abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 10:16:07 #1
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_42447734
Bron: http://www.progressive.org/mag_mc100406 , en
http://www.nytimes.com/2006/10/04/washington/04cheney.html?_r=1&oref=slogin
quote:
Steve Howards says he used to fantasize about what he’d say to President Bush or Vice President Cheney if he ever got the chance.

That opportunity arrived on June 16, the same day he says he read about U.S. fatalities in Iraq reaching 2,500.

"I didn't even know he was in town," Howards says. "He was walking through the area shaking hands. Initially, I walked past him. Then I said to myself, `I can't in good conscience let this opportunity pass by.' So I approached him, I got about two feet away, and I said in a very calm tone of voice, `Your policies in Iraq are reprehensible.' And then I walked away."

But the Secret Service did not take kindly to his comment. "About ten minutes later, I came back through the mall with my eight-year-old son in tow," Howards recalls, "and this Secret Service man came out of the shadows, and his exact words were, `Did you assault the Vice President?' "

Here's how Howards says he responded: "No, but I did tell Mr. Cheney the way I felt about the war in Iraq, and if Mr. Cheney wants to be shielded from public criticism, he should avoid public places. If exercising my constitutional rights to free speech is against the law, then you should arrest me."

Which is just what the agent, Virgil D. "Gus" Reichle Jr, proceeded to do.

At the jail, the charge against him was reduced to harassment, he says, and he was released on $500 bond. The Eagle County DA's office eventually dropped that charge.

On October 3, Howards sued Reichle for depriving him of his First Amendment right of free speech and his Fourth Amendment right to be protected from illegal seizure.
Kijk, zo doe je dat dus. Critici de mond snoeren. Ik mag hopen dat die 'secret service' agent met een hele grote boog de dienst wordt uitgeflikkerd, maar dat zal wel weer niet.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_42447944
Ik mag hopen dat z'n opdrachtgever (Cheney) snel vertrekt en z'n criminele maatjes ook.
Het is echt een dictatoriaal groepje wat er nu aan het roer staat in de VS.
Audaces fortuna juvat
pi_42447993
Heil hitler Cheney... die gozer heeft nog geluk gehad dat hij hem niet voor zun flikker geschoten heeft.
Free people own guns! Slaves do not!
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 10:42:42 #4
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_42448109
Jezus.. belachelijk. Even je mening geven en dan zoiets.
mai pen rai
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 10:48:54 #5
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_42448214
Je topictitel is wel wat misleidend;
quote:
At the jail, the charge against him was reduced to harassment, he says, and he was released on $500 bond. The Eagle County DA's office eventually dropped that charge.
[KNE]-Mod
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 10:54:00 #6
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_42448289
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 10:48 schreef ThE_ED het volgende:
In de leer geweest bij Cheney?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_42448328
Belachelijk, maar niet verrassend.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 11:01:46 #8
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_42448415
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 10:54 schreef gronk het volgende:

[..]

In de leer geweest bij Cheney?
Er is niemand veroordeeld dus er is naar aanleiding van dit stukje ook niet te zeggen of het wel of niet strafbaar is. Het überhaupt oppakken van iemand voor kritiek is te veroordelen, maar door je stukje lekker hard en overdreven aan te zetten ben je zelf ook niet echt zuiver bezig.
[KNE]-Mod
pi_42449035
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 10:48 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Alsof gearresteerd worden voor de ogen van je zoontje geen straf is.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 11:32:07 #10
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_42449045
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 11:01 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Er is niemand veroordeeld dus er is naar aanleiding van dit stukje ook niet te zeggen of het wel of niet strafbaar is. Het überhaupt oppakken van iemand voor kritiek is te veroordelen, maar door je stukje lekker hard en overdreven aan te zetten ben je zelf ook niet echt zuiver bezig.
Juridisch gezien is 't inderdaad nog niet duidelijk of er iemand wel of niet strafbaar is. Maar praktisch gezien is die meneer Howard al gestraft: hij is aangesproken door 'n agent op z'n gedrag, geboeid, meegenomen naar 't plaatselijke politiebureau, en daar kreeg-ie te horen dat 'm iets ten laste werd gelegd, en dat-ie op een borg van 500 dollar mocht gaan. Ook al wordt-ie vrijgesproken, dan nog krijgt-ie die tijd niet terug. Oh, en dat-ie geboeid is voor de ogen van z'n zoontje is natuurlijk ook niet ongedaan te maken.

Lekker hard en overdreven? 't lijkt mij wel duidelijk. Zeg iets vervelends tegen een politicus als cheney en je hebt een hoop gedoe aan je hoofd. Pure intimidatie. Dat mag je IMHO hard aanpakken.
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 11:36:21 #11
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_42449118
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 11:31 schreef wonko het volgende:

[..]

Iets juridisch impliceren en iets moreels bedoelen, ja zo kan ik het ook. Dick Cheney trouwens ook blijkt wel.
[KNE]-Mod
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 11:40:12 #12
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_42449189
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 11:01 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

het gaat erom, dat als iemand ook maar 1 (een) zin zegt, al opgepakt wordt door de secret service, en hem van alles ten laste gelegd wordt.

Degene die opgepakt is, had niet correcter kunnen handelen dan hij gedaan heeft, en men pakt hem alleen op deze ene zin. Het is ronduit intimidatie vanuit deze machtspositie die Dickhead -give torture a chance- Cheney heeft.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 11:47:13 #13
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_42449342
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 11:40 schreef Yildiz het volgende:

[..]

het gaat erom, dat als iemand ook maar 1 (een) zin zegt, al opgepakt wordt door de secret service, en hem van alles ten laste gelegd wordt.
Ik vind het ook belachelijk, daar gaat het niet om. Het gaat erom dat blijkens de titel TS aangeeft dat het hem daar niet om gaat en denkt te moeten beweren dat deze uitspraken doen strafbaar is.

Overigens grappig dat de Amerikaanse grondwet wiens bijna heilige status ik altijd zo belachelijk vond nu juist onder druk komt te staan doordat er mensen zijn die hem te vrij vinden.
[KNE]-Mod
pi_42449370
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 11:36 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Iets juridisch impliceren en iets moreels bedoelen, ja zo kan ik het ook. Dick Cheney trouwens ook blijkt wel.
Volgens de wet is het misschien geen straf maar reken maar dat die vader dat wel zo voelde. Kun je nog zo mooi theoretisch praten iets anders wordt het niet.
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 11:53:56 #15
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_42449462
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 10:34 schreef Vampier het volgende:
Heil hitler Cheney... die gozer heeft nog geluk gehad dat hij hem niet voor zun flikker geschoten heeft.
"Ik dacht toch echt dat het een hert was!"met een oranje hestje...
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 11:55:06 #16
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_42449481
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 11:47 schreef ThE_ED het volgende:

Ik vind het ook belachelijk, daar gaat het niet om. Het gaat erom dat blijkens de titel TS aangeeft dat het hem daar niet om gaat en denkt te moeten beweren dat deze uitspraken doen strafbaar is.
Nogmaal, je kunt je juridische haarkloverij voor je houden.
pi_42449485
hij kan vast geld gaan vangen als hij die secret service gaat aanklagen.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 11:56:11 #18
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_42449507
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 11:48 schreef wonko het volgende:

[..]

Volgens de wet is het misschien geen straf maar reken maar dat die vader dat wel zo voelde. Kun je nog zo mooi theoretisch praten iets anders wordt het niet.
Je kunt ook gewoon ingaan op wat ik zeg in plaats van jezelf te herhalen.
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 11:55 schreef gronk het volgende:

[..]

Nogmaal, je kunt je juridische haarkloverij voor je houden.
Het is geen haarkloverij en als je gewoon zegt wat je bedoeld had je een veel interessanter topic gehad. Je had sowieso wel een iets langere OP mogen maken. En als ik wil reageren bepaal ik dat zelf wel, het leek me redelijk ontopic.
[KNE]-Mod
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 11:59:28 #19
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_42449584
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 11:55 schreef Caesu het volgende:
hij kan vast geld gaan vangen als hij die secret service gaat aanklagen.
Daar zat ik ook aan te denken, maar dan komt wel het nasty stukje dat hij niet veroordeeld is denk ik. Ik zou eigenlijk niet goed weten hoe je dat juridisch speelt, als je je al in zo'n moeilijke situatie wilt begeven.
[KNE]-Mod
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 12:03:02 #20
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_42449674
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 11:56 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Je kunt wel blijven beweren dat de boodschapper van 't bericht net zo fout is als Cheney, maar dan laat je alleen maar heel goed zien dat je totaal wereldvreemd bent.
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 12:06:18 #21
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_42449748
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 11:59 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Daar zat ik ook aan te denken, maar dan komt wel het nasty stukje dat hij niet veroordeeld is denk ik. Ik zou eigenlijk niet goed weten hoe je dat juridisch speelt, als je je al in zo'n moeilijke situatie wilt begeven.
Ik vermoed dat de man 't daar niet om te doen is. Al was het alleen maar omdat zo'n boete uiteindelijk door alle belastingbetalers wordt betaald, en dat geeft toch een stuk minder voldoening dan wanneer Cheney himself die boete zou moeten betalen.
pi_42450110
Gadverdamme zeg. Dit is niet de USA. Dit is niet liberty. Gelukkig zijn er in 2008 weer verkiezingen! dan kan men in the USA voor een Goede kandidaat kiezen ; Republican OR democrat!
  Eindredactie Games zaterdag 7 oktober 2006 @ 12:26:13 #23
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_42450254
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 12:03 schreef gronk het volgende:

[..]

Je kunt wel blijven beweren dat de boodschapper van 't bericht net zo fout is als Cheney, maar dan laat je alleen maar heel goed zien dat je totaal wereldvreemd bent.
of dat jij in een utopische wereld wil leven
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 12:29:17 #24
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_42450326
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 12:26 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Leg dat eens uit?
pi_42452481
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 11:56 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Ok, je bent een eikel.
pi_42452558
Ik vind dat jullie wel erg naïef zijn. Amerika werd de oorlog verklaard door het islamofascisme op 11 september 2001 en de wereld is veranderd. Het is niet meer dan vanzelfsprekend dat de natie schouder aan schouder staat in de existentiële strijd tegen de terroristen die Amerika (en het Westen!) willen vernietigen omdat ze democratie en vrijheid haten.
pi_42452836
ik ben het met ThE_ED eens dat TT zeer misleidend is...
nergens in het bericht staat dat bekritiseren van het beleid van Cheney strafbaar is, de man wordt op "verdenking" daarvan opgepakt, en daarna laat de DA de aanklacht vallen vanwege het feit dat de man niks strafbaars heeft begaan volgens de letter van de wet...dus conclusie: het bekritiseren van het beleid van Cheney is dus niet strafbaar...TT is dus misleidend aangezien de man zich niet aan een strafbaar feit heeft schuldig gemaakt...

of het arresteren van de man verder erg netjes was cq rechtvaardig, das een hele andere discussie...
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 15:02:04 #28
156355 NeoTribalist
Gbl eats yer insides!!11
pi_42453914
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 12:26 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Hoezo niet
That is Sin, to hold thine holy spirit in!
Go on, go on in thy might; and let no man make thee afraid.
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 15:03:48 #29
156355 NeoTribalist
Gbl eats yer insides!!11
pi_42453947
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:05 schreef Monidique het volgende:
Ik vind dat jullie wel erg naïef zijn. Amerika werd de oorlog verklaard door het islamofascisme op 11 september 2001 en de wereld is veranderd. Het is niet meer dan vanzelfsprekend dat de natie schouder aan schouder staat in de existentiële strijd tegen de terroristen die Amerika (en het Westen!) willen vernietigen omdat ze democratie en vrijheid haten.
Ik hoop dat dit sarcastisch is
  Eindredactie Games zaterdag 7 oktober 2006 @ 15:25:49 #30
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_42454532
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 15:02 schreef NeoTribalist het volgende:

[..]

Hoezo niet
zal wel heel saai zijn...en je zal maar in een isalmitsche utopi leven
pi_42454711
Ik zie die Cheney al voor me. Even in een oor van een agent fluisteren dat die man die daar loopt met zn zoontje hem net o zo vreselijk heeft bedreigd...
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 15:33:13 #32
156355 NeoTribalist
Gbl eats yer insides!!11
pi_42454718
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 15:25 schreef donald_dick het volgende:

[..]

zal wel heel saai zijn...en je zal maar in een isalmitsche utopi leven
Ik zal graag in een wereld zonder oorlog en ander bloedvergieten leven hoor. Dat heb ik niet nodig om mn kicks te krijgen
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 16:24:59 #33
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_42455956
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:18 schreef David Letterman het volgende:
ik ben het met ThE_ED eens dat TT zeer misleidend is...
nergens in het bericht staat dat bekritiseren van het beleid van Cheney strafbaar is, de man wordt op "verdenking" daarvan opgepakt, en daarna laat de DA de aanklacht vallen vanwege het feit dat de man niks strafbaars heeft begaan volgens de letter van de wet...dus conclusie: het bekritiseren van het beleid van Cheney is dus niet strafbaar...TT is dus misleidend aangezien de man zich niet aan een strafbaar feit heeft schuldig gemaakt...

of het arresteren van de man verder erg netjes was cq rechtvaardig, das een hele andere discussie...
Ik vind dat juist wél de discussie. Daarnaast spreek je jezelf een beetje tegen. Eerst zeg je dat het niet strafbaar is, daarna dat hij op verdenking van het niet-strafbare opgepakt wordt.

Het punt is dat de secret service een zin al als aanval (assault) interpreteren, en daarmee geinstrueerd zijn een zin als deze als aanval / dreiging te zien. Men gaat mij niet vertellen dat deze personen een beetje op gevoel werken, maar helder geinstrueerd zijn. Men schijnt voor een zin al mensen op te kunnen pakken. Dat is juist het belachelijke.
pi_42455968
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 15:03 schreef NeoTribalist het volgende:

[..]

Ik hoop dat dit sarcastisch is
Ik ook zeker van Monidique komend
pi_42456745
De gemiddelde krant loopt daar als constant op z'n hoofd te poepen, dus rustig aan met conclusies. Ze waren gewoon wat te angstig ofzo toen die kerel in de buurt was, misschien slecht geslapen.
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 17:04:01 #36
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_42456835
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 17:00 schreef pingu_ het volgende:
De gemiddelde krant loopt daar als constant op z'n hoofd te poepen, dus rustig aan met conclusies. Ze waren gewoon wat te angstig ofzo toen die kerel in de buurt was, misschien slecht geslapen.
Ik gok erop dat de vice-president niet door 'slecht uitgeslapen mensen' beschermd wordt.

Ik gok erop dat het de beste mensen zijn die er beschikbaar zijn. En hun orders uitvoeren.
En hun gevoel dus achterwege laten.
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 17:05:30 #37
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_42456869
Die TT klopt niet.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_42457038
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 16:24 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ik vind dat juist wél de discussie. Daarnaast spreek je jezelf een beetje tegen. Eerst zeg je dat het niet strafbaar is, daarna dat hij op verdenking van het niet-strafbare opgepakt wordt.

Het punt is dat de secret service een zin al als aanval (assault) interpreteren, en daarmee geinstrueerd zijn een zin als deze als aanval / dreiging te zien. Men gaat mij niet vertellen dat deze personen een beetje op gevoel werken, maar helder geinstrueerd zijn. Men schijnt voor een zin al mensen op te kunnen pakken. Dat is juist het belachelijke.
misschien zou het woord "daarvan" in het begin van de tekst voor sommige mensen verwarrend over kunnen komen...ff ter verduidelijking, kort de situatie:

deze man heeft kritiek op het beleid van de VP, zegt dat ook face-to-face tegen de VP en wordt later aangehouden op basis van een beoordeling van een secret service agent die denkt dat deze man een strafbaar feit (assault) heeft gepleegd...na analyse van de DA blijkt dat deze man geen strafbaar feit heeft gepleegd en wordt hij vrijgelaten...

nergens kan je dus concluderen dat het bekritiseren van het beleid van Cheney strafbaar is...en is de TT dus misleidend...

voor de rest ben ik het met je eens dat je van elke opsporings- en wethandhavingsdienst mag verwachten dat ze geen misbruik maken van hun machtspositie, etc...
Pulp Fiction
pi_42457132
uhm .. ik zal dan wel simpel zijn maar volgens mij is die man gearresteerd omdat hij een strafbaar feit zou hebben gepleegd toch, hij zou cheney hebben aangevallen .. ?
wat er later allemaal gebeurd, eerst de aanklacht afzwakken, op borgtocht vrijlaten, en daarna pas laten vallen/niet ontvankelijk verklaren, doet imo eigenlijk niet terzake, het gaat erom dat die man uberhaupt gearresteerd kon worden
pleased to meet you
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 17:24:55 #40
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_42457287
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 17:12 schreef David Letterman het volgende:

[..]

misschien zou het woord "daarvan" in het begin van de tekst voor sommige mensen verwarrend over kunnen komen...ff ter verduidelijking, kort de situatie:

deze man heeft kritiek op het beleid van de VP, zegt dat ook face-to-face tegen de VP en wordt later aangehouden op basis van een beoordeling van een secret service agent die denkt dat deze man een strafbaar feit (assault) heeft gepleegd...na analyse van de DA blijkt dat deze man geen strafbaar feit heeft gepleegd en wordt hij vrijgelaten...

nergens kan je dus concluderen dat het bekritiseren van het beleid van Cheney strafbaar is...en is de TT dus misleidend...

voor de rest ben ik het met je eens dat je van elke opsporings- en wethandhavingsdienst mag verwachten dat ze geen misbruik maken van hun machtspositie, etc...
Dan blijft mijn vraag, waarom denkt een secret service agent dat een zin zeggen tegen de VP een 'assault' kan zijn? Dat verzint hij toch niet zelf, daar zijn toch protocollen voor? Ik neem aan dat die agenten niet zo erg op eigen gevoelens handelen.
pi_42457385
uit de link uit de OP van de new york times
quote:
Mr. Howards said he was released on $500 bond after about three hours in jail. A state judge dismissed the charge about three weeks later at the request of the Eagle County district attorney, Mark Hurlbert.

“It was our understanding that the vice president did not want to prosecute,” Mr. Hurlbert said in a telephone interview. “The original indication was that he had pushed the vice president. Later it looked to be that he had just spoken to him.”

Mr. Hurlbert said the initial information on the incident came from the Secret Service agents at Beaver Creek. A later communication from Mr. Cheney’s office or the Secret Service — Mr. Hurlbert said he did not remember which — said the government wanted to drop the matter.

The suit joins two others — in West Virginia and another in Denver — charging that Secret Service agents or White House staff members violated the law in keeping people with opposing political views away from President Bush or Mr. Cheney.

In the other Colorado suit, two people said they were ejected from a taxpayer-financed appearance by Mr. Bush in Denver in March 2005 because of an antiwar bumper sticker. The case is awaiting a ruling from the judge on a motion by the government to dismiss the case.

In the West Virginia case, the American Civil Liberties Union filed a lawsuit on behalf of Jeff and Nicole Rank, who said they were arrested on July 4, 2004, at an appearance by Mr. Bush in Charleston. The Ranks had proper tickets but were wearing anti-Bush T-shirts, the suit says. The government has an Oct. 10 deadline to respond to the suit, said Chris Hansen, a senior staff counsel at the A.C.L.U. in New York.

Mr. Howards said that he had had no intent to test the limits of free speech when he approached Mr. Cheney, but that the government’s actions in the aftermath only deepened his convictions and opposition.

“This administration has a history of intimidating folks,” he said.
zo te zien dus geen op zichzelf staand gebeuren ..
pleased to meet you
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 17:42:40 #42
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_42457666
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 17:12 schreef David Letterman het volgende:

Wel, dan lees je maar 'Cheney aanspreken op z'n beleid doet je in de gevangenis belanden', als je daar dan zo gelukkig van wordt. Want de man die Cheney aansprak moest mee naar 't politiebureau, en heeft daar 3 uur geboeid met z'n armen op z'n rug in de gevangenis gezeten. Of vind je dat ook 'zeer misleidend'?

Maar ja, dat soort dingen gebeuren wel vaker. Dat mensen mee worden genomen naar bureau om daar een paar uur geboeid te zitten. Omdat ze iemand aanspreken.

Overigens vind ik 't wel uitermate treurig dat je niets beter weet te verzinnen dan te gaan zeuren over de topictitel. Alsof dat 't blijkbaar OK maakt.
pi_42457700
dit zijn dus zaken van machtsmisbruik van overheidsdiensten, en niet zoals TT aangeeft, zaken die het bekritiseren van het overheidsbeleid strafbaar stellen of het beperken van de vrijheid van meningsuiting...

als aanvulling, ik praat niks goed, maar het gaat mij er om dat er wel zorgvuldig moet worden omgegaan met feiten...
Pulp Fiction
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 17:46:57 #44
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_42457780
Ach, ach. Wil je ook nog somalisch naamrecht bespreken?
pi_42457863
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 17:46 schreef gronk het volgende:
Ach, ach. Wil je ook nog somalisch naamrecht bespreken?
en dat is je beste argument op dit moment?
Pulp Fiction
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 17:53:16 #46
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_42457933
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 17:49 schreef David Letterman het volgende:

[..]

en dat is je beste argument op dit moment?
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 17:56:28 #47
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_42458004
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 17:44 schreef David Letterman het volgende:
dit zijn dus zaken van machtsmisbruik van overheidsdiensten, en niet zoals TT aangeeft, zaken die het bekritiseren van het overheidsbeleid strafbaar stellen of het beperken van de vrijheid van meningsuiting...
Oh, even ter aanvulling:
quote:
On October 3, Howards sued Reichle for depriving him of his First Amendment right of free speech and his Fourth Amendment right to be protected from illegal seizure.
Kortom, meneer Howards denkt en vindt dat zijn vrijheid van meningsuiting wel degelijk beperkt is.

Sterker nog, hij stelt zelfs:
quote:
“This isn’t about anything I did. This about what I said. There is a frontal assault occurring on our constitutional right to free speech.'
pi_42458168
quote:

als aanvulling, ik praat niks goed, maar het gaat mij er om dat er wel zorgvuldig moet worden omgegaan met feiten...
uhm .. je hebt dit stukje gemist ?
quote:
Mr. Howards said he was released on $500 bond after about three hours in jail. A state judge dismissed the charge about three weeks later at the request of the Eagle County district attorney, Mark Hurlbert.

“It was our understanding that the vice president did not want to prosecute,” Mr. Hurlbert said in a telephone interview. “The original indication was that he had pushed the vice president. Later it looked to be that he had just spoken to him.”

Mr. Hurlbert said the initial information on the incident came from the Secret Service agents at Beaver Creek. A later communication from Mr. Cheney’s office or the Secret Service — Mr. Hurlbert said he did not remember which — said the government wanted to drop the matter.
ze hebben dus alleen maar de aanklacht zelf ingetrokken ..
het feit blijft staan dat die in eerste instantie een "aanval" heeft gepleegd wat dan later afgezwakt is tot "lastig vallen" en dat wordt alleen maar niet vervolgd omdat de aanklacht zelf is ingetrokken/men afziet van vervolging .. het strafbare feit op zich blijft bestaan !!, er is geen enkele afbreuk/uitspraak gedaan aan/over de rechtmatigheid van de arrestatie op zich
pleased to meet you
pi_42458180
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 17:56 schreef gronk het volgende:

[..]

Oh, even ter aanvulling:
[..]

Kortom, meneer Howards denkt en vindt dat zijn vrijheid van meningsuiting wel degelijk beperkt is. Maar jij zult dat ongetwijfeld beter weten....

wie van alle personen die nu zijn aangevoerd in de artikelen zijn door een rechter en/of jury definitief schuldig bevonden aan het openlijk bekritiseren van het Cheney-beleid?

als ik ff snel lees: niemand...
conclusie: het bekritiseren van het Cheney-beleid is niet strafbaar

Pulp Fiction
pi_42458446
quote:
Arrest over Cheney barb triggers lawsuit

By Charlie Brennan, Rocky Mountain News
October 3, 2006

A Denver-area man filed a lawsuit today against a member of the Secret Service for causing him to be arrested after he approached Vice President Dick Cheney in Beaver Creek this summer and criticized him for his policies concerning Iraq.

Attorney David Lane said that on June 16, Steve Howards was walking his 7-year-old son to a piano practice, when he saw Cheney surrounded by a group of people in an outdoor mall area, shaking hands and posing for pictures with several people.

According to the lawsuit filed at U.S. District Court in Denver, Howards and his son walked to about two-to-three feet from where Cheney was standing, and said to the vice president, "I think your policies in Iraq are reprehensible," or words to that effect, then walked on.

Ten minutes later, according to Howards' lawsuit, he and his son were walking back through the same area, when they were approached by Secret Service agent Virgil D. "Gus" Reichle Jr., who asked Howards if he had "assaulted" the vice president. Howards denied doing so, but was nonetheless placed in handcuffs and taken to the Eagle County Jail.

The lawsuit states that the Secret Service agent instructed that Howards should be issued a summons for harassment, but that on July 6 the Eagle County District Attorney's Office dismissed all charges against Howards.

The lawsuit filed today alleges that Howards was arrested in retaliation for having exercised his First Amendment right of free speech, and that his arrest violated his Fourth Amendment protection against unlawful seizure.
http://www.rockymountainn(...)N_15_5039230,00.html

stukje van Democracy Now erover:

http://play.rbn.com/?url=demnow/demnow/demand/2006/oct/video/dnB20061005a.rm&proto=rtsp&start=9:02 RealPlayer

Steve Howards komt aan het woord.

[ Bericht 2% gewijzigd door Caesu op 07-10-2006 18:21:01 ]
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  Eindredactie Games zaterdag 7 oktober 2006 @ 20:01:35 #51
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_42461223
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 15:33 schreef NeoTribalist het volgende:

[..]

Ik zal graag in een wereld zonder oorlog en ander bloedvergieten leven hoor. Dat heb ik niet nodig om mn kicks te krijgen
kan ook hoor in een islamtische samenleving, maar dan draagt je vriendin, je dochter en je moeder wel een burqa aanmoeten
pi_42461693
Ok, dat is Howard's kant van het verhaal. Wie weet is er meer aan de hand?
pi_42463105
Cheney is the son of Hitler ik wacht op de FBI die langs komt... hallo NSA
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 21:18:43 #54
126305 ThinkTank
account opgedoekt
pi_42463634
quote:
A Denver-area man filed a lawsuit today against a member of the Secret Service for causing him to be arrested after he approached Vice President Dick Cheney in Beaver Creek this summer and criticized him for his policies concerning Iraq.
De TT had ook kunnen zijn:
Beschermen van de vice-president is strafbaar
Te veel onzin gepost. Tijd voor een schone lei.
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 21:40:29 #55
156355 NeoTribalist
Gbl eats yer insides!!11
pi_42464417
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 18:04 schreef David Letterman het volgende:

[..]

wie van alle personen die nu zijn aangevoerd in de artikelen zijn door een rechter en/of jury definitief schuldig bevonden aan het openlijk bekritiseren van het Cheney-beleid?

Ik vind opgepakt worden en uren in een cel zitten een flinke straf voor het op eem beschaafde manier uiten van je mening
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 22:59:40 #56
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_42466688
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 21:40 schreef NeoTribalist het volgende:

Ik vind opgepakt worden en uren in een cel zitten een flinke straf voor het op eem beschaafde manier uiten van je mening
Wat ik me nou eigenlijk afvraag: is 'n dictatuur 'n glijdende schaal, die begint met zelfcensuur en dit soort ongein, en eindigt met mensen die 'verdwijnen' en later worden gevonden in massagraven, en waarbij je eigenlik niet kunt zeggen *waar* 't nu precies is foutgegaan?

Of is 'n land alleen een dictatuur als je van de ene op de andere dag jonge mannen in bruine hesjes met een stramme pas zien rondlopen, met een swastika op hun arm, terwijl ze om de honderd meter de amerikaanse vertaling van 'sieg heil' roepen?
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 23:01:44 #57
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_42466747
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 21:40 schreef NeoTribalist het volgende:

[..]

Owja: is 't niet typisch dat onze vrije-mening-blaters zich akelig stil houden? Zou dat, heel mischien, iets te maken hebben met 't feit dat de vrije-mening-blaters eigenlijk helemaal niet voor de vrijheid van meningsuiting zijn, maar dat ze 'n vrijbrief voor hun vorm van racisme willen, pardon, eisen?
pi_42468577
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 21:18 schreef ThinkTank het volgende:

[..]

De TT had ook kunnen zijn:
Beschermen van de vice-president is strafbaar
het heeft niets meer met beschermen te maken... maar een paar omhoog gevallen countryclub nazis die zich verheven heeft tot een afgod en in de rode (lees achterlijke staten) ook zo als afgoden gezien worden.

Er zijn nu 2 USA's... een intelligente en een christelijke...
pi_42470128
Maar NL blijft er gewoon zaken mee doen hoor:
quote:
Toevalligerwijs in dezelfde week dat de eerste Nederlandse kwartiermakers in Afghanistan arriveerden, bezocht minister Bot de corrupte alleenheerser van Kazachstan, president Nazarbajev, in diens poenige paleis in de gloednieuwe hoofdstad Astana. President Nazarbajev, tussen haakjes, die o.m. wordt beschuldigd van het liquideren van opponenten van zijn regiem.

Bot ging bij hem op bezoek om een contract in de wacht te slepen voor de Koninklijke Shell. De Koninklijke verwierf daarmee de rechten op oliewinning in het Nursultanveld. Die kwamen boven op twee concessies die het bedrijf al bezat in dat land.

Nursultan was een concessie die al sinds jaren hoog op het verlanglijstje van de Amerikanen stond. Dat ze hem uiteindelijk aan de
Koninklijke Shell lieten roept vragen op; want voor wat hoort wat, niet? Zeker in dat wereldje.

Met het verhaal dat Bot net één uur eerder in Astana aankwam dan Dick Cheney en zo de concessie voor diens neus wegkaapte, probeerde de voorlichter van de minister gehaast de aandacht af te leiden.

Een beetje journalist had de vraag moeten stellen wat Dick Cheney ertoe had bewogen helemaal naar Astana te vliegen en aan te schuiven bij het samenzijn van de heren Bot en Nazarbajev.

Wie sloot zich in dat Haagsche kamertje op met een aantal hotemetoten van de internationale graaimaffia; Wouter Bos van de PvdA, of Wouter Bos van de Koninklijke Shell?

Is de deal tussen de Shell, president Nazarbajev en Dick Cheney daar ter sprake gekomen? En is Wouter toen duidelijk gemaakt dat het contract voor de Shell alleen door zou gaan als Nederland een aantal legerbasissen langs de route van de pijpleiding zou aangeleggen en bemannen? Is hem daarbij toen niet helder geworden dat het een koloniale missie zou gaan worden en geen opbouwmissie? Moet haast wel.

http://www.ditkannietwaarzijn.nl/?p=291#more-291
We kunnnen het dichter bij huis zoeken, maar hier is de kritiek nog niet zo sterk dat hij verboden moet worden. Mijn "stelletje tuig" zet ook geen zoden aan de dijk.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  zondag 8 oktober 2006 @ 01:33:02 #60
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_42470202
Sieg howdy..
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_42470278
Jeb Bush belaagd.
quote:
"It was a very tense situation. They were very close to the governor and shouting on top of him," Grove said.

Bush was not injured.

The incident lasted about five minutes. No one was arrested or cited, Grove said.
Er zijn ook goede Amerikanen.
quote:
Governor Hides in Closet.
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
  zondag 8 oktober 2006 @ 09:35:34 #62
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_42473618
quote:

Ik blijf me sterk afvragen of het machtsmisbruik op gevoel door deze secret service agent (ik ga het niet afkorten, dat is een beetje cliché) op gevoel is uitgevoerd, of dat er protocollen zijn om zo te handelen als iemand ietwat kritisch is. Of in hun taal: 'dreigt de nationale stabiliteit onderuit te halen'.
Het eerste is belachelijk en kwalijk, het tweede is nog kwalijker.
pi_42474887
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 11:31 schreef wonko het volgende:

[..]

Wat een krokodillentranen

Ennuh wanneer het zoontje voor de ogen van zijn oudjes wordt gearresteerd, huilie?
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_42475220
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 18:04 schreef David Letterman het volgende:

[..]

Er is geen rechter of jury die meneer heeft vrijgesproken van alle aanklachten...de staat wil de zaak laten vallen...de klacht blijft dus staan...er is alleen geen vervolging omdat de staat daarmee op het lelijke smoelwerk zou gaan.
pi_42475229
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 11:29 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ennuh wanneer het zoontje voor de ogen van zijn oudjes wordt gearresteerd, huilie?
Ah, dat jij dat nou gewend bent. Kampnicht.
pi_42475330
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 20:01 schreef donald_dick het volgende:

[..]

kan ook hoor in een islamtische samenleving, maar dan draagt je vriendin, je dochter en je moeder wel een burqa aanmoeten
en de rest die anders denkt is dood...
pi_42475486
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 11:49 schreef wonko het volgende:

[..]

Ah, dat jij dat nou gewend bent. Kampnicht.
Ga jij nu weer een bevolkingsgroep zitten Polariseren?
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_42475635
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 12:03 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ga jij nu weer een bevolkingsgroep zitten Polariseren?
Wat jij wil.
pi_42475714
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 12:09 schreef wonko het volgende:

[..]

Wat jij wil.
Het is wel zo
pi_42476009
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 12:12 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Het is wel zo
Whatever. Huillie.
  zondag 8 oktober 2006 @ 12:30:48 #71
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_42476118
quote:

[..]

Er is geen rechter of jury die meneer heeft vrijgesproken van alle aanklachten...de staat wil de zaak laten vallen...de klacht blijft dus staan...er is alleen geen vervolging omdat de staat daarmee op het lelijke smoelwerk zou gaan.
Overigens is die manier van opereren niet alleen typisch voor de amerikaanse overheid; ook bedrijven willen nog wel eens met veel juridisch kabaal consumenten te grazen nemen. Maar ja, 't is amerika, dus 't moet goed zijn he?
pi_42476472
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 12:26 schreef wonko het volgende:

[..]

Whatever. Huillie.
Ik neem aan dat je aan de linkerkant staat door jouw plaatje?
Jullie hebben het er altijd expliciet over dat er niet gepolariseerd en gestigmatiseerd mag worden
  zondag 8 oktober 2006 @ 12:52:42 #73
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_42476601
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 12:47 schreef JohnDope het volgende:

[Jullie hebben het er altijd expliciet over dat er niet gepolariseerd en gestigmatiseerd mag worden
Da's nie waar hoor. Wat mij betreft kunnen rechtse huilies niet hard genoeg gestigmatiseerd worden
pi_42476712
quote:

[..]

hehe .. dat heb ik ook al gezegd, maar daar wordt schijnbaar heel zorgvuldig over heen gelezen .. dat wil men niet weten oid ?
pleased to meet you
  zondag 8 oktober 2006 @ 13:00:47 #75
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_42476804
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 12:57 schreef moussie het volgende:

[..]

hehe .. dat heb ik ook al gezegd, maar daar wordt schijnbaar heel zorgvuldig over heen gelezen .. dat wil men niet weten oid ?
Rechtse huilies vinden het veel interessanter om te gaan zitten neuzelen over een 'misleidende' topictitel. Kijk, als cheney nou een moslim was....
pi_42477198
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 12:52 schreef gronk het volgende:

[..]

Da's nie waar hoor. Wat mij betreft kunnen rechtse huilies niet hard genoeg gestigmatiseerd worden
ja ja praat er maar weer om heen.
En for the record ik ben niet rechts.
  zondag 8 oktober 2006 @ 13:28:42 #77
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_42477472
If it walks like a duck....
  zondag 8 oktober 2006 @ 13:52:50 #78
156355 NeoTribalist
Gbl eats yer insides!!11
pi_42477993

HEIL
pi_42478628
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 13:00 schreef gronk het volgende:

[..]

Rechtse huilies vinden het veel interessanter om te gaan zitten neuzelen over een 'misleidende' topictitel. Kijk, als cheney nou een moslim was....
sorry, zit je toch enorm fout...ik ben verre van rechts, en ik heb een enorme bloedkankerhekel aan Bush en zijn kornuiten, zijn Patriot Act, zijn beleid mbt de inbreuk op de privacy van mensen, zijn buitenlands beleid, etc en ben ook voor volledige vrijheid van meningsuiting, nog verder dan de huidige geldende regels die hier in NL van toepassing zijn...
het ging/gaat mij alleen om de juridische gang van zaken...that's all...
Pulp Fiction
pi_42478833
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 12:47 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je aan de linkerkant staat door jouw plaatje?
Jullie hebben het er altijd expliciet over dat er niet gepolariseerd en gestigmatiseerd mag worden
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 11:29 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Jullie? Linkerkant? Hoezo polarisatie en stigmatiseren. Huillie.
pi_42478861
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 14:18 schreef David Letterman het volgende:
en die is dus dat het "strafbare feit" nog steeds bestaat, het wordt alleen maar niet vervolgd ..
pleased to meet you
pi_42478875
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 12:57 schreef moussie het volgende:

[..]

Nope...want dan zou blijken dat de TT toch niet echt ver van de waarheid af is.
pi_42478906
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 14:18 schreef David Letterman het volgende:

[..]

sorry, zit je toch enorm fout...ik ben verre van rechts, en ik heb een enorme bloedkankerhekel aan Bush en zijn kornuiten, zijn Patriot Act, zijn beleid mbt de inbreuk op de privacy van mensen, zijn buitenlands beleid, etc en ben ook voor volledige vrijheid van meningsuiting, nog verder dan de huidige geldende regels die hier in NL van toepassing zijn...
Ah, men noemt dat geneuzel.
pi_42479001
Even voor de goede orde: er is iemand die claimt dat hij netjes het beleid heeft bekritiseerd en als gevolg daarvan is gearresteerd, vervolgd en vrijgesproken.

Als het om een kindermisbruiker gaat die zegt dat hij niets fout heeft gedaan, alleen maar met een klein kind gesproken dan staat de grote groep wolven in Fok klaar om hem onmiddellijk aan zijn ballen op te hangen, no trail, no jury.

Feitelijk weten we niets anders dan dat deze man de heer Cheney heeft aangesproken. Dat de secret service vervolgens deze man heeft aangehouden wegens "lastigvallen". En dat deze man hiervan is vrijgesproken.

Wat er precies is gezegd, hoe deze man de heer Cheney benaderde... het is een enkele kant van het verhaal. Persoonlijk denk ik niet dat de heer Cheney/de Secret Service deze lezing zal bevestigen en ook al denkt deze man oprecht dat hij zich gedroeg, het zou best eens kunnen dat hij zich toch opgefokt gedroeg en daarmee de Secret Service aan het werk zette...

De gemiddelde actievoerder in Nederland heeft ook nooit wat gedaan. Toch vliegen iedere keer weer de stenen in het rond...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_42479016
Foutje....
pi_42479208
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 14:33 schreef DS4 het volgende:
Even voor de goede orde: er is iemand die claimt dat hij netjes het beleid heeft bekritiseerd en als gevolg daarvan is gearresteerd, vervolgd en vrijgesproken.

Als het om een kindermisbruiker gaat die zegt dat hij niets fout heeft gedaan, alleen maar met een klein kind gesproken dan staat de grote groep wolven in Fok klaar om hem onmiddellijk aan zijn ballen op te hangen, no trail, no jury.

Feitelijk weten we niets anders dan dat deze man de heer Cheney heeft aangesproken. Dat de secret service vervolgens deze man heeft aangehouden wegens "lastigvallen". En dat deze man hiervan is vrijgesproken.

Wat er precies is gezegd, hoe deze man de heer Cheney benaderde... het is een enkele kant van het verhaal. Persoonlijk denk ik niet dat de heer Cheney/de Secret Service deze lezing zal bevestigen en ook al denkt deze man oprecht dat hij zich gedroeg, het zou best eens kunnen dat hij zich toch opgefokt gedroeg en daarmee de Secret Service aan het werk zette...

De gemiddelde actievoerder in Nederland heeft ook nooit wat gedaan. Toch vliegen iedere keer weer de stenen in het rond...
De aanklacht is ingetrokken...dus geen vrijspraak. En een mening uiten is hetzelfde als stenen gooien....strafbaar?
pi_42479222
quote:
On June 1, 1950 Senator Margaret Chase Smith, a Maine Republican, delivered a speech to the Senate she called a "Declaration of Conscience". In a clear attack upon McCarthyism, she called for an end to "character assassinations" and named "some of the basic principles of Americanism: The right to criticize; The right to hold unpopular beliefs; The right to protest; The right of independent thought." She said "freedom of speech is not what it used to be in America," and decried "cancerous tentacles of 'know nothing, suspect everything' attitudes."

http://en.wikipedia.org/wiki/McCarthyism

history repeats itself .. obviously
pleased to meet you
pi_42479269
Hoe dan ook, het is gewoon heel typisch voor dit regime.
pi_42479400
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 14:29 schreef wonko het volgende:

[..]

Ah, men noemt dat geneuzel.
????...
Pulp Fiction
pi_42479459
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 14:42 schreef wonko het volgende:

De aanklacht is ingetrokken...dus geen vrijspraak.
Je hebt helemaal gelijk. Dus deze man moet al helemaal zijn mond dicht houden.
quote:
En een mening uiten is hetzelfde als stenen gooien....strafbaar?
Nee, een mening uiten is niet strafbaar. Maar wie zegt dat hij zijn mening netjes heeft gegeven. Ja, de (voormalig) verdachte zelf. Gaan we verdachten nu ineens allemaal op hun woord geloven? Is het cellentekort wel zo opgelost...

En met die stenen is het precies hetzelfde. Niemand van de betogers heeft ooit met stenen gegooid. Maar ze volgen wel door de lucht...
pi_42479505
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 14:44 schreef Monidique het volgende:
Hoe dan ook, het is gewoon heel typisch voor dit regime.
Wat een mooi onderbouwde mening...
pi_42479521
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 14:51 schreef DS4 het volgende:
Nee, een mening uiten is niet strafbaar. Maar wie zegt dat hij zijn mening netjes heeft gegeven. Ja, de (voormalig) verdachte zelf. Gaan we verdachten nu ineens allemaal op hun woord geloven? Is het cellentekort wel zo opgelost...
En de staat laat zomaar een aanklacht vallen?
quote:
En met die stenen is het precies hetzelfde. Niemand van de betogers heeft ooit met stenen gegooid. Maar ze volgen wel door de lucht...
Waarom blijf jij deze meneer vergelijken met stenengooiende betogers?
  zondag 8 oktober 2006 @ 15:00:55 #93
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_42479702
quote:

De man heeft aangifte gedaan van wat hem overkomen is. Dan mag je aannemen dat-ie daarbij de waarheid spreekt, en dat z'n aangifte niet afwijkt van wat-ie in de media brengt. Sowieso zou dat niet zo slim zijn. Komt nog eens bij, als 't echt anders was gelopen, dan hadden we dat allang van 't witte huis vernomen.

Tenzij je natuurlijk gelooft dat 't gebruikelijk is dat mensen valse aangiftes doen.

'Zo mevrouw, dus u wilde aangifte doen van verkrachting? Ach, leer mij de vrouwtjes kennen, u zult 't wel zelf uitgelokt hebben. Bovendien, van een pot goede sex is nog nooit iemand doodgegaan.'.
pi_42479803
quote:
Uhm, how about de geschiedenis van Cheney?
pi_42479843
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 14:54 schreef wonko het volgende:
En de staat laat zomaar een aanklacht vallen?
Ooit gehoord van gebrek aan bewijs? Ik heb meerdere cliënten waarbij de aanklachten zijn ingetrokken terwijl ze hardstikke schuldig waren aan hetgeen hun werd tenlastegelegd.
quote:
Waarom blijf jij deze meneer vergelijken met stenengooiende betogers?
Omdat deze personen ook altijd claimen dat ze alleen maar gebruik maakte van hun vrijheid van meningsuiting en dan toch (door die fascistische staat der Nederlanden...) worden gearresteerd voor verstoring van de openbare orde.
pi_42479880
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 15:04 schreef Monidique het volgende:

Uhm, how about de geschiedenis van Cheney?
Wat heeft dat in vredesnaam te maken met dit geval. Wat kan jij daar toch uithalen. Even graag niet in een one-liner, want zo schiet het niet op.
pi_42479940
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 15:07 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wat heeft dat in vredesnaam te maken met dit geval. Wat kan jij daar toch uithalen. Even graag niet in een one-liner, want zo schiet het niet op.
Daaruit kan je opmaken dat het een leugenaar is die mensen die hem tegenspreken zal tegenwerken op minne wijze. Het is onvoldoende voor een rechtbank, maar ik weet genoeg. Als je hebt persoon A en persoon B van het regime en A zegt wat anders dan B, dan is het zinvol om aan te nemen dat B ongelijk heeft, ook al zal dat enkele keren onjuist blijken. Zo werkt dit regime, simpel.
pi_42480000
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 15:00 schreef gronk het volgende:

De man heeft aangifte gedaan van wat hem overkomen is. Dan mag je aannemen dat-ie daarbij de waarheid spreekt, en dat z'n aangifte niet afwijkt van wat-ie in de media brengt.
Waarom geloven we de aanklacht van deze man wel op zijn woord en niet de eerdere aanklacht van de Secret Service? Omdat die laatste niet tot een vervolging heeft geleid?
quote:
Sowieso zou dat niet zo slim zijn. Komt nog eens bij, als 't echt anders was gelopen, dan hadden we dat allang van 't witte huis vernomen.
Misschien is daar al lang iets over gezegd, maar niet ieder persbericht haalt de krant.
quote:
Tenzij je natuurlijk gelooft dat 't gebruikelijk is dat mensen valse aangiftes doen.
Sterker nog: Ik weet dat het heel vaak voorkomt.
quote:
'Zo mevrouw, dus u wilde aangifte doen van verkrachting? Ach, leer mij de vrouwtjes kennen, u zult 't wel zelf uitgelokt hebben. Bovendien, van een pot goede sex is nog nooit iemand doodgegaan.'.
Your point being? Je weet hoop ik dat er ook valse aangiften van verkrachtingen worden gedaan, sterker nog: dat dat een van de cat. is waarbij redelijk vaak een valse aangifte wordt gedaan...
pi_42480059
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 15:09 schreef Monidique het volgende:

Daaruit kan je opmaken dat het een leugenaar is die mensen die hem tegenspreken zal tegenwerken op minne wijze.
Wouter Bos liegt ook alles bij elkaar. Maar als hij claimt te zijn aangevallen zal ik niet zomaar denken dat hij dat ook bijeen liegt.

Bovendien: het was de Secret Service die optrad, niet Cheney. Die heeft echt wel wat beters te doen dan zich bezighouden met dit soort futiliteiten.
quote:
Het is onvoldoende voor een rechtbank, maar ik weet genoeg. Als je hebt persoon A en persoon B van het regime en A zegt wat anders dan B, dan is het zinvol om aan te nemen dat B ongelijk heeft, ook al zal dat enkele keren onjuist blijken. Zo werkt dit regime, simpel.
Nee, jij bent duidelijk bevooroordeeld en je weet niet waar je het over hebt.
pi_42480126
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 15:06 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ooit gehoord van gebrek aan bewijs? Ik heb meerdere cliënten waarbij de aanklachten zijn ingetrokken terwijl ze hardstikke schuldig waren aan hetgeen hun werd tenlastegelegd.
[..]

Omdat deze personen ook altijd claimen dat ze alleen maar gebruik maakte van hun vrijheid van meningsuiting en dan toch (door die fascistische staat der Nederlanden...) worden gearresteerd voor verstoring van de openbare orde.
Kortom meneer is fout volgens jou...en dat gebrek aan bewijs lijkt me wat moeilijk als iemand omringd is door mensen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')