dat die kaart het dan niet doet is dan balenquote:Op maandag 9 oktober 2006 00:17 schreef wimmel_1 het volgende:
Dat jouw "made in Taiwonkiestan" kaart het dan niet doet is dan ............ tsja ?
Moet dat dan?quote:Op maandag 9 oktober 2006 01:25 schreef Vampier het volgende:
audigy drivers zitten er nog steeds niet standaard bij (ik draai RC2)
Jij kan het veranderenquote:Op maandag 9 oktober 2006 10:15 schreef FredvZ het volgende:
Kunnen we deze reeks niet beter "Windows Vista" gaan noemen, aangezien Beta 2 inmiddels al achterhaald is door RC1 en RC2?
Donequote:
Ik kreeg mijn HP ook niet aan de praat... geen juiste drivers...quote:Op maandag 9 oktober 2006 10:56 schreef Martijn85 het volgende:
Weet iemand hoe je bij vista een printer aan de gang krijgt
Hij hangt aan asus router wl-500g deluxe. Hij ziet hem wel gewoon en heb ook alles geinstalleerd maar als ik iets wil printen dan komt ie eerst op Spooling te staan en daarna krijg ik een error
Heb een HP 5900 maar het rare is dat hij hem wel ziet maar gewoon niks kan printenquote:Op maandag 9 oktober 2006 11:51 schreef GertJanB het volgende:
[..]
Ik kreeg mijn HP ook niet aan de praat... geen juiste drivers...
Voor alle eye-candy heb je een videokaart nodig met minimaal 128Mb ram en hij moet dx9c compliant zijn...quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:56 schreef EdvandeBerg het volgende:
Hoe zet je eigenlijk die klok in beeld en al die andere gekkighied aan?
Ik kreeg in beta 2 alleen de standaard desktop. Heb een P4@2,6 met 512mb geheugen, daar zou het toch niet aan liggen? Kan je trouwens RC2 met 256mb geheugen installeren? Of kan je hem voor de gek houden door eerst 512 er in te zetten tijdens de install en hem dan na de install booten met 256?
quote:Op maandag 9 oktober 2006 11:39 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Done
Misschien is er nog een vrijwilliger die een mooi plaatje voor OP kan maken? Denk namelijk dat met de aankomende release van Vista dit best nog wel eens een aardige reeks kan worden.
Ik bedoel niet die 3d toestanden, maar die widgetsquote:Op maandag 9 oktober 2006 14:05 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Voor alle eye-candy heb je een videokaart nodig met minimaal 128Mb ram en hij moet dx9c compliant zijn...
Dus SM2.0 ondersteunen enzo....
Zoeken naar sidebar.exequote:Op maandag 9 oktober 2006 14:54 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Ik bedoel niet die 3d toestanden, maar die widgets
[afbeelding]
Kan je nog wat duidelijker zijn???quote:Op maandag 9 oktober 2006 22:24 schreef EdvandeBerg het volgende:
Heb net RC2 even geprobeerd, maar hij gaf een of andere error over een USB apparaat wat eruit gehaald was ofzo
Is al opgelost, dvd+rw was niet OK. Heb hem op een andere schijf gezet en inmiddels na heel lang installeren staat ie er op. Het was inmiddels erg laat, dus toen ie er eenmaal op stond, heb ik er maar heel eventjes mee kunnen spelen. Toen kon ik mijn oogjes niet meer openhouden.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 08:25 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Kan je nog wat duidelijker zijn???
Wat voor error kreeg je en wat stond er in?
1 2 3 | document.location = '/info/index.php/nocookie'; } |
Ik snap wat je bedoelt. Het is voor mij ook afwachten tot het 'nieuwe' e van af is. Ik heb geen super videokaart en ook 'slechts' 512 mb geheugen en met beide kan ik in XP prima werken. Als ik dus van alle extraatjes qua eye-candy gebruik wil maken, moet ik eerst geld gaan uitgeven om mijn hardware te upgraden.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 11:32 schreef Godslasteraar het volgende:
Heb zelf begin dit jaar een weekje een Beta gedraaid, en sindsdien volg ik het nieuws een beetje, bekijk zo nu en dan een topic erover op bv Tweakers.
En ik ben er nog steeds niet achter wat nu precies zo geweldig is aan deze OS, zeker met de ongetwijfeld overvloedig aanwezige DRM functionaliteit. Ik gebruik nu al slechts een fractie van de mogelijkheden die XP bezit.
(Office 2007 vind ik overigens wél een geweldige verbetering)
Tja, die visuele effecten. Heb zelf het nodige uitgeprobeerd met van die Apple-achtige balkjes, en een of ander programmaatje voor het aanpassen van de style, maar viel altijd weer terug naar de gewone taakbalk (wel met een andere skin: Glitch). Geen idee wat daar nu aan te verbeteren valt.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 12:11 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt. Het is voor mij ook afwachten tot het 'nieuwe' e van af is. Ik heb geen super videokaart en ook 'slechts' 512 mb geheugen en met beide kan ik in XP prima werken. Als ik dus van alle extraatjes qua eye-candy gebruik wil maken, moet ik eerst geld gaan uitgeven om mijn hardware te upgraden.
Het mooie aan de nieuwe thema's / stijlen is volgens mij prima imiteren in XP. Ik denk dat ik en velen met mij het nog wel even met XP zullen uithouden. Het wordt natuurlijk ook interessant als er tweaks komen om Vista met minder cpu / geheugen verbruik te laten draaien en de +/- 8 GB aan schijfruimte in te krimpen.
Vanaf de introductie zal natuurlijk vrij rap op zo goed als iedere nieuwe pc Vista geleverd worden. Hard- en softwaremakers gaan compatibilteit met XP snel los laten, waardoor op een gegeven moment Vista de norm wordt.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 12:32 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Ook vraag ik me af of je met Vista niet in een geweldige wurggreep wordt genomen door Microsoft en alle andere software en muziekverkopers/filmindustrie wiens belangenbescherming ongetwijfeld geintegreerd zal zijn in Vista.
Idd, nieuwe pc's zullen met Vista afgeleverd worden, en mischien dat Vista vriendelijker in gebruik is voor Sjonnie en Anita. Bv dat internet verbindingen makkelijker/automatisch geconfigureerd worden.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 12:49 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Vanaf de introductie zal natuurlijk vrij rap op zo goed als iedere nieuwe pc Vista geleverd worden. Hard- en softwaremakers gaan compatibilteit met XP snel los laten, waardoor op een gegeven moment Vista de norm wordt.
Er zullen altijd mensen zijn die zich daartegen zullen verzetten en cracks, patches of alternatieve programmatuur gaan maken. Als Windows Media Player gekopieerde bestanden gaat blokkeren, gaan velen over op Media Player Classic of andere alternatieven. Op alle technische manieren om de mogelijkheden te beknotten, vinden andere mensen wel weer oplossingen.
Dat vraag ik mij dus ook af. Ik zit voorlopig niet te springen op allerlei nieuws, want ik kan me niet voorstellen wat een besturingssysteem mij meer kan bieden dan XP met 3rd party aanvullingen nu doet.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 13:28 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Kort gevat, ik vraag me af of die stormachtige ontwikkeling van de hard- en software niet zo'n beetje voorbij is en in veel rustiger vaarwater terecht is gekomen.
Bij mij was ie na een tijdje niks doen in een soort slaapstand gesukkeld waar ie alleen met een reboot uitraakte. Ook bij uitschakelen llijkt het erop dat ie heel snel uitgaat, maar de fans blijven nog lang doordraaien en als ik hem dan geforceerd uitzet (stekker eruit) zegt ie bij de volgende boot dat het systeem niet netjes uitgelogd is.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 13:55 schreef The_Terminator het volgende:
Ik heb even 512 MB extra in mijn pc geprikt en nu werken die mooie 3D effecten ook:
[[url=http://fok.phserver.net/fok1/Vista_tn.jpg]afbeelding][/url]
Is het overigens normaal dat Vista zomaar je HDD's onafhankelijk uitschakelt? Soms hoor ik namelijk mijn HDD's uitvallen en ik dacht eerst dat er een aan het overlijden was...
Trouwens, sommige Linux-varianten hebben ook al die 3d/glass toestandenquote:Op donderdag 12 oktober 2006 13:55 schreef The_Terminator het volgende:
Ik heb even 512 MB extra in mijn pc geprikt en nu werken die mooie 3D effecten ook:
quote:Op donderdag 12 oktober 2006 13:58 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Dat vraag ik mij dus ook af. Ik zit voorlopig niet te springen op allerlei nieuws, want ik kan me niet voorstellen wat een besturingssysteem mij meer kan bieden dan XP met 3rd party aanvullingen nu doet.
quote:Microsoft scherpt Vista-licentie aan
http://tweakers.net/nieuw(...)ta-licentie-aan.html
De onlangs door Microsoft openbaar gemaakte licentievoorwaarden voor Windows Vista blijken aanmerkelijk restrictiever te zijn dan die voor Windows XP. Het meest opvallende verschil is dat een retaillicentie voor Vista nog maar eenmaal naar een andere machine mag worden overgezet. Bij XP was dat nog een onbeperkt aantal, mits de software maar op één computer tegelijk werd gebruikt. Verder mag alleen de eerste koper de software doorverkopen, degene aan wie hij het verkoopt mag dat niet meer. De twee goedkoopste versies, Vista Home Basic en Vista Home Premium, mogen niet op een virtual machine worden geïnstalleerd.
Door de consumenten worden de nieuwe licentievoorwaarden nu niet bepaald met gejuich ontvangen. Mensen vragen zich sceptisch af wat het grote prijsverschil tussen een OEM- en een retaillicentie nog rechtvaardigt nu de laatste maar eenmaal mag worden overgezet naar een andere computer. Ook staat in de nieuwe voorwaarden dat de functionaliteit kan worden gereduceerd als de activatie mislukt, maar de ervaringen met Windows Genuine Advantage leren dat legale installaties nogal eens als illegaal worden aangewezen. Opmerkelijk is dat in de officiële Vista-blog van Microsoft de meeste veranderingen niet worden genoemd. Als voornaamste verschillen tussen de licenties van XP en Vista worden genoemd: mislukken van de validatie leidt tot verlies van functionaliteit en de garantie wordt verlengd van 90 dagen tot een jaar. In hoeverre de nieuwe voorwaarden ook wettelijk afdwingbaar zijn moet nog worden afgewacht.
zie het maar zo; nu wordt het kraken en patchen past écht spannend!quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 22:36 schreef Kevin1Bravo het volgende:
Ik verwissel in die 5 jaar dat ik Vista gebruik wel een aantal keren van hardware, slaat dus nergens op.
Bij mij op de Haagse Hogeschool gebruiken ze ook SecureW2, en die heb ik dan ook geinstalleerd en alles geconfigureerd zoals het netwerk onder XP werkte, maar hij blijft steeds maar om mn studentennummer en wachtwoord vragen, al vul ik ze duizend keer in.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 10:52 schreef StonedKinG het volgende:
RC2 geprobeerd, en omg wat een verbetering na BETA 2!
- SecureW2 werkt ENDELIJK, dus ga het nu als main OS draaien, ook op school (HAN Arnhem maakt gebruik van (SecureW2)
- Hardware ondersteuning - Alle drivers behalve de cardreaders zitten in Vista voor mijn Acer Ferrari 4002 laptop!
Draait heerlijk!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |