Ik schets even het beeld van vóór de aanslagen en het beeld van nu.quote:Op donderdag 14 december 2006 13:44 schreef merlin693 het volgende:
het doel is je klaarblijkelijk onduidelijk ! (maar om dit te zien zul je je eerst in het grote plaatje moeten verdiepen wat vele hier wijgeren dus vaak als een kip zonder kop kakelen )
Ik zie niet in waarom je op afstand bestuurbare vliegtuigen zou gebruiken als je al explosieven geplaatst hebt.quote:gelukkig praat jij hier niet over maanden in tegenstelling tot velen hier die dat als reden aangeven dat een CD niet van toepassing KAN zijn geweest
quote:Op donderdag 14 december 2006 15:16 schreef mgerben het volgende:
[..]
Ik schets even het beeld van vóór de aanslagen en het beeld van nu.
Laten we even niet doen alsof Amerika geen olie nodig heeft.
Vóór de aanslagen had Bush de olie voor 25$ per vat van Saddam kunnen kopen.
Vandaag kijkt hij tegen een oorlogsrekening van 1-2 triljard dollar aan en dan moet hij die olie nog gaan kopen - voor 50$ per vat.
Ik kan de picture net zo big schetsen als je wilt, maar het komt hier op neer: 1-2 trijlard dollar verder is de olie twee keer zo duur.
Oh, en dat extra oliegeld gaat naar Dubai, waar ze er eilanden mee aanleggen in de vorm van Koranteksten, niet naar de zakken van Bush.
Is die picture big genoeg? Leg eens uit hoe dit een briljant complot is.![]()
[..]
In iedere geval is er flink gehandeld in de opties van de vliegtuigmaatschappijen paar daagjes voor aanslag.
Tevens zijn de vliegtuig serienummers op 2 totaal verschillende plaatsen gespot voor beide WTC vliegtuigen.
Het BTS systeem is gemanipuleerd waar de vluchtschemas staan.
In iedere geval is er dus met voorkennis gehandeld.
Ik zie niet in waarom je op afstand bestuurbare vliegtuigen zou gebruiken als je al explosieven geplaatst hebt.
Het hele punt van die explosieven is nogal zwak want als je die gebouwen opblaast... waarom laat je er dan vliegtuigen invliegen? Het risico op ontdekking neemt gigantisch toe en met explosieven was het ook gelukt... dat zeggen de complottheoristen.
Nog afgezien van het feit dat handel met voorkennis niet bewezen is... Het feit dat er gehandeld is isniet hetzelfde als handel met voorkennis.quote:Op donderdag 14 december 2006 17:16 schreef Lambiekje het volgende:
Is die picture big genoeg? Leg eens uit hoe dit een briljant complot is.
[..]
In iedere geval is er flink gehandeld in de opties van de vliegtuigmaatschappijen paar daagjes voor aanslag.
Tevens zijn de vliegtuig serienummers op 2 totaal verschillende plaatsen gespot voor beide WTC vliegtuigen.
Het BTS systeem is gemanipuleerd waar de vluchtschemas staan.
In iedere geval is er dus met voorkennis gehandeld.
Dit valt of staat met de veronderstelling dat er explosieven in het WTC zouden zijn aangebracht. Persoonlijk denk ik niet dat dit het geval is.quote:Op donderdag 14 december 2006 13:39 schreef mgerben het volgende:
Even een kickje omdat we in een ander topic al over technische details praten en ik dat topic niet wil vervuilen met verhalen over het complot.
Er is iets dat mij niet helemaal lekker zit over dat complot.
Alles is een complot enzo, Bush heeft zelf vliegtuigen in het WTC laten vliegen om te verhullen dat hij het op heeft laten blazen, en dat alles om de olie uit Irak te krijgen.
Vraagjes:
1) Als terroristen al eerder explosieven in het WTC hebben gebracht, waarom zijn er dan vliegtuigen nodig om de door Bush geplaatste explosieven te verhullen? Het lijkt mij alleen maar extra risico: veel meer mensen nodig, de luchtmacht moet meedoen (te laat opstijgen, vliegtuigen niet onderscheppen), vluchtverkeersleiding moet meedoen.
Voor de vliegtuigen heb je zelfmoordenaars nodig, of (wat in Amerika meer voor de hand ligt) je neemt een technische oplossing: vliegtuigen met afstandbediening maken. In dat laatste geval moeten meerdere vliegtuigen met afstandsbediening worden uitgerust en moeten honderden originele passagiers verdwijnen (bewaking, afvoeren, doodvermoorden, massagraf)
Het wordt allemaal veel complexer en het risico op ontdekking wordt veel groter.
Tel daar bij op dat die vliegtuigen je ontstekingen zouden kunnen beschadigen waardoor je explosieven niet afgaan.
Explosieven (zonder vliegtuigen) kun je door zes man in twee weekenden laten plaatsen, en je geeft de schuld aan de terroristen.
Dus: waarom al die moeite met die vliegtuigen?
Afghanistan is van groot strategisch belang. Het vormt een buffer tussen het Midden Oosten en Rusland, India en China. Het gaat om de gehele regio onder controle krijgen. Zie ook mijn topic De ware aard van de oorlog tegen het terrorisme...quote:2) Waarom zou Bush doen alsof de aanslagen vanuit Afghanistan door Osama werden gepleegd? Afghanistan is een afgelegen stuk woestijn zonder grondstoffen en zonder strategische ligging voor wat dan ook.
Waarom Osama de schuld gegeven? Waarom niet direct naar Saddam gewezen? Die heeft een rijk olieland!
Dus de vraag is: Als je toch zelf aanslagen plant kun je ook plannen wie de schuld krijgt. Waarom Osama?
Geld is slechts een middel, niet een einddoel. De rpijs van olie is minder belangrijk dan energiezekerheid.quote:3) Op 9-11-2001 was de olieprijs 25$ per vat. Vandaag is dat 60$ per vat, de OPEC landen hebben geld geroken en willen de prijs via productiebeperkingen graag rond de 50-60 dollar houden.
De huidige oorlog in Irak kost ongeveel 200 miljoen dollar per dag, schattingen van de uiteindelijke kosten lopen richting 1 à 2 triljard (= duizend miljard, ofwel twaalf nullen) dollar.
Als het gaat om het veilig stellen van de olie, dan is 1-2 triljard zacht gezegd een hoge prijs die Bush betaalt voor twee keer zo dure olie. Als hij niets had gedaan, had hij 1 -2 triljard dollar in zijn zak gehouden en had hij die olie voor de helft van de huidige prijs van Saddam Hoessein had kunnen kopen.
Dus: Als het allemaal een complot is, en alles is gepland, dan is òf het doel me onduidelijk, òf het complot loopt niet helemaal volgens plan. Welke van de twee is het?
Maar gezien de hoeveelheid zelfmoordaanslagen er wekelijks gepleegd worden lijkt het mij persoonlijk zeker niet onredelijk om aan te nemen.quote:Op donderdag 14 december 2006 17:55 schreef OpenYourMind het volgende:
[..]
Wat betreft de aanslag met vliegtuigen denk ik dat er wel degelijk een groepje terroristen was die het vliegtuig wilde kapen, of ze ook daadwerkelijk bereid waren om hiermee een aanslag te plegen en daarmee ook hun eigen leven mee te ontnemen weet ik niet.
[..]
Ah, Resonancer! De complotdenker waar het het best inhoudelijk mee te discussieren is.quote:Op donderdag 14 december 2006 17:55 schreef OpenYourMind het volgende:
[..]
Dit valt of staat met de veronderstelling dat er explosieven in het WTC zouden zijn aangebracht. Persoonlijk denk ik niet dat dit het geval is.
Dit beweer je iets te gemakkelijk. Elk land is belangrijk, maar:quote:[...radiografisch bestuurde vliegtuigen...]
Afghanistan is van groot strategisch belang. Het vormt een buffer tussen het Midden Oosten en Rusland, India en China. Het gaat om de gehele regio onder controle krijgen. Zie ook mijn topic De ware aard van de oorlog tegen het terrorisme...
[..]
Toch geldt ook voor Bush dat je geld maar 1 keer uit kan geven. Er wordt geimpliceerd dat 9/11 is opgezet om er beter van te worden. Daar zet ik dus een simpele berekening tegenover: Een paar miljoen niet bewezen speculatiewinst, kosten: 1-2 triljard, plus een 2x zo hoge olieprijs (dat doet ook het leger van Amerika pijn!).quote:Geld is slechts een middel, niet een einddoel. De rpijs van olie is minder belangrijk dan energiezekerheid.
Ik zal eens kijken. edit oh dat gaat over peak oil. Peak oil schopt kont. De enige twee argumenten die er tegenin gebracht worden zijn: De olie is nog nooit opgeraakt dus het kan niet op / nieuwe olie ontstaat net zo snel als wij het gebruiken.quote:Voor een uitgebreidere uitleg zie De ware aard van de oorlog tegen het terrorisme...
Of allebei natuurlijkquote:Op donderdag 14 december 2006 20:08 schreef mgerben het volgende:
Als het allemaal een vooropgezet plan is, dan is het of zo briljant dat ik er geen jota van snap, of het loopt totaal niet zoals gepland.
quote:Putin reported 'furious' over US payment for Lebanon war, CIA Egypt terror ring
In an even greater affront to Russia, and its supposed Middle Eastern ally Egypt, these reports also accuse the United States of operating a CIA/French Intelligence backed terror ring on Egyptian territory for the recruitment of foreign fighters to be deployed in the Iraqi and Afghanistan wars, but which Egyptian authorities had infiltrated and arrested the American and French Ringleaders, and as we can read as reported by the Forbes News Service in their article titled "Egypt Releases Details on American Man", and which says:
"Security officials in Egypt released new details Monday about an American man in their custody on suspicion of links to a terror network which allegedly recruits Muslims to fight the U.S.-led coalition in Iraq. In Washington, the administration said Monday it expected an American detained in Egypt as a suspected terrorist to be freed.
The American was arrested late last month along with 11 Europeans and an unknown number of Egyptians and Arabs from other countries who were accused of belonging to an Islamist terror cell plotting attacks. Egyptian authorities expelled eight French citizens and two Belgians on Thursday. Another French citizen was in custody along with the American.
The State Department has criticized Egypt for refusing to grant U.S. officials timely access to the arrested American."
Egyptian authorities became further outraged when the French Intelligence Agents plotting with the CIA, and who were deported to France with the understanding that they would be prosecuted, were released by French Authorities, and as we can read as reported by the International Herald Tribune in their article titled "French police release 8 terror suspects expelled from Egypt", and which says:
"French anti-terrorist police have freed eight Frenchmen accused by Egyptian authorities of plotting attacks in the Middle East and expelled from Egypt, judicial officials said Sunday. The eight Frenchmen were arrested upon their arrival in France on Friday. The DSAT anti-terrorist agency released four Saturday, and four more Sunday, the judicial officials said."
Aside from the tragedy of the American and French Governments having to recruit combatants to fight against their own soldiers in Iraq and Afghanistan, it is with noted irony that the CIA finds one of its own operatives in the custody of the Egyptian secret police forces at the same time that Italian authorities are preparing to indict 26 CIA agents for the kidnapping and turning over to those same Egyptian secret police an Egyptian Cleric, and as we can read as reported by the AP News Service in their article titled "Italian Court Moves Closer To Indicting CIA Agents", and which says:
"Italy has set a date to bring possible indictments against its own intelligence service in the case of an Egyptian cleric. Over 30 U.S. and Italian intelligence agents may face charges after the extraordinary rendition of Egyptian cleric Hassan Mustafa Osama Nasr in Milan.
According to prosecutors, 26 US Central Intelligence Agency (CIA) agents and five officials from the Italian Military Intelligence and Security Service (SISMI), including former SISMI chief Nicola Pollari, were involved in the abduction, where Nasr was sent to Egypt and tortured."
Bron: http://english.pravda.ru/world/americas/85920-0/
Ja ho wacht ff hè... afganistan is wel degelijk belangrijk omdat daar een grote olieleiding aangelegd gaat worden (of daar zijn ze al mee bezig.) zoek een op unocal.quote:Op donderdag 14 december 2006 20:08 schreef mgerben het volgende:
[..]
Ah, Resonancer! De complotdenker waar het het best inhoudelijk mee te discussieren is.
[..]
Dit beweer je iets te gemakkelijk. Elk land is belangrijk, maar:
Afghanistan is geen buffer tussen India en China; die grenzen al aan elkaar.
Afghanistan is ook geen buffer tussen Rusland en het MO; Rusland moet altijd door twee landen heen (Uzbekistan, Tadzikistan, Turkmenistan) om alleen maar bij Afghanistan te komen; en eenmaal in Afghanistan kun je tot de oostgrens van Iran komen. En Iran zelf grenst pas aan het Midden Oosten - maar dan wel aan de westgrens.
Via Afghanistan zelf oefen je dus helemaal niet zoveel invloed uit.
Het buffert niet nuttig tussen ruziemakers in de regio (Pakistan, India en China) en het grenst niet aan conflictregio's (Israel, Irak)
[..]
Toch geldt ook voor Bush dat je geld maar 1 keer uit kan geven. Er wordt geimpliceerd dat 9/11 is opgezet om er beter van te worden. Daar zet ik dus een simpele berekening tegenover: Een paar miljoen niet bewezen speculatiewinst, kosten: 1-2 triljard, plus een 2x zo hoge olieprijs (dat doet ook het leger van Amerika pijn!).
Ik blijf nog steeds op mijn stelling: Als het allemaal een vooropgezet plan is, dan is het of zo briljant dat ik er geen jota van snap, of het loopt totaal niet zoals gepland.
[..]
Ik zal eens kijken. edit oh dat gaat over peak oil. Peak oil schopt kont. De enige twee argumenten die er tegenin gebracht worden zijn: De olie is nog nooit opgeraakt dus het kan niet op / nieuwe olie ontstaat net zo snel als wij het gebruiken.
Nee dat denk ik dus ook niet... misschien is de oorlog tóch gestart om overal democratie te brengen!quote:Op dinsdag 19 december 2006 23:20 schreef Cyclonis het volgende:
hmm, om even mgerben aan te sterken
Shell bijvoorbeeld, maakt per jaar een winst van 0.3 triljard USD. en dat is niet door 1 oliepijpleiding ofzo.
ik weet niet precies hoeveel maar het lijkt mij dat 1 oliepijpleiding voor een fractie van deze winst zorgt. er moet dus echt heel veel gebeuren voordat je uit die olie winst gaat halen die de kosten van de oorlog zou dekken.
Het gaat niet om een olieleiding maar om een gasleiding.quote:Op dinsdag 19 december 2006 23:10 schreef bosgorilla het volgende:
[..]
Ja ho wacht ff hè... afganistan is wel degelijk belangrijk omdat daar een grote olieleiding aangelegd gaat worden (of daar zijn ze al mee bezig.) zoek een op unocal.
Shell heeft een omzet van rond de 0.3triljard dollar. De winst is meer dan 10x kleiner.quote:Op dinsdag 19 december 2006 23:20 schreef Cyclonis het volgende:
hmm, om even mgerben aan te sterken
Shell bijvoorbeeld, maakt per jaar een winst van 0.3 triljard USD. en dat is niet door 1 oliepijpleiding ofzo.
ik weet niet precies hoeveel maar het lijkt mij dat 1 oliepijpleiding voor een fractie van deze winst zorgt. er moet dus echt heel veel gebeuren voordat je uit die olie winst gaat halen die de kosten van de oorlog zou dekken.
Dat is zo. De neocons hadden hun "multi-theater wars" iets ander voorgesteld. Dat is ook een beetje het vraagteken in dit geheel. Hadden ze dit nu echt niet voorzien? Of spelen er dubbele agenda's?quote:Op woensdag 20 december 2006 11:14 schreef Cyclonis het volgende:
interessant.
maar zoals het er nu aan toegaat lijkt de USA al meer dan zat moeite te hebben met Irak. Ik denk niet dat er nog veel landen in het MO zijn die nu nog erg bang zijn voor de USA.
(Goed Pravda is niet meteen de betrouwbaarste bron, maar samen met dat Forbes-artikel wordt het wel interessant)quote:
These reports also accuse the United States of operating a CIA/French Intelligence backed terror ring on Egyptian territory for the recruitment of foreign fighters to be deployed in the Iraqi and Afghanistan wars, but which Egyptian authorities had infiltrated and arrested the American and French Ringleaders, and as we can read as reported by the Forbes News Service in their article titled "Egypt Releases Details on American Man"
Is goed.quote:Op woensdag 20 december 2006 11:44 schreef OpenYourMind het volgende:
Goede post NorthernStar.![]()
Die mag je ook wel in het topic in NWS doen als je wil.
Ik denk niet dat je Peak Oil moet lezen als: De olie is ineens op.quote:Op woensdag 20 december 2006 13:17 schreef Cyclonis het volgende:
verder is het misschien interessant om te wete dat die peak oil theorie ook niet iets absoluuts is. er werd mee voorspeld dat olieproductie zou pieken in 1995. dit is dus niet gebeurd mede door de opkomst van steeds zuiniger wordende auto's.
schijnbaar is de mensheid een vrij flexibel systeem die niet een vaste lijn volgt, maar haar eigen lijn kan vormen aan de hand van voorspellingen waar de huidige koers haar naar toe brengt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |