Een kogel kost 50 cent.quote:Uitgegeven: 6 oktober 2006 23:56
ROTTERDAM - Een 31-jarige tbs-er die zich vrijdagmorgen heeft onttrokken aan zijn begeleiders wordt ervan verdacht dat hij vrijdagmiddag in de Rotterdamse wijk Hoogvliet een zedendelict heeft begaan. Dat heeft een woordvoerster van het landelijk parket van het Openbaar Ministerie gemeld.
Wat de man precies heeft gedaan, kan de zegsvrouw niet zeggen. Ook is niet bekend waarom de man in behandeling was.
Bron:Nu.nl
Ik schiet liever meteen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 02:39 schreef newsman het volgende:
[afbeelding]
heeft u deze kop gezien bel de politie.
Moet hij wel naar Noorwegen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 02:59 schreef newsman het volgende:
Meneer mag ook gratis aanbellen, groeten corps Mariniers
bron: ad.nlquote:ROTTERDAM - Een 31-jarige tbs-er die vrijdagmorgen wist te ontkomen aan zijn twee begeleiders, heeft een 16-jarig meisje misbruikt. Een woordvoerder van het landelijk parket van het Openbaar Ministerie maakte dit vanmorgen bekend. De man zit inmiddels weer vast. Hij ontsnapte tijdens een bezoek aan een winkelcentrum in Hoogvliet.
Het meisje is ’s-middags in de Rotterdamse wijk Hoogvliet door de tbs’er misbruikt. De politie was toen al naarstig op zoek naar de man. Het meisje herkende de man op de foto’s die de politie gebruikte om de tbs-er op te sporen. Aan de hand van de portretten werd hij ’s-avonds aangehouden rond 20.00 uur.
De politie Rotterdam-Rijnmond wil nog maar weinig kwijt over de zaak. Zo is niet bekend waarvoor de man werd behandeld in de tbs-kliniek De Kijvelanden in Rhoon. Hij had overigens geen verlof toen hij de benen nam.
Het Rotterdamse politiekorps werkte bij de klopjacht op de man samen met het rechercheteam voortvluchtige tbs-ers van het Korps landelijke politiediensten, de KLPD.
bron: http://www.nu.nl/news/843(...)erie_misdrijven.htmlquote:Ontsnapte tbs'er begaat serie misdrijven
Uitgegeven: 7 oktober 2006 16:59
Laatst gewijzigd: 7 oktober 2006 17:01
ROTTERDAM - Een 31-jarige tbs-er die zich vrijdagmorgen aan zijn begeleiders was ontkomen, heeft in zijn korte periode van vrijheid een serie misdrijven begaan. De man werd vrijdagavond weer in de kraag gevat bij metrostation Hoogvliet.
Vrijdagmiddag heeft hij volgens de politie in het centrum van Rotterdam een vrouw in een auto bedreigd en beroofd van haar handtas, daarna met geweld iemand thuis beroofd van pinpas en portemonnee en vervolgens in de wijk Hoogvliet een 20-jarige vrouw verkracht. Dankzij de aangifte van die vrouw kon de politie hem later achterhalen.
De Rotterdamse politie werkte bij de aanhouding samen met het rechercheteam voortvluchtige tbs-ers van het Korps landelijke politiediensten (KLPD). Het Openbaar Ministerie (OM) heeft niet gezegd waar de man in behandeling is. Hij had geen verlof toen hij ontsnapte.
Volgens mij is die TBS'er nog niet helemaal rijp voor terugkeer in de maatschappijquote:Tbs'er raast met geweld door R'dam
` Een tbs'er die gisteren ontsnapt was
in de buurt van Rotterdam,heeft tijdens
zijn ontsnapping een serie misdrijven
gepleegd,waaronder het verkrachten van
een vrouw in Hoogvliet.
Aan het begin van de middag beroofde
hij in Rotterdam een automobiliste van
haar tas.Daarna belde hij ergens aan en
beroofde met grof geweld de bewoner van
onder meer een pinpas.
Rond half vijf overviel en verkrachtte
hij een 20-jarig meisje uit Hoogvliet.
Rond acht uur werd hij op metrostation
Hoogvliet herkend door politieagenten.
Daarop rekenden ze de 31-jarige man,die
wordt behandeld in Poortugaal,in.
Ik dacht dat deze nou es niet op proefverlof wasquote:
sommige mensen zijn onbehandelbaar, een psychopaat bv , daar kun je weinig mee volgens mij, en waar moet die dan heen?quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 17:52 schreef Phuturistixxx het volgende:
Ik vraag me af hoeveel TBS-ers de fout in gaan tijdens 'begeleid' verlof, of nadat ze terug keren in de maatschappij?
Je kunt geen TBS systeem hebben zonder deze mensen terug de maatschappij in te sturen. Dan moet je mensen levenslang opsluiten...
Ik zou daar ook weleens cijfers over wllen zien.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 17:52 schreef Phuturistixxx het volgende:
Ik vraag me af hoeveel TBS-ers de fout in gaan tijdens 'begeleid' verlof, of nadat ze terug keren in de maatschappij?
Je kunt geen TBS systeem hebben zonder deze mensen terug de maatschappij in te sturen. Dan moet je mensen levenslang opsluiten...
Na TBS.quote:Nu gaat 20 procent van hen weer in de fout
Op pagina 94 vh rapport gaat het over vluchten etc., ga ff lezen.quote:De commissie vindt het huidige verlofbeleid adequaat. Wel pleit ze ervoor een een nieuwe forensisch psychiatrische dienst op te richten die de bevoegdheid krijgt om individuele verlofmachtigingen af te geven. Nu is dat nog in handen van de minister van Justitie.
Pag 101 van de eerste link die ik postte...quote:Uit het EFP-onderzoek blijkt dat in de onderzochte periode 488 onttrekkingen
plaatsvinden, waarvan 22 zijn gevolgd door een recidive.
Niks mis mee.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 17:52 schreef Phuturistixxx het volgende:
De score 2005-2006:quote:Het overgrote deel van de onttrekkingen (84%) werd verricht door 209
mannen (gemiddeld aantal onttrekkingen per man: 2,0); 16% van de
onttrekkingen werd verricht door 21 vrouwen (gemiddeld aantal onttrekkingen
per vrouw: 3,8).
Het grootste deel van de onttrekkingen vond plaats vanuit een onbegeleid
verlof, namelijk in 63% van de gevallen; in 24% van de gevallen volgde de
onttrekking vanuit een begeleid verlof. De overige onttrekkingen vonden
plaats vanuit een transmuraal verlof (7%) en proefverlof (6%).
Zoals eerder vermeld, duurde het overgrote deel van de onttrekkingen
(64%) niet langer dan drie dagen, keerden de onttrekkers uit eigen
beweging terug naar de kliniek, of meldde zich ergens anders.
nee.want dan jaag de arme man juist op, raakt-ie in paniek, heeft-ie niets meer te verliezen in zijn ogen en dan verkracht hij ms wel een dame of erger.....oh wacht dat gebeurde nu ookquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 22:38 schreef Caesu het volgende:
hebben ze een waarschuwing uit laten gaan in de regio Hoogvliet/Poortugaal op het moment dat hij zoek was?
hadden die verkrachting en beroving misschien voorkomen kunnen worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |