abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62516597
ik heb geld naar mijn bank gestuurd.
nu staat er: Status Completed maar ik zie nog niks op mijn rekening
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
pi_62617319
Hallo,

Ik heb een paypal rekening geopend en hier 90 euro op proberen te storten via automatische incasso. Op 17 oktober heb ik de opdracht gegeven en op 18 oktober was de 90 euro van mijn bank overgemaakt, het is nu 23 oktober maar het geld staat nog steeds niet op mijn paypal rekening. Is er wat fout gegaan? Krijg ik een email gestuurd als de transactie voltooit is en moet ik iets bevestigen misschien voordat het op mijn paypal rekening wordt bijgeschreven?
pi_62620313
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 23:11 schreef roburt het volgende:
ik heb geld naar mijn bank gestuurd.
nu staat er: Status Completed maar ik zie nog niks op mijn rekening
een dag later stond het er
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 18:05 schreef bullshift het volgende:
Hallo,

Ik heb een paypal rekening geopend en hier 90 euro op proberen te storten via automatische incasso. Op 17 oktober heb ik de opdracht gegeven en op 18 oktober was de 90 euro van mijn bank overgemaakt, het is nu 23 oktober maar het geld staat nog steeds niet op mijn paypal rekening. Is er wat fout gegaan?
nee dat duurt lang. Meestal rond een week.
quote:
Krijg ik een email gestuurd als de transactie voltooit is
yup
quote:
en moet ik iets bevestigen misschien voordat het op mijn paypal rekening wordt bijgeschreven?
nee, tenminste ik neem aan je bankrekening is verbonden met je paypal account?

- jij vult je rekening nummer in je paypal account.
- paypal stuurt 2 kleine bedragen.
- je bevestigt deze bedragen en je bankrekening is verbonden met je paypal account.
pi_62620863
Ja dat klopt ik heb mijn bankrekening aan paypal gekoppeld ( 2 kleine bedragen dezelfde dag nog ontvangen ). De verwachte clearings datum van de bankoverschrijving is 24 oktober dus ik wacht nog even. Nadat het geld bijgeschreven staat ontkoppel ik meteen mijn bankrekening aangezien er zo goed als geen beveiliging is. Dat is ook de reden dat ik eerst geld stort op mijn paypal rekening voordat ik aankopen ga doen.
Ziet er naar uit dat paypal niet echt te vertrouwen is maar dat je het gewoon kan gebruiken als je maar weet wat je aan het doen bent.
pi_62784559
Hoi ik heb een klein vraagje.

Onlangs heb ik een paar producten verkocht via ebay,co.uk
De koper had 100% feedback en ik heb een paar dagen later het geld ontvangen.

Nu wou ik voor de koper positive feedback achterlaten maar zag dat zijn feedback was gezakt naar 50%
bij de feedback heb ik gelezen dat hij andere mensen heeft opgelicht.
(hij verkocht bepaalde dure producten en stuurde ze niet op)

Nu heb ik sterk het vermoeden dat hij mij met het geld van de opgelichte mensen heeft betaald.

Wat kan ik nu het beste doen?

Kan ebay of paypal mij aansprakelijk houden?

alvast bedankt.
I wake up after only seeing the beginning of my dream...but I will grasp what happens after that with my arms
pi_62784752
Zijn feedback ging dus van 100% naar 50%? Dan heeft die wel niet zoveel dingen vekrocht op ebay, wellicht maar 1 product.
pi_62785275
Hij had 23 sterren en stond sinds 2 augustus 2008 ingeschreven bij ebay.
5 mensen hebben negatief feedback gegeven sinds afgelopen maandag.

Hij kocht mijn producten op 22 oktober en rond maandag was het geld binnen.
I wake up after only seeing the beginning of my dream...but I will grasp what happens after that with my arms
pi_62877157
Het is toch niet zo dat Paypal geld van jouw bankrekening kan halen? Ze zijn toch niet gemachtigd?
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_62882961
Niet als je er zelf om vraagt.
pi_62929625
Het is me nog niet helemaal duidelijk...... Je kan als gebruiker toch alleen geld van je Nederlandse bankrekening naar Paypal over maken?
Dus Paypal kan geen geld van je Nederlandse bankrekening afhalen?

En is er ook een bron die dit duidelijk bevestigd?

[ Bericht 37% gewijzigd door JohnDope op 04-11-2008 10:54:11 ]
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_62929828
PayPal kan wel geld van je rekening afhalen, indien je hun heb gemachtigd.
pi_62929848
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 10:52 schreef Poepoog het volgende:
PayPal kan wel geld van je rekening afhalen, indien je hun heb gemachtigd.
Zieke shit, dus Paypal is gewoon kut, want iedereen die op "akkoord" klikt machtigt dan Paypal? Met alle respect je gaat toch niet zo'n vage organisatie lopen machtigen

Ik wil dat het gewoon is netzoals die pokerwebsites, dat als je geld op is, dat je zelf geld moet over maken en dat niet de pokersite geld van je rekening kan halen, zegmaar een soort Prepaid systeem dus.

Echt zo irritant dat Paypal, eerst moest ik zowat een week wachten voor dat ik mijn account kon activeren en nu blijken ze je ook nog helemaal leeg te kunnen trekken als ze daar zin in hebben.
Nu begrijp ik wel waarom er zoveel anti Paypal websites op het internet zijn

Moet ik nu helemaal naar de bank gaan om een extra "radicaal dichtgetimmerde" rekening te openen voor Paypal

[ Bericht 6% gewijzigd door JohnDope op 04-11-2008 11:10:10 ]
pi_62930197
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 20:38 schreef Revenge2005 het volgende:
paypal mag wel groot zijn , maar ik ga ze echt niet machtiging tot incasso geven van me rekening

nou paypal zak lekker in de stront dan
Zijn wij nou zo slim of is de rest zo dom
pi_62930391
Zo fokt op automatische incasso via internet bedrijven, ik heb sowieso al de schurft aan internet bedrijven omdat ze zich veilig ver weg wanen en als er problemen zijn behandelen ze je als een stuk stront, maar automatische incasso en internet bedrijven is helemaal gaar.

[ Bericht 18% gewijzigd door JohnDope op 04-11-2008 11:21:15 ]
pi_62930796
quote:
Ik verklaar hierbij dat de bankrekeninggegevens die hierboven worden vermeld (de 'Rekening') juist zijn en ik machtig en verzoek PayPal (Europe) S.à r.l. & Cie, S.C.A. betalingen van de rekening te incasseren.

Door hieronder op 'Ik geef toestemming' te klikken, verklaar ik het volgende:

1. Ik verzoek en machtig PayPal om via een doorlopende schriftelijke incasso alle betalingen die ik verricht vanaf mijn PayPal-rekening te incasseren van mijn PayPal-rekening totdat ik besluit dit proces te annuleren.

2. Ik erken en ga ermee akkoord dat het gebruik van de service 'Incasso-overeenkomst' wordt bepaald door de hieronderstaande servicevoorwaarden inzake de Incasso-overeenkomst.

SERVICEVOORWAARDEN INZAKE INCASSO-OVEREENKOMST

Deze overeenkomst verschaft de voorwaarden betreffende de afspraken inzake de automatische incasso, gemaakt tussen u en PayPal, waardoor PayPal betalingen die u vanaf uw PayPal-rekening verricht kan incasseren van de Rekening.

In deze overeenkomst worden de volgende woorden als volgt gedefinieerd:

‘automatische incasso’ : doorlopende schriftelijke incasso;
‘de bank’ : financiele instelling waarbij u uw Rekening aanhoudt;
‘PayPal’ : PayPal (Europe) S.à r.l. & Cie, S.C.A.;
‘PayPal-rekening’ : de online betaalservice die u wordt aangeboden door PayPal;
‘Rekening’ : de door u opgegeven rekening waarvan PayPal betalingen die u vanaf uw PayPal-rekening verricht kan incasseren;
'U’ of 'ik' : verwijst naar de rekeninghouder van wie de gegevens boven worden vermeld;

VOORWAARDEN VAN DE OVEREENKOMST

1. U garandeert dat u de enige bent die gerechtigd is tot het verstrekken van een machtiging tot automatische incasso ter zake de Rekening.

2. U kunt op elk gewenst moment besluiten om de automatische incasso voor toekomstige transacties te annuleren door de Rekening uit het PayPal-systeem te verwijderen. Log in op de PayPal-website en ga vervolgens naar het tabblad 'Profiel'. Houd er echter rekening mee dat wanneer u de Rekening uit het PayPal-systeem verwijdert, alle door u geautoriseerde transacties en transacties die nog in behandeling zijn niet worden geannuleerd.

3. U erkent dat door het herroepen van een automatische incasso geen enkel servicecontract dat er tussen PayPal en u bestaat, wordt beëindigd. De automatische incasso is alleen van toepassing op de betaalmethode en heeft verder geen invloed op enig andere overeenkomst met betrekking tot het leveren van diensten.

4. We stellen u ten minste veertien dagen van tevoren op de hoogte van eventuele wijzigingen in onze voorwaarden inzake de afspraken betreffende afschrijvingen.

5. Indien u vragen of opmerkingen heeft over de wijzigingen in de voorwaarden, kunt u via e-mail of telefoon contact met ons opnemen. U kunt onze contactgegevens vinden door onder aan de website op de link 'Neem contact met ons op' te klikken.

6. Het is uw verantwoordelijkheid om te zorgen dat er voldoende geld op de Rekening staat zodat er probleemloos in overeenstemming met de Incasso-overeenkomst geincasseerd worden. In het geval dat er niet voldoende geld op de Rekening staat, kan de bank de betaling terugboeken naar de rekening. PayPal is in dat geval gerechtigd een nieuwe incasso-opdracht te geven.

7. Niet op alle bankrekeningen wordt een automatische incasso geacccepteerd. Controleer daarom eerst bij uw Bank of een automatische incasso wordt geaccepteerd.

8. Wanneer incasso-opdracht op de locatie waar u uw Rekening heeft buiten werkdagen valt, wordt het bedrag de volgende werkdag na de datum van de incasso-opdracht van uw Rekening afgeschreven.

9. Storneringstermijn

Particulieren kunnen binnen 30 kalenderdagen nadat het geld van de Rekening is afgeschreven de Bank verzoeken het geld terug te boeken.

Bedrijven kunnen binnen 5 werkdagen nadat het geld van de Rekening is afgeschreven de Bank verzoeken het geld terug te boeken.

10. Indien u van mening bent dat er op ongeldige wijze een incasso heeft plaatsgevonden, dan verzoeken we u dit direct te melden bij PayPal door telefonisch contact op te nemen via 0900-265 8950, of een e-mail te sturen naar service@paypal.nl. U kunt onze contactgegevens ook vinden door onder aan de PayPal-website (http://www.paypal.nl) op de link 'Neem contact met ons op' te klikken.

Als u geen bevredigend antwoord van ons ontvangt betreffende het geschil, neem dan contact binnen 12 maanden contact op met de Bank. Indien de bank van mening is dat uw klacht gegrond kan zijn, dan start zij een MOI-procedure (Melding Onterechte Incasso). De Bank controleert vervolgens of u een machtiging heeft gegeven en of deze van toepassing is op deze situatie. Indien geconcludeerd wordt dat er sprake is van onterechte incasso, dan wordt het geld teruggestort op de Rekening. In beginsel handelen de Bank en PayPal deze procedure binnen drie weken af.

11. Voor vragen of opmerkingen kunt u contact met Pypal opnemen. Zorg ervoor dat u uw naam, adres, bankrekeningnaam en het telefoonnummer waarop u te bereiken bent duidelijk vermeldt als u contact opneemt.

12. Alle persoonlijke klantgegevens die PayPal van u heeft worden op vertrouwelijke wijze bewaard, met uitzondering van de gegevens die u de Bank heeft verleend voor betalingen naar de Rekening. Deze informatie wordt uitsluitend bekend gemaakt aan de Bank in het geval van een claim of vermeende onjuiste of ongeldige betalingen, of wanneer dat van ons wordt geëist krachtens een gerechtelijk bevel of andere juridische procedure.

13. PayPal is op grond van haar Europees pasport gerechtigd om te handelen als een instelling voor elektronisch geld.
Ik kan het bijna niet geloven dat het gaat om het incasseren van geld van je eigen Nederlandse rekening.

Overigens: de knop "Ik geef toestemming" bestaat helemaal niet, die heet namelijk "akkoord", dus is dit dan wel rechtsgeldig?
Maar aan de andere kant, rechtsgeldig of niet, als zij jouw geld willen opslokken dan doen ze dat gewoon.

Hebben de Paypal users dit wel gelezen

Ik heb Paypal op dit moment keihard nodig, maar deze regels weiger ik te accepteren.
pi_62931207
Tja, dat geldt voor elk bedrijf waar je een machtiging voor ondertekent. De communicatie met Paypal is vaak stroef ja, maar het energiebedrijf of de TV-gids machtig je net zo goed om geld van je bankrekening af te schrijven, ook daar worden wel eens fouten gemaakt.
pi_62931323
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 11:45 schreef Jape het volgende:
Tja, dat geldt voor elk bedrijf waar je een machtiging voor ondertekent. De communicatie met Paypal is vaak stroef ja, maar het energiebedrijf of de TV-gids machtig je net zo goed om geld van je bankrekening af te schrijven, ook daar worden wel eens fouten gemaakt.
Waarom machtigen Ze kunnen toch ook gewoon een prepaid systeem hanteren.

Sowieso is die authenticatie techniek van Paypal om te janken. Dit geloof je gewoon niet Met een prepaid systeem zou het nog wel aanvaardbaar zijn.
pi_62931513
quote:
Op zondag 2 november 2008 15:06 schreef emokid het volgende:
Niet als je er zelf om vraagt.
Werk jij trouwens voor Paypal? want je had me er bijna in geluld.
pi_62932235
pi_62932491
Het is moeilijk om door de hebzucht kritisch te blijven, dat is mij vandaag in ieder geval wel gelukt. "Tjakkaaa"
pi_62932743
Nog even een site-je voor het topic-evenwicht: http://www.paypalwarning.com/
pi_62932823
Sjesus wat is jouw probleem, je kan hun machtigen, maar het hoeft niet. Je kan dus ook gewoon geld erop storten, of gewoon met je credit card. Wat je vergeet in je tirade is dat je een machtiging gewoon kan intrekken via je bank en dat je ook het teveel betaalde geld kan terugvorderen via je bank.
pi_62933578
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 12:44 schreef Poepoog het volgende:
Sjesus wat is jouw probleem, je kan hun machtigen, maar het hoeft niet.
Je moet hun machtigen.
quote:
Wat je vergeet in je tirade is dat je een machtiging gewoon kan intrekken via je bank en dat je ook het teveel betaalde geld kan terugvorderen via je bank.
Dit is een eindeloos gevecht.
pi_62933773
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 13:14 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Je moet hun machtigen.
[..]

Dit is een eindeloos gevecht.
Je moet helemaal niks, ik heb twee accounts waarbij ik ze bij één wel heb gemachtigd en bij de andere niet.

En het is geen eindeloos gevecht, had het vorige keer binnen een week terug.
pi_62933812
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 13:21 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Je moet helemaal niks,
Wel dus:
quote:
Ik verklaar hierbij dat de bankrekeninggegevens die hierboven worden vermeld (de 'Rekening') juist zijn en ik machtig en verzoek PayPal (Europe) S.à r.l. & Cie, S.C.A. betalingen van de rekening te incasseren.

etc etc.
quote:
ik heb twee accounts waarbij ik ze bij één wel heb gemachtigd en bij de andere niet.
Waarom zou je Paypal machtigen?
quote:
En het is geen eindeloos gevecht, had het vorige keer binnen een week terug.
Daar gaan toch wat uurtjes in zitten.
pi_62933890
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 13:23 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Wel dus:
[..]
Je kan ook een paypal accòunt hebben zonder ze te machtigen. Ik heb het de eerste twee jaar zo gedaan, maar ach, als jij wilt afgaan op een paar links waar ze toevallig DE oplossing hebben, een ander betaalsysteem succes.
pi_62933913
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 13:26 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Je kan ook een paypal accòunt hebben zonder ze te machtigen. Ik heb het de eerste twee jaar zo gedaan, maar ach, als jij wilt afgaan op een paar links waar ze toevallig DE oplossing hebben, een ander betaalsysteem succes.
Je bent grappig het geen dat ik post is het contract waar ik voor moet "clicken", dat komt dus gewoon van de paypal site. Als ik op "akkoord" had geklikt dan had ik nu dingen op e-bay kunnen kopen die in de winkel > 3 keer duurder zijn.

En waarom zou je Paypal willen machtigen?
pi_62934027
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 13:27 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Je bent grappig het geen dat ik post is het contract waar ik voor moet klikken, dat komt dus gewoon van de paypal site.

En waarom zou je Paypal willen machtigen?
Ok, wat is er nu aan de hand dan. Je hebt een paypal account en je wilt wat geld overmaken, en om dat te kunnen doen moet je ze machtigen? Ik dacht dat je ook een x bedrag naar een rekening van hun kon overmaken? Je hebt dus geen creditcard? Of geen kennis die het voor je kan betalen? En wat is er mis met hun te machtigen als je het gewoon kan laten terugdraaien met een klik in het internetbankierensysteem van je bank of via een telefoontje. Ik heb het zelf al 8 jaar, en moet zeggen dat ik er tot 1 week geleden nooit een probleem mee heb gehad, en dat is wel goed te noemen aangezien ik al minimaal 1000 betalingen heb ontvangen en gedaan. Ik bedoel de lokale bank heeft meer steken laten vallen hier
pi_62934100
Dit contract moet ik tekenen en daar staat duidelijk "machtigen" in.

[centraal] PayPal deel 3

Wat vind jij daar van?
pi_62934206
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 13:35 schreef JohnDope het volgende:
Dit contract moet ik tekenen en daar staat duidelijk "machtigen" in.

[centraal] PayPal deel 3
want? diverse banken hebben dat ook niet zo geregeld?

wanneer kreeg je dit dan voor je vierkante ogen?
pi_62934248
Ik heb het nota bene dik gedrukt in dat contract.
pi_62934309
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 13:41 schreef JohnDope het volgende:
Ik heb het nota bene dik gedrukt in dat contract.
Ik vraag wanneer, dus toen je een account opende, of toen je geld wou toevoegen, wanneer?
pi_62934357
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 13:44 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Ik vraag wanneer, dus toen je een account opende, of toen je geld wou toevoegen, wanneer?
Ik heb me geregistreerd, een paar dagen later stortte PayPal een paar cent op mijn rekening, daarna had ik die bedragen op de PayPal-site ingevuld en toen werd dit wurgcontract voor me neus geschoven.
Als ik daar waarschijnlijk op "Akkoord" had gedrukt, had ik nu kunnen kopen op ebay.
pi_62934435
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 13:46 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik heb me geregistreerd, een paar dagen later stortte PayPal een paar cent op mijn rekening, daarna had ik die bedragen op de PayPal-site ingevuld en toen werd dit wurgcontract voor me neus geschoven.
Als ik daar waarschijnlijk op "Akkoord" had gedrukt, had ik nu kunnen kopen op ebay.
Je kan toch ook kopen bij een persoon die niet persé PayPal accepteert, dus in NL of ergens in EU die bankoverschrijvingen accepteert, of anders met je creditcard. Je doet alsof je gedwongen wordt, maar PayPal en eBay zijn gewoon nog een keuze hoor.
pi_62934533
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 13:49 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Je kan toch ook kopen bij een persoon die niet persé PayPal accepteert, dus in NL of ergens in EU die bankoverschrijvingen accepteert, of anders met je creditcard. Je doet alsof je gedwongen wordt, maar PayPal en eBay zijn gewoon nog een keuze hoor.
Iets wat ik nodig heb, haal ik op Ebay voor een appel en een ei (het is zelfs zo goedkoop dat ik een tussenhandel kan beginnen als ik zou willen ) en die prijs krijg je niet bij andere webshops en dit product moet trouwens uit verweggiestan komen.
Een creditcard moet ik helemaal niet. Dus ik ben gedwongen tot Paypal.
pi_62948662
Het blijft allemaal apart.....
  dinsdag 4 november 2008 @ 22:35:09 #242
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_62949254
JD, je machtigt PayPal om het bedrag dat jij moet betalen aan de koper van je rekening te halen. Je hoeft dus niet eerst het geld van je rekening naar je PayPalrekening te laten storten en dan pas te betalen (kost een paar dagen).

Stel je hebt niet genoeg geld op je PayPalrekening en wilt nu wel meteen betalen... als je dus PayPal machtigt'om in dit soort gevallen het geld van je rekening te halen om de betaling te doen dan krijgt de koper dus meteen zijn geld, ook al kost het PayPal wat langer om jouw geld binnen te krijgen.

Het is dus niet zo dat je te pas en te onpas je rekening gaan plunderen

Kan het gebeuren? uiteraard, maar dat kan ook bij een gewone bankoverschrijving of iets dergelijks (foutje bedankt).
pi_62949819
Ik vind het top dat jij een antwoord geeft waar ik wat mee kan, maar op die feature zit ik niet te wachten, want ik als amateur zorg gewoon dat ik munten op die Paypal account heb staan.
  dinsdag 4 november 2008 @ 22:53:57 #244
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_62950020
Als je genoeg geld op je account hebt staan dan haalt PayPal dus geen geld van je bankrekening

Uiteindelijk zul je overigens de feature MOETEN accepteren als je je PayPalrekening wilt blijven gebruiken (iets met de Europese Unie en zendlimieten) omdat je je rekening dan moet verifieren (of hoe ze het ook maar noemen).
pi_62950170
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 22:35 schreef ScienceFriction het volgende:
JD, je machtigt PayPal om het bedrag dat jij moet betalen aan de koper van je rekening te halen. Je hoeft dus niet eerst het geld van je rekening naar je PayPalrekening te laten storten en dan pas te betalen (kost een paar dagen).

Stel je hebt niet genoeg geld op je PayPalrekening en wilt nu wel meteen betalen... als je dus PayPal machtigt'om in dit soort gevallen het geld van je rekening te halen om de betaling te doen dan krijgt de koper dus meteen zijn geld, ook al kost het PayPal wat langer om jouw geld binnen te krijgen.

Het is dus niet zo dat je te pas en te onpas je rekening gaan plunderen

Kan het gebeuren? uiteraard, maar dat kan ook bij een gewone bankoverschrijving of iets dergelijks (foutje bedankt).
bron? volgens mij is dit onzin.
wat als je geen geld op je bankaccount hebt?
  dinsdag 4 november 2008 @ 23:16:12 #246
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_62950874
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 22:57 schreef roburt het volgende:
bron? volgens mij is dit onzin.
Toch is het zo. heb het zelf al meerdere keren gedaan.
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 22:57 schreef roburt het volgende:
wat als je geen geld op je bankaccount hebt?
Dan sluiten ze je af van het internet
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')