Aan de tiet welteverstaan.quote:Op maandag 9 oktober 2006 16:38 schreef Supersheep het volgende:
Wat heeft Remus dan gedaan, gewoon een beetje aan die wolf blijven hangen?
Ok, dat wist ik dan weer nietquote:Op maandag 9 oktober 2006 16:40 schreef Yurithemaster het volgende:
Als ik het me goed herriner hebben ze beide de stad gesticht maar konden ze het niet eens worden over wie de koning werd en toen vermoorde romulus , remus
quote:Op maandag 9 oktober 2006 16:40 schreef Yurithemaster het volgende:
Als ik het me goed herriner hebben ze beide de stad gesticht maar konden ze het niet eens worden over wie de koning werd en toen vermoorde romulus , remus
Den Dolderquote:Op maandag 9 oktober 2006 16:40 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Als semi-follow-up:
In welke plaats staat de Remia fabriek?
Maar dan is alleen romulus toch fout?quote:Op maandag 9 oktober 2006 16:41 schreef Faithz het volgende:
[..]volgens de mythe werden ze het niet eens over heerser en naam.
wiki: Romulus (c. 771 BC[1]—July 5, c. 717 BC) and Remus (c. 771 BC—April 21, c. 753 BC) are the traditional founders of Rome.quote:Op maandag 9 oktober 2006 16:42 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Maar dan is alleen romulus toch fout?
quote:Een eerste versie vertelt dat beide broers een eigen achterban hadden die hun kandidaat uitriepen tot koning en vervolgens slaags geraakten. In deze gevechten zou Remus dodelijk getroffen geweest zijn. Een andere, meer bekende versie, is dat Romulus met een ploeg de grenzen van zijn nieuwe stad getrokken had (die het Pomerium zouden afbakenen). Hierop zou Remus over deze grens gesprongen zijn om zijn broer uit te dagen, die hem in zijn woede doodde.
Nu je't zegt, ze hebben samen de stad gesticht maar konden niet eens worden wie de heerser werd van Rome.quote:Op maandag 9 oktober 2006 16:38 schreef Supersheep het volgende:
Wat heeft Remus dan gedaan, gewoon een beetje aan die wolf blijven hangen?
Gewikied:quote:Op maandag 9 oktober 2006 16:42 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Maar dan is alleen romulus toch fout?
Vragensteller beslist natuurlijk![]()
Toen was ie al gesticht, ze vochten om het leiderschap.quote:Op maandag 9 oktober 2006 16:43 schreef Hawaii_Tim het volgende:
U +1
Over Romulus en Remus: eerst zouden ze samen Rome stichten, maar ze kregen ruzie.
[..]
broederliefdequote:Op maandag 9 oktober 2006 16:43 schreef Hawaii_Tim het volgende:
U +1
Over Romulus en Remus: eerst zouden ze samen Rome stichten, maar ze kregen ruzie.
[..]
Ik wist het ook niet hoor, dacht gewoon dat ze altijd gezellig samen die stad hadden gesticht.quote:Op maandag 9 oktober 2006 16:44 schreef Nesle het volgende:
[..]
Nu je't zegt, ze hebben samen de stad gesticht maar konden niet eens worden wie de heerser werd van Rome.
Volgens mij heb je wel gelijk.quote:Op maandag 9 oktober 2006 16:47 schreef Supersheep het volgende:
[..]
Ik wist het ook niet hoor, dacht gewoon dat ze altijd gezellig samen die stad hadden gesticht.
En jij bent ook liefquote:Op maandag 9 oktober 2006 16:49 schreef Nesle het volgende:
[..]
Volgens mij heb je wel gelijk.
Nieuwe vraag?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |