quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 11:20 schreef Mikkie het volgende:Ik vind 20 euro voor 5 man niet duur. Ik eet meestal voor 3 à 4 euro pp als we met meerdere mensen eten. Dan eet je gewoon lekker, maar wel met verse dingen en kruiden erin enzo. Goede maaltijden, niet van die flauwe zooi.
2 euro per dag is echt veel te weinig, dan kom je op een budget van 60 euro per maand!
![]()
Ik doe iedere week voor ongeveer 15 a 20 euro boodschappen, dus 60 tot 80 euro per maand is inderdaad mijn budget. Dit is inclusief brood en beleg.
Ik kook wel bijna altijd met verse groenten, maar ik pas me aan aan wat er in de aanbieding is. Dit eet ik de komende dagen:
- wraps met gehakt en groenten (paprika, ui en prei)
- aardappelbolletjes met italiaanse omelet (paprika, ui en courgette)
- stamppot prei met spekjes en kerrie
- pasta met courgette en kaas
Ik doe dus voor een paar dagen tegelijk boodschappen zodat ik gunstig kan inkopen (twee dagen doen met paprika en cougette bijv.). Verder eet ik ook wel vaak rijst en couscous etc... Lekkere groenten en kruiden maken dat wat mij betreft smakelijk genoeg.
Gehakt en kipfilet koop ik vaak in de actie en vries ik in. Groenten koop ik dus in het seizoen of in de actie. Kruiden en dingen als uien en knoflook houd ik op voorraad. Ik ben niet zo'n vleesliefhebber, dus ik koop meestal geen aparte stukjes vlees. Alleen als ik iets lekkers in de actie zie (kipvleugeltjes of duitse biefstuk
![]()
). Kaas en allerlei soorten nootjes vind ik ook lekkere vleesvervangers.