abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42910527
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 16:06 schreef AntiHero het volgende:

[..]

Bij mij op de Haagse Hogeschool gebruiken ze ook SecureW2, en die heb ik dan ook geinstalleerd en alles geconfigureerd zoals het netwerk onder XP werkte, maar hij blijft steeds maar om mn studentennummer en wachtwoord vragen, al vul ik ze duizend keer in.
Achteraf gebeurde dat idd bij mij ook, maar eerst kon ik SecureW2 niet eens installeren & configureren (succesvol)
  maandag 23 oktober 2006 @ 13:14:03 #52
107652 Quincy5
Back to the future
pi_42912289
Ik weet dat ik erg laat ben, en dat het misschien een stomme vraag is, maar ik heb nu pas geschikte hardware (min of meer) en wil eigenlijk ook de beta gaan installeren, maar de links in het orginele topic doen het niet meer.
Is de beta nog op de legale wijze te krijgen (zo ja waar) of moet ik in de richting van torrents, nieuwsgroepen, andere minder legale methoden gaan zoeken?
www.bttf.com
I hate mornings
pi_42924046
windows vista in google intikken,
2de link aan klikken en je komt hier uit: http://www.microsoft.com/windowsvista/getready/preview.mspx
daar kun je RC1 downloaden als je wil (weet niet of het nu nog kan?)
en anders mail ik hem je wel ff
Uitvindingen zijn betere middelen naar een minder doel.
----
Berry van Aerle.
  woensdag 25 oktober 2006 @ 17:04:33 #54
107652 Quincy5
Back to the future
pi_42926674
Bedankt, maar ik had tijdens de downtime al een link (zo te zien dezelfde) gevonden bij de tweakers, die het zo te zien gewoon doet.
www.bttf.com
I hate mornings
  woensdag 25 oktober 2006 @ 17:06:56 #55
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_42926743
RC2 is ook nog ergens te vinden hoor.

En die standaard key die bij die RC1 schijf bij de PC Magazine zat is ook gewoon bruikbaar!
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_42927275
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 17:06 schreef EdvandeBerg het volgende:
RC2 is ook nog ergens te vinden hoor.

En die standaard key die bij die RC1 schijf bij de PC Magazine zat is ook gewoon bruikbaar!
Klopt. De dag dat RC2 uitkwam had ik em al, link stond in de reacties bij het nieuwsbericht op T.net. Oude key die ik al een keer eerder had opgevraagt voor de beta van Vista was ook nog gewoon bruikbaar en ik kon er ook mee activeren.
pi_43177994
Mensen.. ik heb een vraag..

Mijn vrouw gaat binnenkort starten met een LOI opleiding, nu zal ze veel willen doen op de computer en hebben we besloten een nieuwe pc te kopen, want deze trekt het gewoon niet meer..

Nu wordt het waarschijnlijk een dell pc, maar die worden standaard met XP geleverd, maarja 30 januari komt vista uit.. wat nu.. wachten op vista? of gewoon een nieuwe kopen met xp en dan maybe ooit vista kopen.. De pc wordt in principe gebruikt voor internet en tekstverwerken, af een toe een game zoals Counterstrike, maar niet de nieuwste grafische topgames enzo..

Iemand een advies?
pi_43178193
quote:
Op donderdag 2 november 2006 18:03 schreef wc-eend het volgende:

Mijn vrouw gaat binnenkort starten met een LOI opleiding, nu zal ze veel willen doen op de computer en hebben we besloten een nieuwe pc te kopen, want deze trekt het gewoon niet meer..

Nu wordt het waarschijnlijk een dell pc, maar die worden standaard met XP geleverd, maarja 30 januari komt vista uit.. wat nu.. wachten op vista? of gewoon een nieuwe kopen met xp en dan maybe ooit vista kopen.. De pc wordt in principe gebruikt voor internet en tekstverwerken, af een toe een game zoals Counterstrike, maar niet de nieuwste grafische topgames enzo..

Iemand een advies?
Waarom zou je Vista nodig hebben? Alles wat je wil, kan ook met XP. Dus daar hoef je het niet voor te doen...

Het wordt wat anders als je altijd het nieuwste van het nieuwste wil hebben en met de tijd mee wil gaan etc. Volgens mij komen er ook coupons, dat je als je straks een pc haalt, in januari gratis kan overstappen naar Vista, of was dat alleen met laptops zo?
pi_43178749
Dat zou wel beter zijn
pi_43182820
quote:
Op donderdag 2 november 2006 18:03 schreef wc-eend het volgende:

Iemand een advies?
vandaag op tweakers gelezen dat mensen die nu een pc met xp kopen gratis aan Vista kunnen komen (vergelijkbare editie). Informeer er naar bij de winkel waar je de pc gaat kopen.
http://tweakers.net/nieuw(...)a-bekendgemaakt.html
Are you nuts??
pi_43182963
quote:
Waarom zou je Vista nodig hebben? Alles wat je wil, kan ook met XP. Dus daar hoef je het niet voor te doen...
Nu kan je idd nog wel alles met XP doen. Maar over een paar jaar (ik weet het niet precies) stopt ook de ondersteuning op XP. En nog weer later zullen steeds meer software Vista of hoger gaan eisen. Dus als ik een nieuwe computer zou kopen zou ik idd Vista er op willen.
Are you nuts??
pi_43244227
Behalve dat Vista;

- Je minimaal 200 euro kost.
- Je systeem er traag van wordt.
- Hij het niet meer doet als je hardware vervangt
- Je privacy wordt geschonden

lijkt het me een geweldig besturingssysteem
pi_43245115
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 21:21 schreef nz1900 het volgende:
Behalve dat Vista;

- Je minimaal 200 euro kost.
Hoeft niet: http://tweakers.net/nieuws/44273/?highlight=prijzen+vista
quote:
- Je systeem er traag van wordt.
Bullshit, ga met de tijd mee.
quote:
- Hij het niet meer doet als je hardware vervangt
Complete bullshit: http://tweakers.net/nieuw(...)eren-toegestaan.html
quote:
- Je privacy wordt geschonden
Waar haal je dat vandaan?
quote:
lijkt het me een geweldig besturingssysteem
M.a.w. je lult een eind in de rondte.
pi_43245379
Wat een teringbagger . al die effecten zitten er gewoon voor niks in al die leuke gadgets bullshit die vista is 8gb terwijl je maar 500mb nodig hebt de rest is onzin
  zaterdag 4 november 2006 @ 21:59:32 #65
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_43245383
quote:
Op donderdag 2 november 2006 18:10 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Het wordt wat anders als je altijd het nieuwste van het nieuwste wil hebben en met de tijd mee wil gaan etc. Volgens mij komen er ook coupons, dat je als je straks een pc haalt, in januari gratis kan overstappen naar Vista, of was dat alleen met laptops zo?
Mij lijkt dat wanneer Vista eenmaal groots wordt ingevoerd, ook alle hardware dus aan die eisen dient te voldoen. Lijkt mij dat men dan aan de standaard instapmodellen bij Dell wat moet dingetjes moet oppimpen om Vista Ultimate te kunnen draaien. Iedere producent zal Vista willen draaien op de apparatuur die ze verkopen omdat ze denken dat mensen Vista zullen eisen op hun nieuwe product.

DUS:

Mijn verwachting is dat bij uitkomst van Vista de pc's/laptops krachtiger zullen zijn om Vista te kunnen draaien, je koopt dus een systeem met Vista wat meer kan. Bovendien, als jij over 2 of 3 jaar weer wil upgraden, zal je je oude systeempje minder goed kunnen verkopen als er een XP-licentie op zit ipv. een Vista licentie. Ik redeneer even van de gewone consument uit.
pi_43254512
Hoe zit het nou met drivers? WinXP drivers werken sowieso niet?
Ik vrees namelijk een beetje dat ik m'n geluidskaart kan weggooien dan .
  zondag 5 november 2006 @ 13:25:59 #67
107652 Quincy5
Back to the future
pi_43257160
Is dit topic ook bedoeld voor hulp bij installeer problemen met Vista (RC1) of kan ik dan beter even een nieuwe openen?
www.bttf.com
I hate mornings
pi_43257190
Wat wil je weten?
  zondag 5 november 2006 @ 13:42:39 #69
107652 Quincy5
Back to the future
pi_43257619
Als ik hem probeer te installeren op mijn nieuwe hardware, die zeker compatibel is (op misschien de onboard videokaart na), krijg ik telkens op een ander moment tijdens de setup een spontane reboot. Meestal tijdens het kopieren van files, maar ook een keer bij het scherm waar je de serial intikt. Ik denk (hoop) dat het niet aan de hardware ligt, want windows 2000 installeert zonder problemen.
De MD5 van de gedownloade ISO is goed, dus denk ik dat het alleen nog aan mijn dvd kan liggen (die overgens geen problemen geeft als ik de mappen doorblader op een andere computer. Of weet iemand een andere oorzaak?

Edit: ik had net geen tijd om alles op te zoeken, maar nog even wat aanvullende info:
Hardware:
Mobo MSI K9AGM
Processor AMD sempron 3000+
512 MB DDR2
300 watt no-name voeding (nieuw)
HDD Samsung spinpoint 160 Gb SATAII Deze word goed herkend door de Vista setup (geen driver nodig); de partitie waar win 2000 nu op staat is door deze setup gemaakt.
DVD speler en floppy.

De iso is gebrand mbv Nero 6.6. De combinatie van mijn brander, de gebruikte dvd's en de brandsnelheid (maximaal) heeft niet eerder problemen gegeven.

Oja, is upgraden vanaf windows 2000 ook mogelijk? (heb van XP alleen recovery-cd's behorend bij Medion computers beschikbaar)

[ Bericht 18% gewijzigd door Quincy5 op 05-11-2006 14:26:24 ]
www.bttf.com
I hate mornings
pi_43259841
quote:
Op zondag 5 november 2006 11:29 schreef veldmuis het volgende:
Hoe zit het nou met drivers? WinXP drivers werken sowieso niet?
Ik vrees namelijk een beetje dat ik m'n geluidskaart kan weggooien dan .
Mij onbekend, al is het wel gelukt de cardereader van mijn laptop onder vista te installeren met XP drivers. Er is misschien nog hoop..
pi_43264708
Dan heb ik flink pech vrees ik, er zijn nog niet eens 64bits drivers voor mn geluidskaart, dus laat staan vista 64bit dingen.
Of ik moet gewoon Vista 32bit gaan draaien...dat kan nog wel. Nutteloos dat ik dan een 64bits processor heb, maargoed, ik draai ook XP 32bit .
  zondag 5 november 2006 @ 18:41:59 #72
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_43266724
[quote]Op zondag 5 november 2006 13:42 schreef Quincy5 het volgende:
Als ik hem probeer te installeren op mijn nieuwe hardware, die zeker compatibel is (op misschien de onboard videokaart na), krijg ik telkens op een ander moment tijdens de setup een spontane reboot. Meestal tijdens het kopieren van files, maar ook een keer bij het scherm waar je de serial intikt. Ik denk (hoop) dat het niet aan de hardware ligt, want windows 2000 installeert zonder problemen.
De MD5 van de gedownloade ISO is goed, dus denk ik dat het alleen nog aan mijn dvd kan liggen (die overgens geen problemen geeft als ik de mappen doorblader op een andere computer. Of weet iemand een andere oorzaak?
/quote]

Ik had hetzelfde met de dvd die bij zo'n blad zat. Was PC Magazine geleuf ik. Kreeg van hun klantenservice na mijn mailtje binnen drie dagen een andere via de post

Met die lukte het wel. Dus misschien toch download- of brandfoutje?
  maandag 6 november 2006 @ 09:33:24 #73
107652 Quincy5
Back to the future
pi_43283737
Heb hem inmiddels weten te installeren met dezelfde dvd door de setup vanuit windows 2000 te starten. Dit ging wel heel traag: files kopieren met 1% per minuut waardoor de hele installatie meer dan 2 uur duurde.
Maar nu krijg ik als ik in Vista bezig ben iedere 5-10 minuten dezelfde spontane reboots. Automatische reboot na bsod staat uit en in de eventviewer is niets te vinden behalve 1 error per keer met 'de vorige herstart was onverwacht' ofzoiets.

Heeft iemand enig idee waar dit door kan komen? De meeste hardware is nieuw (zie mijn vorige post voor specs) en ik ga deze ook nog uitgebreid testen (voeding ruilen met andere pc (voltlijnen en temps zijn wel goed volgens Everest maar je weet maar nooit), memtest draaien en hdd testen met tooltje van fabrikant), want eventueel garantie claimen doe ik het liefst zo snel mogelijk.

Verder ga ik nog proberen een XP cd te lenen om deze ernaast te installeren. Hoe zat dat ook alweer met die nieuwe bootmanager van Vista; wat moet je eerst installeren, Vista of XP?
www.bttf.com
I hate mornings
  maandag 6 november 2006 @ 10:20:28 #74
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_43284537
http://youtube.com/watch?v=b9ifQvQCO7Y

Geniaal filmpje... Vooral wanneer ze het over de release date gaan hebben...
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
pi_43284613
Gister heb ik 5840 geinstalleerd, de 32bits versie, en daar werkt alles op
De installatie ging ook beduidend sneller dan de RC versies, met 20 minuutjes stond alles erop!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')