Ja hoor. De voorraad in de vriezer is nu op, dus ik zal zo nu en dan een beetje kolven "voor het geval dat..." zeg maar.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 14:08 schreef YPPY het volgende:
Dat klinkt goed LadyS, kun je wel kolven voor als je er een keertje zelf niet bent?
Lastig PM, ik heb ook geen idee wat je het beste kunt doen.
De productie loopt hier flink terug, dat maakt me weer erg onzeker. De vorige keer toen ik ongesteld moest worden hadden we dit probleem drie avonden, nu al vier en het einde is nog niet in zicht (?). Voorlopig hebben we nog genoeg in de vriezer liggen, maar het wordt rap minder nu. Anna drinkt natuurlijk ook steeds meer, maar slaapt tussendoor veel langer. Ik kolf daarom regelmatig tussen de voedingen door, maar dat lijkt niet genoeg zoden aan de dijk te zetten. Als optie zie ik nu nog elektrisch kolven, maar dat zie ik eigenlijk niet zitten. Zeker niet op m'n werk. Om de moed er in te houden heb ik flink geinvesteerd in flessen (van Avent, zijn hier nu in de aanbieding) en afsluitdopjes. Wat zijn die dopjes ontzettend duur zeg.![]()
hé dank jequote:Op woensdag 1 november 2006 15:02 schreef reese.com het volgende:
Ik heb even gezocht via de zoekfunctie die het weer doet en 'm gevonden LadyS.
Alleen was het linkje van Nebelung maar tot 6 maanden dus ik heb even gezocht en die tot 2 jaar gevonden aangezien jouw Iris wel ouder is dan 6 maanden volgens mij.
http://www.who.int/childgrowth/standards/cht_wfa_girls_z_0_2.pdf
Ja ik klikte op je linkje en zag tot mijn schaamte dat ze pas 4 maanden isquote:Op woensdag 1 november 2006 15:04 schreef LadyS het volgende:
[..]
hé dank je
Mijn Iris is 4 maandenEn Amber is ruim 2. Maar met die link vind ik het wel
![]()
Bedankt :/*
*toevoegt aan favorieten*
Nou ja, als je de leeftijden van alle kinderen moet onthouden hier...quote:Op woensdag 1 november 2006 15:06 schreef reese.com het volgende:
[..]
Ja ik klikte op je linkje en zag tot mijn schaamte dat ze pas 4 maanden is. Ik direct op wijzigen klikken maar je was me al voor. In ieder geval staat er nu de goede link voor je in.
Of in plaats van bosbessensap eventueel Molkosan (Melkweiproduct) dat is gewoon bij drogist verkrijgbaar en creeërt net als bosbessensap een zuurder klimaat, waar de spruw niet blij mee is. Het vlekt alleen niet zo als bosbessensap...quote:Op donderdag 2 november 2006 10:59 schreef owlet het volgende:
Yppy, als ze er verder weinig last van heeft zou je het ook eerst op de wat minder drastischer manier kunnen proberen zoals met bosbessensap of gentiaanviolet. Dat laatste is bij sommige lactatiekundigen te bestellen en zou in tehorie ook vrij verkrijgbaar moeten zijn bij de apotheek (maar die doen ook vaak moeilijk).
Volgens een aantal lactatiekundigen die ik sprak is spruw een van de meest overgediagnosticeerde kwalen. (Waarbij ik niet wil zeggen dat de mensen hier die met spruw te maken hebben gehad onzin lopen te verkondigen hoor). Daarnaast heeft iedereen die schimmel wel in zijn/haar lichaam maar komt het er niet altijd uit.
Ik zelf zou denk ik eerst met bossensap aan de weer gaan, meer daarover is te vinden op het BV-forum.
oh maar daar ben ik hert absoluut mee eens! Je kan elk zelfzorgmiddel waarmee je jezelf vakkundig van het leven kan beroven zo bij de Albert Heijn kopen maar een simpel schimmelzalfje niet... Terwijl hetzelfde spul maar dan uitwendig gewoon bij diezelfde AH te koop isquote:Op donderdag 2 november 2006 11:32 schreef nebelung het volgende:
Overgediagnosticeerde kwaal of niet, het idee al dat de huisarts niet eens kijken wil vind ik gewoon raar. Hij wilde ook al niet aan de spray eerst, deed hij ook al moeilijk over. Heb je verdorie een moeder die alles wil doen om de bv goed te laten verlopen, ben je afhankelijk van een huisarts die niks doet om daar aan bij te dragen. Qua spruw liever een keer te veel dan te weinig wat mij betreft. Ik heb maanden lopen rommelen voor de huisarts wilde toegeven dat het wel spruw was en toen was het al zo erg dat we er nu nog maar net vanaf zijn (Ik wist het al met 2 maanden en nu wordt ze over een week een jaar)
Sinds wanneer moet de moeder zich aanpassen aan het kraambezoek? Naar mijn weten is dat nog altijd andersom...quote:Op donderdag 2 november 2006 08:59 schreef PM-girl het volgende:
Gisteren flink herrie in de tent gehad, over de tijden van voeden en dat ik dan (deels) niet bij de kraamvisite ben soms. Zo moeilijk...
Ben dan zo boos op alles en ook op mijn lichaam, dat het niet gewoon kan (dan zou ik namelijk bij het bezoek voeden wrs.)
Ik durf het al haast niet meer hardop te zeggen (vooral niet meer tegen moeders met kinderen van dezelfde leeftijd) maar nog best veel. Toch wel zo'n 7 keer en dan tel ik de nacht mee, hoor (dus per etmaal). Ze krijgt nog niks anders te drinken verder ook hoor en geen andere zuivel nog. Ik ga volgende week wel ander drinken aanbieden dus ik hoop ergens dat het wel wat minder wordt dan. Ik zou zeer tevreden zijn met een keer of 4 of zo.quote:Op donderdag 2 november 2006 11:37 schreef owlet het volgende:
Al bijna een jaar Nebelung, wat gaat dat hard! Hoe veel drinkt ze nu nog?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |