar een peetmoeder heb zitten een neef en een goede vriend..wilde ik graag daarheen. Ik ben opgegroeid met de spaanse taal en schrijf maandelijks brieven heen en weer met die vriend die daar woont. Dus de taal moet wel lukken. Maar dan moet ik bedrijven zien te vinden

iig bedankt voor de info.
pi_52356395
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 15:32 schreef Toad het volgende:
het is te hopen, vorig jaar was dat echt pauper
pi_52431915
Ke, weet iemand al iets van tijden wanneer die intro dag dan begint? of krijgen we daar nog een brief over? Tot nu toe weet ik alleen dat het de 27ste/ 28ste en 29ste is... maar, 1 dag lijkt me idd wel voldoende...
pi_52558465
Hebben jullie die brief over de introductiedagen al gehad? Hij zou deze week toch komen?
pi_52568011
Heb ik vandaag gekregen Kauwkikker. Ik word dinsdag 28-8 om 9.20 verwacht in 01b07.

Kan iemand mij vertellen. Als ik inlog op het intra.mim.hva.nl en dan zie ik groep pv16c. Nu kan ik bij persoonlijk e-mail adressen zien. daar staan er 7. Met mij erbij is dat 8. Moet ik dan met die 7 mensen samenwerken het eerste jaar/periode?

Neem ten minste aan dat het niet mijn klas is.
pi_52569509
Vandaag id de brief gehad over introdag en ik welke groep ik zit, namelijk pv23a. Meerdere lui die in dezelfde groep zitten?
pi_52575350
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 19:13 schreef Newb het volgende:
Heb ik vandaag gekregen Kauwkikker. Ik word dinsdag 28-8 om 9.20 verwacht in 01b07.

Kan iemand mij vertellen. Als ik inlog op het intra.mim.hva.nl en dan zie ik groep pv16c. Nu kan ik bij persoonlijk e-mail adressen zien. daar staan er 7. Met mij erbij is dat 8. Moet ik dan met die 7 mensen samenwerken het eerste jaar/periode?

Neem ten minste aan dat het niet mijn klas is.
Ja, dat is je projectgroepje. Daarmee werk je waarschijnlijk samen tot en met januari.
pi_52577055
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 20:35 schreef ButterflyGirl het volgende:

Ik hoorde ook niks heb deze week gebeld, en ze zeiden dat er zoveel studenten voor deze opleiding hebben aangemeld dat ze me waarschijnlijk niet meer kunnen plaatsen. En als ik nog op tijd een inschrijvingspakket zou ontvangen sowieso niet meer de intro kan meemaken en er altijd nog een kans is dat er niet voldoende plaats is in de klas om colleges te volgen!!

Ze adviseerden me om langs te komen en ter plekke in te schrijven, dus dat ga ik doen ook, ik moet miss wel 2 uur in de trein zitten maar je kunt je toch in principe voor elke opleiding tot 1 september inschrijven? En heb op tijd besloten welke opleiding ik wou doen hoorde half juli pas dat ik me vorige opleiding niet heb gehaald dus die mensen aan de hva moeten niet zeuren anders ga ik stennis schoppen daar
pi_52585878
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 23:35 schreef marleen5 het volgende:

[..]

Ik hoorde ook niks heb deze week gebeld, en ze zeiden dat er zoveel studenten voor deze opleiding hebben aangemeld dat ze me waarschijnlijk niet meer kunnen plaatsen. En als ik nog op tijd een inschrijvingspakket zou ontvangen sowieso niet meer de intro kan meemaken en er altijd nog een kans is dat er niet voldoende plaats is in de klas om colleges te volgen!!

Ze adviseerden me om langs te komen en ter plekke in te schrijven, dus dat ga ik doen ook, ik moet miss wel 2 uur in de trein zitten maar je kunt je toch in principe voor elke opleiding tot 1 september inschrijven? En heb op tijd besloten welke opleiding ik wou doen hoorde half juli pas dat ik me vorige opleiding niet heb gehaald dus die mensen aan de hva moeten niet zeuren anders ga ik stennis schoppen daar
Stoer

Maar goed, in principe mogen ze je niet weigeren, als je jezelf vóór de uiterlijke inschrijvingstijd hebt aangemeld. En dat is volgens mij niet 1 september, maar volgens mij al eerder, aangezien het studiejaar ook al volgende week begint.
pi_52723649
Morgen alweer naar school. Wat gaat het allemaal snel.

Hoe was de introductie?
pi_52723920
Ik moet morgen om 16u30 2 uurtjes (nog op de leeuwenburg) en dan woensdag en donderdag ook nog 2 uurtjes en dat was het weer voor deze week
pi_52724030
Klinkt druk.

Trouwens, ik heb eigenlijk nog steeds geen officieel bericht gehoord dat ik ben toegelaten tot J&M. Daar mag ik toch nu wel van uit gaan he?
pi_52724094
Weet iemand wat de introductie gaat voorstellen?
Ik heb dat komende week namelijk maar 3 uurtjes....
Andere opleidingen hoor ik juist weer over een hele week op kamp.
pi_52724196
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 12:58 schreef Toad het volgende:
Klinkt druk.

Trouwens, ik heb eigenlijk nog steeds geen officieel bericht gehoord dat ik ben toegelaten tot J&M. Daar mag ik toch nu wel van uit gaan he?

Kijk eens op intranet bij je persoonlijke pagina..
Als je niet was toegelaten dan had je iig een debiele brief gehad met een spelfout erin, die was begonnen met: 'Waarschijnlijk wist je het zelf ook al wel'... En dan had je opnieuw een brief moeten schrijven voor rmp bijvoorbeeld. Dus dat zit wel goed
pi_52724225
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 13:00 schreef petertjuhhh het volgende:
Weet iemand wat de introductie gaat voorstellen?
Ik heb dat komende week namelijk maar 3 uurtjes....
Andere opleidingen hoor ik juist weer over een hele week op kamp.
Ga maar uit van een rondleiding in het gebouw, uitleg ovger hoe je aan de readers komt en een kennismaking met je projectgroepje/tutor
Niet al te spannend dus.
pi_52724232
Ik denk dat het een praatje wordt met je SLB-er die gaat uitleggen hoe de school werkt enzo. Misschien dat er nog iemand langs komt van de bibliotheek en/of de audio visuele dienst.

Vorig jaar organiseerde de studievereniging eind september een kamp. Of ze dat dit jaar doen weet ik eigenlijk niet.
pi_52724259
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 13:05 schreef Toad het volgende:
Ik denk dat het een praatje wordt met je SLB-er die gaat uitleggen hoe de school werkt enzo. Misschien dat er nog iemand langs komt van de bibliotheek en/of de audio visuele dienst.

Vorig jaar organiseerde de studievereniging eind september een kamp. Of ze dat dit jaar doen weet ik eigenlijk niet.
Mimagine doet volgens mij wel weer een 1stejaars kamp ja, een weekendje denk ik. Dat promoten ze vast nog wel
pi_52724281
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 13:06 schreef lienelien het volgende:

[..]

Mimagine doet volgens mij wel weer een 1stejaars kamp ja, een weekendje denk ik. Dat promoten ze vast nog wel
Ah, ik heb de site inmiddels ook gevonden. http://www.mimagine.nl/
quote:
Er staat een aantal erg leuke activiteiten op de agenda voor komende tijd zoals het EerstejaarsWeekend, hou deze site dus goed in de gaten voor meer informatie!
pi_52724315
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 13:07 schreef Toad het volgende:

[..]

Ah, ik heb de site inmiddels ook gevonden. http://www.mimagine.nl/
[..]
Nou, die hebben nog wat te leren met zo'n site
pi_52724441
Voor mensen die bang zijn om te verdwalen:

HVA Singelgrachtgebouw
pi_52742695
Wel weer wennen hoor. Morgen, eigenlijk vandaag, alweer aan de slag.

Veel eerstejaars trouwens.
quote:
Ruim 1250 eerstejaars verwelkomen we dit jaar, dus dat wordt echt alle zeilen bijzetten. Hoeveel dat is, realiseerde ik me toen ik las hoeveel eerstejaars de universiteit Leiden er dit jaar heeft: ruim 3600. Het MIM heeft in z’n eentje dus een derde van de instroom van de gehele universiteit Leiden. Het zal een hele klus worden om met dergelijke aantallen de kwaliteit van ons onderwijs op peil te houden, maar we zijn bij het MIM niet vies van een forse uitdaging.

Ik ben benieuwd naar de mening van de studenten over het nieuwe gebouw. Laat een reactie achter, zou ik zeggen. En oh ja, voor degenen die met de metro komen: je moet de uitgang aan de Mauritskade hebben, voorbij de kiosk. Als je de trap opgaat, zie je meteen het nieuwe gebouw. Het water en het viaduct over, en je bent er. Vergeet vooral je HvA-pas niet, want die moet je laten zien. En kom op tijd, want hij moet geactiveerd worden voor gebruik in het nieuwe gebouw.
Van: http://mimblog.nl/?p=553
pi_52751890
In het metrostation (Weesperplein) hangen nog wel reclameborden van het MIM. Zouden ze volgend jaar nog meer studenten willen?

Ha, mijn eerste post vanaf het nieuwe gebouw
pi_52752019
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 13:57 schreef Toad het volgende:
In het metrostation (Weesperplein) hangen nog wel reclameborden van het MIM. Zouden ze volgend jaar nog meer studenten willen?
asjeblieft niet
quote:
Ha, mijn eerste post vanaf het nieuwe gebouw
En, hoe ziet het eruit? eindelijk ook genoeg/meer computers?
pi_52752090
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 14:04 schreef lienelien het volgende:

[..]

asjeblieft niet
[..]

En, hoe ziet het eruit? eindelijk ook genoeg/meer computers?
Tsja, goede vraag. Volgens mij zit ik nu in een lokaal met 56 computers die je kan reserveren via intranet. Maar ik weet niet hoeveel andere computerlokalen er nog zijn.

Er wordt nog wel volop gewerkt aan het gebouw....
pi_52783994
Wat vindt Lienelien (en de anderen MIM-ers) van het gebouw? Beetje bouwkeet nog he.
pi_52784529
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 16:40 schreef Toad het volgende:
Wat vindt Lienelien (en de anderen MIM-ers) van het gebouw? Beetje bouwkeet nog he.
Tsjah, een beetje jammer is het wel Maar het ziet er iig zeker uit alsof het erg mooi gaat worden. Ik kreeg wel een beetje hoogtevrees in die collegezaal op de begane grond, leuke nekbreektrap.
En met al die bewaking lijkt het wel een gevangenis

Maar al met al ben ik blij met de verhuizing!
pi_52848872
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 12:53 schreef lienelien het volgende:
Ik moet morgen om 16u30 2 uurtjes (nog op de leeuwenburg) en dan woensdag en donderdag ook nog 2 uurtjes en dat was het weer voor deze week
Bij mij is het niet bepaald rustig. De komende week moet ik de eerste opdracht van SLB afhebben, plan van aanpak voor het project met m'n groepje, een interview en een stukje n.a.v. een researchopdracht.
pi_53606745
Niet bepaalt druk in deze thread. Zitten er geen Fokkers meer op het MIM?
pi_53794359
quote:

Dat was vorig jaar ook al bij ons
pi_53909169
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 17:13 schreef lienelien het volgende:

[..]

Dat was vorig jaar ook al bij ons
Toch wel grappig dat een aantal media het oppikt. Goede publiciteitsactie van het MIM?
pi_53909190
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 16:49 schreef Toad het volgende:

[..]

Toch wel grappig dat een aantal media het oppikt. Goede publiciteitsactie van het MIM?
Publiciteit is nog wel het laatste wat ze nodig hebben nu
pi_53909298
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 16:51 schreef lienelien het volgende:

[..]

Publiciteit is nog wel het laatste wat ze nodig hebben nu
En het profiel RMP helemaal.

Maar misschien om bij stagebedrijven e.d. een betere naam op te bouwen?
pi_53909582
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 16:56 schreef Toad het volgende:

[..]

En het profiel RMP helemaal.

Maar misschien om bij stagebedrijven e.d. een betere naam op te bouwen?
Mja, kan goed. Wij kregen allemaal een mail van Jelle (teamleider RMP) om aan ons uit te leggen hoe het zit enzo.
Stukje uit de mail:
quote:
1. D/t-fouten.
2. Verbasterde bezittelijke voornaamwoorden
3. Onderwerp en persoonsvorm stemmen niet met elkaar overeen (gebrek aan congruentie).

Dit zijn de fouten die we te vaak tegenkomen in teksten van studenten. Het zijn fouten die de overtuigingskracht van je tekst ernstig ondermijnen. Iedereen die het tot een hbo-opleiding heeft geschopt, zou op deze punten geen fouten meer mogen maken. In het basisonderwijs en het voortgezet onderwijs zijn deze kwesties als het goed is uitgebreid aan bod gekomen. Zo niet, zorg dan door zelfstudie dat je weet wat de regels zijn.

Uiteraard kan er nog veel meer fout gaan in een tekst, maar dit zijn de zaken waar we ons in eerste instantie op richten. Je wordt dus bij het hanteren van de strengere regels ten aanzien van taalfouten niet afgerekend op kleine onvolkomenheden, hoewel die bij een werkstuk wel kunnen meewegen in het eindoordeel. Bij tentamens, waar je onder druk werkt en niet allerlei naslagwerken bij de hand hebt, zijn we soepeler dan bij werkstukken.
Er staat in die mail ook dat ze van stagebedrijven altijd goede feedback krijgen op de stagiaires van rmp, alleen dat het niveau betreft die kleine foutjes tegenvalt.

Gisteren vroeg een (3e jaars rechten) studente nog 'hoe het nou zit met die d's en die t's en met dat kofschip enzo' Mijn reactie bestond voornamelijk uit
pi_54055297
Oja, ik ben aangenomen voor de minor redactie en productie voor televisie
Zijn maar 20 mensen aangenomen, dus een lekker klein groepje. Vanaf februari met z'n 10en iedere week een talkshow opnemen/presenteren/monteren enz enz
pi_54058700
Leuk! Die minor krijg je zeker van Nicole Dillisse? Ze is altijd erg gemotiveerd.
pi_54634107
Ik weet nog niet precies van welke docenten eigenlijk
(wat een snelle reactie )

Zaterdag weer open dag, en ik ben d'r ook
pi_54635922
quote:
Op donderdag 15 november 2007 20:33 schreef lienelien het volgende:
Ik weet nog niet precies van welke docenten eigenlijk
(wat een snelle reactie )

Zaterdag weer open dag, en ik ben d'r ook
Heb je al gehoord hoe ze m'n afstudeerprofiel willen gaan noemen!?!??!

(we weten dat nl. nu door de J&M-ers die meedoen aan de open dag, lekker gecommuniceerd dus...)
pi_54636538
quote:
Op donderdag 15 november 2007 21:36 schreef Toad het volgende:

[..]

Heb je al gehoord hoe ze m'n afstudeerprofiel willen gaan noemen!?!??!

(we weten dat nl. nu door de J&M-ers die meedoen aan de open dag, lekker gecommuniceerd dus...)
Nee, vertel
pi_54636811
quote:
Op donderdag 15 november 2007 21:58 schreef lienelien het volgende:

[..]

Nee, vertel
Nieuws en media
pi_54638387
quote:
Op donderdag 15 november 2007 22:10 schreef Toad het volgende:

[..]

Nieuws en media

Dan had je dus tóch maar Redactie& Mediaproductie moeten gaan doen

Al een idee waar je stage wil gaan lopen/ al aan het zoeken?
pi_54640705
quote:
Op donderdag 15 november 2007 23:10 schreef lienelien het volgende:

[..]

Dan had je dus tóch maar Redactie& Mediaproductie moeten gaan doen

Al een idee waar je stage wil gaan lopen/ al aan het zoeken?
Ik denk dat er nog best wat discussie gaat plaatsvinden over de nieuwe naam. Maar dat zien we nog wel.

Inmiddels zijn twee sollicitatiebrieven de deur uit! Ik heb eigenlijk niet echt een voorkeur voor een bepaald medium. Ik kijk eigenlijk meer naar de inhoud van een programma.
pi_54657005
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 01:02 schreef Toad het volgende:

[..]

Ik denk dat er nog best wat discussie gaat plaatsvinden over de nieuwe naam. Maar dat zien we nog wel.
Het is woensdag beslist in de vergadering van het team. Geen verandering meer mogelijk, vooral ook niet omdat de school voor journalistiek anders een rechtszaak aanspant
Vandaag voorbereidingen voor de open dag gedaan, posters en bordjes met het programma opgehangen, en op alles moest er een stickertje overheen met de nieuwe naam. Lekker professioneel, en het staat voor ook zo mooi wat een gezeik weer.
quote:
Inmiddels zijn twee sollicitatiebrieven de deur uit! Ik heb eigenlijk niet echt een voorkeur voor een bepaald medium. Ik kijk eigenlijk meer naar de inhoud van een programma.
Ben benieuwd! Maar iig wel radio of tv dus, geen printmedia, aangezien je programma zegt?
pi_54657260
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 19:01 schreef lienelien het volgende:

[..]

Het is woensdag beslist in de vergadering van het team. Geen verandering meer mogelijk, vooral ook niet omdat de school voor journalistiek anders een rechtszaak aanspant
Vandaag voorbereidingen voor de open dag gedaan, posters en bordjes met het programma opgehangen, en op alles moest er een stickertje overheen met de nieuwe naam. Lekker professioneel, en het staat voor ook zo mooi wat een gezeik weer.
[..]

Ben benieuwd! Maar iig wel radio of tv dus, geen printmedia, aangezien je programma zegt?

* Toad heeft maar een PM gestuurd.
pi_55216003
Hoi Havana!

Misschien moet Peter maar even tegen z'n marketing&communicatie afdeling en tegen de docenten zeggen dat ze de woorden 'proces' en 'rechtzaak' niet meer mogen laten vallen
pi_55219508
Hoi Havana

De zin over de rechtzaak is nu wel een beetje uit de context gehaald toch?
pi_55219576
quote:
Op woensdag 12 december 2007 15:58 schreef Toad het volgende:
Hoi Havana

De zin over de rechtzaak is nu wel een beetje uit de context gehaald toch?
Tsjah, het vrouwtje van de marketing en communicatieafdeling noemde toch echt het woord 'rechtzaak' en een docent zei gisteren nog iets tegen mij met het woord 'proces' erin.
pi_56245805
Lekker druk is het computerlokaal he Lienelien?
* Toad zag je gister voorbij lopen.

Je minor begint zeker volgende week?
pi_56245887
Hm..oh? niet gezien! Ik zocht groepsgenootjes maar die waren er al vandoor..

Ja minor begint as maandag, heb er zin in!

Hoe is het met je stage? (ben je al begonnen?)
pi_56263633
Ah, ik dacht dat je op zoek was naar een computer. Dat heb ik de afgelopen dagen zo'n beetje gedaan.

Mijn stage begint ook a.s. maandag! Ik heb er (ook) veel zin in!
Ik denk dat je de minor niet krijgt van degene die het heeft opgezet. Die lerares is nl. met zwangerschapsverlof. Zij is .
pi_56263647
Eh, Aimée met zwanherschapsverlof?
pi_56263707
Nicoline Dillise oid bedoel jij denk ik? Die had ik (samen met Rose) voor de montagelessen. Heul erg aardig was ze toen niet
(vooral niet voor 2e jaars jm/nm/whatever. die steeds maar weer binnenliepen om een camera te lenen waar de deadline al voor was verstreken.. )
Maar volgens mij heeft Aimée de minor opgezet, ze is ook de modulecoördinator, en één van de twee studieboeken die we nodig hebben is door haar geschreven. Leuk boek trouwens!
pi_56263728
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 22:59 schreef lienelien het volgende:
Eh, Aimée met zwanherschapsverlof?
Nee, haar collega. Aimée ken ik trouwens niet.
pi_56263759
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 23:01 schreef lienelien het volgende:

(vooral niet voor 2e jaars jm/nm/whatever. die steeds maar weer binnenliepen om een camera te lenen waar de deadline al voor was verstreken.. )
Was dat dit schooljaar? Daar zit namelijk een heul verhaal achter.
pi_56263788
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 23:04 schreef Toad het volgende:

[..]

Was dat dat dit schooljaar? Daar zit namelijk een heul verhaal achter.
Ja vlak voor kerst volgens mij.. Vertel vertel!

Wat ik toen meekreeg is dat een docent aan jullie had beloofd dat het nog wel kon, maar van Nicoline (oid) mocht het niet, en die werd steeds maar bozer en bozer
pi_56264240
Even de borrelnootjes pakken.

Maar Nicole is voor de rest tof. Ik kan ook wel snappen dat het niet echt fijn is dat wanneer je les geeft mensen binnenlopen en tijd van je vragen.
pi_57283167
Morgen doe ik mee aan een panelgesprek tbv. een audit voor het afstudeerprofiel. Heb jij dat ook wel 'ns meegemaakt lienelien?
pi_57283966
quote:
Op maandag 10 maart 2008 13:38 schreef Toad het volgende:
Morgen doe ik mee aan een panelgesprek tbv. een audit voor het afstudeerprofiel. Heb jij dat ook wel 'ns meegemaakt lienelien?
Ja! In het propedeusejaar, in de zomer toen. Met 8 studenten, en wat docenten ed, oa ook Peter G. Was erg nuttig, je kon eindelijk eens dingen aangeven, en ze luisterden ook nog naar je Zo is toen bv de studiepuntenverdeling voor sommige vakken veranderd, omdat je bv voor excel toen nog 3 of 4 studiepunten kreeg, en voor een project ook maar 3. Ook is nav de audit de lesstof van sommige vakken iets aangepast. Was leuk om te doen, jammer dat ik dit voor RMP nog niet heb kunnen doen. Ook wil ik wel ff wat zeggen over het SSG
pi_57354772
Was wel een aardig gesprek. Peter G. was er er niet bij, maar wel allemaal andere mensen die zich bezig houden met de kwaliteit van de opleiding.

Ga je nog meehelpen aan de open dag in april? Ik ga misschien de zaterdag meehelpen...
Is je minor leuk?
pi_57355726
Nee ik ben dan op wintersport

Minor is super! Net 2e opname van Grand Café MIM gehad met als gasten Elsbeth Etty (redacteur van NRC en hoogleraar literaire kritiek aan de VU), Mark Koster (oud hoofdredacteur van Quote en Nieuwe Revu en werkt nu voor De Pers) en Inez van Oord (van maandblad Happinez). Ik moest presenteren.. Best eng, maar ging gelukkig goed. De 3e opname is pas 14 mei weer..
pi_57357270
Tof! Elsbeth Etty is wel een goed spreker, toch? Is het nog ergens terug te zien of doen jullie het puur voor school?
pi_57384802
Beste mensen,

Ik wil volgend jaar journalistiek gaan volgen in Utrecht. Maar omdat er een decentrale selectie is en een loting is de mogelijkheid om toegelaten te worden erg klein. Nu las ik allerlei berichten over Media, informatie en communicatie, waarbij ik dan het uitstroomprofiel Media en journalistiek zou kunnen kiezen. Is dit een goede tweede keuze en hoe is de opleiding?

Alvast bedankt!
pi_57389033
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 19:00 schreef Toad het volgende:
Tof! Elsbeth Etty is wel een goed spreker, toch? Is het nog ergens terug te zien of doen jullie het puur voor school?
Ja, ik kon er bijna niet tussen komen joh, dat mens kletst aan één stuk door

Nee helaas alleen voor school. Misschien kunnen we het soort van verkopen aan CampusTV, en ik ga het sws op googlevid/yt zetten, kunnen jullie het ook zien
En zal ook wel worden gebruikt op open dagen ed
pi_57389086
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 21:44 schreef DDDD91 het volgende:
Beste mensen,

Ik wil volgend jaar journalistiek gaan volgen in Utrecht. Maar omdat er een decentrale selectie is en een loting is de mogelijkheid om toegelaten te worden erg klein. Nu las ik allerlei berichten over Media, informatie en communicatie, waarbij ik dan het uitstroomprofiel Media en journalistiek zou kunnen kiezen. Is dit een goede tweede keuze en hoe is de opleiding?

Alvast bedankt!
Toad kan je meer over M&J vertellen, die is 2e jaars
Ik ben 3e jaars Redactie- Mediaproductie.
Maar vertel eens welke richting binnen de journalistiek op wil? (Tv/krant/radio/tijdschrift/nieuwe media bv)
Want over het algemeen vind ik het een goede vervanger, maar dat bedoel ik niet ondergeschikt. (Dus niet als 2e keus, ik vind het een betere opleiding) Het heeft natuurlijk veel raakvlakken en overeenkomst met de SvJ, maar is niet hetzelfde.
Als je een beetje gerichte vragen hebt, dan beantwoord ik die graag
pi_57389115
12 april is er trouwens ook weer een open dag!
pi_57389911
Tof hoor lienelien!

Maar je vindt het MIM beter dan de SvJ?

DDDD91, het afstudeerprofiel heet inmiddels - tot ons grote verdriet - Nieuws & Media. Het is een beroepsgerichte opleiding, enthousiaste leraren uit het werkveld, veel gastcolleges van journalisten, praktijkgerichte projecten. Kortom: ik ben tot nu toe erg tevreden.
Als je nog vragen heb hoor ik het wel.
pi_57391403
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 02:00 schreef Toad het volgende:

Maar je vindt het MIM beter dan de SvJ?
Ja, omdat het een andere opleiding is. Het is geen vervanger, of iets wat je maar uit nood gaat doen (zoals biomedische wetenschappen de noodoplossing is voor studenten die eigenlijk geneeskunde willen gaan doen)
De opleiding is een stuk dynamischer, en het is minder eenzijdig.
SvJ gaat de eerste 2 jaar om schrijven schrijven en schrijven. Er wordt daar geen aandacht besteedt aan de zaken daar omheen, zoals de marketing, de vormgeving of een promotiebudget. Ik wilde eerst graag SvJ gaan doen, maar ben heel blij dat ik uiteindelijk op het MIM zit. Ik vind de opleiding completer, en afwisselender.
pi_57400289
Ben blij om jullie mening over de opleiding te horen. Ik wil het liefst in de richting van de schrijvende pers. Jammer dat de opleiding een andere naam heeft.

Op de open dag zal ik zeker langskomen!
pi_57400493
Er is ook op onze opleiding veel aandacht voor schrijven. Ik heb nu twee periodes achter de rug met voornamelijk schrijfopdrachten. In de eerste periode is er alleen maar aandacht voor schrijven gecombineerd met schrijven voor een website en in de tweede periode is het gecombineerd met het maken van radio.

@lienelien: ik denk dat dat idd. wel klopt.
pi_57401965
Een huisgenootje van me zit in de derde van Interactieve Media, maar doet nu de minor Schrijven en Redigeren aan het MIM. Alle 'soorten' schrijven komen aan bod, column, interview, achtergrondartikel, nieuwsbericht enz enz. Erg leuke opdrachten krijgen ze!
pi_57409097
Is er eigenlijk loting? (lees: kan ik me nog inschrijven als ik voor journalistiek uitgeloot ben? )
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_57413316
Nee, geen loting. Met Havo En VWO word je sowieso toegelaten, als je maar economie 1 of M&O hebt gedaan.
pi_57413358
Maarre, waarom kies je voor SvJ in plaats van het MIM? (gewoon benieuwd )
pi_57413730
Omdat ik zeker weet dat ik iets met journalistiek wil gaan doen, en mim is natuurlijk wel ietsje breder. En SvJ staat goed bekend in de journalistiek.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_57416438
quote:
Op zondag 16 maart 2008 15:41 schreef jakkop het volgende:
Omdat ik zeker weet dat ik iets met journalistiek wil gaan doen, en mim is natuurlijk wel ietsje breder.
Nahh, met het juiste afstudeerprofiel en minor bereik je hetzelfde. De journalistiek is sowieso een werkveld waar je terecht kan komen als je maar wil en kán.
quote:
En SvJ staat goed bekend in de journalistiek.
Dat vind ik inderdaad het grote voordeel van de SvJ. Bij het solliciteren naar een stage kreeg ik vaak te horen dat ze niet precies wisten wat ik nu helemaal leer, en wat het curriculum is ed..
pi_57416702
Maar wel leuke opleiding als ik je zo een beetje hoor? Hoe praktisch is het eigenlijk? Zijn er een beetje projectjes enzo?
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_57416840
Alleen maar.

In het afstudeerprofiel hebben we tot nu toe een nieuwswebsite moeten maken over sport. En in het tweede project hebben we een nieuwswebsite gemaakt (met radiorepo's) over een stadsdeel in Amsterdam. In het 4e project gaan we een tv uitzending maken (met een reportage en een studiogesprek).

In het propedeusejaar krijg je natuurlijk wat andere (algemenere) projecten die ook aansluiten op de andere profielen. Je maakt dan voornamelijk adviesrapporten voor je 'opdrachtgevers'. Dat zijn: De Volkskrant, Het Voedingscentrum en het Anne Frank Huis. Je krijgt al wel een aantal vakken die handig zijn bij Nieuws & Media waaronder ethiek en spelling.

[ Bericht 43% gewijzigd door Toad op 16-03-2008 18:18:06 ]
pi_57417503
Trouwens, als er nog iemand uit het I Bet Indie Sounds Good on the Dancefloor # 28 topic op het MIM blijkt te zitten of serieus interesse heeft in het MIM eet ik een sok op.
En ik maar denken dat het MIM alleen maar blonde meisjes aantrekt met een spaflesje.
pi_57417648
quote:
Op zondag 16 maart 2008 18:12 schreef Toad het volgende:
Alleen maar.

In het afstudeerprofiel hebben we tot nu toe een nieuwswebsite moeten maken over sport. En in het tweede project hebben we een nieuwswebsite gemaakt (met radiorepo's) over een stadsdeel in Amsterdam. In het 4e project gaan we een tv uitzending maken (met een reportage en een studiogesprek).

In het propedeusejaar krijg je natuurlijk wat andere (algemenere) projecten die ook aansluiten op de andere profielen. Je maakt dan voornamelijk adviesrapporten voor je 'opdrachtgevers'. Dat zijn: De Volkskrant, Het Voedingscentrum en het Anne Frank Huis. Je krijgt al wel een aantal vakken die handig zijn bij Nieuws & Media waaronder ethiek en spelling.
Oh, ethiek is een nieuw vak, dat had ik nog niet. Oja, alleen het Volkskrantproject keert ieder jaar terug, Anne Frank en Voedingscentrum wisselen Ik had bv het AUB (Amsterdams Uitbureau) en Uitgeverij Biblion

edit: Anne Frank Stichting bedoel je, da's wat anders dan enkel het huis
pi_57417667
quote:
Op zondag 16 maart 2008 18:50 schreef Toad het volgende:
Trouwens, als er nog iemand uit het I Bet Indie Sounds Good on the Dancefloor # 28 topic op het MIM blijkt te zitten of serieus interesse heeft in het MIM eet ik een sok op.
En ik maar denken dat het MIM alleen maar blonde meisjes aantrekt met een spaflesje.

xcuze me?
pi_57418422
quote:
Op zondag 16 maart 2008 18:57 schreef lienelien het volgende:

[..]

Oh, ethiek is een nieuw vak, dat had ik nog niet. Oja, alleen het Volkskrantproject keert ieder jaar terug, Anne Frank en Voedingscentrum wisselen Ik had bv het AUB (Amsterdams Uitbureau) en Uitgeverij Biblion

edit: Anne Frank Stichting bedoel je, da's wat anders dan enkel het huis
Heb je mediaethiek niet gekregen nee? Dat kregen wij van Hester! En ik bedoelde idd. de stichting.

@blondemeisjespaopmerking: sorry , ik was de knipoog vergeten. Nav. het vooroordeel wat er over het MIM bestond op de Leeuwenburg. Stond toch ook nog een keer een stukje in op MIMpress? De site is alleen nu min of meer offline. Ik dacht eigenlijk dat die module niet meer werd aangeboden.

Heb jij al trouwens iets moeten inleveren met Ephorus (zie intranet)? Onze vorige tutor vertelde dat ze dan automatisch na kunnen gaan of je geen plagiaat pleegt van het internet of andere groepen. Niet dat ik dat van plan was of ooit heb gedaan ofzo. Maar ben benieuwd of het echt praktisch werkt.
pi_57418541
quote:
Op zondag 16 maart 2008 19:39 schreef Toad het volgende:

[..]

Heb je mediaethiek niet gekregen nee? Dat kregen wij van Hester! En ik bedoelde idd. de stichting.
Ah, ja, Hester geeft nu college aan de UvA, bij Media en Cultuur. Dus die zie ik over een jaartje wel weer
quote:
@blondemeisjespaopmerking: sorry, ik was de knipoog vergeten. Nav. het vooroordeel wat er over het MIM bestond op de Leeuwenburg. Stond toch ook nog een keer een stukje in op MIMpress? De site is alleen nu min of meer offline. Ik dacht eigenlijk dat die module niet meer werd aangeboden.
Ze hadden inderdaad een onderzoekje geaan ja, wel grappig
Die module bestaat idd niet meer, al bijna 2 jaar niet meer denk ik. Was een keuzevak, en die zijn er niet meer sinds de major/minorstructuur
quote:
Heb jij al trouwens iets moeten inleveren met Ephorus (zie intranet)? Onze vorige tutor vertelde dat ze dan automatisch na kunnen gaan of je geen plagiaat pleegt van het internet of andere groepen.
Nee, (nog) niet hoeven doen. Vind het maar vreemd, de docenten moeten toch juist dat programma gebruiken? Raar dat er niet even een mail over wordt rondgestuurd oid, hoe het werkt en voor wie het is ed.
pi_57484062
Tvt. Wil volgend jaar ook deze opleiding aan de HvA gaan volgen.
Excuses als ik er overheen gelezen heb in dit topic, maar kan iemand me wat over het rooster vertellen? Hoeveel dagen per week heb je doorgaans les?
pi_57484276
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 20:19 schreef El_Liberaliste het volgende:
Tvt. Wil volgend jaar ook deze opleiding aan de HvA gaan volgen.
Excuses als ik er overheen gelezen heb in dit topic, maar kan iemand me wat over het rooster vertellen? Hoeveel dagen per week heb je doorgaans les?

was jij niet degene die SvJ deed en het maar één grote ramp vond?

Het rooster is een wisselend weekrooster, dus het kan zo zijn dat je de ene week op dinsdag al om 9u20 op school moet zijn, en dat je de andere week pas om 11u15 hoeft te beginnen. Maar in grote lijnen is het rooster hetzelfde. Je bent minimaal 1 dag in de week vrij, en vaak ook een(of 2) middagen of 'n ochtend.
Hier een random rooster van een propedeuseklas:

maa 4 feb ´08 4 (11:15) P730-4 D.P. Flach 00B02(S)
din 5 feb ´08 1 (8:30) TUT J.C.W. Brugmans 02B09(S)
2 (9:20) P757 J.C.W. Brugmans 01B03(S)
3 (10:25) P757 J.C.W. Brugmans 01B03(S)
woe 6 feb ´08
5 (12:05) P730-3 E.J.A. Goossens D0118(L)
6 (12:55)
don 7 feb ´08 2 (9:20) P732 S. de Boer 03B03(S)
3 (10:25) P732 S. de Boer 03B03(S)
5 (12:05) P731 T.B. Fulani 01B11(S)
6 (12:55) P730-2 R.J. Dales 00B02(S)
7 (13:45) P730-4 A.M. Couperus 01B01(S)
8 (14:35) P730-4 A.M. Couperus 01B01(S)
9 (15:40) P738 F.C.C. Bonoo 02B01(S)

Nouja, niet heel duidelijk

Maar helaas zij er dagen dat je maar 2 uur les hebt, en sommige dagen van 8 uur.. Het eerste jaar zijn de rooster niet echt optimaal, vanaf de 2e (binnen de afstudeerprofielen) zijn de roosters wel fijner. Ik heb bv nu tjdens m'n minor alleen op dinsdag en woensdag college, zo'n 4 uur per dag, en op donderdag opnamedag. Heel ok. Maar er zijn nu erg veel eerstejaars, dus ziet het rooster er toch wel wat minder ideaal uit.. Al zijn de uitslaapdagen en vrije middagen ook altijd leuk

ergo: aantal dagen les in de propedeuse: 3 á 4 (wisselt per week) (daarvan 2 'lange' en 2 korte dagen)
pi_57488090
Ik deed SvJ en vond de opleiding leuk, maar de school wel een ramp idd

Thanks iig. De reden dat ik overstap is toch dat ik net iets meer een commerciele richting uit wil. Rooster komt aardig overeen met SvJ!
pi_57488489
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 22:26 schreef El_Liberaliste het volgende:
Ik deed SvJ en vond de opleiding leuk, maar de school wel een ramp idd
hm ok. Wat was er zo'n ramp dan daar?
  donderdag 20 maart 2008 @ 19:03:09 #227
208009 BehindYou
Live a real life
pi_57505591
Ik heb als tweede keus naast SvJ, ook Media, informatie en communicatie. Dit omdat het voor de journalistiek beter staat aangeschreven qua stageplekken en dergelijke. Dus maar eerst kijken of ik door de decentrale selectie kom, en zo niet dan ga ik fijn studeren aan het HvA. Lijkt me ook leuk. Voordat je er zelf studeert weet je nooit zeker welke voor jou persoonlijk het leukste/interessanste is. Ik hoop wel dat ik dan word aangenomen op het HvA als ik het niet haal bij SvJ! Ik heb mij namelijk laten vertellen dat je er wel snel bij moet wezen, bij het MIM, omdat het steeds populairder wordt. Zou ik nog worden aangenomen als ik ergens in mei/juni mij nog aanmeld? Ik bezit verder alles, een Havo-papiertje met profiel e&m.
De aarde is prachtig, jammer dat er wrede wezens leven.
pi_57505767
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 19:03 schreef BehindYou het volgende:
Ik hoop wel dat ik dan word aangenomen op het HvA als ik het niet haal bij SvJ! Ik heb mij namelijk laten vertellen dat je er wel snel bij moet wezen, bij het MIM, omdat het steeds populairder wordt. Zou ik nog worden aangenomen als ik ergens in mei/juni mij nog aanmeld? Ik bezit verder alles, een Havo-papiertje met profiel e&m.
Je wordt sowieso aangenomen hoor! Er is geen loting of numerus fixus oid.
Ze willen alleen dat je je op tijd aanmeldt, ivm het papierwerk enzo. In principe kan je zelfs nog aanmelden op 31 augutus
pi_57506112
Het is makkelijker om een stage te vinden via Zwolle, Utrecht en Tilburg, dat klopt. Die hebben een speciaal stagebureau die contracten heeft met verschillende media. Dat betekent niet dat het onmogelijk is om bij een leuk bedrijf te komen. Kijk bijvoorbeeld maar eens op de beschikbare stageplekken @ www.mediastages.nl. Als je een enthousiast verhaal hebt en ook naast je studie iets met journalistiek doet heb je grote kans op een leuke en leerzame plek. En daarnaast leer je alvast het sollicitatieproces voor later, want op het MIM moet je zelf een stage regelen.

Zo, ik begin al op mijn docenten te lijken.

[ Bericht 2% gewijzigd door Toad op 20-03-2008 19:32:09 ]
  donderdag 20 maart 2008 @ 19:38:37 #230
208009 BehindYou
Live a real life
pi_57506420
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 19:12 schreef lienelien het volgende:

[..]

Je wordt sowieso aangenomen hoor! Er is geen loting of numerus fixus oid.
Ze willen alleen dat je je op tijd aanmeldt, ivm het papierwerk enzo. In principe kan je zelfs nog aanmelden op 31 augutus
Ah oke gelukkig!:) Heb ik iniedergeval een zekerheid om een jaar op het HBO door te brengen. ThanQs voor de info.
  donderdag 20 maart 2008 @ 19:49:42 #231
208009 BehindYou
Live a real life
pi_57506689
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 19:25 schreef Toad het volgende:
Het is makkelijker om een stage te vinden via Zwolle, Utrecht en Tilburg, dat klopt. Die hebben een speciaal stagebureau die contracten heeft met verschillende media. Dat betekent niet dat het onmogelijk is om bij een leuk bedrijf te komen. Kijk bijvoorbeeld maar eens op de beschikbare stageplekken @ www.mediastages.nl. Als je een enthousiast verhaal hebt en ook naast je studie iets met journalistiek doet heb je grote kans op een leuke en leerzame plek. En daarnaast leer je alvast het sollicitatieproces voor later, want op het MIM moet je zelf een stage regelen.

Zo, ik begin al op mijn docenten te lijken.
Dat is ook helemaal waar. Heb je een interessant verhaal klaar staan, pakkende motivatie en heb je al wat ervaring kom je vast wel aan een leuke stageplek. Dat komt over het algemeen altijd wel goed neem ik aan. Maar ik ga vooral eerst voor de SvJ, omdat je daar meteen met alleen maar journalistiek bezig bent. En op het HvA ben je toch al snel bezig met de commerciele kant, zoals marketing etc. Niet dat dat mij niet leuk lijkt, maar als ik zou moeten kiezen, ligt mijn diepe interesse toch meer bij veel schrijven en het vak journalistiek goed leren kennen. Maar dat neemt absoluut niet weg dat ik het een ramp zou vinden om naar HvA te gaan. Daar word je juist breder opgeleid en dat heeft ook zijn flinke voordelen. Oftewel ik ben blij met mijn twee keuzes. Je weet van te voren nooit helemaal precies, welke school het dichts bij je ligt, daar moet je dan toch een klein gokje in durven nemen. Als ik iets wil worden, kom ik er toch wel, welke opleiding ik nou gedaan heb. Mijn motivatie is er iniedergeval.

En als je al op je docenten begint te lijken, blijkt het wel dat je het een goede opleiding vindt en er reclame voor maken doe je evenzo!
pi_57512387
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 19:49 schreef BehindYou het volgende:

[..]

Dat is ook helemaal waar. Heb je een interessant verhaal klaar staan, pakkende motivatie en heb je al wat ervaring kom je vast wel aan een leuke stageplek. Dat komt over het algemeen altijd wel goed neem ik aan. Maar ik ga vooral eerst voor de SvJ, omdat je daar meteen met alleen maar journalistiek bezig bent. En op het HvA ben je toch al snel bezig met de commerciele kant, zoals marketing etc. Niet dat dat mij niet leuk lijkt, maar als ik zou moeten kiezen, ligt mijn diepe interesse toch meer bij veel schrijven en het vak journalistiek goed leren kennen. Maar dat neemt absoluut niet weg dat ik het een ramp zou vinden om naar HvA te gaan. Daar word je juist breder opgeleid en dat heeft ook zijn flinke voordelen. Oftewel ik ben blij met mijn twee keuzes. Je weet van te voren nooit helemaal precies, welke school het dichts bij je ligt, daar moet je dan toch een klein gokje in durven nemen. Als ik iets wil worden, kom ik er toch wel, welke opleiding ik nou gedaan heb. Mijn motivatie is er iniedergeval.

En als je al op je docenten begint te lijken, blijkt het wel dat je het een goede opleiding vindt en er reclame voor maken doe je evenzo!
Dat zie je verkeerd
Er zijn niet voor niets 5 afstudeerprofielen.
  vrijdag 21 maart 2008 @ 11:03:51 #233
208009 BehindYou
Live a real life
pi_57516739
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 23:54 schreef lienelien het volgende:

[..]

Dat zie je verkeerd
Er zijn niet voor niets 5 afstudeerprofielen.
Dan heb ik het ook vooral over het eerste jaar, je bent veel algemener bezig dan op het SvJ, maar dat is ook niet meer dan logisch want de ene opleiding heet: media, informatie en communicatie en de andere journalistiek. Op het HvA ben je met meer dingen bezig dan alleen journalistiek zichzelf, wat zijn voordelen heeft, je wordt veel breder opgeleid. En dan komen daarna pas de afstuudeerprofielen die het dan echt gericht maken. Het heeft alletwee zijn voordelen
pi_57525113
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 22:35 schreef lienelien het volgende:

[..]

hm ok. Wat was er zo'n ramp dan daar?
Ach, gewoon slecht geregeld alles. Daar schijnen alle hogescholen mee te kampen trouwens, maar toch. Slechte administratie, onduidelijke informatie mbt. roosters, resultaten, docenten, etc etc. Overal moest je zelf achteraan maar je werd van het kastje naar de muur gestuurd omdat op de HU een soort anarchie heerste zonder aanspreekpunt (alleen het FBO maar die waren 90% van de tijd toch pauze aan het houden)
  dinsdag 25 maart 2008 @ 17:47:59 #235
208009 BehindYou
Live a real life
pi_57603714
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 18:42 schreef El_Liberaliste het volgende:

[..]

Ach, gewoon slecht geregeld alles. Daar schijnen alle hogescholen mee te kampen trouwens, maar toch. Slechte administratie, onduidelijke informatie mbt. roosters, resultaten, docenten, etc etc. Overal moest je zelf achteraan maar je werd van het kastje naar de muur gestuurd omdat op de HU een soort anarchie heerste zonder aanspreekpunt (alleen het FBO maar die waren 90% van de tijd toch pauze aan het houden)
Wel apart dat, dat je enige minpunt is van de SvJ, want de opleiding zelf vond je wel leuk en dat je dan zegt dat daar alle hogescholen mee schijnen te kampen en dan ook nog eens voor een andere opleiding gaat kiezen? Terwijl alle hogescholen daar mee zitten..waarom zou je dan niet lekker blijven waar je nu zit als de opleiding voldoet aan je interesses? Kijk als je nou iets breder wilt dan journalisteik dan zou ik ook naar HvA gaan, want dan sluit die opleidng beter aan je wensen.
pi_57603876
@BY
-de opleiding is wel leuk, maar soms ook een beetje saai. Elke keer maar stukken schrijven en het vooruitzicht dat je dat tot aan je pensioen doet.. mwah.
-er valt weinig geld te verdienen. Klinkt misschien gierig maar het is me door meerdere docenten verteld. Journalistiek is een ambacht, hard werken tegen weinig geld. En natuurlijk heb je daarop uitzonderingen maar de doorsnee student journalistiek hoort een hekel aan alles te hebben dat met commercie/kapitalisme te maken heeft.
-door een bijbaantje heb ik meer inzicht gekregen in wat ik wil en communicatie is voor mij de ideale opleiding als ik het zo bekijk. Lijkt erg op journalistiek, maar toch net ff wat anders.
-voor m'n P moest ik het 2e jaar nog daar op school zitten en dan heb ik eigenlijk nog vrij weinig aan zo'n papiertje. Begin liever gewoon volgend schooljaar weer met een frisse start op een nieuwe opleiding
-Amsterdam ligt voor mij om de hoek en Utrecht niet
  woensdag 26 maart 2008 @ 10:57:08 #237
208009 BehindYou
Live a real life
pi_57617607
Voor El_

Ahaaa. nu begrijp ik meer wat je bedoelt.Je wilt later wel wat geld in het laatje brengen. Ik denk inderdaad dat je dan beter zit bij het MIM op HvA. Het is ook wel een nadeel hoor, je bent elke dag hard aan het werk, maar echt veel krijg je er niet voor terug. En als je iets van communicatiemanagement gaat studeren kom je al snel terecht in het bedrijfsleven, waar je natuurlijk sneller de centjes binnen haalt.Als dat ook iets is wat je graag wilt, zou ik inderdaad een nieuwe frisse start gaan maken, anders doe je later iets wat je toch tegenvalt.
pi_57622781
iemand die deficientietoets gedaan? was die moeilijk?
pi_57623694
Die voor economie?
Dat is volgens mij gewoon een havoexamen
pi_57629445
M&O ja, best veel stof, 270 bladzijden zelfstudie
pi_57643438
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 10:57 schreef BehindYou het volgende:
Voor El_

Ahaaa. nu begrijp ik meer wat je bedoelt.Je wilt later wel wat geld in het laatje brengen. Ik denk inderdaad dat je dan beter zit bij het MIM op HvA. Het is ook wel een nadeel hoor, je bent elke dag hard aan het werk, maar echt veel krijg je er niet voor terug. En als je iets van communicatiemanagement gaat studeren kom je al snel terecht in het bedrijfsleven, waar je natuurlijk sneller de centjes binnen haalt.Als dat ook iets is wat je graag wilt, zou ik inderdaad een nieuwe frisse start gaan maken, anders doe je later iets wat je toch tegenvalt.
Daarom. En heel stiekem droom ik eigenlijk van een eigen bedrijf(je), daar komt communicatie natuurlijk ook veel beter van pas. Maar goed, ik ga proberen niet té ambitieus te zijn want anders kan het nog wel eens vies gaan tegenvallen
pi_57718275
weet iemand hoe de introweek is van deze opleiding?
iets wat je beter niet kan missen of best saai en onnodig?
pi_57718389
Welke introductie bedoel je? Die van school stelde twee jaar geleden niet zoveel voor. Het duurde twee dagen en het was de bedoeling dat je de school en Amsterdam beter leerde kennen. Je kreeg er wel studiepunten voor, dus bijna iedereen was aanwezig. Als je niet gaat, moet je deze punten later op het jaar inhalen.

Je hebt ook nog een introductieweekend van de studievereniging eind september/begin oktober. Daar ben ik niet naartoe geweest.
pi_57718461
aha. oke, tnx.
en ja, over het algemeen bedoelde ik ja van de school/opleiding zelf. ^^
pi_57718692
Ja dat is een beetje saai maar wel nuttig. Je krijgt wat handige dingen en een rondleiding door de school ed, en je leert je tutorgroepje kennen.
Heel jammer dat ze er niet wat leukers van maken..
pi_57718762
ik ga naar de open dag op 12 april. wie gaat ook? waar moet ik op letten?

zijn de mensen een beetje chill omtrent homoseksualiteit?
pi_57718820
Nee, dan word je niet toegelaten tot de opleiding.
pi_57719854
oh, gelukkig wel heel veel grappige mensen daar
pi_57719964
@Koewam: wat bedoel je met waar moet ik op letten? Haak ik niet af als je één afstudeerprofiel je niet zint zou ik zeggen. Er zijn er 5.
pi_57720278
Qua faciliteiten, sfeer, locatie, inhoudelijk, oid.

Is er een beetje werk in te krijgen?
pi_57722652
oh en is het zo dat de 1e jaars nog les krijgen op de oude locatie;leeuwenburg en je pas vanaf het 2ejaar naar dat nieuwe gebouw gaat?

hoe bevalt het nieuwe gebouw eigenlijk?
pi_57728501
shit, t oude gebouw nog steeds? da's knap kut?
pi_57728573
nee, hoor. Ik heb alleen nog 3x 'n hoorcollege gehad daar, maar dat was in de 1e periode van dit jaar, dus nét na de verhuizing. Nu heeft niemand ndaar meer college.
Hoe kom je daar eigenlijk bij, aiai??

De mediatheek is bv wel op de leeuwenburg, maar het is maar 2 metrohaltes dus je bent er zo..
pi_57729950
oh oke ^^
ik heb dat trouwens van een oud-klasgenoot vernomen die nu MIC 1ejaars is..
maar dat is ook weer een tijdje geleden
pi_57738335
Dat gebouw aan de Wibautstraat, naast AMFI, das de oude toch? Of is dat juist de nieuwe?
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_57738705
Zo wat gezellig een topic over het mim. Ik ben derdejaars journalistiek en media ( ohnee, het is nu nieuws en media zzzz) en ben nu bezig met mijn minor: schrijven en redigeren.
De studie is okey maar ik zit er nu toch wel een beetje doorheen en ben dolblij als ik eindelijk kan afstuderen. Jammer dat ik afgelopen weken geen flikker heb uitgevoerd en nu dus wel eerst duizend dingen moet gaan herkansen, mehhh.
pi_57738923
Leeuwenburg (Amstelstation) is het oude gebouw. Singelgrachtgebouw (Weesterplein, naast het AMFI) is het nieuwe gebouw.

Ha Tokyo , hier een 2e jaars N&M.
quote:
Qua faciliteiten, sfeer, locatie, inhoudelijk, oid.

Is er een beetje werk in te krijgen?
Locatie en faciliteiten zijn op zich wel oke. Mediatheek en copyshop is dus even twee metrohaltes verder, maar daar kom ik bijna nooit.

Werk ligt er aan welk profiel je wilt gaan doen.

[ Bericht 40% gewijzigd door Toad op 31-03-2008 16:17:36 ]
pi_57741914
Ik vind de faciliteiten crap, er is in principe maar 1 computerlokaal waar je in mag. de anderen mag je alleen inzitten Onder Begeleiding, bullshit dus. Ook verbaas ik me elke keer weer over het feit dat de sorbon zo vroeg dicht gaan, wat hebben die mensen voor een luizenleventjes ??

Ik ben wel blij dat sommige ramen 10 cm open kunnen en dat je niet zoals in de Leeuwenburg verplicht iedereens zweetlucht 7uur per dag in moet ademen.

PS hai toad, bevalt het?
pi_57742588
quote:
Op maandag 31 maart 2008 18:25 schreef tokyo het volgende:
PS hai toad, bevalt het?
Wel erg goed! De leraren zijn lekker enthousiast. Projecten zijn ook wel leuk. Ik hoorde van een klasgenoot van je dat ze vorig jaar wat sumier waren met informatie over wat er tijdens de tentamens werd behandeld. Dat is nu beter. Het is wel jammer dat de computerruimtes beperkt zijn, en het uitleenbeleid voor radio- en videoapparatuur kan ook een stuk beter. Maar jij hebt het wel een beetje gehad nu?
pi_57743506
quote:
Op maandag 31 maart 2008 18:56 schreef Toad het volgende:

[..]

Wel erg goed! De leraren zijn lekker enthousiast. Projecten zijn ook wel leuk. Ik hoorde van een klasgenoot van je dat ze vorig jaar wat sumier waren met informatie over wat er tijdens de tentamens werd behandeld. Dat is nu beter. Het is wel jammer dat de computerruimtes beperkt zijn, en het uitleenbeleid voor radio- en videoapparatuur kan ook een stuk beter. Maar jij hebt het wel een beetje gehad nu?
Ja eigenlijk wel, mijn minor is niet echt wat ik ervan verwachtte en in augustus moet ik een halfjaar stage lopen en daarna afstuderen, dus het gaat vast snel. De docenten vind ik inderdaad ook erg enthousiast maar de communicatie tussen student en docent kan veel beter. Ik weet niet precies wat het is maar ik ben bang dat ik geen voldaan gevoel heb zodra ik deze studie heb afgerond. Ik zit dan ook sterk over een master politicologie na te denken.
pi_57746053
quote:
Op maandag 31 maart 2008 19:41 schreef tokyo het volgende:

[..]

Ja eigenlijk wel, mijn minor is niet echt wat ik ervan verwachtte en in augustus moet ik een halfjaar stage lopen en daarna afstuderen, dus het gaat vast snel. De docenten vind ik inderdaad ook erg enthousiast maar de communicatie tussen student en docent kan veel beter. Ik weet niet precies wat het is maar ik ben bang dat ik geen voldaan gevoel heb zodra ik deze studie heb afgerond. Ik zit dan ook sterk over een master politicologie na te denken.
Hey dat wil ik ook doen. Is daar een schakelprogramma voor nodig?
pi_57752314
quote:
Op maandag 31 maart 2008 21:15 schreef Koewam het volgende:

[..]

Hey dat wil ik ook doen. Is daar een schakelprogramma voor nodig?
Uiteraard, ik kom van het HBO, dan is het niet zo dat ik rustig even een mastertje kan doen die in principe helemaal niet op mn hbo-bachelor aansluit. Schakelprogramma is 1 jaar. Voorafgaand volgens mij een wiskunde en engelstoets afleggen. ( vooral wiskunde wordt kut ) En dan na het schakeljaar een jaartje master en we kunnen voor het kremlin gaan staan met onze mic.
pi_57892648
Tokyo, ligt het aan mij of is periode 4 van het 2e jaar N&M erg druk?
pi_57901070
refresh my mind: dat was politiek right? met een bezoek aan de tweede kamer etc... ja haha dat was een drukke periode. en ook echt zo'n tijdstip dat je vooral heel graag zomer wilt hebben. ik weet wel dat ik nog een dossier van die periode in moet leveren. Pff leuk wordt dat.
  dinsdag 8 april 2008 @ 08:16:18 #265
208009 BehindYou
Live a real life
pi_57903610
Heb je op de opleiding ook veel uitstapjes en zo ja waar gaan die dan naar toe?
pi_57911655
@tokyo: ja idd, het politieke blok.

Je kunt uitstapjes verwachten naar AT5, Amsterdam.FM, Tweede Kamer, stadsarchief Amsterdam en daarnaast krijg je regelmatig gastcolleges van journalisten.
  woensdag 9 april 2008 @ 13:54:48 #267
208009 BehindYou
Live a real life
pi_57933822
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 15:32 schreef Toad het volgende:
@tokyo: ja idd, het politieke blok.

Je kunt uitstapjes verwachten naar AT5, Amsterdam.FM, Tweede Kamer, stadsarchief Amsterdam en daarnaast krijg je regelmatig gastcolleges van journalisten.
Klinkt goed!
pi_57935493
wie gaat zatdag naar de open dag?
  woensdag 9 april 2008 @ 18:36:48 #269
208009 BehindYou
Live a real life
pi_57939438
quote:
Op woensdag 9 april 2008 15:15 schreef Koewam het volgende:
wie gaat zatdag naar de open dag?
Ik ben in November al geweest... Zag er leuk uit. Ik ga er waarschijnlijk ook heen. Wat ga je eigenlijk doen voordat de opleiding begint met de klassen? Op kamp ofso?
  vrijdag 11 april 2008 @ 10:04:34 #270
208009 BehindYou
Live a real life
pi_57976555
Bedoel hoe zijn de introductiedagen?
pi_57977051
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 10:04 schreef BehindYou het volgende:
Bedoel hoe zijn de introductiedagen?
beetje door de stad rennen en kansloze opdrachten doen
pi_57977545
ja die zijn helaas een beetje saai..
Wel gratis studiepunten vangen
pi_57977634
de hele studie is een grote opgeblazen nep-bel
pi_57977695
mooie onderbouwing
nep-bel schrijf je niet zo, overigens.
pi_58012241
die introdagen waren crap. ik heb toen 50 euro betaald voor niets. de bbq deed het niet dus voor het eten hoefde ik het ook niet te doen. dus toen ben ik maar wat gaan drinken met mn vrienden. ( ik had die intro 3 jr geleden op een vaag terrein in noord.)
pi_58014771
Nog mensen naar de open dag geweest?
pi_58018917
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 22:45 schreef tokyo het volgende:
die introdagen waren crap. ik heb toen 50 euro betaald voor niets. de bbq deed het niet dus voor het eten hoefde ik het ook niet te doen. dus toen ben ik maar wat gaan drinken met mn vrienden. ( ik had die intro 3 jr geleden op een vaag terrein in noord.)
in een filmstudio op de grasweg ja
Dat was nogal een ramp. Was ook het eerste jaar dat het MIM het deed, en niet MIMagine, daarvoor scheen er een kamp te zijn geweest wat altijd een groot succes was. Maar goed, ik vind intro's sowieso een beetje knullig enzo. Die op de HEAO in Nijmegen was zo mogelijk nog erger dan die van het mim. De afgelpen 2 jaar hebben ze er trouwens een evenementenbureau voor ingehuurd, maar ook die waren bar slecht in iets leuks verzinnen
pi_58026113
ga je bij MIC ook werken met camera's en studio's en zo? zoals men dat bij journalistiek wel deed.
pi_58032368
quote:
Op zondag 13 april 2008 19:25 schreef Koewam het volgende:
ga je bij MIC ook werken met camera's en studio's en zo? zoals men dat bij journalistiek wel deed.
Ja dat is wel een pluspuntje van het mim (of mic zoals jij zegt..ik weiger het ). Je doet veel ervaring op met filmen en monteren en ook met radio/podcasts maken.
pi_58033008
Ik doe nu een minor die gericht is op het produceren en filmen ed van een studioprogramma met iedere keer 3 'echte' gasten zeg maar. Dus BN'ers, of mensen met bepaalde zeggenschap/autoriteit ergens over. We hebben een redactieteam van 9 mensen, waarvan er iemand de presentator is, iemand regisseur, eindredacteur, camera, geluid, opnameleider, enz enz. Echt heel leuk en professioneel! Wordt opgenomen in de Desmet studio's.
pi_58047592
Oke, grappig. Dus het is eigenlijk wel gewoon journalistiek met een andere naam...
Waarom trouwens geen MIC?

Zou iemand misschien iets voor mij kunnen doen? Vakkenoverzicht met de inhoud kunnen scannen van de propedeuse?
Want ik wil dit heel graag doen maar ik wil zeker weten dat ik niet weer een foute keus maak (derde studie)
pi_58048115
1e pagina, post nummer 6
pi_58049393
Oh, ja. die was ik vergeten. Alleen dan begrijp ik niet onder welk vak de bedrijfskunde/marketing boeken enz. worden behandeld. Ik heb een flinke rits boeken op de tafel zien liggen maar heb het niet allemaal onthouden.
pi_58050237
Bij het project.
pi_58051191
Ik heb daar verder geen talent voor, maar is het een beetje te behappen?

En ik ving iets op over dat 5 van de 7 hoofdvakken gehaald moest zijn, hoe zit dat?
pi_58052881
quote:
Op maandag 14 april 2008 20:48 schreef Koewam het volgende:
Ik heb daar verder geen talent voor, maar is het een beetje te behappen?

En ik ving iets op over dat 5 van de 7 hoofdvakken gehaald moest zijn, hoe zit dat?
Ik ook niet, maar je moet er even goed je best voor doen en fanatiek leren dan lukt het wel, had voor allebei een 7
pi_58132121
Hoe is deze studie te doen met dyslexie?
pi_58134413
Euh, dat wordt denk ik best lastig. Spelling en schrijven zijn belangrijke delen van de opleiding. Ik denk dat je het beste even daarover kunt bellen met het MIM.
pi_58137290
je krijgt wel extra tijd bij tentamens ed..
pi_58140564
Hmz, en hoe gaat het met tentamens... boeken uit je hoofd leren en is de stof hiervan wel gerelateerd aan de lessen?
pi_58151756
verschilt per vak, soms is het enkel definities leren, soms is het snappen en logisch denken (marketing bv) soms moet je formules weten (bedrijfseconomie) soms moet je gewoon goed kunnen schrijven (spelling&stijl) soms moet je goed opletten in de les (media en cultuur)...
  maandag 21 april 2008 @ 01:56:21 #292
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_58194882
Wat kun je met MIC worden eigenlijk?
Dasvidanja
pi_58280618
quote:
RMP Nieuwsquiz maart-april 2008
Hier vind je de correcte antwoorden. Van de 20 vragen had je dit aantal goed: 16

valt me nog mee..
pi_58286692
Doen jullie bij RMP ook al aan?
pi_58287246
kun je die nieuws quiz ook online ergens doen? ben wel benieuwd hoeveel ik weet
pi_58287280
quote:
Op donderdag 24 april 2008 20:39 schreef Toad het volgende:
Doen jullie bij RMP ook al aan?

Paul van der Bijl stuurt wekelijks een RMP-nieuwsbrief rond. (Erg leuk!) Stond een link in naar deze test, zijn 20 vragen van de 40 van het 2e jaars tentamen Journalistieke Vaardigheden

http://www.redacteuren.net/quiz/
pi_58287327
Enne, Toad, ik ben nu (op 2 herkansingen) helemaal klaar met RMP hè, nu minor, straks alleen nog stage (misschien Man Bijt Hond!) en daarna scriptie.. Binnen nu en een jaar ben ik klaar
pi_58292818
Oeh, als Man bijt Hond zou lukken.
Ga je hierna naar de uni?
pi_58298885
Misschien... weet ik nog niet zeker, want dan moet ik nog 2 jaar. Dat zou dan een pre-master Media en Cultuur worden, en daarna een master Filmwetenschappen. Maar ik weet dus niet zeker of ik wel zo'n wetenschapsmeisje ben
pi_58299634
quote:
Op donderdag 24 april 2008 21:03 schreef lienelien het volgende:

[..]

Paul van der Bijl stuurt wekelijks een RMP-nieuwsbrief rond. (Erg leuk!) Stond een link in naar deze test, zijn 20 vragen van de 40 van het 2e jaars tentamen Journalistieke Vaardigheden

http://www.redacteuren.net/quiz/
Net ff gedaan, 18 van de 20 goed!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')