Bedankt hier heb ik wat aanquote:Op donderdag 10 mei 2007 12:45 schreef lienelien het volgende:
Lap tekst
Ik vroeg me al af waar je bleefquote:Op dinsdag 15 mei 2007 00:36 schreef Toad het volgende:
En Ludo, ben je er al een beetje uit?
Ik ben het overigens helemaal met lienelien eens. Ik heb het erg naar me zin gehad het eerste jaar.![]()
Ik ben er dan trouwens ook, dus je kan me lastig komen vallen met vragenquote:Op donderdag 10 mei 2007 16:14 schreef LudoSanders het volgende:
21e direct ff noteren in de agenda dus. Als het goed is ligt de brochure op de mat als ik thuiskom. Zal eerst die eens even doorlezen voordat ik je lastig ga vallen met vragen waarop het antwoord te vinden was in de brochure.
Hehehe, ja ik kan niet meer zoveel toevoegen.quote:
We gingen vorige week met een buslading (waarvan 3 jongens) op bezoek bij een gigantische drukkerij. Zegt de directeur in zijn welkomswoordje: 'Ik ben heel blij zoveel dames te zien, de grafische business bestaat namelijk voornamelijk uit mannen, dus wat ons betreft is dit een kleine investering in onze toekomst'quote:Op dinsdag 15 mei 2007 00:59 schreef Toad het volgende:
[..]
Hehehe, ja ik kan niet meer zoveel toevoegen.
Behalve dan dat Ludo niet bang moet zijn voor meisjes.
Ja, afgelopen open dag kreeg ik aardig wat vragen van 5-havo-meisjes ofdat ze met deze opleiding bij de Cosmopolitan of de Elle konden gaan werken. Ja hoor meidquote:Op woensdag 16 mei 2007 23:41 schreef Toad het volgende:
Hehe, blijft geinig dat het MIM zoveel dames trekt. Misschien vinden veel het leuk om te werken bij een tijdschrift. Maar het is zoveel meer dan dat hè. Misschien dat de mannen dat nog niet zo goed doorhebben.
Watte?quote:Lienelien, ga je trouwens nog meedoen aan dat Studium Generale?
Hehehe, misschien is 10 dan nog redelijk veel.quote:Op donderdag 17 mei 2007 00:36 schreef lienelien het volgende:
[..]
Ja, afgelopen open dag kreeg ik aardig wat vragen van 5-havo-meisjes ofdat ze met deze opleiding bij de Cosmopolitan of de Elle konden gaan werken. Ja hoor meidAl bestaan die redacties maar uit max 10 personen
[..]
Watte?
Ohh, ja dat. Ik dacht dat je aangezien je 'ga je nog meedoen ..' bedoelde dat ik er al eens iets over had gezegd oid. Klinkt wel leuk, ik ga wel naar dat lectoraat iig denk ikquote:Op donderdag 17 mei 2007 00:46 schreef Toad het volgende:
[..]
Hehehe, misschien is 10 dan nog redelijk veel.
Dat Studium Generale hoort bij het lectoraat Elektronisch Uitgeven. Je kan dan samen met andere studenten van de opleiding een soort project uitvoeren. Je krijgt daarvoor extra studiepunten. I.p.v. bachelor diploma krijg je een bachelor diploma in honour ofzo.![]()
![]()
![]()
Dat is wat ik er tot nu toe van heb begrepen. Meer info staat hierzo.
www.studentenwoningweb.nlquote:Op donderdag 17 mei 2007 00:47 schreef LudoSanders het volgende:
Ik ben er nog niet uit, moet de 21e gewoon ff kijken. Bijkomend probleem is dat ik op kamers moet daar ik dik 2 uur reistijd heb. En nu is Amsterdam niet bepaald de makkelijkste plek om een kamer te vinden heb ik me laten vertellen.
Ik heb me er nog niet zo in verdiept, maar ik begreep dat eerstejaars ook mee konden doen. Maar vanavond las ik in de beschrijving dat het alleen voor derde- en vierdejaars was. Morgen nog maar 'ns op m'n gemakje lezen. Ik vind het trouwens ook wel een leuke aanvulling op de studie.quote:Op donderdag 17 mei 2007 00:48 schreef lienelien het volgende:
[..]
Ohh, ja dat. Ik dacht dat je aangezien je 'ga je nog meedoen ..' bedoelde dat ik er al eens iets over had gezegd oid. Klinkt wel leuk, ik ga wel naar dat lectoraat iig denk ik
Ik ben 2e jaarsquote:Op donderdag 17 mei 2007 00:54 schreef Toad het volgende:
[..]
Ik heb me er nog niet zo in verdiept, maar ik begreep dat eerstejaars ook mee konden doen. Maar vanavond las ik in de beschrijving dat het alleen voor derde- en vierdejaars was. Morgen nog maar 'ns op m'n gemakje lezen. Ik vind het trouwens ook wel een leuke aanvulling op de studie.
Er was sprake van een gebouw voor ons en IAM samen, maar dat gaat niet door. Vanaf ná de zomer zitten we in het Singelgrachtgebouw. Da's aan de Singelgracht (ja..quote:En na de zomer in een nieuw gebouw speciaal voor het MIM, toch? Hoor ik weinig meer over de laatste tijd.
Nah, er staan wat toffe bordjes die je de weg wijzen en er staan bloemetjes en snoepjesquote:Op donderdag 17 mei 2007 01:02 schreef LudoSanders het volgende:
Ik ga de 21e in ieder geval even kijken, ben erg benieuwd want uit die boekjes haal je weinig informatie. Verder hoop ik dat het niet zo'n standaard open dag is waar alles weer opgeleukt is enkel voor de open dag maar dat zal wel ijdele hoop zijn.
Wanneer je een kamer via stuwoweb aanneemt, dan moet je jezelf iid inschrijven bij woningnet, maar dat is sws slim voor 'later'. Zijn best oké kamers en je kan er redelijk snel iets krijgen. Een kamernet.nl is ook handigquote:Is het wat dan moet ik me direct inschrijven bij dat woningnet, anders is het qua reizen gewoon bijna onmogelijk.
Ik vind dat alles goed in elkaar zit ed. Ik was het op de HAN (Nijmegen) ook wel erg slecht gewend. Maar als ik nu nog meer positieve dingen zeg dan voel ik me net zo'n reclamemiepquote:Een goede organisatie gaat veel helpen, niets zo demotiverend als een school dat tegenwerkt.
Hij's slapen denk ik..quote:Op donderdag 17 mei 2007 01:06 schreef LudoSanders het volgende:
Welk profiel volg jij eigenlijk Toad?
Haha, ik weet wel dat je 2e jaars ben.quote:Op donderdag 17 mei 2007 01:00 schreef lienelien het volgende:
[..]
Ik ben 2e jaars![]()
[..]
Er was sprake van een gebouw voor ons en IAM samen, maar dat gaat niet door. Vanaf ná de zomer zitten we in het Singelgrachtgebouw. Da's aan de Singelgracht (ja..) recht achter het Amstel hotel. Dus ook aan de Wibautstraat, maar dan de helft dichterbij het centrum
![]()
En nog steeds helemaal gelukkig met de keuzequote:Op donderdag 17 mei 2007 01:17 schreef Toad het volgende:
[..]
Haha, ik weet wel dat je 2e jaars ben.Maar als het alleen voor 3e en 4e jaars is snap ik niet waarom een leraar me vandaag heeft gemaild met informatie daarover.
Naja, ik kijk er later nog wel naar.
Ik ben benieuwd naar het nieuwe gebouw.
Ik zit nog in het propedeusejaar Ludo. Hoop na de zomer Journalistiek & Media te gaan doen, maar daarvoor moet ik nog toegelaten worden.
Heb je al een beetje een idee waar je later terecht wil gaan komen? We hebben in elke periode wel marketing gehad. Ik weet niet of jou dat aanspreekt, aangezien je Reclame, Marketing en Communicatie evt. wil gaan doen.quote:Op donderdag 17 mei 2007 01:22 schreef LudoSanders het volgende:
[..]
En nog steeds helemaal gelukkig met de keuze.
Ik had gehoopt er al wel een beetje uit te wezen.. maar helaas.
Ik loop momenteel stage bij een reclamebureau, om zelf zoiets te bezitten lijkt me geweldig al weet ik ook wel dat er veel bij komt kijken etc.quote:Op donderdag 17 mei 2007 01:33 schreef Toad het volgende:
[..]
Heb je al een beetje een idee waar je later terecht wil gaan komen? We hebben in elke periode wel marketing gehad. Ik weet niet of jou dat aanspreekt, aangezien je Reclame, Marketing en Communicatie evt. wil gaan doen.
In periode 1 hebben we veel algemene stof over marketing gehad. Periode 2 stond meer in het teken van communicatiemanagement. Periode 3 was marketingcommunicatie. Het ging er in deze periode voornamelijk over hoe je met zo weinig mogelijk budget een zo groot mogelijke groep kan bereiken. Culturele instellingen, zoals de Anne Frank Stichting, moeten vaak naar creatieve oplossingen zoeken hiervoor. Het project waar ik nu mee bezig ben, het voedingscentrum, gaat meer in op internetmarketing. We moeten namelijk een prototype maken van een website die een gezonde levenstijl promoot.
Dan weet je in ieder geval al een beetje wat je wil. Ik denk dat RMC wel redelijk in de buurt komt. Op de 21e zullen ze vast hebben aangegeven waar het hoekje RMC is. Daar kan je vast ook in stage- en projectverslagen inkijken etc. Dat was in ieder geval vorig jaar wel het geval. Ik heb er nog een cool t-shirt aan overgehouden.quote:Op donderdag 17 mei 2007 01:39 schreef LudoSanders het volgende:
[..]
Ik loop momenteel stage bij een reclamebureau, om zelf zoiets te bezitten lijkt me geweldig al weet ik ook wel dat er veel bij komt kijken etc.
De projecten klinken wel interessant en lijken me wel leuk om te doen.
Wel hip toch!quote:
quote:hey meester! wanneer krijgen we de cijfers van database?
http://www.opendag.hva.nl/quote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:46 schreef superhero87 het volgende:
hmmm klinkt interessant, zijn er ook open dagen?
Dat PEDquote:Op woensdag 30 mei 2007 19:38 schreef Toad het volgende:
Die PED die je in het eerste jaar moet maken is trouwens wel irritant.
O jaquote:
Het is idd te doen, maar je bent er zoveel tijd mee kwijt. Ligt er natuurlijk ook wel een beetje aan hoe je het zelf invult. Wanneer je alleen naar de criterialijst kijkt ben je waarschijnlijk binnen een paar uurtjes klaar. Maar je wilt het ook een beetje mooi maken enzo.quote:Och, ik vond het wel leuk. HTML is vrij simpel. Zag er al veel meisjes mee bezig op de 9e van de week ja
Die van mij was heel tof en leuk en ik heb 'm dit jaar (in omgebouwde versie) als digitaal stageportfolio ingeleverdquote:Op maandag 4 juni 2007 23:39 schreef Toad het volgende:
He ik lees je reactie nu pas.
[..]
O ja.
[..]
Het is idd te doen, maar je bent er zoveel tijd mee kwijt. Ligt er natuurlijk ook wel een beetje aan hoe je het zelf invult. Wanneer je alleen naar de criterialijst kijkt ben je waarschijnlijk binnen een paar uurtjes klaar. Maar je wilt het ook een beetje mooi maken enzo.
Een Persoonlijk Electronisch Dossier.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 02:43 schreef hydraulix het volgende:
Wat is een PED?
Opleiding lijkt mij wel interessant eigenlijk
quote:Er is gisteren besloten dat de voltijdopleiding van het MIM niet
aanwezig zal zijn op de open avond van 21 juni i.v.m. het overweldigende
aantal aanmeldingen voor volgend collegejaar. Het MIM zal dus geen
verdere promotionele actviteiten meer organiseren dit jaar.
Da's uit een mail voor de medewerkers van de open avond. Dus Ludo (en anderen), als je nog vragen hebt, Toad en ik staan hier digitaal voor je klaar want de open avond gaat dus niet door.quote:Ik vind het uiteraard een vervelende situatie, maar om de kwaliteit van
het onderwijs te kunnen garanderen, moeten we proberen het aantal
aanmeldingen vanaf nu te beperken. Ik hoop dat je hier begrip voor
hebt. Als je nog vragen hebt, hoor ik het graag.
nah, volgens meneer de opleidingsdirecteur zijn er nu al wel zo'n 1000 aanmeldingen, en da's aardig veel. Als je jezelf voor de uiterlijke inschrijfdatum nog inschrijft ben je verzekerd van een plekje hoor.quote:Op woensdag 13 juni 2007 13:26 schreef dnzl het volgende:
Hoeveel plekken zijn er dan voor komend jaar?
Idd, ik weet al wat ik ga doen tijdens het schrijven van mn scriptiequote:Op donderdag 14 juni 2007 22:51 schreef Toad het volgende:
Ze hebben ook weer een vacature op het intranet gezet. Ze zoeken nog tutoren, was een tijdje geleden volgens mij ook.
Achja, op iedere hbo opleiding is er wel zo'n 35% uitvalquote:Gefeliciteerd!
Ik heb trouwens mijn P!Van m'n groepje hebben nu 3 mensen (incl. mezelf) een P en gaan door aan het MIM. Eén iemand weet ik het niet zo goed van. Waarschijnlijk nog een herkansing en dan gaat ze universiteit doen. 1 krijgt een BAS. En de overige 3 zijn voortijdig gestopt. Maar dat verschilt best per groep. Er zijn groepjes waar ze nog met z'n 8-en zijn.
Die krijg je volgend jaar ook nog wel hoorquote:Trouwens, ik ga wel lerares H.M. missen.
Wááát? Achterlijk. Die kaartjes waren voor mij bestemd.quote:Leraar M.A. was trouwens naar het concert van de Arctic Monkeys in de Melkweg geweest in maart.Maar hij is wel precies enzo.
Ze had het over communicatiewetenschappen.quote:Op donderdag 14 juni 2007 22:57 schreef lienelien het volgende:
Achja, op iedere hbo opleiding is er wel zo'n 35% uitval
Maar uni ja? welke studie dan?
Nee, ik heb mijn sollicitatiebrief vandaag pas ingeleverd. Maar mijn SLB-er verwacht dat ik toegelaten wordt.quote:Op donderdag 14 juni 2007 22:57 schreef lienelien het volgende:
Die krijg je volgend jaar ook nog wel hoor
Ohh wacht, bij j&m weet ik 't eigenlijk niet zeker.
Weet je al of je aangenomen bent?
quote:Op donderdag 14 juni 2007 22:57 schreef lienelien het volgende:
Wááát? Achterlijk. Die kaartjes waren voor mij bestemd.
quote:Op donderdag 14 juni 2007 23:03 schreef Toad het volgende:
[..]
Ze had het over communicatiewetenschappen.
Hoeveel dit jaar? Weer 68 wat ineens 25 wordt?quote:Dom. Doe dan in de derde eerst nog de minor communicatiewetenschappen
Nee, ik heb mijn sollicitatiebrief vandaag pas ingeleverd. Maar mijn SLB-er verwacht dat ik toegelaten wordt.
Ja zoietsquote:Op donderdag 14 juni 2007 23:10 schreef lienelien het volgende:
Hoeveel dit jaar? Weer 68 wat ineens 25 wordt?
Maar ik zie Michael nog niet echt meespringen op AMquote:Op donderdag 14 juni 2007 23:03 schreef Toad het volgende:
edit: maar hij vindt ze wel echt tof, meneer de opleidingsdirecteur schijnt ook nogal muziekliefhebber te zijn...
Ik stond een keer te praten vlak voor de deur van zijn kantoor. Komt 'ie aangelopen met een grote stapel papier enzo, draait 'ie zich om naar mij 'hier, hou vast' en drukt mij die stapel zooi in m'n handen en wil de deur open gaan maken. Een paar seconden stond ik helemaal verbijsterd te kijken, totdat 'ie me uitlachte en zei 'ben je nou helemaal gek geworden, geef hier die zooi!'quote:Op donderdag 14 juni 2007 23:20 schreef Toad het volgende:
[..]
Volgens mij ook wel, hij ziet er ook niet uit als een doorsnee directeur.
quote:Op donderdag 14 juni 2007 23:24 schreef lienelien het volgende:
[..]
Ik stond een keer te praten vlak voor de deur van zijn kantoor. Komt 'ie aangelopen met een grote stapel papier enzo, draait 'ie zich om naar mij 'hier, hou vast' en drukt mij die stapel zooi in m'n handen en wil de deur open gaan maken. Een paar seconden stond ik helemaal verbijsterd te kijken, totdat 'ie me uitlachte en zei 'ben je nou helemaal gek geworden, geef hier die zooi!'
De grapjas![]()
Vervolgens legde 'ie 't op de vloer neer en maakte de deur open
E.B.? ff checken op intranetquote:Op donderdag 14 juni 2007 23:27 schreef Toad het volgende:
[..]
!
Nu we toch zo lekker over leraren aan het roddelen zijn. Was E.B. bij jullie ook favoriet onder de dames?![]()
Neequote:Op donderdag 14 juni 2007 23:36 schreef lienelien het volgende:
[..]
E.B.? ff checken op intranet
Ohhh![]()
Nee, maar wel een goede docent.
Net zoals J.V. en P.R.
edit: E. de B. bedoel je neem ik aan? Anders heb ik geen idee
iddquote:Op dinsdag 19 juni 2007 00:46 schreef Toad het volgende:
Hm... volgens mij verlaat H.M. het MIM.
Leuk!quote:Op woensdag 27 juni 2007 17:43 schreef zillala het volgende:
jaaa ikke!Nu alleen nog mn certificaat economie halen anders wordt ik niet eens toegelaten...
En ze weten dus niet hoe het komt dat er zoveel aanmeldingen zijn.quote:Celie: "We zijn gewend aan een groei tot vijfendertig procent. We weten ook niet hoe het komt dat aankomende eerstejaars studenten zich massaal voor onze opleidingen aanmelden."
....
Het MIM heeft alle promotie voor de opleiding stopgezet.
Engels zijn idd teksten uit Engelstalige media-vakbladen. Niet erg moeilijk, vergeleijkbaar met het havo examen engels. Vond ik dan. Maar dan natuurlijk met Engelse vaktermen.quote:Op zondag 1 juli 2007 21:44 schreef kauwkikker het volgende:
Dankjewel toad, jammer dat ik niet even van te voren kan kijken naar het engels, maar het zal wel goed komen.
Ik had al op de site van de hva gekeken voor de toelatingseisen maar ging toch een beetje twijfelen.
Wat ik er uit opmaak is dat je met profiel eonomie en maatschappij gewoon toelaatbaar bent.
Nah, in het eerste jaar t/m januari ongeveer kan het af en toe wat voller zijn in de lessen ja, maar de kwaliteit wordt er niet minder door, zover ik heb gemerkt.quote:Op zondag 1 juli 2007 21:03 schreef kauwkikker het volgende:
het is toch wel zorgelijk; slechtere lessen en moeilijk een stageplaats te vinden denk ik.
maar ik zet het toch door, deze studie spreekt me het meeste aan. En er zijn 5 richtingen dus worden de studenten daar ook weer verdeeld.
De onvoldoende maakt niet uit, zolang je maar je diploma hebtquote:Op zondag 1 juli 2007 20:51 schreef kauwkikker het volgende:
Ik heb me ook aangemeld via de ib. Binnen 4 weken kan je pas een reactie verwachten.
Met profiel economie en maatschappij hoef je toch geen toelatingsexamen te doen? ( en wat als je een onvoldoende hebt voor economie?)
Komt gewoon omdat er afgestudeerde MIM-ers op het MIM werken die voor uitermate hoge kwaliteit onderwijs zorgen en voor een uitmuntende promotiequote:Op zondag 1 juli 2007 21:00 schreef dnzl het volgende:
[..]
En ze weten dus niet hoe het komt dat er zoveel aanmeldingen zijn.
Toch raar voor een opleiding waar marketing, promotie en communicatie in je vakpakket zit.
![]()
Hehehe.quote:Op zondag 1 juli 2007 22:51 schreef lienelien het volgende:
Komt gewoon omdat er afgestudeerde MIM-ers op het MIM werken die voor uitermate hoge kwaliteit onderwijs zorgen en voor een uitmuntende promotie![]()
Ze spreekt zichzelf een beetje tegen en daat heeft idd nix met wiskunde te maken. Eerst zegt ze dat ze niet weet waar de steiging vandaan komt en vervolgens schakelt ze alle promotie uit om de aanmeldingen in te dammen.quote:Op maandag 2 juli 2007 00:22 schreef Toad het volgende:
[..]
Hehehe.
Overigens marketing is geen wiskunde. Ook op het MBO zag ik al dat sommige klasgenoten moeite hebben met marketing omdat het een klein beetje vaag is. Je moet tijdens toetsen vaak kiezen voor het beste antwoord, terwijl er meerdere antwoorden evt. zouden kunnen.
Aan de nieuwe MIMers:
Tijdens de opleiding zal je ook vaak voorbeelden krijgen van onderzoeken die niet kloppen.
Mensen die deze opleiding gaan doen omdat ze rijk willen worden moeten hun keuze maar eens gaan heroverwegen, hoorquote:Op maandag 2 juli 2007 03:10 schreef dnzl het volgende:
[..]
Ze spreekt zichzelf een beetje tegen en daat heeft idd nix met wiskunde te maken. Eerst zegt ze dat ze niet weet waar de steiging vandaan komt en vervolgens schakelt ze alle promotie uit om de aanmeldingen in te dammen.![]()
Promotie voor dit soort opleidingen is er op dit moment trouwens genoeg (via alle media). Hiermee bedoel ik dan bijvoorbeeld John & Linda de Mol, Reinout Oerlemans en nog veel meer media millonairs. Veel plezier dus met die 1000 geldzoekertjes volgend jaar![]()
tja... haha maar dat word je met haast geen een studie in een keer. Wat ik wel raar vind trouwens: op de site staat want je kunt worden als je de opleiding hebt afgerond nl hoofdredacteur.quote:Op maandag 2 juli 2007 11:30 schreef lienelien het volgende:
[..]
Mensen die deze opleiding gaan doen omdat ze rijk willen worden moeten hun keuze maar eens gaan heroverwegen, hoor
Je kan toch ook nergens binnenlopen en journalist zijn? Of eindredacteur? Of producent?quote:Op maandag 2 juli 2007 19:53 schreef kauwkikker het volgende:
[..]
tja... haha maar dat word je met haast geen een studie in een keer. Wat ik wel raar vind trouwens: op de site staat want je kunt worden als je de opleiding hebt afgerond nl hoofdredacteur.
Maar je kan toch niet zomaar ergens binnenlopen en hoofdredacteur worden?
Dat valt wel mee hoor.quote:Op maandag 2 juli 2007 03:10 schreef dnzl het volgende:
[..]
Veel plezier dus met die 1000 geldzoekertjes volgend jaar![]()
Nehh, dat is de HEAO al johquote:Op dinsdag 3 juli 2007 10:45 schreef Gimmick het volgende:
Ik ben wel eens bang dat MIM de hbo versie wordt van mbo-kappersopleiding.
Ah, dat zie je bij iedere opleiding wel een beetje.quote:Een studie met meer studenten dan er maatschappelijke nodig zijn. De goede komen heus wel terecht, maar de jongens en meiden die 'iets met tijdschriften' of 'met tv' willen doen, zullen het lastig krijgen. Daarnaast heb je nog de studenten die bij stages nooit verder komen dan stichtingen en non-profit instellingen. Ook dan wordt het erg moeilijk na de studie.
MEM lijkt er vooral qua naam op en mist vooral de journalistieke inslag. Het is daar meer gericht op entertainment, op evenementen organiseren ed. Maar die overlap is er zeer zeker, behalve bij media marketing publising. Ik denk dat vooral de richtingen redactie- mediaproductie en reclame-marketing-communicatie er wel last van hebben.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 17:02 schreef Gimmick het volgende:
Mwa, met de uniekheid van het mim valt het ook wel weer mee. De namen van de opleidingen zijn uniek, maar straks op de arbeidsmarkt concurreer je toch gewoon met de diverse communicatie opleidingen (daarin zijn veel variaties, van theoretische/economische tot meer freubelachtige). Het MEM (Media en entertainment management) van InHolland lijkt er ook best op. En dan heb je ook nog de journalistieke opleidingen. Allemaal niet 100% hetzelfde, maar toch wel een overlap van 75%.
Dat is zeker waar, stages zijn zo'n beetje het aller belangrijkst. Als je die boot mist (je komt bij net-niet bedrijven/stichtingen), ga je het bij sollicitaties helemaal lastig krijgen. Daarnaast is een gezonde dosis ambitie belangrijk en het besef dat je onderaan en voor weinig moet beginnen.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 17:08 schreef lienelien het volgende:
[..]
MEM lijkt er vooral qua naam op en mist vooral de journalistieke inslag. Het is daar meer gericht op entertainment, op evenementen organiseren ed. Maar die overlap is er zeer zeker, behalve bij media marketing publising. Ik denk dat vooral de richtingen redactie- mediaproductie en reclame-marketing-communicatie er wel last van hebben.
Achjah, in het mediawereldje moet je er sowieso echt bovenuitsteken om exact de baan te krijgen die je wil. Ik zie het wel zonnig in, met je minor en je stages kan je ver komen![]()
quote:Studenten, medewerkers en relaties van het MIM ontvangen een verhuisdoos met daarin enkele MIM-verhuisstickers. Plak zo'n sticker op een bijzondere of bizarre plek, neem een foto en upload 'm hier! Degene die de opvallendste foto inzendt, wint een iPod!
usbstick?quote:Op woensdag 4 juli 2007 14:32 schreef Toad het volgende:
Hm.. .dat filmpje op die USB stick geeft bij mij een foutmelding....
Ohh, zou goed kunnen van wel, maar ik ben nu bij m'n ouders. Zal straks thuis eens kijkenquote:Op woensdag 4 juli 2007 14:36 schreef Toad het volgende:
[..]
Heb je het verhuispakketje nog niet gehad?
Ja, dat snap ik ook niet echt..quote:Op woensdag 4 juli 2007 18:54 schreef dnzl het volgende:
Ze sturen nu ontmoedigingsbrieven naar diegene die zich hebben aangemeld![]()
Kopt ja, maar goed, brieven gaan sturen met 'we willen je niet' lijkt me nou ook niet héél erg tactischquote:Op woensdag 4 juli 2007 19:05 schreef dnzl het volgende:
Ze kunnen het aantal aanmeldingen niet aan en mogen in principe niemand weigeren zoals ook te lezen is in het stuk op havana
Vanwege die brief?quote:Op woensdag 4 juli 2007 19:57 schreef dnzl het volgende:
Semi goudzoekertjes krabben zich nu wel ff achter de oortjes
Maat van me heeft al een andere opleiding opegezocht dus het werkt wel!
pff. Een opleiding kiezen doe je niet zomaar ff. Als ze zeker weet dat je het mim wil, dan trek je jezelf daar niets van aan. Net alsof het op iedere andere opleiding wel volledig soepel loopt ofzo.quote:Op donderdag 5 juli 2007 00:18 schreef dnzl het volgende:
Als de school zelf al aangeeft dat de eerste periode zeer rommelig zal verlopen zou ik ook ff naar andere opties gaan kijken.
je kan ook quoten liefquote:Op vrijdag 6 juli 2007 00:29 schreef JohannesDeDoper het volgende:
dnzl zegt: Maat van me heeft al een andere opleiding opegezocht dus het werkt wel!
he mafkees, je hebt t niet over mij lijkt me
Je moet inderdaad 40 studiepunten halen om door te mogen naar het tweede jaar, daarna maakt het niets uit. (Al moet je wel een bepaald aantal studiepunten hebben gehaald om aan je minor/stage te mogen beginnen) Je maakt iedere periode een groot project met een bijbehorend tentamen van 2 vakken. Het project levert je 4 á 5 studiepunten op (dat verschilt per periode) en het bijbehorende tentamen ook 4 á 5 studiepunten. Daarnaast heb je nog enkele vakken van 3 studiepunten. In het eerste jaar mag je ieder tentamen 2x maken, en in de eerste periode van het 2e jaar kan je nog een keer al die tentamens herkansen. Heb je het tentamen dan nóg niet gehaald, dan mag je die later in je 2e nog eens maken. (Dan niet gehaald=dus geen propedeuse behaald=einde opleiding)quote:Op woensdag 18 juli 2007 18:49 schreef marleen5 het volgende:
Hoe zit t daar eigenlijk met studiepunten? 40 EC zeker in t 1e jr maar krijg je studiepunten per toets?
Neuh, 80% is het echt niet (meer). Ik denk rond de 60%, vooral aankomend jaar.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 12:51 schreef Spacemarine het volgende:
Ik heb me ook aangemeld voor het MIM in Amsterdam... Het leek mij zowiezo al een leuke opleiding na wat ik ervan gezien had op de opendag, maar als ik deze posts lees wordt dat alleen maar positiver! Ze hadden inderdaad gewaarschuwd voor een overschot aan vrouwen op die opleiding.. (vraag me zowiezo al af waarom zoveel vrouwen dit gaan doen? - 80%!!!) Maar daar heeft ik helemaal geen probleempjes mee![]()
Eem kamer zoeken in Amsterdam is echt tergend!!! Ik ga nu via een makelaarskantoor een huis proberen te huren met wat vrienden, misschien dat dat een optie is..? Die kamers van kamernet en soortgelijke sites waar je 400 EURO voor 12m2 betaald zijn dat in ieder geval niet!!!
Anyways, ik heb der al helemaal zin in!
Spelling onbenullig? Welk hoofdfaseprofiel wil je gaan doen?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 13:01 schreef Spacemarine het volgende:
Tsja en bedankt! Ik ben net wakker potverdrie... dan ga je toch niet op zoiets onbenulligs als spelling letten :p
quote:Maar thx voor die site, ik ga me maar eens even inschrijven!
Zoals? Die ontmmoedigingsbrief zeker? Die is wel redelijk achterlijk ja.quote:Rare brieven stuurt de HvA trouwens...
Ja.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 13:21 schreef Spacemarine het volgende:
Hoop trouwens dat die verhaaltjes over dat de HvA een soort tweede kappersopleiding zou zijn geworden en maatschappelijk dus niet meer nodig zou zijn, niet waar zijn.. Misschien dat ze daarom van die rare brieven versturen?
Dan stond je ook vast niet zo achter je keuzequote:Op maandag 23 juli 2007 18:27 schreef duzz het volgende:
Wegens het "massale" ben ik maar van deze keuze afgestapt!
waarschijnlijk andere, of iig met aanpassing. en anders is een reader via school bestellen nog altijd goedkoper/even duur als 50 kopietjes makenquote:Op dinsdag 31 juli 2007 00:43 schreef Spacemarine het volgende:
Weet iemand misschien of de readers van dit jaar hetzelfde zijn als vorig jaar? En zo ja, zou ik ze dan van iemand mogen kopieren?![]()
Veel readers staan als PDF-bestand op het intranet.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 00:43 schreef Spacemarine het volgende:
Weet iemand misschien of de readers van dit jaar hetzelfde zijn als vorig jaar? En zo ja, zou ik ze dan van iemand mogen kopieren?![]()
Ze staan op je boekenlijst bedoel je..quote:Op woensdag 1 augustus 2007 07:38 schreef Spacemarine het volgende:
oke thx!
Ze willen namelijk dat ik ze ga kopen...![]()
ligt er sterk aan wat voor een stagequote:Op woensdag 1 augustus 2007 17:55 schreef Gimmick het volgende:
Weten jullie nog een derde jaars mim-er die een stage zoekt per september?
Je hebt pm.quote:Op zondag 5 augustus 2007 18:12 schreef lienelien het volgende:
[..]
ligt er sterk aan wat voor een stage
je moet straks je aanmelding nog bevestiggen met formulieren van de HVA diploma's foto's etc opsturen. Maar de tijd gaat nu echt wel dringen ... Ik zou er voor de zekerheid achteraan gaan. Aangezien je nog boeken moet bestellen + daadwerkelijk ontvangen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 20:35 schreef ButterflyGirl het volgende:
Even een vraagje: heb me ruim een maand geleden opgegeven voor media, informatie en communicatie. Heb van de IB-groep een brief gehad dat alles goed is gegaan en dat ze de aanmelding door zouden geven aan de HvA, maar van de HvA heb ik nog geen bevestiging gehad oid.
Klopt het dat die zo laat komt of moet ik er maar even achteraan? Ik heb nu namelijk geen idee wanneer het schooljaar begint, waar ik moet zijn, welke boeken ik moet hebben enz.
Daar weet ik niet zoveel van. Op intranet zijn er wel een paar pagina's gewijd aan 'MIM International'. Daar is veel informatie te vinden over beurzen e.d. Ze hebben ook de moeite genomen om een uitgebreid advies te schrijven. Daarin staat uitgelegd wat je moet doen wanneer je stage wil lopen in het buitenland.quote:Op maandag 13 augustus 2007 16:44 schreef francis997 het volgende:
hallo allemaal,
ik ben erover aan het denken om deze studie te gaan doen, maar ik wel wel een stage in het buitenland doen..dus vroeg ik me af hoe het met de mogelijkheden voor stages in het buitenland zijn bij deze opleiding.
Kan zeker. Er is ieder jaar een buitenlandinfodag, waar je ook al bedrijven kan ontmoeten ed. Je zal er wel zelf achteraan moeten, maar dat is altijd wel als je naar het buitenland toe wil voor stage of studie.quote:Op maandag 13 augustus 2007 16:44 schreef francis997 het volgende:
hallo allemaal,
ik ben erover aan het denken om deze studie te gaan doen, maar ik wel wel een stage in het buitenland doen..dus vroeg ik me af hoe het met de mogelijkheden voor stages in het buitenland zijn bij deze opleiding.
Geen idee, het wordt iig weer door dat suffe evenementenbureau gedaan,. dit jaar hebben ze zelfs geen studenten nodig voor de begeleiding... Er staan trouwens in de jaarplanning wel iets van 3 dagen voor ingepland dacht ikquote:Op maandag 13 augustus 2007 15:32 schreef Toad het volgende:
Is de introductie dit jaar maar een paar uurtjes?
dat dacht ik al, maar aangezien ik half spaans ben en met de taal ben opgegroeid en daar een peetmoeder heb zitten een neef en een goede vriend..wilde ik graag daarheen. Ik ben opgegroeid met de spaanse taal en schrijf maandelijks brieven heen en weer met die vriend die daar woont. Dus de taal moet wel lukken. Maar dan moet ik bedrijven zien te vindenquote:Op maandag 13 augustus 2007 22:39 schreef lienelien het volgende:
[..]
Kan zeker. Er is ieder jaar een buitenlandinfodag, waar je ook al bedrijven kan ontmoeten ed. Je zal er wel zelf achteraan moeten, maar dat is altijd wel als je naar het buitenland toe wil voor stage of studie.
Maar je moet dan wel goed zijn in woord en geschrift in de taal van het land waar je naartoe wil, want zelf in Nederland moet je voor de meeste afstudeerrichtingen zeer goed zijn in de Nederlandse taal![]()
het is te hopen, vorig jaar was dat echt pauperquote:Op maandag 13 augustus 2007 15:32 schreef Toad het volgende:
Is de introductie dit jaar maar een paar uurtjes?
Ja, dat is je projectgroepje.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 19:13 schreef Newb het volgende:
Heb ik vandaag gekregen Kauwkikker. Ik word dinsdag 28-8 om 9.20 verwacht in 01b07.
Kan iemand mij vertellen. Als ik inlog op het intra.mim.hva.nl en dan zie ik groep pv16c. Nu kan ik bij persoonlijk e-mail adressen zien. daar staan er 7. Met mij erbij is dat 8. Moet ik dan met die 7 mensen samenwerken het eerste jaar/periode?
Neem ten minste aan dat het niet mijn klas is.
Ik hoorde ook niks heb deze week gebeld, en ze zeiden dat er zoveel studenten voor deze opleiding hebben aangemeld dat ze me waarschijnlijk niet meer kunnen plaatsen. En als ik nog op tijd een inschrijvingspakket zou ontvangen sowieso niet meer de intro kan meemaken en er altijd nog een kans is dat er niet voldoende plaats is in de klas om colleges te volgen!!quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 20:35 schreef ButterflyGirl het volgende:
Even een vraagje: heb me ruim een maand geleden opgegeven voor media, informatie en communicatie. Heb van de IB-groep een brief gehad dat alles goed is gegaan en dat ze de aanmelding door zouden geven aan de HvA, maar van de HvA heb ik nog geen bevestiging gehad oid.
Klopt het dat die zo laat komt of moet ik er maar even achteraan? Ik heb nu namelijk geen idee wanneer het schooljaar begint, waar ik moet zijn, welke boeken ik moet hebben enz.
Stoerquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 23:35 schreef marleen5 het volgende:
[..]
Ik hoorde ook niks heb deze week gebeld, en ze zeiden dat er zoveel studenten voor deze opleiding hebben aangemeld dat ze me waarschijnlijk niet meer kunnen plaatsen. En als ik nog op tijd een inschrijvingspakket zou ontvangen sowieso niet meer de intro kan meemaken en er altijd nog een kans is dat er niet voldoende plaats is in de klas om colleges te volgen!!
Ze adviseerden me om langs te komen en ter plekke in te schrijven, dus dat ga ik doen ook, ik moet miss wel 2 uur in de trein zitten maar je kunt je toch in principe voor elke opleiding tot 1 september inschrijven? En heb op tijd besloten welke opleiding ik wou doen hoorde half juli pas dat ik me vorige opleiding niet heb gehaald dus die mensen aan de hva moeten niet zeuren anders ga ik stennis schoppen daar![]()
quote:Op maandag 27 augustus 2007 12:58 schreef Toad het volgende:
Klinkt druk.
Trouwens, ik heb eigenlijk nog steeds geen officieel bericht gehoord dat ik ben toegelaten tot J&M. Daar mag ik toch nu wel van uit gaan he?
Ga maar uit van een rondleiding in het gebouw, uitleg ovger hoe je aan de readers komt en een kennismaking met je projectgroepje/tutorquote:Op maandag 27 augustus 2007 13:00 schreef petertjuhhh het volgende:
Weet iemand wat de introductie gaat voorstellen?
Ik heb dat komende week namelijk maar 3 uurtjes....
Andere opleidingen hoor ik juist weer over een hele week op kamp.
Mimagine doet volgens mij wel weer een 1stejaars kamp ja, een weekendje denk ik. Dat promoten ze vast nog welquote:Op maandag 27 augustus 2007 13:05 schreef Toad het volgende:
Ik denk dat het een praatje wordt met je SLB-er die gaat uitleggen hoe de school werkt enzo. Misschien dat er nog iemand langs komt van de bibliotheek en/of de audio visuele dienst.
Vorig jaar organiseerde de studievereniging eind september een kamp. Of ze dat dit jaar doen weet ik eigenlijk niet.
Ah, ik heb de site inmiddels ook gevonden. http://www.mimagine.nl/quote:Op maandag 27 augustus 2007 13:06 schreef lienelien het volgende:
[..]
Mimagine doet volgens mij wel weer een 1stejaars kamp ja, een weekendje denk ik. Dat promoten ze vast nog wel
quote:Er staat een aantal erg leuke activiteiten op de agenda voor komende tijd zoals het EerstejaarsWeekend, hou deze site dus goed in de gaten voor meer informatie!
Nou, die hebben nog wat te leren met zo'n sitequote:Op maandag 27 augustus 2007 13:07 schreef Toad het volgende:
[..]
Ah, ik heb de site inmiddels ook gevonden. http://www.mimagine.nl/
[..]
Van: http://mimblog.nl/?p=553quote:Ruim 1250 eerstejaars verwelkomen we dit jaar, dus dat wordt echt alle zeilen bijzetten. Hoeveel dat is, realiseerde ik me toen ik las hoeveel eerstejaars de universiteit Leiden er dit jaar heeft: ruim 3600. Het MIM heeft in z’n eentje dus een derde van de instroom van de gehele universiteit Leiden. Het zal een hele klus worden om met dergelijke aantallen de kwaliteit van ons onderwijs op peil te houden, maar we zijn bij het MIM niet vies van een forse uitdaging.
Ik ben benieuwd naar de mening van de studenten over het nieuwe gebouw. Laat een reactie achter, zou ik zeggen. En oh ja, voor degenen die met de metro komen: je moet de uitgang aan de Mauritskade hebben, voorbij de kiosk. Als je de trap opgaat, zie je meteen het nieuwe gebouw. Het water en het viaduct over, en je bent er. Vergeet vooral je HvA-pas niet, want die moet je laten zien. En kom op tijd, want hij moet geactiveerd worden voor gebruik in het nieuwe gebouw.
asjeblieft nietquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 13:57 schreef Toad het volgende:
In het metrostation (Weesperplein) hangen nog wel reclameborden van het MIM. Zouden ze volgend jaar nog meer studenten willen?
En, hoe ziet het eruit? eindelijk ook genoeg/meer computers?quote:Ha, mijn eerste post vanaf het nieuwe gebouw
Tsja, goede vraag. Volgens mij zit ik nu in een lokaal met 56 computers die je kan reserveren via intranet. Maar ik weet niet hoeveel andere computerlokalen er nog zijn.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 14:04 schreef lienelien het volgende:
[..]
asjeblieft niet
[..]
En, hoe ziet het eruit? eindelijk ook genoeg/meer computers?![]()
Tsjah, een beetje jammer is het welquote:Op woensdag 29 augustus 2007 16:40 schreef Toad het volgende:
Wat vindt Lienelien (en de anderen MIM-ers) van het gebouw? Beetje bouwkeet nog he.
Bij mij is het niet bepaald rustig. De komende week moet ik de eerste opdracht van SLB afhebben, plan van aanpak voor het project met m'n groepje, een interview en een stukje n.a.v. een researchopdracht.quote:Op maandag 27 augustus 2007 12:53 schreef lienelien het volgende:
Ik moet morgen om 16u30 2 uurtjes (nog op de leeuwenburg) en dan woensdag en donderdag ook nog 2 uurtjes en dat was het weer voor deze week
Toch wel grappig dat een aantal media het oppikt. Goede publiciteitsactie van het MIM?quote:Op maandag 8 oktober 2007 17:13 schreef lienelien het volgende:
[..]
Dat was vorig jaar ook al bij ons![]()
Publiciteit is nog wel het laatste wat ze nodig hebben nuquote:Op zaterdag 13 oktober 2007 16:49 schreef Toad het volgende:
[..]
Toch wel grappig dat een aantal media het oppikt. Goede publiciteitsactie van het MIM?
En het profiel RMP helemaal.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 16:51 schreef lienelien het volgende:
[..]
Publiciteit is nog wel het laatste wat ze nodig hebben nu
Mja, kan goed. Wij kregen allemaal een mail van Jelle (teamleider RMP) om aan ons uit te leggen hoe het zit enzo.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 16:56 schreef Toad het volgende:
[..]
En het profiel RMP helemaal.
Maar misschien om bij stagebedrijven e.d. een betere naam op te bouwen?
Er staat in die mail ook dat ze van stagebedrijven altijd goede feedback krijgen op de stagiaires van rmp, alleen dat het niveau betreft die kleine foutjes tegenvalt.quote:1. D/t-fouten.
2. Verbasterde bezittelijke voornaamwoorden
3. Onderwerp en persoonsvorm stemmen niet met elkaar overeen (gebrek aan congruentie).
Dit zijn de fouten die we te vaak tegenkomen in teksten van studenten. Het zijn fouten die de overtuigingskracht van je tekst ernstig ondermijnen. Iedereen die het tot een hbo-opleiding heeft geschopt, zou op deze punten geen fouten meer mogen maken. In het basisonderwijs en het voortgezet onderwijs zijn deze kwesties als het goed is uitgebreid aan bod gekomen. Zo niet, zorg dan door zelfstudie dat je weet wat de regels zijn.
Uiteraard kan er nog veel meer fout gaan in een tekst, maar dit zijn de zaken waar we ons in eerste instantie op richten. Je wordt dus bij het hanteren van de strengere regels ten aanzien van taalfouten niet afgerekend op kleine onvolkomenheden, hoewel die bij een werkstuk wel kunnen meewegen in het eindoordeel. Bij tentamens, waar je onder druk werkt en niet allerlei naslagwerken bij de hand hebt, zijn we soepeler dan bij werkstukken.
Heb je al gehoord hoe ze m'n afstudeerprofiel willen gaan noemen!?!??!quote:Op donderdag 15 november 2007 20:33 schreef lienelien het volgende:
Ik weet nog niet precies van welke docenten eigenlijk
(wat een snelle reactie)
Zaterdag weer open dag, en ik ben d'r ook![]()
Nee, vertelquote:Op donderdag 15 november 2007 21:36 schreef Toad het volgende:
[..]
Heb je al gehoord hoe ze m'n afstudeerprofiel willen gaan noemen!?!??!![]()
(we weten dat nl. nu door de J&M-ers die meedoen aan de open dag, lekker gecommuniceerd dus...)
quote:
Ik denk dat er nog best wat discussie gaat plaatsvinden over de nieuwe naam.quote:Op donderdag 15 november 2007 23:10 schreef lienelien het volgende:
[..]
![]()
Dan had je dus tóch maar Redactie& Mediaproductie moeten gaan doen![]()
Al een idee waar je stage wil gaan lopen/ al aan het zoeken?
Het is woensdag beslist in de vergadering van het team. Geen verandering meer mogelijk, vooral ook niet omdat de school voor journalistiek anders een rechtszaak aanspantquote:Op vrijdag 16 november 2007 01:02 schreef Toad het volgende:
[..]
Ik denk dat er nog best wat discussie gaat plaatsvinden over de nieuwe naam.Maar dat zien we nog wel.
Ben benieuwd! Maar iig wel radio of tv dus, geen printmedia, aangezien je programma zegt?quote:Inmiddels zijn twee sollicitatiebrieven de deur uit! Ik heb eigenlijk niet echt een voorkeur voor een bepaald medium. Ik kijk eigenlijk meer naar de inhoud van een programma.![]()
quote:Op vrijdag 16 november 2007 19:01 schreef lienelien het volgende:
[..]
Het is woensdag beslist in de vergadering van het team. Geen verandering meer mogelijk, vooral ook niet omdat de school voor journalistiek anders een rechtszaak aanspant
Vandaag voorbereidingen voor de open dag gedaan, posters en bordjes met het programma opgehangen, en op alles moest er een stickertje overheen met de nieuwe naam.Lekker professioneel, en het staat voor ook zo mooi
wat een gezeik weer.
[..]
Ben benieuwd! Maar iig wel radio of tv dus, geen printmedia, aangezien je programma zegt?
Tsjah, het vrouwtje van de marketing en communicatieafdeling noemde toch echt het woord 'rechtzaak' en een docent zei gisteren nog iets tegen mij met het woord 'proces' erin.quote:Op woensdag 12 december 2007 15:58 schreef Toad het volgende:
Hoi Havana
De zin over de rechtzaak is nu wel een beetje uit de context gehaald toch?
Was dat dit schooljaar?quote:Op woensdag 23 januari 2008 23:01 schreef lienelien het volgende:
(vooral niet voor 2e jaars jm/nm/whatever. die steeds maar weer binnenliepen om een camera te lenen waar de deadline al voor was verstreken..)
Ja vlak voor kerst volgens mij.. Vertel vertel!quote:Op woensdag 23 januari 2008 23:04 schreef Toad het volgende:
[..]
Was dat dat dit schooljaar?Daar zit namelijk een heul verhaal achter.
Ja! In het propedeusejaar, in de zomer toen. Met 8 studenten, en wat docenten ed, oa ook Peter G. Was erg nuttig, je kon eindelijk eens dingen aangeven, en ze luisterden ook nog naar jequote:Op maandag 10 maart 2008 13:38 schreef Toad het volgende:
Morgen doe ik mee aan een panelgesprek tbv. een audit voor het afstudeerprofiel. Heb jij dat ook wel 'ns meegemaakt lienelien?
Ja, ik kon er bijna niet tussen komen joh, dat mens kletst aan één stuk doorquote:Op donderdag 13 maart 2008 19:00 schreef Toad het volgende:
Tof! Elsbeth Etty is wel een goed spreker, toch? Is het nog ergens terug te zien of doen jullie het puur voor school?
Toad kan je meer over M&J vertellen, die is 2e jaarsquote:Op vrijdag 14 maart 2008 21:44 schreef DDDD91 het volgende:
Beste mensen,
Ik wil volgend jaar journalistiek gaan volgen in Utrecht. Maar omdat er een decentrale selectie is en een loting is de mogelijkheid om toegelaten te worden erg klein. Nu las ik allerlei berichten over Media, informatie en communicatie, waarbij ik dan het uitstroomprofiel Media en journalistiek zou kunnen kiezen. Is dit een goede tweede keuze en hoe is de opleiding?
Alvast bedankt!
Ja, omdat het een andere opleiding is. Het is geen vervanger, of iets wat je maar uit nood gaat doen (zoals biomedische wetenschappen de noodoplossing is voor studenten die eigenlijk geneeskunde willen gaan doen)quote:
Nahh, met het juiste afstudeerprofiel en minor bereik je hetzelfde. De journalistiek is sowieso een werkveld waar je terecht kan komen als je maar wil en kán.quote:Op zondag 16 maart 2008 15:41 schreef jakkop het volgende:
Omdat ik zeker weet dat ik iets met journalistiek wil gaan doen, en mim is natuurlijk wel ietsje breder.
Dat vind ik inderdaad het grote voordeel van de SvJ. Bij het solliciteren naar een stage kreeg ik vaak te horen dat ze niet precies wisten wat ik nu helemaal leer, en wat het curriculum is ed..quote:En SvJ staat goed bekend in de journalistiek.
Oh, ethiek is een nieuw vak, dat had ik nog niet. Oja, alleen het Volkskrantproject keert ieder jaar terug, Anne Frank en Voedingscentrum wisselenquote:Op zondag 16 maart 2008 18:12 schreef Toad het volgende:
Alleen maar.
In het afstudeerprofiel hebben we tot nu toe een nieuwswebsite moeten maken over sport. En in het tweede project hebben we een nieuwswebsite gemaakt (met radiorepo's) over een stadsdeel in Amsterdam. In het 4e project gaan we een tv uitzending maken (met een reportage en een studiogesprek).
In het propedeusejaar krijg je natuurlijk wat andere (algemenere) projecten die ook aansluiten op de andere profielen. Je maakt dan voornamelijk adviesrapporten voor je 'opdrachtgevers'. Dat zijn: De Volkskrant, Het Voedingscentrum en het Anne Frank Huis. Je krijgt al wel een aantal vakken die handig zijn bij Nieuws & Media waaronder ethiek en spelling.
quote:Op zondag 16 maart 2008 18:50 schreef Toad het volgende:
Trouwens, als er nog iemand uit het I Bet Indie Sounds Good on the Dancefloor # 28 topic op het MIM blijkt te zitten of serieus interesse heeft in het MIM eet ik een sok op.
En ik maar denken dat het MIM alleen maar blonde meisjes aantrekt met een spaflesje.
Heb je mediaethiek niet gekregen nee? Dat kregen wij van Hester!quote:Op zondag 16 maart 2008 18:57 schreef lienelien het volgende:
[..]
Oh, ethiek is een nieuw vak, dat had ik nog niet. Oja, alleen het Volkskrantproject keert ieder jaar terug, Anne Frank en Voedingscentrum wisselenIk had bv het AUB (Amsterdams Uitbureau) en Uitgeverij Biblion
edit: Anne Frank Stichting bedoel je, da's wat anders dan enkel het huis
Ah, ja, Hester geeft nu college aan de UvA, bij Media en Cultuur. Dus die zie ik over een jaartje wel weerquote:Op zondag 16 maart 2008 19:39 schreef Toad het volgende:
[..]
Heb je mediaethiek niet gekregen nee? Dat kregen wij van Hester!En ik bedoelde idd. de stichting.
Ze hadden inderdaad een onderzoekje geaan ja, wel grappigquote:@blondemeisjespaopmerking: sorry, ik was de knipoog vergeten.Nav. het vooroordeel wat er over het MIM bestond op de Leeuwenburg. Stond toch ook nog een keer een stukje in op MIMpress? De site is alleen nu min of meer offline. Ik dacht eigenlijk dat die module niet meer werd aangeboden.
![]()
Nee, (nog) niet hoeven doen. Vind het maar vreemd, de docenten moeten toch juist dat programma gebruiken? Raar dat er niet even een mail over wordt rondgestuurd oid, hoe het werkt en voor wie het is ed.quote:Heb jij al trouwens iets moeten inleveren met Ephorus (zie intranet)? Onze vorige tutor vertelde dat ze dan automatisch na kunnen gaan of je geen plagiaat pleegt van het internet of andere groepen.
quote:Op woensdag 19 maart 2008 20:19 schreef El_Liberaliste het volgende:
Tvt. Wil volgend jaar ook deze opleiding aan de HvA gaan volgen.
Excuses als ik er overheen gelezen heb in dit topic, maar kan iemand me wat over het rooster vertellen? Hoeveel dagen per week heb je doorgaans les?
hm ok. Wat was er zo'n ramp dan daar?quote:Op woensdag 19 maart 2008 22:26 schreef El_Liberaliste het volgende:
Ik deed SvJ en vond de opleiding leuk, maar de school wel een ramp idd
Je wordt sowieso aangenomen hoor! Er is geen loting of numerus fixus oid.quote:Op donderdag 20 maart 2008 19:03 schreef BehindYou het volgende:
Ik hoop wel dat ik dan word aangenomen op het HvA als ik het niet haal bij SvJ! Ik heb mij namelijk laten vertellen dat je er wel snel bij moet wezen, bij het MIM, omdat het steeds populairder wordt. Zou ik nog worden aangenomen als ik ergens in mei/juni mij nog aanmeld? Ik bezit verder alles, een Havo-papiertje met profiel e&m.
Ah oke gelukkig!:) Heb ik iniedergeval een zekerheid om een jaar op het HBO door te brengen. ThanQs voor de info.quote:Op donderdag 20 maart 2008 19:12 schreef lienelien het volgende:
[..]
Je wordt sowieso aangenomen hoor! Er is geen loting of numerus fixus oid.
Ze willen alleen dat je je op tijd aanmeldt, ivm het papierwerk enzo. In principe kan je zelfs nog aanmelden op 31 augutus
Dat is ook helemaal waar. Heb je een interessant verhaal klaar staan, pakkende motivatie en heb je al wat ervaring kom je vast wel aan een leuke stageplek. Dat komt over het algemeen altijd wel goed neem ik aan. Maar ik ga vooral eerst voor de SvJ, omdat je daar meteen met alleen maar journalistiek bezig bent. En op het HvA ben je toch al snel bezig met de commerciele kant, zoals marketing etc. Niet dat dat mij niet leuk lijkt, maar als ik zou moeten kiezen, ligt mijn diepe interesse toch meer bij veel schrijven en het vak journalistiek goed leren kennen. Maar dat neemt absoluut niet weg dat ik het een ramp zou vinden om naar HvA te gaan. Daar word je juist breder opgeleid en dat heeft ook zijn flinke voordelen. Oftewel ik ben blij met mijn twee keuzes. Je weet van te voren nooit helemaal precies, welke school het dichts bij je ligt, daar moet je dan toch een klein gokje in durven nemen. Als ik iets wil worden, kom ik er toch wel, welke opleiding ik nou gedaan heb. Mijn motivatie is er iniedergeval.quote:Op donderdag 20 maart 2008 19:25 schreef Toad het volgende:
Het is makkelijker om een stage te vinden via Zwolle, Utrecht en Tilburg, dat klopt. Die hebben een speciaal stagebureau die contracten heeft met verschillende media. Dat betekent niet dat het onmogelijk is om bij een leuk bedrijf te komen. Kijk bijvoorbeeld maar eens op de beschikbare stageplekken @ www.mediastages.nl. Als je een enthousiast verhaal hebt en ook naast je studie iets met journalistiek doet heb je grote kans op een leuke en leerzame plek. En daarnaast leer je alvast het sollicitatieproces voor later, want op het MIM moet je zelf een stage regelen.
Zo, ik begin al op mijn docenten te lijken.
Dat zie je verkeerdquote:Op donderdag 20 maart 2008 19:49 schreef BehindYou het volgende:
[..]
Dat is ook helemaal waar. Heb je een interessant verhaal klaar staan, pakkende motivatie en heb je al wat ervaring kom je vast wel aan een leuke stageplek. Dat komt over het algemeen altijd wel goed neem ik aan. Maar ik ga vooral eerst voor de SvJ, omdat je daar meteen met alleen maar journalistiek bezig bent. En op het HvA ben je toch al snel bezig met de commerciele kant, zoals marketing etc. Niet dat dat mij niet leuk lijkt, maar als ik zou moeten kiezen, ligt mijn diepe interesse toch meer bij veel schrijven en het vak journalistiek goed leren kennen. Maar dat neemt absoluut niet weg dat ik het een ramp zou vinden om naar HvA te gaan. Daar word je juist breder opgeleid en dat heeft ook zijn flinke voordelen. Oftewel ik ben blij met mijn twee keuzes. Je weet van te voren nooit helemaal precies, welke school het dichts bij je ligt, daar moet je dan toch een klein gokje in durven nemen. Als ik iets wil worden, kom ik er toch wel, welke opleiding ik nou gedaan heb. Mijn motivatie is er iniedergeval.
En als je al op je docenten begint te lijken, blijkt het wel dat je het een goede opleiding vindt en er reclame voor maken doe je evenzo!
Dan heb ik het ook vooral over het eerste jaar, je bent veel algemener bezig dan op het SvJ, maar dat is ook niet meer dan logisch want de ene opleiding heet: media, informatie en communicatie en de andere journalistiek. Op het HvA ben je met meer dingen bezig dan alleen journalistiek zichzelf, wat zijn voordelen heeft, je wordt veel breder opgeleid. En dan komen daarna pas de afstuudeerprofielen die het dan echt gericht maken. Het heeft alletwee zijn voordelenquote:Op donderdag 20 maart 2008 23:54 schreef lienelien het volgende:
[..]
Dat zie je verkeerd
Er zijn niet voor niets 5 afstudeerprofielen.
Ach, gewoon slecht geregeld alles. Daar schijnen alle hogescholen mee te kampen trouwens, maar toch. Slechte administratie, onduidelijke informatie mbt. roosters, resultaten, docenten, etc etc. Overal moest je zelf achteraan maar je werd van het kastje naar de muur gestuurd omdat op de HU een soort anarchie heerste zonder aanspreekpunt (alleen het FBO maar die waren 90% van de tijd toch pauze aan het houden)quote:Op woensdag 19 maart 2008 22:35 schreef lienelien het volgende:
[..]
hm ok. Wat was er zo'n ramp dan daar?
Wel apart dat, dat je enige minpunt is van de SvJ, want de opleiding zelf vond je wel leuk en dat je dan zegt dat daar alle hogescholen mee schijnen te kampen en dan ook nog eens voor een andere opleiding gaat kiezen? Terwijl alle hogescholen daar mee zitten..waarom zou je dan niet lekker blijven waar je nu zit als de opleiding voldoet aan je interesses? Kijk als je nou iets breder wilt dan journalisteik dan zou ik ook naar HvA gaan, want dan sluit die opleidng beter aan je wensen.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 18:42 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Ach, gewoon slecht geregeld alles. Daar schijnen alle hogescholen mee te kampen trouwens, maar toch. Slechte administratie, onduidelijke informatie mbt. roosters, resultaten, docenten, etc etc. Overal moest je zelf achteraan maar je werd van het kastje naar de muur gestuurd omdat op de HU een soort anarchie heerste zonder aanspreekpunt (alleen het FBO maar die waren 90% van de tijd toch pauze aan het houden)
Daarom. En heel stiekem droom ik eigenlijk van een eigen bedrijf(je), daar komt communicatie natuurlijk ook veel beter van pas. Maar goed, ik ga proberen niet té ambitieus te zijn want anders kan het nog wel eens vies gaan tegenvallenquote:Op woensdag 26 maart 2008 10:57 schreef BehindYou het volgende:
Voor El_
Ahaaa. nu begrijp ik meer wat je bedoelt.Je wilt later wel wat geld in het laatje brengen. Ik denk inderdaad dat je dan beter zit bij het MIM op HvA. Het is ook wel een nadeel hoor, je bent elke dag hard aan het werk, maar echt veel krijg je er niet voor terug. En als je iets van communicatiemanagement gaat studeren kom je al snel terecht in het bedrijfsleven, waar je natuurlijk sneller de centjes binnen haalt.Als dat ook iets is wat je graag wilt, zou ik inderdaad een nieuwe frisse start gaan maken, anders doe je later iets wat je toch tegenvalt.
Locatie en faciliteiten zijn op zich wel oke. Mediatheek en copyshop is dus even twee metrohaltes verder, maar daar kom ik bijna nooit.quote:Qua faciliteiten, sfeer, locatie, inhoudelijk, oid.
Is er een beetje werk in te krijgen?
Wel erg goed! De leraren zijn lekker enthousiast. Projecten zijn ook wel leuk. Ik hoorde van een klasgenoot van je dat ze vorig jaar wat sumier waren met informatie over wat er tijdens de tentamens werd behandeld. Dat is nu beter. Het is wel jammer dat de computerruimtes beperkt zijn, en het uitleenbeleid voor radio- en videoapparatuur kan ook een stuk beter. Maar jij hebt het wel een beetje gehad nu?quote:Op maandag 31 maart 2008 18:25 schreef tokyo het volgende:
PS hai toad, bevalt het?
Ja eigenlijk wel, mijn minor is niet echt wat ik ervan verwachtte en in augustus moet ik een halfjaar stage lopen en daarna afstuderen, dus het gaat vast snel. De docenten vind ik inderdaad ook erg enthousiast maar de communicatie tussen student en docent kan veel beter. Ik weet niet precies wat het is maar ik ben bang dat ik geen voldaan gevoel heb zodra ik deze studie heb afgerond. Ik zit dan ook sterk over een master politicologie na te denken.quote:Op maandag 31 maart 2008 18:56 schreef Toad het volgende:
[..]
Wel erg goed! De leraren zijn lekker enthousiast. Projecten zijn ook wel leuk. Ik hoorde van een klasgenoot van je dat ze vorig jaar wat sumier waren met informatie over wat er tijdens de tentamens werd behandeld. Dat is nu beter. Het is wel jammer dat de computerruimtes beperkt zijn, en het uitleenbeleid voor radio- en videoapparatuur kan ook een stuk beter. Maar jij hebt het wel een beetje gehad nu?
Hey dat wil ik ook doen. Is daar een schakelprogramma voor nodig?quote:Op maandag 31 maart 2008 19:41 schreef tokyo het volgende:
[..]
Ja eigenlijk wel, mijn minor is niet echt wat ik ervan verwachtte en in augustus moet ik een halfjaar stage lopen en daarna afstuderen, dus het gaat vast snel. De docenten vind ik inderdaad ook erg enthousiast maar de communicatie tussen student en docent kan veel beter. Ik weet niet precies wat het is maar ik ben bang dat ik geen voldaan gevoel heb zodra ik deze studie heb afgerond. Ik zit dan ook sterk over een master politicologie na te denken.
Uiteraard, ik kom van het HBO, dan is het niet zo dat ik rustig even een mastertje kan doen die in principe helemaal niet op mn hbo-bachelor aansluit. Schakelprogramma is 1 jaar. Voorafgaand volgens mij een wiskunde en engelstoets afleggen. ( vooral wiskunde wordt kut ) En dan na het schakeljaar een jaartje master en we kunnen voor het kremlin gaan staan met onze mic.quote:Op maandag 31 maart 2008 21:15 schreef Koewam het volgende:
[..]
Hey dat wil ik ook doen. Is daar een schakelprogramma voor nodig?
Klinkt goed!quote:Op dinsdag 8 april 2008 15:32 schreef Toad het volgende:
@tokyo: ja idd, het politieke blok.
Je kunt uitstapjes verwachten naar AT5, Amsterdam.FM, Tweede Kamer, stadsarchief Amsterdam en daarnaast krijg je regelmatig gastcolleges van journalisten.
Ik ben in November al geweest... Zag er leuk uit. Ik ga er waarschijnlijk ook heen. Wat ga je eigenlijk doen voordat de opleiding begint met de klassen? Op kamp ofso?quote:
beetje door de stad rennen en kansloze opdrachten doenquote:Op vrijdag 11 april 2008 10:04 schreef BehindYou het volgende:
Bedoel hoe zijn de introductiedagen?
in een filmstudio op de grasweg jaquote:Op zaterdag 12 april 2008 22:45 schreef tokyo het volgende:
die introdagen waren crap. ik heb toen 50 euro betaald voor niets. de bbq deed het niet dus voor het eten hoefde ik het ook niet te doen. dus toen ben ik maar wat gaan drinken met mn vrienden. ( ik had die intro 3 jr geleden op een vaag terrein in noord.)
Ja dat is wel een pluspuntje van het mim (of mic zoals jij zegt..ik weiger het ). Je doet veel ervaring op met filmen en monteren en ook met radio/podcasts maken.quote:Op zondag 13 april 2008 19:25 schreef Koewam het volgende:
ga je bij MIC ook werken met camera's en studio's en zo? zoals men dat bij journalistiek wel deed.
Ik ook niet, maar je moet er even goed je best voor doen en fanatiek leren dan lukt het wel, had voor allebei een 7quote:Op maandag 14 april 2008 20:48 schreef Koewam het volgende:
Ik heb daar verder geen talent voor, maar is het een beetje te behappen?
En ik ving iets op over dat 5 van de 7 hoofdvakken gehaald moest zijn, hoe zit dat?
quote:RMP Nieuwsquiz maart-april 2008
Hier vind je de correcte antwoorden. Van de 20 vragen had je dit aantal goed: 16
quote:
Net ff gedaan, 18 van de 20 goed!quote:Op donderdag 24 april 2008 21:03 schreef lienelien het volgende:
[..]
Paul van der Bijl stuurt wekelijks een RMP-nieuwsbrief rond. (Erg leuk!) Stond een link in naar deze test, zijn 20 vragen van de 40 van het 2e jaars tentamen Journalistieke Vaardigheden
http://www.redacteuren.net/quiz/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |