5:30
Tijn en Monique zijn een tijdje geleden in bad gegaan, maar de streams tonen dit niet.
Marcia, Etienne, Jeroen en Marlies praten nog wat na als
Egbert weer uit zijn bed komt. Marcia reageert afkeurend maar Egbert zegt nuchter te zijn. Een peukie en glaasje water toe.
Egbert doet lollig, Jeroen wijkt niet van zijn zijde. Egbert: "ik vond het echt een top-avond".
Etienne, al een tijdje op de praatstoel, hoor ik nog zeggen tegen Marcia dat hij nu de confrontatie met Egbert niet aan gaat. Hij lijkt Marcia duidelijk te willen maken dat ze wat rustiger tegen hem moet zijn.
De regie zal Egbert wel weer "in bescherming" nemen en brengt hem niet in beeld.
(tijdje niet gevolgd, even bijkomen van de heftige escalaties van de afgelopen uren)
c.a. 6:00 zit
Egbert bij Etienne en Marcia. Hij is niet meer zo lollig en geeft aan Marcia aan dat hij niet naar bed gaat. Hij beseft dat er verdomd veel gebeurd is en hij kan niet slapen. Marcia moppert nog wat maar laat hem dan en loopt weg.
Egbert’s behoefte te evalueren kan hij alleen kwijt bij Etienne. Alle 4 stream zijn hierop gericht. Etienne vindt dat Big Brother het goed gedaan heeft, en Egbert beaamt dat.
Etienne vertelt zijn kant, hoe hij na Big Brother's goddelijke ingrijpen naar Sabrina liep en die "houdt je mond" tegen hem zeij ((helaas niet goed meegekregen)) Dat heeft hem erg veel pijn gedaan. Ook vertelt hij over zijn aanvaring met Semih. Egbert vraagt naar zijn ruzie met Monique. Hij zou met Sabrina - die totaal bezopen in bed lag - "lekker aan het praten" geweest zijn en snapt Monique's ingrijpen niet.
Marcia komt er weer bij en zeurt weer over Egberts besluit niet te gaan slapen. Ze wordt in toon weer heftiger en loopt kwaad weg. Etienne pakt acuut het gesprek weer op over zijn aanvaring met Monique.
Egbert heeft er "tabak" van en hoopt dat hij maandag uitmag. Hij twijfelt toenemend aan zichzelf: mischien heb ik wel wat fout gedaan.
Etienne vindt dat BB goed reageerde, maar op een foute manier. Hij gaat weer verder. “Ik ben klaar met bepaalde mensen als Semih, Monique en <hij noemt nog iemand>”.
"Ik geloof heilig in je", beweert Etienne en ook Egbert denkt dat hij niets fout gedaan heeft, maar de twijfel blijft aan hem knagen. Op Semih is Etienne nog kwaad. Drank is geen excuus, vindt Etienne, die Semih voorheen nog “Kut Turk” genoemd had.
Egbert vraagt weer naar het moment dat Big Brother zich in het gebeuren inmengde. Als hij echt iets fout gedaan heeft, hoopt Egbert dat BB hem morgen het huis uitzet. Etienne verzekert “dat er niets mis is met Big Brother”, maar hij vertrouwd Egbert en dat heeft hij ook van anderen gehoord. “Of ze dat echt diep in hun hart menen, weet ik niet”. Egbert wanhoopt weer.
Ze blijven een beetje langs elkaar heen praten en vinden elkaar weer in een: “Big Brother heeft het goed gedaan”. Etienne is erg bezig met de conflicten die hij eerder had, maar laat Egbert weten dat hij helemaal achter hem staat en van alles gedaan heeft om het voor hem op te nemen.
Etienne brengt het gesprek op zijn nominatie van Egbert, waarom hij op hem gestemd heeft. Egbert weert af: met een slok op ga ik het hier *niet* over hebben.
Egbert blijft de angst hebben dat niemand hem meer vertrouwd en vreest ook dat zijn gezin en zelfs zijn werk aan hem gaan twijfelen. “Dan ben ik weg, dat is het me niet waard”. Gezagsgetrouwe Egbert lijkt er inmiddels echt van overtuigd dat het ingrijpen van BB terecht was en duidt dat ingrijpen met de Tijn-variant: hem in bescherming nemen tegen de buitenwereld. Hij is er erg bang voor dat het geheel een eigen leven gaat leiden.
Etienne bevestigt maar weer eens: ik geloooof *in* jou”. Hij legt ook even het gedrag van Marcia naar Egbert toe uit en verzekert Egbert dat ze het voor hem opnam.Egbert stribbelt wat tegen: ik ben de vader, niet omgekeerd.
---
Egbert gaat water drinken en Etienne rent naar de slaapkamer om Marcia vol warmte welterusten te knuffelen.
Stream op de woonkamer, in de verte hoor ik Tijn schreeuwen, nog steeds geen beelden. Egbert en Etienne praten elders, amper te verstaan. Knap werk van de regie die eerder al regelmatig het foute geluidspoor onder de streams zetten.
Egbert blijft twijfelen: er is niets gebeurd, zelfs de *intentie* was er niet. Er moet morgen maar eens “een goed stevig gesprek” komen. Het gesprek gaat door, herhaling van zetten. Etienne probeert Egbert nog op te krikken: “ik hoop dat je er een goed gevoel aan overhoud” en “ik wil dat je nog geniet”.
Egbert: “kut, zo kut”.
Er valt een lange stilte; Egbert zit in elkaar gedoken in de stoel. Etienne loopt weg en Egbert mompelt wanhopig dat het echt kut is en hij echt naar huis wil.
![]()
7:19
Tijn staat schijnbaar een ei te bakken en Egbert vraagt er ook een. Hij loopt naar de keuken en barst in huilen uit: “ik wil naar huis” zegt hij resoluut, “ik ben zo spuug en spuug zat”. “wat doe ik fout?”. Tijn: “niets….zuipen”.
Hij zit weer in de serre, Etienne is er ook. Egbert: ”ik wou dat het januari was” Etienne vraagt of hij dan weer werkt, maar Egbert:"
da kon ik het uitleggen. Jullie moesten eens weten”. "Fokking spel kan me gestolen worden op dit moment". Het valt weer stil, en dat blijft het ook nadat Tijn hem een uitsmijter is komen brengen.
7:43
Tijn en Monique zitten in de keuken en kletsen wat, maar, ik laat het los, oftewel, out.
[ Bericht 3% gewijzigd door Ifa op 07-10-2006 08:12:25 ]
Langeweile??? Stellt euch vor den Spiegel und kotzt euch selber an.... und wartet so lange bis der Zeitpunkt kommt, wo ihr merkt wie doof die Idee eigentlich war.