abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42510276
Ik snap ook niet dat ik weer in zo'n topic gepost heb.
Elke keer krijg ik weer in m'n schoenen geschoven dat ik mensen dwing om te stoppen met vlees te eten, terwijl ik dat echt absoluut niet doe.
Maar blijkbaar voelen sommige mensen zich zo aangevallen als ze geconfronteerd worden met bepaalde feiten, dat ze gaan reageren als een kat in het nauw.
Soms hoef je niet eens meer te zeggen dan 'ik eet geen vlees' en je bent al een nazi die andere mensen verbiedt vlees te eten. .
pi_42510351
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 14:05 schreef Frollo het volgende:

[..]

Vreemd, ik kom nu ruim vijf jaar op Fok en heb nog nooit een topic gezien waarin vegetariërs hun keuze proberen door te drukken bij anderen. Nog nooit.
Het omgekeerde zie ik daarentegen wel regelmatig: vleeseters die vegetariërs ervan proberen te overtuigen dat ze op z'n minst dom bezig en op z'n ergst gestoorde, extreem-linkse fanaten zijn.
Vandaar ook het vegetarier bashtopic (waar het topic ook mee begon) en die opmerking van het keuze doordrukken is inderdaad meer gebaseerd op de praktijk als op het forum mn moeder en zusje zijn namelijk al een tijdje vegetarisch en hebben het eerste half jaar mij proberen te overtuigen om vegetariër te worden. Nou dat je ergens voor staat ok.. maar accepteer ook een nee heb een paar keer knallende ruzie gekregen voordat ze eindelijk begrepen dat ik vlees gewoon te lekker vond om zomaar op te geven. het is verder wel goed gekomen
  maandag 9 oktober 2006 @ 14:19:52 #153
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_42510382
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 14:14 schreef Individual het volgende:

[..]

U mag "je" zeggen hoor!
Straks ga je nog mevrouw tegen me zeggen.
quote:
Let op de woordjes 'vaak'; ik ken ook 'echte' vegetariers/veganisten die het wel begrijpen, maar ze zijn in de minderheid. NFI.
De meeste vegetariers en veganisten die ik ken hebben wel een vrij breed kader, en zijn daarmee niet naief te noemen. Hypocriet is uiteindelijk denk ik iedereen wel, maar dat kan ook haast niet anders. Da's een gevolg van nuance.
  maandag 9 oktober 2006 @ 14:21:27 #154
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_42510430
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 14:16 schreef parselmouth het volgende:

Soms hoef je niet eens meer te zeggen dan 'ik eet geen vlees' en je bent al een nazi die andere mensen verbiedt vlees te eten. .
Troost je, soms ben je dat al als je geen vegetarier bent maar een keer gewoon vegetarisch eet.
pi_42510431
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 13:52 schreef beestjuh het volgende:

[..]

Ik eet gewoon geen dierenleed. Dus ook mijn groenten zijn biologisch. Er zijn zoveel dingen bekend over voedsel waar een minder koosjer produktieproces aan vast zit, juist het wél blijven eten vind ik dom. Als iedereen dat produkt laat vallen zal de producent wel met alternatieven móéten komen.

Natuurlijk mijd je de dingen waarvan je weet dat het schadelijk is, of het nou aan mij, dieren of de natuur schade toebrengt. Ik beperk het liever tot een absoluut minimum dan dat ik willens en wetens leed v eroorzaak. Dat dat af en toe wat hysterisch overkomt, soit. Ik ben er dolgelukkig en gezond mee.

Live and let live, inderdaad, maar laat dat niet alleen voor mensen gelden!
Amen
pi_42510437
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 11:57 schreef reese.com het volgende:

[..]
Dat is waarom ik niet in jouw standpunt mee ga. Plus de mens is oorspronkelijk er helemaal niet opgebouwd om vlees te eten. Een verder zou ik zeggen koop voor de gein eens iets bij de vega afdeling van de AH ofzo. Keus genoeg en de tijd dat alles heel flauw naar niks smaakte is echt voorbij. Oordeel niet over vleesvervangers als je ze zelf nooit eet.
Doordat de vroegere mens vlees ging eten, hebben we meer herseninhoud gekregen en zijn we geëvolueerd tot wat we nu zijn. Zonder vlees, zou dit niet kunnen. Ondanks dat we de tanden hebben van planteneters.

Als je de inhoud van het vlees gaat vergelijken met de inhoud van soja, kunnen in beide produkten schadelijke stoffen zitten.

Je hebt minimaal één gram eiwit nodig per kilo van je lichaamsgewicht. Dus je weegt 80 kg, zul je 80 gram eiwitten moeten eten op een dag om je spieren en je verdere gestel goed te kunnen onderhouden.

Je eigen kinderen geen vlees laten eten is in mijn optiek onzin en kan grote gevolgen hebben voor de lichamelijke ontwikkeling en het leervermogen. Of je moet een voedingsdeskundige zijn om je kids wel de hoeveelheid eiwitten / aminozuren en mineralen te geven. Dan is een stukje vlees goedkoper in vergelijking met soja en de tabletten met aminozuren / mineralen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Devlinsect op 09-10-2006 14:29:12 ]
  maandag 9 oktober 2006 @ 14:22:51 #157
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_42510469
Dit zijn altijd mooie discussies
Vampire Romance O+
  maandag 9 oktober 2006 @ 14:23:39 #158
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_42510492
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 14:22 schreef MouseOver het volgende:
Dit zijn altijd mooie discussies
Je hebt het bier en de chips al klaar liggen? De hamvraag ( ) wordt dan natuurlijk of die chips vlees bevatten.
  maandag 9 oktober 2006 @ 14:26:45 #159
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_42510588
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 14:23 schreef Alicey het volgende:

[..]

Je hebt het bier en de chips al klaar liggen? De hamvraag ( ) wordt dan natuurlijk of die chips vlees bevatten.
Ik kon niet kiezen, dus ik heb voor ham-kaas gekozen
Vampire Romance O+
pi_42510597
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 14:21 schreef Devlinsect het volgende:
Of je moet een voedingsdeskundige zijn om je kids wel de hoeveelheid eiwitten / aminozuren en mineralen te geven. Dan is een stukje vlees goedkoper in vergelijking met soja en de tabletten met aminozuren / mineralen.
Weet je wat nou zou leuk is he? Dat je daar helemaal geen voedingsdeskundige voor hoeft te zijn. De meeste mensen in dit topic weten redelijk veel van voeding af, en zorgen voor hun eigen volwaardige maaltijd, maar zelfs een nutcase kan een vega burger kopen. Zit alles in.

En daarbuiten, zo moeilijk is het helemaal niet hoor. De meeste vega's eten gezonder dan de gemiddelde vleeseter. Want weet JIJ precies hoeveel vitaminen je binnenkrijgt? Of hoeveel anti-oxidanten? Dacht het niet he?
  maandag 9 oktober 2006 @ 14:29:48 #161
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_42510698
3 gram vitaminen per dag

403 gram anti-zuurstof tanden
pi_42510911
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 14:26 schreef Toeps het volgende:

[..]

Weet je wat nou zou leuk is he? Dat je daar helemaal geen voedingsdeskundige voor hoeft te zijn. De meeste mensen in dit topic weten redelijk veel van voeding af, en zorgen voor hun eigen volwaardige maaltijd, maar zelfs een nutcase kan een vega burger kopen. Zit alles in.

En daarbuiten, zo moeilijk is het helemaal niet hoor. De meeste vega's eten gezonder dan de gemiddelde vleeseter. Want weet JIJ precies hoeveel vitaminen je binnenkrijgt? Of hoeveel anti-oxidanten? Dacht het niet he?
In een vegaburger mis ik aminozuren en vitamines die wel in vlees zitten.

En wat is gezond? Een heerlijke vega burger? Een paar citaten over soja:

"Soja kan ernstige tekorten aan voedingsstoffen veroorzaken. Sojabonen bevatten ook grote hoeveelheden fytaatzuur. Fytaatzuur remt de opname van calcium, magnesium, koper, ijzer en zink. Het fytaatzuur uit soja belemmert vooral de opname van zink. Zink is belangrijk voor de ontwikkeling van onze hersenen en zenuwstelsel maar beschermt ook tegen de ontwikkeling van diabetes. Zink is bovendien belangrijk voor een goede werking van het immuunsysteem. Een zink tekort kan dan ook ernstige gevolgen hebben voor onze gezondheid. "

"Vegetariërs die hun voeding grotendeels op soajaproducten zoals Tofu, etc baseren lopen de kans op ernstige tekoten aan vitamines, mineralen en aminozuren."

Soja melk veroorzaakt ernstige gezondheidsproblemen bij kinderen

Bron: http://utopia.knoware.nl/(...).overgewicht.3g.html

Check vooral ff de 3 voordelen van soja en 26 nadelen van soja.

En nee, ik weet niet hoeveel vitamines ik precies binnen krijg (ongeveer wel). Anti - oxydanten daar houdt ik me helemaal al niet mee bezig.

Groetjes,

Een vleeseter
pi_42510953
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 14:21 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Je eigen kinderen geen vlees laten eten is in mijn optiek onzin en kan grote gevolgen hebben voor de lichamelijke ontwikkeling en het leervermogen. Of je moet een voedingsdeskundige zijn om je kids wel de hoeveelheid eiwitten / aminozuren en mineralen te geven. Dan is een stukje vlees goedkoper in vergelijking met soja en de tabletten met aminozuren / mineralen.
Om even heel flauw te doen; mijn oma is vegetarisch opgevoed. En dan heb ik het over een tijd dat je geen 'vleesvervangers' had. Ok, ze is een beetje klein uitgevallen, maar dat is mijn vader, die vetgemest is met vlees, ook. Mijn oma daarentegen is nu al 94 en nog kerngezond. Mijn vader, heeft op zijn 65e geen uitzicht op een lang leven met zijn huidige levensstijl.
En ja, er zijn ook vleesetende, kettingrokende, alcohol consumerende idioten die 97 worden, maar dat is meer uitzondering dan regel. Waarom denk je dat alle levensverwachtingen de afgelopen jaren drastisch omlaag zijn bijgesteld voor de jongere generaties? Door hun ongezonde levensstijl, waar slecht vlees consumeren een dagelijks onderdeel van is.
  maandag 9 oktober 2006 @ 14:40:23 #164
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_42510995
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 14:19 schreef Alicey het volgende:

[..]

Straks ga je nog mevrouw tegen me zeggen.
[..]

De meeste vegetariers en veganisten die ik ken hebben wel een vrij breed kader, en zijn daarmee niet naief te noemen. Hypocriet is uiteindelijk denk ik iedereen wel, maar dat kan ook haast niet anders. Da's een gevolg van nuance.
Mevrouw.. je hebt gelijk als je zegt dat iedereen hypocriet is, dat klopt, maar veel mensen geven het gewoonweg niet toe en dat is weer naief en dat gebeurt vaak met de eigen uitleg over het vegetarisme.

Wat eten vegetariers eigenlijk? Noten en modder?
reset
pi_42511114
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 14:37 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

In een vegaburger mis ik aminozuren en vitamines die wel in vlees zitten.

En wat is gezond? Een heerlijke vega burger? Een paar citaten over soja:

"Soja kan ernstige tekorten aan voedingsstoffen veroorzaken. Sojabonen bevatten ook grote hoeveelheden fytaatzuur. Fytaatzuur remt de opname van calcium, magnesium, koper, ijzer en zink. Het fytaatzuur uit soja belemmert vooral de opname van zink. Zink is belangrijk voor de ontwikkeling van onze hersenen en zenuwstelsel maar beschermt ook tegen de ontwikkeling van diabetes. Zink is bovendien belangrijk voor een goede werking van het immuunsysteem. Een zink tekort kan dan ook ernstige gevolgen hebben voor onze gezondheid. "

"Vegetariërs die hun voeding grotendeels op soajaproducten zoals Tofu, etc baseren lopen de kans op ernstige tekoten aan vitamines, mineralen en aminozuren."

Bron: http://utopia.knoware.nl/(...).overgewicht.3g.html

Check vooral ff de 3 voordelen van soja en 26 nadelen van soja.

En nee, ik weet niet hoeveel vitamines ik precies binnen krijg (ongeveer wel). Anti - oxydanten daar houdt ik me helemaal al niet mee bezig.

Groetjes,

Een vleeseter
Jezus man! Ik eet helemaal geen soja, dat is zoooooooooo'n achterhaald idee! Bovendien is soja in kleine mate, AANGEVULD met andere producten, gewoon gezond. Waarom heeft iedereen toch het idee dat vegetariërs alleen maar soja eten? Ik vind soja goor.
Owja, en jij eet zeker nooit chinees hè? Weet je wat ketjap is? Sojasaus
pi_42511125
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 14:39 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Om even heel flauw te doen; mijn oma is vegetarisch opgevoed. En dan heb ik het over een tijd dat je geen 'vleesvervangers' had. Ok, ze is een beetje klein uitgevallen, maar dat is mijn vader, die vetgemest is met vlees, ook. Mijn oma daarentegen is nu al 94 en nog kerngezond. Mijn vader, heeft op zijn 65e geen uitzicht op een lang leven met zijn huidige levensstijl.
En ja, er zijn ook vleesetende, kettingrokende, alcohol consumerende idioten die 97 worden, maar dat is meer uitzondering dan regel. Waarom denk je dat alle levensverwachtingen de afgelopen jaren drastisch omlaag zijn bijgesteld voor de jongere generaties? Door hun ongezonde levensstijl, waar slecht vlees consumeren een dagelijks onderdeel van is.
Ik ben het met je eens dat er te veel slecht vlees te koop is.

Een ongezonde levensstijl heeft voornamelijk te maken met (over)consumptie van (slecht)eten. Te veel eten dan dat je dagelijks nodig hebt en te weinig lichaamsbeweging is één van de factoren.

Weet wat je eet.
pi_42511183
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 14:43 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Jezus man! Ik eet helemaal geen soja, dat is zoooooooooo'n achterhaald idee! Bovendien is soja in kleine mate, AANGEVULD met andere producten, gewoon gezond. Waarom heeft iedereen toch het idee dat vegetariërs alleen maar soja eten? Ik vind soja goor.
Owja, en jij eet zeker nooit chinees hè? Weet je wat ketjap is? Sojasaus
En wat bedoel jij met aanvulling van andere producten? De vitaminepillen? Een bak met kwark zodat je wel je eiwitten binnen krijgt?

En tuurlijk eet ik chinees. Ik giet dan een klein beetje ketjap over mijn vleesch. Ik eet daar geen 80 gram van zoals een sojaburger
  maandag 9 oktober 2006 @ 14:46:09 #168
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_42511202
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 14:40 schreef Individual het volgende:

[..]

Mevrouw.. je hebt gelijk als je zegt dat iedereen hypocriet is, dat klopt, maar veel mensen geven het gewoonweg niet toe en dat is weer naief en dat gebeurt vaak met de eigen uitleg over het vegetarisme.
Oh, dat zal ongetwijfeld. Maar dat is niet uniek voor vegetarisme, meestal zal iemand proberen zijn eigen straatje te verdedigen. Niets nieuws.
quote:
Wat eten vegetariers eigenlijk? Noten en modder?
Groenten, fruit, noten, kaas, eieren, melk. Veganisten overigens die laatste 3 dingen niet. Verder eten sommigen een hoop soja-producten er bij. Ik ben zelf geen principiele vegetarier. Ik merk wel dat ik me gezonder voel nu ik een paar weken vrijwel geen vlees heb gegeten (Hoewel ik voorheen ook maar beperkt vlees at, normaal gesproken 2 keer per week en dan nog in kleine hoeveelheden). Als het zo uit komt eet ik nu alsnog vlees (Veel eetgelegenheden hebben helaas amper fatsoenlijke vegetarische gerechten). Ook ga ik nie taltijd verpakkingen van iets na om te zien of er iets dierlijks in zit. Soja vind ik zelf niet lekker, en ik zie ook de noodzaak er niet van in, dus dat eet ik hoe dan ook niet.

Modder eet denk ik vrijwel niemand.
pi_42511229
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 14:37 schreef Devlinsect het volgende:

Ja, wat denk je nou? Dat ik ontbijt met een brok soja, lunch met een brok soja en dineer met een brok soja?

Gelukkig zijn wij vegetariers geen aliens, en eten wij ook gewoon brood, soep, koekjes, fruit, groenten, en spaghetti met champignons, noten en een tomatig sausje.
pi_42511322
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 14:46 schreef Toeps het volgende:

[..]

Ja, wat denk je nou? Dat ik ontbijt met een brok soja, lunch met een brok soja en dineer met een brok soja?

Gelukkig zijn wij vegetariers geen aliens, en eten wij ook gewoon brood, soep, koekjes, fruit, groenten, en spaghetti met champignons, noten en een tomatig sausje.
Nee, dat denk ik niet.

Ik eet bij mijn avondeten wel eens een heerlijke 150 gram bloederige biefstuk naar binnen.

Als jij een sojaburgert of een tofudinges neemt, denk dan ff aan die 26 nadelen
  maandag 9 oktober 2006 @ 14:51:04 #171
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_42511363
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 14:39 schreef Elseetje het volgende:

[..]
Door hun ongezonde levensstijl, waar slecht vlees consumeren een dagelijks onderdeel van is.
Dat is idd een probleem. Daarnaast is de hoeveelheid belangrijk; teveel is altijd slecht.

Overgewicht is altijd gevaarlijk.
reset
pi_42511432
Ach, zo'n lijst kan ik ook voor vlees googlen hoor. Je komt nou ook weer niet echt met een hele betrouwbare bron aan. Soja heeft ook zeker gezonde uitwerkingen. En daarbij heb je geen dood lijk op je bord. Is ook wel fijn.

Trouwens, jou biefstukje at toen hij nog leefde veevoer van... Soja!

En de meeste veggie burgers zijn gemaakt van granen, champignon-achtigen, zuivel en een beetje soja.

Maar goed, waarom doe ik eigenlijk nog moeite... Zucht.
pi_42511490
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 14:45 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

En wat bedoel jij met aanvulling van andere producten? De vitaminepillen? Een bak met kwark zodat je wel je eiwitten binnen krijgt?

En tuurlijk eet ik chinees. Ik giet dan een klein beetje ketjap over mijn vleesch. Ik eet daar geen 80 gram van zoals een sojaburger
Hè gat, nee joh, ik neem geen vitaminepillen! Ik eet fruit, groente, bonen, peulvruchten, noten, zuivel, eieren. Gewoon wat ik lekker vind wanneer ik er zin in heb. De dingen die jij als het goed is dagelijks ook gewoon eet. En misschien eet ik er iets meer van, maar als ik wel vlees zou eten, zou ik niet minderen op wat ik nu binnenkrijg aan vitaminen, vetten en mineralen etc etc. Maar ik heb ook geen vlees nodig, omdat ik gewoon gezond eet. Komt het even mooi uit dat ik ook geen vlees wíl eten, dan hoef ik ook niet te kiezen!
pi_42511576
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 14:52 schreef Toeps het volgende:
Ach, zo'n lijst kan ik ook voor vlees googlen hoor. Je komt nou ook weer niet echt met een hele betrouwbare bron aan. Soja heeft ook zeker gezonde uitwerkingen. En daarbij heb je geen dood lijk op je bord. Is ook wel fijn.

Trouwens, jouw biefstukje at toen hij nog leefde veevoer van... Soja!

En de meeste veggie burgers zijn gemaakt van granen, champignon-achtigen, zuivel en een beetje soja.

Maar goed, waarom doe ik eigenlijk nog moeite... Zucht.
Ik ben het met je eens... Waarom doen we de moeite nog? Je hebt een bord voor je kop, of je hebt het niet.
pi_42511631
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 14:52 schreef Toeps het volgende:

Trouwens, jou biefstukje at toen hij nog leefde veevoer van... Soja!
Haha, wat een opmerking!!
Stel, een bepaalde vis eet alleen maar plankton, zegt toch niks over hoe goed het vlees van die vis is of hoe lekker hij smaakt!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')