Ik ben het met je eens dat het hele simpele vragen zijn, de antwoorden daarop zijn echter niet zo gemakkelijk te geven.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 18:57 schreef mgerben het volgende:
[..]
Dat klopt.
Ik ben dol op simplificaties.
Hier, heel simpel:
Wie heeft 9/11 gepland en uitgevoerd?
Waarom (wat was het doel dat die persoon of groepering wilde bereiken)?
Hoe (hoe hebben ze het gedaan en geheim gehouden)?
Het spijt me ontzettend, maar bij de officiele lezing kan ik deze drie vragen in 3 regels beantwoorden.
Bij de complottheorien blijf ik zoeken.
Het gaat er vooral over dat mensen vinden dat bepaalde details (waar was Bush om 7:46? En om 7:47?) niet kloppen.
En daarna over dat Bush Irak is binnengevallen om de olie en dat dat heel slecht is.
Maar ik vind nooit alternatieve antwoorden op deze drie simpele vragen:
Wie?
Waarom?
Hoe?
Als je die vragen stelt wordt er gehoond en geroepen dat je van niks weet en dat je een scepticus bent en dat je je beter in moet lezen.
Terwijl het gewoon hele simpele vragen zijn.
Wie heeft het gedaan?
Wat wilden ze bereiken?
Hoe hebben ze het gepland en geheim gehouden?
Bedankt voor de positieve reactie.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 14:35 schreef mgerben het volgende:
[..]
Ik ben onder de indruk - dit ben ik met tijden lang spitten nog niet tegengekomen.
[..]
Mwoa, ik vind het beter klinken dan alle andere dingen in dit forum (vooral vanwege de focus op details) tot nu toe.
Ik ben het totaal met je oneens, maar je hoeft niet te zeggen dat je bewering niet sluitend is.
![]()
Een terroristische cell, niet gelieerd aan enige 'westerse' regering.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 16:59 schreef OpenYourMind het volgende:
- Wie heeft 9/11 gepland en uitgevoerd?
Terreur/angst zaaien in Amerika/binnen het westen, zoveel mogelijk doden veroorzaken, je weet wel, een autobom maar dan een factor 100 groter.quote:- Waarom (wat was het doel dat die persoon of groepering wilde bereiken)?
4 Vliegtuigen gekaapt en deze verschillende gebouwen ingevlogen. Hoe geheim gehouden ? Tsja, dat is het voordeel van cellen...quote:- Hoe (hoe hebben ze het gedaan en geheim gehouden)?
Uitvoerende: Een stel tulbanden uit Saoedi Arabië onderleiding van (ex)CIA-agent Osama Bin Laden. Misleid door hooggeplaatste binnen de Bush Admin en militaryquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 16:59 schreef OpenYourMind het volgende:
[9/11]Wie? Waarom? Hoe?
[..]
quote:- Waarom (wat was het doel dat die persoon of groepering wilde bereiken)?
Maanden en maanden voor werk doen en alles tot in de puntjes verzorgen en dan een derde partij in huren voor de final touch en die dan beschuldigen.quote:- Hoe (hoe hebben ze het gedaan en geheim gehouden)?
En ze zijn buitengewoon goed geslaagd daarin.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 17:09 schreef ChOas het volgende:
Terreur/angst zaaien in Amerika/binnen het westen, zoveel mogelijk doden veroorzaken, je weet wel, een autobom maar dan een factor 100 groter.
Ik ben het hier helemaal mee eens met de volgende toevoegingen:quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 16:59 schreef OpenYourMind het volgende:
Wie heeft 9/11 gepland en uitgevoerd?
De terroristen misleid, geinspireerd en gefinancierd door onderdelen van de westerse inlichtingendiensten in opdracht van de shaduw wereld elite.
Waarom (wat was het doel dat die persoon of groepering wilde bereiken)?
Het creeren van een nieuwe dreiging, "terrorisme", om de publieke opinie te richten op angst en veiligheid om zo vrijheidsbeperkende wetten door te voeren en om de bezetting van de regio met 's werelds grootste natuurlijke grondstofreserves te verantwoorden.
Hoe (hoe hebben ze het gedaan en geheim gehouden)?
Door infiltratie of opzetten van Al Qaeda en gebruik te maken van gerecruteerde agenten en gehersenspoelde moslims.
conclusie:quote:I have obtained an on-the-record statement from someone in NORAD, which confirmed that on the day of 9/11 The Joint Chiefs (Myers) and NORAD were conducting a joint, live-fly, hijack Field Training Exercise (FTX) which involved at least one (and almost certainly many more) aircraft under US control that was posing as a hijacked airliner.
http://www.oilempire.us/wargames.html
De Mossad kun je i.m.o. ook 'n westese inlichtingendienst noemen, ook die hebben er van geweten, ze hebben er immers voor gewaarschuwd. Het bericht van de 5 dansende Israeli's blijft mij bezighouden.quote:The wargames will tie Bush and/or Cheney and Rumsfeld directly into a complete paralysis of fighter response on 9/11.
Als je er geen v.b. en bij doet dan bij JIJ degene die aan het insinueren is.quote:Op zondag 8 oktober 2006 15:30 schreef haaahaha het volgende:
Wat ik vreemd vind is dat het lijkt alsof mensen als piet77, lambiekje en resonancer de enigen zijn die het gelijk aan hun kant hebben. Bronnen die ze quoten lijken mij over het algemeen eerder insinuaties dan echt waarheden.
En wat zou ik hiermee willen insinueren meesterbrein ?quote:There is now in the public record a large body of evidence that vividly illustrates:
* Bush’s long-standing intent to invade Iraq
* Bush’s willingness to provoke Saddam (in a variety of ways) into providing a pretext for war
* The fact that the war effectively began with an air campaign nearly a year before the March 2003 invasion and months before Congressional approval for the use of force
* The administration’s widespread effort to crush dissent and manipulate information that would counter its justification for war
* The lack of planning for the war’s aftermath and a fundamental lack of understanding of the Iraqi society
http://www.downingstreetmemo.com/
A majority of the American people now believes that the president intentionally misled our nation into war, and nearly half say he should be impeached if that assertion can be proven.
quote:New documents suggest Pentagon lied about Cheney's role in awarding no-bid contract to Halliburton in 2003
The Federal Bureau of Investigation (FBI) is currently investigating possible criminal behavior in the way the Pentagon has awarded contracts to Halliburton. USACE demoted its highest-ranking civilian employee for blowing the whistle on improper and potentially illegal contracting practices committed by Halliburton and the Pentagon.
http://www.halliburtonwatch.org/news/cheneyemails.html
En hier insinueer ik i.d.d. mee dat Cheney 'n leugenaar is, want dom.. dat geloof ik niet.quote:Either Cheney is a Complete Liar or is Too Stupid to be Vice-President Based on His September 14th "Meet the Press" Interview
http://www.buzzflash.com/analysis/03/09/15_cheney.html
Dat laatste moet je mij dan toch eens echt goed onderbouwt uitleggen .quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 23:45 schreef haaahaha het volgende:
Al Qaeda zit achter de aanslagen. Net zoals achter de aanslagen in kenia of madrid. Geen voorkennis bij de usa regering.
Renovatie kosten van WTC was toch echt wel een big issue. Asbest diende verwijdert te worden. Kosten zouden verover een miljard per toren gaan kosten. Dus dat is zeker een issue om mee te nemen in het geheel van waarom instorting. Hier lees dit verhaaltje maar over WTC instorting. En waarom PM zo slecht debunkverhaal aflevert. Inweze is het disinfo verspreiden.quote:Op zondag 8 oktober 2006 22:40 schreef mgerben het volgende:
Even resumeren... Het lijkt me gepast dat ik ook even langskom in dit topic, toch?
Ik zie drie niveaus van discussieren, die ik ook aan drie personen kan koppelen.
OpenYourMind doet een stevige poging om de grote zaken aan elkaar te koppelen. Wereldeconomie, olie, en dan via misleiding van terroristen een terroristische aanslag laten uitvoeren.
Doel: Chaos vergroten en meer macht krijgen.
Zijn argumentatie is redelijk, al valt het geheel op 2 punten uiteen:
- De toekomst is moeilijk te voorspellen. Iedereen doet alsof een geheim complot kan uitwerken hoe de hele wereld reageert. Dat kun je achteraf wel rechtpraten ('kijk maar') maar van te voren is het (voor die complotjongens) niet te doen.
- Ik kan me prima een Al Quaida voorstellen die dit zonder FBI misleiding had gedaan. Het misleiden van terroristen EN het geheim houden daarvan lijkt me vrijwel onmogelijk.
De schade voor de complotjongens is gewoon te groot. Je kunt zoiets alleen doen als je 100% zeker kunt uitsluiten dat iemand het ooit te weten komt. En dat kan dus niet.
Wel waardeer ik het grote-lijnen denken van OpenYourMind.
De manier waarop de meeste anderen redeneren is puur op details. Ze zoomen zo ver in dat het nergens meer over gaat, en doen dan alsof het complot van de eeuw ontdekt is. Terwijl ze geen stap dichter bij 'het complot' komen, omdat ze alleen praten over rookwolkjes en Bush die op een bepaalde minuut niet in een school was.
Daar komt de Resonancer dus.
Volgens een van zijn posts is een van de achterliggende redenen van de aanslag van 9/11, dat het laten opblazen van flatgebouwen door vliegtuigen voordeliger was dan het renoveren ervan... yeah right.
Resonancer luistert eigenlijk niet naar reacties, pikt er af en toe een zinnetje uit en gooit zich daar met zijn vollle gewicht en een kruiwagen vol links en citaten bovenop - nog steeds op de details dus.
En dan is er Pietje77.
Die is helemaal van God los, en doet de hele complotzaak echt geen goed. Ik kan me voorstellen dat zijn redenering zelfs voor complot-theoristen te ver gaat.
Kortom: Met OpenYourMind zou ik nog wel eens een biertje willen drinken.
Resonancer mag ook langskomen, dan moeten Calvin en Hobbes ook meedoen. Met Resonancer zou ik het wel eens willen hebben over theorien en bewijsvoering.
Pietje77 ... dude, controleer je eten eens. Weet je zeker dat de CIA er geen drugs in heeft gestopt?
Wat ik tot nu toe beschreven heb is eigenlijk alleen het motief (antwoord op vraag 2) en mijn wereldbeeld.quote:Op zondag 8 oktober 2006 22:40 schreef mgerben het volgende:
Even resumeren... Het lijkt me gepast dat ik ook even langskom in dit topic, toch?
Ik zie drie niveaus van discussieren, die ik ook aan drie personen kan koppelen.
OpenYourMind doet een stevige poging om de grote zaken aan elkaar te koppelen. Wereldeconomie, olie, en dan via misleiding van terroristen een terroristische aanslag laten uitvoeren.
- De toekomst is moeilijk te voorspellen. Iedereen doet alsof een geheim complot kan uitwerken hoe de hele wereld reageert. Dat kun je achteraf wel rechtpraten ('kijk maar') maar van te voren is het (voor die complotjongens) niet te doen.
- Ik kan me prima een Al Quaida voorstellen die dit zonder FBI misleiding had gedaan. Het misleiden van terroristen EN het geheim houden daarvan lijkt me vrijwel onmogelijk.
De schade voor de complotjongens is gewoon te groot. Je kunt zoiets alleen doen als je 100% zeker kunt uitsluiten dat iemand het ooit te weten komt. En dat kan dus niet.
[Knip… reactie op anderen]
Ik twijfel heel veel en ik hou er ook veel verschillende wereldvisies en mogelijke complot theorieen op na. Niet dat ik hiermee wil zeggen dat ik een wijs persoon ben, ik streef er wel naar maar ik pretendeer het niet te zijn.quote:"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
- Bertrand Russell
proost, ik heb net n biertje op, en die valt lekker.quote:Op zondag 8 oktober 2006 22:40 schreef mgerben het volgende:
.
Volgens een van zijn posts is een van de achterliggende redenen van de aanslag van 9/11, dat het laten opblazen van flatgebouwen door vliegtuigen voordeliger was dan het renoveren ervan... yeah right.
Resonancer luistert eigenlijk niet naar reacties, pikt er af en toe een zinnetje uit en gooit zich daar met zijn vollle gewicht en een kruiwagen vol links en citaten bovenop - nog steeds op de details dus.
Omdat dit in het verlengde van mijn wereldbeeld en mijn vorige post ligt ga ik hiermee verder. Ik wil mijn mening waarom ik geloof dat er een complot is om een New World Order te creëren graag even toelichten.quote:Op zondag 8 oktober 2006 19:09 schreef mgerben het volgende:
Kort samengevat: De voorbeelden die jij noemt kwamen in enkele jaren boven water.
Over 9/11 als complot van de geheime wereldregering, of zelfs het bestaan van de geheime wereldregering: Niets. Totaal Niets.
- Richard Perle, “United They Fall,” The Spectator, 22 March 2003quote:“Richard Perle, an Influential member of the Pentagon’s Defense Policy Board, published an essay in the conservative British magazine Te Spectator, in which he expressed the hope that Saddam Hussein would, in falling from power, “take the United nations down with him” and that “What will die in Iraq is the fantasy of the United Nations as the foundations of a new world order.”
- Henry Kissenger, World Affairs Council Press Conference, Regent Beverly Wilshire Hotel , April 19th 1994.[/i]quote:"[The New World Order] cannot happen without U.S. participation, as we are the most
significant single component. Yes, there will be a New World Order, and it will force the United States to change it's perceptions."
- Henry Kissinger in an address to the Bilderberg organization meeting at Evian, France, May 21, 1992. Transcribed from a tape recording made by one of the Swiss delegates.quote:"Today, America would be outraged if U.N. troops entered Los Angeles to restore order [referring to the 1991 LA Riot]. Tomorrow they will be grateful! This is especially true if they were told that there were an outside threat from beyond, whether real or promulgated , that threatened our very existence. It is then that all peoples of the world will plead to deliver them from this evil. The one thing every man fears is the unknown. When presented with this scenario, individual rights will be willingly relinquished for the guarantee of their well-being granted to them by the World Government."
- George Herbert Walker-Bush President of U.S.: 1989~1993. CFR Director, Trilateralist, CIA Director, Yale Skull and Bones Society. Speaking before Congress on September 11th, 1990quote:"... what is at stake, is more than one small country. It is a big idea. A New World Order where diverse nations are drawn together in common cause to achieve the universal aspirations of mankind: peace, and security, freedom, and the rule of law ... [The war in Iraq is] a rare opportunity to move toward an historic period of cooperation. Out of these troubled times, ... our fifth objective, - a New World Order, can emerge: a new era, freer from the threat of terror, stronger in the pursuit of justice, and more secure in the quest for peace ... Now we can see a new world coming into view, a world in which there is a very real prospect of a New World Order. ... We are now in sight of a United Nations that performs as envisioned by its founders."
- Mikhail Gorbachev, in an address at the United Nations (December 1988)quote:"Further global progress is now possible only through a quest for universal consensus in the movement towards a new world order."
- Zbigniew Brzezinski Protegé of David Rockefeller, co-founder of The Trilateral Commission, and National Security Advisor to Jimmy Carter, in his book ‘'Between Two Ages’quote:"...This regionalization is in keeping with the Tri-Lateral Plan which calls for a gradual convergence of East and West, ultimately leading toward the goal of "one world government'....National sovereignty is no longer a viable concept..."
- David Rockefeller, speaking at the Business Council for the United Nations, September 14, 1994.quote:"But this present window of opportunity, during which a truly peaceful and interdependent world order might be built, will not be open for long. Already there are powerful forces at work that threaten to destroy all of our hopes and efforts to erect an enduring structure of global interdependence."
- David Rockefeller, Banker, Founder & Honorary Chairman of Trilateral Commission, Honorary Chairman of the Council on Foreign Relations. Written in his 2002 autobiography 'Memoirs' (pag. 405)quote:"For more than a century, ideological extremists at either end of the political spectrum have seized upon well-publicized incidents to attack the Rockefeller family for the inordinate influence they claim we wield over American political and economic institutions. Some even believe we are part of a secret cabal working against the best interests of the United States, characterizing my family and me as "internationalists" and of conspiring with others around the world to build a more integrated global political and economic structure - one world, if you will. If that's the charge, I stand guilty, and I am proud of it."
- Carrol Quigley, Tragedy and Hope (1966)quote:"The Council on Foreign Relations (CFR) is the American Branch of a society which originated in England ... (and) ... believes national boundaries should be obliterated and one-world rule
established."
"The powers of financial capitalism had (a) far-reaching (plan), nothing less than to create a world system of financial control in private hands able to dominate the political system of each country and the economy of the world as a whole. This system was to be controlled in a feudalistic fashion by the central banks of the world, acting in concert, by secret agreements arrived at in frequent meetings and conferences. The apex of the system was to be the Bank of International Settlements in Basle, Switzerland, a private bank owned and controlled by the world's central banks, which were themselves private corporations. Each central bank ... Sought to dominate its government by its ability to manipulate foreign exchanges, to influence the level of economic activity in the country and to influence co-operative politicans by subsequent economic rewards in the business world." (pag. 324)
- U.S. President Franklin D. Roosevelt in a letter written Nov. 21, 1933 to Colonel E. Mandell House.quote:"The real truth of the matter is, as you and I know, that a financial element in the large centers has owned the government of the U.S. since the days of Andrew Jackson."
- Curtis Dall, FDR's son-in-law as quoted in his book, My Exploited Father-in-Lawquote:"For a long time I felt that FDR had developed many thoughts and ideas that were his own to benefit this country, the United States. But, he didn't. Most of his thoughts, his political ammunition, as it were, were carefully manufactured for him in advanced by the Council on Foreign Relations-One World Money group. Brilliantly, with great gusto, like a fine piece of artillery, he exploded that prepared "ammunition" in the middle of an unsuspecting target, the American people, and thus paid off and returned his internationalist political support.
"The UN is but a long-range, international banking apparatus clearly set up for financial and economic profit by a small group of powerful One-World revolutionaries, hungry for profit and power.
"The depression was the calculated 'shearing' of the public by the World Money powers, triggered by the planned sudden shortage of supply of call money in the New York money market....The One World Government leaders and their ever close bankers have now acquired full control of the money and credit machinery of the U.S. via the creation of the privately owned Federal Reserve Bank."
- James Warburg, Banker, Economist. Statement by the Council on Foreign Relations (CFR) member to The Senate Foreign Relations Committee on February 17th, l950 - as he testified before the US Senatequote:"We will have a world government whether you like it or not. The only question is whether that government will be achieved by conquest or consent."
- Maurice Strong, Head of the 1992 Earth Summit in Rio de Janeiroquote:"Isn't the only hope for the planet that the industrialized civilizations collapse? Isn't it our responsibility to bring that about?"
- David Lang, Fourth World Wilderness Conference, 1987. WW Congresses founded by Edmund de Rothschild (Pilgrims) and attended by David Rockefeller (Pilgrims), James Baker (Pilgrims), and Maurice Strong (1001 Club - Rothschild-Rockefeller protégé).quote:"I suggest therefore that this be sold not through a democratic process - that would take too long and devour far too much of the funds - to educate the cannon fodder, unfortunately, that populates the earth. We have to take almost an elitist program, [so] that we can see beyond our swollen bellies, and look to the future in timeframes and in results which are not easily understood, or which can be, with intellectual honesty, be reduced down to some kind of simplistic definition." [snobby emphasis on 'simplistic']
- Pranab Mukherjee, India's Minister of Commerce, Earth Times, 15 October 1994quote:"The invention of the concept of sustainable human development and that of so-called human security, as opposed to territorial security of nation- states, and its promotion by the UN is in clear contradiction to all that we, the Group of 77, and the UN Charter itself consider inalienable, namely national sovereignty and security."
- Michael Oppenheimer, Environmental Defense Fundquote:"...the only hope for the world is to make sure there is not another United States: We can't let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the U.S. We have to stop these Third World countries right where they are. And it is important to the rest of the world to make sure that they don't suffer economically by virtue of our stopping them."
- Professor Maurice Kingquote:Global Sustainability requires: "the deliberate quest of poverty . . . reduced resource consumption . . . and set levels of mortality control."
- Amory Lovins, Rocky Mountain Institutequote:"Complex technology of any sort is an assault on human dignity. It would be little short of disastrous for us to discover the source of clean, cheap, abundant energy, because of what we might do with it."
- Prince Phillip, World Wildlife Fundquote:"If I were reincarnated, I would wish to be returned to Earth as a killer virus to lower human population levels."
toch maar ff 'n link met i.m.o zeer belangrijke info:quote:Op maandag 9 oktober 2006 01:05 schreef Resonancer het volgende:
Maar ff, de kosten van het opruimen van ground zero zij nu dus niet betaald door de Hr Silverstein en die had het anders wel moeten betalen. (detail)
Tjeemig 'n hele post zonder te quoten of te linken
quote:In 1989 - there were plans to erect scaffolding and disassemble the WTC towers and rebuild them. Cost projection was around $5.6 billion. One of the architects shows up to work one day and the MIB's were there - had confiscated all of the plans, specs, details, etc for WTC. They even confiscated their office cubicles and had tape on the floor outlining where they went.
Reason - the exterior cast aluminum WTC panels had been directly connected to the steel superstructure of the building, thus causing galvanic corrosion. In short, the "life cycle" of the WTC was not 200 - 300 years, more like 30 years or so.
There was a 1989 meeting and the folks at the architectural firm [Emory Roth, the project architect that took over after the design architects completed the conceptual drawings] that had their office, records, plans and specs seized - were told that the $5.6 billion "take it down, rebuild it" project was cancelled and in about "10-12 years" they would "blow it up and start over".
http://www.graphics.glass(...)apbox/WTC-scrap.html
http://achtergeslotendeuren.punt.nl/?home=1quote:Op maandag 9 oktober 2006 04:21 schreef OpenYourMind het volgende:
Persoonlijk ben ik er redelijk van overtuigd dat bovenstaande accuraat is en dat er dus inderdaad een "complot" bestaat voor een nieuwe wereld orde.
quote:De enorme greep van Rockefeller op de Amerikaanse politiek getuigd van een zeer grootse opzet. Vele ministers van buitenlandse zaken onderhielden (en ook anno vandaag) banden met de Rockefellers, zoals John Foster Dulles (Juridisch raadgever van Standard Oil (Exxon) en de beheerder van The Rockefeller Foundation), Christian Herter (via The World Peace Foundation), Dean Rusk (directeur van The Rockefeller Foundation), Henry Kissinger (Rockefeller Brothers Fund), Cyrus Vance (directeur van The Rockefeller Foundation), Alexander Haig (directeur van de Chase Manhattan Bank), James Baker (aandeelhouder Exxon en Mobil), Zbignieuw Brzezinsky (Nationale veiligheid adviseur achter president Carter - consultant van BP Amoco) enz.
Zeker maar er werd niet over ideologie gesproken in de zin van dat het een bepalende factor is in het optreden van de huidige Bush administration .quote:Op zondag 8 oktober 2006 21:12 schreef Resonancer het volgende:
@ Atmosphere, de OP geeft 'n link naar de site van het PNAC, dat is de ideologie i.m.o.
(te) vaak gehoord... lees eerst alle websites/documenten/documentaires/boeken die ik heb gelezen, dan ben je pas waardig om mee te praten.quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:24 schreef atmosphere1 het volgende:
Wie dat document niet echt goed bekeken heeft kan wat mij betreft niet eens mee praten in dit topic .
Goeie post, mgerben!quote:Op zondag 8 oktober 2006 22:40 schreef mgerben het volgende:
De manier waarop de meeste anderen redeneren is puur op details. Ze zoomen zo ver in dat het nergens meer over gaat, en doen dan alsof het complot van de eeuw ontdekt is. Terwijl ze geen stap dichter bij 'het complot' komen, omdat ze alleen praten over rookwolkjes en Bush die op een bepaalde minuut niet in een school was.
En dan is er Pietje77.
Die is helemaal van God los, en doet de hele complotzaak echt geen goed. Ik kan me voorstellen dat zijn redenering zelfs voor complot-theoristen te ver gaat.
Resonancer mag ook langskomen, dan moeten Calvin en Hobbes ook meedoen. Met Resonancer zou ik het wel eens willen hebben over theorien en bewijsvoering.
Pietje77 ... dude, controleer je eten eens. Weet je zeker dat de CIA er geen drugs in heeft gestopt?
Snotverdikke. Ik zal hem niet helemaal quoten maar ook hier weer een goede post!! Complimenten!quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:05 schreef mgerben het volgende:
[..]
(te) vaak gehoord... lees eerst alle websites/documenten/documentaires/boeken die ik heb gelezen, dan ben je pas waardig om mee te praten.
Jij weet helemaal niet wat ik gezien en gelezen heb. Jij beschouwt dat document als onbelangrijk ?? Het laat toch perfect de visie van de neo conservatieven zien ? Die is niet over één nachtje ijs gegaan . Verschillende uitspraken ,beleidsstappen van de Bush admin . Zijn letterlijk uit het document overgenomen . Dat zinnetje over pearl hourbour wordt er vaak uitgepakt maar dat is slecht een piepklein onderdeel van het document dat is z'n geheel veelzeggend is .quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:05 schreef mgerben het volgende:
[..]
(te) vaak gehoord... lees eerst alle websites/documenten/documentaires/boeken die ik heb gelezen, dan ben je pas waardig om mee te praten.
Welke redeneringen , er zijn nog al veel verschillende namelijk .quote:De redeneringen vallen in 3 categorieën uiteen:
Dat wat precies gepland is ?quote:3) Uitgaan van de grote lijnen. Lijkt op wat DromenVanger doet.
Probleem is wel dat er veel achteraf wordt verklaard.
Er wordt (een beetje selectief) van alles op een rijtje gezet, en erbij: Zie je wel!
Achteraf kun je alles verklaren.
Maar is dat dan ook bewijs dat het gepland is?
(Neeej!)
Ja sorry hoor, maar dat er geen redenen zijn om de bush administratie is jouw mening, niet de algemeen geldende. Alsof de complotten een feit zijn zeg.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 18:45 schreef atmosphere1 het volgende:
éénvandaag net gezien , was wel treffend
Die verontwaardiging van minister Bot toen hij hoorde dat ie was voorgelogen is inderdaad onbegrijpelijk , alsof er geen redenen zijn de Bush admin. te wantrouwen.
- personen met belangen in het Midden Oosten en delen van Zuid-Azië .quote:- Wie heeft 9/11 gepland en uitgevoerd?
- Waarom (wat was het doel dat die persoon of groepering wilde bereiken)?
- Hoe (hoe hebben ze het gedaan en geheim gehouden)?
Waar kwam het geld van Bin Laden vandaan?quote:In his extraordinary new DVD documentary, "Mega Fix," Emmy-award-winning filmmaker Jack Cashill traces the roots of Sept. 11 to the political exploitation of terror investigations by the Clinton White House in the desperate 1995-1996 election cycle. This 8-part series begins in Oklahoma City.
http://www.wnd.com/news/article.asp?ARTICLE_ID=40547
http://www.wnd.com/news/article.asp?ARTICLE_ID=41168
Ik snap dit niet, waarom zegt Bush dan dat Irak geen banden met Al Qaida heeft?quote:ENEMIES WITHIN: How the United Nations supports terrorists and fuels global chaos.
For instance, the 9/11 report documents that Osama bin Laden was having serious money problems in 1996, when al-Qaida's annual budget was $30 million. Early in 1997, al-Qaida members met with Iraqi intelligence officers, and an Iraqi delegation later that year visited bin Laden in Afghanistan. Then in October 1997, Kofi Annan reorganized the Iraqi Oil-for-Food program by creating the Office of Iraq Program, which reported directly to Annan.
Less than a year later, bin Laden was the "rich man of the jihad movement," according to the 9/11 investigation. In addition, Saddam Hussein's military budget escalated from $8 million in 1996 to $350 million by 2001. While investigations continue into this unprecedented scandal, the U.N. continues to stonewall. By best estimates, Saddam diverted $21 billion.
http://shop.wnd.com/store/item.asp?ITEM_ID=1671
Bewijs daarvoor? Door hier gelijk het oil for food programma achter te zetten creeren ze automatisch een link tussen deze twee voor de lezer.quote:For instance, the 9/11 report documents that Osama bin Laden was having serious money problems in 1996, when al-Qaida's annual budget was $30 million. Early in 1997, al-Qaida members met with Iraqi intelligence officers, and an Iraqi delegation later that year visited bin Laden in Afghanistan. Then in October 1997, Kofi Annan reorganized the Iraqi Oil-for-Food program by creating the Office of Iraq Program, which reported directly to Annan.
quote:Less than a year later, bin Laden was the "rich man of the jihad movement," according to the 9/11 investigation. In addition, Saddam Hussein's military budget escalated from $8 million in 1996 to $350 million by 2001. While investigations continue into this unprecedented scandal, the U.N. continues to stonewall. By best estimates, Saddam diverted $21 billion.
Totaal geen bewijs dus... wel een knap staaltje retoriek in deze tekst. De schrijver hiervan is erg goed.quote:"Did this money go to terrorists? I don't think it went to the American Beauty Pageant," said Rep. Chris Shays, who is leading the congressional effort to expose the Oil-for-Food fiasco. "I think you can be absolutely certain it went to terrorists."
Hier ben ik het dan wel weer mee eens.quote:"The simple truth," says Rep. Paul in this special Whistleblower article, "is that the U.N. is not concerned with our Constitution, our Bill of Rights, our domestic laws or our national interests. It is concerned only with expanding its power. U.N. supporters may ridicule the notion that the U.N. represents the beginning of one-world government," says the veteran congressman, "but what other label can be applied to an organization that seeks global laws, global courts, global taxes, centralized legislative power and a worldwide army?"
"The U.N.," adds WND founder and Editor Joseph Farah, "is not just, as many Americans suspect, a group of incompetent busybodies. It is, instead, a global criminal enterprise determined to shift power away from individuals and sovereign nation-states to a small band of unaccountable international elites."
Ik vond het wel 's aardig om ook 's conservatievere bronnen te quoten, zeker als ze zulke opmerkelijke uitspraken doen. Dat er geen bewijs is voor de Irak-Al quaida connectie heeft de US govt zo langzamerhand wel toegegeven. De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik het waarschijnlijker acht dat er wel 'n connectie is dan geen. En nogmaals de vraag "waarom komt de US govt. niet met hard bewijs, omdat ze er zelf bij betrokken zijn, omdat andere "allies" (Saudie) er bij betrokken zijn?quote:Op woensdag 11 oktober 2006 10:57 schreef OpenYourMind het volgende:
@ Resonancer
Het artikel van de site die je quote is nogal erg conservatief en biased. Ze hebben daarom ook hun eigen agenda en kleur in het brengen van hun nieuws. (eerste wat je opvalt bij de homepage van www.wnd.com)
Ja, net als bij het 9/11 pentagon verhaal, de beveiliging camera's, "waarom komt de us overheid niet met de beelden". Dat zijn bij complotten de basis. Vandaaruit word een richting op gefantaseerd met de uiteindelijke conclusie dat de us overheid zelf achter de aanslagen zit. Het feit dat de us overheid niet met de beelden komt word niet opengelaten, nee, er word ingevuld dat die overheid niet met de beelden komt omdat ze er zelf achter zitten.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 11:27 schreef Resonancer het volgende:
En nogmaals de vraag "waarom komt de US govt. niet met hard bewijs, omdat ze er zelf bij betrokken zijn, omdat andere "allies" (Saudie) er bij betrokken zijn?"
Er is wel een groot verschil tussen beelden van de camera's bij het Pentagon en bewijs voor het binnenvallen van een land... maar goed dit gaat offtopicquote:Op woensdag 11 oktober 2006 11:41 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Ja, net als bij het 9/11 pentagon verhaal, de beveiliging camera's, "waarom komt de us overheid niet met de beelden". Dat zijn bij complotten de basis. Vandaaruit word een richting op gefantaseerd met de uiteindelijke conclusie dat de us overheid zelf achter de aanslagen zit. Het feit dat de us overheid niet met de beelden komt word niet opengelaten, nee, er word ingevuld dat die overheid niet met de beelden komt omdat ze er zelf achter zitten.
En daarom gebruik ik in dit geval dan ook het vaagteken. de US govt laat mij weinig anders over dan aannames te doen omdat men het laatste puzzelstukje voor zichzelf houdt.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 11:48 schreef haaahaha het volgende:
Nee, daar zit geen verschil in omdat in beide gevallen het antwoord wordt ingevuld, terwijl de kans aanwezig is dat het gegeven antwoord niet correct is. Het is in beide gevallen een aanname.
lol, ik vind een aanname dat de amerikaanse overheid er zelf achter zit er nog al 1 zeg. En dat alleen omdat ze in het pentagon verhaal geen beelden vrijgeven.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:48 schreef Resonancer het volgende:
En daarom gebruik ik in dit geval dan ook het vaagteken. de US govt laat mij weinig anders over dan aannames te doen omdat men het laatste puzzelstukje voor zichzelf houdt.
Maar dan twijfel jij dus ook aan het officiele rapport dat staat nl vol met aannames.
Zucht. zo kortzichtig en kort door de bocht.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 15:12 schreef haaahaha het volgende:
[..]
lol, ik vind een aanname dat de amerikaanse overheid er zelf achter zit er nog al 1 zeg. En dat alleen omdat ze in het pentagon verhaal geen beelden vrijgeven.
Wat heeft dat nou met het PNAC te maken ?? hier nog maar eens de link waar een samenvatting van het document staat . http://www.informationclearinghouse.info/article3249.htmquote:Op woensdag 11 oktober 2006 16:32 schreef haaahaha het volgende:
zucht
Man, ik heb plenty 9/11 discussies meegemaakt om te zien hoe makkelijk theorieen op aannames worden gebaseerd.
Hahahahahaaahahaha... lees nou gewoon 's terug wat je typt, je bent aan het generaliseren, dingen op de grote hoop aan het gooien. Ja,maar die en die zeggen dat het 'n inside job is alleen omdat er geen beelden worden vrijggeven. Ja en? Wat heb ik daar mee te maken? Heb ik dat hier gepost?quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 20:23 schreef OpenYourMind het volgende:
Maar al te vaak worden personen verkeerd geinterpreteerd en de complottheorieen op een grote hoop gegooid evenals met de sceptici die het officiele verhaal steunen en sceptici die dit niet doen maar wel veel van de complottheorieen in twijfel trekken.
quote:Al Qaeda zit achter de aanslagen. Net zoals achter de aanslagen in kenia of madrid. Geen voorkennis bij de usa regering.
Al Qaida onder leiding van Bin Laden.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 16:59 schreef OpenYourMind het volgende:
Zoals al eerder gezegd, paniek zaaien en hun ideologie op de kaart zetten.quote:- Waarom (wat was het doel dat die persoon of groepering wilde bereiken)?
Vliegtuigen kapen etc. En gebruikmaken van de arrogantie en verdeeldheid van de Amerikaanse inlichingendiensten.quote:- Hoe (hoe hebben ze het gedaan en geheim gehouden)?
doe es lezen:quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 23:45 schreef haaahaha het volgende:
Geen voorkennis bij de usa regering.
Zo had het ook kunnen gebeuren ja.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 19:01 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Al Qaida onder leiding van Bin Laden.
[..]
Zoals al eerder gezegd, paniek zaaien en hun ideologie op de kaart zetten.
[..]
Vliegtuigen kapen etc. En gebruikmaken van de arrogantie en verdeeldheid van de Amerikaanse inlichingendiensten.
off topic,quote:Op woensdag 11 oktober 2006 17:07 schreef atmosphere1 het volgende:
Wat heeft dat nou met het PNAC te maken ?? hier nog maar eens de link waar een samenvatting van het document staat . http://www.informationclearinghouse.info/article3249.htm
Chemtrails enzo.quote:And advanced forms of biological warfare that can target specific genotypes may transform biological warfare from the realm of terror to a politically useful tool"
Robocop....brrr.quote:Future soldiers may operate in encapsulated, climate-controlled, powered fighting suits, laced with sensors, and boasting chameleon-like 'active' camouflage. 'Skin-patch' pharmaceuticals help regulate fears, focus concentration and enhance endurance and strength.
Tja en dan moet je er natuurlijk wel voor zorgen dat er missions zijn...quote:"In exploiting the 'revolution in military affairs,' the Pentagon must be driven by the enduring missions for U.S. forces.
En daar bedoel jij mee? Dat ze dat noooooit zullen doen..? ze hebben het al gedaan.quote:
Off topic/quote:
Waar of wie of wat het ook was, het gebeurt. Agent orange was ook 'n sprookje zeker?quote:The Mudung Mountain Site: "A White Cloud or Mist"
Let us return for a moment to the Mudung Mountain site where villagers claimed that a "white powder" or "mist" was sprayed from light planes, believed to be of U.S. origin, on several occasions in September and October 1951. People were reported to have developed fevers shortly thereafter, collapsing, while their skin discolored toward black
http://www.brianwillson.com/awolgermkor.html
Wat vergeten sommige mensen toch snel.quote:In Vietnam, under President's Kennedy, Johnson, and Nixon, the U.S. used globally unprecedented amounts of chemical warfare when it sprayed from the air 20 million gallons of various herbicides in concentrations far beyond that even recommended by their seven major manufacturers. Agent Orange pesticide alone destroyed 14 percent of South Vietnam's forests. An area the size of the states of Massachusetts and Rhode Island combined (6 million acres/9400 square miles/24,400 square kilometers/2.4 million hectares) was decimated with chemicals that today remain in the Vietnamese food chain, causing a continuing tragedy of elevated cancers and birth defects. And subsequent documents reveal that the chemical companies knew no later than 1965, and that the U.S. government knew as early as 1967, and perhaps earlier, of the long-term health risks and sought to keep that information from the public, and from its own troops.
Dat weet ik helemaal niet of ik er geen last van heb, (en ook uit deze opmerking blijkt dfat je mijn post niet goed leest (het gaan namelijk om GEN gerichte oorlogsvoering, en misschien behoor ik wel niet tot degene die ze willen treffen en heb ik dat Gen niet). Maar als je echt alleen op mijn off topic opm. op het onderdeel van het PNAC dat biologische oorlogsvoering bespreekt (gek dat je op de rest niet reageert, alhoewel als je het niet leest) verder wil gaan kunnen we dat beter in 'n ander topic doen. En dan kunnen we de vragen die je als NATTE FLAMOES hebt gesteld wel overslaan.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 09:16 schreef haaahaha het volgende:
lol, chemtrails. Als dat zo is, waarom heb jij er dan geen last van, resonancer?
Dat geldt misschien voor iemand die zo zwart wit als jij denkt wel ja.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 09:31 schreef haaahaha het volgende:
't is altijd dezelfde discussie hoor, resonancer.
Maar even een offtopic reactie dan. Het is zeer onwaarschijnlijk dat zoiets binnenkort of wellicht zelfs ooit mogelijk wordt. Daarvoor is de genetische diversiteit binnen de menselijke bevolking te laag.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 00:58 schreef Resonancer het volgende:
[..]
off topic,
Het blijft schrikken als ik het lees:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |