abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42522264
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 20:16 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ik weet hoe het er in een slachthuis aan toe gaat. En dat is dus niet zoals op de filmpjes van Wakker Dier e.d. Er gaat wel eens iets mis en dan lijdt een dier, dat klopt. Maar in het algemeen gaat het snel en pijnloos.
Ik kom niet op de site van wakker dier. Heb wel genoeg andere filmpjes gezien die ik zo voor je wil opduikelen hoor. Niks geen rozengeur en maneschijn daar in die slachthuizen. In al die filmpjes gaat er zeker net toevallig iets mis.
Syllables govern the world
pi_42522269
http://meat.org

en nu een ajb.
Ik support gevallen topclubs!
pi_42522312
quote:
In een biologisch houderijsysteem wordt getracht vanuit een kringloopgedachte een duurzame houderijvorm, in harmonie met de omgeving te realiseren. Dit komt tot uiting in de strenge houderij-eisen. Deze zijn vastgelegd in Europese wetgeving Opent in een nieuw venster en Skal-regelgeving Opent in een nieuw venster. Skal is een organisatie die toezicht houdt op de biologische productie door middel van inspectie en certificatie en deze heeft dus geen taak op het gebied van advisering of belangenbehartiging. Ook de biologische pluimveehouderij Opent in een nieuw venster dient te voldoen aan eisen die voor de reguliere houderij gesteld worden, zoals MINAS Opent in een nieuw venster ( Mineralen Aangifte Systeem). MINAS is bedoeld om de mineralenstromen in balans te brengen d.m.v. registraties op agrarische bedrijven. Vooral de fosfaatdepositie Opent in een nieuw venster vormt een groot probleem. In biologische houderijsystemen kan slechts 77% van de mest worden opgevangen in de stal. 23% komt terecht in de uitloop. De hoeveelheid fosfaat, die jaarlijks te veel wordt geproduceerd bedraagt voor een gemiddeld bedrijf ca. 35 kg per hectare. Hiervan komt een groot deel in de uitloop terecht, waardoor het niet als mest benut kan worden. Naast milieuproblemen heeft een pluimveehouder ook te maken met problematisch gedrag Opent in een nieuw venster zoals kannibalisme en verenpikken Opent in een nieuw venster. Doorgaans wordt de schade door verenpikken Opent in een nieuw venster en kannibalisme beperkt door een deel van de snavel te verwijderen: snavelkappen. Snavelkappen Opent in een nieuw venster is echter verboden volgens de EU-regelgeving voor biologische dierlijke productie. Biologische kippen moeten zodanig gehouden worden, dat ze hun natuurlijk gedrag kunnen uiten en er geen reden is voor stress. Het verenpikken Opent in een nieuw venster vormt echter één van de grootste welzijnsproblemen in de biologische leghennensector. Groepsselectie Opent in een nieuw venster zou hiervoor een oplossing kunnen zijn.
Behalve dieronvriendelijk is de biologische kippenhouderij nog vervuilender ook.

Bron: http://www.vwo-campus.net/dossier/49 (universiteit Wageningen)
pi_42522377
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 20:12 schreef Relneger18 het volgende:

[..]

Sorry hoor, ik wist niet dat de 'Nederlandse' scharrelkippen zo leefden. Ik ben gewend aan scharrelkippetjes waar ze écht scharrelen en ik hebt het ook over DIE scharrelkippen.
Sorry om je uit die droomwereld te halen, maar die scharrelkippetjes bestaan niet. Dat heten biologische kippetjes. Ik snap welke kippen je in gedachten hebt, maar dat is niet wat je bij de scharrelslager koopt. Dat is wat reese.com heeft beschreven.
  maandag 9 oktober 2006 @ 20:23:25 #280
58560 Oksel
Gezellig.
pi_42522379
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 11:58 schreef Snarf het volgende:
Ik ben allergisch voor vegetarisch eten.
Ik ben allergisch voor vegatariers.
pi_42522412
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 20:20 schreef reese.com het volgende:

[..]

Ik kom niet op de site van wakker dier. Heb wel genoeg andere filmpjes gezien die ik zo voor je wil opduikelen hoor. Niks geen rozengeur en maneschijn daar in die slachthuizen. In al die filmpjes gaat er zeker net toevallig iets mis.
Waarom denk je dat juist die filmpjes op internet worden gezet door de heren en dames 'dierenliefhebbers'? Het is propaganda. Ik heb in zo'n filmpje nog nóóit een Nederlands slachthuis kunnen ontdekken, enkel slachthuizen in de VS en allerlei obscure Oost-Europese landen. En ja, daar gaat het een beetje anders.

Ik daag je uit om een dag in een slachthuis te gaan kijken en dan nog eens terug te komen.
pi_42522457
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 20:19 schreef Relneger18 het volgende:

[..]

Maar het IDEE al dat vegetariërs vegetarische hamburgers eten toont al een teken van hypocrisie.
Omdat jij denkt dat alle vegetariërs dat eten omdat ze maar zo graag iets willen hebben dat op vlees lijkt.
Ik hoef echt naast mijn aardappelen en groenten niet zonodig een vleesvervanger omdat er anders iets mist.
  maandag 9 oktober 2006 @ 20:25:02 #283
77575 NiTiN
Move On Up
pi_42522471
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 19:19 schreef reese.com het volgende:

[..]

Oh en dat is niet hypocriet? Zo lang het een ver van mijn bed show is, sluit ik m'n ogen voor wat er gebeurt.
Als ik het zelf zou moeten doen kan en wil ik wel opeens zonder vlees.
Ik zou ze wel kunnen doden alleen zou ik van de kip bv alleen de filet eten, etc. En das beetje zonde omdat ik dan erg verspillerig zou zijn.

Maar goed zou om heel eerlijk te zijn niet eens weten hoe ik een koe zou moeten omleggen. Dan zou ik gewoon iemand die er goed in is centen geven om het voor me te doen.
I went clubbing. Softest coat ever.
pi_42522479
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 20:20 schreef Fetai het volgende:

en nu een [afbeelding] ajb.
Dat suggestieve geblaat, die intonatie.

Ik geniet er met volle teugen van om deze toekomstige nuggets en filets te zien, terwijl ze klaargestoomd worden voor hun ultieme doel: mijn smaakpapillen tevreden stellen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_42522532
quote:

[..]

Maar het IDEE al dat vegetariërs vegetarische hamburgers eten toont al een teken van hypocrisie.
Hè?
pi_42522615
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 20:24 schreef reese.com het volgende:

[..]

Omdat jij denkt dat alle vegetariërs dat eten omdat ze maar zo graag iets willen hebben dat op vlees lijkt.
Ik hoef echt naast mijn aardappelen en groenten niet zonodig een vleesvervanger omdat er anders iets mist.
Een maaltijd zonder vlees bestaat niet. Maar blijf jij lekker de rest van je leven op komkommer kauwen tot je een tekort hebt aan vitamine B12 en elke week flauw valt uit pure fysieke zwakte.
  maandag 9 oktober 2006 @ 20:28:44 #287
58560 Oksel
Gezellig.
pi_42522621
Ik werk in een restaurant.. en het zijn ALTIJD aparte, vreemde mensen.. die vega's. Altijd moeilijk, apart, vreemd, vaak alternatief. Nog nooit een normale, gezellige vega bij ons binnen gezien. Ze komen nooit gezellig even een glas Champagne drinken in de lounge, gevolgd door een 5 gangen menu met wijnarrangement. En ja, wij kunnen desnoods 10 gangen vega koken, mits het van te voren wordt aangegeven.

En het leuke is, dat we géén vega gerechten op de kaart hebben. En dan voelen ze zich beledigd. Terwijl er regelmatig vega's komen, vega eten en dan melden dat ze nog nooit zo lekker vega hebben gegeten. En natuurlijk zetten wij voor die 5 vega's per maand geen vegagerecht op de kaart, maar maken we dan a-la-minute wat, zodat het altijd vers is. Zeikerds, die zich snel benadeeld voelen..
  maandag 9 oktober 2006 @ 20:29:04 #288
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_42522633
quote:

[..]

Vraag me af hoeveel dat er nou werkelijk doen.
pi_42522637
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 20:24 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Waarom denk je dat juist die filmpjes op internet worden gezet door de heren en dames 'dierenliefhebbers'? Het is propaganda. Ik heb in zo'n filmpje nog nóóit een Nederlands slachthuis kunnen ontdekken, enkel slachthuizen in de VS en allerlei obscure Oost-Europese landen. En ja, daar gaat het een beetje anders.

Ik daag je uit om een dag in een slachthuis te gaan kijken en dan nog eens terug te komen.
Nuh niet nodig omdat ik het sowieso onnodig blijf vinden om massaal dieren te fokken zodat de dames en heren DE MENS verheven boven al het andere dan kunnen eten wat ze lekker vinden terwijl er genoeg ander lekker voedsel is.
pi_42522640
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 20:28 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Een maaltijd zonder vlees bestaat niet. Maar blijf jij lekker de rest van je leven op komkommer kauwen tot je een tekort hebt aan vitamine B12 en elke week flauw valt.
Beetje kortzichtig opgevoed misschien?
pi_42522669
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 20:20 schreef Fetai het volgende:

en nu een [afbeelding] ajb.
Wat, slotje omdat je argumentatie op is?
pi_42522712
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 20:29 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Beetje kortzichtig opgevoed misschien?
Dat zou kunnen. Maar de meeste vega's hebben als kind wel gewoon vlees gegeten, dus ik denk zelf dat dat meestal niet het probleem is, maar dat ze later gewoon een stoornis ontwikkeld hebben.
pi_42522747
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 20:25 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat suggestieve geblaat, die intonatie.

Ik geniet er met volle teugen van om deze toekomstige nuggets en filets te zien, terwijl ze klaargestoomd worden voor hun ultieme doel: mijn smaakpapillen tevreden stellen.
Volg je ondertitel op... sterf dus pauper...
pi_42522782
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 20:21 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Behalve dieronvriendelijk is de biologische kippenhouderij nog vervuilender ook.

Bron: http://www.vwo-campus.net/dossier/49 (universiteit Wageningen)
Vervuilend, ik lees nergens vervuilender. Ik zeg toch ook niet dat de biologische veehouderij perfect is? Ik heb helemaal liever dat niemand vlees eet, maar ik begrijp dat dat niet haalbaar is. Dan heb ik liever dat iedereen vlees eet dat op een dier- én mensvriendelijkere wijze is geproduceerd.
pi_42522805
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 20:30 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat zou kunnen. Maar de meeste vega's hebben als kind wel gewoon vlees gegeten, dus ik denk zelf dat dat meestal niet het probleem is, maar dat ze later gewoon een stoornis ontwikkeld hebben.
Ja ze zijn begaan met andere dieren. Vreselijke stoornis
pi_42522823
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 20:29 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Wat, slotje omdat je argumentatie op is?
Argumentatie voor wat? Ik ben geen 1 keer eerder met 1 van jullie de discussie aangegaan. Stakkers.
pi_42522831
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 20:31 schreef Fetai het volgende:

[..]

Volg je ondertitel op... sterf dus pauper...
Gaan we schelden? Ach ja, rationele argumentatie is nu eenmaal te moeilijk voor velen. En juist die types, sentimentalistisch, overdreven emotioneel en in feite op eenzelfde niveau redenerend als een koe, is vegetariër.
pi_42522860
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 20:30 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Stoornis, een betere wereld wensen, het is maar net hoe je het noemt, maar het is in ieder geval niet verknipt. Dat is de bio industrie wel, oa.
pi_42522888
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 20:33 schreef Fetai het volgende:

[..]

Argumentatie voor wat? Ik ben geen 1 keer eerder met 1 van jullie de discussie aangegaan. Stakkers.
Wat doe je hier dan? Ga ergens anders mensen irriteren. En vraag geen slotje voor een topic waar je niks mee te maken hebt.
pi_42522889
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 20:33 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Gaan we schelden? Ach ja, rationele argumentatie is nu eenmaal te moeilijk voor velen. En juist die types, sentimentalistisch, overdreven emotioneel en in feite op eenzelfde niveau redenerend als een koe, is vegetariër.
Ik ben geen vegetarier en ook scheld ik niet. Ga iets nuttigs doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')