Je herhaalt wat ik zei en anderen met mij. Ik vul het toch even aan. Mocht BOL.com zich beroepen op het maken van een fout, dan kun jij je gewoon op de vertrouwensleer beroepen. Dit betekent dat jij niet had kunnen weten dat het product voor een hogere prijs verkocht had moeten worden. Met andere woorden: of het product nu 30 euro is of 60, dat kun je niet zien. Vergelijkbare producten liggen immers voor vergelijkbare prijzen in de winkel.quote:Op maandag 9 oktober 2006 16:23 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Volgens mij ook. Je hoeft niets te weigeren. Je hebt aangekocht voor de (aannemelijke) prijs waarmee zij adverteerden. Nu heeft Bol.com de overeenkomst simpelweg na te komen.
Ik zei het lekker korterquote:Op maandag 9 oktober 2006 16:41 schreef Integrity het volgende:
[..]
Je herhaalt wat ik zei en anderen met mij. Ik vul het toch even aan. Mocht BOL.com zich beroepen op het maken van een fout, dan kun jij je gewoon op de vertrouwensleer beroepen. Dit betekent dat jij niet had kunnen weten dat het product voor een hogere prijs verkocht had moeten worden. Met andere woorden: of het product nu 30 euro is of 60, dat kun je niet zien. Vergelijkbare producten liggen immers voor vergelijkbare prijzen in de winkel.
De reden voor de vertrouwensleer is simpel: je neemt zelf de verantwoordelijkheid voor het weergeven van de verkoopprijs als leverancier/verkoper/producent/etc.
En voor Bol werkt dat dus ook precies andersom. Schiet je dus geen fuck mee opquote:Op maandag 9 oktober 2006 16:41 schreef Integrity het volgende:
[..]
Je herhaalt wat ik zei en anderen met mij. Ik vul het toch even aan. Mocht BOL.com zich beroepen op het maken van een fout, dan kun jij je gewoon op de vertrouwensleer beroepen. Dit betekent dat jij niet had kunnen weten dat het product voor een hogere prijs verkocht had moeten worden. Met andere woorden: of het product nu 30 euro is of 60, dat kun je niet zien. Vergelijkbare producten liggen immers voor vergelijkbare prijzen in de winkel.
De reden voor de vertrouwensleer is simpel: je neemt zelf de verantwoordelijkheid voor het weergeven van de verkoopprijs als leverancier/verkoper/producent/etc.
Tja, voorlopig nog niks aan de hand. Geen mail gekregen dat het een fout was ofzo, 1 mail en dat was een bevestigingsmail met de prijs van 29,99quote:Op maandag 9 oktober 2006 22:51 schreef Integrity het volgende:
Maar goed TS, het moge duidelijk zijn: what you see is what you get. Dus ook bij BOL.COM
Hoezo werkt dat bij bol.com precies andersom, volgens jou?quote:Op maandag 9 oktober 2006 23:40 schreef existenz het volgende:
[..]
En voor Bol werkt dat dus ook precies andersom. Schiet je dus geen fuck mee op
Lijkt me heel stug dat dat beroep wordt gehonoreerd hoorquote:Op zondag 8 oktober 2006 23:43 schreef Integrity het volgende:
[..]
Er is al wilsovereenstemming bereikt op het bedrag van ongeveer 30 euro. Ik zou me geen zorgen maken. Voor dit bedrag heb je het geaccepteerd en voor dit bedrag mag je het kopen. Anders kun je je nog altijd beroepen op de vertrouwensleer, voor het geval dat zij een fout hebben gemaakt.
Ideal kan tegenwoordig ook.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 09:53 schreef Faat het volgende:
Maar hoezo betaal jij je spullen vooruit eigenlijk? Of heb je het met een creditcard betaald? Acceptgiro's en
automatische incasso's gaan altijd gelijk mee met het verzenden van de bestellilng en dus niet bij vooruitbetaling.
Wettelijk gezien sta je in je gelijk en vaak heeft een organisatie ook dat beleid. Als je het niet doet als organisatie, dan stuur je toch lekker een brief naar wat instanties, waaronder consumentenbond, ombudsman en wat kranten. Als je het dan wilt, kun je het krijgen ookquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 10:18 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Lijkt me heel stug dat dat beroep wordt gehonoreerd hoor
[..]
quote:Ideal kan tegenwoordig ook.
Welke wet is dat dan?quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 12:52 schreef Integrity het volgende:
[..]
Wettelijk gezien sta je in je gelijk en vaak heeft een organisatie ook dat beleid.
De vertrouwensleer staat in de wet beschreven. Productaansprakelijkheid. We hebben die module tijdens de opleiding redelijk uitvoerig besproken. Wat ik dus al zei: de vertrouwensleer. In je quote maak je trouwens een fout. Ik heb gezegd dat je je kunt beroepen op gerechtvaardigd vertrouwen, wanneer je niet kunt weten dat de prijs lager of hoger is dan de aangeboden prijs.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 12:58 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Welke wet is dat dan?
Beleid (zoals bol dat heeft) is anders, maar voorzover ik weet kun je je niet beroepen op gerechtvaardigd vertrouwen bij een prijs waarvan je zelf al kan weten dat die veel te laag is.
Dus omdat jij laatst een spel dat in 2005 al is uitgekomen in de aanbiedingsbak hebt gevonden en voor 30 euro hebt gekocht, zou TS erop mogen vertrouwen dat de prijs van 30 euro voor een nieuw spel, terwijl elders de prijzen overal op of rond de 60 euro liggen, juist is. Aha, weer wat geleerdquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 16:24 schreef Integrity het volgende:
Ik heb gezegd dat je je kunt beroepen op gerechtvaardigd vertrouwen, wanneer je niet kunt weten dat de prijs lager of hoger is dan de aangeboden prijs.
In dit geval is het gerechtvaard, omdat ik laatst bijvoorbeeld Kameo voor de Xbox 360 heb gekocht voor 30 euro.
Nee, het spel dat ik gekocht heb is nieuw. Er zijn meerdere spellen voor de xbox 360 die rond de 30 euro kosten. Kijk maar eens op www.bartsmit.nl. In mijn geval heb ik in 1e instantie het spel gekocht bij de mediamarkt voor 60 euro. De volgende dag zag ik het liggen voor 30 euro bij de bart smit, dus heb ik 30 euro teruggehaald bij de mediamarkt.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 17:20 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dus omdat jij laatst een spel dat in 2005 al is uitgekomen in de aanbiedingsbak hebt gevonden en voor 30 euro hebt gekocht, zou TS erop mogen vertrouwen dat de prijs van 30 euro voor een nieuw spel, terwijl elders de prijzen overal op of rond de 60 euro liggen, juist is. Aha, weer wat geleerd.
Ja dat kan en dat mag. De winkelier kan enkele spellen goedkoper aanbieden, om zo het totale assortiment aan te prijzen. De voorraad is in dat geval klein, maar er zijn dan al meer bezoeken op bijvoorbeeld de website. Doe een verwijzing naar spellen van dezelfde prijsrange en biedt dat aan als alternatief en tadaaa. Noemen ze ook wel sales promotion. Heb je de supermarktreclames nog nooit bekeken?quote:(en ja, ik ken de vertrouwensleer wel degelijk, maar het lijkt me buitengewoon stug dat je met droge ogen kunt beweren dat je erop mocht vertrouwen dat de wil van de winkelier op een prijs van 30 euro gericht was, terwijl diezelfde en andere winkeliers andere nieuwe spellen voor 60 euro te koop aanbieden.)
Wat kan ik doen om toch Carbon te krijgen ?quote:Helaas is er een verkeerd product aan uw bestelling van "Need for Speed: Carbon" gekoppeld. Ook de weergegeven prijs was niet juist. Wij kunnen daarom deze game niet voor de oorspronkelijk weergegeven, lagere prijs leveren.
Product terugsturen. Carbon bestellen. 70 Euro betalen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 12:44 schreef jorienvdherik het volgende:
Wat kan ik doen om toch Carbon te krijgen ?
ik kan ze toch aanklagen voor een wanprestatiequote:Op vrijdag 27 oktober 2006 12:49 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Product terugsturen. Carbon bestellen. 70 Euro betalen.
Voor zover ik zie zit je nog in exact dezelfde situatie.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 12:44 schreef jorienvdherik het volgende:
Even een update,
Ik heb dinsdag Need For Speed Most Wanted gekregen, terwijl ik Need For Speed Carbon heb besteld.
Uw bestelling # is verzonden
Bestelnummer:
Aantal Prijs Titel
----------------------------------------------------------------------
1 EUR 29.99 Need For Speed, Most Wanted
-------------------------------
EUR 29.99 Subtotaal
EUR 1.95 Verzendkosten
-------------------------------
EUR 31.94 Totaalbedrag
terwijl ik dit had besteld
Bestelnummer: #
Aantal Prijs Totaalbedrag Titel Levertijd
----------------------------------------------------------------------
1 EUR 29.99 EUR 29.99 Need For Speed: Carbon Verschijnt 19.10.2006
Subtotaal EUR 29.99
Verzendkosten EUR 1.95
Totaalbedrag EUR 31.94
Let op: alle vermelde prijzen zijn inclusief btw.
Ik heb sinds dinsdag 8 dagen om het terug te sturen en me geld terug te krijgen ?
Maar ik wil gewoon Carbon, nog geen reactie gehad op mijn mail naar bol.com
iemand anders had deze reactie van bol.com
[..]
Wat kan ik doen om toch Carbon te krijgen ?
WAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHH!!!!quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 12:57 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
ik kan ze toch aanklagen voor een wanprestatie
Op basis waarvan kan dat niet dan?quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 13:00 schreef Nembrionic het volgende:
Er is iets misgegaan met de prijsstelling van het produkt. Nou, vette pech.
Je kunt daar geen aanspraak op maken.
Je wilt ze aanklagen zodat ze een wanprestatie leveren?quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 12:57 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
ik kan ze toch aanklagen voor een wanprestatie
Lees 't begin van 't topic, daar staat meerdere malen genoemd dat het hier niet om een aanneembare actie gaat. Lees het topic over de otto breedbeeldtelevisies voor een wat makkelijker te volgen voorbeeld...quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 13:15 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Op basis waarvan kan dat niet dan?
Het is het proberen meer dan waard.
quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 13:15 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Op basis waarvan kan dat niet dan?
Het is het proberen meer dan waard.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |