abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44849763
quote:
Op donderdag 28 december 2006 22:40 schreef Elvi het volgende:
Is het trouwens een leuke idee om een 'nieuwjaarslegging' te doen voor mensen?

Misschien kan ik ook weer wat proberen

Goed plan!!

Al kom ik zelf nog steeds niet veel verder als af en toe een kaartje trekken voor de liefhebbers!

Maar als er iemand eens een leggingvoormij wil doen,houd ik me zeker aanbevolen!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  zaterdag 30 december 2006 @ 10:46:34 #127
162836 Normalneo
zion_gras_zon_lucht
pi_44850903
beezlebub, monkeyman..ik doe jou zo ff:

• Geboren 24-10-1985 te Geleen
  • Beezlebub85

over 2007 dan maar?
  • De agents merkten op dat de zion maanframe hun tegenwerkte. Ze kregen via hun headphones door dat ze beter niet konden liegen over het koekje wat ze al hadden gehad bij de toekomst-oma. Ze wilden er graag nog eentje, maar ze is niet zo gek!
      zaterdag 30 december 2006 @ 10:48:43 #128
    162836 Normalneo
    zion_gras_zon_lucht
    pi_44850937
    MissBehave..ik kan me herinneren dat ik een oude legging voor jou heb gedaan, kun je die eventueel erbij-pakken? en wil je daarop voortborduren is mijn vraag? Tevens heb ik nog wel even wat info nodig..misschien dat ik jou vanavond dan doe..k?
    De agents merkten op dat de zion maanframe hun tegenwerkte. Ze kregen via hun headphones door dat ze beter niet konden liegen over het koekje wat ze al hadden gehad bij de toekomst-oma. Ze wilden er graag nog eentje, maar ze is niet zo gek!
      zaterdag 30 december 2006 @ 12:15:58 #129
    162836 Normalneo
    zion_gras_zon_lucht
    pi_44852518
    goedemiddag/morgen beezlebub85 ik heb genoeg informatie om voor jou aan de slag te kunnen..ik drink een kopje mandarijnenthee..en had laatst een hele leuke en inspirerende legging voor iemand gedaan. Omdat hij hier nog niet ter sprake is geweest zal ik hem uitleggen.

De legging heet "de vier jaargetijden" en heeft betrekking op het jaar wat gaat volgen, 2007 in dit geval. Wat handig is, als je deze legging gaat doen is dat je deze doet aan het "bijna-einde" van een jaar omdat je dan een gemakkelijke oversteek hebt. In een legging maak ik meestal gebruik van simpele connecties. Dat vergemakkelijkt het leggen. Dus in jouw geval beezlebub85 gaat het over de lente die komen gaat, de zomer, de herfst en de winter. Ik heb mijn spullen klaargelegd..en voel me fijner bij een niet zo'n "opgejaagd" muziekje momenteel. Wat ik in ieder geval even doe is jouw gegevens naast het doek leggen..ik zal een foto maken van de legging. Als je die nog wilt hebben kan ik hem mailen. Het betreft dus een legging over het jaar 2007 met jouw als rode draad.

schudden nu..even nog wat info, mijn kaarten blijven sowiezo op het doek liggen en ik vind dat ze hun aanraking met het doek niet mogen verliezen, alleen bij het eruithalen mogen ze eventueel even op je desk liggen..maarja "mogen" In ieder geval ik heb een weg gebaand naar jou..en alles ligt er..

we beginnen met de lentekaart: de keizer de lente is voor jou de start van het jaar..athans zo ervaar je dat..de keizer die in een nog wat "norse" houding op zijn troon zit..houdt de scepter en een gouden bol vast. Ik zou geen bergen met geld verwachten, eerder wat financiele meevallers. In de lente zul je juist door de dingen die vooral materieel zijn sterk in je schoenen kunnen staan..wat dat betreft zul je ook in je hoofd moeten houden dat je niet alleen komt te staan en daarmee bedoel..vergeet anderen vooral niet.

dan de zomerkaart: kelken 4: door simpelweg je ogen te sluiten voor wat je wordt aangeboden in de zomer..zou je misschien niet aan kunnen nemen wat je wordt aangeboden..een oplossing voor een probleem of voor een bepaalde kwestie..zorg er dus voor dat je je ogen daarintegen openhoud en eventueel de vierde kelk ook kunt pakken..die je wordt aangeboden in de vorm van hand uit een grijs wolkje.

herfstkaart..pentakels 3aangezien je geboren bent in oktober zal ook de herfst voor jou een belangrijke periode kunnen zijn..je hebt iets afgemaakt..en bent omgeven door mensen..het is weliswaar een donkere periode, maar er komt wat af..een project of iets dergelijks..je legt er de laatste hand op en de personen geven je daar ondersteuning in. Je staat niet boven hun. Je staat simpelweg op een hulpmiddel in deze wereld om bij je "kunstwerk" te kunnen komen en daarmee bedoel ik..dat je waarschijnlijk de hulp hebt aanvaard in de zomer..

de winterkaart: zwaarden zeven opnieuw wil je je ontrekken aan een situatie..al sluipend zou je vertrekken met een aantal zwaarden vanaf een bepaalde locatie..wat ik denk bij deze kaart..is dat je misschien beter bij de tentjes kan blijven en het geluk kan delen. Twee zwaarden laat je staan mocht je plan doorgaan voor de achterblijvers.

Wat ik verder doorkrijg is waarschijnlijk een verre reis..je gaat iets verkennen. Dat maak ik op aan een kaart die onderop lag en dezelfde kaart viel later uit het deck en ik had "stiekem" even gekeken of hij niet op zijn kop lag. Daarbij draaide ik alleen de hoek en ik zag dat het diezelfde kaart was..voor me heb ik dan een beeld van een man op een kasteel met een wereldbol..wat voor mij zegt dat je iets gaat verkennen of gaat reizen in 2007.

Dit was ie..veel succes en alvast een fijne jaarwisseling..

[ Bericht 0% gewijzigd door Normalneo op 30-12-2006 12:31:51 ]
    De agents merkten op dat de zion maanframe hun tegenwerkte. Ze kregen via hun headphones door dat ze beter niet konden liegen over het koekje wat ze al hadden gehad bij de toekomst-oma. Ze wilden er graag nog eentje, maar ze is niet zo gek!
    pi_44852714
    Zo'n 4 jaargetijden legging is wel heel leuk om te doen! Ik ga denk ik vandaag ff proberen voor mezelf te leggen...

Wil iemand ook zo'n legging voor mij doen? Dus dezelfde zeg maar... Ik ben wel heel benieuwd of er dan ook hetzelfde uitkomt of dat ze elkaar gaan tegenspreken... Is meteen een leuke test
      zaterdag 30 december 2006 @ 12:35:29 #131
    162836 Normalneo
    zion_gras_zon_lucht
    pi_44852941
    Elvi als missbehave niet reageert voor het avondeten wil ik met jou deze "test" uitvoeren..onder voorwaarde dat we om 5 uur met de legging beginnen en dat hij minimaal een half uur tot drie kwartier duurt..
    pi_44853046
    Een half uur

Damn das best lang... Hoe doe jij een legging dan?
      zaterdag 30 december 2006 @ 12:48:04 #133
    162836 Normalneo
    zion_gras_zon_lucht
    pi_44853209
    af en toe doe ik er wel een uur over..ik ga me ook echt niet haasten..het is zelfs minimaal een half uur..ik type er toch ook best veel bij toch? vind dat wel "normaal" dat je even de tijd er-voor-uittrekt..
      zaterdag 30 december 2006 @ 12:48:47 #134
    162836 Normalneo
    zion_gras_zon_lucht
    pi_44853227
    zeg het maar want ik ben zo even de deur uit en dan weet ik hoe-laat ik terug kan komen..

en als het voor jou te lang duurt dan posten we om kwart voor zes, maar starten we om vijf uur
    pi_44853343
    Ik weet niet of ik 5 uur kan halen... Ik kan wel vanmiddag alvast de legging voor mezelf doen en dat jij dan de legging later doet... Of wil je het echt tegelijkertijd?

En je typt er idd best veel bij! Wat voor soort kaarten heb je?
      zaterdag 30 december 2006 @ 12:54:13 #136
    162836 Normalneo
    zion_gras_zon_lucht
    pi_44853383
    ik wil wel tegelijkertijd..anders heb ik er geen "prettig" gevoel bij..eventueel wat later kan ook nog..anders zes..

rider de waite deck
      zaterdag 30 december 2006 @ 12:56:41 #137
    162836 Normalneo
    zion_gras_zon_lucht
    pi_44853452
    dit is iig wat wat we met zijn tweeen kunnen doen, maar wel tegelijk..of in ieder geval een verbinding/overlapping in de tijd..
    pi_44853513
    Doe maar 5 uur denk ik... Ben een beetje afhankelijk van hoe laat mn ouders willen eten Maar tis zaterdag dus 5 uur kan wel!
    pi_44853536
    En je had al mn gegevens al toch
      zaterdag 30 december 2006 @ 13:00:53 #140
    162836 Normalneo
    zion_gras_zon_lucht
    pi_44853593
    k staat dat dan "vast"..zullen we beiden even vijf voor vijf posten in dit topic..? dat we er zijn..??dan weet ik dat ook en jij ook..zie je dan iig..en dan posten we om kwart voor zes..
    pi_44853683
    Ok! Deal
      zaterdag 30 december 2006 @ 13:06:49 #142
    162836 Normalneo
    zion_gras_zon_lucht
    pi_44853772
    leeftijd: 23 (6 sept 1983)

de seizoenenlegging is trouwens heel erg algemeen..ga niet teveel hopen op thema's die je te belangrijk vindt want als dat ter sprake komt zie je dat vanzelf wel..je begrijpt wel wat ik bedoel he? stiekem mag wel, maar daar basseer ik je legging niet op..het is even dat je het weet elvi..

spreek je dan..ben nu pleitte..

succes iig
      zaterdag 30 december 2006 @ 16:54:59 #143
    162836 Normalneo
    zion_gras_zon_lucht
    pi_44860903
    Elvi am here
    pi_44861011
    Ik ook Zullen we beginnnen? Ik weet niet hoe jij de kaarten legt maar ik trek altijd eerst mn kaarten en ga daarna de betekenissen opzoeken.

En in welke volgorde moet deze legging? En wat moet de vraagstelling zijn?
      zaterdag 30 december 2006 @ 17:02:51 #145
    162836 Normalneo
    zion_gras_zon_lucht
    pi_44861153
    k fijn dat je er bent..wat je kunt doen? de seizoenen 1 voor 1 uit je deck leggen, 1 voor 1 openslaan. We beginnen met de lente, dan zomer, herfst en winter. De kaarten leg je van links naar rechts(vier kaarten) naast elkaar..en er geen specifiek thema..jij legt voor jezelf ik leg voor jou..het is gewoon een algemene legging over een jaar heen..2007 houdt je in je achterhoofd..en de seizoenen komen geconcentreerd even aan bod..

laten we afspreken dat we onze bevindingen hier om kwart voor zes posten..succes..als je nog vragen hebt dan hoor ik die..zoniet dan begin ik..

bij elke kaart laat je een gevoel opkomen bij jezelf..waar het betrekking op kan hebben..wat jij in dat geval denkt dus
    pi_44861180
    Ok ik begin ook!

Succes!
    pi_44861850
    *Benieuwd is
    No farewell could be the last one.
    If you long to meet again...
      zaterdag 30 december 2006 @ 17:44:57 #148
    162836 Normalneo
    zion_gras_zon_lucht
    pi_44862601
    zow ik had geschud en ben afgedaalt ik ging omhoog en liet mijn hoofd een beetje meevieren..uiteindelijk was ik ergens in het midden..ik voelde een soort centrum..ik denk ja dan moet dat wel goedzitten. Vervolgens schud ik de kaarten nog langer door en ga over op de automatische piloot, laat me gevoelens de vrije loop, maar behoudt controle over het jaar en de jaargetijden die gaan paseren. Als ik voel dat ik moet stoppen stop ik met schudden. Ik spreid de kaarten voor me uit..een foto zal ik straks maken.

lentekaart: koningin van de staven de koningin zit op haar troon..in de ene hand houdt ze een staaf vast en in de ander een zonnebloem (een teken van de bloei die zij doorleeft). Er is eenvoud op haar troon..dat zie je aan de 4 leeuwen. Voor haar voeten zit een zwarte kat als haar trouwe metgezel. Deze waakt een beetje over haar, ik voorspel een gelukkige tijd en bloei en ontvankelijkheid die je aan jezelf te danken hebt, immers je zonnebloem staat in-bloei om het zo maar te zeggen..naar alle waarschijnlijkheid een gelukkig seizoen..

laten we vervolgens op de zomer overgaan..

de zomerkaart: de gehangene in deze periode bekijk je veel dingen van de andere kant. Het is niet zo dat je wordt opgehangen of terechtgesteld. Je wordt enkel op de proef gesteld door het te bekijken vanuit een andere bril. Jij als persoon zult veel denken in deze periode, bewustzijn is hoog en misschien kun je hier op allerlei manieren "gebruik" van maken. Om je heen is er een grijze lucht die waarschijnlijk ook kan zeggen dat je er even alleen voor staat op veel momenten. Dit zijn immers kwesties die in jou spelen.

Ik had al een gevoel dat ook voor jou de herfstkaart belangrijker zou zijn..maar dat heb ik ook bij de eerste..de kaart gerechtigheid..in de zomer wordt je op de proef gesteld..de uitkomst is bepalend voor de herfstkaart..want daar wordt "je hart" tegen het "veertje" gewogen. Het kan zijn dat je er veel later achterkomt wat precies de betekenis is van de weegschaal in het tarotspel..op dat moment kun je het ervaren..je hart kan zelfs koud aanvoelen..!! Maar wees gerust..er is nog geen uitspraak gedaan over bepaalde kwesties..! Geef je gevoel een kans en sta open. gerechtigheid kan over heel veel zaken spreken..over liefde, hoe je iemand behandeld, over vrienden..wat het echter niet wil zeggen is dat als je je op zo'n moment "slecht" zou voelen je geen kansen meer krijgt..elke dag biedt een nieuwe kans om eventuele schade die is aangericht door jezelf te corrigeren. Ik denk dat dit vooral over gedrag gaat in dit geval maar precies kan ik hier niet over zijn. Wat er op de achtergrond speelt valt me ook goed op in de kaart..ik denk dat dit zeker een diepere betekenis heeft..

de winterkaart zwaarden tieneen donkere periode..de zwaarden tien kan aangeven dat je je triest voelt ergens over en dat het aanvoelt alsof je de doodsteek hebt gekregen. Voor je gevoel houdt het hier op..of je valt..wat er is? een uitkomst van de gerechtigheid..ik zie een zonnig begin voor je in 2007..een persoon stevig op haar troon..aan het einde een gevallen persoon..

Elvi, ik ga je wat dingen uitleggen over de kaarten. Deze legging die ik je geef kun je toepassen op heel veel dingen..ik wil niet zeggen dat ik hetzelfde ben als iedereen, en niemand is hetzelfde als jou..wat wel zo kan zijn is dat je de kaarten kan intrepreteren als een cirkel/fase..bijv. stel voor in de liefde hoop je ergens op..zo diep..dat het je bijna wurgt om het zo maar te zeggen..ik weet hoe het voelt op een gegeven moment..het voelt als willen..terwijl het rare van liefde juist is dat het op de meest onverwachte momenten op je pad komt..ik denk niet dat het bij vrouwen veel anders is als bij mannen..maar vaak als je denkt dat de dingen goed lopen komt er toch een soort balans op je pad dat alles rechtzet of alles totaal overhoop gooit de liefde is hierin een vb. als ik bijv. naar mijn werk ga en zeg van ik wil dit..dan kan het vervolgens ook nog zo lopen dat ik kwaad wordt omdat de manager het niet wil..wat je zult moeten ervaren is dat bepaalde zaken in het midden hun weg tegenkomen..dat je niks kunt afdwingen(ik heb dat ook ervaren) dat is met alles zo..het is niet zo dat de kaarten je droom kapot willen maken, maar 1 aspect van het leven hoeft niet de ultieme droom te zijn..er zijn er duizenden! Ik wil alleen zeggen..voel je goed bij wie je bent, maar ook bij wie je niet bent..en als de tijd daar-komt dat je wensen uitkomen zul je na te zijn gevallen alleen maar sterker in je schoenen staan..dus focus je niet op 1 ding..laat daar niet alles vanaf hangen..behalve als het belangrijk is om het voor je zelf uit de weg te ruimen als het je gevoelens blokkeerd..

dat was mijn intrepretatie..als je vragen hebt..je mag ze gerust stellen ik ben er nog een tijdje..succes volgend jaar en een hele fijne jaarwisseling alvast..!

en je weet Elvi..na regen komt zonneschijn! (mbt tot de laatste kaart)
    pi_44862657
    Nou dit is mijn legging Ik heb m volgens het bijbehorende boekje uitgelegd en volgens mijn boeken over de elementen (alleen Zomer en Herfst kon ik ook daarmee uitleggen). Wel spannend want het is weer voor het eerst sinds lange tijd dat ik een legging doe en zeker voor mezelf! Dus het kan goed zijn dat de mijne nergens op slaat en die van Normalneo juist wél Eind 2007 doe ik dan wel de evaluatie, ok?

De trekking en uitleg volgens mn tarot-boekje:

Lente; de gematigdheid : De kaart staat voor de zuivering van de ziel door spirituele genade, het verenigen van het actieve en het passieve, en van het mannelijke en het vrouwelijke.
    Symbool van vrede, harmonie en het evenwicht in spiritualiteit en materie; van matiging, compromis, goed zakelijk inzicht, een evenwichtige levenshouding, vitaliteit, energie en inspanning.
    Innerlijke rust, nieuwe levensfase, afloop van een kwestie.
    Kaart lag op zn kop, dat betekend succes en het einde van uitstel.

Zomer; Kelken 7 : Staat voor een offer of droom die tot creativiteit aanspoort. Een onverwacht en bijzonder voorval vereist dat de juiste keuze word gemaakt zodat een droom kan uitkomen. Kaart duidt ook op mystieke ervaringen en verstandelijke of creatieve gaven die verrassend veel voldoening zullen geven. Kijk uit voor '12 ambachten, 13 ongelukken'.

Herfst; pentakels 3 : Kaart staat symbool voor vakbekwaamheid. Hij laat zien dat erkenning en succes bereikt kunnen worden door hard werken, scholing en volharding. Wijst op artistieke talenten die geld opleveren en steun en medewerking van anderen. Echter ook kans op verlies door gebrek aan richting.

(combinatie pentakels en kelken in een legging wijst op belangstelling voor anderen, voor geneesmethoden of toneel)

Winter; De Zegewagen : Staat voor het beteugelen van fysieke passie en het tegen elkaar afwegen van positieve en negatieve krachten, met het doel om succes en overwinning te behalen. Duidt op succes, aanzien en rijkdom na langdurige inspanning en na het overwinnen van moeilijkheden en spanningen. Staat ook voor geduld, volharding, onverwacht nieuws en snelle reizen.
    Overwinning na moeilijkheden / inspanningen.

De uitleg van zomer en herfst volgens mn elementen-boekje:

Kelken is water, pentakels aarde. Versterken elkaar. Zijn beide passief.

Kelken 7 (zomer) : Er zijn verschillende mogelijkheden en er kan moeilijk een keuze worden gemaakt, er bestaat neiging tot dagdromen. Op die manier kunnen de gevolgen van elke keuze bekeken worden.
    Trefwoorden: fantaseren, zelfmisleiding, dagdromen, illusie, verslaving

Pentakels 3 (herfst) : Groei op het gebied van materiële zaken en werk. Mogelijk vindt dit plaats na een moeilijke periode. Nieuw werk en het in praktijk brengen wat je hebt geleerd.
    Trefwoorden: vakmanschap, groei, inspanning, moeite, een vak leren, kansen, creativiteit, werk, opleiding.

Nou volgens mij krijg ik in de herfst pas mn propedeuse Wel grappig dat creativiteit er zo vaak in terugkwam... Ik doe namelijk opleiding CMV. En dat is dus heel creatief
    Over de Winter weet ik niet zo goed wat ik moet denken... Telt de winter in januari/ februari 2007 dan ook mee? Of pas weer in december 2007? Mn gevoel zegt de 'vroege' winter (begin 2007) namelijk. Ook omdat dan de kaart van de Lente best goed ligt denk ik...

Ik ben heel benieuwd wat Normalneo heeft getrokken!
    pi_44862748
    *proest* op het eerste gezicht hebben we ieder hele andere kaarten getrokken Ik ga straks geconcentreerd lezen!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')