abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42435092
In het AD staat een interview met Wouter Bos, die meer radicalisering ziet. Ik vind het wel goed dat Wouter Bos zijn hoofd uit z'n hol heeft gehaald en z'n ogen de kost heeft gegeven.

Maareh

het linkse kamp waar de PvdA onder valt heeft een rijk verleden van ontkennen totdat er niet meer te ontkennen valt. Ik denk daarbij aan het communisme, de problemen met de verzorgingstaat, kernenergie en genetisch gemanipuleerd voedsel. Het programma van de PvdA van nu is een grove afspiegeling van het VVD programma van 20 jaar geleden.

Wanneer leren jullie dat je beter eerst eens goed naar een rechtse bal kunt luisteren (luisteren = goed luisteren en snappen), voordat je zelf een mening vormt?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_42435182
Ach, de weg is lang en ze zitten er iig op. GL begint ook liberaler te blaten de laatste tijd.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 22:05:41 #3
135430 Sargon
Canes latrantes non mordent
pi_42435184
als er echt communisme zou worden ingevoerd is radicalisering geen probleem meer
pi_42439496
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 22:05 schreef Sargon het volgende:
als er echt communisme zou worden ingevoerd is radicalisering geen probleem meer
Dan heb je inderdaad andere problemen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_42446696
Het rechtse kamp waar de VVD onder valt heeft een rijk verleden van ontkennen totdat er niet meer te ontkennen valt. Ik denk daarbij aan het communisme, de problemen met de verzorgingstaat, kernenergie en genetisch gemanipuleerd voedsel. Het programma van de VVD van nu is een grove afspiegeling van het PvdA programma van 20 jaar geleden.

Wanneer leren jullie dat je beter eerst eens goed naar een linkse softie kunt luisteren (luisteren = goed luisteren en snappen), voordat je zelf een mening vormt?

Even serieus: zowel bij links als bij rechts zitten in de top van de politieke elite geen domme fanaten met peterselie in hun oren. Ze doen ook weinig anders dan de hele dag argumenten van (o.a.) tegenstanders aanhoren. Ze zijn het alleen niet eens over het probleem en over de oplossing.

Als er geen tegenstand was geweest tegen de kernenergie-enhousiastelingen, waren die enthousiastelingen vrolijk met van die halfgare experimenteerfabriekjes aan komen zetten en met afval in tonnetjes ergens op de grote stille heide. Om maar eens iets te noemen.

Over 'rechts' en communisme, ik heb het opzettelijk laten staan. Ik heb nog wel ergens een verslag van Karel van het Reve, een bestrijder van het communisme van het eerste uur, waarin hij vertelt dat het hem opvalt dat met name VVD'ers communisme voor de Russen een heel geschikt systeem vinden. Uiteraard van vér voor de val van de muur.

De meeste mensen vormen een mening zonder ergens goed naar geluisterd en vooral, zonder er goed over nagedacht te hebben. Maar: ze hebben niet alleen niet goed geluisterd naar en nagedacht over de argumenten van hun tegenstanders, ze hebben ook zelden goed geluisterd naar (laat staan over) de argumenten van hun vertegenwoordigers / politieke partijen.

Zowel links als rechts (als in het midden) komen de meeste mensen, gevraagd naar hun politieke keuzes, beweegredenen, argumenten niet verder dan wat gestamel. Sommigen weten dat gestamel handig te verbergen achter goedlopende holle zinnen, maar daar blijft het wel bij, meestal.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 06:59:03 #6
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_42446703
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 22:03 schreef Lyrebird het volgende:

Wanneer leren jullie dat je beter eerst eens goed naar een rechtse bal kunt luisteren (luisteren = goed luisteren en snappen), voordat je zelf een mening vormt?
Wat is dat nou weer voor een flauwekul? Wat bedoel je daar nou precies mee?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_42448226
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 06:51 schreef sigme het volgende:
-knip-
Weet je, je hebt zo gelijk.
pi_42448352
Ah, een nieuw ''Bash Links'' topic..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_42450356
quote:
Als je een echte dictatuur invoert zijn er zeker geen problemen meer.
Mochten er dan toch problemen zijn of komen dan treedt de vorige zin in werking en de melder van het probleem verdwijnt.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_42450399
quote:
Helaas druist communisme in tegen de aard van het beestje en is het alleen al daarom geen werkbaar alternatief.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_42450594
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 06:51 schreef sigme het volgende:
Over 'rechts' en communisme, ik heb het opzettelijk laten staan. Ik heb nog wel ergens een verslag van Karel van het Reve, een bestrijder van het communisme van het eerste uur, waarin hij vertelt dat het hem opvalt dat met name VVD'ers communisme voor de Russen een heel geschikt systeem vinden. Uiteraard van vér voor de val van de muur.
Rechtse mensen zijn over het algemeen wel eerlijker, ze geven toe dat het hen weinig kan schelen of Russen (en andere volken) onder een communistisch regime leven. En idd veel mensen in Rusland en ex-USSR staten willen ook het communisme terug. Het communisme in de USSR had voor ons het voordeel dat de stabliteit veel groter was dan nu.
Pragmatisch gezien was voor rechtse mensen (en die zijn vaak prgmatisch) de oude situatie beter.

mede door het wegvallen van het overzichtelijke 2 machtsblokken denken is er veel meer ruimte gekomen voor allerlei radicale groepen en zijn er veel conflicten gekomen -> radicalisering
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  zondag 8 oktober 2006 @ 13:32:51 #12
41606 Misanthroopia
Consequences Schmonsequences!
pi_42477573
Even terzijde -
quote:
De PvdA-lijsttrekker pleit voor harder politieoptreden om het gezag te herstellen. ''Het vanzelfsprekende gezag van de politie bestaat niet meer. We leven in een samenleving met meer culturen. New York werd veiliger toen begonnen werd met zero tolerance. Niet ik daar hier naar toe wil, maar we moeten wel de strijd in de wijken winnen.''
Hier laat Bos toch echt een steekje vallen.

Levitt schrijft in zijn briljante boek Freakonomics dat niet zero tolerance, maar de invoering van het recht op abortus heeft geleid tot de daling van criminaliteit in New York. Beetje jammer dat Wouter hier kennelijk nog nooit heeft van gehoord.
"Do you like apples? I SAID: DO YOU LIKE APPLES?? HOW D'YA LIKE_THEM_APPLES!!"
  zondag 8 oktober 2006 @ 14:43:52 #13
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_42479242
quote:
''Als we niets doen hebben we over twintig, dertig jaar wijken waar de politie niet meer durft te komen. Net als in Frankrijk.''
Lieve Kabouter Bos. Welkom in de realiteit. Tien jaar geleden zond de NRC de documantaire "Ghetto Hoogvliet" uit. Heel links Nederland was boos wegens deze negatieve blik op de multiculturele samenleving.
In Hoogvliet mocht durfde de politie in 1995 al niet meer bepaalde wijken in met "slechts één politieauto"..

Desondanks heb ik nog neit helemaal helder hoe Bos een stremger politieoptreden wil zien.
BOvendien kan Bos fijn roepen maar de rest van de pvda zit nog in de jaren 90 dromerij..
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 13:32 schreef Misanthroopia het volgende:
Even terzijde -
[..]

Hier laat Bos toch echt een steekje vallen.

Levitt schrijft in zijn briljante boek Freakonomics dat niet zero tolerance, maar de invoering van het recht op abortus heeft geleid tot de daling van criminaliteit in New York. Beetje jammer dat Wouter hier kennelijk nog nooit heeft van gehoord.
één boek maakt nog geen waarheid..
http://online.wsj.com/pub(...)html?mod=tff_article

[ Bericht 27% gewijzigd door Napalm op 08-10-2006 16:01:34 ]
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  zondag 8 oktober 2006 @ 14:44:19 #14
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_42479259
Bos schrikt van hardheid probleemjeugd
Bos schrikt van hardheid probleemjeugd

PvdA-leider Wouter Bos is zich ''rot geschrokken'' van de wijze waarop jongeren in Utrecht agenten bedreigen en intimideren. Dat zei hij afgelopen vrijdag in de Utrechtse editie van het AD.

Het was geen nieuws voor hem dat jongeren - het merendeel van Marokkaanse komaf, ''zij kunnen zeer agressief zijn'' - zich misdragen tegen de handhavers van de wet, maar wel de hardheid waarmee dat gebeurt. ''Een wijkagent voelde zich zo onveilig dat hij is gestopt. Voor de goedwillende bewoners die achterblijven in een wijk is dat dodelijk. Die voelen zich niet meer gesteund en nog meer onveilig'', aldus Bos.

Bos beaamt dat Pim Fortuyn vier jaar geleden al riep dat er problemen waren in oude wijken waar veel allochtone jongeren opgroeien. Maar volgens hem heeft vier jaar CDA, VVD, LPF en D66-beleid er ''bar weinig aan veranderd''. ''Sterker nog, ik zie meer radicalisering. Zo'n 40 procent van de Marokkaanse jongeren deelt de kernwaarden van onze samenleving niet. Tien procent van de autochtonen denkt racistisch. De segregatie neemt juist verder toe.''

Harder optreden
De PvdA-lijsttrekker pleit voor harder politieoptreden om het gezag te herstellen. ''Het vanzelfsprekende gezag van de politie bestaat niet meer. We leven in een samenleving met meer culturen. New York werd veiliger toen begonnen werd met zero tolerance. Niet ik daar hier naar toe wil, maar we moeten wel de strijd in de wijken winnen.''

Bos wil dat de politie ook meer mogelijkheden krijgt om jonge crimineeltjes van straat te plukken.

Verder moet echt alles uit de kast gehaald worden - scholing, werk, gezinscoaches - om een rampspoed te voorkomen: ''Als we niets doen hebben we over twintig, dertig jaar wijken waar de politie niet meer durft te komen. Net als in Frankrijk.''

Tenslotte zegt Bos dat de ouders van dergelijke jongeren uit de huizen moeten worden getrokken. ''Zij hebben vaak geen idee waar Achmed uithangt. 'Nee, Achmed heeft niet gestolen, want hij zit gewoon op school.' Nou, die ouders weten niet eens waar die school staat. Ik geloof er niet in dat de ouders niet zouden willen helpen. Ze voelen heus de schaamte van hun eigen gemeenschap wel als de politie een paar keer langskomt. Dan komen die vaders in actie. Hun handjes zitten ook nog wel eens los.''
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_42479319
Ik ben blij dat Bos de problemen die Fortuyn op de kaart heeft gezet nog serieus neemt. Als ik het CDA en de VVD hoor de laatste tijd dan lijkt het net of ze Nederland hebben genezen van alle kwalen en er niets meer aan moet gebeuren.

Er zijn wel wat belangrijker zaken dan de 1% koopkrachtstijging, zoals de immigratieproblemen en natuurlijk de globalisering en de daaruit voortvloeiende toenemende afhankelijkheid van de wereldeconomie.
pi_42479569
Is toch allemaal helemaal niet waar, weer zon verkiezingsstunt van de pvda.
Balkenende heeft dit toch al lang gefixt met zijn succesvolle normen en waarden beleid .
  zondag 8 oktober 2006 @ 17:04:50 #17
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42483270
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 14:55 schreef geregistreerd het volgende:
Is toch allemaal helemaal niet waar, weer zon verkiezingsstunt van de pvda.
Balkenende heeft dit toch al lang gefixt met zijn succesvolle normen en waarden beleid .
Idd, maar zoals het bij Bos (en de rest van het PvdA) gebruikelijk is komen ze pas veel later achter bepaalde zaken
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_42483653
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 17:04 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Idd, maar zoals het bij Bos (en de rest van het PvdA) gebruikelijk is komen ze pas veel later achter bepaalde zaken
Inderdaad, Nederland is in 4 jaar het beschaafdste land ter wereld geworden, allemaal dankzij het beleid van Balkenende. Niets meer aan doen!

pi_42484116
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 17:04 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Klopt ... ik wil nog een keer zo'n normen en waarden trip van 4 jaar.
  zondag 8 oktober 2006 @ 17:59:40 #20
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_42485100
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 17:31 schreef geregistreerd het volgende:

[..]

Klopt ... ik wil nog een keer zo'n normen en waarden trip van 4 jaar.
*mee eensch is*
Balkie rules
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_42487384
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 06:59 schreef popolon het volgende:

[..]

Wat is dat nou weer voor een flauwekul? Wat bedoel je daar nou precies mee?
Gut Popolon, je lijkt Chris Matthews wel. Ben ik jouw Dick Cheney?

Ik bedoel dat bijvoorbeeld het partijprogramma van de PvdA verdacht veel onderwerpen heeft overgenomen van partijen als de VVD, LPF en het CDA. Andersom zie je zelden of nooit dat rechtse partijen een links programma omarmen. In de tussentijd frusteren linkse partijen wel rechts beleid.
  zondag 8 oktober 2006 @ 19:10:34 #22
18933 Krush
Altijd newbie gebleven
pi_42487391
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 14:43 schreef Napalm het volgende:

[..]

Lieve Kabouter Bos. Welkom in de realiteit. Tien jaar geleden zond de NRC de documantaire "Ghetto Hoogvliet" uit. Heel links Nederland was boos wegens deze negatieve blik op de multiculturele samenleving.
In Hoogvliet mocht durfde de politie in 1995 al niet meer bepaalde wijken in met "slechts één politieauto"..

Desondanks heb ik nog neit helemaal helder hoe Bos een stremger politieoptreden wil zien.
BOvendien kan Bos fijn roepen maar de rest van de pvda zit nog in de jaren 90 dromerij..
[..]

één boek maakt nog geen waarheid..
http://online.wsj.com/pub(...)html?mod=tff_article
Dat doet niets af aan het punt dat de daling in criminaliteit ook in andere grote steden in de VS te zien was.

Het is zeer discutabel om te stellen dat Giuliani's zero-tolerance iets te maken heeft gehad met de daling van de criminaliteit in New York.
pi_42487593
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 10:49 schreef K-Billy het volgende:

[..]

Weet je, je hebt zo gelijk.
Ik kan haar geen gelijk geven. Het is wel zo dat er op rechts ook flink wat gekken rondlopen, en dat rechts inderdaad onder invloed van druk uit het linkse kamp gedwongen werd om ideeen goed uit te werken. Maar that's it folks.

Ik kan geen enkel voorbeeld geven van een links programmapunt dat heeft geleid tot verbetering/vooruitgang.

Zelfs een rookverbod (typisch links gedachtegoed) hebben ze niet goed weten te realiseren. Dat hebben rechtsere partijen in de VS toch echt veel beter uitgevoerd.
pi_42488041
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 22:03 schreef Lyrebird het volgende:
In het AD staat een interview met Wouter Bos, die meer radicalisering ziet. Ik vind het wel goed dat Wouter Bos zijn hoofd uit z'n hol heeft gehaald en z'n ogen de kost heeft gegeven.
Ja, na vier na minderheden bashen is het niet zo gek dat er onder de minderheden onvrede gaat ontstaan. En wie was er de afgelopen 4 25 jaar aan de macht in Nederland?

En de rest van je stukje, ach als je zo je gelijk wilt halen, je argumentmening wordt er niet sterker op.
quote:
Oh......shit ik moet natuurlijk weer iets leren. Stom..........Ik heb de verzamelde werken Lyrebird bijna uit maar waarschijnlijk moet ik ze gewoon nog een keer lezen voordat ik het licht ga zien. En dat er 18k mensen per jaar te vroeg overlijden aan milieuvervuiling is natuurlijk geen enkel probleem. Dat oude mensen in verpleeghuizen hier op z'n Italiaans aan hun lot worden overgelaten is natuurlijk geen enkel probleem. Dat mensen steeds eenzamer worden in dit land is natuurlijk niet niet de schuld van het systeem maar van.........euh.......dat lees ik nog even een keertje na.
pi_42488579
Bos ziet meer radicalisering. Geloof ik direct! Zeker als ik de reacties op deze site lees.
Misschien is Nederland te vol?
Als je te veel ratten in een kooi stopt gaan ze ook aan elkaar knagen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')