abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 9 oktober 2006 @ 15:08:17 #1
18653 crew  D.
pi_42511894
PAYPAL

Voordat je een vraag gaat stellen over paypal, lees eerst even dit stukje door.
Mocht je daarna nog vragen hebben kun je ze altijd nog stellen, komt daar een goed antwoord op zullen we deze lijst weer bijwerken.

Wat is paypal?

Kan je ook een Paypal account gebruiken als je geen credit card hebt?

Ja dat kan.

Je kan altijd geld ontvangen op je paypal account en dat geld laten overschrijven naar je eigen rekening.

Heb je een personal account dan ontvang je gratis alles op je paypal account, heb je een Premier/Business Account (waarmee je CreditCard betalingen kan accepteren) dan kost je dat per transactie 1.9% + ¤0.35 EUR to 3.4% + ¤0.35 EUR. Hier meer info: https://www.paypal.com/cg(...)outside&countries=EU

Schrijf je ¤100.00 of meer over naar je eigen rekening kost het je niets.
Schrijf je minder dan ¤100.00 over naar je eigen rekening kost dat je ¤1,00

Er zal een dag of 5 a 7 overheen gaan voordat je het op je eigen rekening ziet staan.

Voor meer informatie kun je deze link volgen en dan kun je per land zien wat de eventuele kosten zijn:
https://www.paypal.com/cg(...)hdrawal-fees-outside

Wil je geld storten op je paypal account kost dit niets.
Je kan dan een betaling doen aan:

Naam: PayPal International Ltd
Rekening nr: 266566472
Bank: Bank of America, N.A.
Plaats: Amsterdam

Vergeet niet je Bank Transfer ID te vermelden in het vakje mededelingen! Deze kan je rechtboven in vinden bij My Account -> Add Funds.

Wat is dan het verschil tussen een free en een premium account?

Met een free account kun je geen betalingen accepteren van Creditcards en met een Premium account wel.

Voor de kosten die paypal in rekening brengt voor de transacties kun je hier kijken:
https://www.paypal.com/nl(...)display-fees-outside

En als ik nu iets betaal en mijn pakket komt niet aan, ben ik dan mijn geld kwijt?

Bij Paypal ben je alleen gedekt voor het niet verzenden van een pakket. Als jij niets hebt ontvangen, dan kun je Paypal verzoeken om dat te onderzoeken. Zij vragen de verkoper dan om bewijs van verzending. Kan de verkoper dat niet overleggen, dan krijg je je geld terug.

Let even op als je zelf gaat verkopen aan mensen uit het buitenland: Paypal kan helemaal niets met de T&T-nummers van TPG. Oftewel: als jij verzendt met TPG en de koper beweert niets te hebben gekregen, dan trek je aan het kortste eind, want Paypal biedt niet de mogelijkheid als bewijs een nummer van TPG in te vullen ('sorry, dit nummer kennen we niet' krijg je dan).

Meer informatie voor kopers en verkopers die met Paypal werken en meer willen weten over geld teruggave en goederen retour sturen etc kun je hier kijken:
http://www.paypal.com/cgi-bin/webscr?cmd=_security-center-outside

Met dank aan ElisaB

Dit bericht is hier niet neergezet om mensen te pushen om met paypal in zee te gaan, deze topic is gemaakt omdat er veel vragen over waren.

Ook paypal heeft zijn mindere kant, deze kun je vinden op www.paypalsucks.com

Hier deel 2: [Centraal] Paypal deel 2
quote:
Via de search vond ik enkel een deel 2, en die is al maanden vol.
Omdat ik met een vraag zat heb ik gelijk maar een centraal topic geopend.

mijn vraag dus:

werkt PayPal bij jullie? Ik krijg al 24 uur een error nl.

[ Bericht 45% gewijzigd door Sjeen op 12-10-2006 15:37:46 ]
pi_42517084
Paypal.com werkt hier prima.

Net weer een nieuwe phishing mail gehad "van" paypal. Een redelijk authentiek uitziende bevestiging van een betaling met aan het einde
quote:
Do you confirm this transaction?

If this transaction was not made by you please immediately take the following steps:

* Login to your account by clicking on the link below
* Provide requested information to ensure you are the owner of the account
* Find this transaction in HISTORY and click 'Cancel Transaction'
yeah right.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 17:31:53 #3
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_42549203
Hey, ik heb een vraagje. Ik wil met PayPal betalen maar ik heb geen CC dus wil ik wat geld van mijn bankrekening oversturen naar PayPal. Ik lees hierover op de site dit:
quote:
Om fondsen toe te voegen aan uw PayPal-rekening dient u naar uw bank te gaan om een overschrijving te doen van uw bankrekening naar uw PayPal-rekening met onderstaande gegevens. Zorg ervoor dat u uw overschrijvings-id gebruikt, waarmee het geld naar uw PayPal-rekening wordt gestuurd.
Vergeet niet ook de overschrijving-id te vermelden. Hierdoor wordt het geld naar de juiste PayPal-rekening overgemaakt. Verwerk alleen elektronische betalingen en geen contanten. Contante betalingen kunnen verloren gaan of vertraging oplopen wanneer ze niet zijn voorzien van de overschrijving-id.
Nou vroeg ik me af of dit ook via MijnPostbank.nl kan of dat ik echt fysiek naar de bank toe moet gaan? Bvd
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
  Moderator donderdag 12 oktober 2006 @ 14:57:49 #4
18653 crew  D.
pi_42610817
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 17:31 schreef Rahl het volgende:

[..]

Nou vroeg ik me af of dit ook via MijnPostbank.nl kan of dat ik echt fysiek naar de bank toe moet gaan? Bvd
Lijkt me geen probleem dit via internet te doen, maar hoe de postbanksite werkt weet ik niet.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 15:11:21 #5
51794 Rahl
pi_42611259
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 14:57 schreef D.Rose het volgende:

[..]

Lijkt me geen probleem dit via internet te doen, maar hoe de postbanksite werkt weet ik niet.
Werkt ong. hetzelfde als de formulieren. Bedankt voor je antwoord
last.fm
  Moderator donderdag 12 oktober 2006 @ 15:14:10 #6
18653 crew  D.
pi_42611348
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 15:11 schreef Rahl het volgende:

[..]

Werkt ong. hetzelfde als de formulieren. Bedankt voor je antwoord
Ah, het is dus gelukt maak ik hieruit op?
  donderdag 12 oktober 2006 @ 15:20:28 #7
51794 Rahl
pi_42611528
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 15:14 schreef D.Rose het volgende:

[..]

Ah, het is dus gelukt maak ik hieruit op?
ga het nu proberen
last.fm
pi_42611603
Simpeler dan simpel: je hebt een Paypal code en dan schrijf je geld naar Paypal over met als mededeling die code en in een dag of twee, drie staat je geld er bij.
Wartaal.
  Moderator donderdag 12 oktober 2006 @ 15:31:11 #9
18653 crew  D.
pi_42611799
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 15:23 schreef Billy_daKid het volgende:
Simpeler dan simpel: je hebt een Paypal code en dan schrijf je geld naar Paypal over met als mededeling die code en in een dag of twee, drie staat je geld er bij.
of gewoon een credtcard hebben, dan wordt het geld achteraf pas afgeboekt
  maandag 16 oktober 2006 @ 15:06:26 #10
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_42720874
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 15:31 schreef D.Rose het volgende:

[..]

of gewoon een credtcard hebben, dan wordt het geld achteraf pas afgeboekt
Met als nadeel dat de ontvanger dan provisie moet betalen...
censuur :O
  woensdag 18 oktober 2006 @ 12:09:43 #11
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_42766885
Zojuist mn eerste betaling via paypal gekregen.

Ik dacht dat het gratis zou zijn, met mijn account, maar ik moet nu toch een provisie van bijna 3 euro betalen over een bedrag van 73 euro?

Klopt dat, of niet? Of is dat omdat iemand met een creditcard/bankpas naar die rekening heeft overgeschreven?
Amaranta is een dropmuts!
"Your body only has enough blood to run either your brain or your cock".>>>ik denk dus met mn lul!

Webicon maximum 100kB, geen 1.4MB. Removed by Jump
pi_42771691
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 12:09 schreef Nachtdier het volgende:
Zojuist mn eerste betaling via paypal gekregen.

Ik dacht dat het gratis zou zijn, met mijn account, maar ik moet nu toch een provisie van bijna 3 euro betalen over een bedrag van 73 euro?

Klopt dat, of niet? Of is dat omdat iemand met een creditcard/bankpas naar die rekening heeft overgeschreven?
klopt helaas wel. je betaalt altijd zo'n 1 % ontvangstkosten.
  woensdag 18 oktober 2006 @ 15:02:54 #13
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_42771999
dat is toch als je het naar je rekening (bijv. postbank) stuurt, vanaf je Paypal onder een bepaald bedrag?

Hier ging het echt om 3,5 procent provisie voor die ene betaling.
"Your body only has enough blood to run either your brain or your cock".>>>ik denk dus met mn lul!

woensdag 18 oktober 2006 @ 15:23:18 #14
121707 5112
Iedereens lievelingsgetal
pi_42772569
gratis is alleen als een basic account hebt. Nadeel is wel weer dat je een limit hebt van 1500,- (totaal. Ga je daar over heen dan moet je upgraden) en dat je creditcard betalingen niet kunt ontvangen.

Tip -> Open twee accounts:
- Basic account: voor het ontvangen van 'normale', niet creditcard betalingen. Dit is dan gratis
- Premium account voor het ontvangen van creditcard betalingen (indien nodig). Hier betaal je dan wel provisie over.

(je hebt twee account nodig, omdat je altijd provisie moet betalen mij een premium account, ongeacht waar het geld vandaan komt)
Someone you trust is one of us...
  woensdag 18 oktober 2006 @ 21:27:09 #15
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_42785256
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 15:23 schreef 5112 het volgende:
gratis is alleen als een basic account hebt. Nadeel is wel weer dat je een limit hebt van 1500,- (totaal. Ga je daar over heen dan moet je upgraden) en dat je creditcard betalingen niet kunt ontvangen.

- Basic account: voor het ontvangen van 'normale', niet creditcard betalingen. Dit is dan gratis
- Premium account voor het ontvangen van creditcard betalingen (indien nodig). Hier betaal je dan wel provisie over.

(je hebt twee account nodig, omdat je altijd provisie moet betalen mij een premium account, ongeacht waar het geld vandaan komt)
Ik heb dus het basis account...dus geen betaling via creditcard.

Uit het feit dat ik dus provisie moet betalen over de aankoop, kan ik dus afleiden dat er betaald is met een creditcard...
In de advertentie heb ik nadrukkelijk vermeld, dat ik betaling per paypal via creditcard niet accepteer.

Hij zoekt het maar uit...Betaling geweigerd en geen kaarten!

woensdag 18 oktober 2006 @ 22:17:07 #16
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_42787604
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 21:27 schreef Nachtdier het volgende:

[..]

Uit het feit dat ik dus provisie moet betalen over de aankoop, kan ik dus afleiden dat er betaald is met een creditcard...
In de advertentie heb ik nadrukkelijk vermeld, dat ik betaling per paypal via creditcard niet accepteer.

Als je ook maar zou lezen wat er bij staat, zou je zien dat je je account moet upgraden naar Premium om de betaling te kunnen ontvangen.
  donderdag 19 oktober 2006 @ 10:33:10 #17
121707 5112
Iedereens lievelingsgetal
pi_42797920
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 22:17 schreef RemcoDelft het volgende:
Als je ook maar zou lezen wat er bij staat, zou je zien dat je je account moet upgraden naar Premium om de betaling te kunnen ontvangen.
Precies. Als je een basic account hebt en je krijgt een creditcard betaling binnen dan moet je die eerst accepteren. Als je echter de tekst leest die je dan voor je snuffert krijgt dan zie je dat, als je de betaling accepteert, je account automatisch wordt geupgrade naar een premium account...
Someone you trust is one of us...
pi_42803710
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 21:27 schreef Nachtdier het volgende:

[..]

Of hij nou met CC zijn paypal account gevuld had of niet, dat zie jij helemaal niet terug.

Ik kon drie jaar geleden alleen betalingen ontvangen met een premium account. Basisaccounts kon je alleen geld mee verzenden. Ik zie dat dat tegenwoordig weer veranderd is.
quote:
you can receive limited credit or debit card payments
Kan het niet gewoon zijn dat jouw bedrag boven het limiet is?
pi_42992951
Waar staat op de postbank pinpas je Kaartcontrole-
nummer?
Nintend0 00nt
  dinsdag 28 november 2006 @ 20:40:32 #20
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_43973021
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 10:33 schreef 5112 het volgende:

[..]

Precies. Als je een basic account hebt en je krijgt een creditcard betaling binnen dan moet je die eerst accepteren. Als je echter de tekst leest die je dan voor je snuffert krijgt dan zie je dat, als je de betaling accepteert, je account automatisch wordt geupgrade naar een premium account...
met als gevolg dat je volgende keer voor elke betaling die je ontvangt provisie moet afdragen a bijna 3,5% die je anders niet betaalt... Lekker uitgekookt van Paypal.

Nu even een andere vraag. Paypalbetaling ontvangen, en staat aangegeven als 'betaald'. Maar het saldo staat nog steeds op 0,00 euro. Hoelang duurt het voordat dit saldo is bijgewerkt en je dus daadwerkelijk ook kan zien dat het geld is bijgeschreven?

Moderator dinsdag 28 november 2006 @ 20:55:07 #21
18653 crew  D.
pi_43973437
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 19:39 schreef Curious-PB het volgende:
Waar staat op de postbank pinpas je Kaartcontrole-
nummer?
waarschijnlijk net als bij de creditcard

edit: zie nu pas dat ik op een oude post reageer
  woensdag 29 november 2006 @ 19:28:50 #22
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_44001043
Nachtdier ==> DIRECT! Oftewel er klopt iets niet met wat jij nu zegt...
  donderdag 30 november 2006 @ 19:31:51 #23
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_44032594
je hebt gelijk.

Ik moet in het scherm van onder naar boven lezen en niet van boven naar beneden, zoals je zou verwachten.

De factuur die ik heb gestuurd is betaald door verkoper.
De betaling van de verkoper aan mij is in behandeling.

Saldo nog steeds 0,00 euro. En ik maar denken dat Paypal snel ging? Nu alweer drie dagen geleden.

Donald Duck held zaterdag 6 januari 2007 @ 13:50:21 #24
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_45071820
Ik heb met wederzijdse opzegging een transactie op ebay geannuleerd. De betaling was al voldaan. Paypal trok het bedrag van mijn creditcard en stuurde dat naar de verkopende partij. Hij heeft het geld nu teruggestort. Het Paypaloverzicht toont dit als een transactie van -50 op mijn creditcard. Betekent dit nu dat het zeg maar het eerder afgeboekte bedrag gewoon opheft, of wordt dat op mijn bankrekening gestort ofzo? Het gaat staat in ieder geval nu niet als tegoed op paypal
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_45321743
quote:
Op donderdag 30 november 2006 19:31 schreef Nachtdier het volgende:
je hebt gelijk.

Ik moet in het scherm van onder naar boven lezen en niet van boven naar beneden, zoals je zou verwachten.

De factuur die ik heb gestuurd is betaald door verkoper.
De betaling van de verkoper aan mij is in behandeling.

Saldo nog steeds 0,00 euro. En ik maar denken dat Paypal snel ging? Nu alweer drie dagen geleden.
Heb je de betaling wel geaccepteerd?
pi_45560508
-laat maar-

[ Bericht 95% gewijzigd door Falcon4ever op 21-01-2007 15:45:17 ]
pi_45740637
*even een schopje gezien het aantal PayPaltopics dat naast elkaar is geopend.
pi_45740694
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 13:50 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik heb met wederzijdse opzegging een transactie op ebay geannuleerd. De betaling was al voldaan. Paypal trok het bedrag van mijn creditcard en stuurde dat naar de verkopende partij. Hij heeft het geld nu teruggestort. Het Paypaloverzicht toont dit als een transactie van -50 op mijn creditcard. Betekent dit nu dat het zeg maar het eerder afgeboekte bedrag gewoon opheft, of wordt dat op mijn bankrekening gestort ofzo? Het gaat staat in ieder geval nu niet als tegoed op paypal
Als je met een credit card betaald en de betaling wordt teruggeboekt door de verkoper dan gaat het bedrag normaal gesproken naar je credit card terug.
pi_47614482
Even een vraag m.b.t. het ontvangen van een bedrag op mijn paypalaccount..

Ik heb zelf een premium account en zal binnenkort een advertentie op ebay plaatsen waar een flink bedrag voor zal worden overgemaakt naar mij toe..

Nu is de vraag welke accountsoort de koper kan gebruiken om een bedrag van ¤ 1500 (of hoger) aan mij te voldoen.. kan dit nog doen met een basic account of moet die dan al upgraden naar een premium account?
pi_49029300
Tog dit topic maar weer is ff omhoog schoppen

ik heb sindskort ook paypal , ik heb net 5 euro over gemaakt via de bank naar me paypal account
dus met 3 dagen gaan we wel zien of het er op staat

hoop alleen dat ze me account niet closen , vandaar dat ik ook niet snel over de 20 euro op het account zal dumpen

[ Bericht 27% gewijzigd door Revenge2005 op 05-05-2007 06:14:05 ]
  † In Memoriam † zaterdag 5 mei 2007 @ 06:23:01 #31
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_49029330
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 06:05 schreef Revenge2005 het volgende:
Tog dit topic maar weer is ff omhoog schoppen

ik heb sindskort ook paypal , ik heb net 5 euro over gemaakt via de bank naar me paypal account
dus met 3 dagen gaan we wel zien of het er op staat

hoop alleen dat ze me account niet closen , vandaar dat ik ook niet snel over de 20 euro op het account zal dumpen
Gaat best zonder cc hoor. Als je hem verder toch alleen voor betaling gebruikt. Ik heb al jaren zo'n account. Hij blijft alleen op "Niet-gecontroleerd" staan, maar ben nog nooit tegengekomen dat dit een probleem was ergens.

edit: Even gekeken. Er staan momenteel nog 53 euro ( = 70 dollar ) op. Staat er al een paar maanden.
pi_49044242
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 06:23 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Gaat best zonder cc hoor. Als je hem verder toch alleen voor betaling gebruikt. Ik heb al jaren zo'n account. Hij blijft alleen op "Niet-gecontroleerd" staan, maar ben nog nooit tegengekomen dat dit een probleem was ergens.

edit: Even gekeken. Er staan momenteel nog 53 euro ( = 70 dollar ) op. Staat er al een paar maanden.
Ah ok , ja het opent wel nieuwe opties met betreft betalen idd
als het prima werkt , dan blijf ik het gebruiken
  Donald Duck held zaterdag 5 mei 2007 @ 20:01:52 #33
46149 __Saviour__
pi_49044380
je hebt zonder CC wel beperkingen in verzenden en een cumulatieve terugstortlimiet.
Ook willen sommige verkopers alleen zaken doen met verified accounts.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_49131382
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 20:01 schreef __Saviour__ het volgende:
je hebt zonder CC wel beperkingen in verzenden en een cumulatieve terugstortlimiet.
Ook willen sommige verkopers alleen zaken doen met verified accounts.
me geld is aangekomen op me paypal account trouwens

nouja ik heb het niet voor echte betalingen , ik zit bij een counterstrike community , en we helpen met de server rekening enzo , maar ja omdat nu via de bank te doen is zo omslachtig
dat is dus waar ik paypal voor wil gebruiken , om af en toe is te doneren richting hun
pi_49153927
Heb vandaag m'n 1e paypal betaling gedaan
wel met CC anders duurde 't zo lang
  dinsdag 8 mei 2007 @ 19:29:42 #36
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_49155742
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 18:44 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Heb vandaag m'n 1e paypal betaling gedaan
wel met CC anders duurde 't zo lang
De betaling op zich is beide direct. Zonder cc duurt het alleen langer als je geen geld op je paypalrekening hebt staan.

Ik zorg dat ik altijd wat geld op de rekening heb staan (ik heb mn cc overigens niet geregistreerd)
  zaterdag 2 juni 2007 @ 02:00:29 #37
54473 DeFlip
eet je op
pi_50024433
Weet iemand of er een internetwallet bestaat die Paypal accepteerd om geld te storten.
  Donald Duck held zaterdag 2 juni 2007 @ 02:01:41 #38
46149 __Saviour__
pi_50024466
Paypal is toch je internetportemonnee zeg maar. Vanuit daar betaal je aankopen op sites.
Of bedoel je een virtuele creditcard ofzo om geld naar te storten?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  zaterdag 2 juni 2007 @ 08:33:02 #39
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_50026852
Gisteren was Paypal uren onbruikbaar vanwege "onderhoud"... Voor een service die wereldwijd direct betalen mogelijk wil maken, is dat natuurlijk te knullig voor woorden...
  zaterdag 2 juni 2007 @ 09:53:22 #40
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_50027429
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 08:33 schreef RemcoDelft het volgende:
Gisteren was Paypal uren onbruikbaar vanwege "onderhoud"... Voor een service die wereldwijd direct betalen mogelijk wil maken, is dat natuurlijk te knullig voor woorden...
Geldt natuurlijk voor wel meer dingen (cc maatschappijen bijvoorbeeld), maar zeker erg irritant, vooral als je echt MOET betalen.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 12:37:26 #41
54473 DeFlip
eet je op
pi_50030012
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 02:01 schreef __Saviour__ het volgende:
Paypal is toch je internetportemonnee zeg maar. Vanuit daar betaal je aankopen op sites.
Of bedoel je een virtuele creditcard ofzo om geld naar te storten?
Ik bedoelde een andere internetwallet die het accepteerd.
pi_50230408
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 15:23 schreef 5112 het volgende:

Is de Premium account niet gewoon hetzelfde als de Basic account alleen dat er meerdere opties bij zitten zoals geld ontvangen ?

Want uit jouw bericht lees ik dat als ik alleen dingen koop het bij de Premium account geld kost en bij de Basic account niet voor dezelfde handeling ?
pi_50242636
iemand ?

[ Bericht 6% gewijzigd door JayceWarrior op 08-06-2007 20:51:45 ]
  Donald Duck held vrijdag 8 juni 2007 @ 20:59:48 #44
46149 __Saviour__
pi_50252253
Als je alleen zelf wilt kopen volstaat een standaard account.
waar je wellicht wel een creditcard aan wilt toevoegen, omdat sommige verkopers alleen zaken willen doen met gecontroleerde accounts
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_50252360
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 20:59 schreef __Saviour__ het volgende:
Als je alleen zelf wilt kopen volstaat een standaard account.
waar je wellicht wel een creditcard aan wilt toevoegen, omdat sommige verkopers alleen zaken willen doen met gecontroleerde accounts
Ik kan alleen geld erop storten met me bankrekening

maar met de basic kan ik dus alleen betalen, niet ontvangen ?
  Donald Duck held vrijdag 8 juni 2007 @ 21:08:58 #46
46149 __Saviour__
pi_50252531
betaling van een andere paypalaccount kun je wel ontvangen. maar je kunt geen creditcardbetalingen ontvangen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_50252596
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 21:08 schreef __Saviour__ het volgende:
betaling van een andere paypalaccount kun je wel ontvangen. maar je kunt geen creditcardbetalingen ontvangen.
oke bedankt
pi_50253833
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 15:08 schreef D.Rose het volgende:

En als ik nu iets betaal en mijn pakket komt niet aan, ben ik dan mijn geld kwijt?

Bij Paypal ben je alleen gedekt voor het niet verzenden van een pakket. Als jij niets hebt ontvangen, dan kun je Paypal verzoeken om dat te onderzoeken. Zij vragen de verkoper dan om bewijs van verzending. Kan de verkoper dat niet overleggen, dan krijg je je geld terug.
Dit is niet helemaal waar. Als de verkoper namelijk het geld inmiddels van zijn paypal rekening heeft gehaald, kan paypal ook weinig voor je betekenen. Van een kale kip kun je immers niet plukken. Zij kunnen dan hooguit diegene zijn paypal rekening blokkeren. Maar koper kan fluiten naar zijn geld. En geloof me, daar word je niet vrolijk van.
pi_52572385
Heeft iemand al ervaring met de machtiging, waarmee je automatisch geld kan laten afschrijven van je bankrekening voor PayPal-betalingen?
pi_52577453
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 21:22 schreef koenimex het volgende:
Heeft iemand al ervaring met de machtiging, waarmee je automatisch geld kan laten afschrijven van je bankrekening voor PayPal-betalingen?
yep, werkt prima hier maar het duurt wel verrekte lang voor 't is overgeboekt 5 (werk)dagen ofzo
  woensdag 22 augustus 2007 @ 00:04:39 #51
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_52577918
goede ervaringen met paypal
pi_52598272
hmm als ik een account wil maken vraagt hij om cc nummer dat ik niet heb
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
  Donald Duck held woensdag 22 augustus 2007 @ 19:27:19 #53
46149 __Saviour__
pi_52598464
Kan ook zonder creditcard. Maar dan heb je limieten voor ontvangen en versturen
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_52598571
ja ik merk het nu.
klopt het dat ik percentages boven de koop prijs betaal?
ik moet 10 dollar+ tax betalen.

vragen:
hoeveel is tax? (het gaat om een game)
betaal ik daar bovenop nog een bedrag aan Paypal?
het geld dat ik overhoud (ik ga 15euro overmaken) kan ik dat zonder extra kosten weer terug sturen?

ik heb een gratis account.
pi_52613235
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 19:31 schreef roburt het volgende:
ja ik merk het nu.
klopt het dat ik percentages boven de koop prijs betaal?
ik moet 10 dollar+ tax betalen.

vragen:
1. hoeveel is tax? (het gaat om een game)
2. betaal ik daar bovenop nog een bedrag aan Paypal?
3. het geld dat ik overhoud (ik ga 15euro overmaken) kan ik dat zonder extra kosten weer terug sturen?

ik heb een gratis account.
1. zie de verkoper!
2. alleen wisselkoers-provisie
3. nee, kost je een euro
pi_52637506
Die nieuwe paypal methode is automatische incasso, hoe kan je die oude manier nog doen ? Dus geld erop knallen van je bankrekening ? Dat zie ik nergens meer staan
Friettent dikke Willie, met Willie
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:31:08 #57
136429 Paran0id
beetje wasig.
pi_52649935
Heeft iemand enig idee hoelang het duurt als ik geld overmaak van mijn paypal account naar een andere paypal account?

[ Bericht 2% gewijzigd door Paran0id op 24-08-2007 14:36:10 ]
pi_52657267
1 seconde ongeveer. Dat gaat direct he, verdient Paypal niets aan.
pi_52657591
en van postbank naar paypal?
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 21:07:41 #60
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_52660796
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 18:57 schreef W00fer het volgende:
1 seconde ongeveer. Dat gaat direct he, verdient Paypal niets aan.
Als de ontvanger ook creditcard-betalingen kan ontvangen, kost elke ontvangen betaling hem/haar provisie...
  Donald Duck held vrijdag 24 augustus 2007 @ 21:08:31 #61
46149 __Saviour__
pi_52660821
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 19:10 schreef roburt het volgende:
en van postbank naar paypal?
Normale overschrijvingstijd van je bank. 2, 3 daagjes ofzo.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_52662733
nog een kort vraagje, ik wil iets kopen van 9.95 dollar.
ik kan alleen euro's overmaken maar hoe weet ik zeker dat ik niet teveel/teweinig overmaak?
op dit moment is het
9.95 U.S. dollars = 7.34046477 Euros
nu wil ik best 7,50 euro overmaken maar ben ik er dan wel zeker van dat als het geld erop staat ik niet teweinig heb?
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 23:37:31 #63
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_52665357
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 22:15 schreef roburt het volgende:
nog een kort vraagje, ik wil iets kopen van 9.95 dollar.
ik kan alleen euro's overmaken maar hoe weet ik zeker dat ik niet teveel/teweinig overmaak?
op dit moment is het
9.95 U.S. dollars = 7.34046477 Euros
nu wil ik best 7,50 euro overmaken maar ben ik er dan wel zeker van dat als het geld erop staat ik niet teweinig heb?
Niet krenterig doen, maak er 8 van en je bent er.
  Donald Duck held vrijdag 24 augustus 2007 @ 23:40:22 #64
46149 __Saviour__
pi_52665450
Paypal hanteert geloof ik ook een iets andere koers in eigen voordeel.
Als je net te weinig overmaakt en het saldo is ontoereikend, gaat ie om een creditcard vragen om het restant te voldoen
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_52668139
Verdomme die oude methode van geld van je bankrekening naar Paypal werkt niet meer.

Klote automatische incasso, doet er veel te lang over.
pi_52668802
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 01:37 schreef W00fer het volgende:
Verdomme die oude methode van geld van je bankrekening naar Paypal werkt niet meer.

Klote automatische incasso, doet er veel te lang over.
huh? Dat snap ik niet, de ontvanger heeft toch gewoon het geld gelijk?
pi_52669214
Hoe betaal jij met paypal ?

Juist, vroeger schreef je geld over van je abn/rabo/fortis/etc bank naar je paypal over en dan naar iemands paypal rekening (dat gaat meteen). Paypal2paypal.

Maar nu met dat nieuwe systeem kun je je paypal niet meer opladen (DENK IK EN DAT VRAAG IK DUS OOK NU) en gaat het via automatische incasso direct van je gekoppelde bankrekening af.

Dat wil ik helemaal niet... maar het blijkt zo te moeten, of niet ?
pi_52669259
Ik snap niet waarom je dat niet wil? Het heeft alleen maar voordelen:
-Sneller (niet wachten tot het er op staat
-Blijft langer op je bankrekening staan
-Gaat exact het juiste bedrag af, niet geld overmaken en daarna de afschrijving.

In het verleden betaalde ik met creditcard via paypal
pi_52669289
Die auto incasso is super langzaam.

Ik maak de factuur bij het bedrijf waar ik wil kopen, bijvoorbeeld amazon.com

Nou op het moment dat ik op YES druk en naar de betaling ga, wil het bedrijf dus meteen geld zien.

HO, dat kan niet want het duurt 8 dagen voordat Paypal je rekening leeg gaat tappen en het over gaat schrijven.

Vroeger had je gewoon een koop met voorbedachte rade.
pi_52669503
Oke,

Bij mij krijgen de mensen wel direct geld, misschien heeft het ermee te maken dat ik mijn creditcard als ik backup heb (als ze het niet van je bankrekening af kunnen halen dan halen ze het van je creditcard af staat er). Heb al 2x producten besteld bij particulieren waarvan het product al binnen is en het geld nog moet worden afgeschreven.
pi_52669554
Inderdaad, jij hebt je CC als backup. Ik heb zo'n ding niet.

Daarom mijn question.
pi_52791409
godver
volgens mij stond hij v/d week toch echt op 30aug.

Datum:
24 aug 2007
Tijdstip:
22:16:58 CEST
Status:
Bezig met verwerking (Verwachte clearingdatum: 31 aug 2007)
  woensdag 29 augustus 2007 @ 21:49:41 #73
90197 soul114
Flac is the new Mp3!
pi_52793029
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 03:28 schreef W00fer het volgende:
Die auto incasso is super langzaam.

Ik maak de factuur bij het bedrijf waar ik wil kopen, bijvoorbeeld amazon.com

Nou op het moment dat ik op YES druk en naar de betaling ga, wil het bedrijf dus meteen geld zien.

HO, dat kan niet want het duurt 8 dagen voordat Paypal je rekening leeg gaat tappen en het over gaat schrijven.

Vroeger had je gewoon een koop met voorbedachte rade.
Serieus, 8 dagen??

Heb net wat op eBay gekocht, maar ik ben nog aan het wachten op die twee bedragen van Paypal..

Gaat dus nog wel even duren voor ik kan betalen?
pi_52796088
zoals je hier ziet, ik moet 6 dagen wachten
en het is van de week al afgeschreven van mijn bankacc.
pi_52796213
toch betaal ik nogsteeds liever met CC op paypal
"Those unforgettable days, for them I live"
  woensdag 29 augustus 2007 @ 23:31:15 #76
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_52797635
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 22:54 schreef zquing het volgende:
CC werkt prima, en is qua beveiliging ook veel beter geschikt voor zulke transacties dan "automatisch overschrijven".
pi_52799151
Dus het opladen van je paypal via je bank kan niet meer, alleen nog maar die auto incasso ?

Die teringlang duurt :S
pi_52801008
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 22:54 schreef zquing het volgende:
Ik ook, irritant dat bankrekening default is. Zeker met dure dingen is de verzekering van CC erg fijn.
pi_52805249
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 00:15 schreef W00fer het volgende:
Dus het opladen van je paypal via je bank kan niet meer, alleen nog maar die auto incasso ?

Die teringlang duurt :S
Vind het ook abnormaal lang duren, duurt bij mij 5 volle werkdagen om van Rabo naar Paypal te sturen.
pi_52809140
Hoe kan dat dan nog ? Werkt die oplaad code dan nog steeds ?
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 00:00:07 #81
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_52827890
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 21:22 schreef koenimex het volgende:
Ja, op dit moment is dit de enige manier om geld te verzenden naar Paypal lijkt wel. (free account, duh) Ik krijg geen andere optie te zien namelijk. Even in mijn oude rekeningafschriften gekeken hoe ik het kan sturen op de ouderwetse manier. Eens kijken of dat het aankomt of niet.

Hier hadden ze wel een mailtje over mogen sturen dat het verandert is.
quote:
Amerikaanse bankrekening toegevoegd

Geachte xxxxxxxxx,

Gefeliciteerd! U hebt een Amerikaanse bankrekening toegevoegd aan uw PayPal-rekening.

Wat nu?

Bevestig uw bankrekening zodat u met machtigingen mag werken!
Kwam net binnen en dacht meteen: huh, wtf? Ik ben toch geen amerikaan? Laatste keer dat ik in dat rotland was; liep ik gillend weg.

[ Bericht 18% gewijzigd door NoktetMort op 31-08-2007 00:17:27 ]
pi_52842881
Kan iemand dat testen of het geld alsnog aankomt op de oude manier ?
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 15:19:36 #83
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_52843240
Ben ik nu mee bezig .......
pi_52858131
Ok dus nu nog 4 dagen wachten dan
  zaterdag 1 september 2007 @ 16:48:17 #85
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_52869625
4 dagen?

Met internetbankieren deed ik het eerst in 3 dagen, en later in 2 dagen.......

Maar, om de hoofdvraag te beantwoorden:

za 1-9-2007 1:04

Geachte xxxxxx,

De elektronische overschrijving van uw bankrekening naar uw PayPal-rekening ten bedrage van xx,xx EUR is voltooid. Het geld wordt nu weergegeven op uw PayPal-rekeningsaldo.

Met vriendelijke groet,
PayPal

Officieel doen ze het niet; onofficieel werkt het dus nog wel; want ik had een vraag gesteld aan Paypal, met als antwoord:

Meneer xxxx, ik snap u verontrustheid maar u hoeft zich geen zorgen te maken. payPal heeft de neiuwe methode ingevoerd omdat er met de oude methode zeer veel dingen misgingen. Wanneer een code verkeerd ingevoerd was kwam het geld op verkeerde rekeningen terecht. Vandaar dat wij deze nieuwe methode hebben ingevoerd. Deze zit echter nog in een testfase en PayPal is op de hoogte van de lange wachttijden. Wij werken er dan ook hard aan de tijdsduur aan te passen.

U kunt echter niet meer op de oude manier geld op uw rekening storte. ik raad u dan ook aan wanneer u het geld na 14 dagen nog niet op uw PayPal rekening heeft ontvangen de volgende gegevens naar ons op te sturen:
- bankrekeningnummer
- naam van uw bank
- datum overboeking
- bedrag
- unieke overschrijvings ID nummer

-edit- Bij het nalezen van die reactie van klantenservice dacht ik: Nederlands is ook een vak

[ Bericht 3% gewijzigd door NoktetMort op 01-09-2007 16:53:42 ]
  zondag 2 september 2007 @ 16:14:45 #86
90197 soul114
Flac is the new Mp3!
pi_52893078
Wanneer heb je dat geld verzonden, want dan ga ik ook nog even poging doen op de oude manier!

Koppeling met bankrekening bevalt me niet zo namelijk. Dan kan iemand die je paypal log in weet flink aankopen doen op jouw kosten (of werkt dat niet zo?).
pi_52894229
Goed dat die oude manier nog werkt Noktetmort !! Bedankt voor het proberen. Ik ging uit van 4 dagen omdat dat meestal bij mij het geval was.

Maar ik weet mijn oude code ook nog dus dat komt goed !

Het leuke is: wanneer een bedrijf van bankrekeningnummer veranderd MOETEN zij het oude nummer nog blijven gebruiken, een vastgestelde bepaalde tijd. Dat is een regel die door de Nederlandse bank is opgelegd.

Bijvoorbeeld een tandarts of orthodontist. Als jij die normaal altijd met automatische incasso betaald en hij wijzigd zijn rekeningnummer dan moet het oude nog een tijd in gebruik blijven om fouten te voorkomen. ELKE debiteur moet een brief/e-mail krijgen met daarin het verzoek om de rekeninggegevens aan te passen.

Zolang ik dat nergens in de EULA van Paypal heb gelezen (je weet maar nooit, het kan zomaar) moeten zij die oude manier nog ondersteunen.

Natuurlijk willen ze niet dat mensen dat doen, want ja waarvoor voeren ze die nieuwe manier anders in. Zoiezo hij zit in een testfase, en dan brengen ze hem al uit, wazig.
  zondag 2 september 2007 @ 23:29:39 #88
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_52905092
quote:
Op zondag 2 september 2007 16:14 schreef soul114 het volgende:
Wanneer heb je dat geld verzonden, want dan ga ik ook nog even poging doen op de oude manier!

Koppeling met bankrekening bevalt me niet zo namelijk. Dan kan iemand die je paypal log in weet flink aankopen doen op jouw kosten (of werkt dat niet zo?).
Donderdag verzonden, zaterdag stond het er op bij paypal

En het ligt er ook aan hoe snel een bank dit verwerkt. Rabo doet dit ontzettend snel en goed, ik vermoed overigens ook dat omdat het merendeel van de mensen op de nieuwe manier werken, de oude manier wat minder belast wordt. Zeker omdat het deze keer wel heel erg snel ging.
Het kan ook zo zijn dat de klantenservice medewerker waarmee ik contact had, dit heeft "aangepast" op een of andere manier

P.S. nog iets verzonden op de "oude" manier i'll keep you posted.
  maandag 3 september 2007 @ 00:23:20 #89
90197 soul114
Flac is the new Mp3!
pi_52906447
Ik heb net een poging gedaan.. hoop dat het hier ook snel gaat
pi_52922472
Wat bedoel je met aangepast van die medewerker. Dat ie jou betaling ff sneller maakte ?

Ik hoop dat ze die oude manier erin houden anders zijn ze mij als klant kwijt.
  dinsdag 4 september 2007 @ 01:52:54 #91
90197 soul114
Flac is the new Mp3!
pi_52930320
Hoop ook dat ze oude manier houden.
Werkt in ieder geval nu nog goed, want mijn geld is al aangekomen & bijgeschreven!
pi_52940793
Geachte W00fer,

De elektronische overschrijving van uw bankrekening naar uw PayPal-rekening ten bedrage van 0,00 EUR is voltooid. Het geld wordt nu weergegeven op uw PayPal-rekeningsaldo.

Met vriendelijke groet,
PayPal

Zo, dus het werkt nog die oude manier Zondagavond/nacht overgemaakt
pi_53204070
paypal , mooie tering support

wachtwoord vergeten , dus bel support , nee we helpen u niet met password recovery , omdat u geen rekening gekoppeld heeft aan u paypal account . we kunnen uw account wel sluiten , nouja goed doe maar ,

maak net een nieuwe account , hebben ze de optie om met die code over te schrijven eruit gesloopt
dus na rondkijken dit account ook maar weer gesloten

paypal mag wel groot zijn , maar ik ga ze echt niet machtiging tot incasso geven van me rekening

nou paypal zak lekker in de stront dan

en nee ik ga geen credit/debit card aanvragen voor die mutsen van paypal
ik wil die dingen niet hebben dus zal ze er ook niet voor aanvragen , dan maar geen betalingen via paypal
  dinsdag 25 september 2007 @ 11:39:57 #94
100696 NoizEkick
of iets dergelijks
pi_53455359
Ik heb langer dan een week geleden geld van mijn rekening naar mijn Paypal-account overgemaakt, om precies te zijn 17 september. De dag erna was het bedrag ook daadwerkelijk van mijn rekening afgeschreven. De verwachte clearingdatum is/was 24 september, gisteren dus. Het staat er nog steeds niet op, of kan het zo zijn dat ze een week rekenen ná dat het van mijn rekening is afgeschreven?

Ik zit bij de Rabobank en in het verleden stond het er altijd binnen 6 dagen op.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen? En heeft het zin hierover te bellen met mijn bank?
pi_53456831
ik heb 2x hetzelfde gehad.
allebei de keren stond een dag later erop. (om 0:15 uur)
dus zeg maar 26 september 0:15 uur.
  dinsdag 25 september 2007 @ 13:40:47 #96
90197 soul114
Flac is the new Mp3!
pi_53458584
Zondagavond weer wat overgemaakt (op de oude manier) en stond er gister avond/nacht al weer op!
  dinsdag 25 september 2007 @ 13:44:06 #97
100696 NoizEkick
of iets dergelijks
pi_53458696
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 13:40 schreef soul114 het volgende:
Zondagavond weer wat overgemaakt (op de oude manier) en stond er gister avond/nacht al weer op!
Ok, en hoe doe je dat precies?
  dinsdag 25 september 2007 @ 14:52:33 #98
191980 jurgen.
Sarang Mi lobi
pi_53460468
Ik heb tot nu toe altijd dat PP niet gebruikt en vermeden omdat mijninziens het nog te veel lekken bevat. Of zijn dit meer zeurverhalen van mensen die gewoon stemming willen maken? Ik gebruik sinds kort dat Wirecard online uit Duitsland. Virtuele CC voor het internet. Werkt prima en wilde gelijk weten of er meer mensen zijn die hiervan gebruik maken. Iemand?
pi_53460879
Als ik wist hoe het precies werkte, dan zou ik ook wel Wirecard gebruiken.
Accepteren alle sites het ?
  dinsdag 25 september 2007 @ 19:05:50 #100
90197 soul114
Flac is the new Mp3!
pi_53466650
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 13:44 schreef NoizEkick het volgende:

[..]

Ok, en hoe doe je dat precies?
Overschrijven naar rekening van Paypal en dan in comments je usercode zetten (die is alleen niet meer te vinden na inloggen.. dus moet je even oude overschrijving checken).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')