abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42533211
Hoi! Ik ben nu 17, en woon nog thuis. Ik kook elke dag, en krijg daarvoor braaf geld enzo. Maar wat me de laatste tijd opvalt, is dat ik rustig 20 euro kwijt ben voor met zn 5en. Nu ga ik volgend jaar op kamers, en vanzelfsprekend wil ik daar ook koken. Ik snap dat ik dan niet elke dag uit mn Jamie O. kookboeken kan eten, maar een beetje lekker is toch wel leuk. Ik heb gehoord van een hoop studenten dat ze ongeveer een budget van 2euro per dag hebben. Hoe kunnen ze dan normaal eten? Ze kunnen alles bij bv. de Lidl gaan halen, maar dan lijkt me het nog moeilijk, vooral vlees.

Zijn hier studenten/ex-studenten die hun ervaringen willen delen?
pi_42533221
20 Euro per dag voor 5 man?! Wat eet je dan in godsnaam?!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_42533258
tsja, kgeef toe dat er nog wel een paar kleine dingetjes die niet voor het avond eten zijn bij zitten, maar dingen zoals kruiden hakken er behoorlijk in... Ik probeer die nu zelf te kweken.. (maar kheb geen groene vingers )

Ik eet bv vaak italiaans, dus parmezaan, 3euro enzo. (kheb t nie over nasi, dat is stuk goedkoper, maar k eet geen 7x nasi in de week )
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 08:50:51 #4
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_42533283
20 euro voor 5, das 4 pp. Das niet zoveel toch?

BTW: probeer de search eens. en google.
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_42533289
Volgens mij is het vooral een kwestie van beter inkopen dan. Een blok Parmezaan is niet goedkoop, maar dat jas je er ook niet in 1x doorheen toch? Of koop je 'm geraspt en al in een duur zakje?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 08:54:17 #6
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_42533337
een student (lees: timmeeeh) eet goedkope gerapste kaas van de aldi of jumbo
pi_42533345
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 08:50 schreef timmeeeh het volgende:

20 euro voor 5, das 4 pp. Das niet zoveel toch?
Het ligt er natuurlijk maar net aan wát je wilt eten.
pi_42533365
Als je eenmaal op jezelf woont ga je echt geen maaltijden van twintig euro meer in elkaar staan draaien. .
pi_42533368
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 08:54 schreef timmeeeh het volgende:
een student (lees: timmeeeh) eet goedkope gerapste kaas van de aldi of jumbo
jammer naja die moet ik dan maar meejatten van thuis...
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 08:58:17 #10
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_42533403
bij de aldi hebben ze 1 kilo lasagne voor 2.79. das 1.40 per persoon
pi_42533433
ik denk wel minder, want zoveel eet ik niet, maar meestal krijg ik die kant en klaar dingen niet door mn keel Ik ben wat betreft eten ook wel verwend enzo...

Maar als je naar types eten kijkt, wat is dan t goedkoopste? Pasta, Rijst, Brood, Couscous, Aardappelen of andere varianten?
pi_42533452
Overigens, als je graag Italiaans eet loont het de moeite een keer een enorme pan met saus te maken en die in te vriezen. Even de juiste aanbiedingen qua groenten en vlees.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 09:01:47 #13
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_42533460
wat je opnoemt is allemaal goedkoop, vlees en groente is duur. dus het hangt er vanaf wat je erbij doet.

maargoed, die lasagne van de aldi is een van de lekkerste.
pi_42533507
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 09:01 schreef timmeeeh het volgende:
maargoed, die lasagne van de aldi is een van de lekkerste.
Lekkerder en goedkoper dan een pot saus, wat bladeren, kaas en gehakt?
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 09:06:49 #15
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_42533547
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 09:01 schreef Jarno het volgende:
Overigens, als je graag Italiaans eet loont het de moeite een keer een enorme pan met saus te maken en die in te vriezen. Even de juiste aanbiedingen qua groenten en vlees.
Scheelt inderdaad erg veel, en het smaakt prima.
Vampire Romance O+
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 09:08:01 #16
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_42533566
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 09:00 schreef K-mail het volgende:

Maar als je naar types eten kijkt, wat is dan t goedkoopste? Pasta, Rijst, Brood, Couscous, Aardappelen of andere varianten?
Gebakken aardappeltjes met rozemarijn, koolvisfilet uit de oven en sperzieboontjes

Als je euroshopper spul neemt 1,80 voor vier personen (dus 0,45 pp )
Vampire Romance O+
pi_42534333
Volgens mij is die no-name mie of een grootverpakking rijst naar verhouding erg goedkoop.
pi_42534971
Ik ben zelf ook gek op lekker koken en eten, maar ik vind 20 euro relatief veel. Zeker voor een studentenmaaltijd.

Vlees en groenten zijn idd duur. Probeer groenten op de markt te halen, en vlees in de supermarkt, niet bij de slager (en ja ik weet ook wel dat dat beter vlees is, maar het is ook 2 keer zo duur vaak).

Het is als student trouwens niet gebruikelijk om elke dag entrecote te eten. Je moet meer denken aan gehakt, kip, worst etc.

Funky verse kruiden uit de koeling van de AH zijn bijna 2 euro per bakje. Niet meer doen dus. Je kan ook gedroogde kruiden kweken, en als je echt graag wilt, lukken je zelfkweekkuiden ook wel.

Probeer het als een uitdaging te zien om van goedkoop spul iets lekkers te maken. Voorbeeldje: van goedkoop suddervlees en een goedkope fles rode wijn kan je goddelijke stoofschotels maken.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 10:32:25 #19
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_42535216
Als ik iedere dag uit een Jamie O boek kan eten voor 20 euro per 5 personen... Wil je het nog goedkoper hebben dan?
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_42536255
Als je echt goedkoper wilt gaan eten, dan kan ik je van harte aanraden om een goede koelkast + vriezertje te kopen.
Als je je boodschappen bij een goedkope winkel en/of de aanbiedingen af gaat, kun je veel geld besparen.
Voor meerdere dagen koken en een deel invriezen kan ook voordelig zijn.

Alleen jammer dat ik het allemaal zo goed weet maar nooit bereid ben om het zelf te doen...... Ozziecar gaat bijna elke dag naar de Appie om juist hetgene te kopen dat niet in de aanbieding is
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 11:20:25 #21
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_42536469
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 84% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 13:43:09 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_42539287
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 11:20 schreef Mikkie het volgende:
Ik vind 20 euro voor 5 man niet duur. Ik eet meestal voor 3 à 4 euro pp als we met meerdere mensen eten. Dan eet je gewoon lekker, maar wel met verse dingen en kruiden erin enzo. Goede maaltijden, niet van die flauwe zooi.

2 euro per dag is echt veel te weinig, dan kom je op een budget van 60 euro per maand!
Ik doe iedere week voor ongeveer 15 a 20 euro boodschappen, dus 60 tot 80 euro per maand is inderdaad mijn budget. Dit is inclusief brood en beleg.

Ik kook wel bijna altijd met verse groenten, maar ik pas me aan aan wat er in de aanbieding is. Dit eet ik de komende dagen:

- wraps met gehakt en groenten (paprika, ui en prei)
- aardappelbolletjes met italiaanse omelet (paprika, ui en courgette)
- stamppot prei met spekjes en kerrie
- pasta met courgette en kaas

Ik doe dus voor een paar dagen tegelijk boodschappen zodat ik gunstig kan inkopen (twee dagen doen met paprika en cougette bijv.). Verder eet ik ook wel vaak rijst en couscous etc... Lekkere groenten en kruiden maken dat wat mij betreft smakelijk genoeg.

Gehakt en kipfilet koop ik vaak in de actie en vries ik in. Groenten koop ik dus in het seizoen of in de actie. Kruiden en dingen als uien en knoflook houd ik op voorraad. Ik ben niet zo'n vleesliefhebber, dus ik koop meestal geen aparte stukjes vlees. Alleen als ik iets lekkers in de actie zie (kipvleugeltjes of duitse biefstuk ). Kaas en allerlei soorten nootjes vind ik ook lekkere vleesvervangers.
Trust me, I know what I'm doing.
pi_42539392
2 euro lijk me een beetje weinig als je af en toe een beetje normaal wil eten (denk aan aardappels groenten en vlees). Dan moet je in ieder geval zeker je groenten en vlees niet in een supermarkt kopen (zeker niet bij AH).
"Een droge bek is niet cool" (c) Blowersguide :')
STEM HIER Kutsmilie <------------------------------------------------
STEM HIER Kutsmilie <----
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 13:01:36 #24
12005 Acathla
Go Your Own Way
pi_42539485
Zoals eerder al gezegd in dit topic; koop groenten en fruit op de markt. Scheelt niet met alles, maar wel met veel verschillende groenten.

Grotere hoeveelheden koken en portioneren/invriezen. Bolognesesaus kun je eventueel bewaren en op een stokbrood smeren. Kaas erover en in de oven. Hallo pizzabroodje. Het is een kwestie van niet te duur inkopen en beetje verstandig/creatief met eten omgaan.
Love will be my strongest weapon
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 13:02:16 #25
12005 Acathla
Go Your Own Way
pi_42539506
Oh... enne, zoek een bijbaan.
Love will be my strongest weapon
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')