abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42936957
* Tamea heeft een nieuwe kolf besteld via Internet.

Ik heb nu een enkelzijdige elektrische (Medela Mini Electric), maar het gaat me veel te langzaam, dus ik heb nu een dubbelzijdige gekocht (Ameda Lactaline Personal). Die schijnt ook veel minder herrie te maken en beter instelbaar te zijn dan de Mini Electric.
Eerst twijfelde ik nog omdat zo'n ding best duur is (ongeveer 130 euro), maar ik wil nog wel even doorgaan met BV en we willen ook ooit nog wel een tweede kindje, dus ik vind het de investering wel waard.

* Tamea zit dus de komende dagen te springen voor de brievenbus

Verder gaat het hier nu wel weer even OK met de BV. Finn wilde zondagmiddag en avond zowat constant drinken. Dat was denk ik even een soort regelperiode na het wisselvallige/slechte drinken van de laatste weken. Hij plast nu ineens ook weer veel meer, z'n fontanel is veel minder goed te voelen en ik kolf ook weer meer milliliters op m'n werk. Kortom, deze mama is weer gerustgesteld (voor zolang als het duurt).

Dames met kloofjes, sterkte, hopelijk genezen ze gauw.
  † In Memoriam † woensdag 25 oktober 2006 @ 23:13:37 #227
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_42938591
Tamea, ik heb de Ameda ook en vind het een superkolf! Vooral fijn aan de kolf vind ik dat je naast de zuigkracht ook zelf het ritme kunt regelen. Hij maakt wel iets lawaai, maar dat kun je dempen door 'm op een handdoek of muismatje te zetten. Fijn dat de bv bij jullie weer zo goed gaat!
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  donderdag 26 oktober 2006 @ 12:28:12 #228
11682 Moonah
Jolie femme
pi_42949227
Help!
Ik zit al 3 dagen en 2 nachten in de regeldagen!!!
Thies meldt zich heel onregelmatig, dan weer om het half uur, dan na ruim een uur. Soms 's nachts na 3 uur.... De ene keer drinkt hij 10 minuten flink door, dan weer houdt hij het na 2 minuutjes voor gezien en gaat liggen tutteren...
Ik heb er vreselijk schrale tepels van...

En we hadden zo'n fantasThies ritme samen! Een week lang was het keurig om de 4 uur, ideaal!
Maar goed, vragenlijn gebeld, als het na het weekend nog steeds zo is, kijken we verder...
Nah, da's ook een advies waar je wat mee kunt!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_42949611
Hehehe, FantasThies

Regeldagen zijn lastig ja, je hebt er niks aan nu op dit ogenblik, maar het gaat over. Zou me niets verbazen als dat vandaag of morgen al is hoor (altijd op het moment dat je er echt van baalt is het klaar is mijn ervaring).

Als hij gaat tutteren, glijdt hij ws. wat van de tepel af zeg maar, en is niet meer goed aangelegd dan. Daar wordt het schraal van. Ik zou hem er wel afhalen dan, vaccuum verbreken met pink. Naar alle waarschijnlijkheid laat hij dan van zich horen ( ), je kan hem dan desnoods weer opnieuw goed aanleggen.

Sterkte
Variety is the spice of life
  donderdag 26 oktober 2006 @ 12:44:30 #230
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_42949757
Zo, ben weer terug van weggeweest (Fok down en internet eruit).
Moonah, vermoeiend zo denk ik, elk half uurtje aan de bak moeten! En dat is het enige jammere van bv, jij moet zelf altijd de voeding doen. Heb helaas geen ervaring met regeldagen, dus kan je niet adviseren.

Hier gaat het weer goed! Ben maandag bij de ha geweest, die was tevreden. Kolven loopt goed, super productie weer, met 4 x per dag kan ik een ruime dag voeding maken. Maandag bleek dat hij goed aangekomen was, 310 gram gegroeid in 1 week!
Vanmorgen weer aangelegd en dat ging zonder pijn (rechts dan)! Ben zo blij! Hoop dat het zo kan blijven, dat bouw ik het aantal live voedingen weer op!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_42949946
Wil hij wil echt drinken Moonah, of wil hij vooral jou? In het begin dacht ik dat Anna zo veel wilde drinken, maar ik kwam erachter dat ze niks doorslikte en dus helemaal niet dronk. Als ze gewoon bij me lag, zonder te drinken, was het vaak ook goed. Je bent dan nog een boel tijd kwijt, maar voor je tepels is het beter.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_42950446
Vermoeiend hè Moonah, regeldagen. Gelukkig houden ze ooit op, al voelt het niet zo terwijl je er middenin zit.

Fijn dat het zo goed gaat PM-girl, met je kolfopbrengst en het live-voeden.
  donderdag 26 oktober 2006 @ 13:59:53 #233
11682 Moonah
Jolie femme
pi_42951999
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 12:44 schreef PM-girl het volgende:
Heb helaas geen ervaring met regeldagen,
Heláás???

Ik ben heel geduldig met ons menneke hoor. Maar het is zo vermoeiend. Mijn lief is net even naar het consultatiebureau geweest en daar adviseerden ze om gewoon (...!!) het oude ritme van om de 4 uur weer op te pakken. Oké dan!
Dat tutteren doet hij omdat hij het idd gewoon lekker vindt om aan mama's tiet te hangen. Papa beetje jaloers maken.
Soms trap ik erin, dan vind ik hem zo zielig als hij gaat huilen als ik hem eraf haal. Maar ik merk al wel dat ik inmiddels wat 'strenger' word.
Niet eten is niet aan de tiet!

En PM, fijn dat je het nu weer aandurft om Simon aan te leggen. Hou vol! Doe ik ook!
pi_42954154
Wow, m'n nieuwe kolf is vandaag al bezorgd, terwijl ik hem dinsdagavond pas besteld heb. Supersnelle service dus. Ik ben m'n nu aan het uitkoken, zodat ik hem vandaag nog proberen kan.
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 11:16:45 #235
94046 PM-girl
pi_42979012
En Tamea. hoe was je kolf? Bevalt het?

Heeft iemand hier ervaring met voeden in het openbaar met een tepelhoedje? Voor de bevalling zag ik mezelf al helemaal op de barricades, lekker overal bv geven! Maar nu het dan voorzichtig weer lukt met het tepelhoedje, vind ik het toch anders. Aanleggen gaat toch iets tijdrovender in zijn werk. Meestal slaat Simon het hoedje er een paar keer vanaf, en om nu 'buiten' telkens opnieuw dat vacuum te maken zie ik niet zo zitten eigenlijk. Laat staan het kolven.
*
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 11:23:05 #236
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_42979170
Gewoon nog even mee wachten tot het allemaal wat makkelijker gaat PM
Degenen die je 'in het wild' ziet voeden zijn ook meestal kindjes al vanaf een maand of 3 oud.
Ik heb ook pas buiten gevoed toen ik zeker wist dat ik geen 'moeilijke' momenten tegen zou komen met het voeden.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_42979471
Vier uur is wel lang hoor Moonah, misschien heb je gewoon een hongerlappie.

Erg snel Tamea, hoe ging het?

Ik ging juist al snel buiten voeden, om te voorkomen dat ik het later niet meer zou durven. Maar ik hoefde dan niet moeilijk te doen met een tepelhoedje gelukkig. Ik denk dat je gewoon moet wachten tot het lekker soepel gaat.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 12:00:23 #238
11682 Moonah
Jolie femme
pi_42980130
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 11:34 schreef YPPY het volgende:
Vier uur is wel lang hoor Moonah, misschien heb je gewoon een hongerlappie.
Je bedoelt een lange tussentijd?
Hij gaf het zelf aan.
Nu zitten we inmiddels op 2,5 a 3 uur. Pfieuw!
Zo dadelijk komt de wijkverpleegkundige om hem te wegen. En even door te spreken hoe nu verder te gaan. Al heb ik goede hoop dat het nu 'vanzelf' de goede kant weer opgaat.

En in het wild voeden?
Voorlopig echt nog niet!!!!
Ik doe het nog niet eens met bezoek erbij. Gewoon nog even lekker met ons tweetjes tot het allemaal gesmeerd loopt.
Bovendien, al dat gedoe met leklapjes, spuugdoekjes en natte BH's....
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 12:02:36 #239
11682 Moonah
Jolie femme
pi_42980194
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 11:16 schreef PM-girl het volgende:
Aanleggen gaat toch iets tijdrovender in zijn werk.
Bij mij pakt Thies hem ook niet altijd meteen goed hoor. Soms ben ik wel een kwartier bezig.
Remedie die bij ons werkt: hem even wegleggen, flink laten huilen (ziiiieeeelig.... ) en dan hapt hij meestal in een keer goed!
Tja, het is een vak apart, BV geven...
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 12:18:44 #240
3011 E.T.
pi_42980628
Yppy, ik bedoelde ook 'gewoon als het aanleggen wat soepeler gaat' (Saskia was ook niet zo'n enthousiaste happer in 't begin..).

Moonah, leklapjes! (hydrofiele luiers zijn daar trouwens geweldig voor! )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 18:29:14 #241
94046 PM-girl
pi_42991455
Welke bewaarproducten voor afgekolfde melk voor in de vriezer verkoopt Prenatal? Of HEMA? Lees hier verschillende ervaringen en wil graag echt even zien wat het is. Bij de borstvoedingswinkel moet je het met een plaatje doen.
*
pi_42992687
Hema heeft volgensmij niets op dat gebied (dat er speciaal voor bedoeld is) Wel gewone plastic flesjes (met speen/dop), daar zou je ook in kunnen invriezen.
Prenatal heeft hier in elk geval VIA bekers en Medela flesjes en had ook plastic zakjes (weet niet welk merk), maar die zijn er nu geloof ik helemaal uit het assortiment.
Invriezen kan je trouwens ook nog doen in ijsblokjeszakjes (gewoon van de super). Ik vind dat vooral handig om rare hoeveelheden aan te vullen.

M'n nieuwe kolf werkt fijn. M'n opbrengst is niet hoger (gisterenavond iig niet, en op m'n werk was ik de spray vergeten en had ik net zoveel als normaal), maar het gaat wel veel sneller. Ik ben wel tevreden dus.
Oja, het is alleen wel jammer dat die borstschilden niet in de magnetron gesteriliseerd kunnen worden, maar dat is ook geen ramp.
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 19:30:27 #243
108648 cattie
lieve moeder
pi_42992769
PM-girl, de etos heeft ook veel keuze qua bewaardingen om bv in te vriezen. Of anders de thuiszorgwinkel.
Tamea, fijn dat je nieuwe kolf bevalt! Ik heb ook goede verhalen over die kolf gehoord, maar ben zelf ook best tevreden met mijn Avent IQ uno, alleen jammer dat het maar een enkele kolf is.
  Jubileum moderator vrijdag 27 oktober 2006 @ 19:56:25 #244
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_42993327
Tamea fijn dat je kolf zo bevalt. Ik heb hem zelf ook gehad en was er altijd erg tevreden over.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 20:55:35 #245
3011 E.T.
pi_42994814
Tamea, ik heb 'm ook gebruikt, maar hier ging de hele handel gewoon de magnetron in hoor
Op het bv-forum gooide 'men' het ook allemaal zonder problemen in de magnetron (toen ik dat las, durfde ik dat ook wel)
pi_42995493
Ok, dan durf ik het ook wel aan met de magnetron Ik had al geprobeerd te zoeken op het bv-forum maar had het nog niet kunnen vinden.
Wat een fijn topic is dit toch.
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 21:27:01 #247
3011 E.T.
pi_42995605
Ik had zo'n bak van de hema.. 100ml water erin, 5 minuten op 500Watt. Van de week zag ik de spullen nog liggen, ziet er nog steeds prima uit
pi_42995775
Diezelfde bak heb ik ook en het is inderdaad supermakkelijk.
Stukken beter dan met je hormonaal-vergeetachtige hoofd vergeten de timer te zetten als je iets uitkookt en dan weer een tripje naar de thuiszorgwinkel moeten maken voor tepelhoedjes, borstschilden en nog wat kolfonderdeeltjes
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 21:57:19 #249
593 sjak
Juffie Bloem
pi_42996506
Prettig hoor Tamea! Ik heb deze week voor het eerst veel gekolfd en nu heb ik kloven Vandaag dus maar bepanthen gekocht om de pijn wat te verminderen. Gelukkig heb ik nu 3 dagen om weer bij te komen en gewoon te voeden voor we weer koe gaan spelen
Lekker douchen!
  † In Memoriam † zaterdag 28 oktober 2006 @ 00:15:58 #250
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_43000036
Sjak, rottig toch, die kloven. Hoop dat ze snel verdwijnen!
Een kolfwijze die ik aangeraden kreeg om kloven te vermijden en die ik nog steeds naar tevredenheid volg: een minuut kolven met weinig zuigkracht - daarna de zuigkracht opvoeren tot het nog prima te verdragen is - dan na vijf minuten pauze nemen om de borsten even te masseren - vervolgens nog vijf minuten kolven
(Heb je nu weinig aan natuurlijk, maar misschien kun je er iets mee nadat de kloven verdwenen zijn.)
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')