abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 oktober 2006 @ 15:49:20 #201
94492 freddygonzales
Tieten en kittelaars!
pi_42513199
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 15:32 schreef Toeps het volgende:

Dat heeft hier dan ook geen reet mee te maken.
Joh zeiksnol
Ga lekker bij Rick van Velthuijsen in z`n uitzending zitten.
Het heeft er wel mee te maken nml. dat vegatariėrs, veganisten en fruittariėrs stuk voor stuk zielige, bekrompen moraalridders zijn.
Aan het einde van m'n geld houd ik altijd een stuk maand over.
  maandag 9 oktober 2006 @ 15:51:47 #202
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_42513272
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 15:49 schreef freddygonzales het volgende:

[..]

Joh zeiksnol
Het heeft er wel mee te maken nml. dat vegatariėrs, veganisten en fruittariėrs stuk voor stuk zielige, bekrompen moraalridders zijn.
Jouw reactie geeft gelukkig aan dat dat voor jou absoluut niet het geval is.
pi_42513314
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 15:49 schreef freddygonzales het volgende:

[..]

Joh zeiksnol
Ja. En ik ben arrogant.
pi_42513344
Als ze tegen de bio-industrie is zoals ik, neemt ze biologisch!

SLOTJE
Ich bin der Führer.
pi_42513351
Uhm waar is de tijd van vreten wat de pot schaft en anders niet van tafel af gebleven ?

al die bulshit tegenwoordig geen vlees hier geen vet daar geen suiker zus etc etc.
  maandag 9 oktober 2006 @ 15:54:43 #206
94492 freddygonzales
Tieten en kittelaars!
pi_42513354
  maandag 9 oktober 2006 @ 15:55:51 #207
94492 freddygonzales
Tieten en kittelaars!
pi_42513388
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 15:53 schreef Toeps het volgende:

[..]

Ja. En ik ben arrogant.
Nu je het zegt.....ja best wel eigenlijk
pi_42513406
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 15:51 schreef Alicey het volgende:

[..]

Jouw reactie geeft gelukkig aan dat dat voor jou absoluut niet het geval is.
Idd
pi_42514937
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 15:55 schreef freddygonzales het volgende:

[..]

Nu je het zegt.....ja best wel eigenlijk
Wat heeft dat er verder mee te maken? Misschien is ze wel arrogant. Is geen doodzonde, dat ben jij duidelijk ook, en ik denk dat een mate van arrogantie gezond is voor je zelfbeeld, en dus de invulling van je leven. On-topic weer svp!
pi_42515485
Het probleem bij vegatariers is dat ze moeten zien de stoffen die in vlees zitten, uit groente zien te halen. En dat lijkt me knap lastig, gezien de hoeveelheid groente die je dan moet eten.

Buurvrouw doet duidelijk niets aan vervangend eten. Die geeft de kinderen standaart eten, maar dan zonder vlees .
  maandag 9 oktober 2006 @ 17:06:26 #211
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_42515600
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 17:03 schreef AffenStrudel het volgende:
Het probleem bij vegatariers is dat ze moeten zien de stoffen die in vlees zitten, uit groente zien te halen. En dat lijkt me knap lastig, gezien de hoeveelheid groente die je dan moet eten.
Valt reuze mee. Kwaliteit is belangrijker dan kwanteit hier. Maar alleen groenten red je het niet mee idd.
quote:
Buurvrouw doet duidelijk niets aan vrvangend een. Die geeft de kinderen standaart eten, maar dan zonder vlees .
GVA zonder V zeg maar?
pi_42515660
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 17:06 schreef Alicey het volgende:
GVA zonder V zeg maar?
ja.

wat een rampzalige typo's btw
  maandag 9 oktober 2006 @ 17:10:40 #213
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_42515700
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 17:09 schreef AffenStrudel het volgende:

[..]

ja.

wat een rampzalige typo's btw
1 typo zie ik maar? Die andere is een taalfout.
pi_42515774
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 17:03 schreef AffenStrudel het volgende:

Buurvrouw doet duidelijk niets aan vervangend eten. Die geeft de kinderen standaart eten, maar dan zonder vlees .
Gut, toch knap dat je zo goed weet wat zij op tafel zet. Je eet daar dagelijks, neem ik aan? En om even terug te komen op het begin: ik vind het knap dat je bloedarmoede op een afstandje kan constateren. Ik heb een dokter nodig om dat bij mezelf te constateren, kun je nagaan.
En het kan best zijn dat de buurvrouw de kinderen niet goed voed. Dat heeft overigens niks met wel of geen vlees eten te maken.

off-topic: prima dat je haast hebt, maar zou je niet 'ns op je spelling letten?
pi_42516302
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 17:13 schreef Elseetje het volgende:
Gut, toch knap dat je zo goed weet wat zij op tafel zet. Je eet daar dagelijks, neem ik aan? En om even terug te komen op het begin: ik vind het knap dat je bloedarmoede op een afstandje kan constateren. Ik heb een dokter nodig om dat bij mezelf te constateren, kun je nagaan.
En het kan best zijn dat de buurvrouw de kinderen niet goed voed. Dat heeft overigens niks met wel of geen vlees eten te maken.

off-topic: prima dat je haast hebt, maar zou je niet 'ns op je spelling letten?
De buurvrouw woont zoals het woord doet vermoeden, naast ons .

Buurvrouw komt op de koffie bij m'n ma, en daar wordt natuurlijk gepraat. Ze vertelt het allemaal zelf, van die bloedarmoede en haar kinderen die vaak ziek zijn. Maar op de suggestie 'mischien omdat je geen vlees eet?' is het antwoord altijd "nee, dat is het niet, we eten gewoon de adh groenten en fruit per dag ".

Nu kan m'n moeder wel gaan discussieren, maar het is fijner als je haar gewoon de goede buur houd. Bovendien zal ze zich toch niet laten vertellen dat ze eens meer op haar eten moet gaan letten.
pi_42516473
I meat.
  maandag 9 oktober 2006 @ 18:08:25 #218
132613 Relneger18
weger geen neger
pi_42517530
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 13:13 schreef Toeps het volgende:

[..]

Nou, omdat je door het eten van vlees mede schuldige bent aan het wreed mishandelen van miljoenen dieren, de aarde extra belast omdat er veevoer wordt verbouwd alwaar regenwoud gekapt is, en omdat de hoeveelheden vlees die de mens tegenwoordig eet leidt tot hart en vaat ziekten.

Daarom.
Niemand, zelfs geen diehard vegetarier, kan het consumeren van dierlijke middelen en dergelijke vermijden.
pi_42517939
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 18:08 schreef Relneger18 het volgende:

[..]

Niemand, zelfs geen diehard vegetarier, kan het consumeren van dierlijke middelen en dergelijke vermijden.
Waar slaat dat nou weer op?
(Dan heb je het overigens over veganisten, geen vegetariėrs. Vegetariėrs eten geen dode dieren, veganisten gebruiken helemįįl geen dierlijke producten. Moeilijk onderscheid hč?)
  maandag 9 oktober 2006 @ 18:29:29 #220
132613 Relneger18
weger geen neger
pi_42518324
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 18:19 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Waar slaat dat nou weer op?
(Dan heb je het overigens over veganisten, geen vegetariėrs. Vegetariėrs eten geen dode dieren, veganisten gebruiken helemįįl geen dierlijke producten. Moeilijk onderscheid hč?)
Daar gaat het niet om.
Of je vegetariėr bent, of veganist of whatever , dierlijke eetproducten en dierlijke middelen zijn niet te vermijden. Puur hypocriet noem ik dat.
  maandag 9 oktober 2006 @ 18:53:50 #221
144296 Hakbar
Neem een snuif...
pi_42519297
Hypocriet=vegetariėr zijn maar wel kleding bij de bristol kopen, en zo indirect mensen uit buiten.

Zonder massale bio-industrie zouden dieren teveel ruimte in beslag nemen, en heel veel mensen zouden vergaan van de honger.
... en pak een fuif!
pi_42519360
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 18:53 schreef Hakbar het volgende:
Hypocriet=vegetariėr zijn maar wel kleding bij de bristol kopen, en zo indirect mensen uit buiten.
Hoezo? Vegetariėrs willen geen dieren uitbuiten, wie zegt dat ze geen mensen willen uitbuiten?

En sowieso zijn die arme mensen beter uit met een slechtbetaalde baan dan zonder baan. Economische ontwikkeling kun je niet afdwingen.
pi_42519433
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 18:29 schreef Relneger18 het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om.
Of je vegetariėr bent, of veganist of whatever , dierlijke eetproducten en dierlijke middelen zijn niet te vermijden. Puur hypocriet noem ik dat.
Waar baseer je het op dat ze niet te vermijden zijn? Alle vegetariėrs die ik ken gaat het namelijk prima af om geen vlees te eten, en alle semi veganisten die ik ken gaat het prima af zo min mogelijk dierlijke producten te gebruiken, en alle veganisten die ik ken gaat het prima af om helemaal geen dierlijke producten te gebruiken.
  maandag 9 oktober 2006 @ 19:00:17 #224
132613 Relneger18
weger geen neger
pi_42519561
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 15:36 schreef Toeps het volgende:

[..]

Toch vind ik dat raar. Als ik zomaar een hond ga doodmaken, of een pony in een wei, dan is dat dierenmishandeling. (En niet slechts vernieling, wat het in jouw geval zou zijn.)
Je hebt helemaal gelijk. Waarom ga je lkkr geen leeuwen , tijgers en andere roofdieren aanklagen vangen en opsluiten. Ze zijn toch schuldig aan dierenmishandeling/moord ?
Dat is gewoon het leven. Er zijn trofische niveau's, wij staan bovenaan en de rest van het dierenrijk volgt (2e ple = roofdieren). Trouwens ,wij hebben niet voor niets snijtanden.
pi_42519601
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 18:29 schreef Relneger18 het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om.
Nou een veganist doet daar anders wel redelijk zijn best voor hoor dus die zullen niet zo blij zijn met jouw uitspraak.
Verder is het helaas redelijk moeilijk om alles te vermijden. Is niks hypocriets aan. Feit is namelijk dat als er alleen vlees te koop was van dieren gestorven uit ouderdom na een goed leven vele vegetariers vast vlees zouden eten. Het gaat om de massaproductie en het fokken van beesten buiten de natuurlijke cirkel om dat op zo'n gruwelijk wijze gebeurt dat men vlees als een afgeslacht lijk gaat zien. Bovendien is de dicussie of melke en ei ook zo zielig is voor dieren al gevoerd.
Syllables govern the world
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')