abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42476423
Ik heb als bijbaantje verkoopster in 'n kledingwinkel en 't gedrag van klanten is daar altijd weer 'n punt van ergernis. Hier even een paar punten waar mensen als ik over 't algemeen gek van worden, misschien helpt 't. Dus kijk even of je jezelf daarin herkent als irritante klant:

* Pinnen. Niet in élke winkel kan pinnen automatisch nog vóór de caissiere alles gescanned heeft! Over 't algemeen kan dat nog steeds alleen in supermarkten, en bovendien kun je 't zien, 'pas a.u.b.' en niet 'welkom'. Allemaal klanten die als 'n gek hun pasje al door dat automaatje gaan raggen, echt 3 of 4 keer, niet begrijpend dat dat niet kan.. :'( Zeg voor de beleefdheid gewoon even 'ik wil graag pinnen', of 'kan ik pinnen?'. Niks mis mee hoor.

* kleding zelf terug hangen.. Als je dan echt geen zin hebt om je enorme stapel zelf weer terug te brengen, loop dan gewoon op 'n verkoopster af en vraag 'kunt u deze terug hangen voor mij', gewoon waar 't op staat. Geen laffe smoezen als 'als ik 't zelf terug hang wordt 't echt 'n zooitje hoor' (so what) en 'moet ik dit zelf terug hangen?' Als je 't zo vraagt krijg je natuurlijk een 'ja, dat is wel de bedoeling' van mij.

* kleding in pashokje laten hangen of gewoon aan ander rek hangen. Geldt eigenlijk dezelfde oplossing voor als hierboven beschreven staat, heb je er echt geen zin in, vraag dan gewoon of iemand anders 't kan doen. Lekker moeilijk zeg. Goede manieren kennen noemen we dat.

* Ook 'n hele erge: kortingjagers. Je best doen om een broek te vinden met 'n minuscuul haaltje en dan de volgende conversatie met de caissiere aan gaan. "Goedemiddag, kijk, hier zit een haaltje. Ja het is de laatste in mijn maat en ik vind 'm eigenlijk wel heel mooi". En dan? Dan verwachten dat de korting je direct op een presenteerblaadje wordt aangereikt, want zegt vervolgens niks meer. "ja.. Ja dat is lastig dan. Maar ik denk dat dat nog wel met 'n naaldje naar binnen te werken is hoor". Klant dwingen tot opbiechting van eigenlijke wens: "ja... ja misschien.. maar ik vind eigenlijk dat er gewoon wat af moet.. van de prijs".. Dat je 't uit je strot krijgt vind ik op zich al 'n applausje waard, die broeken kosten al niks, zijn niet van de hoogste kwaliteit, en als 't opgelost wordt is de klant in kwestie eigenlijk nog steeds niet tevreden want kortingsplan mislukt. (let op, het gaat hier om een hááltje he, niet om een enorm gat. Een haaltje is heel simpel weer te corrigeren).

* Kinderen. Goed, dit is niet voor iedereen haalbaar maar echt, laat je kids van 3 of 4 thuis of in 'n karretje of voed ze op zo'n manier op dat ze weten dat rondrennen in 'n winkel en gillen en huilen niet door iedereen schattig en leuk gevonden wordt. En dit zeg ik dan eigenlijk voor de klant, omdat ik juist meer last heb van de klant die tegen mij gaat zeuren of die kinderen niet hun mond kunnen houden dan dat ik last heb van die kinderen.

* Honden.. Spreekt al voor zich lijkt me, hoort niet in 'n kledingwinkel. Zelfde geldt voor sigaretten en patat.

* Aannemen dat de caissiere zo dom is als 't achtereind van 'n varken. Zo'n geirriteerd met ogen rollend gezicht trekken als ik in de eerste instantie niet begrijp wat de klant wil. Ik merk gewoon dat geen enkele vergissing van mij door de beugel kan aangezien ze dan meteen in hun vooroordeel bevestigd worden, je ziet 't ze denken, sterker nog, je hoort 't soms ook nog: "Ja, dat snap jij natuurlijk niet".

* haast hebben. Heeft de caissiere niks mee te maken, en ik kan je garanderen dat op 't moment dat jij op je horloge gaat kijken, chagrijnig gaat zuchten en kreunen als de caissiere een geldrolletje moet open maken of als er 'n collega iets vraagt, met voeten gaat tappen, etc. etc. ik daar niet harder van ga werken......

Dit lijkt me wel even voldoende, kan er ongetwijfeld op nog meer komen maar dit zijn de ergste. Mocht je jezelf er in herkennen, in 1 van de punten, doe er dan wat aan.
pi_42476470
neem ontslag!
pi_42476495
leuk werk heb je man
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_42476507
Ja, vervelend altijd, die klanten.
Ze zouden een winkel moeten openen waar klanten verboden zijn, dan heb je het tenminste lekker rustig als verkoopster.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_42476519
wat een drama zeg.. ga lekker wat anders doen als je wilt dat de klant zich precies aan jou aanpast. Heb je er ooit aan gedacht jij je maar aan moet passen om het de klant (die jouw salaris betaald) naar de zin te maken.
pi_42476521
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 12:48 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
leuk werk heb je man
Zeg dit is 'n klaagtopic Lijkt me niet de bedoeling dat ik er ook nog bij ga schrijven wat ik allemaal wél gezellig en leuk vind aan dit baantje.
pi_42476555
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 12:49 schreef Biancavia het volgende:
Ja, vervelend altijd, die klanten.
Ze zouden een winkel moeten openen waar klanten verboden zijn, dan heb je het tenminste lekker rustig als verkoopster.
! ! !
Scheren is voor schapen!
pi_42476587
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 12:49 schreef Kentaro het volgende:
wat een drama zeg.. ga lekker wat anders doen als je wilt dat de klant zich precies aan jou aanpast. Heb je er ooit aan gedacht jij je maar aan moet passen om het de klant (die jouw salaris betaald) naar de zin te maken.
Precies aan mij aanpast... Zich gewoon normaal gedraagd zou al ruim voldoende zijn hoor.
  zondag 8 oktober 2006 @ 12:54:06 #9
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_42476635
En wat krijg ik als ik mezelf er niet in herken?
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  zondag 8 oktober 2006 @ 12:54:25 #10
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_42476643
Kortom: onfatsoenlijke mensen moeten dood? Volledig mee eens!
Ik heb al een boek.
pi_42476655
welke winkel werk je? grote keten of stand alone zaakje?
Hooray for boobies!
pi_42476686
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 12:52 schreef Taurus het volgende:

[..]

Precies aan mij aanpast... Zich gewoon normaal gedraagd zou al ruim voldoende zijn hoor.
quote:
* haast hebben. Heeft de caissiere niks mee te maken
Wat heeft dit met normaal gedragen van de klant te maken? Als ik haast heb, maar toch nog mijjn zuurverdiende geld bij jou wil ruilen voor een stukje textiel, kun je natuurlijk ook een beetje meewerken
  zondag 8 oktober 2006 @ 13:00:01 #13
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_42476781
Ik vind dat TS in zoverre gelijk heeft dat de fatsoensnormen bij sommige mensen ver te zoeken zijn. Uiteraard is dit part of the job, maar dit roept ook ergernissen op bij fatsoenlijke klant.
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
  zondag 8 oktober 2006 @ 13:00:11 #14
128069 RenzoBrad
Niet meer actief
pi_42476788
Ik vind dat jij niets te klagen hebt, want:

-In Amerika is het normaal dat je kledingstukken meeneemt naar de paskamer en deze hoef je niet zelf terug te hangen, dat doen de medewerksters. Je mag het gewoon lekker laten liggen

-Je kunt ontslag nemen

-Was tijdje terug in The Sting, zag daar een supermooi shirtje wat wel duur was. Anyway, wilde hem wel graag hebben dus ik naar de kassa. Sta ik daar in de rij, zie ik ineens dat er een gaatje ter hoogte van de schouder in het shirtje zit. Redelijk goed zichtbaar. Dus ik terug naar boven, gevraagd of er nog een ander shirtje was maar helaas 't was nog de enige Zegt die gast dat ie me wel een tientje korting mag geven, ik zeg dat doen we niet voor zo'n duur shirtje. En wat doet die gast doodleuk, hangt 't shirtje gewoon weer terug....

Personeel van kleidingwinkels....
pi_42476838
Werk je bij de zeeman ofzo?
Even helemaal weg.
  zondag 8 oktober 2006 @ 13:05:42 #16
87889 Max_Dark
Wii're waiting...
pi_42476938
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 13:00 schreef RenzoBrad het volgende:
Ik vind dat jij niets te klagen hebt, want:

-In Amerika is het normaal dat je kledingstukken meeneemt naar de paskamer en deze hoef je niet zelf terug te hangen, dat doen de medewerksters. Je mag het gewoon lekker laten liggen

-Je kunt ontslag nemen

-Was tijdje terug in The Sting, zag daar een supermooi shirtje wat wel duur was. Anyway, wilde hem wel graag hebben dus ik naar de kassa. Sta ik daar in de rij, zie ik ineens dat er een gaatje ter hoogte van de schouder in het shirtje zit. Redelijk goed zichtbaar. Dus ik terug naar boven, gevraagd of er nog een ander shirtje was maar helaas 't was nog de enige Zegt die gast dat ie me wel een tientje korting mag geven, ik zeg dat doen we niet voor zo'n duur shirtje. En wat doet die gast doodleuk, hangt 't shirtje gewoon weer terug....

Personeel van kleidingwinkels....
Hangt ie et zomaar weer terug als je et niet koopt? NAJAAHH! Onbeschoft!
pi_42477017
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 12:54 schreef PirE het volgende:
En wat krijg ik als ik mezelf er niet in herken?
Een applausje.
  zondag 8 oktober 2006 @ 13:12:55 #18
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_42477091
Klanten zijn een lastige bijkomstigheid nietwaar?

Met sommige punten heb je gelijk, maar je pinopmerking is bijvoorbeeld weer gezeik.
Vampire Romance O+
pi_42477096
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 12:56 schreef Kentaro het volgende:

[..]


[..]

Wat heeft dit met normaal gedragen van de klant te maken? Als ik haast heb, maar toch nog mijjn zuurverdiende geld bij jou wil ruilen voor een stukje textiel, kun je natuurlijk ook een beetje meewerken
Als jij vriendelijk blijft doen wel ja, natuurlijk.
  zondag 8 oktober 2006 @ 13:14:31 #20
128069 RenzoBrad
Niet meer actief
pi_42477133
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 13:05 schreef Max_Dark het volgende:

[..]

Hangt ie et zomaar weer terug als je et niet koopt? NAJAAHH! Onbeschoft!
Een duur shirtje wat redelijk beschadigd is hing hij zo weer terug zonder iets aan de prijs te veranderen. Oftewel, als iemand anders er niet op let doet deze een miskoop!
pi_42477139
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 13:12 schreef MouseOver het volgende:
Klanten zijn een lastige bijkomstigheid nietwaar?

Met sommige punten heb je gelijk, maar je pinopmerking is bijvoorbeeld weer gezeik.
Dat is gewoon 'n dingetje waar je je als caissiere aan gaat ergeren, als 't keer op keer op keer gebeurt. Geen onbeschoft gedrag op zich, maar wel 'n beetje vreemd.
  zondag 8 oktober 2006 @ 13:14:55 #22
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_42477140
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 13:00 schreef RenzoBrad het volgende:
Ik vind dat jij niets te klagen hebt, want:

-In Amerika is het normaal dat je kledingstukken meeneemt naar de paskamer en deze hoef je niet zelf terug te hangen, dat doen de medewerksters. Je mag het gewoon lekker laten liggen

-Je kunt ontslag nemen

-Was tijdje terug in The Sting, zag daar een supermooi shirtje wat wel duur was. Anyway, wilde hem wel graag hebben dus ik naar de kassa. Sta ik daar in de rij, zie ik ineens dat er een gaatje ter hoogte van de schouder in het shirtje zit. Redelijk goed zichtbaar. Dus ik terug naar boven, gevraagd of er nog een ander shirtje was maar helaas 't was nog de enige Zegt die gast dat ie me wel een tientje korting mag geven, ik zeg dat doen we niet voor zo'n duur shirtje. En wat doet die gast doodleuk, hangt 't shirtje gewoon weer terug....

Personeel van kleidingwinkels....
Ik vind dat jij een kutvergelijking maakt, want:

- We zijn niet in Amerika
- Jij kunt ook onder een tram komen
- Wat jij in The Sting hebt meegemaakt is niet terzake doende
Ik heb al een boek.
  zondag 8 oktober 2006 @ 13:16:45 #23
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_42477184
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 13:14 schreef Taurus het volgende:

[..]

Dat is gewoon 'n dingetje waar je je als caissiere aan gaat ergeren, als 't keer op keer op keer gebeurt. Geen onbeschoft gedrag op zich, maar wel 'n beetje vreemd.
Dat kan, maar je klaagt dat klanten doen alsof je een domme koe bent als je een foutje maakt of ze niet begrijpt terwijl je klanten nu eigenlijk op dezelfde manier benaderd als ze hun pas te snel door je sleuf halen.
Vampire Romance O+
  zondag 8 oktober 2006 @ 13:18:43 #24
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_42477225
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 12:45 schreef Taurus het volgende:
* Pinnen. Niet in élke winkel kan pinnen automatisch nog vóór de caissiere alles gescanned heeft! Over 't algemeen kan dat nog steeds alleen in supermarkten, en bovendien kun je 't zien, 'pas a.u.b.' en niet 'welkom'. Allemaal klanten die als 'n gek hun pasje al door dat automaatje gaan raggen, echt 3 of 4 keer, niet begrijpend dat dat niet kan.. :'( Zeg voor de beleefdheid gewoon even 'ik wil graag pinnen', of 'kan ik pinnen?'. Niks mis mee hoor.
tja, niet de schuld van de klanten. Je kunt niet van ons verwachten dat wij precies bijhouden waar het wel en niet kan. Ik was een keer zo haastig met pinnen dat ik nog voor m'n beurt pinde en zodoende de aankoop van een andere persoon had betaald. Was nog een heel gedoe om dat op te lossen .
quote:
* kleding zelf terug hangen.. Als je dan echt geen zin hebt om je enorme stapel zelf weer terug te brengen, loop dan gewoon op 'n verkoopster af en vraag 'kunt u deze terug hangen voor mij', gewoon waar 't op staat. Geen laffe smoezen als 'als ik 't zelf terug hang wordt 't echt 'n zooitje hoor' (so what) en 'moet ik dit zelf terug hangen?' Als je 't zo vraagt krijg je natuurlijk een 'ja, dat is wel de bedoeling' van mij.
wij komen om te shoppen, niet om kleren terug te hangen. Als ik kleren terug hang, doe ik dat meestal wel op de juiste plek, maar sommige winkels zijn zo onoverzichtelijk ingericht dat ik ze lukraak ergens terughang. Jullie lopen toch rond door de winkel om de kleren weer goed te hangen? Als wij alles volgens het boekje doen, kunnen jullie de hele dag aan de koffie. Lijkt me ook niet de bedoeling, eh.
quote:
* kleding in pashokje laten hangen of gewoon aan ander rek hangen. Geldt eigenlijk dezelfde oplossing voor als hierboven beschreven staat, heb je er echt geen zin in, vraag dan gewoon of iemand anders 't kan doen. Lekker moeilijk zeg. Goede manieren kennen noemen we dat.
check hierboven
quote:
* Ook 'n hele erge: kortingjagers. Je best doen om een broek te vinden met 'n minuscuul haaltje en dan de volgende conversatie met de caissiere aan gaan. "Goedemiddag, kijk, hier zit een haaltje. Ja het is de laatste in mijn maat en ik vind 'm eigenlijk wel heel mooi". En dan? Dan verwachten dat de korting je direct op een presenteerblaadje wordt aangereikt, want zegt vervolgens niks meer. "ja.. Ja dat is lastig dan. Maar ik denk dat dat nog wel met 'n naaldje naar binnen te werken is hoor". Klant dwingen tot opbiechting van eigenlijke wens: "ja... ja misschien.. maar ik vind eigenlijk dat er gewoon wat af moet.. van de prijs".. Dat je 't uit je strot krijgt vind ik op zich al 'n applausje waard, die broeken kosten al niks, zijn niet van de hoogste kwaliteit, en als 't opgelost wordt is de klant in kwestie eigenlijk nog steeds niet tevreden want kortingsplan mislukt. (let op, het gaat hier om een hááltje he, niet om een enorm gat. Een haaltje is heel simpel weer te corrigeren).
als wij iets kopen, hebben we recht op een product dat in perfecte staat verkeert. Ik ga echt niet zelf met naald en garen aan de slag om een onvolkomenheid aan een trui recht te breien. Net als wanneer je een tv koopt en er zit een diepe kras op de bovenkant. Dan zeg je ook niet als verkoper: leg er maar een kleedje op, dan zie je het niet meer.
quote:
* Kinderen. Goed, dit is niet voor iedereen haalbaar maar echt, laat je kids van 3 of 4 thuis of in 'n karretje of voed ze op zo'n manier op dat ze weten dat rondrennen in 'n winkel en gillen en huilen niet door iedereen schattig en leuk gevonden wordt. En dit zeg ik dan eigenlijk voor de klant, omdat ik juist meer last heb van de klant die tegen mij gaat zeuren of die kinderen niet hun mond kunnen houden dan dat ik last heb van die kinderen.
true. Van de week was ik in een schoenenzaak en er waren kinderen tikkertje aan het spelen . Die kids moeten de winkel uitgeschopt worden, maar er werd niks van gezegd, want de moeder was druk aan het schoenen passen en als ze haar met haar kids wegjagen, lopen ze een klant mis .
quote:
* Honden.. Spreekt al voor zich lijkt me, hoort niet in 'n kledingwinkel. Zelfde geldt voor sigaretten en patat.
ook waar. Eten hoor je sowieso niet in de winkel te doen. In dezelfde schoenenzaak als hierboven, zag ik ook drie varkentjes met een broodje Bart binnen lopen. Overal met hun beboterde vingertjes aan zitten enzo.
quote:
* haast hebben. Heeft de caissiere niks mee te maken, en ik kan je garanderen dat op 't moment dat jij op je horloge gaat kijken, chagrijnig gaat zuchten en kreunen als de caissiere een geldrolletje moet open maken of als er 'n collega iets vraagt, met voeten gaat tappen, etc. etc. ik daar niet harder van ga werken......
prima, maar ik mag van jou wel een fatsoenlijk werktempo verwachten. Je gaat niet met je collega's zitten beppen als je een klant helpt, je hebt geen muziek op (ja, zelfs dát kom ik tegen) en je doet er geen 5 minuten over om iets in te pakken (waarbij je het nog eens fout doet, er weer nieuw papier omheen moet --> maakte ik mee in een kledingwinkel). Dus zolang je gewoon doet waar je voor aangenomen bent, krijg je geen problemen met mij . Lucky you .
Niet meer actief op Fok!
  zondag 8 oktober 2006 @ 13:19:50 #25
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_42477245
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 13:13 schreef Taurus het volgende:

[..]

Als jij vriendelijk blijft doen wel ja, natuurlijk.
Nee, hoe dan ook moet jij vriendelijk blijven doen. Zeker in een servicegerichte winkel als een kledingwinkel. Dat het vervelend is dat er zulke klanten zijn, ja, dat is jammer.
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')