abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42877485
Ik heb een bootlegje van z'n laatste tour door Amerika. Gewéldig, wat 'ie daar allemaal doet.
Lekker wat Chaos-nummers, en hier en daar wat Wings.. Super.
Ik hoop écht dat 'ie nog es deze kant opkomt.
pi_42877503
tvp
  zondag 22 oktober 2006 @ 01:32:36 #53
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_42877513
Ik ben nu 3x naar een concert van McCartney geweest en ik vond dat zo geweldig (de laatste keer ook) dat ik niet weet of ik nog eens zou durven. Zou zo bang zijn dat het dan ineens tegen zou vallen, he....?
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zondag 22 oktober 2006 @ 01:53:22 #54
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_42877836
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 01:32 schreef Jane het volgende:
Ik ben nu 3x naar een concert van McCartney geweest en ik vond dat zo geweldig (de laatste keer ook) dat ik niet weet of ik nog eens zou durven. Zou zo bang zijn dat het dan ineens tegen zou vallen, he....?
Ik ook. (2x Ahoy en 1x Gelredome)
Maar ik vond het steeds minder worden. Nog steeds supergoed, maar het is net of dat de spanning er een beetje af gaat.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_42878032
Hopelijk doet McCartney inderdaad nog eens een Europese tour.
Heb je de setlist van zijn 2005 Amerika-tour wel eens gezien ??!!!
quote:
1) Magical Mystery Tour (Hofner)
2) Flaming Pie (Hofner)
3) Jet (Hofner)
4) I'll Get You (Hofner)
5) Drive My Car (Hofner)
6) Till There Was You (Hofner)
7) Let Me Roll It /Foxey Lady (Les Paul)
8) Got To Get You Into My Life (Hofner)
9) Fine Line (Grand Piano)
10) Maybe I'm Amazed (Grand Piano)
11) The Long And Winding Road (Grand Piano)

Acoustic Set
12) In Spite Of All The Danger (acoustic solo)
13) I Will (acoustic solo)
14) Jenny Wren (acoustic - Wix)

15) For No One (Grand Piano)
16) Fixing A Hole (Grand Piano)
17) English Tea (Grand Piano)

Yellow Submarine singalong (acoustic)

18) I'll Follow The Sun (acoustic) with reprise twice (band)
19) Follow Me (acoustic) band
20) Blackbird (acoustic solo)
21) Eleanor Rigby (acoustic) - band minus Brian

22) Too Many People (Hofner) band
23) She Came In Through The Bathroom Window (Hofner)
24) Good Day Sunshine (Hofner)
25) Band On The Run (Hofner)
26) Penny Lane (Hofner)

27) I've Got A Feeling (Les Paul)
28) Back In The USSR (Hofner)

Baby Face - fake out (Grand Piano)

29) Hey Jude (Grand Piano) Brian tosses tambourine to audience after finish of first verse
30) Live And Let Die (Grand Piano)

Encore
31) Yesterday (acoustic - solo)
32) Get Back (Hofner)
33) Helter Skelter (Hofner)

Encore
34) Please Please Me (Hofner)
35) Let It Be (Psychedelic upright piano)
36) Sgt. Pepper Reprise/The End (Les Paul)
En élke tour heeft-ie toch weer 'nieuwe' oude nummers op de setlist staan.
Ook een goede balans tussen nieuwe nummers en oudere nummers.
Toch zal het eens tof zijn als hij, hoe mooi de nummers ook zijn, eens niet The Long And Winding Road, Let It Be en Yesterday 'standaard' doet. Maar bijvoorbeeld RAM in zijn totaliteit.
Maar eigenlijk mogen 'we' niet klagen met nummers zoals 'Helter Skelter', 'Please Please Me', 'Magical Mystery Tour' en 'I'll Get You' uitgevoerd door de legende himself anno 2005 (in dit geval).
En hij rockt die nummers alsof het 1964 is!
Btw, de DVD van deze tour ligt in november in de winkels.
Hopelijk is het een keertje een compleet concertverslag, maar die discussie is al eens gevoerd.
pi_42878159
Trouwens, gaat er nog iemand naar het concert van Sean Lennon?
Ik vind zijn nieuwe plaat 'Friendly Fire' echt heel goed.
Fuck de vergelijkingen met zijn vader.
Alhoewel, bekijk de video's en oordeel dat hij het er ook wel een beetje om doet

De DVD met videos zit standaard bij de CD, waardoor de CD minimaal 20 euro kost.
En dát is een beetje jammer...
Hoe dan ook. Dinsdag 14 november staat-ie in de Melkweg in Amsterdam.
Zaterdag 11 november treed hij op in de Handelsbeurs in Gent.
En voor dat optreden in Gent heb ik de kaarten alvast binnen.
pi_42878418

Luister hier naar nummers van zijn nieuwe album.
(ik lijk wel een verkoper )

Sean Lennon - Dead Meat
Sean Lennon - Wait For Me
(met Jim Keltner op drums!)
Sean Lennon - Parachutes
Sean Lennon - Headlights

Die video's zijn door hemzelf en de welgerespecteerde Yoko Ono geproduceerd en geregisseerd.
Ze staan als een soort film op de extra DVD.

[ Bericht 3% gewijzigd door mindgames op 22-10-2006 03:36:47 (typo, het is laat...) ]
  † In Memoriam † zondag 22 oktober 2006 @ 02:40:05 #58
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_42878496
ik luister nu eens rubber soal, een lp die ik heb gekregen en het klinkt eigenlijk best prima

wait
if i needed
girl

verder ken ik niet veel van the beatles (behalve natuurlijk de bekende meuk). maar ik vind dit best een aardige intruductie
:')
  zondag 22 oktober 2006 @ 03:33:45 #59
41286 Price
pi_42879019
"Wait" is heel goed. Lekker ritme met tamboerijn etc. Eén van mijn favorieten van Rubber Soul.
  zondag 22 oktober 2006 @ 13:14:01 #60
1986 Jane
pi_42882972
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 02:40 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
ik luister nu eens rubber soal, een lp die ik heb gekregen en het klinkt eigenlijk best prima

wait
if i needed
girl

verder ken ik niet veel van the beatles (behalve natuurlijk de bekende meuk). maar ik vind dit best een aardige intruductie
Met een term als 'de bekende meuk' kun je toch al heel veel van het Beatles-repertoire beslaan. Kijk bijvoorbeeld maar naar de Top 2000. Daar staan elk jaar zo ongeveer 50 Beatlesnummers in. Dat is dus al bijna een kwart van het totaal aantal officieel uitgebrachte nummers dat min of meer bekend is bij een groot aantal mensen. Dat red je volgens mij bij geen enkele andere band. Bovenstaande nummers staan daar volgens mij niet eens bij. Of misschien Girl (maar ben nu echt te lui om het op te zoeken ).

En als Rubber Soul je zo bevalt, dan ga je volgens mij nog veel meer Beatlesmuziek mooi vinden.
  † In Memoriam † zondag 22 oktober 2006 @ 13:26:53 #61
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_42883407
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 13:14 schreef Jane het volgende:

[..]

Met een term als 'de bekende meuk' kun je toch al heel veel van het Beatles-repertoire beslaan. Kijk bijvoorbeeld maar naar de Top 2000. Daar staan elk jaar zo ongeveer 50 Beatlesnummers in. Dat is dus al bijna een kwart van het totaal aantal officieel uitgebrachte nummers dat min of meer bekend is bij een groot aantal mensen. Dat red je volgens mij bij geen enkele andere band. Bovenstaande nummers staan daar volgens mij niet eens bij. Of misschien Girl (maar ben nu echt te lui om het op te zoeken ).

En als Rubber Soul je zo bevalt, dan ga je volgens mij nog veel meer Beatlesmuziek mooi vinden.
waar is de top 2000 van, en waar kan ik hem zien ?
:')
pi_42883414
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 13:14 schreef Jane het volgende:
Of misschien Girl (maar ben nu echt te lui om het op te zoeken ).
quote:
974. The Beatles - Girl (1965)
  zondag 22 oktober 2006 @ 13:28:01 #63
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_42883460
Aan de andere kant zijn er toch ook best aardig wat Beatles-nummers die veel luisteraars nauwelijks kennen. Een vriend van mij geloofde bijvoorbeeld niet dat 'I Want You' en 'Savoy Truffle' (die ik op een of ander compilatie-cdtje had gezet) echt van de Fab Four waren, omdat het (volgens hem) niet als Beatles-muziek klonk.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  zondag 22 oktober 2006 @ 13:30:20 #64
1986 Jane
pi_42883540
Ja, wat Zanderrr zegt klopt ook wel weer. Ik heb het zelf met 'Tomorrow Never Knows' wel meegemaakt dat men zich niet kon voorstellen dat het The Beatles waren.
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 13:26 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

waar is de top 2000 van, en waar kan ik hem zien ?
De Radio 2 Top 2000, die elk jaar tussen Kerst en Oud en Nieuw wordt uitgezonden. De vorige lijst staat wellicht nog wel op de site.
pi_42884206
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 13:30 schreef Jane het volgende:
Ja, wat Zanderrr zegt klopt ook wel weer. Ik heb het zelf met 'Tomorrow Never Knows' wel meegemaakt dat men zich niet kon voorstellen dat het The Beatles waren.
[..]

De Radio 2 Top 2000, die elk jaar tussen Kerst en Oud en Nieuw wordt uitgezonden. De vorige lijst staat wellicht nog wel op de site.
http://top2000.radio2.nl/2005/site/page/lijst/0

De Beatles stonden er 55 keer in, Paul 8 keer, John 6 keer, George 5 keer, Ringo 1 keer (en nog veel meer aanverwante nummers zoals We love You van de Stones met Lennon en McCartney, Joe Cocker met With a little help from my friends etc.)

Ik heb er nu al weer zin in
pi_42892860
I intend to live forever, or die trying.
pi_42914531
mn eerste twee cd's gekocht, The White Album en Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band

ze waren nu aardig goedkoop bij mediamarkt, White 14 euro en Sgt. Pepper's 16 ballen, eerst waren ze zo rond de 22
  woensdag 25 oktober 2006 @ 12:25:49 #68
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_42917877
Begin volgende week op nieuwsgroepen te downloaden(hoogstwaarschijnlijk): 'The Beatles Chronology'

En dan zit ik morgen lekker in Liverpool
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_42917974
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 02:16 schreef mindgames het volgende:
Trouwens, gaat er nog iemand naar het concert van Sean Lennon?
Ik vind zijn nieuwe plaat 'Friendly Fire' echt heel goed.
11 November in Gent, mijn tickets zijn al besteld!
pi_42921807
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 12:25 schreef satecl het volgende:
Begin volgende week op nieuwsgroepen te downloaden(hoogstwaarschijnlijk): 'The Beatles Chronology'
En dan zit ik morgen lekker in Liverpool
De Chronology-DVD's zijn inderdaad te vinden in nieuwsgroepen.
Ook op de betere privé-torrent sites. Als Apple die DVD eens officeel zou uitbrengen...
Veel plezier in Liverpool!!
pi_42922245
Chronlogy? Ik weet van niets?
pi_42922540
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 19:26 schreef satecl het volgende:
Even nog een vraag, bij bol.com staan heel wat DvD's van The Beatles. Maar weet iemand op wele DvD zou echt alleen muziek(met clips dus) op staan...? ik heb nu 'Beatles - Big Beat Box' daar nunet bestelt terwijl ik helemaal niet weet wat erop staat , ik zie t allemaal wel...
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 23:53 schreef mindgames het volgende:
Helaas is er nog geen enkele DVD met alleen maar Beatles-clips op de markt.
Op de bootleg-DVD's Chronology 1+2 staan alle promo-videos bij elkaar.
Apple heeft ze na 40 jaar nog altijd niet officeël uitgebracht.
Geen probleem, dan maar via bootlegs.
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 12:19 schreef webfreak het volgende:
Die 2 Chronology DVD's zijn inderdaad prima. Alle clips + wat extraatjes (studio opnames enzo).
Goed rondkijken op wat torrentsites dus. Zeer de moeite waard.
Chronology 1
Chronology 2
pi_42931547
http://www.filefactory.com/file/N13tD03n/

Toen ik dit nummer voor het eerst hoorde, dacht ik dat ik naar de Beatles zat te luisteren.
Vinden jullie het ook Beatles-achtig klinken?

[ Bericht 4% gewijzigd door nipeng op 25-10-2006 20:28:09 (Link naar mp3 verwijderd.) ]
How you play the cards you are dealt is all that matters.
pi_42931734
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 19:51 schreef Skazminko het volgende:
-edit- Link weg -edit-

Toen ik dit nummer voor het eerst hoorde, dacht ik dat ik naar de Beatles zat te luisteren.
Vinden jullie het ook Beatles-achtig klinken?
Nee niet echt

Qua muziek niet en qua stemmen al helemaal niet, in de meeste gevallen kan ik de stemmen van de vier Beatles wel aardig uit elkaar halen en ik kan zo horen dat er geen Beatle zingt (en ik kan aan de stemmen ook zo horen dat het een nummer van de Golden Earring is )

[ Bericht 7% gewijzigd door nipeng op 25-10-2006 20:29:40 ]
pi_42931874
Dan vind ik trouwens nummers als Sound of the Screaming Day en Just a Little Bit of Peace in My Heart wat meer als Beatles nummers klinken, maar ook bij die nummers geldt dat je zo kunt horen dat ze het niet zijn.
  woensdag 25 oktober 2006 @ 21:42:52 #76
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_42935512
Voor de mensen die wel eens in Liverpool zijn geweest: Is de 'Magical Mystery Tour' ook op vrijdag??

Zowiezo zou ik wel wat meer info willen van de magical mystery tour....?
pi_42935716
Ik heb beide Chronology dvd's maar echt super vind ik ze niet. Ja, op zich leuk om te hebben (je hebt dan tenminste IETS!), maar er zit veel te veel rommel tussen (songs met beelden uit de afgrijselijke cartoonserie eronder gelakt en waardeloze tv-opnames) en beide dvd's overlappen elkaar ook te veel. Daarnaast is de kwaliteit een klap in je gezicht als je de beelden van de Anthology dvd's kent: dat geldt natuurlijk voor de uitermate slechte tv-beeldenclips maar toch ook voor de 'officiele clips' die er in Anthology veel beter uitzien. Maar zoals gezegd, iets is beter dan niets, dus...

Deze twee dvd's zijn de enige bootleg-dvd's die ik bewaard heb, overigens. Ik heb een boel van die Capitol dvd's gehad, maar die waren meestal het aanzien niet waard, zo slecht van kwaliteit. Bagger. Dan kan je ook zeggen: het is in ieder geval iets, maar ik vond het te slecht om m'n tijd aan te besteden en heb ze weggemieterd. Dan kijk ik liever naar de mooie beelden van Anthology (kwaliteit gaat dan toch boven kwantiteit bij mij!).

Ik zou het ook wel leuk vinden als alle 'officiele clips' geremasterd etc. op dvd zouden worden uitgebracht maar ik heb er weinig vertrouwen in dat dat zal gaan gebeuren... Als je alleen al kijkt naar het gedoe met Let it be.... Pfffff, ik snap dat niet hoor... (Ik heb trouwens wel Let it be op dvd en da's natuurlijk ook een bootleg maar dan wel een goeie. En Help! heb ik een dvd-kopie, da's nog beter. AHDN heb ik natuurlijk gewoon officieel maar de Yellow Sub dvd weer niet (nergens te koop terwijl 'ie nog niet zo lang geleden helemaal opnieuw is uitgebracht!). MMT heb ik niet. Ja, die kan je zo kopen, maar alhoewel ik de cd lekker vind, vind ik de film niets. Er zijn grenzen aan mijn verering. Wa dat betreft hoef ik Yellow Sub ook niet zo nodig...

P.S. O ja, naast Chronolgy heb ik nog een dvd-kopie van de vhs van de docu The Compleat Beatles. Een van de betere pre-Anthology docu's, ze wordt gezegd, ook al werken de Beatles er zelf niet aan mee. Ik heb 'm alleen nog niet bekeken...

P.S. En dan vergeet ik nog de dvd's van de Sullivan Shows (de complete) en (aanrader) The first US visit: allebei officieel dus van goede kwaliteit.
pi_42936388
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 23:14 schreef MrBadGuy het volgende:
En als je je afvraagt of zo'n 64 jarige nog wel een beetje rockt, kijk eens hier naar: (al was hij toen 62 volgensmij, maar het gaat om het idee )

Tijdens de Super Bowl:
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 23:23 schreef MrBadGuy het volgende:
En Live 8:
Ha, wat een heerlijke filmpjes!
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 02:06 schreef mindgames het volgende:
Hopelijk doet McCartney inderdaad nog eens een Europese tour.
Heb je de setlist van zijn 2005 Amerika-tour wel eens gezien ??!!!
Man, man, man, wie kan er nou zo'n weergaloze tracklist uit zijn EIGEN mouw schudden??? Niemand! Wat heeft die Paul toch veel toppers geschreven...!
quote:
Btw, de DVD van deze tour ligt in november in de winkels.
Hopelijk is het een keertje een compleet concertverslag, maar die discussie is al eens gevoerd.
Ik denk het niet, eigenlijk. Ik heb de (lange) trailer gezien en het lijkt me echt een docu te worden met allemaal andere celebtrities die vertellen hoe goed McCartney wel niet is. Is 'ie ook natuurlijk, maar om dat nou zelf op dvd te laten zetten... Maar wie weet is de docu slechts een onderdeel en staat er een heus compleet concert op de dvd!

Als Paul weer naar Nederland komt, ga ik in ieder geval erheen! De vorige keren kon ik steeds niet...
  woensdag 25 oktober 2006 @ 23:22:14 #79
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_42938937
http://www.youtube.com/re(...)cartney+back+in+U.S.

Fantastisch !! Vooral Het begint met Hello Goodbye vind ik echt geweldig Hopelijk komt hij nog eens in Nederland, dan moet ik zeker heen
pi_42955747
quote:
Gerucht: wereldtournee Paul McCartney

Het kan zijn dat Paul zich aan het voorbereiden is voor een nieuwe wereld tournee, die mogelijk Australië aandoet, voor het eerst sinds 1991, volgens The Evening Standard. “Paul gaat een vijf maanden durende tournee doen, eind volgend jaar om los te komen van het Heather gedoe. Het komt hem ook wel goed uit om de opgelopen schade die tijdens de scheidingsprocedure in te halen.” Aldus een ‘vriend’ van de ster aan de krant. “Hij gaat naar de VS, Australië, Japan en ook een deel van Europa. Hij is van plan zijn dochtertje Beatrice mee te nemen tijdens zijn reis, waar Heather mee in heeft getemd.”
Aldus de geruchten....
pi_43052773
Gisteren is er op de Amerikaanse televisie een 60-minuten compilatie van de nieuwe DVD van McCartney te zien geweest. Volgens de reacties op internet is het weer hetzelfde verhaal als bij 'Back In The US' en 'Red Square'.
quote:
Regie:
[seconden]: in beeld
[0.01]: meezingende tieners
[0.03]: McCartney in beeld
[0.04]: uitzinnige 50-er in beeld
[0.06]: drummer in beeld
[0.07]: Spandoek 'McCartney: we love you!'
[0.09]: McCartney wederom
[0.10]: een wat oudere man in tranen
[0.13]: close-up van Abe
enzovoort...
Laten we hopen dat er overdreven wordt ...
  maandag 30 oktober 2006 @ 20:07:17 #82
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_43078205
Even een vraagje:
Ik was afgelope week in liverpool(erg geslaagd ) en met die magical mystery tour gingen we lang Penny Lane, en op die rotonde stond een gebouwtje genaamd 'Sgt. Pepper'. Wat is dat voor gebouw??
pi_43082013
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 23:19 schreef mindgames het volgende:
Laten we hopen dat er overdreven wordt ...
Ben bang van niet....

Wat ik nooit snap van dit soort dvd's is waarom ze niet een optie geven om gewoon het podium te zien zoals je op de eerste rang zou zien. Dus geen gedoe met flitsende shots maar net alsof je er zelf bij bent, vanaf een mooie plek! Dat kan heel simpel met dvd's. Maar schijnbaar denkt men dat iedereen behoefte heeft aan beeldwisselingen om de twee seconden en allemaal mensen in beeld die ik niet ken en niet wil kennen ook...
pi_43082495
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 21:25 schreef hello_goodbye het volgende:
Wat ik nooit snap van dit soort dvd's is waarom ze niet een optie geven om gewoon het podium te zien zoals je op de eerste rang zou zien. Dus geen gedoe met flitsende shots maar net alsof je er zelf bij bent, vanaf een mooie plek! Dat kan heel simpel met dvd's. Maar schijnbaar denkt men dat iedereen behoefte heeft aan beeldwisselingen om de twee seconden en allemaal mensen in beeld die ik niet ken en niet wil kennen ook...
Exact mijn mening. Vaak lopen de nummers ook nog eens over in stukken 'documentaire'.
Toch zonde. Maar ja, ik wacht wel even af. Als het wederom zo blijkt te zijn pak ik wel één van mijn bootleg-DVD's van die tour . Camera récht voor het podium op een statief. Volledige show in perfecte kwaliteit.
pi_43082947
quote:
"LOVE" RELEASED IN STEREO AND 5.1 - ON NOVEMBER 20TH 2006
Tuesday 16th October

We are releasing the LOVE album in stereo and 5.1, November 20th. This will be the first Beatles album available in 5.1.

The stereo CD will contain 78 minutes of music. The DVD surround sound version on DVD disc album will be a slightly extended version with 81 minutes of music.

After being asked by the remaining Beatles, Ringo and Paul, along with Yoko Ono Lennon and Olivia Harrison, to make experimental mixes from their master tapes for a collaboration with Cirque du Soleil, Sir George Martin, The Beatles legendary producer, and his son Giles Martin have been working with the entire archive of Beatles recordings to create LOVE. The result is an unprecedented approach to the music. Using the master tapes at Abbey Road Studios, Sir George and Giles have created a unique soundscape. The release of this album, which is also featured in the Cirque du Soleil/Beatles collaborative production of the same name at The Mirage in Las Vegas, has been much anticipated.

“This album puts the Beatles back together again, because suddenly there’s John and George with me and Ringo,” said Paul McCartney. “It’s kind of magical.”

“George and Giles did such a great job combining these tracks. It’s really powerful for me and I even heard things I’d forgotten we’d recorded.” commented Ringo Starr.

“The album has the feeling of love and that’s why the title is Beatles LOVE,“ added Yoko Ono Lennon, "They have let everything that is beautiful and daring come out.”

“The music is stunning. I think the most amazing thing about it is that you can pull it apart and all the elements carry with it the essence of the entire song,” said Olivia Harrison.

Tony Wadsworth, Chairman and CEO of EMI Music UK and Ireland said, “George and Giles’ highly original work in creating the LOVE album gives us a genuinely new Beatles album. It makes us respect even more, if that were possible, the creativity and brilliance of the band behind the greatest catalogue in the history of recorded music.”

The 5.1 disc is a DVD-Audio/DVD-Video hybrid. The audio is presented in high-resolution 96/24 5.1 surround on the DVD-Audio part of the disc. The DVD-Video part carries 5.1 surround in DTS and Dolby Digital as well as a PCM stereo mix. This DVD album is designed to be played on DVD video equipment but will carry no video component.

The LOVE CD and DVD track listing is:
1. Because
2. Get Back
3. Glass Onion
4. Eleanor Rigby
Julia (Transition)
5. I Am The Walrus
6. I Want To Hold Your Hand
7. Drive My Car/The Word/What You’re Doing
8. Gnik Nus
9. Something
Blue Jay Way (Transition)
10. Being For The Benefit of Mr. Kite!/I Want You (She’s So Heavy)/Helter Skelter
11. Help!
12. Blackbird/Yesterday
13. Strawberry Fields Forever
14. Within You Without You/Tomorrow Never Knows
15. Lucy in the Sky With Diamonds
16. Octopus’s Garden
17. Lady Madonna
18. Here Comes The Sun
The Inner Light (Transition)
19. Come Together/Dear Prudence
Cry Baby Cry (Transition)
20. Revolution
21. Back In The U.S.S.R.
22. While My Guitar Gently Weeps
23. A Day In The Life
24. Hey Jude
25. Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band (Reprise)
26. All You Need Is Love
http://www.beatles.com/newsletters/Issue_16/index.htm

Ik ken al de kritieken, ja het is geen echt "nieuw" album, maar ik ben toch benieuwd hoe het in DTS klinkt
pi_43083003
Ik lees op het Steve Hoffman-forum nog een veel grappigere omschrijving van de DVD.
quote:
0:00-0:05 - Crane shot of band
0:05-0:07 - Shot of busty woman
0:07-0:10 - Shot of Paul
0:10-0:12 - 55 year-old dude breaking out in tears
0:12-0:15 - Shot of drummer
0:15-0:17 - Shot of girls singing along
0:17-0:20 - Rear shot of band
0:20-0:22 - Middle aged couple kissing
0:22-0:23 - Some teenage kid spazzing out dancing
0:23-0:26 - Sideways shot of Paul from 50 yards away
0:26-0:28 - Crazy lady in audience with her baby in her arms
0:28-0:30 - Some fan in the nosebleed seats holding a sign that Paul never saw
0:30-0:45 - Entire frame moves to the side while Steve Jobs and Cameron Crowe tell people who are already Paul fans why everybody should love Paul and how the concerts are healing experiences for everybody
quote:
Look, I don't mind someone getting emotional. But this is what, the 3rd or 4th DVD of Paul's with the trademark "older chubby white guy crying" routine. I just can't imagine why I or anyone would want to watch 40-50% audience shots. I see regular people every day - on the street, at work, etc... I don't see Paul McCartney performing "She Came In Through The Bathroom" every day.
En het blijkt ook weer een staaltje Wings Over(dub) America te zijn. Flink bijgewerkt in de studio.
Maar welke artiest doet dat tegenwoordig niet...
Oh ja, vergeet niet dat deze reacties over de 60-minuten documentaire gaan die deze week in Amerika werd uitgezonden. Misschien is de DVD wel beter .
pi_43083261
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 21:43 schreef mindgames het volgende:
Ik lees op het Steve Hoffman-forum nog een veel grappigere omschrijving van de DVD.
[..]

[..]

En het blijkt ook weer een staaltje Wings Over(dub) America te zijn. Flink bijgewerkt in de studio.
Maar welke artiest doet dat tegenwoordig niet...
Oh ja, vergeet niet dat deze reacties over de 60-minuten documentaire gaan die deze week in Amerika werd uitgezonden. Misschien is de DVD wel beter .
Ik kan me er helemaal in vinden. Zo jammer, ik wil gewoon een concert van Paul, dus niet de helft van de tijd het publiek zien, niet het publiek boven Paul uit horen komen en al helemaal geen documantaire onderbrekingen.
pi_43107474
De sampler voor de pers van de 'Love'-cd is de deur uit.
De BBC zond al wat dingen uit van de sampler.
Octopus's Garden, rond 5 minuten in deze uitzending
Lady Madonna, vanaf 2 uur en 50 minuten, onderbroken door verkeersinformatie.

Of je de remixes nu goed of slecht vind, ieder moet kunnen toegeven dat de geluidskwaliteit erg goed is, voor hoe ver je dat van een RealPlayer-stream kunt veroordelen.
Nu nog een 5.1-set aanschaffen .
pi_43108035
Nog meer nummers:
"While My Guitar Gently Weeps" vanaf 42 minuten
Schitterend strijkorkest bij de akoestische demo van George.
Jammer dat ze de Anthology 3-versie hebben gebruikt met het gemanipuleerde einde.
"Strawberry Fields Forever" vanaf 40 minuten
Goede mix van de Kenwood thuis-demo, Take 1 en de uiteindelijke takes.
Met de orginele achtergrondzang van Take 1 eindelijk hoorbaar!

Maar misschien ben ik meer enthousiast over de geluidskwaliteit en nieuwe dingen die je hoort dan over de mixes zelf. 'Piggies' past nu niet bepaald in 'SFF'.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 18:16:43 #90
1986 Jane
pi_43109350
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 20:07 schreef satecl het volgende:
Even een vraagje:
Ik was afgelope week in liverpool(erg geslaagd ) en met die magical mystery tour gingen we lang Penny Lane, en op die rotonde stond een gebouwtje genaamd 'Sgt. Pepper'. Wat is dat voor gebouw??
Ik weet het niet zeker meer, maar volgens mij is dat gewoon een tentje waar je iets kunt eten/drinken.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 18:30:18 #91
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_43109772
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 17:21 schreef mindgames het volgende:
Of je de remixes nu goed of slecht vind, ieder moet kunnen toegeven dat de geluidskwaliteit erg goed is, voor hoe ver je dat van een RealPlayer-stream kunt veroordelen.
Ik kan er kort over wezen: ik vind het niks.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  Redactie Frontpage dinsdag 31 oktober 2006 @ 18:38:13 #92
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_43110049
onderbouwing?
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_43125420
Uit de Veronica gids (nummer 44, pagina 20):
quote:
De scheidingsprocedure van Paul McCartney en Heather Mills gaat onderhand op The War of the Roses lijken. De gemoederen lopen zo hoog op dat Heather haar aanstaande ex nu van mishandeling en drugsmisbruik beschuldigt. En wij maar denken dat de man die ooit Lucy in the Sky With Diamonds zong, zich verre houdt van jointjes...
pi_43128947
quote:
Op woensdag 1 november 2006 00:45 schreef MrBadGuy het volgende:
Of de reclame voor de nieuwe Paul-DVD op de Amerikaanse TV dan:
"Wat zijn de 6 nummers die door Paul McCartney zijn geschreven in 1964 en op nummer 1 terecht kwamen?".
U hoort het antwoord ná de reclame!
Het antwoord was dus "AHDN", "I Feel Fine", "IWTHYH", "She Loves You", "Can't Buy Me Love" en "I Saw Her Standing There". Daarvan zijn er 2 volledig van Paul!
Zie je het al voor je? "John Lennon, de man die ons 'Let It Be', 'The Long And Winding Road', 'Penny Lane' en 'Ob-La-Di-Ob-La-Da' bracht!

[ Bericht 15% gewijzigd door mindgames op 01-11-2006 09:50:04 ]
pi_43129123
Voor de fans het originele werk!
http://www.thebeatles.art.pl/tele.html
Clipjes!!
pi_43133342
quote:
Op woensdag 1 november 2006 09:38 schreef warpozio het volgende:
Voor de fans het originele werk!
http://www.thebeatles.art.pl/tele.html
Clipjes!!

Free As a Bird blijft voor mij een van de briljantste clips
  Redactie Frontpage donderdag 2 november 2006 @ 10:06:26 #98
95179 TheGrandWazoo
pi_43164030
Even een domme vraag...wie speelt er zo prachtig orgel op I want you?
Zal wel Billy Preston zijn neem ik aan maar die speelde eigenlijk alleen mee tijdens de Let it Be sessions toch? Terwijl ook daar I want you goefend werd...naja, iemand met wat naslag werk?
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage donderdag 2 november 2006 @ 10:18:24 #99
95179 TheGrandWazoo
pi_43164292
quote:
Op woensdag 1 november 2006 12:42 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Free As a Bird blijft voor mij een van de briljantste clips
Daar zitten heel wat fijne obscure filmpjes bij.

Leuk om te zien dat ze live eigenlijk behoorlijk slecht waren...
(Superworm)
  donderdag 2 november 2006 @ 10:32:02 #100
41286 Price
pi_43164567
quote:
Op donderdag 2 november 2006 10:18 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Leuk om te zien dat ze live eigenlijk behoorlijk slecht waren...
Volgens mij zit jij naar filmpjes van the Stones te kijken. The Beatles waren in vergelijking met andere jaren-60-groepen juist behoorlijk goed. Bijv. The Kinks, Stones, Animals, Herman's Hermits, live niet om aan te horen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')