abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 1 november 2006 @ 15:26:57 #251
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_43138597
lijkt mij toch meer een soort easter egg
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_43139792
De oude Cylons die je ziet op schetsen zijn inderdaad 'geleend' uit de originele serie.
Zij zijn echter eerder een eerbetoon aan de originele serie.
Bovendien is in één keer goed te zien hoe de Cylons zijn geevolueerd sinds de laatste oorlog voorafgaand aan de val van de Koloniën.
Burnt to the core but not broken
  woensdag 1 november 2006 @ 16:11:13 #253
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_43140430
Ik zou wel willen zien hoe de prototypes van de humanoid Cylons eruit zagen... en willen weten wat hun tekortkomingen waren
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
pi_43141542
quote:
Op woensdag 1 november 2006 16:11 schreef Zhenar het volgende:
Ik zou wel willen zien hoe de prototypes van de humanoid Cylons eruit zagen... en willen weten wat hun tekortkomingen waren
Misschien krijgen we daar wat meer van te zien in de Cylon story arc aan boord van een base star?
Er zijn immers nog vele modellen die we nog niet gezien hebben.

Was model 1 inderdaad het allereerste humanoid model en niet meer in gebruik vanwege tekortkomingen ?

Burnt to the core but not broken
  woensdag 1 november 2006 @ 16:49:52 #255
143210 DooD
xbox360, ps3, pc gamer
pi_43141881
Over de nieuwe skinjobs cylons een spoiler hieronder:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En over het rangen gebeuren binnen de Galactica de volgende spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De enige zekerheid die je hebt in je leven ben ik!!
  woensdag 1 november 2006 @ 16:53:58 #256
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_43142050
quote:
Op woensdag 1 november 2006 16:49 schreef DooD het volgende:
Over de nieuwe skinjobs cylons een spoiler hieronder:
SPOILER
Dat zijn dan vast...
SPOILER
pi_43155606
quote:
Op woensdag 1 november 2006 15:56 schreef PPL het volgende:
De oude Cylons die je ziet op schetsen zijn inderdaad 'geleend' uit de originele serie.
Zij zijn echter eerder een eerbetoon aan de originele serie.
Bovendien is in één keer goed te zien hoe de Cylons zijn geevolueerd sinds de laatste oorlog voorafgaand aan de val van de Koloniën.
Dan zouden die oude cylons toch te zien moeten zijn in een bepaald stadium in New Caprica?
pi_43166619
quote:
Op woensdag 1 november 2006 22:34 schreef kriele het volgende:

[..]

Dan zouden die oude cylons toch te zien moeten zijn in een bepaald stadium in New Caprica?
Waarom op New Caprica? Die Cylons die je in de miniserie ziet zijn gewoon een eerbetoon aan TOS, heeft verder niks met deze serie te maken dus die Cylons gaan ze echt niet meer in de nieuwe serie gebruiken. Bovendien zijn de oude Cylons nog teringleluk ook
jeweetz
  donderdag 2 november 2006 @ 13:44:06 #259
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_43169421
Die zullen ze inderdaad niet gaan gebruiken denk ik, het is meer een soort homage aan de orginele BSG.
In de miniserie zei Six trouwens wel dat ze nog bestaan "those models still have there uses" iets in die context zei ze.
Zullen wel afvalverwerkers zijn dus.
pi_43169866
quote:
Op donderdag 2 november 2006 12:02 schreef Rhinestone het volgende:

[..]

Waarom op New Caprica? Die Cylons die je in de miniserie ziet zijn gewoon een eerbetoon aan TOS, heeft verder niks met deze serie te maken dus die Cylons gaan ze echt niet meer in de nieuwe serie gebruiken. Bovendien zijn de oude Cylons nog teringleluk ook
Ik ben het niet met je eens. Volgens mij is het uitgelegt als het model waar men de vorige oorlog tegen heeft gevoerd, net als de oude basestars. Mocht dit niet zo zijn, dan klopt het gewoon niet. Dan wordt een eerbetoon, een dikke fout in de serie.
  donderdag 2 november 2006 @ 13:58:42 #261
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_43169928
quote:
Op donderdag 2 november 2006 13:44 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Die zullen ze inderdaad niet gaan gebruiken denk ik, het is meer een soort homage aan de orginele BSG.
In de miniserie zei Six trouwens wel dat ze nog bestaan "those models still have there uses" iets in die context zei ze.
Zullen wel afvalverwerkers zijn dus.
Die echte "toasters" waar Six over zegt dat ze "their uses" hebben, zijn toch gewoon de 'soldaten' van de Cylons die je in vele afleveringen ziet terugkomen en waarvan er eentje momenteel Balthar bewaakt?
pi_43170020
quote:
Op donderdag 2 november 2006 13:58 schreef Zhenar het volgende:

[..]

Die echte "toasters" waar Six over zegt dat ze "their uses" hebben, zijn toch gewoon de 'soldaten' van de Cylons die je in vele afleveringen ziet terugkomen en waarvan er eentje momenteel Balthar bewaakt?
Juist
  donderdag 2 november 2006 @ 14:08:02 #263
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_43170271
quote:
Op donderdag 2 november 2006 13:58 schreef Zhenar het volgende:

[..]

Ik denk het niet, heb het ff opgezocht en de conversatie tussen Six en Baltar loopt als volgt:

Baltar "Excuse me, but I have the tiniest little bit of problem believing it, cause the last time anyone saw the Cylons they looked more like walking chromed toasters".
(onthoud dat dat ruim 40 jaar geleden is, zie Cylon in het museum van Galactica als voorbeeld)

Six: "Those models are still around, they have their uses."

Dat lijkt me toch een duidelijke verwijzing naar de orginele BSG.
pi_43170321
Of een tussenversie van de TOS broodroosters en de nieuwe CG broodroosters. Maar het is best een interessant 'probleem'. Volgens mijn optiek komen de makers er niet onderuit om die plompe cylons uit TOS te gebruiken in 'New Caprica'.
pi_43170401
quote:
Op donderdag 2 november 2006 14:08 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Ik denk het niet, heb het ff opgezocht en de conversatie tussen Six en Baltar loopt als volgt:

Baltar "Excuse me, but I have the tiniest little bit of problem believing it, cause the last time anyone saw the Cylons they looked more like walking chromed toasters".
(onthoud dat dat ruim 40 jaar geleden is, zie Cylon in het museum van Galactica als voorbeeld)

Six: "Those models are still around, they have their uses."

Dat lijkt me toch een duidelijke verwijzing naar de orginele BSG.
Daar doelde ik op ja in het begin van de serie toen ik er nog fris tegen aan keek. en niet verzombied de rest in een week had verslonden.
pi_43170482
quote:
Op donderdag 2 november 2006 14:11 schreef outcast_within het volgende:

[..]

Daar doelde ik op ja in het begin van de serie toen ik er nog fris tegen aan keek. en niet verzombied de rest in een week had verslonden.
Dan zijn de originele cylons en basestars dus wel onderdeel van de huidige BSG geschiedenis.
  donderdag 2 november 2006 @ 14:15:19 #267
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_43170534
quote:
Op donderdag 2 november 2006 14:09 schreef kriele het volgende:
Of een tussenversie van de TOS broodroosters en de nieuwe CG broodroosters. Maar het is best een interessant 'probleem'. Volgens mijn optiek komen de makers er niet onderuit om die plompe cylons uit TOS te gebruiken in 'New Caprica'.
Bedoel je New Caprica van de bezetting uit de huidige BSG?
Of de spin-off serie? (Die heet toch alleen 'Caprica'?)
pi_43170570
quote:
Op donderdag 2 november 2006 14:15 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Bedoel je New Caprica van de bezetting uit de huidige BSG?
Of de spin-off serie? (Die heet toch alleen 'Caprica'?)
Spin-Off serie.
  donderdag 2 november 2006 @ 14:16:48 #269
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_43170580
quote:
Op donderdag 2 november 2006 14:13 schreef kriele het volgende:

[..]

Dan zijn de originele cylons en basestars dus wel onderdeel van de huidige BSG geschiedenis.
Ik denk dat het toen ten tijde van de mini-serie (2003) is gebruikt als leuke homage.
De vraag is of ze daar nu in een spin-off serie ook daadwerkelijk mee verder willen gaan.
pi_43170691
quote:
Op donderdag 2 november 2006 14:16 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Ik denk dat het toen ten tijde van de mini-serie (2003) is gebruikt als leuke homage.
De vraag is of ze daar nu in een spin-off serie ook daadwerkelijk mee verder willen gaan.
Om de boel kloppend te houden moeten ze haast wel, lijkt me. Maar ik denk inderdaad ook dat ze ooit als hommage bedoeld zijn, maar nu toch onbedoeld onderdeel zijn geworden van de huidige BSG geschiedenis.
  donderdag 2 november 2006 @ 14:25:38 #271
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_43170870
Er is een game wat zich afspeelt voor de nieuwe serie:

http://battlestargalacticagame.com
Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
pi_43170995
De Spin-off serie heet trouwens Caprica en geen New Caprica.
pi_43174833
quote:
Op donderdag 2 november 2006 14:13 schreef kriele het volgende:

[..]

De vormgeving ervan wel, alleen het verhaal uit de originele Battlestar Galactica heeft er niets mee te maken, daar waren de Cylon ook niet created by men hé, 't was gewoon een buitenaards ras, en de robotjes waren hun henchmen. De oude modellen Cylons en Baseships die je op tekeningen en in het museum ziet zijn gewoon de modellen die ze gebruikten tijdens de eerste oorlog, en als eerbetoon aan de originele serie hebben de makers ervoor gekozen om ze te gebruiken. Dat geeft wel het rare gevolg dat ze bij de nieuwe serie Caprica die mannen in pak weer gaan gebruiken, anders is de continuïteit naar de kloten.
pi_43175494
quote:
Op donderdag 2 november 2006 16:29 schreef Madine het volgende:

[..]

De vormgeving ervan wel, alleen het verhaal uit de originele Battlestar Galactica heeft er niets mee te maken, daar waren de Cylon ook niet created by men hé, 't was gewoon een buitenaards ras, en de robotjes waren hun henchmen. De oude modellen Cylons en Baseships die je op tekeningen en in het museum ziet zijn gewoon de modellen die ze gebruikten tijdens de eerste oorlog, en als eerbetoon aan de originele serie hebben de makers ervoor gekozen om ze te gebruiken. Dat geeft wel het rare gevolg dat ze bij de nieuwe serie Caprica die mannen in pak weer gaan gebruiken, anders is de continuïteit naar de kloten.
Inderdaad, zo bedoelde ik het ook. Puur de vormgeving.
  donderdag 2 november 2006 @ 17:04:18 #275
104846 dok
Ooh No...not again!
pi_43176109
Heej mensen, ik heb de serie zitten kijken en ben nu bij seizoen 3 aangekomen. Nu heb ik even een vraag, op de SciFi site hebben ze webisodes die een overbrugging vormen tusssen seizoen 2 en drie. Probleem is ik kan ze niet kijken op de SciFi site, de player zegt dat ik ze niet kan zien vanaf mijn locatie.
Weet iemand of ze ergens andes wel te zien zijn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')