Misschien krijgen we daar wat meer van te zien in de Cylon story arc aan boord van een base star?quote:Op woensdag 1 november 2006 16:11 schreef Zhenar het volgende:
Ik zou wel willen zien hoe de prototypes van de humanoid Cylons eruit zagen... en willen weten wat hun tekortkomingen waren![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En over het rangen gebeuren binnen de Galactica de volgende spoiler.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De enige zekerheid die je hebt in je leven ben ik!!
quote:Op woensdag 1 november 2006 16:49 schreef DooD het volgende:
Over de nieuwe skinjobs cylons een spoiler hieronder:Dat zijn dan vast...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
Dan zouden die oude cylons toch te zien moeten zijn in een bepaald stadium in New Caprica?quote:Op woensdag 1 november 2006 15:56 schreef PPL het volgende:
De oude Cylons die je ziet op schetsen zijn inderdaad 'geleend' uit de originele serie.
Zij zijn echter eerder een eerbetoon aan de originele serie.
Bovendien is in één keer goed te zien hoe de Cylons zijn geevolueerd sinds de laatste oorlog voorafgaand aan de val van de Koloniën.
Waarom op New Caprica? Die Cylons die je in de miniserie ziet zijn gewoon een eerbetoon aan TOS, heeft verder niks met deze serie te maken dus die Cylons gaan ze echt niet meer in de nieuwe serie gebruiken. Bovendien zijn de oude Cylons nog teringleluk ookquote:Op woensdag 1 november 2006 22:34 schreef kriele het volgende:
[..]
Dan zouden die oude cylons toch te zien moeten zijn in een bepaald stadium in New Caprica?
Ik ben het niet met je eens. Volgens mij is het uitgelegt als het model waar men de vorige oorlog tegen heeft gevoerd, net als de oude basestars. Mocht dit niet zo zijn, dan klopt het gewoon niet. Dan wordt een eerbetoon, een dikke fout in de serie.quote:Op donderdag 2 november 2006 12:02 schreef Rhinestone het volgende:
[..]
Waarom op New Caprica? Die Cylons die je in de miniserie ziet zijn gewoon een eerbetoon aan TOS, heeft verder niks met deze serie te maken dus die Cylons gaan ze echt niet meer in de nieuwe serie gebruiken. Bovendien zijn de oude Cylons nog teringleluk ook![]()
Die echte "toasters" waar Six over zegt dat ze "their uses" hebben, zijn toch gewoon de 'soldaten' van de Cylons die je in vele afleveringen ziet terugkomen en waarvan er eentje momenteel Balthar bewaakt?quote:Op donderdag 2 november 2006 13:44 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Die zullen ze inderdaad niet gaan gebruiken denk ik, het is meer een soort homage aan de orginele BSG.
In de miniserie zei Six trouwens wel dat ze nog bestaan "those models still have there uses" iets in die context zei ze.
Zullen wel afvalverwerkers zijn dus.![]()
Juistquote:Op donderdag 2 november 2006 13:58 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Die echte "toasters" waar Six over zegt dat ze "their uses" hebben, zijn toch gewoon de 'soldaten' van de Cylons die je in vele afleveringen ziet terugkomen en waarvan er eentje momenteel Balthar bewaakt?
Ik denk het niet, heb het ff opgezocht en de conversatie tussen Six en Baltar loopt als volgt:quote:Op donderdag 2 november 2006 13:58 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Die echte "toasters" waar Six over zegt dat ze "their uses" hebben, zijn toch gewoon de 'soldaten' van de Cylons die je in vele afleveringen ziet terugkomen en waarvan er eentje momenteel Balthar bewaakt?
Daar doelde ik op jaquote:Op donderdag 2 november 2006 14:08 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik denk het niet, heb het ff opgezocht en de conversatie tussen Six en Baltar loopt als volgt:
Baltar "Excuse me, but I have the tiniest little bit of problem believing it, cause the last time anyone saw the Cylons they looked more like walking chromed toasters".
(onthoud dat dat ruim 40 jaar geleden is, zie Cylon in het museum van Galactica als voorbeeld)
Six: "Those models are still around, they have their uses."
Dat lijkt me toch een duidelijke verwijzing naar de orginele BSG.![]()
Dan zijn de originele cylons en basestars dus wel onderdeel van de huidige BSG geschiedenis.quote:Op donderdag 2 november 2006 14:11 schreef outcast_within het volgende:
[..]
Daar doelde ik op jain het begin van de serie
toen ik er nog fris tegen aan keek. en niet verzombied de rest in een week had verslonden.
Bedoel je New Caprica van de bezetting uit de huidige BSG?quote:Op donderdag 2 november 2006 14:09 schreef kriele het volgende:
Of een tussenversie van de TOS broodroosters en de nieuwe CG broodroosters. Maar het is best een interessant 'probleem'. Volgens mijn optiek komen de makers er niet onderuit om die plompe cylons uit TOS te gebruiken in 'New Caprica'.
Spin-Off serie.quote:Op donderdag 2 november 2006 14:15 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Bedoel je New Caprica van de bezetting uit de huidige BSG?
Of de spin-off serie? (Die heet toch alleen 'Caprica'?)
Ik denk dat het toen ten tijde van de mini-serie (2003) is gebruikt als leuke homage.quote:Op donderdag 2 november 2006 14:13 schreef kriele het volgende:
[..]
Dan zijn de originele cylons en basestars dus wel onderdeel van de huidige BSG geschiedenis.
Om de boel kloppend te houden moeten ze haast wel, lijkt me. Maar ik denk inderdaad ook dat ze ooit als hommage bedoeld zijn, maar nu toch onbedoeld onderdeel zijn geworden van de huidige BSG geschiedenis.quote:Op donderdag 2 november 2006 14:16 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik denk dat het toen ten tijde van de mini-serie (2003) is gebruikt als leuke homage.
De vraag is of ze daar nu in een spin-off serie ook daadwerkelijk mee verder willen gaan.
De vormgeving ervan wel, alleen het verhaal uit de originele Battlestar Galactica heeft er niets mee te maken, daar waren de Cylon ook niet created by men hé, 't was gewoon een buitenaards ras, en de robotjes waren hun henchmen. De oude modellen Cylons en Baseships die je op tekeningen en in het museum ziet zijn gewoon de modellen die ze gebruikten tijdens de eerste oorlog, en als eerbetoon aan de originele serie hebben de makers ervoor gekozen om ze te gebruiken. Dat geeft wel het rare gevolg dat ze bij de nieuwe serie Caprica die mannen in pak weer gaan gebruiken, anders is de continuïteit naar de kloten.quote:Op donderdag 2 november 2006 14:13 schreef kriele het volgende:
[..]
Dan zijn de originele cylons en basestars dus wel onderdeel van de huidige BSG geschiedenis.
Inderdaad, zo bedoelde ik het ook. Puur de vormgeving.quote:Op donderdag 2 november 2006 16:29 schreef Madine het volgende:
[..]
De vormgeving ervan wel, alleen het verhaal uit de originele Battlestar Galactica heeft er niets mee te maken, daar waren de Cylon ook niet created by men hé, 't was gewoon een buitenaards ras, en de robotjes waren hun henchmen. De oude modellen Cylons en Baseships die je op tekeningen en in het museum ziet zijn gewoon de modellen die ze gebruikten tijdens de eerste oorlog, en als eerbetoon aan de originele serie hebben de makers ervoor gekozen om ze te gebruiken. Dat geeft wel het rare gevolg dat ze bij de nieuwe serie Caprica die mannen in pak weer gaan gebruiken, anders is de continuïteit naar de kloten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |