zo zijn we dus ook op dit onderwerp gekomen, ik vroeg me af hoe n schizofreen iemand stemmen hoorde, gewoon in zn hoofd of echt alsof iemand achter/naast je staat.quote:Op zondag 8 oktober 2006 18:01 schreef Beelzebub85 het volgende:
Eigenlijk zijn we allemaal een beetje shizo.... als ik het zo bekijk.
quote:-Stemmen 'in het hoofd' geven 'imperatieve hallucinaties', dat zijn dwingende opdrachten, waaraan geen weerstand kan worden geboden.
-Interne stemmen geven voortdurend commentaar op het gedrag.
jep, ik ook!quote:Op zondag 8 oktober 2006 18:38 schreef gebrokenglas het volgende:
In eigen woorden (soms zelfs in het Engels)
in eigen woorden maar is dat ook met jouw eigen stem? of is t meer geschreven tekst?quote:Op zondag 8 oktober 2006 18:38 schreef gebrokenglas het volgende:
In eigen woorden (soms zelfs in het Engels), en soms, om een beter begrip te krijgen, komen er wat beelden bij.
ik ook, en soms ook nog in het duits, en dat spreek ik eigenlijk helemaal niet goed.. maar dan probeer ik de juiste woorden te zoeken, tijdens het denkenquote:Op zondag 8 oktober 2006 18:38 schreef gebrokenglas het volgende:
In eigen woorden (soms zelfs in het Engels), en soms, om een beter begrip te krijgen, komen er wat beelden bij.
dat wil me echt niet lukken, dan blijf ik echt letterlijk niks..niks..niks..niks..hou je bek..stop..niks.. denkenquote:Op zondag 8 oktober 2006 19:36 schreef Arn0 het volgende:
Iemand al geprobeerd nix te denken?
doe ik regelmatig voor ik in slaap valquote:Op zondag 8 oktober 2006 19:36 schreef Arn0 het volgende:
Ooit gelukt ? Ik Dacht heel soms dat het me lukte; maar vermoedelijk denk ik dat het niet klopt. Het moet btw ook doodstil zijn.quote:Op zondag 8 oktober 2006 19:47 schreef Moon_of_74 het volgende:
[..]
doe ik regelmatig voor ik in slaap val
ja, vaak genoeg.....soort ontspanning. doodstil hoeft het niet te zijn dan.quote:Op zondag 8 oktober 2006 19:50 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ooit gelukt ? Ik Dacht heel soms dat het me lukte; maar vermoedelijk denk ik dat het niet klopt. Het moet btw ook doodstil zijn.
Zoiets als deze gast?quote:Op zondag 8 oktober 2006 19:55 schreef cheukert het volgende:
Ik denk in een soort van powerpoint presentatie met beelden en filmpjes ondersteund door stem
je weet toch al wat je nodig hebt?quote:Op zondag 8 oktober 2006 21:15 schreef scrub_nurse het volgende:
pffffff dan sta je lang in de supermarkt voor je dat hebt wat je nodig hebt...
Soms maak ik er een spelletje van om die stapjes te reconstrueren. Ik doe dat heel vaak vlak voor ik ga slapen. Meestal ben ik me er dan van bewust dat ik ergens aan denk. Dan ga ik nadenken hoe ik aan dat onderwerp ben gekomen. Heel vaak komt dat door een andere gedachte, die weer geinitieerd is door een gedachte. Soms kan ik wel 7 a 8 stapjes terugdenken. Als ik dat hele verhaal dat zich in mijn hoofd heeft afgespeeld aan iemand zou vertellen, denk ik dat het lastig te volgen zou zijn.quote:Op zondag 8 oktober 2006 22:10 schreef Katey het volgende:
Mijn gedachten dwalen heel vaak af, omdat ik in associaties denk. Denk ik bijvoorbeeld aan suiker, dan komt gelijk 'bibliotheek' bij me op.
suiker -> koffie -> drink ik vaak op school -> boeken -> ik moet nog naar de bieb
Maar ik ben me dus helemaal niet van de stapjes bewust, ik denk meteen suiker -> bibliotheek. Zo dwaal ik van associatie naar associatie tot ik me bedenk dat ik eigenlijk de boodschappen aan het bedenken was![]()
niks denken is tecnisch onmogelijk helaas. Zelfs met diepe meditatie lukt het je niet volledig om al je gedachten uit te schakelen.quote:Op zondag 8 oktober 2006 19:36 schreef Arn0 het volgende:
Anyway, ik denk gewoon onnozele opmerkingen die ik meestal voor mezelf hou.
preciesquote:Op maandag 9 oktober 2006 08:04 schreef koenimex het volgende:
Oh, dus stemmen in mijn hoofd zijn eigenlijk best normaal. Of iig 1 stem dan.
Idem, kan me niet voorstellen hoe het is om in beelden te denkenquote:Op zondag 8 oktober 2006 17:37 schreef ArendBarend het volgende:
ik denk ook in een stem
Is dat niet altijd zo? Ik doe het iig wel, ik denk de woorden terwijl ik ze type .. net zo als lezen, alleen dan tijdens het schrijven of typenquote:Op maandag 9 oktober 2006 15:19 schreef scrub_nurse het volgende:
ja hij ziet gewoon n filmpje, of zoals iemand al eerder zei, hij denkt aan de winkel loopt virtueel door de winkel en denkt dan verrek ik moet suiker hebben ofzoiets.
nog n variant, als je schrijft/typt schrijf/typ je dan alleen of lees je in je hoofd "hardop" mee?
ik dus wel..
ik zeg maar zo, ik ben nooit alleen!![]()
is irritant als je sneller denkt dan je typt, gaan woorden door elkaar lopenquote:Op maandag 9 oktober 2006 15:39 schreef Katey het volgende:
[..]
Is dat niet altijd zo? Ik doe het iig wel, ik denk de woorden terwijl ik ze type .. net zo als lezen, alleen dan tijdens het schrijven of typen
Same herequote:Ik denk in gesproken taal en dan nog wel in mn eigen stem, oftewel ik lul de godganse dag tegen mezelf in mn hoofd.![]()
Met m'n eigen stem. Het is dus net alsof ik mezelf hoor praten.quote:Op zondag 8 oktober 2006 18:46 schreef scrub_nurse het volgende:
[..]
in eigen woorden maar is dat ook met jouw eigen stem? of is t meer geschreven tekst?
jaaaa!!!! bijna zoiets jaquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 15:55 schreef TheIceWarrior het volgende:
Kennen meer mensen dit: als je een reeks getallen ziet dat je daar altijd verbanden gaat tussen zoeken, bv je ziet ergens 412 en 538 dat ga ik altijd automatisch proberen hier een verband tussen te zoeken, zoals in dit geval dus 5+3+8=16 en 4+2=6 en die 1 kun je als 10 zien dus 6+10=16.
Ben ik de enige met deze afwijking?
quote:Op woensdag 11 oktober 2006 09:55 schreef scrub_nurse het volgende:
[..]
jaaaa!!!! bijna zoiets ja
ik tel de letters in woorden op, dus de letters corresponderen met cijfers in t alfabet, die tel ik op en dan tel ik in welk alfabet ik eindig
voorbeeld:
a p e n o o t
1 + 16 + 5 + 14 + 15 + 15 + 20= 86 ----> h van t 4e alfabet -----> 26 + 26+ 26 + 8 = h
nou dat doe ik dus al jaren lang in mn hoofd....
bovendien tel ik de letters e in teksten
en onthoud ik kentekens...
![]()
zo denk ik ookquote:Op zondag 8 oktober 2006 19:25 schreef Geerd het volgende:
Ik lul de hele dag tegen mezelf of in mezelf hoe je het ook noemt.
Ik dacht eigenlijk dat het vrij raar was als je dat doet.
Hè, wat?! Dat klinkt behoorlijk compulsief!quote:Op woensdag 11 oktober 2006 09:55 schreef scrub_nurse het volgende:
[..]
jaaaa!!!! bijna zoiets ja
ik tel de letters in woorden op, dus de letters corresponderen met cijfers in t alfabet, die tel ik op en dan tel ik in welk alfabet ik eindig
voorbeeld:
a p e n o o t
1 + 16 + 5 + 14 + 15 + 15 + 20= 86 ----> h van t 4e alfabet -----> 26 + 26+ 26 + 8 = h
nou dat doe ik dus al jaren lang in mn hoofd....
bovendien tel ik de letters e in teksten
en onthoud ik kentekens...
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |