abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42514841
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 16:23 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Volgens mij ook. Je hoeft niets te weigeren. Je hebt aangekocht voor de (aannemelijke) prijs waarmee zij adverteerden. Nu heeft Bol.com de overeenkomst simpelweg na te komen.
Je herhaalt wat ik zei en anderen met mij. Ik vul het toch even aan. Mocht BOL.com zich beroepen op het maken van een fout, dan kun jij je gewoon op de vertrouwensleer beroepen. Dit betekent dat jij niet had kunnen weten dat het product voor een hogere prijs verkocht had moeten worden. Met andere woorden: of het product nu 30 euro is of 60, dat kun je niet zien. Vergelijkbare producten liggen immers voor vergelijkbare prijzen in de winkel.

De reden voor de vertrouwensleer is simpel: je neemt zelf de verantwoordelijkheid voor het weergeven van de verkoopprijs als leverancier/verkoper/producent/etc.
  maandag 9 oktober 2006 @ 17:46:59 #27
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_42516770
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 16:41 schreef Integrity het volgende:

[..]

Je herhaalt wat ik zei en anderen met mij. Ik vul het toch even aan. Mocht BOL.com zich beroepen op het maken van een fout, dan kun jij je gewoon op de vertrouwensleer beroepen. Dit betekent dat jij niet had kunnen weten dat het product voor een hogere prijs verkocht had moeten worden. Met andere woorden: of het product nu 30 euro is of 60, dat kun je niet zien. Vergelijkbare producten liggen immers voor vergelijkbare prijzen in de winkel.

De reden voor de vertrouwensleer is simpel: je neemt zelf de verantwoordelijkheid voor het weergeven van de verkoopprijs als leverancier/verkoper/producent/etc.
Ik zei het lekker korter
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_42517881
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 17:46 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Ik zei het lekker korter
Nou en!
pi_42518427
Kan je er nog 5 toevoegen bij je order? Dan kan je die weer doorverkopen !
Fingerspitzgefühl
pi_42527128
Maar goed TS, het moge duidelijk zijn: what you see is what you get. Dus ook bij BOL.COM
pi_42528698
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 16:41 schreef Integrity het volgende:

[..]

En voor Bol werkt dat dus ook precies andersom. Schiet je dus geen fuck mee op
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  maandag 9 oktober 2006 @ 23:41:43 #32
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_42528721
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 22:51 schreef Integrity het volgende:
Maar goed TS, het moge duidelijk zijn: what you see is what you get. Dus ook bij BOL.COM
Tja, voorlopig nog niks aan de hand. Geen mail gekregen dat het een fout was ofzo, 1 mail en dat was een bevestigingsmail met de prijs van 29,99
pi_42533058
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 23:40 schreef existenz het volgende:

[..]

En voor Bol werkt dat dus ook precies andersom. Schiet je dus geen fuck mee op
Hoezo werkt dat bij bol.com precies andersom, volgens jou?
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 09:53:45 #34
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_42534434
Bol.com verandert heel regelmatig tussentijds de prijzen, maar zolang jij hebt besteld en de prijs waarvoor jij
het wilde kopen in je bevestigingsmail staat zul je het altijd daarvoor krijgen. Ik heb Bol toevallig laatst gebeld
hierover. Ging dan wel over prijzen van StarTrekboxen die van week tot week verschillen, maar komt wel
op hetzelfde neer. Bevestigingsmailtjes dien je daarom dus wel įltijd te bewaren. Bol is verder heel redelijk.

Maar hoezo betaal jij je spullen vooruit eigenlijk? Of heb je het met een creditcard betaald? Acceptgiro's en
automatische incasso's gaan altijd gelijk mee met het verzenden van de bestellilng en dus niet bij vooruitbetaling.
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
  † In Memoriam † dinsdag 10 oktober 2006 @ 10:18:29 #35
43556 miss_dynastie
pi_42534922
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 23:43 schreef Integrity het volgende:

[..]

Er is al wilsovereenstemming bereikt op het bedrag van ongeveer 30 euro. Ik zou me geen zorgen maken. Voor dit bedrag heb je het geaccepteerd en voor dit bedrag mag je het kopen. Anders kun je je nog altijd beroepen op de vertrouwensleer, voor het geval dat zij een fout hebben gemaakt.
Lijkt me heel stug dat dat beroep wordt gehonoreerd hoor
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 09:53 schreef Faat het volgende:
Maar hoezo betaal jij je spullen vooruit eigenlijk? Of heb je het met een creditcard betaald? Acceptgiro's en
automatische incasso's gaan altijd gelijk mee met het verzenden van de bestellilng en dus niet bij vooruitbetaling.
Ideal kan tegenwoordig ook.
pi_42539233
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 10:18 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Lijkt me heel stug dat dat beroep wordt gehonoreerd hoor
[..]
Wettelijk gezien sta je in je gelijk en vaak heeft een organisatie ook dat beleid. Als je het niet doet als organisatie, dan stuur je toch lekker een brief naar wat instanties, waaronder consumentenbond, ombudsman en wat kranten. Als je het dan wilt, kun je het krijgen ook .
quote:
Ideal kan tegenwoordig ook.
  † In Memoriam † dinsdag 10 oktober 2006 @ 12:58:53 #37
43556 miss_dynastie
pi_42539416
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 12:52 schreef Integrity het volgende:

[..]

Wettelijk gezien sta je in je gelijk en vaak heeft een organisatie ook dat beleid.
Welke wet is dat dan?
Beleid (zoals bol dat heeft) is anders, maar voorzover ik weet kun je je niet beroepen op gerechtvaardigd vertrouwen bij een prijs waarvan je zelf al kan weten dat die veel te laag is.
pi_42546691
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 12:58 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Welke wet is dat dan?
Beleid (zoals bol dat heeft) is anders, maar voorzover ik weet kun je je niet beroepen op gerechtvaardigd vertrouwen bij een prijs waarvan je zelf al kan weten dat die veel te laag is.
De vertrouwensleer staat in de wet beschreven. Productaansprakelijkheid. We hebben die module tijdens de opleiding redelijk uitvoerig besproken. Wat ik dus al zei: de vertrouwensleer. In je quote maak je trouwens een fout. Ik heb gezegd dat je je kunt beroepen op gerechtvaardigd vertrouwen, wanneer je niet kunt weten dat de prijs lager of hoger is dan de aangeboden prijs.

In dit geval is het gerechtvaard, omdat ik laatst bijvoorbeeld Kameo voor de Xbox 360 heb gekocht voor 30 euro.

Ik vind het bijzonder apart dat je de vertrouwensleer niet kent. Welke opleiding heb je gevolgd en waar? Ik heb zelf commerciele economie op Windesheim afgerond en ik heb net een collega van me gevraagd of ze de vertrouwensleer kent en die reageerde bevestigend. Zij heeft communicatie gevolgd op dezelfde school. Misschien praten wij langs elkaar heen, door de verkeerde definiering in je post.

[ Bericht 13% gewijzigd door Integrity op 10-10-2006 17:09:16 ]
  † In Memoriam † dinsdag 10 oktober 2006 @ 17:20:40 #39
43556 miss_dynastie
pi_42548797
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 16:24 schreef Integrity het volgende:
Ik heb gezegd dat je je kunt beroepen op gerechtvaardigd vertrouwen, wanneer je niet kunt weten dat de prijs lager of hoger is dan de aangeboden prijs.
In dit geval is het gerechtvaard, omdat ik laatst bijvoorbeeld Kameo voor de Xbox 360 heb gekocht voor 30 euro.
Dus omdat jij laatst een spel dat in 2005 al is uitgekomen in de aanbiedingsbak hebt gevonden en voor 30 euro hebt gekocht, zou TS erop mogen vertrouwen dat de prijs van 30 euro voor een nieuw spel, terwijl elders de prijzen overal op of rond de 60 euro liggen, juist is. Aha, weer wat geleerd .

(en ja, ik ken de vertrouwensleer wel degelijk, maar het lijkt me buitengewoon stug dat je met droge ogen kunt beweren dat je erop mocht vertrouwen dat de wil van de winkelier op een prijs van 30 euro gericht was, terwijl diezelfde en andere winkeliers andere nieuwe spellen voor 60 euro te koop aanbieden.)
pi_42549526
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 17:20 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Dus omdat jij laatst een spel dat in 2005 al is uitgekomen in de aanbiedingsbak hebt gevonden en voor 30 euro hebt gekocht, zou TS erop mogen vertrouwen dat de prijs van 30 euro voor een nieuw spel, terwijl elders de prijzen overal op of rond de 60 euro liggen, juist is. Aha, weer wat geleerd .
Nee, het spel dat ik gekocht heb is nieuw. Er zijn meerdere spellen voor de xbox 360 die rond de 30 euro kosten. Kijk maar eens op www.bartsmit.nl. In mijn geval heb ik in 1e instantie het spel gekocht bij de mediamarkt voor 60 euro. De volgende dag zag ik het liggen voor 30 euro bij de bart smit, dus heb ik 30 euro teruggehaald bij de mediamarkt.
quote:
(en ja, ik ken de vertrouwensleer wel degelijk, maar het lijkt me buitengewoon stug dat je met droge ogen kunt beweren dat je erop mocht vertrouwen dat de wil van de winkelier op een prijs van 30 euro gericht was, terwijl diezelfde en andere winkeliers andere nieuwe spellen voor 60 euro te koop aanbieden.)
Ja dat kan en dat mag. De winkelier kan enkele spellen goedkoper aanbieden, om zo het totale assortiment aan te prijzen. De voorraad is in dat geval klein, maar er zijn dan al meer bezoeken op bijvoorbeeld de website. Doe een verwijzing naar spellen van dezelfde prijsrange en biedt dat aan als alternatief en tadaaa. Noemen ze ook wel sales promotion. Heb je de supermarktreclames nog nooit bekeken?

Als je niet weet dat het om een nieuw (pas geintroduceerd) spel gaat, dan kun je je beroepen op de vertrouwensleer. Ik heb dat zelf een keer gehad bij de V & D. Daar kocht ik mario party 5 (geen leuk spel trouwens) met een prijssticker van 10 euro. Ik heb wel vaker gamecube spellen van dat bedrag gekocht, dus ik was me er ook niet van bewust dat deze duurder zou moeten zijn. Er is wilsovereenstemming geweest op het moment van aanbod en vraag.

De verkoper was hier falicant op tegen en ik zei toen dat ik me zou beroepen op de vertrouwensleer. Had hij niets mee te maken. Dus wat ik ook zei; het had geen enkele zin. Volgens hem zouden (waarschijnlijk) kinderen de prijsstickers hebben omgeswitcht. Niet mijn probleem, hij is immers verantwoordelijk voor zijn bedrijfsonderdeel. (Hoe hij die controles wil uitvoeren is natuurlijk gekkenwerk, maar de verantwoordelijkheid van het misverstand ligt bij de verkoper en niet bij de koper).

Hoe dan ook, ik heb het via zijn leidinggevende gespeeld. De situatie uitgelegd en een paar dagen later het spel kunnen ophalen voor 10 euro.

Als jij vindt dat het onmogelijk is. Prima, jouw mening. Nooit geschoten is altijd mis en zo zie ik dat ook. De wet staat gewoon achter je en met deze beredenering kun je het glashard maken. Hetzelfde geldt voor dat XBOX 360 spel. Je maakt zelf de fout dat iedereen weet dat het een nieuw geintroduceerd spel is. Daar maak je een denkfout, want je gaat puur en alleen van jezelf uit. Als jij in een winkel stapt en het spel ziet liggen voor een bedrag dat voor jou aannemelijk is, dan ga je er vanuit dat het klopt. Dat is een hele andere situatie dan die jij beschrijft.

[ Bericht 6% gewijzigd door Integrity op 10-10-2006 23:00:47 ]
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 12:44:31 #41
139407 jorienvdherik
pi_42981331
Even een update,

Ik heb dinsdag Need For Speed Most Wanted gekregen, terwijl ik Need For Speed Carbon heb besteld.

Uw bestelling # is verzonden
Bestelnummer:

Aantal Prijs Titel
----------------------------------------------------------------------
1 EUR 29.99 Need For Speed, Most Wanted

-------------------------------
EUR 29.99 Subtotaal
EUR 1.95 Verzendkosten
EUR 31.94 Totaalbedrag

terwijl ik dit had besteld

Bestelnummer: #

Aantal Prijs Totaalbedrag Titel Levertijd
1 EUR 29.99 EUR 29.99 Need For Speed: Carbon Verschijnt 19.10.2006

Subtotaal EUR 29.99
Verzendkosten EUR 1.95
Totaalbedrag EUR 31.94

Let op: alle vermelde prijzen zijn inclusief btw.

Ik heb sinds dinsdag 8 dagen om het terug te sturen en me geld terug te krijgen ?
Maar ik wil gewoon Carbon, nog geen reactie gehad op mijn mail naar bol.com

iemand anders had deze reactie van bol.com
quote:
Helaas is er een verkeerd product aan uw bestelling van "Need for Speed: Carbon" gekoppeld. Ook de weergegeven prijs was niet juist. Wij kunnen daarom deze game niet voor de oorspronkelijk weergegeven, lagere prijs leveren.
Wat kan ik doen om toch Carbon te krijgen ?
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 12:49:25 #42
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_42981458
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 12:44 schreef jorienvdherik het volgende:
Product terugsturen. Carbon bestellen. 70 Euro betalen.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 12:57:20 #43
139407 jorienvdherik
pi_42981699
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 12:49 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Product terugsturen. Carbon bestellen. 70 Euro betalen.
ik kan ze toch aanklagen voor een wanprestatie
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 13:00:33 #44
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_42981809
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 12:44 schreef jorienvdherik het volgende:
Even een update,

Ik heb dinsdag Need For Speed Most Wanted gekregen, terwijl ik Need For Speed Carbon heb besteld.

Uw bestelling # is verzonden
Bestelnummer:

Aantal Prijs Titel
1 EUR 29.99 Need For Speed, Most Wanted

EUR 29.99 Subtotaal
EUR 1.95 Verzendkosten
EUR 31.94 Totaalbedrag

terwijl ik dit had besteld

Bestelnummer: #

Aantal Prijs Totaalbedrag Titel Levertijd
1 EUR 29.99 EUR 29.99 Need For Speed: Carbon Verschijnt 19.10.2006

Subtotaal EUR 29.99
Verzendkosten EUR 1.95
Totaalbedrag EUR 31.94

Let op: alle vermelde prijzen zijn inclusief btw.

Ik heb sinds dinsdag 8 dagen om het terug te sturen en me geld terug te krijgen ?
Maar ik wil gewoon Carbon, nog geen reactie gehad op mijn mail naar bol.com

iemand anders had deze reactie van bol.com
[..]

Voor zover ik zie zit je nog in exact dezelfde situatie.

Dus contact opnemen, zeggen dat je iets anders besteld had en dat geadverteerd is met deze prijs.
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 13:00:36 #45
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_42981811
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 12:57 schreef jorienvdherik het volgende:

[..]

WAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHH!!!! EINZ!!!

Nee sorry, dat gaat echt niet
Wat hebben ze *kuch* "gewanpresteerd" dan?

Je ziet de algemene voorwaarden toch?
Er is iets misgegaan met de prijsstelling van het produkt. Nou, vette pech.
Je kunt daar geen aanspraak op maken.
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 13:01:13 #46
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_42981835
Tipje: gebruik geen moeilijke woorden als je

A: niet weet wat het moeilijke woord inhoudt
B: je niet weet hoe je het moet gebruiken
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 13:15:09 #47
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_42982252
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 13:00 schreef Nembrionic het volgende:

Er is iets misgegaan met de prijsstelling van het produkt. Nou, vette pech.
Je kunt daar geen aanspraak op maken.
Op basis waarvan kan dat niet dan?

Het is het proberen meer dan waard.
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 13:15:11 #48
59354 hobbs
Rule the planet!
pi_42982254
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 12:57 schreef jorienvdherik het volgende:

[..]

Je wilt ze aanklagen zodat ze een wanprestatie leveren? ik denk dat je ze aan wil klagen wegens een wanprestatie.

En nee, dat is pure nonsens. Een bedrijf kan en mag fouten maken. En hier is gewoon een fout gemaakt, klaar. Ik krijg een beetje nare smaak in m'n mond van dit alles, het begint echt kinderachtig te worden. Consumentenrecht vind ik zeer belangrijk, maar het moet wel redelijk blijven en dat is hier niet meer 't geval.

Als je dat spel zo graag wil dan koop je hem voor de normale prijs, of je wacht een paar maand en koopt um in de aanbieding zoals de rest van de mensheid. Speelkwartier is voorbij, spel terugsturen, mailtje sturen met de vraag of je carbon nog kan krijgen. Is 't antwoord nee, geld cashen en klaar.

Er zijn niet toevallig foto's/filmpjes gemaakt van 't moment dat je 't pakje open hebt gemaakt? De teleurstelling lijkt me hilarisch
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 13:16:33 #49
59354 hobbs
Rule the planet!
pi_42982295
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 13:15 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Lees 't begin van 't topic, daar staat meerdere malen genoemd dat het hier niet om een aanneembare actie gaat. Lees het topic over de otto breedbeeldtelevisies voor een wat makkelijker te volgen voorbeeld...
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 13:20:35 #50
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_42982405
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 13:15 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties