Zeg dit is 'n klaagtopicquote:
quote:Op zondag 8 oktober 2006 12:49 schreef Biancavia het volgende:
Ja, vervelend altijd, die klanten.
Ze zouden een winkel moeten openen waar klanten verboden zijn, dan heb je het tenminste lekker rustig als verkoopster.
Precies aan mij aanpast...quote:Op zondag 8 oktober 2006 12:49 schreef Kentaro het volgende:
wat een drama zeg.. ga lekker wat anders doen als je wilt dat de klant zich precies aan jou aanpast. Heb je er ooit aan gedacht jij je maar aan moet passen om het de klant (die jouw salaris betaald) naar de zin te maken.
quote:Op zondag 8 oktober 2006 12:52 schreef Taurus het volgende:
[..]
Precies aan mij aanpast...Zich gewoon normaal gedraagd zou al ruim voldoende zijn hoor.
Wat heeft dit met normaal gedragen van de klant te maken? Als ik haast heb, maar toch nog mijjn zuurverdiende geld bij jou wil ruilen voor een stukje textiel, kun je natuurlijk ook een beetje meewerkenquote:* haast hebben. Heeft de caissiere niks mee te maken
Hangt ie et zomaar weer terug als je et niet koopt? NAJAAHH! Onbeschoft!quote:Op zondag 8 oktober 2006 13:00 schreef RenzoBrad het volgende:
Ik vind dat jij niets te klagen hebt, want:
-In Amerika is het normaal dat je kledingstukken meeneemt naar de paskamer en deze hoef je niet zelf terug te hangen, dat doen de medewerksters. Je mag het gewoon lekker laten liggen![]()
-Je kunt ontslag nemen![]()
-Was tijdje terug in The Sting, zag daar een supermooi shirtje wat wel duur was. Anyway, wilde hem wel graag hebben dus ik naar de kassa. Sta ik daar in de rij, zie ik ineens dat er een gaatje ter hoogte van de schouder in het shirtje zit. Redelijk goed zichtbaar. Dus ik terug naar boven, gevraagd of er nog een ander shirtje was maar helaas 't was nog de enigeZegt die gast dat ie me wel een tientje korting mag geven, ik zeg
dat doen we niet voor zo'n duur shirtje. En wat doet die gast doodleuk, hangt 't shirtje gewoon weer terug....
![]()
Personeel van kleidingwinkels....![]()
Een applausje.quote:Op zondag 8 oktober 2006 12:54 schreef PirE het volgende:
En wat krijg ik als ik mezelf er niet in herken?
Als jij vriendelijk blijft doen wel ja, natuurlijk.quote:Op zondag 8 oktober 2006 12:56 schreef Kentaro het volgende:
[..]
[..]
Wat heeft dit met normaal gedragen van de klant te maken? Als ik haast heb, maar toch nog mijjn zuurverdiende geld bij jou wil ruilen voor een stukje textiel, kun je natuurlijk ook een beetje meewerken
Een duur shirtje wat redelijk beschadigd is hing hij zo weer terug zonder iets aan de prijs te veranderen. Oftewel, als iemand anders er niet op let doet deze een miskoop!quote:Op zondag 8 oktober 2006 13:05 schreef Max_Dark het volgende:
[..]
Hangt ie et zomaar weer terug als je et niet koopt? NAJAAHH! Onbeschoft!
Dat is gewoon 'n dingetje waar je je als caissiere aan gaat ergeren, als 't keer op keer op keer gebeurt. Geen onbeschoft gedrag op zich, maar wel 'n beetje vreemd.quote:Op zondag 8 oktober 2006 13:12 schreef MouseOver het volgende:
Klanten zijn een lastige bijkomstigheid nietwaar?
Met sommige punten heb je gelijk, maar je pinopmerking is bijvoorbeeld weer gezeik.
Ik vind dat jij een kutvergelijking maakt, want:quote:Op zondag 8 oktober 2006 13:00 schreef RenzoBrad het volgende:
Ik vind dat jij niets te klagen hebt, want:
-In Amerika is het normaal dat je kledingstukken meeneemt naar de paskamer en deze hoef je niet zelf terug te hangen, dat doen de medewerksters. Je mag het gewoon lekker laten liggen![]()
-Je kunt ontslag nemen![]()
-Was tijdje terug in The Sting, zag daar een supermooi shirtje wat wel duur was. Anyway, wilde hem wel graag hebben dus ik naar de kassa. Sta ik daar in de rij, zie ik ineens dat er een gaatje ter hoogte van de schouder in het shirtje zit. Redelijk goed zichtbaar. Dus ik terug naar boven, gevraagd of er nog een ander shirtje was maar helaas 't was nog de enigeZegt die gast dat ie me wel een tientje korting mag geven, ik zeg
dat doen we niet voor zo'n duur shirtje. En wat doet die gast doodleuk, hangt 't shirtje gewoon weer terug....
![]()
Personeel van kleidingwinkels....![]()
Dat kan, maar je klaagt dat klanten doen alsof je een domme koe bent als je een foutje maakt of ze niet begrijpt terwijl je klanten nu eigenlijk op dezelfde manier benaderd als ze hun pas te snel door je sleuf halen.quote:Op zondag 8 oktober 2006 13:14 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dat is gewoon 'n dingetje waar je je als caissiere aan gaat ergeren, als 't keer op keer op keer gebeurt. Geen onbeschoft gedrag op zich, maar wel 'n beetje vreemd.
tja, niet de schuld van de klanten. Je kunt niet van ons verwachten dat wij precies bijhouden waar het wel en niet kan. Ik was een keer zo haastig met pinnen dat ik nog voor m'n beurt pinde en zodoende de aankoop van een andere persoon had betaald. Was nog een heel gedoe om dat op te lossenquote:Op zondag 8 oktober 2006 12:45 schreef Taurus het volgende:
* Pinnen. Niet in élke winkel kan pinnen automatisch nog vóór de caissiere alles gescanned heeft! Over 't algemeen kan dat nog steeds alleen in supermarkten, en bovendien kun je 't zien, 'pas a.u.b.' en niet 'welkom'. Allemaal klanten die als 'n gek hun pasje al door dat automaatje gaan raggen, echt 3 of 4 keer, niet begrijpend dat dat niet kan.. :'( Zeg voor de beleefdheid gewoon even 'ik wil graag pinnen', of 'kan ik pinnen?'. Niks mis mee hoor.
wij komen om te shoppen, niet om kleren terug te hangen. Als ik kleren terug hang, doe ik dat meestal wel op de juiste plek, maar sommige winkels zijn zo onoverzichtelijk ingericht dat ik ze lukraak ergens terughang. Jullie lopen toch rond door de winkel om de kleren weer goed te hangen? Als wij alles volgens het boekje doen, kunnen jullie de hele dag aan de koffie. Lijkt me ook niet de bedoeling, eh.quote:* kleding zelf terug hangen.. Als je dan echt geen zin hebt om je enorme stapel zelf weer terug te brengen, loop dan gewoon op 'n verkoopster af en vraag 'kunt u deze terug hangen voor mij', gewoon waar 't op staat. Geen laffe smoezen als 'als ik 't zelf terug hang wordt 't echt 'n zooitje hoor' (so what) en 'moet ik dit zelf terug hangen?'Als je 't zo vraagt krijg je natuurlijk een 'ja, dat is wel de bedoeling' van mij.
check hierbovenquote:* kleding in pashokje laten hangen of gewoon aan ander rek hangen. Geldt eigenlijk dezelfde oplossing voor als hierboven beschreven staat, heb je er echt geen zin in, vraag dan gewoon of iemand anders 't kan doen. Lekker moeilijk zeg. Goede manieren kennen noemen we dat.![]()
als wij iets kopen, hebben we recht op een product dat in perfecte staat verkeert. Ik ga echt niet zelf met naald en garen aan de slag om een onvolkomenheid aan een trui recht te breien. Net als wanneer je een tv koopt en er zit een diepe kras op de bovenkant. Dan zeg je ook niet als verkoper: leg er maar een kleedje op, dan zie je het niet meer.quote:* Ook 'n hele erge: kortingjagers. Je best doen om een broek te vinden met 'n minuscuul haaltje en dan de volgende conversatie met de caissiere aan gaan. "Goedemiddag, kijk, hier zit een haaltje. Ja het is de laatste in mijn maat en ik vind 'm eigenlijk wel heel mooi". En dan? Dan verwachten dat de korting je direct op een presenteerblaadje wordt aangereikt, want zegt vervolgens niks meer. "ja.. Ja dat is lastig dan. Maar ik denk dat dat nog wel met 'n naaldje naar binnen te werken is hoor". Klant dwingen tot opbiechting van eigenlijke wens: "ja... ja misschien.. maar ik vind eigenlijk dat er gewoon wat af moet.. van de prijs".. Dat je 't uit je strot krijgt vind ik op zich al 'n applausje waard, die broeken kosten al niks, zijn niet van de hoogste kwaliteit, en als 't opgelost wordt is de klant in kwestie eigenlijk nog steeds niet tevreden want kortingsplan mislukt. (let op, het gaat hier om een hááltje he, niet om een enorm gat. Een haaltje is heel simpel weer te corrigeren).
true. Van de week was ik in een schoenenzaak en er waren kinderen tikkertje aan het spelenquote:* Kinderen. Goed, dit is niet voor iedereen haalbaar maar echt, laat je kids van 3 of 4 thuis of in 'n karretje of voed ze op zo'n manier op dat ze weten dat rondrennen in 'n winkel en gillen en huilen niet door iedereen schattig en leuk gevonden wordt. En dit zeg ik dan eigenlijk voor de klant, omdat ik juist meer last heb van de klant die tegen mij gaat zeuren of die kinderen niet hun mond kunnen houden dan dat ik last heb van die kinderen.
ook waar. Eten hoor je sowieso niet in de winkel te doen. In dezelfde schoenenzaak als hierboven, zag ik ook drie varkentjes met een broodje Bart binnen lopen. Overal met hun beboterde vingertjes aan zitten enzo.quote:* Honden..Spreekt al voor zich lijkt me, hoort niet in 'n kledingwinkel. Zelfde geldt voor sigaretten en patat.
prima, maar ik mag van jou wel een fatsoenlijk werktempo verwachten. Je gaat niet met je collega's zitten beppen als je een klant helpt, je hebt geen muziek op (ja, zelfs dát kom ik tegen) en je doet er geen 5 minuten over om iets in te pakken (waarbij je het nog eens fout doet, er weer nieuw papier omheen moet --> maakte ik mee in een kledingwinkel). Dus zolang je gewoon doet waar je voor aangenomen bent, krijg je geen problemen met mijquote:* haast hebben. Heeft de caissiere niks mee te maken, en ik kan je garanderen dat op 't moment dat jij op je horloge gaat kijken, chagrijnig gaat zuchten en kreunen als de caissiere een geldrolletje moet open maken of als er 'n collega iets vraagt, met voeten gaat tappen, etc. etc. ik daar niet harder van ga werken......![]()
Nee, hoe dan ook moet jij vriendelijk blijven doen. Zeker in een servicegerichte winkel als een kledingwinkel. Dat het vervelend is dat er zulke klanten zijn, ja, dat is jammer.quote:Op zondag 8 oktober 2006 13:13 schreef Taurus het volgende:
[..]
Als jij vriendelijk blijft doen wel ja, natuurlijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |