abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 oktober 2006 @ 14:50:22 #101
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_42479425
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 14:49 schreef k_man het volgende:

[..]

Niet als je kijkt naar de OP.
De OP is dan ook volslagen onzin en geklets voor eigen parochie.
pi_42479753
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 14:50 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

De OP is dan ook volslagen onzin en geklets voor eigen parochie.
Sterke argumentatie.
  zondag 8 oktober 2006 @ 15:03:45 #103
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_42479771
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 15:03 schreef k_man het volgende:

[..]

Sterke argumentatie.
Ach, de OP bestaat uit een sumiere opsomming bestaande uit uit de lucht gegrepen aannames. Alleen de Volkskrant is `links` terwijl de ANP-klonen rechts zouden zijn. Criteria worden niet gegeven, noch enige andere informatie die tot de totstandkoming van de opsomming relevant kan zijn.

Kortom, bagger, bagger, bagger.
pi_42479810
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 15:03 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]
Mijn argumentatie staat in de OP. Misschien kun je eens aangeven wat daar niet aan deugt, in plaats van alleen maar te roepen dat ie niet deugt.
pi_42480338
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 15:03 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Ach, de OP bestaat uit een sumiere opsomming bestaande uit uit de lucht gegrepen aannames. Alleen de Volkskrant is `links` terwijl de ANP-klonen rechts zouden zijn. Criteria worden niet gegeven, noch enige andere informatie die tot de totstandkoming van de opsomming relevant kan zijn.

Kortom, bagger, bagger, bagger.
Wat vind je eigenlijk links aan het NRC?
  zondag 8 oktober 2006 @ 17:01:23 #106
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_42483158
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 14:17 schreef Airelle het volgende:
Sinds wanneer zijn de Spits & de Metro kranten? En als je ze al zo wilt noemen, waaruit maak je dan op dat ze rechts zijn? .

Aangezien het een samenmengsel van ANP-berichten en advertenties is.
Omdat "rechts" vaak verward wordt met "niet-intellectueel" of "populistisch".

Mijn bezwaar tegen de Telegraaf is niet zozeer dat die krant rechts is, of zou zijn, want dat hoeft diepgang helemaal niet in de weg te staan, integendeel zelfs; maar dat die krant niet verder wil gaan dan wat voorgekauwde commentaren en een bulk showbizz-nieuws waar je grauw van wordt. Plus dat de vormgeving van die krant uitermate plat en schreeuwerig is; dat draagt ook niet bij aan de boodschap.

Overigens zijn Spits of Metro op zichzelf helemaal niet links of rechts, maar zoals je al zegt vooral een samenraapsel van ANP-berichten en advertenties.
Hoewel je dan denk ik geen rekening houdt met het bedenkelijke niveau van de ingezonden brieven..
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_42483205
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 17:01 schreef Ringo het volgende:

[..]

Overigens zijn Spits of Metro op zichzelf helemaal niet links of rechts, maar zoals je al zegt vooral een samenraapsel van ANP-berichten en advertenties.
Serieus, dit is echt niet waar, je onderschat Metro hierbij enorm. Het is een machtige krant met een grote redactie die onderdeel uitmaakt van de rechste propagandamachine.
  zondag 8 oktober 2006 @ 17:05:13 #108
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_42483283
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 17:02 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Serieus, dit is echt niet waar, je onderschat Metro hierbij enorm.
edit: ik was je edit voor.

Overigens vind ik Metro wel prettiger lezen, maar dat ligt vooral aan de vormgeving, die veel rustiger, bedaarder is dan Spits, dat dan ook een gratis neefje van de Telegraaf is.

Inhoudelijk vind ik ze beide nauwelijks het bekijken waard.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_42483974
best triest eigenlijk dat een krant al de Telegraaf de marktleider is in nederland
Extremistisch gematigd.
pi_42484026
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 17:02 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Serieus, dit is echt niet waar, je onderschat Metro hierbij enorm. Het is een machtige krant met een grote redactie die onderdeel uitmaakt van de rechste propagandamachine.
Je vergeet nog dat ze connecties met Bush hebben
pi_42484431
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 17:05 schreef Ringo het volgende:

[..]

edit: ik was je edit voor.

Overigens vind ik Metro wel prettiger lezen, maar dat ligt vooral aan de vormgeving, die veel rustiger, bedaarder is dan Spits, dat dan ook een gratis neefje van de Telegraaf is.

Inhoudelijk vind ik ze beide nauwelijks het bekijken waard.
De vormgeving is ook de reden voor mij om in de trein metro te lezen (als er niks anders voorhanden is). Je kunt wel aan de brievenrubriek zien wat de gemiddelde lezer voor een signatuur heeft.
  zondag 8 oktober 2006 @ 17:41:41 #112
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_42484480
Welke gek stuurt er dan ook brieven naar de Metro.
Zyggie.
pi_42484644
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 17:26 schreef P8 het volgende:
best triest eigenlijk dat een krant al de Telegraaf de marktleider is in nederland
"De krant van wakker Nederland" .

Het is een afzichtelijke krant, zou me niet kunnen voorstellen dat je daar op zit te wachten bij je ontbijtje, laat staan de showbizz-report op de eerste pagina .

Maargoed, ik vind nog steeds dat je de Metro of Spits niet rechts of links kunt noemen, of je moet de neutraliteit van het ANP ter discussie stellen.
  zondag 8 oktober 2006 @ 18:11:36 #114
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_42485493
De politieke kleur van kranten en tijdschriften wordt uiteindelijk bepaald door de mensen die ze lezen c.q. kopen. Wanneer er meer behoefte zou zijn aan uitgesproken linkse kranten en tijdschriften, dan komen deze vanzelf. In dat opzicht zijn de -papieren- media een afspiegeling van het politieke spectrum onder de Nederlandse bevolking.
Ik verbaas me er veel eerder over dat media en politiek niet veel rechtser zijn. Wanneer ik de gemiddelde mening om mij heen hoor, dan zou je verwachten dat Wilders toch tenminste 15 a 20 zetels moet kunnen behalen. Veel van dit soort lui stemt echter PVDA, omdat vader dat ook al deed.
The End Times are wild
pi_42486913
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 12:25 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ah, dus één linkse columnist maakt een blad links. Tof.

Maar wie dan?
Ik leg geen verband tussen een linkse columnist en Elsevier als links blad. De linkse Bart Tromp schrijft stukjes met een erg hoog NOS gehalte, en ik vraag me altijd af welke Elsevier lezers zoiets willen lezen. Voor een opinie als die van Bart Tromp kan iedereen terecht bij de publieke omroepen, het AD of het NRC.

Wat betreft de VS slaat Elsevier de plank geregeld mis. Met name de Amerikaanse correspondenten (Kuethe, van Hoogstraten en Schilders) schrijven soms columns die zo in de New York Times geplaatst kunnen worden. Het zou goed zijn als ten minste een van hen in een van de red states zou gaan wonen.

Desondanks zie ik Elsevier als een gematigd rechts blad. Veel rechtser zou in Nederland ook niet kunnen, want dan pruimen de lezers het niet meer. Maar voor een echt rechts blad moet je toch in het buitenland zijn.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_42490402
Okay even serieus als ik de telegraaf onder mijn neus krijg in de ochtend, dan heb ik een slecht humeur en koppijn de rest van de dag maar goed.

Ik denk dat de Telegraaf te ver is doorgeschoten in civiele journalistiek. Die hebben het meest onnozele nieuws op de voorpagina staan. Maar goed opmerkelijk nieuws trekt lezers.

Ik vind de Trouw daarentegen een van de beste kranten. Ik merk trouwens niet zo snel dat het een rechtse krant is, maar dat zal wel aan mij liggen.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_42490463
Of Spits en Metro nou wel of niet rechts zijn doet er niet zo heel veel toe, de grote lijn verandert er niet door.

Dus kunnen we terug naar de vraag: hoe komt het dat de Nederlandse media overwegend rechts van het midden zitten?
pi_42490574
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 20:32 schreef DutchErrorist het volgende:
Okay even serieus als ik de telegraaf onder mijn neus krijg in de ochtend, dan heb ik een slecht humeur en koppijn de rest van de dag maar goed.

Ik denk dat de Telegraaf te ver is doorgeschoten in civiele journalistiek. Die hebben het meest onnozele nieuws op de voorpagina staan. Maar goed opmerkelijk nieuws trekt lezers.

Ik vind de Trouw daarentegen een van de beste kranten. Ik merk trouwens niet zo snel dat het een rechtse krant is, maar dat zal wel aan mij liggen.
dat heeft niks met civiele journalistiek te maken. Ik geloof niet dat die telegraafgasten vaak uit het gebouw bij Amsterdam Sloterdijk komen.
pi_42490697
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 20:32 schreef DutchErrorist het volgende:
Dat komt voornamelijk omdat het geen rechtse krant is.
Volgens mij zijn ze eerder links dan rechts zelfs.
pi_42490807
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 20:36 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

dat heeft niks met civiele journalistiek te maken. Ik geloof niet dat die telegraafgasten vaak uit het gebouw bij Amsterdam Sloterdijk komen.
Nee maar ze hebben wel heel vaak van dat hart-van-nederland-nieuws. Zoiets als "pony mishandeld" op de voorpagina. Of een opmerkelijk verhaaltje.
pi_42490973
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 20:41 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Nee maar ze hebben wel heel vaak van dat hart-van-nederland-nieuws. Zoiets als "pony mishandeld" op de voorpagina. Of een opmerkelijk verhaaltje.
Ja, dat doen ze zodat mensen zullen zeggen: 'het wordt steeds gekker in dit land, goed dat er een krant aandacht besteedt aan dit leed!'
pi_42493250
Ik lees de spits en metro zelden omdat ik altijd bang ben die vreselijke Hemelrijken en Koelmannen tegen te komen. Bladen die zich inlaten met dergelijke verzuurde rechtse types kun je toch onmogelijk links of neutraal noemen.
pi_42493363
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 21:38 schreef SCH het volgende:
Ik lees de spits en metro zelden omdat ik altijd bang ben die vreselijke Hemelrijken en Koelmannen tegen te komen. Bladen die zich inlaten met dergelijke verzuurde rechtse types kun je toch onmogelijk links of neutraal noemen.
Het is dan ook de bedoeling dat ze neutraal zijn...niet links....of rechts
pi_42493491
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 21:41 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Het is dan ook de bedoeling dat ze neutraal zijn...niet links....of rechts
Hoe kan dat nou als je je met mensen als Van Gogh en Hemelrijk inlaat?
pi_42494616
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 18:34 schreef P.A.N. het volgende:

Goed dat iemand dit eens aankaart!

In tegenstelling tot wat mensen vaak beweren heeft dit land na WOII een overwegend rechtse regering gehad, wier beleid bovendien door een overwegend rechtse pers van de nodige steun is voorzien.

Zo is het, en niet anders!
Klopt maar helaas had die rechtse regering z'n PR vaak erg goed voor elkaar.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')