abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 9 oktober 2006 @ 15:08:17 #1
18653 crew  D.
pi_42511894
PAYPAL

Voordat je een vraag gaat stellen over paypal, lees eerst even dit stukje door.
Mocht je daarna nog vragen hebben kun je ze altijd nog stellen, komt daar een goed antwoord op zullen we deze lijst weer bijwerken.

Wat is paypal?

Kan je ook een Paypal account gebruiken als je geen credit card hebt?

Ja dat kan.

Je kan altijd geld ontvangen op je paypal account en dat geld laten overschrijven naar je eigen rekening.

Heb je een personal account dan ontvang je gratis alles op je paypal account, heb je een Premier/Business Account (waarmee je CreditCard betalingen kan accepteren) dan kost je dat per transactie 1.9% + ¤0.35 EUR to 3.4% + ¤0.35 EUR. Hier meer info: https://www.paypal.com/cg(...)outside&countries=EU

Schrijf je ¤100.00 of meer over naar je eigen rekening kost het je niets.
Schrijf je minder dan ¤100.00 over naar je eigen rekening kost dat je ¤1,00

Er zal een dag of 5 a 7 overheen gaan voordat je het op je eigen rekening ziet staan.

Voor meer informatie kun je deze link volgen en dan kun je per land zien wat de eventuele kosten zijn:
https://www.paypal.com/cg(...)hdrawal-fees-outside

Wil je geld storten op je paypal account kost dit niets.
Je kan dan een betaling doen aan:

Naam: PayPal International Ltd
Rekening nr: 266566472
Bank: Bank of America, N.A.
Plaats: Amsterdam

Vergeet niet je Bank Transfer ID te vermelden in het vakje mededelingen! Deze kan je rechtboven in vinden bij My Account -> Add Funds.

Wat is dan het verschil tussen een free en een premium account?

Met een free account kun je geen betalingen accepteren van Creditcards en met een Premium account wel.

Voor de kosten die paypal in rekening brengt voor de transacties kun je hier kijken:
https://www.paypal.com/nl(...)display-fees-outside

En als ik nu iets betaal en mijn pakket komt niet aan, ben ik dan mijn geld kwijt?

Bij Paypal ben je alleen gedekt voor het niet verzenden van een pakket. Als jij niets hebt ontvangen, dan kun je Paypal verzoeken om dat te onderzoeken. Zij vragen de verkoper dan om bewijs van verzending. Kan de verkoper dat niet overleggen, dan krijg je je geld terug.

Let even op als je zelf gaat verkopen aan mensen uit het buitenland: Paypal kan helemaal niets met de T&T-nummers van TPG. Oftewel: als jij verzendt met TPG en de koper beweert niets te hebben gekregen, dan trek je aan het kortste eind, want Paypal biedt niet de mogelijkheid als bewijs een nummer van TPG in te vullen ('sorry, dit nummer kennen we niet' krijg je dan).

Meer informatie voor kopers en verkopers die met Paypal werken en meer willen weten over geld teruggave en goederen retour sturen etc kun je hier kijken:
http://www.paypal.com/cgi-bin/webscr?cmd=_security-center-outside

Met dank aan ElisaB

Dit bericht is hier niet neergezet om mensen te pushen om met paypal in zee te gaan, deze topic is gemaakt omdat er veel vragen over waren.

Ook paypal heeft zijn mindere kant, deze kun je vinden op www.paypalsucks.com

Hier deel 2: [Centraal] Paypal deel 2
quote:
Via de search vond ik enkel een deel 2, en die is al maanden vol.
Omdat ik met een vraag zat heb ik gelijk maar een centraal topic geopend.

mijn vraag dus:

werkt PayPal bij jullie? Ik krijg al 24 uur een error nl.

[ Bericht 45% gewijzigd door Sjeen op 12-10-2006 15:37:46 ]
pi_42517084
Paypal.com werkt hier prima.

Net weer een nieuwe phishing mail gehad "van" paypal. Een redelijk authentiek uitziende bevestiging van een betaling met aan het einde
quote:
Do you confirm this transaction?

If this transaction was not made by you please immediately take the following steps:

* Login to your account by clicking on the link below
* Provide requested information to ensure you are the owner of the account
* Find this transaction in HISTORY and click 'Cancel Transaction'
yeah right.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 17:31:53 #3
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_42549203
Hey, ik heb een vraagje. Ik wil met PayPal betalen maar ik heb geen CC dus wil ik wat geld van mijn bankrekening oversturen naar PayPal. Ik lees hierover op de site dit:
quote:
Om fondsen toe te voegen aan uw PayPal-rekening dient u naar uw bank te gaan om een overschrijving te doen van uw bankrekening naar uw PayPal-rekening met onderstaande gegevens. Zorg ervoor dat u uw overschrijvings-id gebruikt, waarmee het geld naar uw PayPal-rekening wordt gestuurd.
Vergeet niet ook de overschrijving-id te vermelden. Hierdoor wordt het geld naar de juiste PayPal-rekening overgemaakt. Verwerk alleen elektronische betalingen en geen contanten. Contante betalingen kunnen verloren gaan of vertraging oplopen wanneer ze niet zijn voorzien van de overschrijving-id.
Nou vroeg ik me af of dit ook via MijnPostbank.nl kan of dat ik echt fysiek naar de bank toe moet gaan? Bvd
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
  Moderator donderdag 12 oktober 2006 @ 14:57:49 #4
18653 crew  D.
pi_42610817
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 17:31 schreef Rahl het volgende:

[..]

Nou vroeg ik me af of dit ook via MijnPostbank.nl kan of dat ik echt fysiek naar de bank toe moet gaan? Bvd
Lijkt me geen probleem dit via internet te doen, maar hoe de postbanksite werkt weet ik niet.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 15:11:21 #5
51794 Rahl
pi_42611259
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 14:57 schreef D.Rose het volgende:

[..]

Lijkt me geen probleem dit via internet te doen, maar hoe de postbanksite werkt weet ik niet.
Werkt ong. hetzelfde als de formulieren. Bedankt voor je antwoord
last.fm
  Moderator donderdag 12 oktober 2006 @ 15:14:10 #6
18653 crew  D.
pi_42611348
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 15:11 schreef Rahl het volgende:

[..]

Werkt ong. hetzelfde als de formulieren. Bedankt voor je antwoord
Ah, het is dus gelukt maak ik hieruit op?
  donderdag 12 oktober 2006 @ 15:20:28 #7
51794 Rahl
pi_42611528
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 15:14 schreef D.Rose het volgende:

[..]

Ah, het is dus gelukt maak ik hieruit op?
ga het nu proberen
last.fm
pi_42611603
Simpeler dan simpel: je hebt een Paypal code en dan schrijf je geld naar Paypal over met als mededeling die code en in een dag of twee, drie staat je geld er bij.
Wartaal.
  Moderator donderdag 12 oktober 2006 @ 15:31:11 #9
18653 crew  D.
pi_42611799
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 15:23 schreef Billy_daKid het volgende:
Simpeler dan simpel: je hebt een Paypal code en dan schrijf je geld naar Paypal over met als mededeling die code en in een dag of twee, drie staat je geld er bij.
of gewoon een credtcard hebben, dan wordt het geld achteraf pas afgeboekt
  maandag 16 oktober 2006 @ 15:06:26 #10
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_42720874
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 15:31 schreef D.Rose het volgende:

[..]

of gewoon een credtcard hebben, dan wordt het geld achteraf pas afgeboekt
Met als nadeel dat de ontvanger dan provisie moet betalen...
censuur :O
  woensdag 18 oktober 2006 @ 12:09:43 #11
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_42766885
Zojuist mn eerste betaling via paypal gekregen.

Ik dacht dat het gratis zou zijn, met mijn account, maar ik moet nu toch een provisie van bijna 3 euro betalen over een bedrag van 73 euro?

Klopt dat, of niet? Of is dat omdat iemand met een creditcard/bankpas naar die rekening heeft overgeschreven?
Amaranta is een dropmuts!
"Your body only has enough blood to run either your brain or your cock".>>>ik denk dus met mn lul!

Webicon maximum 100kB, geen 1.4MB. Removed by Jump
pi_42771691
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 12:09 schreef Nachtdier het volgende:
Zojuist mn eerste betaling via paypal gekregen.

Ik dacht dat het gratis zou zijn, met mijn account, maar ik moet nu toch een provisie van bijna 3 euro betalen over een bedrag van 73 euro?

Klopt dat, of niet? Of is dat omdat iemand met een creditcard/bankpas naar die rekening heeft overgeschreven?
klopt helaas wel. je betaalt altijd zo'n 1 % ontvangstkosten.
  woensdag 18 oktober 2006 @ 15:02:54 #13
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_42771999
dat is toch als je het naar je rekening (bijv. postbank) stuurt, vanaf je Paypal onder een bepaald bedrag?

Hier ging het echt om 3,5 procent provisie voor die ene betaling.
"Your body only has enough blood to run either your brain or your cock".>>>ik denk dus met mn lul!

woensdag 18 oktober 2006 @ 15:23:18 #14
121707 5112
Iedereens lievelingsgetal
pi_42772569
gratis is alleen als een basic account hebt. Nadeel is wel weer dat je een limit hebt van 1500,- (totaal. Ga je daar over heen dan moet je upgraden) en dat je creditcard betalingen niet kunt ontvangen.

Tip -> Open twee accounts:
- Basic account: voor het ontvangen van 'normale', niet creditcard betalingen. Dit is dan gratis
- Premium account voor het ontvangen van creditcard betalingen (indien nodig). Hier betaal je dan wel provisie over.

(je hebt twee account nodig, omdat je altijd provisie moet betalen mij een premium account, ongeacht waar het geld vandaan komt)
Someone you trust is one of us...
  woensdag 18 oktober 2006 @ 21:27:09 #15
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_42785256
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 15:23 schreef 5112 het volgende:
gratis is alleen als een basic account hebt. Nadeel is wel weer dat je een limit hebt van 1500,- (totaal. Ga je daar over heen dan moet je upgraden) en dat je creditcard betalingen niet kunt ontvangen.

Tip -> Open twee accounts:
- Basic account: voor het ontvangen van 'normale', niet creditcard betalingen. Dit is dan gratis
- Premium account voor het ontvangen van creditcard betalingen (indien nodig). Hier betaal je dan wel provisie over.

(je hebt twee account nodig, omdat je altijd provisie moet betalen mij een premium account, ongeacht waar het geld vandaan komt)
Ik heb dus het basis account...dus geen betaling via creditcard.

Uit het feit dat ik dus provisie moet betalen over de aankoop, kan ik dus afleiden dat er betaald is met een creditcard...
In de advertentie heb ik nadrukkelijk vermeld, dat ik betaling per paypal via creditcard niet accepteer.

Hij zoekt het maar uit...Betaling geweigerd en geen kaarten!

woensdag 18 oktober 2006 @ 22:17:07 #16
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_42787604
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 21:27 schreef Nachtdier het volgende:

[..]

Uit het feit dat ik dus provisie moet betalen over de aankoop, kan ik dus afleiden dat er betaald is met een creditcard...
In de advertentie heb ik nadrukkelijk vermeld, dat ik betaling per paypal via creditcard niet accepteer.

Als je ook maar zou lezen wat er bij staat, zou je zien dat je je account moet upgraden naar Premium om de betaling te kunnen ontvangen.
  donderdag 19 oktober 2006 @ 10:33:10 #17
121707 5112
Iedereens lievelingsgetal
pi_42797920
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 22:17 schreef RemcoDelft het volgende:
Als je ook maar zou lezen wat er bij staat, zou je zien dat je je account moet upgraden naar Premium om de betaling te kunnen ontvangen.
Precies. Als je een basic account hebt en je krijgt een creditcard betaling binnen dan moet je die eerst accepteren. Als je echter de tekst leest die je dan voor je snuffert krijgt dan zie je dat, als je de betaling accepteert, je account automatisch wordt geupgrade naar een premium account...
Someone you trust is one of us...
pi_42803710
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 21:27 schreef Nachtdier het volgende:

[..]

Of hij nou met CC zijn paypal account gevuld had of niet, dat zie jij helemaal niet terug.

Ik kon drie jaar geleden alleen betalingen ontvangen met een premium account. Basisaccounts kon je alleen geld mee verzenden. Ik zie dat dat tegenwoordig weer veranderd is.
quote:
you can receive limited credit or debit card payments
Kan het niet gewoon zijn dat jouw bedrag boven het limiet is?
pi_42992951
Waar staat op de postbank pinpas je Kaartcontrole-
nummer?
Nintend0 00nt
  dinsdag 28 november 2006 @ 20:40:32 #20
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_43973021
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 10:33 schreef 5112 het volgende:

[..]

Precies. Als je een basic account hebt en je krijgt een creditcard betaling binnen dan moet je die eerst accepteren. Als je echter de tekst leest die je dan voor je snuffert krijgt dan zie je dat, als je de betaling accepteert, je account automatisch wordt geupgrade naar een premium account...
met als gevolg dat je volgende keer voor elke betaling die je ontvangt provisie moet afdragen a bijna 3,5% die je anders niet betaalt... Lekker uitgekookt van Paypal.

Nu even een andere vraag. Paypalbetaling ontvangen, en staat aangegeven als 'betaald'. Maar het saldo staat nog steeds op 0,00 euro. Hoelang duurt het voordat dit saldo is bijgewerkt en je dus daadwerkelijk ook kan zien dat het geld is bijgeschreven?

Moderator dinsdag 28 november 2006 @ 20:55:07 #21
18653 crew  D.
pi_43973437
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 19:39 schreef Curious-PB het volgende:
Waar staat op de postbank pinpas je Kaartcontrole-
nummer?
waarschijnlijk net als bij de creditcard

edit: zie nu pas dat ik op een oude post reageer
  woensdag 29 november 2006 @ 19:28:50 #22
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_44001043
Nachtdier ==> DIRECT! Oftewel er klopt iets niet met wat jij nu zegt...
  donderdag 30 november 2006 @ 19:31:51 #23
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_44032594
je hebt gelijk.

Ik moet in het scherm van onder naar boven lezen en niet van boven naar beneden, zoals je zou verwachten.

De factuur die ik heb gestuurd is betaald door verkoper.
De betaling van de verkoper aan mij is in behandeling.

Saldo nog steeds 0,00 euro. En ik maar denken dat Paypal snel ging? Nu alweer drie dagen geleden.

Donald Duck held zaterdag 6 januari 2007 @ 13:50:21 #24
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_45071820
Ik heb met wederzijdse opzegging een transactie op ebay geannuleerd. De betaling was al voldaan. Paypal trok het bedrag van mijn creditcard en stuurde dat naar de verkopende partij. Hij heeft het geld nu teruggestort. Het Paypaloverzicht toont dit als een transactie van -50 op mijn creditcard. Betekent dit nu dat het zeg maar het eerder afgeboekte bedrag gewoon opheft, of wordt dat op mijn bankrekening gestort ofzo? Het gaat staat in ieder geval nu niet als tegoed op paypal
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_45321743
quote:
Op donderdag 30 november 2006 19:31 schreef Nachtdier het volgende:
je hebt gelijk.

Ik moet in het scherm van onder naar boven lezen en niet van boven naar beneden, zoals je zou verwachten.

De factuur die ik heb gestuurd is betaald door verkoper.
De betaling van de verkoper aan mij is in behandeling.

Saldo nog steeds 0,00 euro. En ik maar denken dat Paypal snel ging? Nu alweer drie dagen geleden.
Heb je de betaling wel geaccepteerd?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')