Nou dit is mijn legging
![]()
Ik heb m volgens het bijbehorende boekje uitgelegd en volgens mijn boeken over de elementen (alleen Zomer en Herfst kon ik ook daarmee uitleggen). Wel spannend want het is weer voor het eerst sinds lange tijd dat ik een legging doe en zeker voor mezelf!
![]()
Dus het kan goed zijn dat de mijne nergens op slaat en die van Normalneo juist wél
![]()
Eind 2007 doe ik dan wel de evaluatie, ok?
De trekking en uitleg volgens mn tarot-boekje:Lente; de gematigdheid : De kaart staat voor de zuivering van de ziel door spirituele genade, het verenigen van het actieve en het passieve, en van het mannelijke en het vrouwelijke.
Symbool van vrede, harmonie en het evenwicht in spiritualiteit en materie; van matiging, compromis, goed zakelijk inzicht, een evenwichtige levenshouding, vitaliteit, energie en inspanning.
Innerlijke rust, nieuwe levensfase, afloop van een kwestie.
Kaart lag op zn kop, dat betekend succes en het einde van uitstel.
Zomer; Kelken 7 : Staat voor een offer of droom die tot creativiteit aanspoort. Een onverwacht en bijzonder voorval vereist dat de juiste keuze word gemaakt zodat een droom kan uitkomen. Kaart duidt ook op mystieke ervaringen en verstandelijke of creatieve gaven die verrassend veel voldoening zullen geven. Kijk uit voor '12 ambachten, 13 ongelukken'.
Herfst; pentakels 3 : Kaart staat symbool voor vakbekwaamheid. Hij laat zien dat erkenning en succes bereikt kunnen worden door hard werken, scholing en volharding. Wijst op artistieke talenten die geld opleveren en steun en medewerking van anderen. Echter ook kans op verlies door gebrek aan richting.
(combinatie pentakels en kelken in een legging wijst op belangstelling voor anderen, voor geneesmethoden of toneel)Winter; De Zegewagen : Staat voor het beteugelen van fysieke passie en het tegen elkaar afwegen van positieve en negatieve krachten, met het doel om succes en overwinning te behalen. Duidt op succes, aanzien en rijkdom na langdurige inspanning en na het overwinnen van moeilijkheden en spanningen. Staat ook voor geduld, volharding, onverwacht nieuws en snelle reizen.
Overwinning na moeilijkheden / inspanningen.
De uitleg van zomer en herfst volgens mn elementen-boekje:Kelken is water, pentakels aarde. Versterken elkaar. Zijn beide passief.
Kelken 7 (zomer) : Er zijn verschillende mogelijkheden en er kan moeilijk een keuze worden gemaakt, er bestaat neiging tot dagdromen. Op die manier kunnen de gevolgen van elke keuze bekeken worden.
Trefwoorden: fantaseren, zelfmisleiding, dagdromen, illusie, verslaving
Pentakels 3 (herfst) : Groei op het gebied van materiële zaken en werk. Mogelijk vindt dit plaats na een moeilijke periode. Nieuw werk en het in praktijk brengen wat je hebt geleerd.
Trefwoorden: vakmanschap, groei, inspanning, moeite, een vak leren, kansen, creativiteit, werk, opleiding.
Nou volgens mij krijg ik in de herfst pas mn propedeuse
![]()
Wel grappig dat creativiteit er zo vaak in terugkwam... Ik doe namelijk opleiding CMV. En dat is dus heel creatief
Over de Winter weet ik niet zo goed wat ik moet denken... Telt de winter in januari/ februari 2007 dan ook mee? Of pas weer in december 2007?
![]()
Mn gevoel zegt de 'vroege' winter (begin 2007) namelijk. Ook omdat dan de kaart van de Lente best goed ligt denk ik...
Ik ben heel benieuwd wat Normalneo heeft getrokken!