abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42443450
quote:
Uitgegeven: 6 oktober 2006 23:56

ROTTERDAM - Een 31-jarige tbs-er die zich vrijdagmorgen heeft onttrokken aan zijn begeleiders wordt ervan verdacht dat hij vrijdagmiddag in de Rotterdamse wijk Hoogvliet een zedendelict heeft begaan. Dat heeft een woordvoerster van het landelijk parket van het Openbaar Ministerie gemeld.

Wat de man precies heeft gedaan, kan de zegsvrouw niet zeggen. Ook is niet bekend waarom de man in behandeling was.

Bron:Nu.nl
Een kogel kost 50 cent.
pi_42443487
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 02:19 schreef newsman het volgende:

[..]

Een kogel kost 50 cent.
Kuteuro
pi_42443610
Ik wil hierbij ook zeggen, dat ik echt niet meer geloof, in het kut TBS systeem.
pi_42443645
Waarvan akte.
pi_42443851

heeft u deze kop gezien bel de politie.

Met dank aan Misshobje.
pi_42443878
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 02:39 schreef newsman het volgende:
[afbeelding]

Ik schiet liever meteen.
pi_42443905
tjeezes .. alweer eentje ..
pleased to meet you
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 02:46:57 #8
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_42444043
OMG
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_42444108
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 02:46 schreef MissHobje het volgende:
OMG
Help.
pi_42444115
ligt er dik op dat hij het gedaan heeft, maar het is niet onmogelijk dat hij onschuldig is.

hoe dan ook vind ik het TBS systeem ook zwaar klote en vooral veels te duur! echter is het natuurlijk wel zo dat je alleen de drama verhalen hoort. ben wel benieuwd naar hoeveel mensen er echt goed uitkomen.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_42444340
Meneer mag ook gratis aanbellen, groeten corps Mariniers
pi_42444375
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 02:59 schreef newsman het volgende:
Meneer mag ook gratis aanbellen, groeten corps Mariniers
Moet hij wel naar Noorwegen.
pi_42444448
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 03:01 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Moet hij wel naar Noorwegen.
Ach tis de jeugd, wat leer je ze nog.
pi_42455036
Hij is weer aangehouden.
quote:
ROTTERDAM - Een 31-jarige tbs-er die vrijdagmorgen wist te ontkomen aan zijn twee begeleiders, heeft een 16-jarig meisje misbruikt. Een woordvoerder van het landelijk parket van het Openbaar Ministerie maakte dit vanmorgen bekend. De man zit inmiddels weer vast. Hij ontsnapte tijdens een bezoek aan een winkelcentrum in Hoogvliet.

Het meisje is ’s-middags in de Rotterdamse wijk Hoogvliet door de tbs’er misbruikt. De politie was toen al naarstig op zoek naar de man. Het meisje herkende de man op de foto’s die de politie gebruikte om de tbs-er op te sporen. Aan de hand van de portretten werd hij ’s-avonds aangehouden rond 20.00 uur.

De politie Rotterdam-Rijnmond wil nog maar weinig kwijt over de zaak. Zo is niet bekend waarvoor de man werd behandeld in de tbs-kliniek De Kijvelanden in Rhoon. Hij had overigens geen verlof toen hij de benen nam.

Het Rotterdamse politiekorps werkte bij de klopjacht op de man samen met het rechercheteam voortvluchtige tbs-ers van het Korps landelijke politiediensten, de KLPD.
bron: ad.nl
ja maar...iedereen is al uniek...dat is toch niet bijzonder?
tegen individualisatie en massificatie
...mits gezond verstand aanwezig ;)
pi_42457043
Oh hij mocht even begeleid shoppen
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 17:21:54 #16
39158 confined
breaking the waves
pi_42457216
quote:
Ontsnapte tbs'er begaat serie misdrijven

Uitgegeven: 7 oktober 2006 16:59
Laatst gewijzigd: 7 oktober 2006 17:01
ROTTERDAM - Een 31-jarige tbs-er die zich vrijdagmorgen aan zijn begeleiders was ontkomen, heeft in zijn korte periode van vrijheid een serie misdrijven begaan. De man werd vrijdagavond weer in de kraag gevat bij metrostation Hoogvliet.

Vrijdagmiddag heeft hij volgens de politie in het centrum van Rotterdam een vrouw in een auto bedreigd en beroofd van haar handtas, daarna met geweld iemand thuis beroofd van pinpas en portemonnee en vervolgens in de wijk Hoogvliet een 20-jarige vrouw verkracht. Dankzij de aangifte van die vrouw kon de politie hem later achterhalen.

De Rotterdamse politie werkte bij de aanhouding samen met het rechercheteam voortvluchtige tbs-ers van het Korps landelijke politiediensten (KLPD). Het Openbaar Ministerie (OM) heeft niet gezegd waar de man in behandeling is. Hij had geen verlof toen hij ontsnapte.
bron: http://www.nu.nl/news/843(...)erie_misdrijven.html

WTF? Waarom moet een TBS'er eigenlijk zonodig ff shoppen? Ongelofelijk, even gezllig winkelen en dan in slechts enkele uren tijd twee mensen beroven en een vrouw verkrachten! En genaaid voor de rest van je leven omdat een stel oppassertjes een gevaarlijke vent, die gezellig mocht winkelen terwijl hij niet eens met verlof was, even uit het oog verloren. K*t TBS-beleid.

edit: er is dus een heel rechercheteam voor ontsnapte TBS'ers???
pi_42457438
Nou die vent komt gewoon uit de Delta inrichting in Rhoon, waar ook wel een TBS kliniek bij zal zitten, Ik heb jarenlang de metro genomen daar en je ziet er af en toe idioten bijzitten.
Hell To The Liars
pi_42457740
'Jamaar, jamaar een tbs'er heeft recht op terugkeer in de maatschappij!'

Flikker op. Keer op keer blijkt maar weer dat ze de fout in gaan. Het feit dat iemand binnen enkele uren na z'n 'ontsnapping' alweer de fout in gaat, duidt erop dat de behandeling nog niet streng genoeg is geweest. Een heel hoge muur rondom een tbs-complex. Daar mag dat soort figuren luchten. Houdt ze in godsnaam van de straat (verlof of niet). En ga met dit soort tuig al helemaaaaal niet 'ff lekker shoppen'. Hoeveel misdrijven moeten er nog door tbs'er gepleegd worden ..... ?
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 17:50:36 #19
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_42457878
Het kan nog beter:
quote:
Tbs'er raast met geweld door R'dam

` Een tbs'er die gisteren ontsnapt was
in de buurt van Rotterdam,heeft tijdens
zijn ontsnapping een serie misdrijven
gepleegd,waaronder het verkrachten van
een vrouw in Hoogvliet.

Aan het begin van de middag beroofde
hij in Rotterdam een automobiliste van
haar tas.Daarna belde hij ergens aan en
beroofde met grof geweld de bewoner van
onder meer een pinpas.

Rond half vijf overviel en verkrachtte
hij een 20-jarig meisje uit Hoogvliet.
Rond acht uur werd hij op metrostation
Hoogvliet herkend door politieagenten.
Daarop rekenden ze de 31-jarige man,die
wordt behandeld in Poortugaal,in.
Volgens mij is die TBS'er nog niet helemaal rijp voor terugkeer in de maatschappij
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_42457925
Ik vraag me af hoeveel TBS-ers de fout in gaan tijdens 'begeleid' verlof, of nadat ze terug keren in de maatschappij?

Je kunt geen TBS systeem hebben zonder deze mensen terug de maatschappij in te sturen. Dan moet je mensen levenslang opsluiten...
pi_42458021
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 17:12 schreef milagro het volgende:
Oh hij mocht even begeleid shoppen
Ik dacht dat deze nou es niet op proefverlof was
Misschien had-ie dringend borrelnootjes nodig, zoals iedereen weet een gelegenheid bij uitstek om de maatschappij weer eens bloot te stellen aan onnodige risico's.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_42458065
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 17:52 schreef Phuturistixxx het volgende:
Ik vraag me af hoeveel TBS-ers de fout in gaan tijdens 'begeleid' verlof, of nadat ze terug keren in de maatschappij?

Je kunt geen TBS systeem hebben zonder deze mensen terug de maatschappij in te sturen. Dan moet je mensen levenslang opsluiten...
sommige mensen zijn onbehandelbaar, een psychopaat bv , daar kun je weinig mee volgens mij, en waar moet die dan heen?

TBS is dan ook de enige oplossing, gevangenis kan ook niet, toch?
pi_42458274
quote:

Ik zou daar ook weleens cijfers over wllen zien.
Conclusie rapport 2006
http://www.novatv.nl/uploaded/FILES/rapport.pdf
quote:
Nu gaat 20 procent van hen weer in de fout
Na TBS.

Over de manier waarop het verlof geregeld is:
quote:
De commissie vindt het huidige verlofbeleid adequaat. Wel pleit ze ervoor een een nieuwe forensisch psychiatrische dienst op te richten die de bevoegdheid krijgt om individuele verlofmachtigingen af te geven. Nu is dat nog in handen van de minister van Justitie.
Op pagina 94 vh rapport gaat het over vluchten etc., ga ff lezen.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_42458489
Nou, lees net dat er van de 1700 TBS-ers, ongeveer 700 een verlofmachtiging hebben.

Over de periode 2005-2006 is bekend over vluchtpogingen vanuit een verlofsituatie ("onttrekking"):
quote:
Uit het EFP-onderzoek blijkt dat in de onderzochte periode 488 onttrekkingen
plaatsvinden, waarvan 22 zijn gevolgd door een recidive.
Pag 101 van de eerste link die ik postte...
pi_42458506
quote:
Niks mis mee.
pi_42458598
quote:
Het overgrote deel van de onttrekkingen (84%) werd verricht door 209
mannen (gemiddeld aantal onttrekkingen per man: 2,0); 16% van de
onttrekkingen werd verricht door 21 vrouwen (gemiddeld aantal onttrekkingen
per vrouw: 3,8
).
Het grootste deel van de onttrekkingen vond plaats vanuit een onbegeleid
verlof, namelijk in 63%
van de gevallen; in 24% van de gevallen volgde de
onttrekking vanuit een begeleid verlof. De overige onttrekkingen vonden
plaats vanuit een transmuraal verlof (7%) en proefverlof (6%).
Zoals eerder vermeld, duurde het overgrote deel van de onttrekkingen
(64%) niet langer dan drie dagen, keerden de onttrekkers uit eigen
beweging terug naar de kliniek, of meldde zich ergens anders.
De score 2005-2006:
-mannen krijgen 2 kansen (teveel) met dat verlof, vrouwen bijna 4...
-700 TBS-ers hadden een verlofmachtiging
-488 onttrekkingen
-230 TBS-ers van die 700 zijn verantwoordelijk voor het grootste deel van de onttrekkingen

230 uit een groep van 700
Ergens zit er dus iets goed fout in de inschattingsmethode...
pi_42466085
hebben ze een waarschuwing uit laten gaan in de regio Hoogvliet/Poortugaal op het moment dat hij zoek was?

hadden die verkrachting en beroving misschien voorkomen kunnen worden.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_42466122
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 22:38 schreef Caesu het volgende:
hebben ze een waarschuwing uit laten gaan in de regio Hoogvliet/Poortugaal op het moment dat hij zoek was?

hadden die verkrachting en beroving misschien voorkomen kunnen worden.
nee.want dan jaag de arme man juist op, raakt-ie in paniek, heeft-ie niets meer te verliezen in zijn ogen en dan verkracht hij ms wel een dame of erger.....oh wacht dat gebeurde nu ook
pi_42466272
Het ligt gewoon aan het opleidingsniveau van de mensen die TBS-ers moeten oordelen.
pi_42467204
Vind het echt kut wat ik hoorde, wat die smerige TBS-er geflikt heeft, ik was al bang toen in vernam zendendelict, dat het om een verkrachting ging.

Flikker aub, deze gestoorde enz enz in een isloleer en laat zijn hij arme dagjes slijten in een longstay afdeling.
pi_42467448
waarom zo iemand niet met zo'n fijne kogel om z'n enkel of zwaar geboeid op stap gaat met begeleiders snap ik echt niet. inhumaan zeker.

in Amerika wordt zie je een financiële crimineel of dopingverdachte al geboeid over straat gaan.

vriend van mij werkt een soort van tbs-instelling voor jeugdige criminelen.
komt af en toe gehavend thuis als er weer eens eentje helemaal los gehad.
de begeleiders krijgen niets om zichzelf te verdedigen (knuppel, taser, pepperspray o.i.d.).
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_42467583
goh wat kunnen mensen zeiken zeg...
pi_42467693
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 23:32 schreef Xith het volgende:
Er mist wat in je signature
pi_42468096
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 23:32 schreef Xith het volgende:
Je maakt echt indruk als newbie.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 8 oktober 2006 @ 01:15:04 #35
862 Arcee
Look closer
pi_42469894
Walgelijk.

"Rond half vijf overviel en verkrachtte hij een 20-jarig meisje uit Hoogvliet"

Dat is toch godverdomme te triest voor woorden!

Hoe moeilijk is 't nou om zo'n klootzak zodanig op te sluiten dat-ie nóóit meer vrijkomt?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_42470082
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 01:15 schreef Arcee het volgende:
Walgelijk.

Hoe moeilijk is 't nou om zo'n klootzak zodanig op te sluiten dat-ie nóóit meer vrijkomt?
Begrijp jij het, begrijp ik het
pi_42470508
Hoe lang nog, vraag ik me alleen maar af. Hoe lang nog, houden we in Nederland dit belachelijke TBS-systeem in stand, dat al aan menig onschuldig burger het leven heeft gekost, of menig onschuldig burger heeft beschadigd, of voor het leven getekend.

Hoe lang nog, hebben rechten van misdadigers voorrang op de veiligheid in onze maatschappij? Hoe land nog, moet ons land fungeren als proeftuin voor geflipte, gestoorde, zieke en bovenal gevaarlijke gekken die nergens voor terugdeinzen.

De lijst met slachtoffers groeit en groeit. Of het nu de 71-jarige man is die werd vermoord door de loslopende Wilhelm S, of de moordenaar van Melanie Sijbers:
quote:
ARNHEM - De Van Mesdagkliniek in Groningen heeft in 2001 geopperd de man die nu wordt verdacht van de verkrachting en moord op de 15-jarige Melanie Sijbers op te nemen op een afdeling voor onbehandelbare tbs’ers. Dat blijkt uit een uitspraak van het gerechtshof in Arnhem van toen. De man zat destijds een straf uit voor onder meer verkrachting.
(bron: PZC)

... of de tbs'er die tijdens een proefverlof een 13-jarig meisje uit Eibergen verkrachtte. Het gaat maar door, gaat maar door, gaat maar door.

Het moet echt eens stoppen. TBS afschaffen, gevaarlijke gekken levenslang opsluiten.
pi_42470647
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 01:15 schreef Arcee het volgende:
Walgelijk.

Gezien het feit dat sommige mensen vinden dat de wet niet voor hun geldt...en je iemand met een enorme bewijzingsdrang in kunt huren/toegewezen krijgt die het voor elkaar krijgt de zoveelste vergezochte taalkundige uitzondering op een regeltje/onweerlegbare onwaarschijnlijkheid te vinden of je voor zijn eigen gewin ontoerekeningsvatbaar laat verklaren en dat je daarna toegewezen wordt aan een knuffelaar die van al die ellende beroepsblind is geworden en daardoor het verschil ook niet meer ziet, en dus maar roept dat het allemaal niet zo erg is waarna een rechter die zit te rukken in de rechtszaal omdat ie al die regeltjes toch niet meer uit elkaar kan houden zegt.......lopen maar.

Niet.

Nee, zo erg zal het niet zijn.......maar ik denk wel dat er ondertussen teveel regels en uitzonderingen op regels zijn, en veel te veel hokjes waar je mensen in kan plaatsen.
1,2,3,veel,chaos
  zondag 8 oktober 2006 @ 09:06:33 #39
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_42473440
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 17:59 schreef milagro het volgende:

[..]

sommige mensen zijn onbehandelbaar, een psychopaat bv , daar kun je weinig mee volgens mij, en waar moet die dan heen?

TBS is dan ook de enige oplossing, gevangenis kan ook niet, toch?
Enkeltje China, daar weten ze wel raad met dit soort geteisem.
Een nekschot in een groot stadion
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  zondag 8 oktober 2006 @ 12:09:47 #40
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_42475630
Wat helemaal zum kotsen is, is dat de man (volgens de Televaag van vanmorgen) niet na een klopjacht is aangehouden maar:
quote:
De politie kon de tbs'er uiteindelijk rond acht uur vrijdagavond arresteren, toen hij op een bankje op het metrostation naast twee agenten in burger was gaan zitten. Daar vertelde hij dat hij voortvluchtig was en wat hij tijdens zijn ontsnapping had gedaan. De man kon direct in de boeien worden geslagen.
Waarom heb ik nou het idee dat als de man niet toevallig naast die 2 agenten was gaan zitten en/of zijn mond had gehouden, dat die 2 agenten hem niet aangehouden hadden?!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_42481201
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 23:51 schreef newsman het volgende:

[..]

Je maakt echt indruk als newbie.
Ik FoK! ook echt om indruk te maken!

-

Ik vind het gewoon onzinnig hoeveel mensen hier zo emotioneel van worden en niet meer rationeel kunnen denken. Bijna iedereen hier wil hem dood zien, sommigen willen zelfs openbare executies ("...in een groot statium.") en volgens mij zijn dat de zelfde oogkleppen-hebbende mensen die in topics over Iran foto's plaatjes posten van verkrachters die openbaar worden gegetseld en opgehangen, onder het nom van: "Kijk hun eens evil zijn!".

Als ik een topic zou openen over een Afrikaans meisje dat door een stel "Christian Freedom and Liberation Fighters" gedwongen wordt om te zien hoe haar moeder verkracht wordt en dan zelf ook nog genomen wordt, dan zouden de replies zijn van: "Tja, vreselijk, maar dat gebeurt nou eenmaal...". Het kind was Nederlands dus is het erger?!

Doodstraf en openbare executie voor verkrachters, levenslange opsluiting voor mensen hulp nodig hebben, die niet begrijpen wat er met hun gebeurt... Als het FoK! volk die hier post zijn zin had dan was dit land al lang zoals Iran geworden.
pi_42481235
  zondag 8 oktober 2006 @ 16:10:05 #43
153991 roque79
nog geen ondertiteling
pi_42481517
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 15:57 schreef Xith het volgende:

[..]

Ik FoK! ook echt om indruk te maken!

-

Ik vind het gewoon onzinnig hoeveel mensen hier zo emotioneel van worden en niet meer rationeel kunnen denken. Bijna iedereen hier wil hem dood zien, sommigen willen zelfs openbare executies ("...in een groot statium.") en volgens mij zijn dat de zelfde oogkleppen-hebbende mensen die in topics over Iran foto's plaatjes posten van verkrachters die openbaar worden gegetseld en opgehangen, onder het nom van: "Kijk hun eens evil zijn!".

Als ik een topic zou openen over een Afrikaans meisje dat door een stel "Christian Freedom and Liberation Fighters" gedwongen wordt om te zien hoe haar moeder verkracht wordt en dan zelf ook nog genomen wordt, dan zouden de replies zijn van: "Tja, vreselijk, maar dat gebeurt nou eenmaal...". Het kind was Nederlands dus is het erger?!

Doodstraf en openbare executie voor verkrachters, levenslange opsluiting voor mensen hulp nodig hebben, die niet begrijpen wat er met hun gebeurt... Als het FoK! volk die hier post zijn zin had dan was dit land al lang zoals Iran geworden.
dat maak je er zelf van , ik vind of het nou in iran gebeurt of hier het zijn zieke mensen zonder normen of waarden in mijn ogen.
Van mij mag elke verkrachter tien meter onder de grond of hij/zij nu in Nederland woonachtig is of Iran, of het nu een blanke is of een anderskleurige.

Maar omdat het in ons land gebeurt , speelt het op fok ook meer denk ik.
Neem je dromen eens mee de dag in..
pi_42482227
Ok, dan verschillen onze meningen blijkbaar...

En misschien heeft Newsman wel gelijk, en zal ik over een jaartje ook wel dit soort berichten ondersteunen met zinnetjes als: "Een kogel kost 50 cent" - Omdat je volgens hem blijkbaar een newbie bent als je niet gelijk gaat scheeuwen om executie

[ Bericht 21% gewijzigd door Xith op 08-10-2006 16:41:17 ]
  zondag 8 oktober 2006 @ 18:30:12 #45
153991 roque79
nog geen ondertiteling
pi_42486076
executie hoeft niet perse van mij , maar een wat zwaardere straf als de huidige straffen in |Nederland mag dan weer wel .
Ik bedoel gewoon aan te geven dat elke verkrachting bij wie dan ook erg is, of het nu in een land in oorlog gebeurd of in ons vrije nederlandje.
  zondag 8 oktober 2006 @ 18:32:12 #46
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_42486139
Hoezo 'zogenaamd vrij' ?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  zondag 8 oktober 2006 @ 18:34:46 #47
153991 roque79
nog geen ondertiteling
pi_42486216
foute woordkeuze . het staat er wat rotter dan ik het eigenlijk bedoel , zal mijn tekst even aanpassen
  zondag 8 oktober 2006 @ 20:53:59 #48
46960 StefanP
polemicist
pi_42491272
Hulde weer voor de helden bij de overheid wiens belang het allang niet meer is om de burger te helpen en beschermen. Wereldvreemde volksverlakkers. Het zal je dochter maar zijn. De dader is natuurlijk die kerel, maar de echte schuldigen hier zijn die josti psychologen bij de TBS, bij de beleidsmakers in de ambtenarij en de jokers die ongetwijfeld als "escort" twee 25-jarige grietjes mee stuurden, die nog geen kind in bedwang kunnen houden.

"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zondag 8 oktober 2006 @ 20:58:09 #49
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_42491440
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 20:53 schreef StefanP het volgende:

de jokers die ongetwijfeld als "escort" twee 25-jarige grietjes mee stuurden, die nog geen kind in bedwang kunnen houden.
't valt me dan toch weer tegen van onze TBS'er dat-ie z'n escorte niet heeft verkracht.

of heeft-ie dat wel gedaan, maar is dat te genant om in 't nieuws te brengen?
pi_42499080
Leuk dit soort knuffel experimentjes waar het gewone volk de dupe van is

TBS moet drastisch op de schop, compleet omgooien die handel. Je vrijheid moet je verdienen en niet zomaar krijgen.

Nu lijkt het haast wel alsof die verzorgers TBS'ers zo af en toe los laten en kijken of ze niks kwaads doen en terug komen. Met alle gevolgen van dien voor de omgeving.
pi_42500083
quote:
ROTTERDAM - Justitie weigert uit te leggen hoe een tbs’er vrijdag in Hoogvliet kon ontsnappen aan zijn begeleiders.

De zaak had ernstige gevolgen: er werden mensen beroofd, mishandeld en verkracht.
De ontsnapping van een 31-jarige tbs’er uit kliniek Kijvelanden in Poortugaal bij Rotterdam, die gewelddadige gevolgen had, is nog een compleet raadsel. De autoriteiten weigeren een verklaring te geven hoe dit kon gebeuren.

De man nam vrijdag tegen het middaguur de benen in Hoogvliet, waar hij zich met begeleiders bevond. Hij is urenlang op vrije voeten geweest. Hij bedreigde en beroofde mensen en verkrachtte een jonge vrouw. Van officiële zijde wordt niet meer gezegd dan dat de man zich ‘had onttrokken aan het toezicht van zijn begeleiders’.

Medewerkster Deborah van een telefoonwinkel in Hoogvliet heeft gehoord hoe het in zijn werk ging. ,,Hij was uit de auto gestapt in het winkelcentrum bij de Postbank. Dan denk ik: zet een kinderslot op zo’n deur.’’ Een rooftocht volgde, die uitmondde in de verkrachting van een 20-jarige vrouw.

De opgefokte man heeft kennelijk de metro naar het centrum van Rotterdam genomen om er in het Oude Westen, in de Bloemkwekersstraat, bij een vrouw in de auto te stappen. Hij bedreigde haar. De vrouw verzette zich hevig en de voortvluchtige verdween met haar tas.

Even later belde hij aan bij een 20-jarige student aan de Rochussenstraat. De student liet hem binnen en werd meteen beroofd van zijn portemonnee en pinpas. Het slachtoffer raakte gewond aan hals en gezicht.

Terug in Hoogvliet verkrachtte de ontsnapte man ’s middags een 20-jarige vrouw op de Achterweg. Een paar uur later, rond achten, vroeg de man bij metrostation Hoogvliet een sigaret aan agenten in burger. Zij pakten hem direct op.

Politie en justitie zwijgen over de achtergronden van de tbs’er. Zij weigeren ook te zeggen waarom hij in aanmerking kwam voor begeleid verlof. ,,We zeggen niets over individuele gevallen,’’ zo verklaart het ministerie van Justitie deze zwijgzaamheid.

,,In het algemeen komt iemand voor begeleid verlof in aanmerking als een deskundige dat verantwoord vindt,’’ legt de woordvoerder van het ministerie uit. ,,Je hebt diverse vormen van hoe vrij we iemand laten. In principe is het de bedoeling een tbs’er te resocialiseren, terug te laten keren in de matschappij.’’

De woordvoerder voegt eraan toe dat tijdens uitstapjes met begeleiders een cliënt van een tbs-kliniek normaliter niet wordt geboeid.
bron:ad.nl

TBS zuigt echt aan alle kanten. En ik blijf erbij dat het ligt aan de mensen die de TBS-ers moeten beoordelen.
  maandag 9 oktober 2006 @ 01:19:08 #52
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_42500267
TBS = (na een bepaalde incubatietijd) = Executie naar keuze.
Ben ik hard... nee hoor ... geteste gestoorden loslaten in de samenleving = not done.

Noem mij een verzachtende omstandigheid en ik wacht.
pi_42500380
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 01:19 schreef Drugshond het volgende:

Ben ik hard... nee hoor ... geteste gestoorden loslaten in de samenleving = not done.

ik snap ik je eerste regel niet.
pi_42500427
quote:
De ontsnapping van een 31-jarige tbs’er uit kliniek Kijvelanden in Poortugaal bij Rotterdam, die gewelddadige gevolgen had, is nog een compleet raadsel. De autoriteiten weigeren een verklaring te geven hoe dit kon gebeuren.
Jaja, van je volks"vertegenwoordiging" moet je het hebben Smerige pennenlikkers.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  maandag 9 oktober 2006 @ 01:31:44 #55
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_42500466
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 01:26 schreef Moon_of_74 het volgende:
Ik snap ik je eerste regel niet.
Simpel..... als een TBS-er in de fout gaat tijdens zijn proefperiode is het einde oefening.
De doodstraf is wel controversieel.... maar hier maak ik wel een uitzondering op. Omdat de link veelal direct gelegd kan worden. Over motief e.d. ben je in een sneltreinvaart thuis... Nu de wet nog.
Het zou je dochter maar zijn......
pi_42500752
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 01:31 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Simpel..... als een TBS-er in de fout gaat tijdens zijn proefperiode is het einde oefening.
De doodstraf is wel controversieel.... maar hier maak ik wel een uitzondering op. Omdat de link veelal direct gelegd kan worden. Over motief e.d. ben je in een sneltreinvaart thuis... Nu de wet nog.
Het zou je dochter maar zijn......
Valt me mee dat je mijn regel wel snapte...staat ook een nogal rare typo in

ik ben het niet eens met de proefperiode, zeker niet na de laatste tijd. mijns inziens wordt hij te vroeg/gemakkelijk ingesteld. en soms zou hij gewoon helemaal niet ingesteld moeten worden. heel die keuring/beoordeling zou herzien & verzwaard moeten worden.
En doodstraf ben ik tegen. puur omdat je dan als 'gezond denkend mens' (laten we daar dan maar van uitgaan) iemand vermoord. En daarbij zie ik nog een probleem in jouw 'sneltreinvaart'.
Dat je die mensen bij elkaar zet in zorgvuldig gekozen groepen (dus niet de lichte bij de zware TBS-ers), dat is wat mij betreft een ander verhaal.

Maar dan kom je ineens weer in een heel ander verhaal over concentratiekampen ben ik bang. en dan raken we alleen maar verder offtopic
pi_42502482
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 01:54 schreef Moon_of_74 het volgende:

[..]

Valt me mee dat je mijn regel wel snapte...staat ook een nogal rare typo in

ik ben het niet eens met de proefperiode, zeker niet na de laatste tijd. mijns inziens wordt hij te vroeg/gemakkelijk ingesteld. en soms zou hij gewoon helemaal niet ingesteld moeten worden. heel die keuring/beoordeling zou herzien & verzwaard moeten worden.
En doodstraf ben ik tegen. puur omdat je dan als 'gezond denkend mens' (laten we daar dan maar van uitgaan) iemand vermoord. En daarbij zie ik nog een probleem in jouw 'sneltreinvaart'.
Dat je die mensen bij elkaar zet in zorgvuldig gekozen groepen (dus niet de lichte bij de zware TBS-ers), dat is wat mij betreft een ander verhaal.

Maar dan kom je ineens weer in een heel ander verhaal over concentratiekampen ben ik bang. en dan raken we alleen maar verder offtopic
Hoe dat zo? In een normale gevangenis zitten ze ook gesorteerd op vluchtgevaar en kans op gewelddadigheid. Is ook geen concentratiekamp.
pi_42503923
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 02:39 schreef newsman het volgende:
[afbeelding]

Met dank aan Misshobje.
En dan heb je dus de verkeerde aangegeven/neergeschoten etc.

deze man was het NIET
  maandag 9 oktober 2006 @ 10:14:04 #59
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_42504064
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 10:04 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

En dan heb je dus de verkeerde aangegeven/neergeschoten etc.

deze man was het NIET
Maar geef toe: hij had 't kunnen zijn
  maandag 9 oktober 2006 @ 10:23:17 #60
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_42504214
quote:
Justitie weigert uit te leggen hoe een TBS’er vrijdag in Hoogvliet kon ontsnappen aan zijn begeleiders. Meneer vulde in een een paar uur tijd zijn toch al imposante strafblad flink aan. Zo bedreigde en beroofde hij een vrouw van haar handtas, beroofde hij iemand met geweld van zijn pinpas om vervolgens nog een 20-jarig verstandelijk gehandicapt meisje aan stukken te scheuren. Over het hoe en waarom deze wandelende tijdbom heeft kunnen ontsnappen, houdt justitie echter de kaken stijf op elkaar. Waarom? Omdat ze zich de ballen uit de broek schamen. Wat blijkt namelijk. De boomlange negert was op pad gestuurd met een 20-jarige begeleidster om een tube tandpasta te kopen. Wanneer je iemand verkracht, wil je immers wel een frisse adem hebben...
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/018554.html

Godfather Bodybuilding topic reeks
  maandag 9 oktober 2006 @ 11:00:40 #61
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_42504929
Typisch Nederland; Een enorme neger en een 20 jarig meisje.

Gek dat dat niet goed gaat..

Waarom gingen die enkelbanden met zenders nu ook al weer niet door?

You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_42507245
Let ook even op het stukje waarin een verkracht en overstuur geestelijke gehandicapt meisje uit de metro strompelt:

"Niemand heeft haar geholpen. Ze lieten haar maar lopen."

Soms he, dan denk je even dat de maatschappij buiten die muren van die TBS-klinieken ook een beetje ziek is...
  maandag 9 oktober 2006 @ 12:52:38 #63
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_42507977
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 12:26 schreef Mwanatabu het volgende:
Let ook even op het stukje waarin een verkracht en overstuur geestelijke gehandicapt meisje uit de metro
Soms he, dan denk je even dat de maatschappij buiten die muren van die TBS-klinieken ook een beetje ziek is...
Zonder dat je weet wat er gebeurd is, zou jij een huilend mongooltje op straat aanspreken?
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_42508110
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 12:52 schreef Napalm het volgende:

[..]

Zonder dat je weet wat er gebeurd is, zou jij een huilend mongooltje op straat aanspreken?
Ja, zo iemand ben ik.
pi_42508436
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 12:57 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ja, zo iemand ben ik.
nou chapeau, dan, maar het is niet altijd onverschilligheid waarom andere mensen niets doen.
pi_42511222
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 01:19 schreef Drugshond het volgende:

Dit snap ik niet.. nou.. ik snap het wel.. maar ik snap niet dat je zo wilt denken...

Idd, geteste gestoorden loslaten is niet echt slim nee, maar wat is er op tegen de gestoorde gewoon op te sluiten in een (voor zijn geest) goede omgeving? En waarom verdient een verkrachter de doodstraf? Wat vind je dan van mensen die ergere misdaden begaan?
pi_42511313
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 12:52 schreef Napalm het volgende:

[..]

Juist als het een geestelijk gehandicapte is! Als het een normaal iemand is dat denk ik dat die zich verder wel kan redden, maar een geestelijk gehandicapte kan zichzelf vaak niet redden en dus heeft die JUIST hulp nodig.
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 13:11 schreef milagro het volgende:

[..]

nou chapeau, dan, maar het is niet altijd onverschilligheid waarom andere mensen niets doen.
Wat is het dan? Had echt iedereen haast? Of dachten ze allemaal "eww een mongooltje, die ga ik echt niet aanraken jak!"

Verder ben ik gewoon voor Enkel zenders
pi_42512146
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 13:11 schreef milagro het volgende:

[..]

Angst idd. Ik ben ook geen held, integendeel
Maar een duidelijk zichtbaar geestelijk gehandicapte persoon? Dan kijk ik niet op een snot- kwijl of bloedvlek. Blijf je natuurlijk zitten met de niet zichtbaar gehandicapte medemens. Dan ren ik hard weg en bel om de hoek de pliese.
pi_42517961
Mijn vermoeden bleek dus waar - waarom ben ik niet verbaasd? Levensgevaarlijke gekken krijgen een 20-jarig meisje als bewaking mee...

Justitie
-Mark Steyn
pi_42526095
Het verhaal van een ander slachtoffer
quote:
ROTTERDAM - Dat hij het overleefd heeft, is eigenlijk een wonder. De wurgplekken op zijn nek zijn het duidelijke bewijs dat de ontsnapte tbs’er hem niet alleen wilde beroven, maar ook wilde doden. De 20-jarige Rotterdamse student Frank is drie dagen later nog niet hersteld van alle klappen die hij opliep toen hij thuis werd beroofd door de 31-jarige tbs’er. Zijn oren en borstkas zijn nog blauw en zijn nek is flink toegetakeld. Ook liep hij een zware hersenschudding op. Achteraf gezien had hij de man natuurlijk nooit binnen moet laten. Maar toen die aanbelde, kon Frank niet vermoeden dat het om een levensgevaarlijke patiënt ging. De man vertelde dat hij achterna werd gezeten en vroeg of hij zich even binnen schuil mocht houden. ,,Hij kwam heel normaal over, maar daarna sloeg hij helemaal om.’’ De man greep hem van achteren bij zijn nek en legde zijn hand op zijn mond. ,,Ik dacht, ik hou mezelf rustig, dat is het beste wat je dan kan doen.’’ De tbs’er vroeg Frank zijn portemonnee. Maar omdat daar maar 15 cent in zat, kreeg hij klappen op zijn hoofd. De dader ging daar mee door toen hij op zijn bed lag en zijn pincode had afgestaan. Hij sloeg hem zelfs met zijn hoofd op de rand van het bed. ,,Ik was behoorlijk toegetakeld. Ik dacht eerst dat hij me knock out wilde hebben om rustig te kunnen pinnen, dus deed ik alsof. Maar hij pakte mijn hoofd beet en probeerde mijn nek om te draaien. Op dat moment besefte ik dat hij me echt dood wilde hebben. Toen ben ik om hulp gaan roepen. Daarna herinner ik me niets meer.’’ Anderhalf uur later werd Frank weer wakker, en belde 112. Wat de student nog steeds niet begrijpt, is waarom dit soort gevaarlijke tbs’ers niet met een elektronische enkelband lopen.,,Ik ben vooral kwaad op de politiek omdat die telkens zegt dat er niets aan kan worden gedaan.’’ Hij heeft al contact gehad met Kamerleden en hoopt op maatregelen.

bron ad.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')