Mwoch, zo'n vaart zal het niet lopen...quote:Op vrijdag 17 november 2006 13:12 schreef Boschkabouter het volgende:
[..]
Gebruik maar eens de kookplaten en 2 ovens tegelijk. (als je uitgebreid gaat koken).
Tel daar het normale gebruik van koelkasten, verlichting, computers, tv's en dergelijke bij op en de stop vliegt er al uit.
ik krijg 25A dr wel uit hoor :/ is al 2x gebeurt :/quote:Op vrijdag 17 november 2006 13:47 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Mwoch, zo'n vaart zal het niet lopen...
75A is ongeveer 17250Watt (zoals hierboven ook al staat)
2 ovens + kookplaat is 12500watt als je ze allemaal op vol vermogen gebruikt. In de praktijk gebeurt dat nauwelijks (zelfs als je alle3 gebruikt kom je in de praktijk waarschijnlijk meer in de buurt van de 7500 watt dan de 12500watt). Dan hou je nog bijna 5000 watt over als je er vanuit gaat dat het dan toch een keer op vol vermogen werkt. Ik weet niet wat je van plan bent, maar 5000watt is afgrijzelijk veel. Da's nog steeds 21A wat je dan nog over hebt. Volgens mij redt je het makkelijk met een 3x25A aansluiting.
25A is wel te doen ja, maar 3x25A wordt wel wat lastiger.quote:Op vrijdag 17 november 2006 13:56 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ik krijg 25A dr wel uit hoor :/ is al 2x gebeurt :/
2x kassa ala 110,-:(
Klopt.quote:Op vrijdag 17 november 2006 13:47 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Mwoch, zo'n vaart zal het niet lopen...
75A is ongeveer 17250Watt (zoals hierboven ook al staat)
2 ovens + kookplaat is 12500watt als je ze allemaal op vol vermogen gebruikt. In de praktijk gebeurt dat nauwelijks (zelfs als je alle3 gebruikt kom je in de praktijk waarschijnlijk meer in de buurt van de 7500 watt dan de 12500watt). Dan hou je nog bijna 5000 watt over als je er vanuit gaat dat het dan toch een keer op vol vermogen werkt. Ik weet niet wat je van plan bent, maar 5000watt is afgrijzelijk veel. Da's nog steeds 21A wat je dan nog over hebt. Volgens mij redt je het makkelijk met een 3x25A aansluiting.
En als je al een electrische kookplaat hebt met wat andere apparatuur zoals wasmachines en dergelijke, trek je deze makkelijk eruit.quote:over het algemeen kan je al makkelijk af met 1x35A
aaah, ok...nee, ik bedoelde dat de meeste huishoudens (koken op gas, 1 oven) het vaak met 35A al wel redden. Vandaarquote:Op vrijdag 17 november 2006 14:05 schreef Boschkabouter het volgende:
[..]
Klopt.
Ik meende dat jij dacht dat 1x35A al genoeg was, gezien jij hierboven zei:
[..]
En als je al een electrische kookplaat hebt met wat andere apparatuur zoals wasmachines en dergelijke, trek je deze makkelijk eruit.
tja die koop je nou niet bij de Gammaquote:Op vrijdag 17 november 2006 14:05 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
25A is wel te doen ja, maar 3x25A wordt wel wat lastiger.
Daarbij 110,- ??? welnee, dat kost niets....
zolang je maar de juiste mensen kent en een verzegelings-tang hebt
Juiste mensen? Verzegelings-tang? Als je driefasenstroom hebt, dan heb je toch voor elke fase een 35A hoofdstop? Die kun je toch gewoon vervangen als die een keer doorbrandt? Of is het met 25A anders, zijn de hoofdstoppen daar verzegeld zodat je er niet stiekem een 35A stop in kunt doen?quote:Op vrijdag 17 november 2006 14:05 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
25A is wel te doen ja, maar 3x25A wordt wel wat lastiger.
Daarbij 110,- ??? welnee, dat kost niets....
zolang je maar de juiste mensen kent en een verzegelings-tang hebt
Ik denk dat je dan een hoop gezeur krijgt met het electra bedrijf en niet te vergeten met je verzekering als er wat fout gaat.quote:Op vrijdag 17 november 2006 16:17 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
tja die koop je nou niet bij de Gamma![]()
maar goed een kapotte zegel schijnt minder te kosten![]()
mischien volgende keer toch maar ff met een steentjes tang er een 50A steen in draaien, met bij passende 50A zekering
Soms zitten ze verzegeld in een kastje wat je zelf niet kunt vervangen / weer in kunt schakelen zonder de verzekering te verbrekenquote:Op vrijdag 17 november 2006 16:19 schreef Igen het volgende:
[..]
Juiste mensen? Verzegelings-tang? Als je driefasenstroom hebt, dan heb je toch voor elke fase een 35A hoofdstop? Die kun je toch gewoon vervangen als die een keer doorbrandt? Of is het met 25A anders, zijn de hoofdstoppen daar verzegeld zodat je er niet stiekem een 35A stop in kunt doen?
truequote:Op zaterdag 18 november 2006 01:32 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan een hoop gezeur krijgt met het electra bedrijf en niet te vergeten met je verzekering als er wat fout gaat.
Euh, ik krijg binnenkort pas de sleutel.quote:Op zaterdag 18 november 2006 13:23 schreef Vonkenboer het volgende:
Hoe ver is Ts eigenlijk met zijn elektrotechnische renovatie ?![]()
quote:Op zondag 19 november 2006 19:16 schreef 525TDS het volgende:
[..]
Euh, ik krijg binnenkort pas de sleutel.![]()
Dus ik moet er nog helemaal aan beginnen. Het is wel erg handig dat ik nu weet waar ik op moet letten. En met jullie aller goedvinden zal ik bij de minste twijfel meteen weer hier op dit forum informeren naar de te volgen werkwijzen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |