Moonahzus mag weer posten: ik ben tante van een zoon!
Ik heb jullie reacties natuurlijk wel gelezen en doorgebriefd aan Moonah, bedankt daarvoor.
Moonah heeft dus een zoon: genaamd Thies. ze 10 oktober om half twee in de nacht bevallen.
Een verschrikkelijk lief manneke waar je gewoon meteen verliefd op MOET worden. Volgens de mamma heeft hij de ogen van de vader, dus ik moet maar niet al te verliefd worden....
Moonah heeft dus een behoorlijk heftige bevalling achter de rug, ik mag de sappige details vertellen, maar of dat nou erg gewaardeerd wordt in een topic met zwangere vrouwen?
Ze heeft 24 uur over de bevalling gedaan, de eerste 12 uur had ze 1 cm ontsluiting extra (ze had al 1 cm in week 29..), dat viel dus erg tegen. Totaal uitgeput kreeg ze een ruggenprik.
Bij 10 cm mocht ze persen, geweldig, maar het schoot niet op... toch een groot hoofdje, dus na 2,5 uur persen een tangverlossing, met alle gevolgen van dien (sub totaal ruptuur, voor de mensen die het wat zegt...)
Nu is Thiesje thuis en moonah ook, maar ehh die subtotaalruptuur (galgje...) heeft er wel voor gezorgd dat ze , zeg maar, alles niet kan ophouden daar beneden.
![]()
Dat is dus wel heel erg vervelend, we hopen dat dat nog wel gaat genezen.
Met Thies gaat het op zich wel goed, hij was ruim 8 pond bij zijn geboorte, maar is de afgelopen tijd te veel afgevallen, hij zit nu op een strak schema van voedingen. Moonah wil heel graag borstvoeding geven, maar ze maakt te weinig voeding en ze heeft kloofjes, auw. Nu moet ze elke voeding twee keer 20 minuten kolven en dan Thies met een spuitje de voeding geven plus extra hyper allergene voeding. Daar zijn ze dus zo'n twee uur per keer mee bezig, en dat 8 keer per 24 uur. Elke minuut slapen is dus meegenomen! De komende tijd zal ze dus ook niet op Fok zijn, maar vooral heel veel rusten.
Moonah groet jullie.