quote:
Op zondag 8 oktober 2006 17:55 schreef zoalshetis het volgende:[..]
ik zie een kleine tegenwerping. heb je de docu wel gezien? het gaat om honderden feiten, feiten meneer.
Ik heb aantal zaken uitgelegt, geprobeerd.
De zaak van de Joodse stam, is gewoon eenzijdig weergegeven, daar kan dus een dikke streept erdoorheen.
Ik zal mezelf citeren waar je helaas niet op reageerde dacht ik:
"In de docu spreekt met over bepaalde type Moslims, zoals Sayid Qutb, wat geen geleerde was maar een schrijver, hij had wel kennis, zeer zeker, maar was niet bevoegd tot onafhankelijke Islamitische oordelen en interpretaties.
Vele geleerden, van verschillende Sunnitische wetscholen en Salafistische ook (zoals de Saudische) hebben voor zijn statements in een aantal boeken gewaarschuwd, hoewel die ook zeer zeker goede punten had. Sommige statements achten zij gevaarlijk, een van die boeken waarin dat terugkomt is Mijlpalen van hem.
Het is jammer dat o.a. in deze docu wordt neergezet alsof Qutb een Opper'geleerde' is die onder alle Moslims gezag heeft, allesbehalve waar namelijk.
Daarnaast spreekt een 'semi-intellectueel' over 2 tegenspraken in 2 verzen.
Eerst zeg er is geen dwang (le ikraha) terwijl het volgende over vechten spreekt, echter de verzen daarna weer maken duidelijk dat het om agressie ging, en die worden maar weer even niet aangehaald.
Er wordt niet verteld dat de profeet bij de inname van Mekka, die hem hebben vervolgd tot in den treure en wilde afmaken, allerlei plotten daarvoor bedacht en uitgevoerd, allemaal vergaf, geen represailles of massale onthoofdingen e.d. uitgevoerd om ze terug te pakken, ook niet de mannen van wie die wist dat als die ze eerder was tegenkomen oog in oog ze hem hadden gedood.
Men heeft het niet over het feit dat over oorlogsvoering in uitzonderingen boeken vol zijn gescheven, wat wel en niet mag, dat vrouwen, bejaarden, invalieden, ouderen, monniken, kerken e.d. en burgers totaal niet mogen worden aangevallen."
Daarnaast heeft men het over abrogatie, alsof de verzen die allemaal in Mekka zijn geopenbaard niet van toepassing zijn, niet meer... is onzin, nergens volgens de groot Koran uitleggers/exegeten in de geschiedenis (is een Islamitische studie) is dat zo zwart-wit geconcludeerd.
Men haalt de term Sharia in de mond, en weet niet eens wat het nou inhoudt.
Men haalt niet aan dat Moslims in het Westen onder een verbond leven,vrijwillig woon je hier en kan je hier je religie belijden (soms zelfs beter dan in Islamitische landen), waarbij je je dus aan de wet moet houden volgens diezelfde Sharia etc.
40:30 De spreker stelt dat gedwongen bekeringen verboden zijn, maar dat 'toch' mag met geweld, wat absoluut onjuist is, met geweld iemand Islam opdringen mag nooit volgens de religie, waarom noemt hij Indonesie niet, nnooit bezet geweest alleen handelslieden geweest van Arabische afkomst vooral.
Ook Mongoolse rijk, waren bezetters van Moslims en namen in die tijd de religie van hun onderdanen over, India, waar nog steeds overgrote meerderheid hindu is terwijl het toch echt door Moslims bezet was vroeger, als men echt zo slecht was zou die overgrote meerderheid allang 'uitgeroeit' zijn.
Hij past excessen toe, want ook Moslims zijn mensen en zitten ook mensen tussen die zaken doen in strijd met Islam, op gehele religie, om dan weer naar ' feiten' te zoeken, jaja... ik heb deze docu eerder gezien, een keer in de zoveel tijd duiken ze op, de 'missionaris' of 'jihadwatch' documentaires, 'onthullingen' over Islam, zoals Wafa Sultan op Al Jazeera ook zo populair was.
Onzin is het, sorry