Het ligt er natuurlijk maar net aan wát je wilt eten.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 08:50 schreef timmeeeh het volgende:
20 euro voor 5, das 4 pp. Das niet zoveel toch?
quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 08:54 schreef timmeeeh het volgende:
een student (lees: timmeeeh) eet goedkope gerapste kaas van de aldi of jumbo
Lekkerder en goedkoper dan een pot saus, wat bladeren, kaas en gehakt?quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 09:01 schreef timmeeeh het volgende:
maargoed, die lasagne van de aldi is een van de lekkerste.
Scheelt inderdaad erg veel, en het smaakt prima.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 09:01 schreef Jarno het volgende:
Overigens, als je graag Italiaans eet loont het de moeite een keer een enorme pan met saus te maken en die in te vriezen. Even de juiste aanbiedingen qua groenten en vlees.
Gebakken aardappeltjes met rozemarijn, koolvisfilet uit de oven en sperzieboontjesquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 09:00 schreef K-mail het volgende:
Maar als je naar types eten kijkt, wat is dan t goedkoopste? Pasta, Rijst, Brood, Couscous, Aardappelen of andere varianten?
Ik doe iedere week voor ongeveer 15 a 20 euro boodschappen, dus 60 tot 80 euro per maand is inderdaad mijn budget. Dit is inclusief brood en beleg.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 11:20 schreef Mikkie het volgende:
Ik vind 20 euro voor 5 man niet duur. Ik eet meestal voor 3 à 4 euro pp als we met meerdere mensen eten. Dan eet je gewoon lekker, maar wel met verse dingen en kruiden erin enzo. Goede maaltijden, niet van die flauwe zooi.
2 euro per dag is echt veel te weinig, dan kom je op een budget van 60 euro per maand!
jaquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 09:04 schreef Pitseleh het volgende:
[..]
Lekkerder en goedkoper dan een pot saus, wat bladeren, kaas en gehakt?
De halve keuken gaat nu al met me mee...quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 16:06 schreef SeaOfLove het volgende:
-knip-
Je had het net al over om nu al eens te proberen budget te koken voor je familie.
Vraag je ouders om bijv. de laatste 2 maanden voor je op kamers gaat dat als je budget kookt het verschil mag houden van die 20 euro om daar voor als je op kamers gaat zelf een flinke voorraad aan kruiden, olie, potten groenten e.d. aan te leggen.
Haha, dat heb ik ook. Ik ga ook binnenkort uit huis en kwam er achter dat best veel dingen al van mij zijn.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 17:50 schreef K-mail het volgende:
[..]
De halve keuken gaat nu al met me mee...Vind mn moeder niet zo leuk, maar het is toch echt zo
Ik heb bv al:
3 prachtige messen van Zwilling Twin select serie
meerdere schalen
vijzel
glazen
een hoop kruiden e.d. zijn van mij
kookboeken
en nog wel meer.
Nogmaals bedankt voor jullie reacties !
Je kunt natuurlijk een aantal grote verpakkingen vlees halen en die in porties verdelen in de vriezer aan het begin van de maand, want je hebt ongeveer 60 euro te besteden per maand. Groenten kun je voordelig bij Lidl kopen, en ook blikken groenten zijn daar niet duur. Gerechten als nasi, chili en pasta zijn vrij goedkoop en af en toe een blik maaltijdsoep met een stokbroodje kan ook. Een enkele keer pannenkoeken bakken en gebakken eieren met champignons zijn ook niet duur. Ik denk dat 2 euro per dag wel weinig is, maar het moet wel lukken als je af en toe ook eens bij je familie mee mag eten, als je toch net op visite bentquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 08:45 schreef K-mail het volgende:
Hoi! Ik ben nu 17, en woon nog thuis. Ik kook elke dag, en krijg daarvoor braaf geld enzo. Maar wat me de laatste tijd opvalt, is dat ik rustig 20 euro kwijt ben voor met zn 5en. Nu ga ik volgend jaar op kamers, en vanzelfsprekend wil ik daar ook koken. Ik snap dat ik dan niet elke dag uit mn Jamie O. kookboeken kan eten, maar een beetje lekker is toch wel leuk. Ik heb gehoord van een hoop studenten dat ze ongeveer een budget van 2euro per dag hebben. Hoe kunnen ze dan normaal eten? Ze kunnen alles bij bv. de Lidl gaan halen, maar dan lijkt me het nog moeilijk, vooral vlees.
Zijn hier studenten/ex-studenten die hun ervaringen willen delen?
laat die zwilling messen maar thuis. die messen heb je er zo bot/kapot. tenzij je ze elke keer mee naar je kamertje neemt als je hebt gekookt.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 17:50 schreef K-mail het volgende:
[..]
De halve keuken gaat nu al met me mee...Vind mn moeder niet zo leuk, maar het is toch echt zo
Ik heb bv al:
3 prachtige messen van Zwilling Twin select serie
meerdere schalen
vijzel
glazen
een hoop kruiden e.d. zijn van mij
kookboeken
en nog wel meer.
Nogmaals bedankt voor jullie reacties !
Inderdaad. Gewoon die lening op maximaal en een bijbaantje. En zorgen dat je 1000 e-tjes rood kan staan.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 16:32 schreef Coelho het volgende:
Waarom bezuinigen op lekker eten als je straks toch bakken met geld gaat verdienen? Lenen bij IBG is ontzettend voordelig, je begint pas 2 jaar na het einde van je studie af te betalen met een minimum van 50 euro per maand (oid), en als je echt te weinig verdient, schelden ze na 15 jaar nog een groot deel van je schulden kwijt.
Als je een bijbaantje neemt, dan heb je met gemak veel meer te besteden (van 100 euro per week moet je lekker kunnen eten en drinken + stappen).
4 dagen op je kamer?quote:Maar goed, nu over eten: Ik deed altijd voor zo'n 30-50 euro per week aan boodschappen, waarbij gemiddeld zo'n 25 euro aan eten. Als je 4 dagen op je kamer bent, is dat 6 euro per dag. Naarmate er meer mensen mee-eten kun je voordeliger uit zijn, omdat grootverpakkingen goedkoper zijn. Je voorbeeld van 20 euro voor 5 mensen lijkt me zeer goed te doen.
Kijk, dat kratje bier hoort er natuurlijk bij.quote:Zeg nou zelf: aan de ene kant beknibbelen op eten (ik heb ook studenten gezien die voor 20 cent aan pasta kookten, vervolgens 1 blikje tomatensaus erbij deden a 30 cent, en dat avondeten noemden...), en aan de andere kant een krat bier per week (24 flesjes Heineken a 9 euro) leegdrinken, dan zijn de verhoudingen toch ver te zoeken?
Nou, nee.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 14:39 schreef K-mail het volgende:
Ik heb ff zitten brainstormen (is altijd leuk over eten) En heb een idee bedacht, als je nou gewoon een hele kip koopt, die kosten ongeveer 4 euro. Kun je daar 4dagen van eten, met zn 2en.
Dag 1: Kipfilet door de nasi
Dag 2: Aardappels met een kippenpoot
Dag 3: Kippen vleugeltjes gemarineerd met mie ofzo.
Dag 4: Bouillon trekken van het karkas en soep maken.
Zit ik nu een beetje op de studenten gedachte?
Vraagje: hoe marineer je iets in mie?quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 14:39 schreef K-mail het volgende:
Ik heb ff zitten brainstormen (is altijd leuk over eten) En heb een idee bedacht, als je nou gewoon een hele kip koopt, die kosten ongeveer 4 euro. Kun je daar 4dagen van eten, met zn 2en.
Dag 1: Kipfilet door de nasi
Dag 2: Aardappels met een kippenpoot
Dag 3: Kippen vleugeltjes gemarineerd met mie ofzo.
Dag 4: Bouillon trekken van het karkas en soep maken.
Zit ik nu een beetje op de studenten gedachte?
Ik heb btw over enkele weken vakantie, kga, denk ik, een hele week voor met minimaal geld koken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |